Juistquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Precies. Geluid plant zich ook voort met 1000 km/u in lucht, maar dat heeft niets te maken met hoe snel vrijgekomen gas of deeltjes zich verplaatsen.
Jij zit in Japan begrijp ik?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:09 schreef Lyrebird het volgende:
Net terug van de winkel - er wordt gehamsterd, maar niet zoals dat ik ooit in Nederland heb gezien na het begin van Gulf War 1. Geen brood en melk, de rest was wel aanwezig.
Natuurkunde is een moeilijk vak, Piet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist
Het blijft verbazingwekkend hoe weinig mensen opsteken van natuurkunde valt me altijd weer op
Yep, 150 km van de danger zone.quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, hij hamstert in Nederland.
zit je in Japan?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:09 schreef Lyrebird het volgende:
Net terug van de winkel - er wordt gehamsterd, maar niet zoals dat ik ooit in Nederland heb gezien na het begin van Gulf War 1. Geen brood en melk, de rest was wel aanwezig.
Zie meer in het onvolprezen Japan (mdniT), deel IIquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Lyrebird: hoeveel van Japan ligt eigenlijk plat? Heel het land? Of is het in bepaalde steden nog gewoon business as usual, zonder schade?
Ik dacht dat Aziaten steeds rijst ipv brood aten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:09 schreef Lyrebird het volgende:
quote:anonwolf At least one claims that #Anonymous had something to do with the panic-inducing fallout map. Don't believe any of it. #fearisthemindkiller
En die foto hierboven is zeker gesoept?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar goed, dat zo'n kaartje bangmakerij is, lijkt me vrij evident. Media proberen alles om net even een stukje verder te gaan dan de concurrentie, dus dat soort rommel komt er dan ook tussen te zitten. Zou me niets verbazen als het een kaartje van Amerikaanse origine is.
Nee. Maar dat betekent niet dat dat kaartje, ook nog eens zonder bron, niet de grootst mogelijke onzin is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:15 schreef kort het volgende:
[..]
En die foto hierboven is zeker gesoept?
Kan het gewoon weer niet op Ned. 2. Kan makkelijk genoeg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef Cassius het volgende:
"We blijven u tijdens het schaatsen op de hoogte houden van de gebeurtenissen in Japan - dat doen we tijdens de dweilpauzes." Ned1
Wij hadden nog genoeg rijst, dus ik heb de stapels rijstbalen niet geinspecteerd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef druide het volgende:
[..]
Ik dacht dat Aziaten steeds rijst ipv brood aten.
Brood en spelen enzovoort.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef Cassius het volgende:
"We blijven u tijdens het schaatsen op de hoogte houden van de gebeurtenissen in Japan - dat doen we tijdens de dweilpauzes." Ned1
Ik ga zo ook gewoon ff schijten hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef Cassius het volgende:
Is het weer zover?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, hij hamstert in Nederland.
452quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef Omentuva het volgende:
Zag net op de BBC ticker dat het dodental richting de 1300 loopt?
Wat gebraden_wombat zegt. Hoe weten zij dat het precies naar de westkust van de VS zal gaan? Alleen gebaseerd op draaiing van de aarde? Waarom zouden andere gebieden niet getroffen kunnen worden als je het weer en dergelijke meeneemt in voorspelling. Daarnaast is het de vraag hoeveel van de troep ook daadwerkelijk de lucht ingaat. Maar goed, ik ben geen expert maar dat soort kaartjes zijn toch wel wat voorbarig. Het is niet erg om op dingen voorbereid te zijn maar dit soort angstzaaien heeft ook geen zin.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:15 schreef kort het volgende:
[..]
En die foto hierboven is zeker gesoept?
Ja, ik las op een amerikaanse site dat als die reactor radioactief materiaal zou lekken, wat voor gevolgen dat voor Amerika zou hebben. Geen woord over de Japanners, nee, alleen de schade voor Amerika.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar goed, dat zo'n kaartje bangmakerij is, lijkt me vrij evident. Media proberen alles om net even een stukje verder te gaan dan de concurrentie, dus dat soort rommel komt er dan ook tussen te zitten. Zou me niets verbazen als het een kaartje van Amerikaanse origine is.
Niet de basis en de meesten halen hun examens op de middelbare school gewoon dus zouden ze wat moeten begrijpen ervan. Maar dat doen ze dus niet, ze leren hun examen te halen, niet dat wat ze verteld krijgen te begrijpenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Natuurkunde is een moeilijk vak, Piet.
Ben bang dat veel hoger gaat uitvallen :Squote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef Omentuva het volgende:
Zag net op de BBC ticker dat het vermoede dodental richting de 1300 loopt?
Japan heeft er 4 naast elkaarquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat gebraden_wombat zegt. Hoe weten zij dat het precies naar de westkust van de VS zal gaan? Alleen gebaseerd op draaiing van de aarde? Waarom zouden andere gebieden niet getroffen kunnen worden als je het weer en dergelijke meeneemt in voorspelling. Daarnaast is het de vraag hoeveel van de troep ook daadwerkelijk de lucht ingaat. Maar goed, ik ben geen expert maar dat soort kaartjes zijn toch wel wat voorbarig. Het is niet erg om op dingen voorbereid te zijn maar dit soort angstzaaien heeft ook geen zin.
Om maar even een voorbeeld te geven, dit was Chernobyl:
[ afbeelding ]
In een tijd waarin veiligheidsmaatregelen veel lager waren. En dan reikt het slechts over Europa. En nog niet eens zo dramatisch. En dan moeten wij geloven dat dit van Japan helemaal over de grote oceaan zal reiken.
quote:1016: The BBC's environment correspondent Roger Harrabin says he understands the blast at the nuclear plant may have been caused by a hydrogen explosion - also one of the possibilities laid out by Walt Patterson of Chatham House. "If nuclear fuel rods overheat and then come into contact with water, this produces a large amount of highly-flammable hydrogen gas which can then ignite," our correspondent says.
Er is wel schade bij Fukushima Daini (Fukushima - II) gerapporteerd, maar daar is niet echt veel informatie over vrijgekomen behalve dat er mogelijk problemen zijn. Fukushima Daichi (Fukushima - I) is natuurlijk ook wel wat interessanter.quote:
Voorlopig nog met wat zout nemen omdat het second/third-hand is.quote:1023: Japanese authorities are extending the evacuation zone around the two Fukushima nuclear plants from 10km to 20km, according to local media.
de Omroepen deden er toch ook bijna een week over voordat ze meekregen dat er wat in Libie aan de hand was.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef Cassius het volgende:
Alsof dat hier anders is? Bij een grote ramp is het tweede item bij het NOS Journaal standaard de gevolgen voor Nederland of het aantal getroffen Nederlanders ter plekke.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, ik las op een amerikaanse site dat als die reactor radioactief materiaal zou lekken, wat voor gevolgen dat voor Amerika zou hebben. Geen woord over de Japanners, nee, alleen de schade voor Amerika.
't gaat dan waarschijnlijk mee met de jetstreams over de grote oceaan, daar waar vliegtuigen ook gebruik van maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
In een tijd waarin veiligheidsmaatregelen veel lager waren. En dan reikt het slechts over Europa. En nog niet eens zo dramatisch. En dan moeten wij geloven dat dit van Japan helemaal over de grote oceaan zal reiken.
Als ik het goed begrijp, gaat dat over een H2 waterstof explosie. Anders dan het laten ontsnappen van waterdamp.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:27 schreef Jud1th het volgende:
Hmm, op BBC zeiden ze dat die explosie het geval was van druk die moest ontsnappen, maar ik zie op die animated gif hierboven volgens mij ook vlammen? Klopt dat dan wel?
De andere kant op bedoel je zeker?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:27 schreef Lyrebird het volgende:
De wind komt in ieder geval vanuit het zuiden, dus bij een klap moet de meeste rotzooi die kant op gaan.
Euh, niet onze kant, in ieder geval. Een beetje zoals op het kaartje. Zuid-westen wind nu.quote:
Mischien is dat voor Nederland ook het meest relevante nieuws?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alsof dat hier anders is? Bij een grote ramp is het tweede item bij het NOS Journaal standaard de gevolgen voor Nederland of het aantal getroffen Nederlanders ter plekke.
Of Egypte. Het was 4 dagen lang "onrustig", zag je rellende jongeren die "natuurlijk" door de politie werden aangepakt. Niets over vredige demonstranten, laat staan een revolutie.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
de Omroepen deden er toch ook bijna een week over voordat ze meekregen dat er wat in Libie aan de hand was.
dan moet het eerst zo hoog komen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't gaat dan waarschijnlijk mee met de jetstreams over de grote oceaan, daar waar vliegtuigen ook gebruik van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |