Dat is een knal. Druk is te hoog opgelopen, ergens. Betekend niet meteen dat de kern gaat smelten. Maar het is natuurlijk beter als de stoom binnen blijft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:05 schreef splendor het volgende:
Vanaf 18 seconden zie je ook het begin van de ontploffing.
Ja lekker, nucleair afval in de oceaan.quote:
Met die stoom wolk zullen ze al een wat groter gebied gaan ontruimen. Die meltdown moeten we nog afwachten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dus als die meltdown echt gebeurt dan moet het eigenlijk nog verder ontruimt worden?
Oh, das geen al te goed nieuws...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:10 schreef MTL het volgende:
Japan waarschuwt voor nieuwe tsunami:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-nieuwe-tsunami.html
Nee. De temperatuur werd te hoog, daarmee de druk van het koelsysteem en daarmee is iets mis gegaan. Zegt verder weinig over de situatie van de reactor kernzelf.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:12 schreef Oorlogsheld het volgende:
als ik die foto's hierboven bekijk dan heeft de meltdown dus al plaatsgevonden
Die discussie gaan we niet voeren hier!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:13 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Waarom, voor de fun dolfijnen martelen hoeft niet bestraft te worden? Sadistisch mannetje.
ja!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:15 schreef banaantjeEE het volgende:
Ben ik nu de enige die geen verschil zie tussen die foto's?
er is een heel gebouw wegquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:15 schreef banaantjeEE het volgende:
Je moet de before en after vergelijken, niet foto 1 en foto 2quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:15 schreef banaantjeEE het volgende:
Welnee, het geraamte staat er nog gewoon.quote:
whatever...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:17 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik zie drie gebouwen, en op die after foto, staan die er nog steeds?
Foto's zijn getrokken vanuit andere invalshoek, maar ik zie echt geen verschil hoor...
Jezus, gast..... het is zelfs omcirkelt op de fotoquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:17 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik zie drie gebouwen, en op die after foto, staan die er nog steeds?
Foto's zijn getrokken vanuit andere invalshoek, maar ik zie echt geen verschil hoor...
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ze zouden dit filmpje moeten uitzenden op de Japanse tv:
Volgens de expert van de kerncentrale in Delft zijn de zaken niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:17 schreef QBay het volgende:
Wut, begrijp ik nou goed dat het gebouwtje dat gisteren nog in de fok stond is ontploft en dat de kernreactor zelf bezig KAN zijn met een meltdown? De reactor in Tjernobyl had toch ook een meltdown?...![]()
![]()
Ik zat naar de verkeerde foto's te kijkenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:18 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Jezus, gast..... het is zelfs omcirkelt op de foto![]()
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Joh, maak je niet zo druk... Als je:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:17 schreef QBay het volgende:
Wut, begrijp ik nou goed dat het gebouwtje dat gisteren nog in de fok stond is ontploft en dat de kernreactor zelf bezig KAN zijn met een meltdown? De reactor in Tjernobyl had toch ook een meltdown?...![]()
![]()
Als je zwanger bent heeft de meiose natuurlijk al lang plaats gevonden, evenals de fusie en de deling van de germline.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Joh, maak je niet zo druk... Als je:
1 Niet zwanger bent krijg je geen mutant kind.
2 In een bunker leeft, geen vuiltje aan de lucht.
3 Niet in een straal van 30km eromheen woont ook niets aan de hand.
4 Geen langere levensverwachting hebt dan een week, hoef je je ook geen zorgen te maken
quote:Japan chief cabinet secretary Edano: Confirms radiation leak at Fukushima plant
Via Reuters.quote:Right now the Japanese government has briefing on what is happening. They also go through instruction on how people should protect themselves against radiation, things like not drinking tap water and covering your mouth and nose with a wet towel.
Dat "venting" is dus explosief gegaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:23 schreef GasProblem het volgende:
If venting is done carefully, there will be little leakage.
Vreselijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:25 schreef DutchErrorist het volgende:
http://twitter.com/#search?q=Satoshi%20Tajiri
volgens mij is dit al achterhaald aangezien er een explosie is geweestquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:23 schreef GasProblem het volgende:
"No Chernobyl is possible at a light water reactor. Loss of coolant means a temperature rise, but it also will stop the reaction," said Naoto Sekimura, a professor at the University of Tokyo.
Even in the worst-case scenario, that would mean some radioactive leakage and equipment damage, but not an explosion. If venting is done carefully, there will be little leakage. Certainly not beyond the 3-km (1.8-mile) radius."
Volgens Nintendo leeft ie nogquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:25 schreef DutchErrorist het volgende:
http://twitter.com/#search?q=Satoshi%20Tajiri
Houd je muil!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:26 schreef HyperViper het volgende:
Pokemon was toch altijd al kut. Gelukkig nog geen berichten over het overlijden van Akira Toriyama.
Luister Audiofragment radio 1 'Hier is totaal iets anders aan de hand dan in Tsjernobyl' op http://www.radio1.nl/cont(...)apan?autostart=45914quote:De aardbeving in Japan heeft niet alleen huizen en kantoren getroffen; de aardbeving heeft mogelijk een nog ernstiger effect. De kerncentrale Fukushima 1 is wellicht bezig met een meltdown. Dat meldt het Japanse persbureau Kyodo. In de buurt van de centrale is het radioactieve cesium gemeten. Tim van der Hagen is hoogleraar reactorfysica aan de TU Delft en directeur van het Reactor Instituut Delft, een gesprek.
Waterstof? Ik gok op stoom voorlopig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:27 schreef Cassius het volgende:
Al-Jazeera had het net over een hydrogen gas explosion?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |