quote:#
0822: The Associated Press cites Fukushima Prefecture official Masato Abe as saying the cause of the white smoke seen above the plant is still under investigation, and that it's unclear whether there was an explosion.
Allez zegquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zag ook wat getallen over drukken voorbij komen - daarmee moet het mogelijk zijn om de temperaturen te bepalen. pV = nRT, dat soort zaken
En waterdamp die niet door de filters is gegaan waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Yep, grote kans dat het stoom is. En zodra het zaakje daar ontsnapt, heb je meteen oververzadigde waterdamp, een heel erg witte nevel. Witter dan wit!
Die kernen zijn van zichzelf erg warm. Als de reactie gestopt wordt, dan betekent dat nog niet dat zo'n kern binnen korte tijd afkoelt. Daar zit erg veel warmte in. Die wordt normaal door het water gekoeld, in een gesloten circuit, maar als dat circuit geen pomp heeft (een raadsel trouwens waarom dit geen passief koelsysteem heeft, maar dat terzijde, want zo'n systeem zou altijd werken, zelfs als er geen pompen zijn), dan loopt de temperatuur op. Tot bepaalde hoogte dan. Ze hadden het over een bepaalde druk van de aanwezige stoom. Als ik meer tijd heb, kan ik de temperatuur daarvan bepalen, maar het zag er niet erg indrukwekkend uit. Dit betekent dat de temperatuur hoog is, maar niet gigantisch hoog.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat 'produceert' die warmte dan wel?
Maar die rook is niet wit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:28 schreef GasProblem het volgende:
Explosie bij de nucleare installatie is hier te zien:
Radioactief materiaal produceert altijd warmte, daar heb je geen kettingreactie voor nodig. In bedrijf produceert ie wel veel meer warmte natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:24 schreef wdn het volgende:
[..]
Produceren? Dat kan alleen indien de kern niet stil is gezet
Dankjewel voor de uitvoerige uitleg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die kernen zijn van zichzelf erg warm. Als de reactie gestopt wordt, dan betekent dat nog niet dat zo'n kern binnen korte tijd afkoelt. Daar zit erg veel warmte in. Die wordt normaal door het water gekoeld, in een gesloten circuit, maar als dat circuit geen pomp heeft (een raadsel trouwens waarom dit geen passief koelsysteem heeft, maar dat terzijde, want zo'n systeem zou altijd werken, zelfs als er geen pompen zijn), dan loopt de temperatuur op. Tot bepaalde hoogte dan. Ze hadden het over een bepaalde druk van de aanwezige stoom. Als ik meer tijd heb, kan ik de temperatuur daarvan bepalen, maar het zag er niet erg indrukwekkend uit. Dit betekent dat de temperatuur hoog is, maar niet gigantisch hoog.
Na het weg laten lekken van stoom stonden een aantal staven 'droog'. Die kunnen op dat moment minder goed hun warmte kwijt, omdat er geen water aanwezig is om te koelen. Om te smelten waren echter erg hoge temperaturen nodig ( >500 graden?), en het lijkt me sterk dat het zaakje zo veel op kan warmen, simpelweg omdat er niet genoeg energie in het systeem zit.
Dat was precies wat ik dacht.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel voor de uitvoerige uitleg.
Maar Lyrebird, op de radio wordt steeds gesproken van 'de temperatuur is te hoog opgelopen'. Door experts. Dan is er toch nog sprake van een reactie?
wat een vertrouwen weer in ons ....quote:[
Ik hoop dat dit goed gaat....
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
heeft iemand een stream link voor mij
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:33 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |