Wel als het meerdere keren bij dezelfde persoon gebeurd. Dus posten semexoquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:44 schreef OEM het volgende:
Met 7 miljard mensen op de wereld die elke nacht dromen is er vast wel iemand die iets droomt wat op korte termijn ook gebeurt. Niks vreemd aan.
Vind ik ook. Wat Bastard en Jogy ook zeggen. Gewoon posten. Don't be shy. Hier is dit subforum voor.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:34 schreef schommelstoel het volgende:
Gewoon posten, anders hebben we ook niets aan die subfora The truth is in here / en Brave new word
Gewoon posten, en leren te negeren wat je niet zal deren![]()
Hier ook. Maar dan met de Twin Towers, 2004 Tsunami en Enschede ramp.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:36 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat me aan de ene kant verbaast, maar aan de andere kant rust geeft is dat ík het NIET voorzien heb.
In het verleden heb ik al heel wat rampen zien aankomen, o.a. de Bijlmerramp, heel gedetailleerd. Levert me altijd weer een *(#&$#*($& gevoel op als ik iets voorzie. Gaat het gebeuren? Is het een 'gewone' droom?
En ja: ik meen dit serieus.
Dat is best gedetailleerd en gewoon posten , het is een soort van groeiprocesquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:17 schreef semexo het volgende:
Op 8 maart zag ik tijdens meditatie de zee over het land komen, en sleurde alle huizen met zich mee. Ook zag ik beelden van CNN dat dit in Japan gebeurde. Ik durfde dit hier niet te posten uit angst dat ik weer niet helemaal goed zag.
Iemand anders op GLP heeft dit echter ook gedroomd, en postte op 9 maart dat hij een tsunami in Japan zag.
Check de datum van de startpost:
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1385078/pg1
Ben aan het twijfelen of ik dingen die ik zie voortaan ook zal posten.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:36 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat me aan de ene kant verbaast, maar aan de andere kant rust geeft is dat ík het NIET voorzien heb.
In het verleden heb ik al heel wat rampen zien aankomen, o.a. de Bijlmerramp, heel gedetailleerd. Levert me altijd weer een *(#&$#*($& gevoel op als ik iets voorzie. Gaat het gebeuren? Is het een 'gewone' droom?
Indigokinderenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hier ook. Maar dan met de Twin Towers, 2004 Tsunami en Enschede ramp.
2 dagen geleden "voelde" ik ook dat er wat zal ging gebeuren. Wist alleen niet waar en wanneer. Deze ramp kwam ook totaal niet als verrassing.
quote:
* Beelzebufo schopt google.quote:
Even de uitleg posten die Wikipedia hanteert;quote:
quote:Indigokinderen is een new-age-concept ontwikkeld door Nancy Anne Tappe. Ze beschijft hierbij kinderen die bijzondere kenmerken of bekwaamheden zouden bezitten. Over indigokinderen bestaan allerhande opvattingen, gaande van het geloof dat zij een volgende stap in de menselijke evolutie zouden zijn, dat zij paranormale gaven zoals telepathie zouden hebben, tot het idee dat ze gewoon meer empathie en creativiteit zouden hebben dan hun niet-indigo leeftijdsgenoten. Er zijn geen wetenschappelijke studies die aangeven dat indigokinderen bestaan. Bij veel kinderen die als "indigo" aangeduid worden, werd ADHD vastgesteld.
Critici geven aan dat het indigo-fenomeen ontstaat doordat ouders willen geloven dat hun kinderen bijzonder zijn, eerder dan de medische diagnose te aanvaarden dat ze een aandoening hebben. Ook zijn de kenmerken van indigokinderen die vergeleken worden met het Forer-effect zo vaag dat ze op iedereen van toepassing kunnen zijn.
Het concept werd ontwikkeld in de jaren '70 van de twintigste eeuw en kreeg meer en meer belangstelling door de uitgave van een reeks boeken in de late jaren '90 en het verschijnen van meerdere films in het decennium daarna. Allerlei boeken, conferenties en ander materiaal zijn verschenen rond het idee van indigokinderen, waarvan verondersteld wordt dat dat een manier is om geld te slaan uit goedgelovige ouders.
Oftewel "nieuwe-tijdskinderen" ik geloof er ook niet veel van. Waarom zouden de kinderen van nu over bepaalde krachten beschikken die de kinderen van vroeger (de oudjes van nu) niet hebben.quote:
ik zeg niet dat het zo is.. maar als je terug kijkt in het verleden dan kunnen mensen van nu ook veel meer dan 2000 jaar geledenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:23 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Oftewel "nieuwe-tijdskinderen" ik geloof er ook niet veel van. Waarom zouden de kinderen van nu over bepaalde krachten beschikken die de kinderen van vroeger (de oudjes van nu) niet hebben.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:44 schreef OEM het volgende:
Met 7 miljard mensen op de wereld die elke nacht dromen is er vast wel iemand die iets droomt wat op korte termijn ook gebeurt. Niks vreemd aan.
Waarom zou je zoiets gruwelijks aan willen zien komen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:36 schreef Beelzebufo het volgende:
Niet iets waar je wat aan kan doenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets gruwelijks aan willen zien komen?
@TS
Opschrijven..
Nee, maar om nu te gaan zeggen dat je het erg vind dat je het niet ziet aankomen?quote:
Voorspellingen komen in de meest vage beschrijvingen. Als ik iets van te voren zie aankomen, zit het meestal in subtiele aanwijzingen. Bij de beide Tsunami's begon ik 2 dagen van te voren om onbegrijpelijke reden hevig te trillen. Bij Enschede zag ik het in een droom, maar dan vanaf de balkon van mijn eigen huis. Bij de Twin Towers liep ik 2 maanden van te voren langs het WTC in Amsterdam, met het gevoel dat het gebouw iedere moment kon instorten.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:04 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, maar om nu te gaan zeggen dat je het erg vind dat je het niet ziet aankomen?
Als ik voorspel dat er deze week een eveneens dezelfde maat aardbeving zal gaan plaatsvinden bij Japan.. of whatever, in China.. wie gaat mij geloven? Je kunt niks met voorspellingen omdat ze niet betrouwbaar zijn.
Precies. Kul dus. En die 'krachten' zijn gewoon karaktereigenschappen als koppigheid, gevoeligheid, je niet thuis voelen op deze wereld of bepaalde 'spirituele begaafdheid' (iemand bewijs daarvoor?) die vanaf het begin van de mensheid al ervaren wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:23 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Oftewel "nieuwe-tijdskinderen" ik geloof er ook niet veel van. Waarom zouden de kinderen van nu over bepaalde krachten beschikken die de kinderen van vroeger (de oudjes van nu) niet hebben.
Als je even terugkijkt naar de middeleeuwen zul je zien dat mensen een enkeltje brandstapel kregen zodra ze niet voldeden aan de norm.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:08 schreef Xiance het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het zo is.. maar als je terug kijkt in het verleden dan kunnen mensen van nu ook veel meer dan 2000 jaar geleden
wellicht is het gewoon een bijkomend gevolg van de evolutie.
OOK de mensch evolueert nog steeds, dus het is helemaal niet zo ver gezocht dat kinderen van nu meer "krachten" hebben..
Dat wíl ik helemaal niet. Ik heb een paar van dit soort incidenten in de zeer nabije omgeving meegemaakt (en nee, daar wil ik nu niet op ingaan) die ik achteraf gezien niet van te voren heb willen weten.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets gruwelijks aan willen zien komen?
@TS
Opschrijven..
Dat dus. Dat vage maakt het allemaal zo lastig.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Voorspellingen komen in de meest vage beschrijvingen. Als ik iets van te voren zie aankomen, zit het meestal in subtiele aanwijzingen. Bij de beide Tsunami's begon ik 2 dagen van te voren om onbegrijpelijke reden hevig te trillen. Bij Enschede zag ik het in een droom, maar dan vanaf de balkon van mijn eigen huis. Bij de Twin Towers liep ik 2 maanden van te voren langs het WTC in Amsterdam, met het gevoel dat het gebouw iedere moment kon instorten.
Lekker vaag allemaal.
En zo voel ik me ook niet. Het is alleen dat mijn gevoel vrijwel altijd klopt. Zowel op menselijk als in "rampen" niveau. Ik wist (tot mijn eigen afgrijzen) precies te voorspellen wanneer me Oma dood zal gaan. En dat terwijl ze op dat moment nog op en top in orde was! Helaas heb ik van meerdere mensen om me heen kunnen voorspellen wanneer ze dood zouden gaan. En wederom helaas, had ik het altijd correct.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:03 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Precies. Kul dus. En die 'krachten' zijn gewoon karaktereigenschappen als koppigheid, gevoeligheid, je niet thuis voelen op deze wereld of bepaalde 'spirituele begaafdheid' (iemand bewijs daarvoor?) die vanaf het begin van de mensheid al ervaren wordt.
Gevoelens die al eeuwenlang bestaan maar nu in een hokje worden geplaatst want het klinkt zo interessant.
En waarom alleen kinderen?? Volwassen mensen met dezelfde gevoelens of karaktereigenschappen behoren niet tot één van deze belachelijke hype groepjes omdat ze te oud zijn?
Sorry kinders, jullie zijn echt niet specialer dan ouderen of jullie voorouders.
Het lijkt me idd een zware last.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En zo voel ik me ook niet. Het is alleen dat mijn gevoel vrijwel altijd klopt. Zowel op menselijk als in "rampen" niveau. Ik wist (tot mijn eigen afgrijzen) precies te voorspellen wanneer me Oma dood zal gaan. En dat terwijl ze op dat moment nog op en top in orde was! Helaas heb ik van meerdere mensen om me heen kunnen voorspellen wanneer ze dood zouden gaan. En wederom helaas, had ik het altijd correct.
Het is geen gift, het is eerder een curse. Ben er in ieder geval niet blij mee.
Mijn moeder welquote:Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt me idd een zware last.
Vooral omdat je het gewoon niet kwijt kunt als je iets voorziet. Mensen geloven je niet.
Als het goed is zijn jullie met steeds meer en meer, probeer lotgenoten te vinden en te delenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:37 schreef FireFox1 het volgende:
Geen behoefte aanquote:Op maandag 14 maart 2011 18:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als het goed is zijn jullie met steeds meer en meer, probeer lotgenoten te vinden en te delen
Buiten dat. Je kan er niets mee. Toen ik Donderdag/vrijdag nacht naar huis fietste kreeg ik ook dat vreemde gevoel, dat er iets vreselijks staat te gebeuren. 9 van de 10 keer heeft het dan betrekking op mijn eigen situatie, dus ik begon gelijk m'n omgeving nog wat scherper te observeren (Straatrovers anywhere ?) maar al snel kreeg ik het gevoel dat het niets met mij te maken had. Maar wat dan wel !?!?!? dus maar gewoon naar huis gefietst.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt me idd een zware last.
Vooral omdat je het gewoon niet kwijt kunt als je iets voorziet. Mensen geloven je niet.
Er gebeurt altijd wel ergens een ramp inderdaad.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:14 schreef opinionr het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik dacht "hmz, laat ik eens langs CNN zappen, om te kijken of er nog een ramp is gebeurd" en dan zet net het breaking news in.
Maar vooralsnog noem ik dat maar gewoon puur toeval.
Wat leuk!quote:Op maandag 14 maart 2011 18:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn moeder welDie is de enige waar ik het kwijt kan. Komt omdat ze zelf ook dingen kan voorzien
Ze wist me zelfs te vertellen dat ik papa zal worden van een tweeling in 2006. Het leuke daarvan is dat ze me dat in 2003 vertelde, toen ik niet eens een vriendin had
Tja, ik werd september 2006 inderdaad vader van een jongen en een meisje
Dat klopt. Het is Nucleairequote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:57 schreef Elvi het volgende:
Ik heb vanacht gedroomd van een nuclaire (iets klopt er niet aan de spelling volgens mij?) ramp. Er hing gifgas in de lucht en ik trotseerde het omdat anders mn hond alleen thuis zou zijn
Edit: dat wil niet zeggen dat het gaat gebeuren. Ik ben gewoon erg bezig met wat er in Japan gebeurd met de kerncentrales en ik hou van mn hond
En ook mijn zoon. Dat voelde ik al op het moment toen hij ter wereld kwam. Bij mijn dochter heb ik dat niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat leuk!
It run's in the family dus, je moeder, nu jij
Hoe vind je dat, dat je zoon 'het' ook heeft?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En ook mijn zoon. Dat voelde ik al op het moment toen hij ter wereld kwam. Bij mijn dochter heb ik dat niet.
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Op een 1 of ander manier heb ik gevoel dat het later nog van pas zal komen voor hem.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe vind je dat, dat je zoon 'het' ook heeft?
Dat hij hoge intelligentie heeft is sowieso al mooi. Je dochter ook?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Op een 1 of ander manier heb ik gevoel dat het later nog van pas zal komen voor hem.
Heb in ieder geval op zijn hoge intelligentie na, nog niks aparts opgemerkt.
Ik zie een duidelijk onderscheid in intelligentie tussen mijn zoon en dochter. Mijn dochter is een heel normaal 4,5 jarige meisje die vooral bezig is met barbie's, Dora, tekenen en prinsessen. Mijn zoon is in alle opzichten stukken verder. Hij kijkt zelfs geboeid het nieuws. Waarna ik een overvloed aan vragen krijg, en mijn antwoorden stuk voor stuk feilloos onthoud. Ook vloert hij menig vrienden van mij de vloer aan met gamen. Joch is 4,5 jaar oud...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hij hoge intelligentie heeft is sowieso al mooi. Je dochter ook?
Maar, als ik vragen mag, waaraan heb je gemerkt dat hij hét ook heeft?
Lees het morgen wel want ik ga nu slapen![]()
Je begrijpt me niet. Dat groepje Indigo en Kristalkinderen gaat niet zozeer over gaven maar om karaktereigenschappen. Voorgevoel is iets dat al eeuwen voorkomt en mensen het leven heeft gekost of verziekt door opbergen in een inrichting. Tegenwoordig wordt je als begaafde of driftige of overgevoelige of wereldvreemde volwassene nog steeds als knettergek of ontspoort gezien maar als jongere ben je wel heel speciaal want aan de hand van dat karakter wordt je ingedeeld in één van de kindgroepjes. Zelfs als een kind totaal geen gaven of spiritualiteit heeft.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En zo voel ik me ook niet. Het is alleen dat mijn gevoel vrijwel altijd klopt. Zowel op menselijk als in "rampen" niveau. Ik wist (tot mijn eigen afgrijzen) precies te voorspellen wanneer me Oma dood zal gaan. En dat terwijl ze op dat moment nog op en top in orde was! Helaas heb ik van meerdere mensen om me heen kunnen voorspellen wanneer ze dood zouden gaan. En wederom helaas, had ik het altijd correct.
Wat een aparte ervaring zeg. Dat vergeet je nooit meer denk ik. En nee, een verklaring zal je ook wel niet krijgen. Dus accepteer het maar als wonder.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zie een duidelijk onderscheid in intelligentie tussen mijn zoon en dochter. Mijn dochter is een heel normaal 4,5 jarige meisje die vooral bezig is met barbie's, Dora, tekenen en prinsessen. Mijn zoon is in alle opzichten stukken verder. Hij kijkt zelfs geboeid het nieuws. Waarna ik een overvloed aan vragen krijg, en mijn antwoorden stuk voor stuk feilloos onthoud. Ook vloert hij menig vrienden van mij de vloer aan met gamen. Joch is 4,5 jaar oud...
Toen ik mijn zoon een paar dagen na zijn geboorte vasthield was opeens mijn shirt, broek en en zelfs sokken doordrenkt met water. Toen ik hem terug in de couveuse stopte, was het plotseling weer helemaal droog. Had zijn luier toen nog gecheckt, en die was ook kurkdroog. Tot de dag van vandaag heb ik er absoluut geen verklaring voor....
Volgens mij zegt hij ook nergens dat hij specialer is, alleen dat hij dit soort dingen kan. Ik krijg het gevoel alsof je je daardoor aangevallen voelt als het ware, want ze moeten niet denken dat ze beter zijn dan mij! Het is gewoon wat het is. Als hij voorspellende gaven heeft of wat dan ook, dan is dat gewoon zo. Daar hoef je dan verder geen waardeoordeel aan te hangen van "beter", "specialer" of wat dan ook.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:25 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik twijfel absoluut niet aan jouw gave maar je bent daardoor niet specialer dan onze voorouders of hedendaagse volwassenen.
Wat ? Dat je niet mag hotlinken van lunaticoutpost ?quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:40 schreef Darklight het volgende:
Ook voorspeld in de Illuminati cardgame
Exactly.quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:50 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij ook nergens dat hij specialer is, alleen dat hij dit soort dingen kan. Ik krijg het gevoel alsof je je daardoor aangevallen voelt als het ware, want ze moeten niet denken dat ze beter zijn dan mij! Het is gewoon wat het is. Als hij voorspellende gaven heeft of wat dan ook, dan is dat gewoon zo. Daar hoef je dan verder geen waardeoordeel aan te hangen van "beter", "specialer" of wat dan ook.
Klopt, FireFox1 laat nergens zien dat hij zich specialer voelt maar reageerde op mijn Nieuwetijdskindflauwekulpost met een verdediging dat hij echt een gave heeft inclusief voorbeelden, iets waar ik niet aan twijfel en ook heb gezegd. Heb je mijn bericht wel goed gelezen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:50 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij ook nergens dat hij specialer is, alleen dat hij dit soort dingen kan. Ik krijg het gevoel alsof je je daardoor aangevallen voelt als het ware, want ze moeten niet denken dat ze beter zijn dan mij! Het is gewoon wat het is. Als hij voorspellende gaven heeft of wat dan ook, dan is dat gewoon zo. Daar hoef je dan verder geen waardeoordeel aan te hangen van "beter", "specialer" of wat dan ook.
Ook voor jou: goed lezen wat ik heb gepost en waarom.quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:48 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Klopt, FireFox1 laat nergens zien dat hij zich specialer voelt maar reageerde op mijn Nieuwetijdskindflauwekulpost met een verdediging dat hij echt een gave heeft inclusief voorbeelden, iets waar ik niet aan twijfel en ook heb gezegd. Heb je mijn bericht wel goed gelezen?
Ik voel mij niet aangevallen (hoe kom je erbij?) maar erger me kapot aan jonge mensen die ookal hebben ze geen gaven zich speciaal voelen omdat ze door hun leeftijd (+ voldoen aan lijstje karakterkenmerken) een zgn Indigo of Kristalkind zijn.
Dat waardeoordeel was dan ook niet zozeer tegen FireFox1 gericht maar gewoon algemeen.
Jij bent degene die zich aangevallen voelt en gezien je leeftijd zou het me dan ook niet verbazen dat jij je een Nieuwetijdskind waant. Succes in je verdere leven jongedame.
[..]
Ook voor jou: goed lezen wat ik heb gepost en waarom.
Met je stomme 'exactly'.
Werkt idd nietquote:Op donderdag 17 maart 2011 17:00 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Wat ? Dat je niet mag hotlinken van lunaticoutpost ?
Aah! Uit de Iluminatus Trilogy, die heb ik toevalligquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:57 schreef Darklight het volgende:
Werkt idd niet
hier kun je die kaartjes zien
http://lunaticoutpost.com(...)pid=808484#pid808484
quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:48 schreef Ratelslangetje het volgende:
Dat waardeoordeel was dan ook niet zozeer tegen FireFox1 gericht maar gewoon algemeen.
Jij bent degene die zich aangevallen voelt en gezien je leeftijd zou het me dan ook niet verbazen dat jij je een Nieuwetijdskind waant.
Bedankt.quote:Succes in je verdere leven jongedame.
Hoeft niet hoorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:25 schreef Koenholio het volgende:
Net shoarma gegeten. Ik voorspel een ramp op het toilet morgenzal jullie op de hoogte houden of het uitkomt.
Daar hoeft geen glazen bol aan te pas te komen hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:08 schreef Darklight het volgende:
Een Remote Viewer heeft het ook voorspeld(in 2003), volgens hem is de volgende mega quake in Amerika
Vanaf deel4
http://www.youtube.com/us(...)B1AE1F/3/Z5wSzsdMhHg
Volgende keer beter hè.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:33 schreef semexo het volgende:
Tijdens meditatie gezien: Het nieuws van zondag 10 april. Tsunami verwoest grote delen van de kust van Californie. Santa Cruz onder water.
Yeah, ons een beetje blij maken met een dooie mus, pfff...quote:
Dat is te logisch, we zijn in TRU hoor. Niet zo gek doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Elke dag hebben miljarden mensen miljarden dromen. Het zou statistisch onmogelijk zijn als er niet een paar uitkomen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |