OMG, wat vreselijk. Wat heeft dat mens je aangedaan zeg. Verschrikkelijk! Wat een geluk dat je er bovenop gekomen bent, maar zoiets trekt een wissel op je, dat lijkt me logisch. Vertrouwen voorgoed weg? Of komt het weer voorzichtig terug?quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:19 schreef R0N1N het volgende:
![]()
Zal ook nog even een voorbeeld noemen van zo'n 'voorgevoel' (persoonlijke anekdote) Heb ooit al eens eerder ergens erover gepost:
Zo heb ik b.v. alle shit met m'n ex (vriendin) in grote lijnen 'aangevoeld/voorspeld' (bij gebrek aan betere omschrijving.) Het voelt een beetje als een vage maar heftige, emotionele 'herinnering' die op duikt, met 'gevoel' en al & als kind vaak gepaard met andere 'abnormale' dingen. Het meeste altijd afgedaan als 'nâh, dat kan niet waar zijn' & de rest 'genegeerd', omdat ik er niets mee kan, omdat ze 'onmogelijk' zouden moeten zijn (wetenschappelijk).
Sinds m'n ex neem ik echter m'n 'voorgevoelens' etc. bloedserieus, maar kan het nog steeds niet 'plaatsen'.
Toen ik haar net leerde kennen (als 22 jarige) kreeg ik het idee/gevoel dat zij mijn 'grote maar onbereikbare liefde' was. Dat het 4 jaar lang een 'relatie' zou worden met een hoop problemen, van haar kant, waarbij ze mij een hoop pijn en verdriet zou doen. Rond mijn 30ste zou ze 'iets' flikken wat voor mij onvergeefbaar zou zijn. Hierbij zou ze mij geestelijk en financieel ruineren, waardoor ik haar nooit meer wil zien. Hierna zou ik als het ware enkele jaren door een hel gaan, en er allereerst geestelijk (sterker) weer bovenop te komen en daarna financieel. Zo rond mijn 36ste. De periode tussen m'n 26ste en 30ste was 'blanco'. Ik ging er toen, naief als ik was vanuit dat dit betekende dat we in die jaren een stabiele relatie zouden hebben.
Ik heb dit zelf nooit serieus genomen. Hoe kan ik dat immers weten ?
Maar dit is EXACT uitgekomen.
De relatie ging alleen (definitief) uit toen ik 26 was, en ze stond 'ineens' weer voor m'n deur toen ik net 30 was. 3 maanden later had ze m'n spullen gejat/verkocht, m'n betaal & spaarrekening geplunderd, 2 verschillende telefoonrekeningen van 3,500 gulden per stuk, 6,500 gulden voor een nieuwe laptop die nog niet was afgeschreven (& ook gejat) etc.
Met m'n 34ste was ik uitbehandeld bij het RIAGG, en met m'n 36ste klaar met de schuldsanering.
Jezus manquote:Op vrijdag 12 november 2010 21:31 schreef R0N1N het volgende:
Een ander voorbeeld van een korte termijn 'voorgevoel':
Ik heb ooit een periode (12 jaar geleden) gehad dat ik geregeld rond 1:00 uur 's nachts van m'n werk naar huis liep.
Op een gegeven moment wilde ik zoals gewoonlijk naar huis gaan, al het werk was immers gedaan, en terwijl ik mijn jas aantrok kreeg ik een raar gevoel, en de gedachte dat ik moest blijven. Wist niet waarom, maar alleen dat het beter was om daar te blijven.
Ik zij het zelfs nog tegen mijn collega die daar ook nog zat. "Ik krijg het gevoel dat ik moet blijven, maar weet niet waarvoor", en dus toch naar huis vertrokken ...
Halverwege ben ik door 7 man beroofd in in elkaar getrapt. (Begon aanvankelijk met 1, maar dat kon ie niet aan dus heeft ie snel z'n maatjes erbij geroepen)
M'n vertrouwen is niet weg, maar ben wel nog terughoudender geworden. Stiller.quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:21 schreef Lavenderr het volgende:
OMG, wat vreselijk. Wat heeft dat mens je aangedaan zeg. Verschrikkelijk! Wat een geluk dat je er bovenop gekomen bent, maar zoiets trekt een wissel op je, dat lijkt me logisch. Vertrouwen voorgoed weg? Of komt het weer voorzichtig terug?
Ja, nu ga ik er in geloven dat voorgevoelens uitkomen. Jij bent een duidelijk bewijs.
Gekke is dat ik alleen een kapotte knie had (flink geschaafd) doordat ik viel bij een poging weg te rennen, en een blauw oog. Had wel 3 dagen spierpijn en zo maar verder geen schrammetje !quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:22 schreef Lavenderr het volgende:
Jezus manweet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ja
moet ik er van.
-edit, bah-quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:19 schreef R0N1N het volgende:
![]()
Zal ook nog even een voorbeeld noemen van zo'n 'voorgevoel' (persoonlijke anekdote) Heb ooit al eens eerder ergens erover gepost:
Zo heb ik b.v. alle shit met m'n ex (vriendin) in grote lijnen 'aangevoeld/voorspeld' (bij gebrek aan betere omschrijving.) Het voelt een beetje als een vage maar heftige, emotionele 'herinnering' die op duikt, met 'gevoel' en al & als kind vaak gepaard met andere 'abnormale' dingen. Het meeste altijd afgedaan als 'nâh, dat kan niet waar zijn' & de rest 'genegeerd', omdat ik er niets mee kan, omdat ze 'onmogelijk' zouden moeten zijn (wetenschappelijk).
Sinds m'n ex neem ik echter m'n 'voorgevoelens' etc. bloedserieus, maar kan het nog steeds niet 'plaatsen'.
Toen ik haar net leerde kennen (als 22 jarige) kreeg ik het idee/gevoel dat zij mijn 'grote maar onbereikbare liefde' was. Dat het 4 jaar lang een 'relatie' zou worden met een hoop problemen, van haar kant, waarbij ze mij een hoop pijn en verdriet zou doen. Rond mijn 30ste zou ze 'iets' flikken wat voor mij onvergeefbaar zou zijn. Hierbij zou ze mij geestelijk en financieel ruineren, waardoor ik haar nooit meer wil zien. Hierna zou ik als het ware enkele jaren door een hel gaan, en er allereerst geestelijk (sterker) weer bovenop te komen en daarna financieel. Zo rond mijn 36ste. De periode tussen m'n 26ste en 30ste was 'blanco'. Ik ging er toen, naief als ik was vanuit dat dit betekende dat we in die jaren een stabiele relatie zouden hebben.
Ik heb dit zelf nooit serieus genomen. Hoe kan ik dat immers weten ?
Maar dit is EXACT uitgekomen.
De relatie ging alleen (definitief) uit toen ik 26 was, en ze stond 'ineens' weer voor m'n deur toen ik net 30 was. 3 maanden later had ze m'n spullen gejat/verkocht, m'n betaal & spaarrekening geplunderd, 2 verschillende telefoonrekeningen van 3,500 gulden per stuk, 6,500 gulden voor een nieuwe laptop die nog niet was afgeschreven (& ook gejat) etc.
Met m'n 34ste was ik uitbehandeld bij het RIAGG, en met m'n 36ste klaar met de schuldsanering.
Precies. Heb het ook misschien 1 a 2 keer per jaar. Hooguit.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:07 schreef joepie91 het volgende:
Voorgevoelens van negatieve dingen... klinkt bekend.
Heb het zelf ook wel regelmatig... dat ik, als er iets kuts gaat gebeuren, ik dat 1 a 2 dagen vantevoren al aan voel komen. Gebeurt niet heel vaak (paar keer per jaar misschien) maar tot nu toe heeft het altijd geklopt.
Misschien maar beter ook. Het is té vaak wél uitgekomen, dus voorzichtigheid is geboden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies. Heb het ook misschien 1 a 2 keer per jaar. Hooguit.
Lullige is dat sinds ik het 'gevaar' uit de weg ga, door op zo'n moment mijn 'plan' radicaal te wijzigen, ik niet meer weet of het zou hebben geklopt.
Ik heb het vaak met dingen waar ik niets aan kan doen (relatie die wordt beeindigd, iemand die een zwaar ongeluk krijgt, etc) dus tja... ik kan er niet echt op reageren. Ik weet dan ook nooit wat er precies aan de hand gaat zijn. Maar tot nu toe heeft het altijd geklopt...quote:Op vrijdag 12 november 2010 23:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies. Heb het ook misschien 1 a 2 keer per jaar. Hooguit.
Lullige is dat sinds ik het 'gevaar' uit de weg ga, door op zo'n moment mijn 'plan' radicaal te wijzigen, ik niet meer weet of het zou hebben geklopt.
Zoiets had ik ook een keer , het was smiddags en druk en liep langs de albert cuyp naar huis ,quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:50 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Anyway: in de tussentijd heb ik dat gevoel nog 2 keer gehad, één keer echt zo bizar heftig dat ik begon te hyperventileren en vreesde neergestoken te zullen worden. Zomaar, ineens, als je op het punt staat naar huis te gaan. Toen ben ik dus mooi niet gegaan
Is dat zo?quote:Op zondag 14 november 2010 22:16 schreef Gray het volgende:
Oh, en nu is heel TRU ineens wel ontvankelijk voor wetenschappelijke bevindingen...
Generalisatie natuurlijk en waarschijnlijk totaal niet waar, maar stel dat ik het tegenovergestelde zou plaatsen... Probeert heel TRU met mindpowers m'n hoofd op te blazen!quote:
TRUquote:Op zondag 14 november 2010 23:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Generalisatie natuurlijk en waarschijnlijk totaal niet waar, maar stel dat ik het tegenovergestelde zou plaatsen... Probeert heel TRU met mindpowers m'n hoofd op te blazen!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |