abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 april 2011 @ 07:56:22 #251
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95983315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:53 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte. :D
Iets met harder, verder, beter en expeditionairder.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 08:04:00 #252
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95983386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 07:56 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Iets met harder, verder, beter en expeditionairder.. :')
Studenten hebben toch vaak bijbaantjes. Kunnen die gasten van de Weerbaarheid mooi, op kosten van de middenstand, voor het paleis gaan staan. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:16:44 #253
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95983533
Balletjes van het ASC !! _O-
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:24:04 #254
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95983622
* Weerbaarheidsballetje doet zich melden *

Maar dan wel graag met toestemming om die FN-Fal in het gezicht van kansenjongeren te rammen, waarvan je vantevoren al weet dat ze lastig gaan zitten doen.

Overigens lijken mij ASC'ers niet zo'n goede keus, die laffe twatten hebben er een handje van om tijdens ceremoniële gelegenheden om te vallen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 08:26:11 #255
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95983658
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:24 schreef von_Preussen het volgende:
* Weerbaarheidsballetje doet zich melden *
:D

quote:
Maar dan wel graag met toestemming om die FN-Fal in het gezicht van kansenjongeren te rammen, waarvan je vantevoren al weet dat ze lastig gaan zitten doen.
Die toestemming zou je van mij meteen krijgen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:30:13 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95983710
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:24 schreef von_Preussen het volgende:
* Weerbaarheidsballetje doet zich melden *

Maar dan wel graag met toestemming om die FN-Fal in het gezicht van kansenjongeren te rammen, waarvan je vantevoren al weet dat ze lastig gaan zitten doen.

Overigens lijken mij ASC'ers niet zo'n goede keus, die laffe twatten hebben er een handje van om tijdens ceremoniële gelegenheden om te vallen.
Waarom hebben jullie wel een FAL en ik niet? }:|
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:58:19 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95984170
Militairen stoppen met vrijwilligerswerk

AMSTERDAM - Uit protest tegen de zesduizend gedwongen ontslagen stoppen militairen met het vrijwilligerswerk dat ze in uniform doen. Ook gaan ze sneller de arbeidsinspectie inschakelen, schrijft het AD dinsdag.

Arbeidstijden en andere zaken zijn bij defensie strikt geregeld, maar veel militairen gaan daar uit hart voor de zaak flexibel mee om, stelt voorzitter van de militaire vakbond AFMP Wim van den Burg.

"Voortaan zullen ze alles strikt volgens de regels doen of de arbeidsinspectie inschakelen. Reken maar dat ze dat bij defensie niet leuk zullen vinden."

Ook helpen veel militairen normaal vrijwillig in uniform mee bij Sail Amsterdam. Daar stoppen ze nu mee, net als met het opbouwen van bijvoorbeeld hindernissen bij paardensportevenementen.

Gedwongen ontslagen

Bij defensie verdwijnen twaalfduizend van de 69 duizend banen. In de helft van die twaalfduizend gevallen gaat het om gedwongen ontslagen. De militiaren zijn volgens Van den Burg woedend over de plannen.

Zo zouden sommige militairen het verkeer in de spits willen blokkeren met colonnes, maar de vakbonden voelen daar niets voor. "We willen voorkomen dat soldaten met hun handen op de rug worden afgevoerd", zegt Van den Burg in de krant.

nu.nl
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:05:10 #258
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95993633
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:58 schreef AchJa het volgende:
Militairen stoppen met vrijwilligerswerk

AMSTERDAM - Uit protest tegen de zesduizend gedwongen ontslagen stoppen militairen met het vrijwilligerswerk dat ze in uniform doen. Ook gaan ze sneller de arbeidsinspectie inschakelen, schrijft het AD dinsdag.

Arbeidstijden en andere zaken zijn bij defensie strikt geregeld, maar veel militairen gaan daar uit hart voor de zaak flexibel mee om, stelt voorzitter van de militaire vakbond AFMP Wim van den Burg.

"Voortaan zullen ze alles strikt volgens de regels doen of de arbeidsinspectie inschakelen. Reken maar dat ze dat bij defensie niet leuk zullen vinden."

Ook helpen veel militairen normaal vrijwillig in uniform mee bij Sail Amsterdam. Daar stoppen ze nu mee, net als met het opbouwen van bijvoorbeeld hindernissen bij paardensportevenementen.

Gedwongen ontslagen

Bij defensie verdwijnen twaalfduizend van de 69 duizend banen. In de helft van die twaalfduizend gevallen gaat het om gedwongen ontslagen. De militiaren zijn volgens Van den Burg woedend over de plannen.

Zo zouden sommige militairen het verkeer in de spits willen blokkeren met colonnes, maar de vakbonden voelen daar niets voor. "We willen voorkomen dat soldaten met hun handen op de rug worden afgevoerd", zegt Van den Burg in de krant.

nu.nl
Wat een onzin zeg :O
Wie zegt dat we daarmee stoppen? De leiding? Of willen de vakbonden dit graag. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij ons gaan de goede doelen gewoon door. Ik ben vorig jaar ook elke keer van de partij geweest. (dit jaar ook weer).

We doen een dag met het Emma Kinderziekenhuis en we doen samen met het COM een dag iets leuks met een leefgemeenschap met verstandelijk gehandicapten kinderen hier uit de regio. Defensie geeft ons een deel van de dag vrij zodat we dit kunnen faciliteren.
(levert immers ook weer goede PR op.)

Nee je moet lekker die kids een leuke dag ontnemen... wie straf je dan? Hen of Defensie?

De vakbond kan de boom in :W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 14:09:45 #259
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95993790
Je weet toch dat de bonden alleen van "softe" acties houden. Een "mars naar Den Haag" en stoppen met vrijwilligerswerk.

Harde actie gruwelen ze van. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95994543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:09 schreef Cobra4 het volgende:
Je weet toch dat de bonden alleen van "softe" acties houden. Een "mars naar Den Haag" en stoppen met vrijwilligerswerk.

Harde actie gruwelen ze van. ;)
Zijna harde acties ook niet gewoon illegaal?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:31:20 #261
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95994620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:09 schreef Cobra4 het volgende:
Je weet toch dat de bonden alleen van "softe" acties houden. Een "mars naar Den Haag" en stoppen met vrijwilligerswerk.

Harde actie gruwelen ze van. ;)
vervang dat met 'kansloze acties' :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:13:19 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96000934
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:31 schreef paintmeester het volgende:

vervang dat met 'kansloze acties' :')
Tsja, het heeft idd niet veel om het lijf, ook die zg. "stiptheidsacties", het staat leuk op papier maar in de praktijk zal het Den Haag boeien als we om 15:00 oid stoppen met werken. Wat voor tastbaar product zetten wij nou eigenlijk neer? Als we bv. koffie zouden produceren en dat doen we een week niet heeft de samenleving daar meteen last van, maar als wij een week lang lopen te lanterfanten heeft niemand buiten defensie om daar last van.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 17:55:19 #263
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96002870
GroenLinks blijft missie Kunduz steunen

DEN HAAG - GroenLinks in de Tweede Kamer blijft de Nederlandse politietrainingsmissie in de Afghaanse provincie Kunduz steunen.

De fractie wil wel dat het kabinet dinsdagavond tijdens overleg over de kwestie een compleet beeld erover geeft.

''Nu moet scherp worden wat het totale plaatje is'', zei GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters na afloop van fractieberaad over de missie. Ze wil duidelijkheid over de precieze duur van de trainingen en over de gefaseerde start van de missie. ''Wie gaan we nou wanneer trainen?''.

Volgens Peters is een compleet plaatje ook belangrijk voor het draagvlak onder de bevolking voor de missie.

Ze wees erop dat GroenLinks in januari ja heeft gezegd tegen de missie. ''Ja blijft ja. Nu is het onze taak om te controleren hoe het kabinet de voortgang van de missie vorm heeft gegeven.''

Bron: www.nu.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:06:13 #264
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96003428
Ergeren meer mensen zich aan de belichting op de bezuinigingen omschreven in de Rhino?
God wat een propaganda zeg.

Artikels gevuld met, door de bezuinigingen wordt Defensie sterker

en

Oefenen in de achtertuin is beter, want er kunnen dan makkelijker eenheden aanklikken..

je moet echt niveau jipjanneke zijn wil je het kopen.

Commentaar er ook bij ...

ik zie zo vaak staan onder een foto, Ik zie nu een kans! ( bijvoorbeeld bij opheffen van je oude eenheid en starten van een gezamelijke als dat met de artillerie is gedaan..Rot toch op.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:12:21 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96003746
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:06 schreef Pumatje het volgende:
Ergeren meer mensen zich aan de belichting op de bezuinigingen omschreven in de Rhino?
God wat een propaganda zeg.

Artikels gevuld met, door de bezuinigingen wordt Defensie sterker

en

Oefenen in de achtertuin is beter, want er kunnen dan makkelijker eenheden aanklikken..

je moet echt niveau jipjanneke zijn wil je het kopen.

Commentaar er ook bij ...

ik zie zo vaak staan onder een foto, Ik zie nu een kans! ( bijvoorbeeld bij opheffen van je oude eenheid en starten van een gezamelijke als dat met de artillerie is gedaan..Rot toch op.
De defensiebladen zouden niet misstaan als Chinese staatspropaganda, wat dat betreft ben ik blij dat ze 46 van die vlugschriften gaan opdoeken.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:31:51 #266
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_96007757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja, het heeft idd niet veel om het lijf, ook die zg. "stiptheidsacties", het staat leuk op papier maar in de praktijk zal het Den Haag boeien als we om 15:00 oid stoppen met werken. Wat voor tastbaar product zetten wij nou eigenlijk neer? Als we bv. koffie zouden produceren en dat doen we een week niet heeft de samenleving daar meteen last van, maar als wij een week lang lopen te lanterfanten heeft niemand buiten defensie om daar last van.
Ik denk dat je het moet bekijken in de vorm van de helicopterondersteuning dit paasweekeinde. Die bemanningen staan op 4 uur notice (ik noem maar even een tijd). In plaats van direct een sprintje te trekken naar de helicopter gaan ze eerst rustig douchen, trekken hun kruippakje aan, kammen hun haren (met gel waar van toepassing), poetsen de zonnebril voor een scherper zicht in de auto, en tuffen dan op hun gemakje (maximale snelheid niet overschrijden!) naar de vliegbasis. Daar nemen ze een bakkie, lopen langs de weertelex, en plannen volgens het boekje een missie.Met een beetje goeie wil zijn ze bij de heli als de bambi buckets net zijn neergelegd, waarna het preflighten kan beginnen. Waarna ze precies 3:59 uur na het telefoontje airborne gaan.
Uiteraard maken ze maar een paar passes met de bucket, dan zitten de vlieguren er bijna op en moeten ze terug naar Gilze om hun dienst over te geven aan een collega die op 8 uur notice stond.
ietsje overdreven, maar je begrijpt mijn punt hopelijk

Ik vind het trouwens bewonderenswaardig dat de dames en heren Cougar-vliegers op Tweede Paasdag op zijn komen draven, terwijl ze over iets meer dan 14 dagen permanent aan de grond gezet worden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:46:37 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96008737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik denk dat je het moet bekijken in de vorm van de helicopterondersteuning dit paasweekeinde. Die bemanningen staan op 4 uur notice (ik noem maar even een tijd). In plaats van direct een sprintje te trekken naar de helicopter gaan ze eerst rustig douchen, trekken hun kruippakje aan, kammen hun haren (met gel waar van toepassing), poetsen de zonnebril voor een scherper zicht in de auto, en tuffen dan op hun gemakje (maximale snelheid niet overschrijden!) naar de vliegbasis. Daar nemen ze een bakkie, lopen langs de weertelex, en plannen volgens het boekje een missie.Met een beetje goeie wil zijn ze bij de heli als de bambi buckets net zijn neergelegd, waarna het preflighten kan beginnen. Waarna ze precies 3:59 uur na het telefoontje airborne gaan.
Uiteraard maken ze maar een paar passes met de bucket, dan zitten de vlieguren er bijna op en moeten ze terug naar Gilze om hun dienst over te geven aan een collega die op 8 uur notice stond.
ietsje overdreven, maar je begrijpt mijn punt hopelijk
Ik begrijp je punt wel, maar zo gaat het in de praktijk niet. Er staat altijd iemand boven die ook aan zijn eigen baantje zit te denken en het circus gewoon voorwaarts trapt. Ga je niet voorwaarts mag je 2 keer aan je eigen baantje denken.

quote:
Ik vind het trouwens bewonderenswaardig dat de dames en heren Cougar-vliegers op Tweede Paasdag op zijn komen draven, terwijl ze over iets meer dan 14 dagen permanent aan de grond gezet worden.
Niets bewonderenswaardigs aan, gewoon dienen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 20:04:35 #268
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96009930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

De defensiebladen zouden niet misstaan als Chinese staatspropaganda, wat dat betreft ben ik blij dat ze 46 van die vlugschriften gaan opdoeken.
Oh, dat is wel goed nieuws. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96019993
Meer draagvlak Kunduz nodig'

DEN HAAG - Het kabinet moet veel meer doen om draagvlak te creëren voor de komende politietrainingsmissie in het Noord-Afghaanse Kunduz. Tot nu toe merken regeringspartij CDA en oppositiepartij GroenLinks niet veel van de toezegging die premier Mark Rutte hierover in januari heeft gedaan.

Dat stelden de Tweede Kamerleden Henk Jan Ormel (CDA) en Mariko Peters (GroenLinks) dinsdagavond in een overleg over de uitzending.

Volgens Peters moet er niet alleen onder de bevolking draagvlak komen, maar ook in de Kamer. Tot nu toe moeten de fracties informatie met vragen uit het kabinet trekken, zei ze. De SP wees erop dat uit peilingen blijkt dat de bevolking grotendeels tegen de missieis. "Dus wat zou het kabinet dan moeten doen?, vroeg SP- Tweede Kamerlid Harry van Bommel zich af.

In januari ging een krappe meerderheid van de Kamer akkoord met deze missie, op voorwaarde dat het kabinet nog nadere afspraken zou maken met de Afghaanse autoriteiten en de NAVO. Zo moesten de agenten langer worden opgeleid en alleen voor civiele taken. Vooral GroenLinks en de ChristenUnie stonden daar op.

Peters zei dat het kabinet de toezeggingen serieus neemt, maar ze wil op een aantal punten meer helderheid, zoals over de training, de monitoring van de agenten en het verzoeningsproces. "De antwoorden zijn cruciaal voor de fractie, zei ze. Eerder dinsdag had ze gezegd dat GroenLinks de missie blijft steunen.

Net als de SP en de PVV is en blijft ook de PvdA tegen de missie. Kamerlid Frans Timmermans van de grootste oppositiepartij zei dinsdag dat er niets wezenlijks is veranderd sinds januari, toen het kabinet toestemming kreeg met de missie door te gaan. Er is wel meer ruimte voor Nederland om de basistraining uit te breiden van zes naar acht weken, zei hij. Maar Timmermans geeft weinig om de garanties over de invulling van de missie in de praktijk.

Ook PVV-Kamerlid Hero Brinkman hechtte er weinig waarde aan. Volgens hem maken de Afghanen wel afspraken maar houden ze zich er toch niet aan, omdat het een soeverein land is. "Volgend jaar zitten we met de gebakken peren, aldus Brinkman. Net als het CDA wilde hij opheldering over de verschillen die er zouden bestaan tussen uit te zenden militairen en politiemensen.

Bron: De Gelderlander
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:49:19 #270
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_96025129
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niets bewonderenswaardigs aan, gewoon dienen.
Ik bedoelde bewonderenswaardig in de zin dat je daar in de burgermaatschappij niet om hoeft te komen. Als daar bekend wordt dat de toko over een maand sluit wordt iedereen met betaald verlof gestuurd, behalve diegenen die nog wat administratieve zaken moeten afhandelen. De operatie zelf komt stil te liggen. Dat is hier duidelijk niet het geval.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 april 2011 @ 10:49:07 #271
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96035447
Kabinet kan doorgaan met missie Kunduz

DEN HAAG - Het kabinet kan doorgaan met de missie naar Kunduz om Afghaanse politiemensen te trainen.

Een meerderheid van de Tweede Kamer schaarde zich dinsdagavond achter de nadere afspraken die Nederland heeft gemaakt met de Afghaanse autoriteiten en de NAVO over de uitzending.

De regeringspartijen VVD en CDA hadden in januari al ingestemd met de missie, net als D66, GroenLinks, de ChristenUnie en de SGP.

Met name GroenLinks en de ChristenUnie hadden toen nog wel extra eisen op tafel gelegd. Ze wilden onder meer een langere opleidingsduur en garanties over de civiele taken die de agenten moeten vervullen.

GroenLinks en de ChristenUnie konden zich vinden in de uitleg die het kabinet in het debat gaf. Ze konden er mee leven dat er nog geen contract was gesloten met de nieuwe politiechef in de provincie Kunduz. De vorige is onlangs door een aanslag om het leven gekomen.

Garantie

Aan die garantie wordt nog gewerkt, zei minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken, die er vertrouwen in heeft dat die er ligt vóór aanvang van de missie. De schriftelijke afspraken zijn al wel gemaakt met de regering in Kabul.

Maar de vertaling naar de provincie Kunduz vergt volgens Rosenthal enige tijd, omdat die moet worden afgestemd op de lokale omstandigheden en context.

Minister Hans Hillen van Defensie kon geen harde garantie geven dat alle door Nederland opgeleide Afghaanse agenten ook echt in Kunduz zullen blijven werken, maar wel nagenoeg allemaal. Hij wees erop dat de betrokkenen in Afghaanse dienst zijn.

Een van de toezeggingen van het kabinet was dat de agenten gevolgd blijven worden om te controleren dat zij later echt civiele taken verrichten en niet worden ingezet in de strijd tegen de Taliban.

Draagvlak

CDA, GroenLinks en D66 wilden dat het kabinet meer werk maakt van het creëren van draagvlak voor de missie, wat premier Mark Rutte had toegezegd.

Volgens Tweede Kamerlid Mariko Peters (GroenLinks) moest er niet alleen onder de bevolking draagvlak komen, maar ook in de Kamer. Tot nu toe moeten de fracties informatie met vragen uit het kabinet trekken, zei ze.

Tegen

Gedoogpartij PVV, de grootste oppositiepartij PvdA alsook de SP en de Partij voor de Dieren waren en blijven tegen de missie. Ze vinden dat de afspraken in de praktijk geen stand zullen houden

De SP wees erop dat uit peilingen blijkt dat de bevolking grotendeels tegen de missie is. ''Dus wat zou het kabinet dan moeten doen?'', vroeg SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel zich af.

In januari ging een krappe meerderheid van de Kamer akkoord met deze missie, op voorwaarde dat het kabinet nog nadere afspraken zou maken met de Afghaanse autoriteiten en de NAVO. Zo moesten de agenten langer worden opgeleid en alleen voor civiele taken. Vooral GroenLinks en de ChristenUnie stonden daar op.

Aanmeldingen

In totaal 22 politiemensen hebben zich tot dusver aangemeld om mee te doen aan de politietrainingsmissie. Dat zei minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie tijdens het debat.

De agenten maken deel uit van een pool van 350 collega's die beschikbaar zijn om aan een buitenlandse missie deel te nemen. De 22 hebben gesolliciteerd op functies die bij de Europese politiemissie (EUPOL) zijn opengesteld en die passen bij hun ervaring. Drie à vier keer per jaar is er een sollicitatieronde. Dinsdag sloot de termijn van de eerste.

Sinds 2009 zijn er al ongeveer twintig Nederlandse agenten voor EUPOL actief in Afghanistan, gaf een woordvoerder van Opstelten aan. Hij verwacht dat dat er eind dit jaar veertig zijn. Ook is het de bedoeling dat de pool van vrijwilligers binnenkort 400 agenten telt.

Geen onrust

Politiemensen kunnen vrijwillig meedoen met een missie, maar militairen zijn verplicht te gaan als hun eenheid wordt aangewezen. Opstelten zei dat er geen sprake was van onrust onder militairen en politiemensen over de verschillen in hun arbeidsvoorwaarden tijdens de uitzending.

De bonden hadden hier eerder melding van gemaakt. Opstelten erkende dat er hier en daar verschillen zijn tussen de regelingen van EUPOL en die van de NAVO, het militaire bondgenootschap. Maar volgens hem is daar weinig aan te doen.

De minister benadrukte verder opnieuw dat de inzet van politieagenten in Kunduz niet ten koste zal gaan van de politiesterkte in Nederland. De missie zal vanaf de zomer in fases beginnen.

Bron: www.nu.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 27 april 2011 @ 11:37:56 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96037320
Couzy kraakt Kunduz-missie

Het kabinet kan doorgaan met de missie naar Kunduz om Afghaanse politiemensen te trainen. Daarvoor heeft het kabinet nogal wat aan de Kamer moeten beloven. Hans Couzy, voormalig bevelhebber der Landstrijdkrachten, is erg kritisch over die toezeggingen, en denkt dat het kabinet die beloftes niet waar kan maken.

Couzy vindt de politiemissie zoals die er nu voorstaat maar een "rare show". Hij verwacht dat Nederland de belofte niet waar kan maken dat er alleen getraind gaat worden en niet gevochten, want "zonder veiligheid valt er niets op te bouwen. Alleen maar om een meerderheid in de Tweede Kamer te krijgen worden onzin-dingen verteld."

Luister naar het interview met Hans Couzy

Meerderheid

Een meerderheid van de Tweede Kamer schaarde zich gisteravond achter de nadere afspraken die Nederland heeft gemaakt met de Afghaanse autoriteiten en de NAVO over de uitzending.

De regeringspartijen VVD en CDA stemden in januari al in met de missie, net als D66, GroenLinks, de ChristenUnie en de SGP.

Extra eisen

Met name GroenLinks en de ChristenUnie hadden toen nog wel extra eisen op tafel gelegd. Ze wilden onder meer een langere opleidingsduur en garanties over de civiele taken die de agenten moeten vervullen.

GroenLinks en de ChristenUnie konden zich vinden in de uitleg die het kabinet hierover in het debat heeft gegeven.

PVV, SP, PVDD tegen

Gedoogpartij PVV, de grootste oppositiepartij PvdA alsook de SP en de Partij voor de Dieren waren en blijven tegen de missie.

BNR
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 april 2011 @ 11:50:11 #273
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96037814
En Couzy heeft gelijk. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 27 april 2011 @ 13:09:48 #274
324665 meth77
to do or not to do
pi_96040661
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:37 schreef AchJa het volgende:
Couzy kraakt Kunduz-missie

Het kabinet kan doorgaan met de missie naar Kunduz om Afghaanse politiemensen te trainen. Daarvoor heeft het kabinet nogal wat aan de Kamer moeten beloven. Hans Couzy, voormalig bevelhebber der Landstrijdkrachten, is erg kritisch over die toezeggingen, en denkt dat het kabinet die beloftes niet waar kan maken.

Couzy vindt de politiemissie zoals die er nu voorstaat maar een "rare show". Hij verwacht dat Nederland de belofte niet waar kan maken dat er alleen getraind gaat worden en niet gevochten, want "zonder veiligheid valt er niets op te bouwen. Alleen maar om een meerderheid in de Tweede Kamer te krijgen worden onzin-dingen verteld."
Zes opleiders doodgeschoten
http://www.telegraaf.nl/b(...)iegveld_Kabul__.html

quote:
Volgens Peters moet er niet alleen onder de bevolking draagvlak komen, maar ook in de Kamer.
Tot nu toe moeten de fracties informatie met vragen uit het kabinet trekken, zei ze.
De SP wees erop dat uit peilingen blijkt dat de bevolking grotendeels tegen de missie is. "Dus wat zou het kabinet dan moeten doen?, vroeg SP- Tweede Kamerlid Harry van Bommel zich af.


[ Bericht 17% gewijzigd door meth77 op 27-04-2011 13:26:58 ]
pi_96069377
Militairen laten Vierdaagse niet in de soep lopen

NIJMEGEN - Militairen grijpen mogelijk de Nijmeegse Vierdaagse aan om actie te voeren tegen de voorgenomen bezuinigingen op defensie. Volgens Wim van den Burg, voorzitter van de militaire vakbond AFMP, is het 'in ieder geval niet de bedoeling om de Vierdaagse in de soep te laten lopen'.

Van den Burg: "Dat zou de publieke opinie tegen ons keren en het plezier wat veel soldaten hebben in de wandelmars wegnemen. We gaan ons niet in de eigen voet schieten."

Van den Burg kan zich wel voorstellen dat militairen de Vierdaagse aangrijpen om hun ongenoegen te laten blijken.

Bron: De Gelderlander
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')