Verdiende loon.quote:Op zondag 20 november 2011 18:24 schreef summer2bird het volgende:
Oh,
net voor het eerst (groente)soep gemaakt.
Een pan pakken en vullen met water. (kon de maatbeker niet vinden)
Moest 1 liter ingaan.
Heb de pan tot de rand gevuld () en er kon 3 liter in....
oeps.
Uiteindelijk gewoon gekookte groenten in een kom water geworden.
Ik dacht al. Wat zat er weinig groentesoepspul in dat knorr pakje.![]()
doe het ongeveer hetzelfde, maar dan in een gewone panquote:Op zaterdag 19 november 2011 00:38 schreef RobinOok het volgende:
Onzin. Ik heb een 1/2 cup dingetje hangen, dat is precies genoeg voor 1 persoon. Dus ik schep 2 keer zo'n ding vol met rijst, in een zeef. Even wassen, dan in de rijstkoker, dan anderhalf keer zoveel water, dus 3 keer zo'n ding vol. Beetje zout erbij. Rijstkoker aan en geen omkijken meer naar. Hoef er niet op te letten of het overkookt, hoef het niet zachter te zetten en hoef het niet op een bepaalde tijd af te gieten (wat dan dus ook niet fout kan gaan). En altijd perfecte rijst. Met smaak, want die giet ik niet door de gootsteen.
Minder werk, beter resultaat
(dat geldt voor jasmijnrijst, voor basmatirijst gebruik je twee keer de hoeveelheid water. Dus 2 kopjes rijst op 4 kopjes water)
quote:Op zondag 20 november 2011 20:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Deze kent iedereen wel: op gevoel water in een pannetje doen om saus aantemaken. En er dan achterkomen dat er toch teveel water rin zit.
Zo heb ik een keer een ovenschotel hoog in de oven gezet onder de grill met wat kaas er op. Handen plat de oven in, schaal er in duwen, en bij het terughalen van mn hand mn vingers intrekken zodat mn knokkels precies het grillelement meenamen. Doet pijn. Niet alleen een rode streep, maar gewoon aangebakken ik.quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef MaLo het volgende:
Vanmiddag met dochter pepernoten gebakken. Uiteraard paste niet alles op één bakplaat.
Dus toen de eerste lading klaar was, haalde ik de bakplaat netjes met ovenwanten uit de oven en haalde ik de pepernoten met bakpapier en al van de bakplaat. Toen ik de volgende lading erop wilde leggen, was ik alweer vergeten dat die bakplaat net uit de oven kwam en dus loeiheet was, en pakte de bakplaat met mijn blote hand aan.
Ondanks 10 minuten koelen onder de lauwe kraan toch een mooie rozerode pijnlijke streep op mijn hand
Dat gebeurt mij ook met regelmaatquote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef MaLo het volgende:
Vanmiddag met dochter pepernoten gebakken. Uiteraard paste niet alles op één bakplaat.
Dus toen de eerste lading klaar was, haalde ik de bakplaat netjes met ovenwanten uit de oven en haalde ik de pepernoten met bakpapier en al van de bakplaat. Toen ik de volgende lading erop wilde leggen, was ik alweer vergeten dat die bakplaat net uit de oven kwam en dus loeiheet was, en pakte de bakplaat met mijn blote hand aan.
Ondanks 10 minuten koelen onder de lauwe kraan toch een mooie rozerode pijnlijke streep op mijn hand
Hier ook ...quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat gebeurt mij ook met regelmaat![]()
auw!
Moet hij dat wel genoeg in huis hebben hequote:Op vrijdag 25 november 2011 08:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]Dan doe je er meer van de andere ingrediënten bij, ik zie geen probleem.
quote:Op zondag 26 februari 2012 23:27 schreef robber57 het volgende:
Wentelteefjes quick-and-dirty style: besmeer wat bammetjes behoorlijk dik met tafelmargarine/halvarine en dan bakken in de koekenpan.
De marga/halvarine bevat melkbestandsdelen waardoor het kwa smaak aardig in de buurt komt.
Mijn wanten zijn gewoon goed, maar die zijn ook niet van de ikea. Pannenlappen zijn juist irritant.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:04 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Bij de ikea van die hele dikke ovenwanten gekocht, lekker me handig want dan kun je je zeker niet verbranden..
WRONG!!!
Doordat ze zo dik zijn heb ik nergens grip op, hebben ze al regelmatig vlamgevat en bij het afgieten van groenten (no worries, geen rijst!) zuigen die krengen al het water wat er langs loopt af.
Dus uit pure ellende heb ik maar weer gewoon pannenlappen gekocht, stukken veiliger!
k wat uit te leggen gehad.
Ik snap niet helemaal wat hier nou een blunder aan is...quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Uit het wentelteefjestopic. Niet mijn blunder, maar toch zeker wel een goede reden om dit topic te kicken:
[..]
Ja ik heb ook liever wanten dan pannenlappen.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Mijn wanten zijn gewoon goed, maar die zijn ook niet van de ikea. Pannenlappen zijn juist irritant.
Teiltje!quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Uit het wentelteefjestopic. Niet mijn blunder, maar toch zeker wel een goede reden om dit topic te kicken:
[..]
Haha dat het t verkeerde was, conimex moet af en toe kunnen als je geen tijd hebt om te koken tochquote:Op maandag 27 februari 2012 14:47 schreef MaximusTG het volgende:
Wat is dan de blunder, dat het het verkeerde was, of dat het conimex was![]()
?
quote:Op maandag 27 februari 2012 14:37 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat hier nou een blunder aan is...
Dat. En het klinkt ook echt te ranzig.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:22 schreef MaximusTG het volgende:
Euhm, misschien dat hetgeen gequote is helemaal niets met wentelteefjes te maken heeft, maar slechts gebakken brood met halvarine/margarine is?
Het water loopt je in de mond bij de gedachte aan een margarine-teefje?quote:
Zojuist dus weer gebeurdquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
6 lekkere verse eitjes in de eierkoker elektrisch doen en dan achter de computer kruipen en Fokken![]()
Gaat wel een lampje branden en belletje rinkelen maar dat is in de keuken en compi staat in de huiskamer![]()
Samengevat na 30 minOja er was iets in de keuken en even later 6 tennisballen met geel kruimel van binnen
Heb je een losse kookwekker? Neem die dan gewoon mee de huiskamer in. Doe ik ook altijd.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zojuist dus weer gebeurd![]()
Morgen maar eens tennissen dan
Zo simpel, zo effectief!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:27 schreef classpc het volgende:
[..]
Heb je een losse kookwekker? Neem die dan gewoon mee de huiskamer in. Doe ik ook altijd.
Ik had ooit ommeletten proberen te maken met alleen boter. Zeven of acht was ik toen (?)quote:Op maandag 27 februari 2012 15:22 schreef MaximusTG het volgende:
Euhm, misschien dat hetgeen gequote is helemaal niets met wentelteefjes te maken heeft, maar slechts gebakken brood met halvarine/margarine is?
Ik gebruik een kookwekker voor bij meditatie en bij het douchen. Als de wekker afgaat moet ik stoppen.quote:
Ik ook. Echt altijd.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:27 schreef classpc het volgende:
[..]
Heb je een losse kookwekker? Neem die dan gewoon mee de huiskamer in. Doe ik ook altijd.
Ah! Precies dat heb ik een keer gehad, maar dan met een schaal terug in de oven zetten inclusief kunststof onderzetterquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:36 schreef tech4u het volgende:
Gister pan soep even op een onderzetter gezet. Daarna weer op het fornhuis en ik ging even naar boven.
Ik kom weer beneden gigantische plastic/rubber stanklucht.
Onderzetter was aan de pan blijven plakken.
Eierkokers zijn rotdingen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zojuist dus weer gebeurd![]()
Morgen maar eens tennissen dan
Nee. Bij inductie blijft het ook nog een tijdje heet.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:27 schreef tomaat52 het volgende:
Volgens mij ben je in de war met keramisch.
Dat.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:27 schreef tomaat52 het volgende:
Volgens mij ben je in de war met keramisch.
Inductiekoken werkt door een magneetveld dat voorwerpen die stroom geleiden verwarmt. Dus je kookplaat (van glas) wordt niet warm, net als je handschoen of je hand.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:19 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Eierkokers zijn rotdingen.
Laatst was die van mij blijkbaar kapot, want hij ging niet "piepen" zeg maar.
Wou ik 'm zelf uitzetten, kon dat niet, want hij stond onder stroom.![]()
De stekker er dus uit getrokken en mijn hand deed later op de avond best wel pijn.![]()
Ik heb sinds kort inductie (heb altijd een gasaansluiting gehad).
Dus ben er nog niet helemaal aan gewend.
Had ik een ovenwant op een van die pitten gelegd, maar met inductie blijft het natuurlijk nog een hele tijd heet.
Net op tijd achtergekomen en nu heb ik een overwant die aan een kant donkerbruin is.
Daarom kan het idd dus niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inductiekoken werkt door een magneetveld dat voorwerpen die stroom geleiden verwarmt. Dus je kookplaat (van glas) wordt niet warm, net als je handschoen of je hand.
Ligt niet alleen aan jou hoor Madame.quote:Op zondag 11 maart 2012 01:27 schreef Madame_Paon het volgende:
Dan hebben ze dat verkeerd aan mij doorgegeven.
Wat een prutsers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |