abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94082025
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar de starters zijn er blij mee, zo een "matsprijsje"
zie mijn aanvulling boven. :)
pi_94082856
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

"Doorverkopen is niet toegestaan en de corporatie behoudt het recht om het pand terug te kopen".

Ik zou dat gewoon 'huur' noemen hoor :) Huur met extra zware sloten.
Dat ben ik met je eens, zwaar gesubsidieerde vorm van 'huren' i.v.m. de HRA.

quote:
Wederom: niet iedereen moet/kan een huis kopen. Als je de lasten niet kan dragen, moet je gewoon in je zwaar gesubsidieerde corporateiehuis blijven zitten. En geen noodgrepen. Dit voorbeeld toont te meer aan dat de koopmarkt nog springlevend is, en in een behoefte voldoet :)
Half Nederland zit toch in zwaar gesubsidieerde zeepbel woningen? Gezien de stijgende rente is de markt zo goed als stervende.... pas als mensen hun beeldvorming m.b.t. de waarde van woningen gaan aanpassen zal de markt weer op gang komen. Maar 1 ding is zeker, voorlopig word het niet meer de schranspartij die het was w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94082885
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar de starters zijn er blij mee, zo een "matsprijsje"
De domme starters wel, die lopen enkel te klagen in spotjes van de ING dat ze niet meer kunnen kopen.... gewoon even wachten.... dan zul je vanzelf zien hoeveel bank je kan krijgen.
I'll sing you a lullaby.
pi_94084085
Heb overigens de WOZ beschikking weer in de bus.

Gemiddelde WOZ waarde per 01-01-2010 tov 01-01-2009 2,3% omlaag.

Mijn huis is volgens de gemeente echter in die periode met 9,3% gestegen :D

Ik denk dat ik maar bezwaar ga maken, met een linkje naar deze topicreeks, en in het bijzonder de posts van Xeno en de diverse reincarnaties van Zeep. :P
Tot aan de Hoge Raad toe! ;)
pi_94084123
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, zwaar gesubsidieerde vorm van 'huren' i.v.m. de HRA.
en dat terwijl die woningen eerst bijna helemaal van rijkssubsidie gebouwd zijn. Ja, zo kan ik als cooperatie ook voor SInterklaas en Paashaas spelen ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 10:15:38 #106
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94084259
Ik heb gehuurd! Wederom. Kopen kan niet als eigen ondernemer op dit moment. En vraag me af waarom ik zou kopen. Huur nu een huis wat te koop stond voor 220.000 voor 600 Eur / maand. Ik wacht nog wel even met kopen.. :)
pi_94084605
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en dat terwijl die woningen eerst bijna helemaal van rijkssubsidie gebouwd zijn. Ja, zo kan ik als cooperatie ook voor SInterklaas en Paashaas spelen ;)
Daar kunnen de eigenaren van premiewoningen dan nog eens een voorbeeld aan nemen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94084625
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Mijn huis is volgens de gemeente echter in die periode met 9,3% gestegen :D

Ik denk dat ik maar bezwaar ga maken, met een linkje naar deze topicreeks, en in het bijzonder de posts van Xeno en de diverse reincarnaties van Zeep. :P

Jouw huis is in waarde gestegen vanwege de locatie van het unieke object.... ik vind 9,3% zelfs nog aan de lage kant ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94084650
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jouw huis is in waarde gestegen vanwege de locatie van het unieke object.... ik vind 9,3% zelfs nog aan de lage kant ;)
deze posting sjop ik er wel uit dan ;-)
  maandag 14 maart 2011 @ 10:39:05 #110
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94084832
Wanneer wordt het nu echt interessant om een woning te kopen..?
pi_94085078
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:39 schreef Oksel het volgende:
Wanneer wordt het nu echt interessant om een woning te kopen..?
Nooit. Of altijd.

Afhankelijk van je levensfase, leefstijl, wensen/eisen qua flexabiliteit of vastigheid, carriere.

Eind jaren '70 waren mensen en stuk pessimistischer dan heden. Was een slecht moment om te kopen? Begin jaren '90 waren mensen optimischer. Was dat een goed moment om te kopen?

M.i. valt er niet veel aan te optimaliseren, en moet je gewoon iedereen fijn negeren en je eigen balans opmaken. Waarbij non financiele omstandigheden ws. zwaarder wegen qua timing dan financiele. Behoudens natuurlijk hoever je pecunia poolstok reikt. :)
pi_94085185
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Nooit. Of altijd.

Afhankelijk van je levensfase, leefstijl, wensen/eisen qua flexabiliteit of vastigheid, carriere.
Tja.... speculanten houden daar zo hun eigen kijk op na.

quote:
Eind jaren '70 waren mensen en stuk pessimistischer dan heden. Was een slecht moment om te kopen? Begin jaren '90 waren mensen optimischer. Was dat een goed moment om te kopen?

Achteraf gezien valt daar toch wel een uitspraak over te doen?

quote:
M.i. valt er niet veel aan te optimaliseren, en moet je gewoon iedereen fijn negeren en je eigen balans opmaken. Waarbij non financiele omstandigheden ws. zwaarder wegen qua timing dan financiele. Behoudens natuurlijk hoever je pecunia poolstok reikt. :)
Als je nu lekker 'scheefhuurt' moet je gewoon blijven zitten, je moet wel gek zijn om nu in te stappen imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_94085477
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja.... speculanten houden daar zo hun eigen kijk op na.
het grappige is dat huurders de echte spculanten zijn. De meeste kopers hebben als voornaamste reden dat ze hun woonlasten fixeren voor de komende decennia, en dus juist NIET willen speculeren met hun woonlasten....

quote:
Achteraf gezien valt daar toch wel een uitspraak over te doen?

Achteraf is makkelijk kiezen. Yep, doe eens achteraf een uitspraak erover (afsluiten met iets met haren en hoofd en had-ik-maar, enzo) :)

Ik heb medio jaren '90 een huis gekocht, beter een bouwkavel. 200 gulden per m2! Gekkenwerk, de wethouder gevraagd of 'ie wel spoorde, zo'n bult geld. "Mar ge hettem zo diep as ge wilt", was zijn verweer (wat trouwens volgens mij juridisch niet helemaal klopte, maar wat weet zo'n varkensboer nou helemaal ;) ). Beste investering die ik ooit gedaan heb. Achteraf. Op dat moment wist ik alleen dat ik een fatsoenlijke plek voor mezelf wilde, en dat ik het financieel redelijk aankon. Maar alleen de grond was al vier keer mijn toenmalige inkomen. En twee jaar lang elke avond en elk weekend bouwen, totdat ik blij was als het een maand vroor..... zodat we stillagen......

Ik zou dat nu niet meer kunnen. Toen wel. Toen was de tijd okay. Niet vanwege de grond- en/of bouwprijzen, maar omdat mijn omstandigheden toen daarvoor goed waren. Gemotiveerd, baan van 9 tot 5, omgeving die dat supporte, en leidend tot resultaat wat ik toen graag wilde. Als ik toen tot drie cijfers achter de komma (engelse notatie ;) ) had moeten kniezen of later misschien niet beter was, had ik het nooit gedaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-03-2011 11:09:15 ]
pi_94085769
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

het grappige is dat huurders de echte spculanten zijn. De meeste kopers hebben als voornaamste reden dat ze hun woonlasten fixeren voor de komende decennia, en dus juist NIET willen speculeren met hun woonlasten....

Hoezo zijn huurders speculanten? Huurders willen gewoon een plek om te wonen en weten dat hun lasten jaarlijks stijgen. Dat lijkt mij nou niet bepaald speculeren.

quote:
Achteraf is makkelijk kiezen. Yep, doe eens achteraf een uitspraak erover (afsluiten met iets met haren en hoofd en had-ik-maar, enzo) :)

Ik heb medio jaren '90 een huis gekocht, beter een bouwkavel. 200 gulden per m2! Gekkenwerk, de wethouder gevraagd of 'ie wel spoorde, zo'n bult geld. "Mar ge hettem zo diep as ge wilt", was zijn verweer (wat trouwens volgens mij juridisch niet helemaal klopte, maar wat weet zo'n varkensboer nou helemaal ;) ). Beste investering die ik ooit gedaan heb. Achteraf. Op dat moment wist ik alleen dat ik een fatsoenlijke plek voor mezelf wilde, en dat ik het financieel redelijk aankon.
Als het zo'n goede deal was... zie daar de reden dat veel mensen kochten om te speculeren. Waarom denk jij dat het zo'n goede investering was? Ik noem dat het gevolg van een speculatieve zeepbel :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94085968
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo zijn huurders speculanten? Huurders willen gewoon een plek om te wonen en weten dat hun lasten jaarlijks stijgen. Dat lijkt mij nou niet bepaald speculeren.
en kopers willen gewoon een plek om te wonen, zeggenschap over die plek, en willen graag hun lasten fixeren. Waar is het verschil?

Ik vind het prettig om een huis te bezitten ipv huren omdat ik meer controle over de kosten heb.

quote:
Als het zo'n goede deal was... zie daar de reden dat veel mensen kochten om te speculeren. Waarom denk jij dat het zo'n goede investering was? Ik noem dat het gevolg van een speculatieve zeepbel :)
Ik denk dat een goede investering was omdat de prijs een keer of vijf over de kop is gegaan (waarbij wel aangetekend dat we het dirt cheap zelf gebouwd hebben, mag je er toevallig ook wat aan verdienen als je er 6000 uur werk in hebt zitten, of ben je dan ook een speculerende engert?). Achteraf. Maar ik kocht het om een plek te hebben om te wonen. Had ik er benul van dat de salarissen ook een aantal malen over de kop zouden gaan, en de rente gehalveerd, de arbiedsparticipaite verveelvoudigd? Was ik helemaal niet mee bezig. En daar zijn de meeste mensen niet mee bezig, dunkt me. Want als je dat wel bent, ga je nooit die knoop doorhakken. Er is altijd wel de toekomstige mogelijkheid om voor een 8,3 eurocent op de eerste rang te zitten, als je daar in gelooft. Meeste mensen houden niet van speculeren, niet naar boven, en niet naar benenden. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 11:24:38 #116
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94086346
Met huren heb je geen risico's, met kopen wel. Vind huren kopen dus meer speculeren dan huren.
pi_94086627
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:24 schreef Oksel het volgende:
Met huren heb je geen risico's, met kopen wel. Vind huren kopen dus meer speculeren dan huren.
ik zal Whuz voor zijn: inderdaad met huren weet je zeker dat de huur jaarlijks verhoogd zal worden: geen spculatie dus :)

Even een tegeltje: er is niks zeker in het leven. En niks is voor niks (althans niet in het Westen ;) ).

Maar de karikatuur die hier telkens van een koper wordt wegezet is dat het een winstbeluste speculant is. Dat is net zo juist als dat elke huurder een pauper is die elke avond op zijn kratje heineken (AH bier voor de echte paupert) in zijn voortuin/pardon postzegel onkruid zit.

Meeste mensen beslissen niet op basis van speculatiezin. Mensen doen iets omdat dat bij hun leven op dat moment past. Soms is dat huren, soms is dat kopen. Soi :)
pi_94091428
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar de karikatuur die hier telkens van een koper wordt wegezet is dat het een winstbeluste speculant is.

Meeste mensen beslissen niet op basis van speculatiezin. Mensen doen iets omdat dat bij hun leven op dat moment past. Soms is dat huren, soms is dat kopen. Soi :)
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ergens is dat natuurlijk nog veel gevaarlijker. Mensen zijn bezig met speculeren, nemen enorme risico's (die de afgelopen decennia weliswaar goed uitpakten), zonder dat ze dat zelf doorhebben.
quote:
Dat is net zo juist als dat elke huurder een pauper is die elke avond op zijn kratje heineken (AH bier voor de echte paupert) in zijn voortuin/pardon postzegel onkruid zit.
Nou... die karikatuur klopt wel aardig hoor. Brouwmeester FTW! ^O^
pi_94091674
quote:
12s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:43 schreef Asfyxia het volgende:

Nou... die karikatuur klopt wel aardig hoor. Brouwmeester FTW! ^O^

I'll sing you a lullaby.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:55:00 #120
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94094357
Robert Shiller - On Home Prices Always Going Up
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  maandag 14 maart 2011 @ 15:08:45 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94094847
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:55 schreef Censuur-152 het volgende:
Robert Shiller - On Home Prices Always Going Up
ja maar dat kwam omdat een idioot besloot wat virtuele rijkdom te creëren voor de herverkiezing, zodat iedereen zonder inkomen dronken hispanics en werkloze zwarten een hypotheek moesten krijgen met een lage startrente
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 14 maart 2011 @ 15:19:54 #122
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94095288
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is aan mij niet besteed, ik snap sowieso het principe 'vakantie' niet. Ik ken er genoeg die zich al in Januari of Februari helemaal verkneukelen omdat ze in Juli/Augustus 2 weken op vakantie gaan. Mijn streven is al heel mijn leven exact andersom: Ik heb het liever 50 weken per jaar uitstekend naar mijn zin en 2 weken niet, dan 50 weken lang me moeten verheugen op het feit dat ik straks 2 weken 'vakantie' heb. Nou, hoera.
Anders hoor je er niet bij. Dit soort zaken zijn een typisch voorbeeld van kuddegedrag.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94096026
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:19 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Anders hoor je er niet bij. Dit soort zaken zijn een typisch voorbeeld van kuddegedrag.
Animal spirits :Y
I'll sing you a lullaby.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:47:03 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94096559
Ik zie nu ook mensen die minder vragen dan de het oorspronkelijk afgewezen bod, is toch een soort capitulatie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94099597
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:19 schreef Censuur-152 het volgende:
Tel daar bij op dat ik ook nog eens een teringhekel heb aan voetbal en je kunt mij nooit meer kuddegedrag verwijten. ^O^

Maar ja, ik behoor dan ook tot de groep kopers. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')