abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:47:14 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94136321
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:43 schreef meth77 het volgende:
komende jaren gaat men aan de HRA zelf trekken door het ophogen van de bijtellingen
Dat heeft Mark Rutte je gisteren nog hoogst persoonlijk verteld tijdens jullie twee-wekelijkse dinertje bij kaarslicht ofzo :?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94136366
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:38 schreef Whuzz het volgende:

Wat ben je toch ook een lomp konijn he Xeno.

Waarom zouden we mensen in Japan nog helpen? Hadden ze maar geen kerncentrales moeten bouwen op een breuklijn.

|:(
Ik denk ook niet dat wij veel voor ze kunnen doen, daarnaast vind ik het nogal een verschil.... mensen redden van de dood of mensen redden die boven hun stand leven.... voor de failliete leenkneuzen is er gewoon de bijstand ^O^

quote:
Dat jij graag van de HRA af wilt, hoeft niet te betekenen dat daar mensen door in de problemen moeten komen, ook al hadden ze dat eventueel kunnen voorkomen.
Daarnaast, die mensen hebben niets illegaals gedaan. Die hebben gebruik gemaakt van regels die de overheid voor ze bedacht heeft en hoort de overheid dus ook te zorgen dat als ze van die regels af wil, dat op een nette manier gebeurd.
Jezelf failliet lenen is ook niet illegaal, toch gaan er dagelijks mensen naar de schuldsanering toe om geholpen te worden met hun kredietverslaving. De overheid heeft wel vaker maatregelen genomen die personen schade berokkend heeft, de HRA is geen eeuwigdurend recht.... dat hebben de subsidielurkers zichzelf wijsgemaakt?
Kennelijk vind je het wel doodnormaal dat anderen voor jouw het volle pond aan belastingen en premies mogen betalen zodat jij je levensstandaard kan behouden :r

quote:
Tja, ik ben er voorstander van dat we alle mensen die scheefhuren de komende 30 jaar 20x zoveel laten betalen, zonder mogelijkheden om daar onderuit te komen.
Dat jij dan in de problemen komt Xeno, is niet mijn probleem. Had je maar niet moeten gaan scheefhuren. Sim-pel.
Prima.... ik zorg al reeds voor mijzelf... nu de HRA lurkers nog w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:48:38 #203
324665 meth77
to do or not to do
pi_94136369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat heeft Mark Rutte je gisteren nog hoogst persoonlijk verteld tijdens jullie twee-wekelijkse dinertje bij kaarslicht ofzo :?
is gewoon logisch vervolg
pi_94136415
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Als je niet verder denkt dan je neus lang is is het inderdaad een makkelijke prooi. Maar zo werkt het niet. Als je niet wilt dat 1 miljoen (?) mensen in de financiële problemen komen zul je hem langzaam af moeten bouwen.
Als jij wilt dat miljoenen Nederlanders geen fatsoenlijke huisvesting kunnen genieten moeten we de HRA in stand houden ten behoeve van zeepbelblazers :{w

Niemand heeft je gedwongen om een kapitaal te lenen voor een stapel stenen toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_94136490
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:48 schreef meth77 het volgende:

[..]

is gewoon logisch vervolg
De overheid ziet zijn inkomsten hard dalen en zal toch ergens geld vandaan moeten gaan halen, de HRA gaat echt niet ontkomen aan sanering. Zeker als heel duidelijk word dat de zeepbel gaat imploderen. Nu zijn er nog enkele optimisten die denken dat het allemaal wel weer business as usual zal worden, maar ook zij kunnen niet tot in de eeuwigheid zichzelf blijven voorliegen.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:53:59 #206
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94136527
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:48 schreef xenobinol het volgende:

Jezelf failliet lenen is ook niet illegaal, toch gaan er dagelijks mensen naar de schuldsanering toe om geholpen te worden met hun kredietverslaving.
[...]
Kennelijk vind je het wel doodnormaal dat anderen voor jouw het volle pond aan belastingen en premies mogen betalen zodat jij je levensstandaard kan behouden :r
We hadden anders een paar topics geleden als in cijfers gezien dat er veel meer huurders in de schuldproblemen komen dan huizenbezitters.
Ik ben het met je eens dat we daar niet voor moeten willen opdraaien. Ik stel voor dat alle huurders verplicht een extra bijdrage in een fonds moeten stoppen, waaruit ze dan andere huurders kunnen betalen als die in de shit komen. Dan draaien huurders tenmiste voor hun eigen soort op. En zie daar... NHG voor huurders. Nationale Huur Garanatie.
Ik zeg DOEN!

Aangezien het niet op schiet om mensen met huursubsidie dat te laten doen (die kunnen het immers al niet betalen) stel ik vervolgens voor om dát dan weer te compenseren via de mensen in sociale huurwoningen zonder huursubsidie. Je weet wel, scheefhuurders. Die gaan dus twee keer (of meer) die bijdrage betalen. Ik mik daarbij op ongeveer eenzelfde bedrag als ze nu aan huur betalen.
Dan zitten ze in één klap marktconform met hun lasten en zijn wij van het gezeik van wanbetalende huurders af. Allemaal blij :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:56:55 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94136621
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De overheid ziet zijn inkomsten hard dalen en zal toch ergens geld vandaan moeten gaan halen, de HRA gaat echt niet ontkomen aan sanering. Zeker als heel duidelijk word dat de zeepbel gaat imploderen. Nu zijn er nog enkele optimisten die denken dat het allemaal wel weer business as usual zal worden, maar ook zij kunnen niet tot in de eeuwigheid zichzelf blijven voorliegen.
Natuurlijk wordt de HRA gesaneerd. Maar dat zal zeer geleidelijk gaan. Als de HRA bijvoorbeeld met 3% per jaar afgebouwd wordt voelt niemand hier iets van, want dat is ongeveer inflatieniveau. Pas over 30 jaar ben je er dan vanaf.

In tegenstelling tot jij zijn de meeste mensen niet geneigd om het systeem te laten klappen. Wie wordt er nu beter van als alle huiseigenaren aan de grond zitten, banken leeggeplunderd worden en bedrijven failliet zijn? Bijna niemand. Daarom laat men dit ook niet gebeuren.
The End Times are wild
pi_94136678
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:53 schreef Whuzz het volgende:

We hadden anders een paar topics geleden als in cijfers gezien dat er veel meer huurders in de schuldproblemen komen dan huizenbezitters.
Er zijn momenteel banken die mensen al reeds uit hun woning hebben gezet maar niet over durven te gaan tot een executieverkoop. De cijfers zijn ongetwijfeld niet correct, aangezien er geen meldingsplicht is voor achterstallige betalingen.

quote:
Ik ben het met je eens dat we daar niet voor moeten willen opdraaien. Ik stel voor dat alle huurders verplicht een extra bijdrage in een fonds moeten stoppen, waaruit ze dan andere huurders kunnen betalen als die in de shit komen. Dan draaien huurders tenmiste voor hun eigen soort op. En zie daar... NHG voor huurders. Nationale Huur Garanatie.
Ik zeg DOEN!
Waarom zou ik als huurder voor wanbetalende huurders moeten opdraaien? Bedenk wel dat ik al reeds voor jou HRA opdraai... ik ben geen filantroop (oooh wacht dat ben ik wel :D )
De NHG word ook gedekt door de overheid, dat de koper een premie betaald wil niet zeggen dat deze prijs dekkend is :)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 11:58:46 #209
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94136684
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:38 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een lomp konijn he Xeno.

Waarom zouden we mensen in Japan nog helpen? Hadden ze maar geen kerncentrales moeten bouwen op een breuklijn.

|:(

Dat jij graag van de HRA af wilt, hoeft niet te betekenen dat daar mensen door in de problemen moeten komen, ook al hadden ze dat eventueel kunnen voorkomen.
Daarnaast, die mensen hebben niets illegaals gedaan. Die hebben gebruik gemaakt van regels die de overheid voor ze bedacht heeft en hoort de overheid dus ook te zorgen dat als ze van die regels af wil, dat op een nette manier gebeurd.

Tja, ik ben er voorstander van dat we alle mensen die scheefhuren de komende 30 jaar 20x zoveel laten betalen, zonder mogelijkheden om daar onderuit te komen.
Dat jij dan in de problemen komt Xeno, is niet mijn probleem. Had je maar niet moeten gaan scheefhuren. Sim-pel.
Xeno is gewoon verbitterd omdat hij geld is kwijt geraakt doordat hij foute keuze heeft gemaakt. In plaats van dat te accepteren gaat hij tegen de mensen die volgens hem de schuldigen zijn aanschoppen. Eigen verantwoordelijkheid nemen is er niet bij, want duizenden andere mensen hebben het wél goed voor elkaar. Hadden die geluk? Of waren die gewoon slimmer?

Daarnaast wil hij graag dat de mensen om hem heen, die niet in de shit zitten, ook in de shit komen te zitten. Immers, gedeelde smart is halve smart. Want hij had zelf graag tot die 'leenkneuzen behoort'. Dan kan er wel mooi een Robin Hood achtig verhaal opgehangen worden over 'wie zegt dat ik netjes betaal' etc etc, maar ondertussen doet hij dat wel.

Punt blijft, dat als Xeno niet een keer pech had gehad met een financieel product, hij zich hier ook niet had laten zien. Dat is op zich heel begrijpelijk. Wat ik wel jammer vind is dat zijn karakter zo is dat hij vervolgens andere groepen mensen ellende toewenst omdat hij zelf een keer pech heeft gehad.

Face it, als je al ik weet niet hoe lang in deze topicreeks mee loopt en constant maar hetzelfde blijft verkondigen en afgeeft op mensen die wel iets hebben wat je zelf ook had willen hebben dan zit 't je hoog.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_94136841
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als jij wilt dat miljoenen Nederlanders geen fatsoenlijke huisvesting kunnen genieten moeten we de HRA in stand houden ten behoeve van zeepbelblazers :{w

Niemand heeft je gedwongen om een kapitaal te lenen voor een stapel stenen toch?
pardon, geen fatsoenlijke huisvesting? Wft is je referentiekader? Wassenaar?
pi_94136846
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:56 schreef LXIV het volgende:

Natuurlijk wordt de HRA gesaneerd. Maar dat zal zeer geleidelijk gaan. Als de HRA bijvoorbeeld met 3% per jaar afgebouwd wordt voelt niemand hier iets van, want dat is ongeveer inflatieniveau. Pas over 30 jaar ben je er dan vanaf.
Als de rente hard stijgt is die 3% niet genoeg om voor de overheid een besparing op te leveren.

quote:
In tegenstelling tot jij zijn de meeste mensen niet geneigd om het systeem te laten klappen. Wie wordt er nu beter van als alle huiseigenaren aan de grond zitten, banken leeggeplunderd worden en bedrijven failliet zijn? Bijna niemand. Daarom laat men dit ook niet gebeuren.
Ik zie het probleem niet.... we geven beursspeculanten toch ook geen bail out? Kennelijk zijn banken in staat om zich als onmisbaar te profileren bij de overheden. Als het systeem klapt kan de overheid gewoon een nieuw monetair systeem invoeren om de economie op gang te houden, dat er een hoop mensen hun kapitaal zien verdampen is spijtig voor hen. Als lener is er toch niets aan de hand? Wie niets heeft kan ook niets verliezen ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94136869
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

pardon, geen fatsoenlijke huisvesting? Wft is je referentiekader? Wassenaar?
Ik ben geen schaap en al helemaal geen kip :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:54 #213
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94136899
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:58 schreef xenobinol het volgende:
De NHG word ook gedekt door de overheid, dat de koper een premie betaald wil niet zeggen dat deze prijs dekkend is :)
Uhm, was het niet zo dat de NHG iets van 30x meer binnen had gekregen dan het had uitgekeerd ofzo? Ik weet niet meer precies, maar ook dat is een paar topics terug aan bod gekomen.

Wanbetalende huurders zijn nu eenmaal een meer voorkomend probleem dan wanbetalende leners. Hoog tijd dat de huurders daar zelf eens verantwoordelijkheid voor gaan dragen :Y
pi_94137065
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben geen schaap en al helemaal geen kip :)
een verwend lam jong dan? :)

vind je misschien een 42 inch plasma tv ook niks omdat iedereen recht heeft op een 50 inch led?
pi_94137161
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:58 schreef CoolGuy het volgende:

Xeno is gewoon verbitterd omdat hij geld is kwijt geraakt doordat hij foute keuze heeft gemaakt. In plaats van dat te accepteren gaat hij tegen de mensen die volgens hem de schuldigen zijn aanschoppen. Eigen verantwoordelijkheid nemen is er niet bij, want duizenden andere mensen hebben het wél goed voor elkaar. Hadden die geluk? Of waren die gewoon slimmer?
Ik ben gewoon geen voorstander van een systeem waarbij 'welvaart' uit het niets word geleend via een pyramidespel. Zo'n systeem is gewoon niet duurzaam en zal vroeg of laat imploderen. Daarom probeer ik mensen te waarschuwen voor de gevaren, dat er mensen zijn die doen alsof er niets aan de hand is geeft aan dat dit hard nodig is ;)

quote:
Daarnaast wil hij graag dat de mensen om hem heen, die niet in de shit zitten, ook in de shit komen te zitten. Immers, gedeelde smart is halve smart. Want hij had zelf graag tot die 'leenkneuzen behoort'. Dan kan er wel mooi een Robin Hood achtig verhaal opgehangen worden over 'wie zegt dat ik netjes betaal' etc etc, maar ondertussen doet hij dat wel.
Nee... ik wens niemand ellende toe. Maar ik vind wel dat mensen zelf de gevolgen van hun keuzen moeten dragen.

quote:
Punt blijft, dat als Xeno niet een keer pech had gehad met een financieel product, hij zich hier ook niet had laten zien. Dat is op zich heel begrijpelijk. Wat ik wel jammer vind is dat zijn karakter zo is dat hij vervolgens andere groepen mensen ellende toewenst omdat hij zelf een keer pech heeft gehad.
Nogmaals ik wens niemand ellende toe, die ellende roepen mensen over zichzelf af, daar hebben ze mij niet voor nodig om ze dat toe te wensen :7

quote:
Face it, als je al ik weet niet hoe lang in deze topicreeks mee loopt en constant maar hetzelfde blijft verkondigen en afgeeft op mensen die wel iets hebben wat je zelf ook had willen hebben dan zit 't je hoog.
Natuurlijk zit het mij hoog, als andere mensen in de shit terecht komen heb ik daar ook last van, ik ben geen altruïst. Door mensen te waarschuwen voor de waanzin van het pyramidespel kan de schade beperkt worden :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94137205
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uhm, was het niet zo dat de NHG iets van 30x meer binnen had gekregen dan het had uitgekeerd ofzo? Ik weet niet meer precies, maar ook dat is een paar topics terug aan bod gekomen.

Wanbetalende huurders zijn nu eenmaal een meer voorkomend probleem dan wanbetalende leners. Hoog tijd dat de huurders daar zelf eens verantwoordelijkheid voor gaan dragen :Y
Als de premie dekkend is? Waarom moet dan alsnog de overheid garant staan voor het geval de pot leeg is?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:12:33 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94137258
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als de premie dekkend is? Waarom moet dan alsnog de overheid garant staan voor het geval de pot leeg is?
Die garantstelling is inderdaad gratis geld van de overheid naar de NHG.
The End Times are wild
pi_94137263
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

een verwend lam jong dan? :)
Tja.... afhankelijk van je referentiekader is iedere westerling verwend :)

quote:
vind je misschien een 42 inch plasma tv ook niks omdat iedereen recht heeft op een 50 inch led?
Ik vind het bezit van een TV geen recht :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94137348
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die garantstelling is inderdaad gratis geld van de overheid naar de NHG.
Of anders gezegd... de premie die je betaald is te laag in verhouding tot het gedekte risico. Feitelijk is het een extra subsidie voor de genoten rentekorting.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:20:58 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94137515
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Of anders gezegd... de premie die je betaald is te laag in verhouding tot het gedekte risico. Feitelijk is het een extra subsidie voor de genoten rentekorting.
Dat klopt. Anderzijds zou het wel zo kunnen zijn dat de overheid ook profijt heeft van het geven van deze garantie. Het hoeft -wederom- geen zero-sum game te zijn.
The End Times are wild
pi_94137618
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:20 schreef LXIV het volgende:
Dat klopt. Anderzijds zou het wel zo kunnen zijn dat de overheid ook profijt heeft van het geven van deze garantie. Het hoeft -wederom- geen zero-sum game te zijn.
Tuurlijk heeft de overheid daar profijt van. Hoe minder rente mensen betalen, hoe minder HRA.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94138034
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja.... afhankelijk van je referentiekader is iedere westerling verwend :)
nee hoor, 99.9% ziet prima in dat de suggestie dat half Nederland geen fatsoenlijk onderkomen heeft volslagen kul is.
pi_94138986
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee hoor, 99.9% ziet prima in dat de suggestie dat half Nederland geen fatsoenlijk onderkomen heeft volslagen kul is.
Zegt de man die pocht dat hij het zo goed gedaan heeft op de woningmarkt :)

Ja..... starters willen allemaal voor een dubbeltje op de voorste rij zitten en nog het liefst voordringen ook :')
Ook jij zult toch niet ontkennen dat de hele boel stilligt met een reden? Er is vraag zat, als de markt daar geen aansluiting bij kan vinden dan heeft dat een oorzaak :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:09:59 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94139059
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja..... starters willen allemaal voor een dubbeltje op de voorste rij zitten en nog het liefst voordringen ook :')
Ook jij zult toch niet ontkennen dat de hele boel stilligt met een reden? Er is vraag zat, als de markt daar geen aansluiting bij kan vinden dan heeft dat een oorzaak :)
Wie ontkent dit dan? Dat het probleem het verschil tussen vraagprijs en financieringsmogelijkheid is lijkt me duidelijk. Maar waarom zou de Nederlandse staat de HRA abrupt afbreken met alle ellende van dien? Het lijkt me logischer om de markt z'n werk te laten doen.
The End Times are wild
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:13:20 #225
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94139171
quote:

Nee, één van de problemen is juist dat huurders voor een duppie op de eerste rang willen en het normaal zijn gaan vinden dat ze tegen gereduceerd tarief een woning kunnen huren die bestemd is voor de minder verdienenden in de maatschappij.
pi_94139192
quote:

[..]

maar niet omdat er geen fatsoenlijke woonruimte is in Nederland, heer Jammeraar.
Omdat mensen speculeren dat het goedkoper wordt. Da's niet het door jou geproclameerde sociale onrecht, da's oportunisme gebaad in luxe. Waar niks mee is. Wel als dat gepaard gaat met hypocresie :)
pi_94139320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie ontkent dit dan? Dat het probleem het verschil tussen vraagprijs en financieringsmogelijkheid is lijkt me duidelijk. Maar waarom zou de Nederlandse staat de HRA abrupt afbreken met alle ellende van dien? Het lijkt me logischer om de markt z'n werk te laten doen.
Door de HRA is er geen markt, men had dat gedrocht jaren geleden al moeten saneren maar onder invloed van 'de markt' heeft men dat verzaakt. Het gevolg is dat de grenzen van het systeem bereikt zijn. Iets of iemand moet gaan inleveren, dat zijn of de banken of de grondspeculanten of de huizenbezitters of een combinatie daarvan.
I'll sing you a lullaby.
pi_94139355
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, één van de problemen is juist dat huurders voor een duppie op de eerste rang willen en het normaal zijn gaan vinden dat ze tegen gereduceerd tarief een woning kunnen huren die bestemd is voor de minder verdienenden in de maatschappij.
Wat begrijp je niet aan een speculatieve zeepbel? Juist de sociale huurmarkt is geen speculatieve zeepbel als gevolg van de gereguleerde huur.
I'll sing you a lullaby.
pi_94139458
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

maar niet omdat er geen fatsoenlijke woonruimte is in Nederland, heer Jammeraar.
Er is wel degelijk gebrek aan fatsoenlijke huisvesting, juist doordat mensen er op gespeculeerd hebben dat de waarde van vastgoed alleen maar kan stijgen.

quote:
Omdat mensen speculeren dat het goedkoper wordt. Da's niet het door jou geproclameerde sociale onrecht, da's oportunisme gebaad in luxe. Waar niks mee is. Wel als dat gepaard gaat met hypocresie :)
Ik heb de afgelopen 20 jaar niemand zien speculeren op een daling van de prijs van koopwoningen. Dat is iets van de afgelopen 3 jaar en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven. Sterker nog... de kans dat de prijzen fors gaan dalen neemt met de dag toe :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94139576
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er is wel degelijk gebrek aan fatsoenlijke huisvesting, juist doordat mensen er op gespeculeerd hebben dat de waarde van vastgoed alleen maar kan stijgen.

laat maar zien wat jij onfatsoenlijk vindt dan. Want anders dan de huisjesmelder drie hoog achter op de Javastraat lijkt me dat Nederlandse huisvesting behoorlijk kwalitatief oke is. Met voor de huurders een coorporatie die keurig netjes je huis onderhoudt, zoals je altijd pocht.
pi_94139947
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

laat maar zien wat jij onfatsoenlijk vindt dan. Want anders dan de huisjesmelder drie hoog achter op de Javastraat lijkt me dat Nederlandse huisvesting behoorlijk kwalitatief oke is. Met voor de huurders een coorporatie die keurig netjes je huis onderhoudt, zoals je altijd pocht.
Er zijn ook verhuurders die hun bezit niet of nauwelijks onderhouden. Maar ga je nu ontkennen dat er geen gebrek is aan fatsoenlijke huisvesting? Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders? Kennelijk is er een groot tekort, uiteraard is er geen tekort aan huisvesting met een asociaal hoge prijs. Gezien de stagnatie van zowel de koop als huurmarkt mag het een goochelaar als jou toch wel duidelijk zijn dat de illusie word achterhaald door de realiteit?
I'll sing you a lullaby.
pi_94140122
quote:
Banken strenger: fors lagere hypotheek vanaf april

De toetsrente voor het verstrekken van hypotheken rentvaste perioden van korter dan tien jaar gaat per 1 april fors omhoog. Huishoudens kunnen daardoor minder lenen.
Lees meer

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) bepaalt elk kwartaal de leeneis die banken geacht worden te hanteren bij het verstrekken van hypotheekleningen.

Daarvoor wordt de zogenoemde toetsrente gebruikt, die geldt voor rentevaste perioden van minder dan tien jaar. Per 1 april gaat deze toetsrente met liefst 0,7 procentpunt omhoog naar 5,9 procent, zo meldt Intermediair De Hypotheekshop.

De toetsrente volgt normaal gesproken de kapitaalmarktrente, ofwel de tarieven waartegen banken zelf kunnen lenen. Voor de eerste drie maanden van dit jaar ligt de toetstrente op 5,2 procent.

Keuken minder

De Hypotheekshop becijfert dat voor een huishouden met twee inkomens, van respectievelijk 40 duizend euro en 20 duizend euro, de maximale hypotheek 278.632 euro bedraagt bij een toetsrente van 5,2 procent. Vanaf 1 april daalt dat door de hogere toetsrente naar 265.537 euro, ofwel ruim 13 duizend euro minder. Dat kan dus net een nieuwe keuken schelen.

Bij de markttarieven zijn vooral rentes met een lange vaste looptijd van twintig jaar de afgelopen weken relatief hard gestegen. De verwachting onder rente-experts is dat ook variabele hypotheektarieven op de middellange termijn zullen stijgen, met een renteverhoging van de Europese Centrale Bank (ECB) in zicht

bron
De cashende BB'er mag wel wat meer haast gaan maken :')
I'll sing you a lullaby.
pi_94140134
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:
Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders?
Doordat mensen die het niet nodig hebben er massaal gebruik van maken?
pi_94140190
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:37 schreef xenobinol het volgende:
De cashende BB'er mag wel wat meer haast gaan maken :')
Welnee. Gewoon de overdrachtsbelasting afschaffen. :Y
pi_94140234
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Welnee. Gewoon de overdrachtsbelasting afschaffen. :Y
De kans dat de HRA word afgeschaft is heel wat groter :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94140272
quote:

[..]

Er zijn ook verhuurders die hun bezit niet of nauwelijks onderhouden. Maar ga je nu ontkennen dat er geen gebrek is aan fatsoenlijke huisvesting? Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders? Kennelijk is er een groot tekort, uiteraard is er geen tekort aan huisvesting met een asociaal hoge prijs. Gezien de stagnatie van zowel de koop als huurmarkt mag het een goochelaar als jou toch wel duidelijk zijn dat de illusie word achterhaald door de realiteit?
yep, iedereen wil graag voor 300 euro in een grachtpand centrum stad wonen, en niemand kan dat omdat degene die dat ooit eens huurden dat lekker aanhouden of illegaal onderverhuren. Dat zijn onfatsoenlijke huurders, geen onfatsoenlijke panden. Maar Dronten is toch ook mooi? Ow, wacht, daar zijn geen wachtlijsten. Ik sta overigens ook al tijden in A'dam ingeschreven. Poor me.
pi_94140291
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Doordat mensen die het niet nodig hebben er massaal gebruik van maken?
Onzin, kopers krijgen toch ook sociale leensubsidie? Dat kost de maatschappij heel wat meer doekoes w/
I'll sing you a lullaby.
pi_94140337
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:40 schreef xenobinol het volgende:
De kans dat de HRA word afgeschaft is heel wat groter :D
Daar kun je je nog wel eens lelijk in vergissen.
pi_94140390
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef xenobinol het volgende:
Onzin, kopers krijgen toch ook sociale leensubsidie? Dat kost de maatschappij heel wat meer doekoes w/
Je had het toch over de oorzaak van de wachtlijsten? Dat heeft niets met een subsidie voor kopers te maken.
pi_94140402
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

yep, iedereen wil graag voor 300 euro in een grachtpand centrum stad wonen, en niemand kan dat omdat degene die dat ooit eens huurden dat lekker aanhouden of illegaal onderverhuren. Dat zijn onfatsoenlijke huurders, geen onfatsoenlijke panden. Maar Dronten is toch ook mooi?
Je trekt het wel meteen in het extreme... wijs mij die grachtenpandjes van 300 euro eens aan?

Dronten is prima wonen..... ook voor asociale parasiterende scheefhuurders... momenteel is het wat minder prettig voor sociale scheefleners.... de bank schijnt zo moeilijk te doen :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_94140463
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je had het toch over de oorzaak van de wachtlijsten? Dat heeft niets met een subsidie voor kopers te maken.
Marktverstorende werking waardoor de kosten voor verhuurders mee omhoog getrokken worden. Vraag maar aan Arnoud Boot... die kan het je uitleggen.
I'll sing you a lullaby.
pi_94140562
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:44 schreef xenobinol het volgende:
Marktverstorende werking waardoor de kosten voor verhuurders mee omhoog getrokken worden. Vraag maar aan Arnoud Boot... die kan het je uitleggen.
Vraag het zelf maar. Ik ben niet degene die uitleg nodig heeft. :+
pi_94140581
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je trekt het wel meteen in het extreme... wijs mij die grachtenpandjes van 300 euro eens aan?

google maar op stadsherstel. :) En ik iets in het extreme trekken, ik zou niet durven in deze bescheiden zo doorgrondig gemotiveerde en gerelativeerde reeks..... ;)

Misschien dat 'we' maar weer eens moeten leren dat we niet automatisch elk snoepje kunnen krijgen wat we begeren. Ik zeg: terug naar de veterdrop! :)
pi_94140639
PS Xeno, nou ben ik wel nieuwsgierig.

Waaraan zou huisvesting voor jou moeten voldoen om 'fatsoenlijk' te zijn?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:55:54 #245
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94140922
quote:
Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders?
Omdat mensen zoals altijd het meeste willen voor de minste inzet. Dus als je ze de kans geeft pakken ze liever een te goedkoop huurhuisje in de sociale sector dan een duurder exemplaar uit de vrije sector of de koopmarkt. Hoe ver mensen bereid zijn hiervoor te gaan wordt door de wachtlijsten aangetoond. Men is bereid om jaren in een klein hok te wonen in afwachting van hun sociale huurwoning terwijl ze best wat anders kunnen krijgen. Je bent zelf het levende bewijs. Jij kúnt best ergens anders gaan wonen, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang.

Ik ontken niet dat je voor hetzelfde geld dat je nu betaald in de vrije sector veel kleiner zou moeten gaan wonen. Maar je bent in je eentje. Je hebt dus niet meer nodig dan een woonkamer met keukenblok, een slaapkamer en een badkamer met douche en toilet.
Of dat dan "fatsoenlijke woonruimte" is, daar kunnen we over twisten. Ik vind het meer dan fatsoenlijk, heb zelf 15 jaar niet groter gewoond en dat ging prima. Iemand in Uganda vindt het waarschijnlijk ruim bóven fatsoenlijk. Een scheefhuurder die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten zal het misschien onfatsoenlijk noemen.

Er is iets waar ik je wel gelijk in moet geven. Jij roept altijd dat we moeten wennen aan een lagere levensstandaard... dat zit er inderdaad dik in. En ik vrees dat scheefhuurders de eersten zullen zijn die zich aan die nieuwe realiteit moeten aanpassen.
De eerste rang is er nog wel. Maar de dubbeltjes zijn op Xeno.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:22:28 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94142081
quote:
Banken strenger: fors lagere hypotheek vanaf april
15-03-2011 | Gepubliceerd 10:10
15-03-2011 | Laatst bijgewerkt 10:30

De toetsrente voor het verstrekken van hypotheken rentvaste perioden van korter dan tien jaar gaat per 1 april fors omhoog. Huishoudens kunnen daardoor minder lenen.

LEES MEER
IN BEELD Hypotheekrente in beweging
HANDIG

Share |
De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) bepaalt elk kwartaal de leeneis die banken geacht worden te hanteren bij het verstrekken van hypotheekleningen.

Daarvoor wordt de zogenoemde toetsrente gebruikt, die geldt voor rentevaste perioden van minder dan tien jaar. Per 1 april gaat deze toetsrente met liefst 0,7 procentpunt omhoog naar 5,9 procent, zo meldt Intermediair De Hypotheekshop.

De toetsrente volgt normaal gesproken de kapitaalmarktrente, ofwel de tarieven waartegen banken zelf kunnen lenen. Voor de eerste drie maanden van dit jaar ligt de toetstrente op 5,2 procent.

Keuken minder
De Hypotheekshop becijfert dat voor een huishouden met twee inkomens, van respectievelijk 40 duizend euro en 20 duizend euro, de maximale hypotheek 278.632 euro bedraagt bij een toetsrente van 5,2 procent. Vanaf 1 april daalt dat door de hogere toetsrente naar 265.537 euro, ofwel ruim 13 duizend euro minder. Dat kan dus net een nieuwe keuken schelen.

Bij de markttarieven zijn vooral rentes met een lange vaste looptijd van twintig jaar de afgelopen weken relatief hard gestegen. De verwachting onder rente-experts is dat ook variabele hypotheektarieven op de middellange termijn zullen stijgen, met een renteverhoging van de Europese Centrale Bank (ECB) in zicht.

Lees ook:
http://www.z24.nl/z24geld(...)ek_vanaf_april_.html
Voorlopig blijft de markt dus nog wel even op slot.
The End Times are wild
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:35:09 #247
324665 meth77
to do or not to do
pi_94142591
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is nog afgezien van de hogere rentes die de ECB zal vaststellen
pi_94142641
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

dubbelpost, zie boven :)
pi_94143054
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Misschien dat 'we' maar weer eens moeten leren dat we niet automatisch elk snoepje kunnen krijgen wat we begeren. Ik zeg: terug naar de veterdrop! :)
Niks mis met veterdrop :9
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:55:29 #250
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94143340
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niks mis met veterdrop :9
Dat weet jij helemaal niet. Jouw Dropverhuurder staat het namelijk niet toe om de drop in je mond te steken. En als het al mag moet je de drop in originele staat terug brengen wanneer je stopt met het betalen voor de drop. ;)
pi_94143348
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:

Omdat mensen zoals altijd het meeste willen voor de minste inzet. Dus als je ze de kans geeft pakken ze liever een te goedkoop huurhuisje in de sociale sector dan een duurder exemplaar uit de vrije sector of de koopmarkt. Hoe ver mensen bereid zijn hiervoor te gaan wordt door de wachtlijsten aangetoond. Men is bereid om jaren in een klein hok te wonen in afwachting van hun sociale huurwoning terwijl ze best wat anders kunnen krijgen. Je bent zelf het levende bewijs. Jij kúnt best ergens anders gaan wonen, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang.
Dus kopen was een absolute statement van masochisme? Volgens mij is hier vele malen geroepen dat juist kopen veel voordeliger was. Uiteraard geholpen door goedkoop geld en de HRA. Gelukkig loopt de rente weer op en met een beetje extra mazzel word de HRA ook spoedig uitgefaseerd.... ja ja... zelfs xeno is er van overtuigd dat de HRA niet abrupt opgeofferd zal worden w/

quote:
Ik ontken niet dat je voor hetzelfde geld dat je nu betaald in de vrije sector veel kleiner zou moeten gaan wonen. Maar je bent in je eentje. Je hebt dus niet meer nodig dan een woonkamer met keukenblok, een slaapkamer en een badkamer met douche en toilet.
Ik heb ook nog 2 katten Whuzz... ;)

quote:
Of dat dan "fatsoenlijke woonruimte" is, daar kunnen we over twisten. Ik vind het meer dan fatsoenlijk, heb zelf 15 jaar niet groter gewoond en dat ging prima. Iemand in Uganda vindt het waarschijnlijk ruim bóven fatsoenlijk. Een scheefhuurder die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten zal het misschien onfatsoenlijk noemen.
In Uganda is het lekker weer, daar heb je geen eens een dak boven je hoofd nodig.

quote:
Er is iets waar ik je wel gelijk in moet geven. Jij roept altijd dat we moeten wennen aan een lagere levensstandaard... dat zit er inderdaad dik in. En ik vrees dat scheefhuurders de eersten zullen zijn die zich aan die nieuwe realiteit moeten aanpassen.
De eerste rang is er nog wel. Maar de dubbeltjes zijn op Xeno.
Ik blijf voorlopig nog wel op mijn plek, de afgelopen jaren heb ik enkel maar eenpersoonshuishoudens om mij heen zien ontstaan. Gezinnetjes gingen kopen, dus kwamen die woningen vrij voor alleenstaanden. In mijn blok van 14 woningen woont maar 1 gezin. Als er zo weinig animo is voor dit soort woningen voor 2 verdieners kun je zelf wel invullen wat dat met de huurprijs doet.
I'll sing you a lullaby.
pi_94143376
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:55 schreef Whuzz het volgende:

Dat weet jij helemaal niet. Jouw Dropverhuurder staat het namelijk niet toe om de drop in je mond te steken. En als het al mag moet je de drop in originele staat terug brengen wanneer je stopt met het betalen voor de drop. ;)
Drop koop ik gewoon, de dropmarkt is namelijk geen speculatieve zeepbel :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:00:30 #253
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94143495
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Drop koop ik gewoon, de dropmarkt is namelijk geen speculatieve zeepbel :)
Dat gaat dus niet. Er is geen bank meer die jou een droplening gaat geven. Je verdient nu ook teveel om nog aan sociale huurdrop te mogen ruiken, dus je enige optie is om vrije sectordrop te gaan huren. Maar dan zal het eerder een klein katjesdropje worden dan een hele dropveter. Maar hey, je hoeft het alleen met je twee katten te delen, dus da's meer dan zat *O*
Maar niet aan likken. Dat mag niet van de baas.
pi_94143505
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:35 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat is nog afgezien van de hogere rentes die de ECB zal vaststellen
ik wist niet dat de ECB de hypotheekrente vaststelde. Ik wist zelfs niet dat de ECB de kapitaalsmarktrente vaststelde.

Maar ja, suggestie is het halve werk, nietwaar. Xeno zou zeggen dat je een prima bankster of makeleugenaartje zou zijn.
pi_94144039
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:00 schreef Whuzz het volgende:

Dat gaat dus niet. Er is geen bank meer die jou een droplening gaat geven.
Ik hoef geen droplening, die drop koop ik gewoon met eigen kapitaal.

quote:
Je verdient nu ook teveel om nog aan sociale huurdrop te mogen ruiken, dus je enige optie is om vrije sectordrop te gaan huren. Maar dan zal het eerder een klein katjesdropje worden dan een hele dropveter. Maar hey, je hoeft het alleen met je twee katten te delen, dus da's meer dan zat *O*
Maar niet aan likken. Dat mag niet van de baas.
Ik denk niet dat katten drop lusten, dus ik haal meteen even een biefstukje voor ze.
I'll sing you a lullaby.
pi_94144109
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik wist niet dat de ECB de hypotheekrente vaststelde. Ik wist zelfs niet dat de ECB de kapitaalsmarktrente vaststelde.

Maar ja, suggestie is het halve werk, nietwaar. Xeno zou zeggen dat je een prima bankster of makeleugenaartje zou zijn.
Ik wist niet dat de markt met minder marge genoegen gaan nemen? Al helemaal niet in een krimpende markt waarbij men waarschijnlijk ook fors moet gaan afwaarderen.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:27:04 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94144466
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:16 schreef xenobinol het volgende:
Ik hoef geen droplening, die drop koop ik gewoon met eigen kapitaal.
Als dat zou kunnen, dan zouden we allemaal wel de hele dag dropvetertjes eten he. We hebben het hier over serieus drop, dat alleen te huur is, te koop met lening, of cash voor uitzonderlijk gefortuneerden. Dropmaffia :X
pi_94148203
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de markt met minder marge genoegen gaan nemen? Al helemaal niet in een krimpende markt waarbij men waarschijnlijk ook fors moet gaan afwaarderen.
Ben jij nou bankster, of ben ik het? Banken funden hun leningen niet met korte leningen van de ECB.
pi_94148311
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS Xeno, nou ben ik wel nieuwsgierig.

Waaraan zou huisvesting voor jou moeten voldoen om 'fatsoenlijk' te zijn?
in de herhaling, want zeggen dat de wereld kut is, maar niet willen zeggen hoe het dan wel moet is .... nogal .... laf :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:58:08 #260
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94148506
Xeno heeft genoeg aan een kratje bier om op te zitten, een laptop, buren met een open Wifi en een krabpaal voor de katten. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:34:13 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94150037
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ben jij nou bankster, of ben ik het? Banken funden hun leningen niet met korte leningen van de ECB.
Nee, banksters hebben een licentie gekregen van Beatrix om onbeperkt geld uit het niets te scheppen. Gewoon de laptop opstarten, een willekeurig getal intikken en het mag uitgeleend worden.
The End Times are wild
pi_94150136
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, banksters hebben een licentie gekregen van Beatrix om onbeperkt geld uit het niets te scheppen. Gewoon de laptop opstarten, een willekeurig getal intikken en het mag uitgeleend worden.
How much would you like, my son? ;)
pi_94150191
De dag dat Xeno een huis koopt, hang ik de vlag uit. Waarom ga je niet in het buitenland kijken Xeno.....in Thailand heb je mooie vrijstaande woningen voor 100.000 euro.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:37:34 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94150202
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

How much would you like, my son? ;)
Nou, met die 550K die je afgelopen Kerstvakantie voor me ingetikt heb kan ik nog wel even vooruit! Maar als het op is dan mail ik je wel weer. Ook bedankt namens de vrouw en kinderen!
The End Times are wild
pi_94150716
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Waarom ga je niet in het buitenland kijken Xeno.....in Thailand heb je mooie vrijstaande woningen voor 100.000 euro.
Zo ver weg hoeft niet. In Xenoworld zijn ze nog goedkoper. :+
pi_94152036
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:58 schreef Whuzz het volgende:
Xeno heeft genoeg aan een kratje bier om op te zitten, een laptop, buren met een open Wifi en een krabpaal voor de katten. :)
Bestaan er dan mensen op deze wereld die meer nodig denken te hebben? :?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:33:05 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94152489
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:21 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

een lekkere buurvrouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94155245
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:21 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk dat er iemand moet denken meer nodig te hebben dan een open wifi verbinding met de buren, anders wordt het lastig om uberhaubt een verbinding te kunnen maken ;)
pi_94164435
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:58 schreef Whuzz het volgende:
Utopia _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_94168130
quote:

[..]

Het is toch logisch dat er grote vraag is naar producten op de markt die onder de marktprijs worden aangeboden?
pi_94170345
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:18 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat er grote vraag is naar producten op de markt die onder de marktprijs worden aangeboden?
Hoezo? Als er geen behoefte is kun je iets wel gratis weggeven maar dan kom je nog niet los. Er is kennelijk veel vraag naar betaalbare woonruimte. Dat heel funda vol staat met onverkoopbare woningen geeft wel aan dat de vraagprijs alles behalve de marktprijs is :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94171896
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:37 schreef PierreBetfair het volgende:
De dag dat Xeno een huis koopt, hang ik de vlag uit. Waarom ga je niet in het buitenland kijken Xeno.....in Thailand heb je mooie vrijstaande woningen voor 100.000 euro.
Omdat je in Thailand voor maar max 49% eigenaar mag zijn van het huis.
  woensdag 16 maart 2011 @ 06:55:21 #273
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94179523
en hoe moet ik zo'n bericht lezen:

http://www.nu.nl/economie(...)cht-in-februari.html
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_94179657
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 06:55 schreef BertV het volgende:
en hoe moet ik zo'n bericht lezen:

http://www.nu.nl/economie(...)cht-in-februari.html
Dat als je op een fatsoenlijke plek woont het allemaal wel meevalt. Dat is dus niet "Flevoland (-18,5 procent)" ;)

Verklaart dat soms Xeno's pessimisme? ;)
pi_94179665
Grappige TT; als Funda stijgt is het de waarheid, daalt hij is het een complot aldus de scheefhuurders.
pi_94179693
Het aanpakken van scheefhuurders gaat dit jaar niet door omdat de corperaties niet de inkomensgegevens van de huurders voor 1 juli kunnen krijgen.

quote:
Aanpak scheefwonen stokt
16 maart 2011, 7:05 uur | FD.nl
Door: Hans Verbraeken

De geplande forse huurverhoging per 1 juli voor 'scheefwoners' gaat niet door. Dat zeggen bronnen rond het ministerie van Binnenlandse Zaken.

'De uitvoering ervan is dusdanig gecompliceerd dat het niet voor die datum lukt', zegt een van hen. Het ministerie houdt zich desgevraagd op de vlakte.

Het kabinet wil hogere inkomens in de gereguleerde huursector (huurprijs onder de ¤ 652 per maand) een extra jaarlijkse huurverhoging van 5% in de maag splitsen. Het gaat om huishoudens die meer dan ¤ 43.000 verdienen en een corporatiewoning bezetten.

Duurder woningsegment

De normale jaarlijkse huurverhoging volgt deze jaren de inflatie (circa 1,9%). Door scheefwoners jaarlijks een extra verhoging van 5% voor te schotelen hoopt het kabinet dat zij verhuizen naar een duurder woningsegment, zodat de gesubsidieerde huursector beschikbaar komt voor lage inkomens.

Minister Piet Hein Donner, die Wonen in zijn takenpakket heeft, acht het volgens bronnen onmogelijk de voor deze operatie noodzakelijke wijziging van de Huurwet binnen de gestelde termijn klaar te hebben.

Politiek gezichtsverlies

De wettelijk vastgelegde jaarlijkse huurverhogingsdatum is 1 juli. Huurders moeten echter al op 1 mei door hun corporatie worden geïnformeerd over de hoogte van de huurverhoging. Maar Donner kan de corporaties nog geen zekerheid bieden, mede omdat de wetswijziging nog langs het parlement moet.

Deze gang van zaken betekent flink politiek gezichtsverlies voor het kabinet. Veel politieke partijen gaven in hun verkiezingsprogramma's hoge prioriteit aan de aanpak van scheefwonen.

Verwachte datum

Medio januari kwamen er berichten van het ministerie dat de huurmaatregel 'op zijn vroegst in 2012' zou worden ingevoerd. Die mededeling liet minister Donner nog diezelfde dag schielijk intrekken. Hij meldde de te verwachten datum wel te halen. 'We zullen alles op alles zetten om het toch voor elkaar te krijgen', liet de bewindsman optekenen.

De rijksbegroting wordt niet rechtstreeks geraakt. Wel schieten de corporaties erbij in. En het maakt het voor het kabinet moeilijker de vanaf 2014 geplande heffing van ¤ 760 mln per jaar op de corporaties bij die sector te verkopen. De heffing is erop gericht de extra huurinkomsten uit de aanpak van scheefwonen af te romen.
Copyright (c) 2011 Het Financieele Dagblad
http://www.fd.nl/artikel/21681646/aanpak-scheefwonen-stokt
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:38:37 #277
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94180466
Jaartje uitstel voor Xeno? Of doen ze dan volgend jaar meteen 10% om dit jaar goed te maken? :o
pi_94180554
Achtergestelde huurschuld, you gotta love it!
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:44:11 #279
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94180570
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo? Als er geen behoefte is kun je iets wel gratis weggeven maar dan kom je nog niet los. Er is kennelijk veel vraag naar betaalbare woonruimte. Dat heel funda vol staat met onverkoopbare woningen geeft wel aan dat de vraagprijs alles behalve de marktprijs is :)
Nee hoor, dat geeft aan dat het aanbod simpelweg groot is. Er staat op autotrader meer auto's te kopen dan huizen op funda. Betekent dat dat al die auto's te duur zijn, of dat er een groot aanbod is?
Natuurlijk is het aanbod hoger dan in 2007, de markt is wel degelijk een stuk slechter voor verkopers. Maar je blijft telkens weer vergeten dat het overgrote deel van de mensen slechts hun huis wíllen verkopen, maar niet móeten. En dat die mensen liever wachten tot ze ons wegen dan hun huis verkopen voor een lagere prijs dan ze in gedachten hebben.
En als die mensen geduld hebben tot ze ons wegen, kun jij ook wachten tot je een ons weegt voor die prijs ooit substantieel daalt :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:49:22 #280
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94180676
Oh, nog even als reactie op het bericht over gestegen woningverkopen:

Ik was maandag lekker in het zonnetje aan het wandelen met vriendin en kind en het viel ons op dat in één week tijd de helft van de te koop staande huizen (een stuk of 10) in onze wijk lijkt te zijn verkocht :o
pi_94180730
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:28 schreef Scorpie het volgende:
Grappige TT; als Funda stijgt is het de waarheid, daalt hij is het een complot aldus de scheefhuurders.
bron?
I'll sing you a lullaby.
pi_94180748
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat als je op een fatsoenlijke plek woont het allemaal wel meevalt. Dat is dus niet "Flevoland (-18,5 procent)" ;)

Verklaart dat soms Xeno's pessimisme? ;)
Pffff.... miniplusjes vanaf een flinke daling.... een goochelaar als jij zou weten dat het niet zo veelzeggend is ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94180781
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:49 schreef Whuzz het volgende:

Ik was maandag lekker in het zonnetje aan het wandelen met vriendin en kind en het viel ons op dat in één week tijd de helft van de te koop staande huizen (een stuk of 10) in onze wijk lijkt te zijn verkocht :o
Dat is mooi Whuzz... nog meer leenslaven voor de banken w/
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:05:41 #284
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94181029
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:54 schreef xenobinol het volgende:

Dat is mooi Whuzz... nog meer leenslaven voor de banken w/
Zijn allemaal geen starterswoningen anders. Mijn hele wijk bestaat uit ruime eensgezinswoningen en ruime tot zeer ruime (lees: villa) vrijstaande woningen. Dus ik vermoed dat dit geen nieuwe leenslaven zijn.
Je hebt wel kans dat deze mensen hun vorige woningen aan nieuwe leenslaven hebben verkocht uiteraard, dus indirect kon je gelijk hebben.
Ik zie ze niet als leenslaven overigens, maar als gelukkigen die zijn bevrijd uit de grijpgrage, hebberige klauwen van de huurmaffia. :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:12:24 #285
324665 meth77
to do or not to do
pi_94181171
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:49 schreef Whuzz het volgende:

komt omdat er een bordentekort is, die waren elders nodig
pi_94182222
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:12 schreef meth77 het volgende:

[..]

Tja.... de makelaars zitten momenteel krap bij kas :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:07:56 #287
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94184405
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:12 schreef meth77 het volgende:

[..]

Apart dan dat ze dat oplossen door op de "Te Koop" borden een extra bordje "Verkocht" te plaatsen.

Als je een goedkoop huisje zoekt denk ik dat je spoedig in omgeving Tokio wel wat kunt vinden overigens :X
(Zoals jullie weten werk ik met vrij veel Japanners, die allemaal doen alsof er niets aan de hand is. Om Xeno voor te zijn: Het zijn net huizenbezitters!111one 8)7 :P )
pi_94184595
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Apart dan dat ze dat oplossen door op de "Te Koop" borden een extra bordje "Verkocht" te plaatsen.

Als je een goedkoop huisje zoekt denk ik dat je spoedig in omgeving Tokio wel wat kunt vinden overigens :X
(Zoals jullie weten werk ik met vrij veel Japanners, die allemaal doen alsof er niets aan de hand is. Om Xeno voor te zijn: Het zijn net huizenbezitters!111one 8)7 :P )
In Japan weten ze alles van dalende vastgoedprijzen :Y
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 11:29:44 #289
16180 crew  CoolGuy
pi_94185129
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In Japan weten ze alles van dalende vastgoedprijzen :Y
Ja das voor hun een ellende. Het water staat hun aan de lippen :X
pi_94185381
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:29 schreef CoolGuy het volgende:

Ja das voor hun een ellende. Het water staat hun aan de lippen :X
Hoezo? Ze hebben de geldpers toch aangezet... dat is volgens sommigen de oplossing voor elk probleem :')
I'll sing you a lullaby.
pi_94185886
quote:
'Plaats erfpacht onder toezicht AFM'

De Stichting Erfpacht Belang Amsterdam (SEBA) en de Nederlandse Vereniging van Erfpachters (NLVE) hebben een petitie op internet gezet, waarin wordt opgeroepen om erfpacht onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) te plaatsen. De organisaties willen zo afdwingen dat banken weer hypotheken gaan verstrekken bij particuliere erfpacht.

Bij particuliere erfpacht is de grond waarop de woning staat, in handen van een particuliere eigenaar. Veel banken verstrekken geen hypotheken aan de bezitters van huizen op dergelijke grond, omdat er een te groot risico zit aan deze erfpachtconstructies. Hierdoor worden de huizen onverkoopbaar, of kunnen de huizenbezitters hun hypotheek niet naar een andere bank oversluiten.

De SEBA en NLVE willen via een petitie banken ertoe bewegen om toch hypotheken te verstrekken aan deze huizenbezitters. "Erfpachtcontracten zijn een financieel product en moeten daarom onder toezicht van de AFM worden gesteld. De AFM moet er vervolgens voor zorgen dat hier de willekeur verdwijnt en dat er sancties aan banken worden opgelegd, als zij uit de bocht vliegen", zegt een woordvoerder van de NLVE.

De woordvoerder vindt ook dat er op het gebied van erfpacht wetgeving moet komen. "Die ontbreekt nu. Er moeten regels op dit gebied komen, vergelijkbaar met de huurbescherming." De petitie is te vinden op www.petities.nl.

Een woordvoerder van de AFM laat in een reactie weten dat er al gesprekken met verschillende betrokken partijen, zoals Vereniging Eigen Huis en gemeenten, over het probleem van de particuliere erfpacht zijn gevoerd. "Erfpacht valt nu niet onder het toezicht van de AFM, maar wij hebben niet de bevoegdheid om van erfpachtcontracten een financieel product te maken. Dat zou bijvoorbeeld op initiatief van de Tweede Kamer kunnen gebeuren. De bal ligt dus bij de politiek."

bron:NVM
Sinds wanneer is een afspraak tussen twee partijen per definitie een 'financieel product'? Nog even en de AFM kan zich ook gaan bemoeien met de verhuur van goederen. Ik zie ze bij 'boedelbak' al een financiele bijsluiter afgeven als je een aanhangwagen gaat huren. "behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst" en "het risico van dit product is zeer laag" _O-

Wat een gehuil... die mensen wisten toch waar ze hun kruisje voor gezet hebben? Wie zijn wij om banken te gaan verplichten om risicovolle leningen te gaan verstrekken? En wat vinden de voorstanders van het eigendomsrecht van de mogelijke aantasting van het eigendomsrecht van de grondeigenaren?
I'll sing you a lullaby.
pi_94185916
Binnenkort bij Tros Radar: "stop de verhuur van woekeraanhangwagens" _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_94185955
"Ik zou een hele aanhangwagen meekrijgen maar kreeg slechts het reservewiel mee" :'( :'( :'(
I'll sing you a lullaby.
pi_94187076
Was wel weer hard lachen bij tros radar eergisteren.
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 12:38:33 #295
16180 crew  CoolGuy
pi_94187268
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:56 schreef xenobinol het volgende:
"Ik zou een hele aanhangwagen meekrijgen maar kreeg slechts het reservewiel mee" :'( :'( :'(
Maar daar zou jij dan toch bij zitten, bij dat programma? Immers, jij bent het schip in gegaan. Andere mensen hebben wel opgelet.
pi_94187301
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:32 schreef Asfyxia het volgende:
Was wel weer hard lachen bij tros radar eergisteren.
Ik heb slechts een paar tellen gevolgd maar schoot al hard in de lach toen ik hoorde dat het om particuliere erfpacht ging :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94187384
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb slechts een paar tellen gevolgd maar schoot al hard in de lach toen ik hoorde dat het om particuliere erfpacht ging :D
Nou dan heb je toch heel wat lol gemist. Blijkt dat allerlei (semi-)overheidsinstellingen, zoals bijvoorbeeld universiteiten, door de banken ook als "particulier" worden gezien. _O-
pi_94187434
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar daar zou jij dan toch bij zitten, bij dat programma? Immers, jij bent het schip in gegaan. Andere mensen hebben wel opgelet.
Ik zal het nogmaals herhalen... ja ik ben het schip in gegaan. Echter ik heb mij er bij neergelegd dat ik genoegen moet nemen met een fors verlies. Ik zie het als leergeld voor mijn eigen naïviteit :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94187466
Aangezien ik geen woekerhypotheek of erfpachtwoning heb zal je mij dus niet zien bij Tros Radar :W
I'll sing you a lullaby.
pi_94187559
quote:
11s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:42 schreef Asfyxia het volgende:

Nou dan heb je toch heel wat lol gemist. Blijkt dat allerlei (semi-)overheidsinstellingen, zoals bijvoorbeeld universiteiten, door de banken ook als "particulier" worden gezien. _O-
No shit.... nou... dan ga ik hem misschien toch wel even kijken, zoveel leedvermaak is een buitenkansje _O_
Ik zal ook meteen even een documentaire kijken over mensen die supmodaal verdienen en nu niet meer kunnen huren, dan kunnen de koperts zich in ieder geval niet gepikeerd voelen :')

Overigens begrijp ik de eigenaren niet.... ze hebben toch een mooie woningen tegen uitstekende hypothecaire voorwaarden? Zij zijn vast niet de enige trotse huizenbezitters die momenteel gevangen zitten in hun koopwoning.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')