abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94143348
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:

Omdat mensen zoals altijd het meeste willen voor de minste inzet. Dus als je ze de kans geeft pakken ze liever een te goedkoop huurhuisje in de sociale sector dan een duurder exemplaar uit de vrije sector of de koopmarkt. Hoe ver mensen bereid zijn hiervoor te gaan wordt door de wachtlijsten aangetoond. Men is bereid om jaren in een klein hok te wonen in afwachting van hun sociale huurwoning terwijl ze best wat anders kunnen krijgen. Je bent zelf het levende bewijs. Jij kúnt best ergens anders gaan wonen, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang.
Dus kopen was een absolute statement van masochisme? Volgens mij is hier vele malen geroepen dat juist kopen veel voordeliger was. Uiteraard geholpen door goedkoop geld en de HRA. Gelukkig loopt de rente weer op en met een beetje extra mazzel word de HRA ook spoedig uitgefaseerd.... ja ja... zelfs xeno is er van overtuigd dat de HRA niet abrupt opgeofferd zal worden w/

quote:
Ik ontken niet dat je voor hetzelfde geld dat je nu betaald in de vrije sector veel kleiner zou moeten gaan wonen. Maar je bent in je eentje. Je hebt dus niet meer nodig dan een woonkamer met keukenblok, een slaapkamer en een badkamer met douche en toilet.
Ik heb ook nog 2 katten Whuzz... ;)

quote:
Of dat dan "fatsoenlijke woonruimte" is, daar kunnen we over twisten. Ik vind het meer dan fatsoenlijk, heb zelf 15 jaar niet groter gewoond en dat ging prima. Iemand in Uganda vindt het waarschijnlijk ruim bóven fatsoenlijk. Een scheefhuurder die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten zal het misschien onfatsoenlijk noemen.
In Uganda is het lekker weer, daar heb je geen eens een dak boven je hoofd nodig.

quote:
Er is iets waar ik je wel gelijk in moet geven. Jij roept altijd dat we moeten wennen aan een lagere levensstandaard... dat zit er inderdaad dik in. En ik vrees dat scheefhuurders de eersten zullen zijn die zich aan die nieuwe realiteit moeten aanpassen.
De eerste rang is er nog wel. Maar de dubbeltjes zijn op Xeno.
Ik blijf voorlopig nog wel op mijn plek, de afgelopen jaren heb ik enkel maar eenpersoonshuishoudens om mij heen zien ontstaan. Gezinnetjes gingen kopen, dus kwamen die woningen vrij voor alleenstaanden. In mijn blok van 14 woningen woont maar 1 gezin. Als er zo weinig animo is voor dit soort woningen voor 2 verdieners kun je zelf wel invullen wat dat met de huurprijs doet.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94143376
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:55 schreef Whuzz het volgende:

Dat weet jij helemaal niet. Jouw Dropverhuurder staat het namelijk niet toe om de drop in je mond te steken. En als het al mag moet je de drop in originele staat terug brengen wanneer je stopt met het betalen voor de drop. ;)
Drop koop ik gewoon, de dropmarkt is namelijk geen speculatieve zeepbel :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:00:30 #253
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94143495
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Drop koop ik gewoon, de dropmarkt is namelijk geen speculatieve zeepbel :)
Dat gaat dus niet. Er is geen bank meer die jou een droplening gaat geven. Je verdient nu ook teveel om nog aan sociale huurdrop te mogen ruiken, dus je enige optie is om vrije sectordrop te gaan huren. Maar dan zal het eerder een klein katjesdropje worden dan een hele dropveter. Maar hey, je hoeft het alleen met je twee katten te delen, dus da's meer dan zat *O*
Maar niet aan likken. Dat mag niet van de baas.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94143505
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:35 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat is nog afgezien van de hogere rentes die de ECB zal vaststellen
ik wist niet dat de ECB de hypotheekrente vaststelde. Ik wist zelfs niet dat de ECB de kapitaalsmarktrente vaststelde.

Maar ja, suggestie is het halve werk, nietwaar. Xeno zou zeggen dat je een prima bankster of makeleugenaartje zou zijn.
pi_94144039
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:00 schreef Whuzz het volgende:

Dat gaat dus niet. Er is geen bank meer die jou een droplening gaat geven.
Ik hoef geen droplening, die drop koop ik gewoon met eigen kapitaal.

quote:
Je verdient nu ook teveel om nog aan sociale huurdrop te mogen ruiken, dus je enige optie is om vrije sectordrop te gaan huren. Maar dan zal het eerder een klein katjesdropje worden dan een hele dropveter. Maar hey, je hoeft het alleen met je twee katten te delen, dus da's meer dan zat *O*
Maar niet aan likken. Dat mag niet van de baas.
Ik denk niet dat katten drop lusten, dus ik haal meteen even een biefstukje voor ze.
I'll sing you a lullaby.
pi_94144109
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik wist niet dat de ECB de hypotheekrente vaststelde. Ik wist zelfs niet dat de ECB de kapitaalsmarktrente vaststelde.

Maar ja, suggestie is het halve werk, nietwaar. Xeno zou zeggen dat je een prima bankster of makeleugenaartje zou zijn.
Ik wist niet dat de markt met minder marge genoegen gaan nemen? Al helemaal niet in een krimpende markt waarbij men waarschijnlijk ook fors moet gaan afwaarderen.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:27:04 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94144466
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:16 schreef xenobinol het volgende:
Ik hoef geen droplening, die drop koop ik gewoon met eigen kapitaal.
Als dat zou kunnen, dan zouden we allemaal wel de hele dag dropvetertjes eten he. We hebben het hier over serieus drop, dat alleen te huur is, te koop met lening, of cash voor uitzonderlijk gefortuneerden. Dropmaffia :X
pi_94148203
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de markt met minder marge genoegen gaan nemen? Al helemaal niet in een krimpende markt waarbij men waarschijnlijk ook fors moet gaan afwaarderen.
Ben jij nou bankster, of ben ik het? Banken funden hun leningen niet met korte leningen van de ECB.
pi_94148311
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS Xeno, nou ben ik wel nieuwsgierig.

Waaraan zou huisvesting voor jou moeten voldoen om 'fatsoenlijk' te zijn?
in de herhaling, want zeggen dat de wereld kut is, maar niet willen zeggen hoe het dan wel moet is .... nogal .... laf :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:58:08 #260
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94148506
Xeno heeft genoeg aan een kratje bier om op te zitten, een laptop, buren met een open Wifi en een krabpaal voor de katten. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:34:13 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94150037
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ben jij nou bankster, of ben ik het? Banken funden hun leningen niet met korte leningen van de ECB.
Nee, banksters hebben een licentie gekregen van Beatrix om onbeperkt geld uit het niets te scheppen. Gewoon de laptop opstarten, een willekeurig getal intikken en het mag uitgeleend worden.
The End Times are wild
pi_94150136
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, banksters hebben een licentie gekregen van Beatrix om onbeperkt geld uit het niets te scheppen. Gewoon de laptop opstarten, een willekeurig getal intikken en het mag uitgeleend worden.
How much would you like, my son? ;)
pi_94150191
De dag dat Xeno een huis koopt, hang ik de vlag uit. Waarom ga je niet in het buitenland kijken Xeno.....in Thailand heb je mooie vrijstaande woningen voor 100.000 euro.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:37:34 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94150202
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

How much would you like, my son? ;)
Nou, met die 550K die je afgelopen Kerstvakantie voor me ingetikt heb kan ik nog wel even vooruit! Maar als het op is dan mail ik je wel weer. Ook bedankt namens de vrouw en kinderen!
The End Times are wild
pi_94150716
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Waarom ga je niet in het buitenland kijken Xeno.....in Thailand heb je mooie vrijstaande woningen voor 100.000 euro.
Zo ver weg hoeft niet. In Xenoworld zijn ze nog goedkoper. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94152036
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:58 schreef Whuzz het volgende:
Xeno heeft genoeg aan een kratje bier om op te zitten, een laptop, buren met een open Wifi en een krabpaal voor de katten. :)
Bestaan er dan mensen op deze wereld die meer nodig denken te hebben? :?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:33:05 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94152489
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:21 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

een lekkere buurvrouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94155245
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:21 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk dat er iemand moet denken meer nodig te hebben dan een open wifi verbinding met de buren, anders wordt het lastig om uberhaubt een verbinding te kunnen maken ;)
pi_94164435
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:58 schreef Whuzz het volgende:
Utopia _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_94168130
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn ook verhuurders die hun bezit niet of nauwelijks onderhouden. Maar ga je nu ontkennen dat er geen gebrek is aan fatsoenlijke huisvesting? Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders? Kennelijk is er een groot tekort, uiteraard is er geen tekort aan huisvesting met een asociaal hoge prijs. Gezien de stagnatie van zowel de koop als huurmarkt mag het een goochelaar als jou toch wel duidelijk zijn dat de illusie word achterhaald door de realiteit?
Het is toch logisch dat er grote vraag is naar producten op de markt die onder de marktprijs worden aangeboden?
pi_94170345
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:18 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat er grote vraag is naar producten op de markt die onder de marktprijs worden aangeboden?
Hoezo? Als er geen behoefte is kun je iets wel gratis weggeven maar dan kom je nog niet los. Er is kennelijk veel vraag naar betaalbare woonruimte. Dat heel funda vol staat met onverkoopbare woningen geeft wel aan dat de vraagprijs alles behalve de marktprijs is :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94171896
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:37 schreef PierreBetfair het volgende:
De dag dat Xeno een huis koopt, hang ik de vlag uit. Waarom ga je niet in het buitenland kijken Xeno.....in Thailand heb je mooie vrijstaande woningen voor 100.000 euro.
Omdat je in Thailand voor maar max 49% eigenaar mag zijn van het huis.
  woensdag 16 maart 2011 @ 06:55:21 #273
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94179523
en hoe moet ik zo'n bericht lezen:

http://www.nu.nl/economie(...)cht-in-februari.html
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_94179657
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 06:55 schreef BertV het volgende:
en hoe moet ik zo'n bericht lezen:

http://www.nu.nl/economie(...)cht-in-februari.html
Dat als je op een fatsoenlijke plek woont het allemaal wel meevalt. Dat is dus niet "Flevoland (-18,5 procent)" ;)

Verklaart dat soms Xeno's pessimisme? ;)
pi_94179665
Grappige TT; als Funda stijgt is het de waarheid, daalt hij is het een complot aldus de scheefhuurders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')