abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94139192
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zegt de man die pocht dat hij het zo goed gedaan heeft op de woningmarkt :)

Ja..... starters willen allemaal voor een dubbeltje op de voorste rij zitten en nog het liefst voordringen ook :')
Ook jij zult toch niet ontkennen dat de hele boel stilligt met een reden? Er is vraag zat, als de markt daar geen aansluiting bij kan vinden dan heeft dat een oorzaak :)
maar niet omdat er geen fatsoenlijke woonruimte is in Nederland, heer Jammeraar.
Omdat mensen speculeren dat het goedkoper wordt. Da's niet het door jou geproclameerde sociale onrecht, da's oportunisme gebaad in luxe. Waar niks mee is. Wel als dat gepaard gaat met hypocresie :)
pi_94139320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie ontkent dit dan? Dat het probleem het verschil tussen vraagprijs en financieringsmogelijkheid is lijkt me duidelijk. Maar waarom zou de Nederlandse staat de HRA abrupt afbreken met alle ellende van dien? Het lijkt me logischer om de markt z'n werk te laten doen.
Door de HRA is er geen markt, men had dat gedrocht jaren geleden al moeten saneren maar onder invloed van 'de markt' heeft men dat verzaakt. Het gevolg is dat de grenzen van het systeem bereikt zijn. Iets of iemand moet gaan inleveren, dat zijn of de banken of de grondspeculanten of de huizenbezitters of een combinatie daarvan.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94139355
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, één van de problemen is juist dat huurders voor een duppie op de eerste rang willen en het normaal zijn gaan vinden dat ze tegen gereduceerd tarief een woning kunnen huren die bestemd is voor de minder verdienenden in de maatschappij.
Wat begrijp je niet aan een speculatieve zeepbel? Juist de sociale huurmarkt is geen speculatieve zeepbel als gevolg van de gereguleerde huur.
I'll sing you a lullaby.
pi_94139458
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

maar niet omdat er geen fatsoenlijke woonruimte is in Nederland, heer Jammeraar.
Er is wel degelijk gebrek aan fatsoenlijke huisvesting, juist doordat mensen er op gespeculeerd hebben dat de waarde van vastgoed alleen maar kan stijgen.

quote:
Omdat mensen speculeren dat het goedkoper wordt. Da's niet het door jou geproclameerde sociale onrecht, da's oportunisme gebaad in luxe. Waar niks mee is. Wel als dat gepaard gaat met hypocresie :)
Ik heb de afgelopen 20 jaar niemand zien speculeren op een daling van de prijs van koopwoningen. Dat is iets van de afgelopen 3 jaar en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven. Sterker nog... de kans dat de prijzen fors gaan dalen neemt met de dag toe :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94139576
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er is wel degelijk gebrek aan fatsoenlijke huisvesting, juist doordat mensen er op gespeculeerd hebben dat de waarde van vastgoed alleen maar kan stijgen.

laat maar zien wat jij onfatsoenlijk vindt dan. Want anders dan de huisjesmelder drie hoog achter op de Javastraat lijkt me dat Nederlandse huisvesting behoorlijk kwalitatief oke is. Met voor de huurders een coorporatie die keurig netjes je huis onderhoudt, zoals je altijd pocht.
pi_94139947
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

laat maar zien wat jij onfatsoenlijk vindt dan. Want anders dan de huisjesmelder drie hoog achter op de Javastraat lijkt me dat Nederlandse huisvesting behoorlijk kwalitatief oke is. Met voor de huurders een coorporatie die keurig netjes je huis onderhoudt, zoals je altijd pocht.
Er zijn ook verhuurders die hun bezit niet of nauwelijks onderhouden. Maar ga je nu ontkennen dat er geen gebrek is aan fatsoenlijke huisvesting? Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders? Kennelijk is er een groot tekort, uiteraard is er geen tekort aan huisvesting met een asociaal hoge prijs. Gezien de stagnatie van zowel de koop als huurmarkt mag het een goochelaar als jou toch wel duidelijk zijn dat de illusie word achterhaald door de realiteit?
I'll sing you a lullaby.
pi_94140122
quote:
Banken strenger: fors lagere hypotheek vanaf april

De toetsrente voor het verstrekken van hypotheken rentvaste perioden van korter dan tien jaar gaat per 1 april fors omhoog. Huishoudens kunnen daardoor minder lenen.
Lees meer

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) bepaalt elk kwartaal de leeneis die banken geacht worden te hanteren bij het verstrekken van hypotheekleningen.

Daarvoor wordt de zogenoemde toetsrente gebruikt, die geldt voor rentevaste perioden van minder dan tien jaar. Per 1 april gaat deze toetsrente met liefst 0,7 procentpunt omhoog naar 5,9 procent, zo meldt Intermediair De Hypotheekshop.

De toetsrente volgt normaal gesproken de kapitaalmarktrente, ofwel de tarieven waartegen banken zelf kunnen lenen. Voor de eerste drie maanden van dit jaar ligt de toetstrente op 5,2 procent.

Keuken minder

De Hypotheekshop becijfert dat voor een huishouden met twee inkomens, van respectievelijk 40 duizend euro en 20 duizend euro, de maximale hypotheek 278.632 euro bedraagt bij een toetsrente van 5,2 procent. Vanaf 1 april daalt dat door de hogere toetsrente naar 265.537 euro, ofwel ruim 13 duizend euro minder. Dat kan dus net een nieuwe keuken schelen.

Bij de markttarieven zijn vooral rentes met een lange vaste looptijd van twintig jaar de afgelopen weken relatief hard gestegen. De verwachting onder rente-experts is dat ook variabele hypotheektarieven op de middellange termijn zullen stijgen, met een renteverhoging van de Europese Centrale Bank (ECB) in zicht

bron
De cashende BB'er mag wel wat meer haast gaan maken :')
I'll sing you a lullaby.
pi_94140134
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:
Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders?
Doordat mensen die het niet nodig hebben er massaal gebruik van maken?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94140190
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:37 schreef xenobinol het volgende:
De cashende BB'er mag wel wat meer haast gaan maken :')
Welnee. Gewoon de overdrachtsbelasting afschaffen. :Y
pi_94140234
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Welnee. Gewoon de overdrachtsbelasting afschaffen. :Y
De kans dat de HRA word afgeschaft is heel wat groter :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94140272
quote:

[..]

Er zijn ook verhuurders die hun bezit niet of nauwelijks onderhouden. Maar ga je nu ontkennen dat er geen gebrek is aan fatsoenlijke huisvesting? Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders? Kennelijk is er een groot tekort, uiteraard is er geen tekort aan huisvesting met een asociaal hoge prijs. Gezien de stagnatie van zowel de koop als huurmarkt mag het een goochelaar als jou toch wel duidelijk zijn dat de illusie word achterhaald door de realiteit?
yep, iedereen wil graag voor 300 euro in een grachtpand centrum stad wonen, en niemand kan dat omdat degene die dat ooit eens huurden dat lekker aanhouden of illegaal onderverhuren. Dat zijn onfatsoenlijke huurders, geen onfatsoenlijke panden. Maar Dronten is toch ook mooi? Ow, wacht, daar zijn geen wachtlijsten. Ik sta overigens ook al tijden in A'dam ingeschreven. Poor me.
pi_94140291
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Doordat mensen die het niet nodig hebben er massaal gebruik van maken?
Onzin, kopers krijgen toch ook sociale leensubsidie? Dat kost de maatschappij heel wat meer doekoes w/
I'll sing you a lullaby.
pi_94140337
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:40 schreef xenobinol het volgende:
De kans dat de HRA word afgeschaft is heel wat groter :D
Daar kun je je nog wel eens lelijk in vergissen.
pi_94140390
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef xenobinol het volgende:
Onzin, kopers krijgen toch ook sociale leensubsidie? Dat kost de maatschappij heel wat meer doekoes w/
Je had het toch over de oorzaak van de wachtlijsten? Dat heeft niets met een subsidie voor kopers te maken.
pi_94140402
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

yep, iedereen wil graag voor 300 euro in een grachtpand centrum stad wonen, en niemand kan dat omdat degene die dat ooit eens huurden dat lekker aanhouden of illegaal onderverhuren. Dat zijn onfatsoenlijke huurders, geen onfatsoenlijke panden. Maar Dronten is toch ook mooi?
Je trekt het wel meteen in het extreme... wijs mij die grachtenpandjes van 300 euro eens aan?

Dronten is prima wonen..... ook voor asociale parasiterende scheefhuurders... momenteel is het wat minder prettig voor sociale scheefleners.... de bank schijnt zo moeilijk te doen :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_94140463
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je had het toch over de oorzaak van de wachtlijsten? Dat heeft niets met een subsidie voor kopers te maken.
Marktverstorende werking waardoor de kosten voor verhuurders mee omhoog getrokken worden. Vraag maar aan Arnoud Boot... die kan het je uitleggen.
I'll sing you a lullaby.
pi_94140562
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:44 schreef xenobinol het volgende:
Marktverstorende werking waardoor de kosten voor verhuurders mee omhoog getrokken worden. Vraag maar aan Arnoud Boot... die kan het je uitleggen.
Vraag het zelf maar. Ik ben niet degene die uitleg nodig heeft. :+
pi_94140581
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je trekt het wel meteen in het extreme... wijs mij die grachtenpandjes van 300 euro eens aan?

google maar op stadsherstel. :) En ik iets in het extreme trekken, ik zou niet durven in deze bescheiden zo doorgrondig gemotiveerde en gerelativeerde reeks..... ;)

Misschien dat 'we' maar weer eens moeten leren dat we niet automatisch elk snoepje kunnen krijgen wat we begeren. Ik zeg: terug naar de veterdrop! :)
pi_94140639
PS Xeno, nou ben ik wel nieuwsgierig.

Waaraan zou huisvesting voor jou moeten voldoen om 'fatsoenlijk' te zijn?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:55:54 #245
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94140922
quote:
Waarom zijn er dan nog zulke lange wachtlijsten bij de sociale verhuurders?
Omdat mensen zoals altijd het meeste willen voor de minste inzet. Dus als je ze de kans geeft pakken ze liever een te goedkoop huurhuisje in de sociale sector dan een duurder exemplaar uit de vrije sector of de koopmarkt. Hoe ver mensen bereid zijn hiervoor te gaan wordt door de wachtlijsten aangetoond. Men is bereid om jaren in een klein hok te wonen in afwachting van hun sociale huurwoning terwijl ze best wat anders kunnen krijgen. Je bent zelf het levende bewijs. Jij kúnt best ergens anders gaan wonen, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang.

Ik ontken niet dat je voor hetzelfde geld dat je nu betaald in de vrije sector veel kleiner zou moeten gaan wonen. Maar je bent in je eentje. Je hebt dus niet meer nodig dan een woonkamer met keukenblok, een slaapkamer en een badkamer met douche en toilet.
Of dat dan "fatsoenlijke woonruimte" is, daar kunnen we over twisten. Ik vind het meer dan fatsoenlijk, heb zelf 15 jaar niet groter gewoond en dat ging prima. Iemand in Uganda vindt het waarschijnlijk ruim bóven fatsoenlijk. Een scheefhuurder die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten zal het misschien onfatsoenlijk noemen.

Er is iets waar ik je wel gelijk in moet geven. Jij roept altijd dat we moeten wennen aan een lagere levensstandaard... dat zit er inderdaad dik in. En ik vrees dat scheefhuurders de eersten zullen zijn die zich aan die nieuwe realiteit moeten aanpassen.
De eerste rang is er nog wel. Maar de dubbeltjes zijn op Xeno.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:22:28 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94142081
quote:
Banken strenger: fors lagere hypotheek vanaf april
15-03-2011 | Gepubliceerd 10:10
15-03-2011 | Laatst bijgewerkt 10:30

De toetsrente voor het verstrekken van hypotheken rentvaste perioden van korter dan tien jaar gaat per 1 april fors omhoog. Huishoudens kunnen daardoor minder lenen.

LEES MEER
IN BEELD Hypotheekrente in beweging
HANDIG

Share |
De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) bepaalt elk kwartaal de leeneis die banken geacht worden te hanteren bij het verstrekken van hypotheekleningen.

Daarvoor wordt de zogenoemde toetsrente gebruikt, die geldt voor rentevaste perioden van minder dan tien jaar. Per 1 april gaat deze toetsrente met liefst 0,7 procentpunt omhoog naar 5,9 procent, zo meldt Intermediair De Hypotheekshop.

De toetsrente volgt normaal gesproken de kapitaalmarktrente, ofwel de tarieven waartegen banken zelf kunnen lenen. Voor de eerste drie maanden van dit jaar ligt de toetstrente op 5,2 procent.

Keuken minder
De Hypotheekshop becijfert dat voor een huishouden met twee inkomens, van respectievelijk 40 duizend euro en 20 duizend euro, de maximale hypotheek 278.632 euro bedraagt bij een toetsrente van 5,2 procent. Vanaf 1 april daalt dat door de hogere toetsrente naar 265.537 euro, ofwel ruim 13 duizend euro minder. Dat kan dus net een nieuwe keuken schelen.

Bij de markttarieven zijn vooral rentes met een lange vaste looptijd van twintig jaar de afgelopen weken relatief hard gestegen. De verwachting onder rente-experts is dat ook variabele hypotheektarieven op de middellange termijn zullen stijgen, met een renteverhoging van de Europese Centrale Bank (ECB) in zicht.

Lees ook:
http://www.z24.nl/z24geld(...)ek_vanaf_april_.html
Voorlopig blijft de markt dus nog wel even op slot.
The End Times are wild
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:35:09 #247
324665 meth77
to do or not to do
pi_94142591
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is nog afgezien van de hogere rentes die de ECB zal vaststellen
pi_94142641
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

dubbelpost, zie boven :)
pi_94143054
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Misschien dat 'we' maar weer eens moeten leren dat we niet automatisch elk snoepje kunnen krijgen wat we begeren. Ik zeg: terug naar de veterdrop! :)
Niks mis met veterdrop :9
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:55:29 #250
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94143340
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niks mis met veterdrop :9
Dat weet jij helemaal niet. Jouw Dropverhuurder staat het namelijk niet toe om de drop in je mond te steken. En als het al mag moet je de drop in originele staat terug brengen wanneer je stopt met het betalen voor de drop. ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')