Inderdaad. Iedereen roept elkaar maar na: links heeft het gedaan, links moet weg, links deugt niet, links is verantwoordelijk voor alle ellende, links is de schuld dat ik me ongelukkig voel.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is het resultaat van het continue hersenspoelen met leugenachtige Wilders-propaganda.
Nou, ik denk dat dit gevoel er al vóór Wilders was. Hij heeft het alleen gekanaliseerd en in de Kamer gebracht.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is het resultaat van het continue hersenspoelen met leugenachtige Wilders-propaganda.
Dat is de theorie ja. De praktijk wijst uit dat propaganda uiterst effectief is om dat soort onvrede te creëren.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dit gevoel er al vóór Wilders was. Hij heeft het alleen gekanaliseerd en in de Kamer gebracht.
Ik denk dat dit soort onvrede er inherent al moet zijn, anders valt het niet aan te wakkeren. Met propaganda valt het wel tot grote hoogte te laten oplaaien.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is de theorie ja. De praktijk wijst uit dat propaganda uiterst effectief is om dat soort onvrede te creëren.
Al zou dat zo zijn: waarom niet? Wil je werkelijk dat de politiek greep krijgt op de rechterlijke macht?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:08 schreef LXIV het volgende:
Het kan niet zo zijn dat Nederland voor een zéér rechts kabinet (PVV/CDA/VVD) kiest en dat de rechterlijke macht vrolijk zijn linkse idealen uit de jaren 60 kan blijven aanhangen vanwege een obscuur filosofietje van een Fransman van eeuwen terug.
Ach, Nijmegen wordt toch niet voor niets het "Havanna aan de Waal" genoemd. Ik ben daar wel eens op een studentenclub geweest. (ca. 1990). De posters van Marx en de vlaggen van de Soviet-Unie hingen daar nog gewoon aan de muren!!.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:10 schreef zoefbust het volgende:
Een belangrijke partner van XminY vormde het Derde Wereldcentrum van de Katholieke Universiteit Nijmegen, de huidige Radboud Universiteit waar Ybo Buruma al jaren hoogleraar strafrecht en strafprocesrecht is. Wetenswaardig is dat daar ook een mantelorganisatie van de Cubaanse geheime dienst gevestigd was die met zijn tentakels in allerhande door XminY gefinancierde organisaties zat.
Wil jij dan dat de rechterlijke macht zich geheel kan ontrekken aan wat de maatschappij wil? Zolang het volk het juiste wil (en van nature wil het volk dat), denk ik dat dit hun goed recht is.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Al zou dat zo zijn: waarom niet? Wil je werkelijk dat de politiek greep krijgt op de rechterlijke macht?
Nee, dat is niet nodig.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort onvrede er inherent al moet zijn, anders valt het niet aan te wakkeren.
Het is een Katholiek complot! Ik wist het!.quote:
Ik kan geen voorbeeld bedenken van een campagne die helemaal vanuit het niets iets aangewakkert heeft.quote:
Voordat de colleges hier beginnen aanbidden we dan ook een standbeeld van Marx en zingen we een geheim communistisch volkslied.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, Nijmegen wordt toch niet voor niets het "Havanna aan de Waal" genoemd. Ik ben daar wel eens op een studentenclub geweest. (ca. 1990). De posters van Marx en de vlaggen van de Soviet-Unie hingen daar nog gewoon aan de muren!!.
De maatschappij is iets anders dan de politiek. Jij wilt dat de politiek zeggenschap krijgt over de rechterlijke macht, als ik het goed begrijp. Weet wel waaraan je begint, want niets is zo veranderlijk als de politieke waan van de dag.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wil jij dan dat de rechterlijke macht zich geheel kan ontrekken aan wat de maatschappij wil? Zolang het volk het juiste wil (en van nature wil het volk dat), denk ik dat dit hun goed recht is.
Niets mis mee. Liever 100.000 communisten dan 1 Wilders.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, Nijmegen wordt toch niet voor niets het "Havanna aan de Waal" genoemd. Ik ben daar wel eens op een studentenclub geweest. (ca. 1990). De posters van Marx en de vlaggen van de Soviet-Unie hingen daar nog gewoon aan de muren!!.
Ik dacht dat jullie gewoon de 'Internationale' zongen!quote:Op zondag 13 maart 2011 13:14 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Voordat de colleges hier beginnen aanbidden we dan ook een standbeeld van Marx en zingen we een geheim communistisch volkslied.
Iedereen is terrorist tegenwoordigquote:Op zondag 13 maart 2011 13:17 schreef zoefbust het volgende:
Sinds 1968 heeft XminY een wereldwijde bekendheid vanwege haar nauwe betrokkenheid bij allerhande gewelddadige of gewapende linkse opstanden in de wereld. Beruchte namen zoals Jan Pronk, Piet Reckman, Jan ter Laak of Paul van Tongeren vormde de eerste bestuurders.
Piet Reckman "de Lenin van Odijk" Link
piet met bril -[ afbeelding ]
Ik zou het ook goed vinden als vertegenwoordigers van het volk (géén volksvertegenwoordigers) een stem zouden krijgen in de rechtspraak. Dat bijvoorbeeld Tante Mientje rechter mag spelen voor een dag.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:14 schreef Disana het volgende:
[..]
De maatschappij is iets anders dan de politiek. Jij wilt dat de politiek zeggenschap krijgt over de rechterlijke macht, als ik het goed begrijp. Weet wel waaraan je begint, want niets is zo veranderlijk als de politieke waan van de dag.
Buruma bekwaam jurist ? Waaruit blijkt dat dan ?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:16 schreef Dayshine het volgende:
Op een meer serieuze noot: Buruma is een zeer bekwaam jurist die zijn sporen inmiddels toch wel meer dan verdiend heeft. Denk dat juist hij een zeer goede toevoeging aan de Hoge Raad kan zijn (met zijn achtergrond in het onderzoeken van rechterlijke dwalingen.)
Het repeterende karakter van de meeste 'discussies' hier.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:14 schreef Zith het volgende:
Dit is echt weer zo'n discussie waarbij als het anderso was (rechter is/was lid van VVD) dat rechts het zou verdedigen en links het aanvallen
Uit het feit dat Wilders hem dood wil hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:26 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Buruma bekwaam jurist ? Waaruit blijkt dat dan ?
Bof. Dan kun je iedere Marokkaan ook wel een bekwaam jurist gaan noemen!quote:Op zondag 13 maart 2011 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Uit het feit dat Wilders hem dood wil hebben.
Zijn publicaties, het onderzoek dat hij heeft verricht (voor zowel de commissie waar hij in heeft gezeten als op andere vlakken van het recht) en bijvoorbeeld de colleges waar ik zelf bij aanwezig ben geweest. Daarnaast zou hij waarschijnlijk niet gevraagd worden voor de Hoge Raad als hij een onbekwaam jurist zou zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:26 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Buruma bekwaam jurist ? Waaruit blijkt dat dan ?
Ik begrijp eerlijk gezegd zelfs niet dat dit topic nog open is. Het enige wat TS doet is fragmenten en citaten dumpen die er kennelijk toe moeten leiden dat Buruma in het kwaadst mogelijke daglicht wordt gesteld.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het repeterende karakter van de meeste 'discussies' hier.
Iedere Marokkaan is een betere jurist EN politicus dan Wilders.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bof. Dan kun je iedere Marokkaan ook wel een bekwaam jurist gaan noemen!
Mee eens, wat er nu weer gepost is slaat echt totaal nergens op. Vanwaar deze persoonlijke vendetta tegen Buruma?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp eerlijk gezegd zelfs niet dat dit topic nog open is. Het enige wat TS doet is fragmenten en citaten dumpen die er kennelijk toe moeten leiden dat Buruma in het kwaadst mogelijke daglicht wordt gesteld.
We hadden het over bekwaam.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedere Marokkaan is een betere jurist EN politicus dan Wilders.
Wilders is een bekwame leugenaar en haatzaaier, dat is waar.quote:
Ik had het over de pennenstrijd tussen de twee kampen en de voorspelbaarheid waarmee de 'discussies' hier verlopen.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp eerlijk gezegd zelfs niet dat dit topic nog open is. Het enige wat TS doet is fragmenten en citaten dumpen die er kennelijk toe moeten leiden dat Buruma in het kwaadst mogelijke daglicht wordt gesteld.
Het maakt mij echt geen fluit uit of iemand links, rechts, brildragend, liberaal, katholiek, of wat dan ook is en wat voor mening hij heeft. Maar er moet wel fatsoenlijk en met humor gediscussieerd worden. Dat is toch de lol van een forum.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had het over de pennenstrijd tussen de twee kampen en de voorspelbaarheid waarmee de 'discussies' hier verlopen.
Echter is er wel een punt in jouw opmerking dat het gewicht tussen leuke, interessante info en het restant 'wat moeten we ermee' wat aan het doorslaan is.
Welke zwakzinnige heeft deze tekst geschreven? Tijd dat die eens naar het Riagg gaat.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:45 schreef zoefbust het volgende:
De ware aard van Ybo Buruma
Hoe erg het met Nederland gesteld is mag wel blijken uit het feit dat een brainless dipshit als Ybo Buruma het tot hoogleraar strafrecht en strafprocesrecht aan de Radboud Universiteit kan schoppen. In Havanna aan de Waal weliswaar, maar toch. Een aantal citaten uit het HVV artikel Controverse over interview Eddy Terstall.
Ik ben geen consequentionalistisch denkend mens zegt Buruma, ter plekke een inhoudsloos woord uitvindend dat vergeefs in de Dikke Van Dale gezocht zal worden. Dit woord, consequentionalistisch, kan probleemloos weggelaten worden en dan is de uitspraak een waarheid als een koe, zoals de rest van zijn uitspraken illustreert. Van Buruma mag Wilders een terroristisch doelwit worden, tussen de regels door valt te lezen dat hij dit zelfs hoopt.
Wilders begrijpt de terroristen, en de terroristen begrijpen Wilders. Beiden gaan ervan uit dat er oorlog is in Nederland. De meeste mensen in ons land constateren wel dat er problemen zijn, maar van oorlog spreken ze niet. Wilders doet dat het liefst wel. Hij is erbij gebaat dat er een aanslag wordt gepleegd, want dan zal hij zeggen: zie je wel, ik had gelijk, zegt Buruma.
Pure nonsens. Het woord oorlog wordt Wilders in de mond gelegd, door de media en op (gesubsidieerde!) sites als marokko.nl. Ik heb nergens een interview kunnen vinden Waarin Wilders het over oorlog heeft. Dat wil niet zeggen dat hij dit nooit gezegd kan hebben, maar het is zeker niet zijn standaard vocabulaire.
Als die aanslag er komt is Wilders daar absoluut niet bij gebaat. Want de kans groot dat hij dan, in navolging van Fortuyn en Van Gogh, helemaal niets meer kan zeggen. Maar bij links Nederland gaat dan de vlag weer uit, want zoals Jan Marijnissen al eens gezegd heeft: We moeten er alles aan doen om te zorgen dat rechts nooit meer mag regeren, of woorden van gelijke strekking. Dit is ook Burumas grootste nachtmerrie: We moeten ervoor waken dat we in Nederland niet ten onder gaan aan het dilemma van Weimar: dat we een strijd krijgen tussen de Wilderianen en de terroristen. Want de kans is groot dat Wilders het pleit dan wint.
Hier zegt Buruma dus met zoveel woorden dat hij wil dat die rotzak de strijd tegen de terroristen verliest, oftewel dat de terroristen winnen. En dat past dan weer goed bij zijn in de alineas erboven gehouden pleidooi voor de islam.
Ik heb Wilders eens vergeleken met Mussolini. Dat heb ik gedaan omdat zowel Wilders als Mussolini controle willen krijgen op de persoonlijke levenssfeer van burgers. De gedachte van Wilders is dat de staat het geloof zou moeten kunnen inperken; dat de staat ingrijpt als er in onze gezinnen, kerken en moskeeën verkeerde dingen gebeuren. En dat is nu precies wat Mussolini wilde: een totalitaire staat. Hij was niet gek, en had daar ook wel goede argumenten voor, maar het is bovenal een forse inperking van de democratie.
Zoveel domheid, of dhimmitude, in één alinea. Buruma gaat volledig voorbij aan het feit dat de islam helemaal geen religie is, maar een als religie vermomde politieke totalitaire doctrine. Want Buruma pleit met zijn vrijheid voor religie tegen de vrijheid van religie, en draait de zaken om. Net als het ECRI overigens. Religie mag wel de vrije samenleving beperken, maar de samenleving mag niet eisen door religieuzen met rust te worden gelaten. Toeval dat deze uitlatingen weer min of meer gelijktijdig naar buiten komen? Ik denk het niet. De gedachte van Wilders is helemaal niet dat de staat het geloof zou moeten kunnen inperken; Wilders staat simpelweg voor de westerse waarde van seculariteit, scheiding van kerk en staat. Al neemt de christelijke religie het daar ook niet al te nauw mee.
Waar Wilders voor staat is inderdaad geen vrijheid, althans niet in libertarische zin. Wilders is rechts, en libertariërs zijn links noch rechts. Libertariërs zijn voor vrijheid, en voor een samenleving op basis van vrijwilligheid, zonder dwang en geweld. Maar Wilders streeft niet naar een totalitaire staat, zoals Buruma beweert. Wilders staat voor het behoud van de de parlementaire democratie, van westerse vrijheden zoals onze voorouders die de afgelopen 60 jaar verworven hebben (en weer deels weggegooid door Den Uyl aan de macht te helpen). De islam misbruikt de democratie, die zij niet erkent, slechts als vehikel om te komen tot een totalitaire staat, waar staat en religie één zijn, en waar derhalve de rede totaal wordt uitgebannen. Dat is waar Wilders tegen strijdt, en dat is de strijd waarvan Buruma hoopt dat Wilders hem verliest.
Dit toont de ware aard van Ybo Buruma. Buruma verkiest de totalitaire zekerheid van de islam boven de democratie van Wilders. Als Buruma vindt dat hij Wilders mag vergelijken met Mussolini, mag ik Buruma dan vergelijken met Anton Mussert? Types als hij, vrij om hun verderfelijke ideeën te prediken aan de universiteiten van Nederland, zonder uitzondering linkse bolwerken, zijn de werkelijke vijanden van onze westerse vrijheid.
Ja. Inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het maakt mij echt geen fluit uit of iemand links, rechts, brildragend, liberaal, katholiek, of wat dan ook is en wat voor mening hij heeft. Maar er moet wel fatsoenlijk en met humor gediscussieerd worden. Dat is toch de lol van een forum.
Eigenlijk ben ik altijd heel blij met de linkse FOK!-ers, want zonder hen zou er geen discussie mogelijk zijn. Dan zou ieder topic na drie comments stilvallen, omdat iedereen elkaar dan al gelijk gegeven zou hebbenquote:
Dan weet je hoe het in en na 68 was, toen de meute ho ho ho chi minnend de samenleving kapot maakten.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:47 schreef LXIV het volgende:
De dag dat mensen ongelijk hebben omdat ze links zijn komt eraan!
Toen was het hetzelfde, maar dan precies andersom. Iedereen die Mao niet openlijk toejuichte (in Nederland) was al verdacht, minstens een reactionair en op z'n slechtst een cryptofascist.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan weet je hoe het in en na 68 was, toen de meute ho ho ho chi minnend de samenleving kapot maakten.
En dan zou 50% van stemmend Nederland nooit begrepen of op het internet gehoord kunnen worden. Dat zou ook gek zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik altijd heel blij met de linkse FOK!-ers, want zonder hen zou er geen discussie mogelijk zijn. Dan zou ieder topic na drie comments stilvallen, omdat iedereen elkaar dan al gelijk gegeven zou hebben
Jep.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen was het hetzelfde, maar dan precies andersom. Iedereen die Mao niet openlijk toejuichte (in Nederland) was al verdacht, minstens een reactionair en op z'n slechtst een cryptofascist.
Tophumor, dit. Dweil me op.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen was het hetzelfde, maar dan precies andersom. Iedereen die Mao niet openlijk toejuichte (in Nederland) was al verdacht, minstens een reactionair en op z'n slechtst een cryptofascist.
Andersom lijkt me waarschijnlijker.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
zoefbutt is het schandknaapje van Wilders.
Terug kotsen kan niet. De PVV is niet democratisch en hebben [dus] geen forum.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Beste zoefbust, wil je als je misselijk bent niet Fok! onderkotsen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |