Inderdaad. Iedereen roept elkaar maar na: links heeft het gedaan, links moet weg, links deugt niet, links is verantwoordelijk voor alle ellende, links is de schuld dat ik me ongelukkig voel.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is het resultaat van het continue hersenspoelen met leugenachtige Wilders-propaganda.
Nou, ik denk dat dit gevoel er al vóór Wilders was. Hij heeft het alleen gekanaliseerd en in de Kamer gebracht.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is het resultaat van het continue hersenspoelen met leugenachtige Wilders-propaganda.
Dat is de theorie ja. De praktijk wijst uit dat propaganda uiterst effectief is om dat soort onvrede te creëren.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dit gevoel er al vóór Wilders was. Hij heeft het alleen gekanaliseerd en in de Kamer gebracht.
Ik denk dat dit soort onvrede er inherent al moet zijn, anders valt het niet aan te wakkeren. Met propaganda valt het wel tot grote hoogte te laten oplaaien.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is de theorie ja. De praktijk wijst uit dat propaganda uiterst effectief is om dat soort onvrede te creëren.
Al zou dat zo zijn: waarom niet? Wil je werkelijk dat de politiek greep krijgt op de rechterlijke macht?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:08 schreef LXIV het volgende:
Het kan niet zo zijn dat Nederland voor een zéér rechts kabinet (PVV/CDA/VVD) kiest en dat de rechterlijke macht vrolijk zijn linkse idealen uit de jaren 60 kan blijven aanhangen vanwege een obscuur filosofietje van een Fransman van eeuwen terug.
Ach, Nijmegen wordt toch niet voor niets het "Havanna aan de Waal" genoemd. Ik ben daar wel eens op een studentenclub geweest. (ca. 1990). De posters van Marx en de vlaggen van de Soviet-Unie hingen daar nog gewoon aan de muren!!.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:10 schreef zoefbust het volgende:
Een belangrijke partner van XminY vormde het Derde Wereldcentrum van de Katholieke Universiteit Nijmegen, de huidige Radboud Universiteit waar Ybo Buruma al jaren hoogleraar strafrecht en strafprocesrecht is. Wetenswaardig is dat daar ook een mantelorganisatie van de Cubaanse geheime dienst gevestigd was die met zijn tentakels in allerhande door XminY gefinancierde organisaties zat.
Wil jij dan dat de rechterlijke macht zich geheel kan ontrekken aan wat de maatschappij wil? Zolang het volk het juiste wil (en van nature wil het volk dat), denk ik dat dit hun goed recht is.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Al zou dat zo zijn: waarom niet? Wil je werkelijk dat de politiek greep krijgt op de rechterlijke macht?
Nee, dat is niet nodig.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort onvrede er inherent al moet zijn, anders valt het niet aan te wakkeren.
Het is een Katholiek complot! Ik wist het!.quote:
Ik kan geen voorbeeld bedenken van een campagne die helemaal vanuit het niets iets aangewakkert heeft.quote:
Voordat de colleges hier beginnen aanbidden we dan ook een standbeeld van Marx en zingen we een geheim communistisch volkslied.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, Nijmegen wordt toch niet voor niets het "Havanna aan de Waal" genoemd. Ik ben daar wel eens op een studentenclub geweest. (ca. 1990). De posters van Marx en de vlaggen van de Soviet-Unie hingen daar nog gewoon aan de muren!!.
De maatschappij is iets anders dan de politiek. Jij wilt dat de politiek zeggenschap krijgt over de rechterlijke macht, als ik het goed begrijp. Weet wel waaraan je begint, want niets is zo veranderlijk als de politieke waan van de dag.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wil jij dan dat de rechterlijke macht zich geheel kan ontrekken aan wat de maatschappij wil? Zolang het volk het juiste wil (en van nature wil het volk dat), denk ik dat dit hun goed recht is.
Niets mis mee. Liever 100.000 communisten dan 1 Wilders.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, Nijmegen wordt toch niet voor niets het "Havanna aan de Waal" genoemd. Ik ben daar wel eens op een studentenclub geweest. (ca. 1990). De posters van Marx en de vlaggen van de Soviet-Unie hingen daar nog gewoon aan de muren!!.
Ik dacht dat jullie gewoon de 'Internationale' zongen!quote:Op zondag 13 maart 2011 13:14 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Voordat de colleges hier beginnen aanbidden we dan ook een standbeeld van Marx en zingen we een geheim communistisch volkslied.
Iedereen is terrorist tegenwoordigquote:Op zondag 13 maart 2011 13:17 schreef zoefbust het volgende:
Sinds 1968 heeft XminY een wereldwijde bekendheid vanwege haar nauwe betrokkenheid bij allerhande gewelddadige of gewapende linkse opstanden in de wereld. Beruchte namen zoals Jan Pronk, Piet Reckman, Jan ter Laak of Paul van Tongeren vormde de eerste bestuurders.
Piet Reckman "de Lenin van Odijk" Link
piet met bril -[ afbeelding ]
Ik zou het ook goed vinden als vertegenwoordigers van het volk (géén volksvertegenwoordigers) een stem zouden krijgen in de rechtspraak. Dat bijvoorbeeld Tante Mientje rechter mag spelen voor een dag.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:14 schreef Disana het volgende:
[..]
De maatschappij is iets anders dan de politiek. Jij wilt dat de politiek zeggenschap krijgt over de rechterlijke macht, als ik het goed begrijp. Weet wel waaraan je begint, want niets is zo veranderlijk als de politieke waan van de dag.
Buruma bekwaam jurist ? Waaruit blijkt dat dan ?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:16 schreef Dayshine het volgende:
Op een meer serieuze noot: Buruma is een zeer bekwaam jurist die zijn sporen inmiddels toch wel meer dan verdiend heeft. Denk dat juist hij een zeer goede toevoeging aan de Hoge Raad kan zijn (met zijn achtergrond in het onderzoeken van rechterlijke dwalingen.)
Het repeterende karakter van de meeste 'discussies' hier.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:14 schreef Zith het volgende:
Dit is echt weer zo'n discussie waarbij als het anderso was (rechter is/was lid van VVD) dat rechts het zou verdedigen en links het aanvallen
Uit het feit dat Wilders hem dood wil hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:26 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Buruma bekwaam jurist ? Waaruit blijkt dat dan ?
Bof. Dan kun je iedere Marokkaan ook wel een bekwaam jurist gaan noemen!quote:Op zondag 13 maart 2011 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Uit het feit dat Wilders hem dood wil hebben.
Zijn publicaties, het onderzoek dat hij heeft verricht (voor zowel de commissie waar hij in heeft gezeten als op andere vlakken van het recht) en bijvoorbeeld de colleges waar ik zelf bij aanwezig ben geweest. Daarnaast zou hij waarschijnlijk niet gevraagd worden voor de Hoge Raad als hij een onbekwaam jurist zou zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:26 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Buruma bekwaam jurist ? Waaruit blijkt dat dan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |