Het lijkt me duidelijk dat de waarschuwing uitgaat, omdat het nooit helemaal goed duidelijk is hoe hoog de golf zal zijn, maar in Hawaii is het alarm wel vaker af gegaan, maar soms blijkt zo'n golf dan niet groter dan 30 cm te zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:15 schreef kitao het volgende:
[..]
mexico, chili en peru zijn nu ook al gewaarschuwd, zegt al genoeg volgens mij.
Die brandweerwagentjes ernaast stellen inderdaad echt niets voor vergeleken met dat vuur...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat die lui nog staan te blussen!
Gewoon complete tanks en brandende huizen die worden meegesleurdquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:19 schreef TheVulture het volgende:
Deze ziet er een stuk heftiger uit dan in 2004 zelfs
Dat water wat op rijdende auto's afstroomt....
het zou me hoogst verbazen als het dodenaantal laag zou blijven....quote:
dan ga ik dat zo zien, aangezien mn stream 1-2 minuten achterloopt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:23 schreef Qunix het volgende:
Op CNN zie je nu een brug compleet wegvagen door het water en auto's die omkeren...
Mij ookquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:23 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het zou me hoogst verbazen als het dodenaantal laag zou blijven....
Een golf die aankomt zal nog wel steeds een aanzienlijke horizontale snelheid hebben. Dat is niet direct vergelijkbaar met 'normaal' hoog water. Volgens mij hebben ze in Japan juist veel hele brede dijken, die daardoor extra sterk zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De horizontale snelheid is niet wat de kust bereikt, die 800 km/h (met nauwelijks hoogte!) wordt trager en hoger in minder diep water. Uiteraard is het een verhoging van de zee voor ongeveer een kwartier, maar een dijk van x meter hoog kan prima urenlang x meter hoog water weerstaan, zie de rivierdijken hier. Als 1 of 3 meter al problemen geeft, hebben ze blijkbaar totaal geen dijken.
we zullen zien, vanmiddag spreken we elkaar weer ok ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat de waarschuwing uitgaat, omdat het nooit helemaal goed duidelijk is hoe hoog de golf zal zijn, maar in Hawaii is het alarm wel vaker af gegaan, maar soms blijkt zo'n golf dan niet groter dan 30 cm te zijn.
Maar zo'n Alarm behoort met dit soort grote aardbevingen gegeven te worden...dat lijkt me duidelijk
tuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:30 schreef kitao het volgende:
censuur op cnn !!
ik hoor net ene kerel spreken over schade aan kerncentrale en hoppa ! wordt meteen geblokt.
Onvoorstelbaarquote:
Nee je hebt gelijk, het is censuur. Japan is N-Korea 2.0, New World Order is in gang.quote:
Nergens? Japan heeft niet zulke hoge gebouwen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:38 schreef Oorlogsheld het volgende:
waar in japan staat dat gebouw van meer dan 500 meter hoog ook al weer ?
Oh ze zijn ermee bezigquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Nergens? Japan heeft niet zulke hoge gebouwen.
Ja die bedoelde ik idd...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh ze zijn ermee bezig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Sky_Tree
om paniek te voorkomen doen ze dat.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:37 schreef Type-R het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, het is censuur. Japan is N-Korea 2.0, New World Order is in gang.
http://www.youtube.com/aljazeeraenglishquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:42 schreef HyperViper het volgende:
Heeft iemand een link naar livebeelden want ik krijg niets bij cnn, staat dat ik het zo nogmaals moet proberen
Deze is eerder gepost hier...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:42 schreef lezzer het volgende:
Zijn er ergens kaartjes met "affected areas" o.i.d.?
Ik bedoelde eigenlijk in Japan zelf. Of stroomt heel Japan gewoon onder?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:43 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Deze is eerder gepost hier...
[ afbeelding ]
Thanks papierquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/aljazeeraenglish
zet je toch gewoon tv aan ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:42 schreef HyperViper het volgende:
Heeft iemand een link naar livebeelden want ik krijg niets bij cnn, staat dat ik het zo nogmaals moet proberen
Ik schat een kilometer of 2 aan kuststrook landinwaarts wat overstroomt is. Maar de kust van Japan is erg lang... dus dat zijn een hoop slachtoffers wss...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:44 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk in Japan zelf. Of stroomt heel Japan gewoon onder?
Klopt, Mensen overdrijven (met hun 2012 gedoe enzo) maar dit is wel een erge ramp. ik weet niet of je de live beelden ziet?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Wat een paniek topic is dit zeg.
Kijk het is erg dat er daar een aardbeving is geweest en een tsunami aan de gang is maar de complete accapolypse waar mensen het hier over hebben.
ja het is makkelijk relativeren met alle problemen die wij nederlanders hebben...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Kijk het is erg dat er daar een aardbeving is geweest en een tsunami aan de gang is maar de complete accapolypse waar mensen het hier over hebben.
Er zijn 3 zwaardere bekend.quote:De aardbeving van Chili 2010 was een aardbeving met een moment-magnitude van MW = 8,8 in het Zuid-Amerikaanse land Chili.
Te komen? Hoe weten ze dat nou weer dan? Of bedoel je een tsunami?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:48 schreef Netsplitter het volgende:
Er schijnt nog een beving te komen in Noord Oost Japan.
Dank je welquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik schat een kilometer of 2 aan kuststrook landinwaarts wat overstroomt is. Maar de kust van Japan is erg lang... dus dat zijn een hoop slachtoffers wss...
De enige reden dat ik nog een TV heb is puur voor CNN live op dit soort momentenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:49 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik zit op school en heb tevens ook geen tv meer.
Het is verschrikkelijk. Helaas zijn tv beelden altijd erg vertekend, beelden worden continu herhaald uit diverse camera standpunten etc. Ik zie vooral boerenland wat onderspoelt dus dat is positief.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, Mensen overdrijven (met hun 2012 gedoe enzo) maar dit is wel een erge ramp. ik weet niet of je de live beelden ziet?
Door het AFP.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Te komen? Hoe weten ze dat nou weer dan? Of bedoel je een tsunami?
Nara is wel ver genoeg landinwaards, daar is inderdaad niets mee aan de hand. De haven van Osaka zou nog wat last kunnen krijgen, maar dat is gelukkig wel echt heel ver weg van de plek van de aardbeving.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dank je wel
Mijn pa zit in Nara (Osaka) en daar gaat mijn eerste gedachte natuurlijk naar uit.
Ik zit een soort van kansberekening te doen, terwijl hij waarschijnlijk op z'n gemak een hapje zit te eten ergens
Knappe vent als je weet dat er nog een beving komtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:48 schreef Netsplitter het volgende:
Er schijnt nog een beving te komen in Noord Oost Japan.
True that bro.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De enige reden dat ik nog een TV heb is puur voor CNN live op dit soort momentenVoor de rest kan je dat ding idd beter weggooien. NOS enzo kan je online wel kijken.
Bedankt voor de geruststellingquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Nara is wel ver genoeg landinwaards, daar is inderdaad niets mee aan de hand. De haven van Osaka zou nog wat last kunnen krijgen, maar dat is gelukkig wel echt heel ver weg van de plek van de aardbeving.
school-tv ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:49 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik zit op school en heb tevens ook geen tv meer.
Idd, tering...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
WOW check die enorme draaikolk nu op CNN!
Bereid je maar voor, de golf komt er aan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:55 schreef Diconnected het volgende:
Ik zit op dit moment in Californië, 2 km vanaf de zee.Help.
Hoogte zal wel meevallen toch, aan de andere kant van de oceaan?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:55 schreef Diconnected het volgende:
Leuk voor al die doden hequote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:46 schreef Basp1 het volgende:
De wát?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:46 schreef Basp1 het volgende:
je heb nog tijd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:55 schreef Diconnected het volgende:
San Andreasbreuk kan ook nog leuke dingen gaan doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoogte zal wel meevallen toch, aan de andere kant van de oceaan?
Je kan gewoon nog even zwemmenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:57 schreef kitao het volgende:
[..]
je heb nog tijd.
blijf niet in toren 2 zitten terwijl 1 al in de fik staat !
Die wil maar niet, gelukkig.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:57 schreef Diconnected het volgende:
[..]
San Andreasbreuk kan ook nog leuke dingen gaan doen.
9.3 dacht ik volgens wikiquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:52 schreef Saekerhett het volgende:
Was het niet zo bij die aardbeving bij Indonesië in 2004 dat die later nog werd opgewaardeerd? Zou dat nu niet kunnen, dus dat het bv. alsnog een beving van 9. nogwat geweest is?
Ik dacht dat bomen alleen in LOTR konden lopen ;oquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die wil maar niet, gelukkig.
Ik ben banger voor Yellowstone eerlijk gezegd.
Ik zie het. Maar in het begin hadden ze het volgens mij ook over een 8.9 of 9.0.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
9.3 dacht ik volgens wiki
Die schijnt veilig te zijn, maar is nog speculatie over.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:03 schreef HyperViper het volgende:
[..]
En hoe zit het met die kerncentrale, weet je daar nog iets van?
Never mind, shut down.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:03 schreef HyperViper het volgende:
[..]
nee, ik zit constant te luisteren naar cnn maar geen kerncentrale nieuws tot nu toe.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:03 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ze begonnen voorzichtig, net als hier.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zie het. Maar in het begin hadden ze het volgens mij ook over een 8.9 of 9.0.
Al Jazeera had het er net over.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:05 schreef kitao het volgende:
[..]
nee, ik zit constant te luisteren naar cnn maar geen kerncentrale nieuws tot nu toe.
M.a.w., dit zou ook zomaar een 9,3 kunnen worden, maar dat is nog speculatie.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze begonnen voorzichtig, net als hier.
Ik denk dat de eerste cijfers zijn volgens de oude Richter-schaal, en dat ze hem later corrigeren naar diepte in de aardkorst en afstand van meting naar epicentrum.
Maar diepte in de aarde heeft toch niets te maken met de schaal van Richter?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste cijfers zijn volgens de oude Richter-schaal, en dat ze hem later corrigeren naar diepte in de aardkorst en afstand van meting naar epicentrum.
Wiki over Richterquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
quote:In de loop van de jaren zijn er verschillende andere magnitudeschalen ontworpen die allemaal een aanpassing of uitbreiding zijn van de magnitudeschaal van Richter. Voor aardbevingen die zwaarder zijn dan 6,5 en aardbevingen die verder weg zijn dan 500 km blijkt de schaal van Richter niet erg betrouwbaar meer; boven magnitude 6,5 wordt de magnitude door de schaal van Richter namelijk vaak te laag berekend. Dit wordt verzadiging genoemd. Omdat de schaal van Richter als referentie een aardbeving op 100 km afstand gebruikt, wordt hij tevens onnauwkeurig als de beving veel verder weg is.
En staat het nu onder water of niet?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:07 schreef Type-R het volgende:
Twitteraars die bezorgd zijn dat Tokyo Disneyland onder water staat
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:07 schreef Type-R het volgende:
Twitteraars die bezorgd zijn dat Tokyo Disneyland onder water staat
Ze hadden het over een abnormality vlak voor de aardbeving en ze zijn nu aan het onderzoeken wat dat is/was....quote:
quote:tsunami higher than some pacific islands
7,6 meter.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:08 schreef kitao het volgende:
25 foot waves hitting japan.
dat is 8 meter hoog of zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |