Leuk voor al die doden hequote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Wat een paniek topic is dit zeg.
Kijk het is erg dat er daar een aardbeving is geweest en een tsunami aan de gang is maar de complete accapolypse waar mensen het hier over hebben.
De wát?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Wat een paniek topic is dit zeg.
Kijk het is erg dat er daar een aardbeving is geweest en een tsunami aan de gang is maar de complete accapolypse waar mensen het hier over hebben.
je heb nog tijd.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:55 schreef Diconnected het volgende:
Ik zit op dit moment in Californië, 2 km vanaf de zee.Help.
San Andreasbreuk kan ook nog leuke dingen gaan doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoogte zal wel meevallen toch, aan de andere kant van de oceaan?
Je kan gewoon nog even zwemmenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:57 schreef kitao het volgende:
[..]
je heb nog tijd.
blijf niet in toren 2 zitten terwijl 1 al in de fik staat !
Die wil maar niet, gelukkig.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:57 schreef Diconnected het volgende:
[..]
San Andreasbreuk kan ook nog leuke dingen gaan doen.
9.3 dacht ik volgens wikiquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:52 schreef Saekerhett het volgende:
Was het niet zo bij die aardbeving bij Indonesië in 2004 dat die later nog werd opgewaardeerd? Zou dat nu niet kunnen, dus dat het bv. alsnog een beving van 9. nogwat geweest is?
Ik dacht dat bomen alleen in LOTR konden lopen ;oquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die wil maar niet, gelukkig.
Ik ben banger voor Yellowstone eerlijk gezegd.
Ik zie het. Maar in het begin hadden ze het volgens mij ook over een 8.9 of 9.0.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
9.3 dacht ik volgens wiki
Die schijnt veilig te zijn, maar is nog speculatie over.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:03 schreef HyperViper het volgende:
[..]
En hoe zit het met die kerncentrale, weet je daar nog iets van?
Never mind, shut down.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:03 schreef HyperViper het volgende:
[..]
nee, ik zit constant te luisteren naar cnn maar geen kerncentrale nieuws tot nu toe.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:03 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ze begonnen voorzichtig, net als hier.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zie het. Maar in het begin hadden ze het volgens mij ook over een 8.9 of 9.0.
Al Jazeera had het er net over.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:05 schreef kitao het volgende:
[..]
nee, ik zit constant te luisteren naar cnn maar geen kerncentrale nieuws tot nu toe.
M.a.w., dit zou ook zomaar een 9,3 kunnen worden, maar dat is nog speculatie.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze begonnen voorzichtig, net als hier.
Ik denk dat de eerste cijfers zijn volgens de oude Richter-schaal, en dat ze hem later corrigeren naar diepte in de aardkorst en afstand van meting naar epicentrum.
Maar diepte in de aarde heeft toch niets te maken met de schaal van Richter?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste cijfers zijn volgens de oude Richter-schaal, en dat ze hem later corrigeren naar diepte in de aardkorst en afstand van meting naar epicentrum.
Wiki over Richterquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
quote:In de loop van de jaren zijn er verschillende andere magnitudeschalen ontworpen die allemaal een aanpassing of uitbreiding zijn van de magnitudeschaal van Richter. Voor aardbevingen die zwaarder zijn dan 6,5 en aardbevingen die verder weg zijn dan 500 km blijkt de schaal van Richter niet erg betrouwbaar meer; boven magnitude 6,5 wordt de magnitude door de schaal van Richter namelijk vaak te laag berekend. Dit wordt verzadiging genoemd. Omdat de schaal van Richter als referentie een aardbeving op 100 km afstand gebruikt, wordt hij tevens onnauwkeurig als de beving veel verder weg is.
En staat het nu onder water of niet?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:07 schreef Type-R het volgende:
Twitteraars die bezorgd zijn dat Tokyo Disneyland onder water staat
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:07 schreef Type-R het volgende:
Twitteraars die bezorgd zijn dat Tokyo Disneyland onder water staat
Ze hadden het over een abnormality vlak voor de aardbeving en ze zijn nu aan het onderzoeken wat dat is/was....quote:
quote:tsunami higher than some pacific islands
7,6 meter.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:08 schreef kitao het volgende:
25 foot waves hitting japan.
dat is 8 meter hoog of zoiets.
Dat heeft er volgens mij mee te maken of de golf onderweg wordt afgeremd door landquote:
Weten ze niet. Ik kan me nog de beelden van de live-cams op Hawaii herinneren na de beving in Chili. Iedereen aan het wachten op een mega-golf maar er kwam dus helemaal niets (gelukkig).quote:
Oh ok, FOK!ken en CNNen gaat niet goed samen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, Taiwan. Hawaii duurt nog effe.
hopelijk een meltdown die meteen voor afvoergootje zorgtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze hadden het over een abnormality vlak voor de aardbeving en ze zijn nu aan het onderzoeken wat dat is/was....
Kortzichtigheidquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:10 schreef kitao het volgende:
ze kunnen de hoogte van de golven per land/gebied niet voorspellen.
wel wanneer het aankomt maar de hoogte blijkbaar niet.
nou, wetenschap weer op zn best hier
Kan je nagaan hoe lastig het is aangezien er duizenden instellingen en mensen onderzoek doen naar aardbevingen want er valt zoveel uit te halen als je meer weet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:10 schreef kitao het volgende:
ze kunnen de hoogte van de golven per land/gebied niet voorspellen.
wel wanneer het aankomt maar de hoogte blijkbaar niet.
nou, wetenschap weer op zn best hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |