abonnement Unibet Coolblue
pi_98997394
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:04 schreef mien-moeke het volgende:
mien-moeke rookt al 6 dagen, 16 uur, 2 minuten en 23 seconden niet meer. Mien-moeke heeft daarmee 80 sigaretten niet gerookt, ¤ 9,53 bespaart en 6 uren, 40 minuten van zijn leven gered.

Ik doe dus ook weer mee! En dit keer ga ik het volhouden!!!! w/ Hoewel ik al 1x gezondigd heb

Verder hou ik het bij in mijn weblog
Als dit onder spam valt, haal dan maar weg
Het is niet de tijd dat je je leven hebt gered, maar wat je aan tijd hebt bespaart door niet te roken.
Ook een erg leuk weetje, want roken kost echt veel tijd.
pi_99004633
Hier ook nog steeds peukvrij, weet niet meer hoelang. Maar ergens eind februari was de laatste, dus ongeveer 4 maandjes *O* waarschijnlijk rond de 100-150 eurotjes bespaard :) En ik heb de afgelopen 2 maanden geen neiging of trek gehad in een peuk en het extra inademen van sigarettenrook van ander doe ik ook niet meer *O* *O* *O*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:38:50 #228
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_99065628
Ben nu 10 weken en 1 dag gestopt met roken.. Mn zwakke punt blijft toch wel het uitgaan.. op plekken waar nog gerookt mag worden. maar tot op heden nog steeds de verslaving voerwonnen...

De topic start post.. die is trouwens niet echt bij meer.. op wiki is hij al veel verder ingevuld.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:05:38 #229
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_99069056
Over drie dagen ben ik alweer 4 maanden gestopt :) Eigenlijk denk ik er helemaal niet meer aan, alleen als ik dit topic bij mijn actieve topics omhoog zie komen :D

Succes voor de nieuwe stoppers :D
pi_99085197
Een goede vriend van mij kwam gisteravond/nacht langs voor een chill lulavondje, en hij zei dat hij was gestopt, al 7 weken, en in mijn ogen was hij echt iemand die nooit zou kunnen stoppen, toen ik dus hoorde dat hij al zo lang was gestopt en het niet zwaar meer had, dacht ik van 'Hey, dat kan ik ook'. En toen ik mij net realiseerde dat ik toch een goede 80 euro per maand bespaar, dat ik die kan besteden aan een mooiere kamer voor als ik op kamers ga.

Dusja, sinds vandaag, 5 Juli rond 15:00 ben ik gestopt, we zullen zien of ik het volhoud, maar tot nu toe is het al lang voor mij, heb 1x eerder een poging gedaan en ik ben toen een uurtje later 6 km naar het tankstation gereden om sigaretten te kopen.

Ik vind het btw ook niet super zwaar, alleen wanneer ik hier achter de pc zit, alleen thuis, lekker muziekje, koude heineken, dan denk ik opeens 'oh effe lekker roken' en dan opeens van oh kut... nee >.>

Wat ik denk dat erg gaat helpen is iets verzinnen wat je doet iedere keer dat je het echt niet meer uithoud, ik drink nu een koud biertje, terwijl ik dat vaak niet doe als ik niet op stap ben etc, of als ik het zo echt niet meer trek, ga ik heerlijk in de avondzon een stukje rijden op m'n brommer.

Je moet van die kleine dingetjes vinden die je afleiden en eraan herinneren dat je aan het stoppen bent.

Heb btw niet m'n sigaretten dramatisch weggegooit ofzo, als ik toch een zwak moment heb waarop ik perse wil roken, dan boeit het niet of ik nou nieuwe moet kopen of dat ik ze nog op mijn kamer heb liggen, ik kom er dan toch wel aan, waar het ook vandaan moet kopen, dan bespaar ik liever deze 4 euro voor hele zwakke momenten =p

Wat ik btw vreemd vond, die vriend van me dus, waardoor ik stop, zei dat de eerste week easy was, en dat echt de 3e/4e week super zwaar was, inmiddels vind hij het smerig na 7 weken, maar hij had het aan het begin makkelijk en later zwaar, is dat niet normaal juist andersom?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:13:23 #231
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_99087258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:43 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Een goede vriend van mij kwam gisteravond/nacht langs voor een chill lulavondje, en hij zei dat hij was gestopt, al 7 weken, en in mijn ogen was hij echt iemand die nooit zou kunnen stoppen, toen ik dus hoorde dat hij al zo lang was gestopt en het niet zwaar meer had, dacht ik van 'Hey, dat kan ik ook'. En toen ik mij net realiseerde dat ik toch een goede 80 euro per maand bespaar, dat ik die kan besteden aan een mooiere kamer voor als ik op kamers ga.

Dusja, sinds vandaag, 5 Juli rond 15:00 ben ik gestopt, we zullen zien of ik het volhoud, maar tot nu toe is het al lang voor mij, heb 1x eerder een poging gedaan en ik ben toen een uurtje later 6 km naar het tankstation gereden om sigaretten te kopen.

Ik vind het btw ook niet super zwaar, alleen wanneer ik hier achter de pc zit, alleen thuis, lekker muziekje, koude heineken, dan denk ik opeens 'oh effe lekker roken' en dan opeens van oh kut... nee >.>

Wat ik denk dat erg gaat helpen is iets verzinnen wat je doet iedere keer dat je het echt niet meer uithoud, ik drink nu een koud biertje, terwijl ik dat vaak niet doe als ik niet op stap ben etc, of als ik het zo echt niet meer trek, ga ik heerlijk in de avondzon een stukje rijden op m'n brommer.

Je moet van die kleine dingetjes vinden die je afleiden en eraan herinneren dat je aan het stoppen bent.

Heb btw niet m'n sigaretten dramatisch weggegooit ofzo, als ik toch een zwak moment heb waarop ik perse wil roken, dan boeit het niet of ik nou nieuwe moet kopen of dat ik ze nog op mijn kamer heb liggen, ik kom er dan toch wel aan, waar het ook vandaan moet kopen, dan bespaar ik liever deze 4 euro voor hele zwakke momenten =p

Wat ik btw vreemd vond, die vriend van me dus, waardoor ik stop, zei dat de eerste week easy was, en dat echt de 3e/4e week super zwaar was, inmiddels vind hij het smerig na 7 weken, maar hij had het aan het begin makkelijk en later zwaar, is dat niet normaal juist andersom?
Verschilt per persoon :) Ik vond het begin moeilijk.

Maar een pakje bewaren voor zwakke momenten? :N Weggooien die hap want je bent gestopt ^O^
pi_99088126
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:13 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Verschilt per persoon :) Ik vond het begin moeilijk.

Maar een pakje bewaren voor zwakke momenten? :N Weggooien die hap want je bent gestopt ^O^
Mjah maar ik weet niet of ik er ooit misschien toch weer een zal roken, het heeft voor mij ook geen waarde om heel spectaculair dat pakje te verbranden weg te gooien.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:51:41 #233
188361 Zonnetje40
Stiekem 46...
pi_99089734
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Mjah maar ik weet niet of ik er ooit misschien toch weer een zal roken, het heeft voor mij ook geen waarde om heel spectaculair dat pakje te verbranden weg te gooien.
Ja, op zo'n manier ben ik ook een aantal keren gestopt. Sigaretten bewaard ' voor de zekerheid.' Die pogingen waren gedoemd om te mislukken. Ik had ook zo'n houding van: 'Nou, we zullen wel zien' en ' Ach, elke dag is meegenomen.'

Ik vind ook, dat als je gestopt bent, en je steekt toch af en toe een sigaretje op, dat je dan weer terug bent bij af. Ik ben nu 9 weken gestopt, maar heb dan ook geen sigaret aangeraakt. Als ik dat toch had gedaan, dan was ik opnieuw begonnen met tellen vanaf het moment dat ik het laatste trekje had gerookt.
Wat je ook meemaakt, je komt er altijd sterker uit
Zelfs het ergste uur van je leven duurt toch niet langer dan 60 minuten.
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:45:02 #234
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_99100300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:51 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Ja, op zo'n manier ben ik ook een aantal keren gestopt. Sigaretten bewaard ' voor de zekerheid.' Die pogingen waren gedoemd om te mislukken. Ik had ook zo'n houding van: 'Nou, we zullen wel zien' en ' Ach, elke dag is meegenomen.'

Ik vind ook, dat als je gestopt bent, en je steekt toch af en toe een sigaretje op, dat je dan weer terug bent bij af. Ik ben nu 9 weken gestopt, maar heb dan ook geen sigaret aangeraakt. Als ik dat toch had gedaan, dan was ik opnieuw begonnen met tellen vanaf het moment dat ik het laatste trekje had gerookt.
Ik kon niet geloven dat ik echt nooit meer zou roken. Dus ik had ook nog een pakje achter de hand gehouden. Pas een jaar later heb ik dat weggegooid.
Het idee dat ik zou 'kunnen' roken als ik dat zou willen vond ik heel geruststellend.
En dat je iets zou kunnen doen, wil nog niet zeggen dat je het wilt doen.
Dat blijkt ook wel, want ik ben volgende maand al 3 jaar gestopt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_99100848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Mjah maar ik weet niet of ik er ooit misschien toch weer een zal roken, het heeft voor mij ook geen waarde om heel spectaculair dat pakje te verbranden weg te gooien.
En welke waarde heeft het voor jou om ooit misschien toch weer te roken?
pi_99100871
Gisteren was mijlpaal dag: reeds 5 jaar gestopt and counting *)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_99103926
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:45 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik kon niet geloven dat ik echt nooit meer zou roken. Dus ik had ook nog een pakje achter de hand gehouden. Pas een jaar later heb ik dat weggegooid.
Het idee dat ik zou 'kunnen' roken als ik dat zou willen vond ik heel geruststellend.
En dat je iets zou kunnen doen, wil nog niet zeggen dat je het wilt doen.
Dat blijkt ook wel, want ik ben volgende maand al 3 jaar gestopt.
Yup dat heb ik dus ook.

quote:
17s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

En welke waarde heeft het voor jou om ooit misschien toch weer te roken?
De zekerheid dat als ik het nodig heb, dat ik er geen 5 kilometer voor hoef te rijden. Het moment dat ik weer wil roken, en ik weet het zeker, dan maakt het niet uit of het in mijn kamer ligt of in een tankstation, ik kom er toch wel aan, dus ik bespaar mezelf die moeite om dan te moeten kopen =p.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:24 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren was mijlpaal dag: reeds 5 jaar gestopt and counting *)
Damn indrukwekkend, gefeliciteerd :Y

Nu sinds gistermiddag gestopt, het moment dat het zwaar wordt (rond de 6u na je laatste peuk) ben ik gewoon gaan slapen *O* En nu de ochtend maar proberen door te komen xD
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_99106345
Voor mij is het juist heel belangrijk dat ik geen pakje ergens heb.
27April heb ik m'n pakje weggegooid. En ondanks dat ik nog wel zo af en toe een peuk gebietst heb gaat het voor mij idee wel lekker.

Ik zou het niet trekken wanneer ik toch een pakje peuken ergens zou hebben. Dan is het spreekwoordelijke hek van de dam :P
pi_99106814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

De zekerheid dat als ik het nodig heb, dat ik er geen 5 kilometer voor hoef te rijden. Het moment dat ik weer wil roken, en ik weet het zeker, dan maakt het niet uit of het in mijn kamer ligt of in een tankstation, ik kom er toch wel aan, dus ik bespaar mezelf die moeite om dan te moeten kopen =p.

Het is voor iedereen natuurlijk anders :) Succes met stoppen!
pi_99239646
Morgen alweer 3 maanden gestopt. Gaat moeilijk snel *O*
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_99242390
Nog steeds gestopt sinds vorig jaar 20 april! *O*

Succes voor alle stoppers hier. ^O^
pi_99250457
Deze week hoor ik ook weer bij de stoppers.
Ik heb vaak perioden dat ik zo paar weken niet meer rook en weer begin.

Maar gelukkig nooit echt moeite gehad om te stoppen of een tijd niet te roken.

jaar geleden ook eens cold turkey gestopt en begon na 4 maanden weer :(

Waarom ik het doe:
Vooral voor het geld ik rookte met gemak 150 euro per maand weg
pi_99252191
gister 4 maanden gestopt *O*
pi_99298695
nu 2 weken gestopt.
Mis de sigaretten niet zo zeer maar meer het 'iets' doen.

Net hebben m'n ouders mij en m'n vrouw mee uit genomen naar een restaurant. Ben met m'n vader mee geweest naar buiten tussen hoofd- en nagerecht. Niet om ook te roken maar gewoon om even naar buiten te gaan.

Dat soort dingetjes dus
pi_99351605
Ik zit nu dus al een aantal weken te twijfelen om te stoppen met roken.
Vooral nadat mijn huisarts zei dat ik het nou toch écht eens moest gaan doen,
omdat ik dus bloed ophoestte.
Nu zag ik dus net dat 3 van mijn vriendin/vriendinnen ook zijn gestopt.
2 ervan inmiddels al een week , dus vond ik het voor mij ook tijd worden.
Sinds 00:00 geen sigaret nog aangeraakt terwijl ik er normaal 2 in een uur rook.
Zal toch ergens moeten beginnen he.
Verder niemand erover ingelicht o.i.d wil het puur voor mezelf doen.
En aangezien mijn vriend een beste kettingroker/blower is ,
zullen er toch wel genoeg sigaretten in huis blijven liggen.
Dussss. Tips zijn ZEER welkom.
Ga zo lekker een douchje pakken , wat crackers wegwerken en nog wat drinken.
En dan maar richting bed voordat de verleiding te groot word :')
  dinsdag 12 juli 2011 @ 04:55:42 #246
97745 Thorical
finding a way
pi_99354237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 01:29 schreef linsss het volgende:
Ik zit nu dus al een aantal weken te twijfelen om te stoppen met roken.
Vooral nadat mijn huisarts zei dat ik het nou toch écht eens moest gaan doen,
omdat ik dus bloed ophoestte.
Nu zag ik dus net dat 3 van mijn vriendin/vriendinnen ook zijn gestopt.
2 ervan inmiddels al een week , dus vond ik het voor mij ook tijd worden.
Sinds 00:00 geen sigaret nog aangeraakt terwijl ik er normaal 2 in een uur rook.
Zal toch ergens moeten beginnen he.
Verder niemand erover ingelicht o.i.d wil het puur voor mezelf doen.
En aangezien mijn vriend een beste kettingroker/blower is ,
zullen er toch wel genoeg sigaretten in huis blijven liggen.
Dussss. Tips zijn ZEER welkom.
Ga zo lekker een douchje pakken , wat crackers wegwerken en nog wat drinken.
En dan maar richting bed voordat de verleiding te groot word :')
Sporten, ff een paar maandjes geen alcohol, regelmaat en wat meer water drinken.
pi_99360420
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 04:55 schreef Thorical het volgende:

[..]

Sporten, ff een paar maandjes geen alcohol, regelmaat en wat meer water drinken.
Ik drink sowieso geen alcohol :@
pi_99360482
Zijn er goede stoptips? Misschien is het wat om deze in de op op te nemen ^O^
pi_99373961
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zijn er goede stoptips? Misschien is het wat om deze in de op op te nemen ^O^
1-Alles wat onder rookwaar valt weggooien! (Incl. Aanstekers en asbakken)
2-zoek afleiding in sport, films (bios is top want rookverbod), lezen o.i.d.
3-twijfel niet! "Nee, ik rook niet dus, nee, ik koop geen shag/sigaretten.
4-doorzetten!
pi_99374040
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:24 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

1-Alles wat onder rookwaar valt weggooien! (Incl. Aanstekers en asbakken)

2-zoek afleiding in sport, films (bios is top want rookverbod), lezen o.i.d.
3-twijfel niet! "Nee, ik rook niet dus, nee, ik koop geen shag/sigaretten.
4-doorzetten!
Die heb ik dus nog steeds op tafel staan terwijl er niemand meer rookt haha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')