abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 22:07:28 #151
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_94118609
quote:
Op maandag 14 maart 2011 21:59 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ben je nu definitief weg bij dat bedrijf in Doetinchem dan?
Na 1 maand nog geen een opdracht. Nou bekijk het dan maar. Ze waren heel blij met mij maar dit is niks.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_94120165
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:45 schreef Mallet het volgende:

[..]

Tijdens mijn sollicitatie werd verteld dat er wel anders naar die rijtest wordt gekeken als je solliciteert voor prive chauffeur. Volgens mij moet je wel opnieuw naar Breda. Wat betreft die 2 jaar rijbewijs.. Geen idee.. Lijkt me niet dat ze er heel moeilijk over doen. Je hebt tenslotte al best veel ervaring opgedaan met je hikerwerkzaamheden. Meer dan iemand die direct als prive chauffeur solliciteert lijkt me en die net zn rijbewijs 2 jaar heeft.
Ik heb, voor ik als hiker solliciteerde, gevraagd of ik niet meteen als PC doorkon (want 1 jaar en 7 maanden rijbewijs) maar mij werd verteld dat dat echt niet kon omdat die 2 jaar ervaring ook naar de klanten wordt gecommuniceerd. Denk dat je als hiker het dus ook niet red. Ik ga het sowiezo wel proberen. In mei heb ik rijbewijs 2 jaar, begin april word ik 21 dus dan ga ik tegen die tijd eens een belletje doen. PC lijkt me wel fijner.
pi_94120520
quote:
Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef CvHof het volgende:

[..]

Ik heb, voor ik als hiker solliciteerde, gevraagd of ik niet meteen als PC doorkon (want 1 jaar en 7 maanden rijbewijs) maar mij werd verteld dat dat echt niet kon omdat die 2 jaar ervaring ook naar de klanten wordt gecommuniceerd. Denk dat je als hiker het dus ook niet red. Ik ga het sowiezo wel proberen. In mei heb ik rijbewijs 2 jaar, begin april word ik 21 dus dan ga ik tegen die tijd eens een belletje doen. PC lijkt me wel fijner.
Oke.. Mij lijkt het niets. Ik kan mezelf echt niet uren vermaken als iemand de hele dag vergadering heeft.. Betaald of niet. Aan mn studie doe ik dan ook niks stel ik mezelf zo voor.
pi_94124023
Dat laatste is voor mij juist belangrijke reden.
Als PC kan ik sowiezo 2, ik denk soms wel 3 dagen in de week werken omdat ik tussendoor gewoon dingen kan gaan leren (waar ik mezelf opzich goed tot kan zetten, tijdens ov-uurtjes als hiker gaat dat ook wel). Als hiker werk ik meestal maar 1 en soms 2 dagen omdat je minder 'vrije tijd' hebt.
Sowiezo lijkt PC me leuker: meer klantcontact, zorgen dat de klant tevreden blijft, beleefd met ze omgaan, verhalen horen etc. Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk!
pi_94128569
Heb net twee hospiteeravonden gehad. Was er een kerel... Ik denk waar ken ik die gast nou van. Hij had hetzelfde over mij. Bleek echt flink veel later dat we tegelijk onze sollicitatie bij EW hadden. Hoe toevallig! :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 06:45:06 #156
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94130412
Hahaha, heerlijk dat soort dingen! Ik kwam laatst ook mijn sollicitatiegenoot tegen op het station :9
#26 || Luciano da Silva
pi_94133601
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:22 schreef CvHof het volgende:
Dat laatste is voor mij juist belangrijke reden.
Als PC kan ik sowiezo 2, ik denk soms wel 3 dagen in de week werken omdat ik tussendoor gewoon dingen kan gaan leren (waar ik mezelf opzich goed tot kan zetten, tijdens ov-uurtjes als hiker gaat dat ook wel). Als hiker werk ik meestal maar 1 en soms 2 dagen omdat je minder 'vrije tijd' hebt.
Sowiezo lijkt PC me leuker: meer klantcontact, zorgen dat de klant tevreden blijft, beleefd met ze omgaan, verhalen horen etc. Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk!
Precies mijn overweging! Bovendien is bijv. een audi A4een van de minste auto's die je kunt krijgen als ik het zo hoor. Ik zou het wel leuk vinden als PCs hier postten wat de vetste auto is die zij hebben gereden.

Hoe zit dat overigens precies met te hard rijden omdat de klant dat wil?
pi_94134002
Ik werd aangenomen als PC toen ik m'n rijbewijs 9 maanden had :D Was 2 jaar geleden. Vond het altijd wel chill, hele dag mee met iemand en in de wachttijd (gemiddeld 75% van de tijd) lekker andere dingen doen en gewoon betaald krijgen.
Auto's die ik heb gereden zijn X5, 530d, 530i, A6 3.0 TDI, A5, E320, XC70, dat soort werk.

Je krijgt vooral te maken met veel verschillende mensen. Zijn vooral consultants en accountants die ik reed. Sommigen wilden dat ik me precies aan de max snelheid hield en dat ik de hele tijd in de buurt bleef, anderen vonden het prima dat ik wat harder reed en ff ergens ging eten ofzo in de tijd dat ik moest wachten.
Amsterdamsche Football Club Ajax | Chelsea Football Club | Fútbol Club Barcelona
pi_94134200
Ik blijf juist gewoon lekker hiker. Ik kan de muziek draaien die ik wil, stoppen wanneer ik wil en rijden hoe ik wil. Bovendien krijgt een pc van mijn leeftijd maar 5 cent per uur meer dus voor het geld hoef ik het ook niet te doen. En ach, zo'n afgeragde bus op z'n tijd houdt het spannend niet waar? :P
Mij lukt het trouwens wel redelijk om te studeren in het OV, dus op zich hoef ik het ook niet voor de vrije tijd te doen.
pi_94135883
quote:
Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Is het zo erg? Ik zit erover te denken om dat misschien volgend jaar te doen, maar dan krijg je dus allemaal Maserati's, BMW's en dat soort auto's?
Erg niet, maar een Ax Audi is gewoon niet boeiend :P Behalve dan mss de A8, die heeft nog wel wat :)

Ik rij praktisch alleen BMW, met af en toe een Lexus, Mercedes, of dus een Audi ertussendoor. En een héél enkele keer een Volvo of Saab :')
pi_94136261
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:24 schreef Thrasyllus het volgende:
Hoe zit dat overigens precies met te hard rijden omdat de klant dat wil?
Een tijdje terug stond de pc-handleiding online onder de hiker-handleiding (foutje denk ik, nu is ie weg).
Heb hem toen even door zitten lezen. Er stond dat wanneer de klant dit vraagt dat het mag, maar je moet hiervan wel melding maken op het 'transportformulier' (naam is me even ontschoten) wat de klant dan ook tekent zodat hij verantwoordelijk is voor de evt. bekeuringen.
Feit blijft natuurlijk wel dat je aangehouden kan worden en dan moet je als beginnend bestuurder zorgen dat je niet >40 (of >30 buiten de snelweg) te hard hebt gereden en je rijbewijs kwijtraakt :P
pi_94136587
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 11:45 schreef CvHof het volgende:

[..]

Een tijdje terug stond de pc-handleiding online onder de hiker-handleiding (foutje denk ik, nu is ie weg).
Heb hem toen even door zitten lezen. Er stond dat wanneer de klant dit vraagt dat het mag, maar je moet hiervan wel melding maken op het 'transportformulier' (naam is me even ontschoten) wat de klant dan ook tekent zodat hij verantwoordelijk is voor de evt. bekeuringen.
Feit blijft natuurlijk wel dat je aangehouden kan worden en dan moet je als beginnend bestuurder zorgen dat je niet >40 (of >30 buiten de snelweg) te hard hebt gereden en je rijbewijs kwijtraakt :P
Ik heb eigenlijk nog nooit een verhaal gehoord van iemand die z'n rijbewijs is kwijtgeraakt onder werktijd, lijkt me toch best een penibele situatie :P

Hoe zou je werkgever daar eigenlijk op reageren? Ik rij ook weleens 200+. 't Is een enorm risico met je rbw, maarja, 't is gewoon zo fijn :9 En als je dan een klant hebt die er om vraagt.. *O*
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:01:23 #163
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94136799
In de handleiding voor hiker staat dat je ontslagen wordt als je niet meer over een rijbewijs beschikt. Maar goed, ik rijd voor EW nooit te hard en prive niet harder dan 150 op de snelweg.

Nu op weg naar de Skoda en dan op naar Almere!
#26 || Luciano da Silva
pi_94137794
Vanmorgen al gebeld voor morgen. 2 ritjes, Den Haag en Harderwijk. O.a. een Mitsubishi Canter Fuso glastransporter :D
pi_94137865
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:29 schreef RTS91 het volgende:
Vanmorgen al gebeld voor morgen. 2 ritjes, Den Haag en Harderwijk. O.a. een Mitsubishi Canter Fuso glastransporter :D
Haha dat wordt vorzichtig door de bochten gaan!
pi_94140176
Als je lang genoeg wacht en niets doet dan heb je idd toegang tot de handleiding van de PC. Ik heb hem ook gelezen.

Ben vanochtend ook al gebeld. Volkswagen dagje met een Golf en Passat.
pi_94140625
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:29 schreef RTS91 het volgende:
Die Canter Fuso is een mini vrachtwagen, fantastisch haha. Een paar jaar geleden moest ik zo'n ding helemaal uit het zuiden des lands ophalen en moest ik 'm het weekend bij mij thuis houden, zodat 'ie maandagochtend meteen kon worden weggebracht naar Groningen. Beetje in het weekend in dat ding crossen :P
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:24:39 #168
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94142165
En weer in de trein naar huis. RTS, ik heb je Bimmer niet gezien in Almere, dus blijkbaar was ik er iets eerder dan jij.

Nu maar hopen dat ik vrijdag nog even weer kan werken.
#26 || Luciano da Silva
pi_94143703
Fuuuck, ik heb weer een boete. 8 km. te hard op de A1. Weet ik ook waar ik voor gewerkt heb vandaag. 44 keiharde euro's down the drain.

Vandaag is payday trouwens, iemand al loon ontvangen? Hier (ING) nog niks.
pi_94143857
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:07 schreef Jorian29 het volgende:
Fuuuck, ik heb weer een boete. 8 km. te hard op de A1. Weet ik ook waar ik voor gewerkt heb vandaag. 44 keiharde euro's down the drain.

A1, daar kom ik ook vaak, toch eens opletten. Meestal let ik wel goed op m'n snelheid en ik rij ook regelmatig op snelwegen waar ze wat minder streng controleren (rij vaak tussen Nijmegen/die buurt en Almere, betekent via de A30 tussen Ede en Barneveld even lekker rijden op een rustige snelweg :) ).

Morgen twee ritten, voor het eerst naar Meerkerk in een Skoda Fabia (volgens mij niet het beruchte bedrijf) en daarna Waddinxveen naar Barneveld in Fiat Croma :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:16:12 #171
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94144036
Hmm, op de A1 staan toch van die flitspalen of is dat nou de A2?
#26 || Luciano da Silva
pi_94144591
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:39 schreef Mallet het volgende:
Als je lang genoeg wacht en niets doet dan heb je idd toegang tot de handleiding van de PC. Ik heb hem ook gelezen.

pi_94144922
quote:

ABN AMRO ook nog niets.
pi_94145174
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:16 schreef joppie_saus het volgende:
Ik heb op de A1 nog nooit flitspalen gezien, je bedoelde vast de A2. Op de bekeuring staat ook dat het om een KLPD-wagen meting gaat. Dus wss zo'n lullige onopvallende wagen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:54:40 #175
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94145582
Dus dan rijden die naaiers achter je aan en krijg je een boete op kenteken? Lekker genaaid. Wel weer iets om op te letten, voor ons allemaal trouwens.
#26 || Luciano da Silva
pi_94146207
Hoeft nog niet eens, ze parkeren die wagens ook wel eens achter een kastje of bord ofzo.
Het was overigens in een Octavia automaat, die dingen zoeven zo lekker dat je niet eens merkt dat je te hard rijdt. Maar dat is geen excuus voor mijn wangedrag uiteraard :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:13:20 #177
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94146545
Ooh zo. Ja dat zijn dan mobiele flitsers. Maar zulke auto's zie ik altijd wel staan, ik schijt hem het hardst voor trajectcontroles.
#26 || Luciano da Silva
pi_94146751
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:13 schreef joppie_saus het volgende:
Ooh zo. Ja dat zijn dan mobiele flitsers. Maar zulke auto's zie ik altijd wel staan, ik schijt hem het hardst voor trajectcontroles.
Mijn TomTom weet precies waar die krengen zitten, dus zodoende pas ik mijn snelheid daar op aan. Wel rotdingen, je weet nooit zeker of je nou te hard hebt gereden of niet..
pi_94146927
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Die Canter Fuso is een mini vrachtwagen, fantastisch haha. Een paar jaar geleden moest ik zo'n ding helemaal uit het zuiden des lands ophalen en moest ik 'm het weekend bij mij thuis houden, zodat 'ie maandagochtend meteen kon worden weggebracht naar Groningen. Beetje in het weekend in dat ding crossen :P
Is al de derde keer dat ik zo'n ding mee heb! Vorige edities waren met strooi-installatie.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:24 schreef joppie_saus het volgende:
En weer in de trein naar huis. RTS, ik heb je Bimmer niet gezien in Almere, dus blijkbaar was ik er iets eerder dan jij.

Nu maar hopen dat ik vrijdag nog even weer kan werken.
Ik was niet aan het werk :*
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:34:18 #180
207863 Obama
Barack Hussein
pi_94147493
Ik zit ook goed te twijfelen, of ik pc wil worden.....ik vind 1 dag in de week werken veelste weinig.
pi_94147665
Mja, moet je wel vrij zeker weten dat je als chauffeur wel meer werk krijgt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:48:54 #182
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94148085
Oh ja, ik verwarde je met Jorian, maar alsnog, dan was ik eerder dan Jorian in Almere :9
#26 || Luciano da Silva
pi_94148124
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:38 schreef Fireblast het volgende:
Mja, moet je wel vrij zeker weten dat je als chauffeur wel meer werk krijgt.
Er zijn ook privéchauffeurs die bijvoorbeeld elke week 'n dag vestigingswerkzaamheden erbij doen. Laatst in Nieuwegein sprak ik een chauffeur die dat deed om in ieder geval één dag vast werk te hebben.
pi_94148244
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:55 schreef LoggedIn het volgende:

[..]
Ik rij ook weleens 200+. 't Is een enorm risico met je rbw, maarja, 't is gewoon zo fijn :9 En als je dan een klant hebt die er om vraagt.. *O*
Klinkt wel goed :) Zou zelf denk ik gewoon bij 170 op de teller stoppen, tenzij het 's avonds op de A30 is ofzo maar zou wel twee keer nadenken.

(maar misschien is dat ook alleen maar de eerste keren:P)

Komt het trouwens vaak voor dat een klant vraagt even door te trappen?

quote:

Waar ben je geflitst dan?

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:16 schreef joppie_saus het volgende:
Hangt er vanaf waar?
A1 moet je vreselijk goed opletten bij werkzaamheden rond Muiden (tot aan Laren). Meeste stukken zijn daar maar 90 km/h en las in de krant (toen ze net begonnen waren) dat de helft van alle voorbijgangers geflitst werd, dat was toen bij de Muiderbrug waar je maar 70 mocht. Vaste controle staat er niet maar ze controleren daar wel regelmatig. Sowiezo gaat bij werkzaamheden het bij mij wat rustiger aan, ook voor de veiligheid van de mensen die daar werken. A1 is verder safe voor zover ik weet tot Apeldoorn (correct me if I'm wrong..)
A2 valt volgens mij wel mee qua flitsers. Nieuwe rijstroken tussen Utrecht en Amsterdam nodigen wel uit tot doortrappen maar je moet er wel mee oppassen. Ik zie ze niet vaak staan om te controleren maar ze zullen het ongetwijfeld wel eens doen.
pi_94148406
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:39 schreef Mallet het volgende:

Hehe, quoten ging net niet echt op mn telefoon dus nu maar vanaf de pc.

Ik heb morgen ook VW-dagje, 2x Passat! :)
Vandaag een Megane hatchback gereden, die schakelde echt super! Heel soepel, in tegenstelling tot de Zafira die ik ervoor had met LPG installatie...
pi_94148673
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:56 schreef Fleauris het volgende:

[..]

Hehe, quoten ging net niet echt op mn telefoon dus nu maar vanaf de pc.

Ik heb morgen ook VW-dagje, 2x Passat! :)
Vandaag een Megane hatchback gereden, die schakelde echt super! Heel soepel, in tegenstelling tot de Zafira die ik ervoor had met LPG installatie...
Handbak die Megane? Had er pas ook een, een jaar oud ongeveer. Vond het een onding. Lukte me gewoon niet om helemaal soepel te schakelen of ik moest koppeling heeeeeel langzaam op laten komen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:10:06 #187
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_94148954
Wat is het trouwens voor iets dat hier nog geen loon binnen is? 15e is toch betaaldag?
#26 || Luciano da Silva
pi_94149020
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:02 schreef CvHof het volgende:

[..]

Handbak die Megane? Had er pas ook een, een jaar oud ongeveer. Vond het een onding. Lukte me gewoon niet om helemaal soepel te schakelen of ik moest koppeling heeeeeel langzaam op laten komen.
Ja handbak, deze was ook ongeveer een jaar oud. Ik heb nergens problemen mee gehad :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:10 schreef joppie_saus het volgende:
Wat is het trouwens voor iets dat hier nog geen loon binnen is? 15e is toch betaaldag?
Nog niets :(
Vorige maand was het ook al te laat
pi_94149431
Ik ook niet, Rabo. Ik vind trajectcontroles wel 'fijn' eigenlijk, veel eerlijker dan flitsers. Af en toe moet je omwille van de veiligheid gewoon eventjes doortrappen (inhalen, invoegen). Dat kun je dan compenseren door als het rustiger is wat langzamer te gaan. Flitsers zijn gewoon naaiend.
pi_94149466
Bij mij is het ook vaak de 16e. Dus even geduld nog. :) Kan het wel gebruiken. Saldo is 1,35 op dit moment. En heb even geen zin om over te maken vanaf mijn spaarrekening. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_94149831
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:48 schreef joppie_saus het volgende:
Oh ja, ik verwarde je met Jorian, maar alsnog, dan was ik eerder dan Jorian in Almere :9
Dat zal wel ja, ik was daar om kwart over 12. Erg rustig rond die tijd daar, ideaal.

Ben overigens geflitst bij Uddel, zo staat het op de boete. Voor zover ik weet staan daar geen vaste palen, ik kom daar regelmatig langs.
pi_94150103
Geld binnen :) (SNS)
pi_94150155
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:35 schreef CvHof het volgende:
Geld binnen :) (SNS)
Meh. Niet dat ik het je niet gun, maar ik wil ook :(
pi_94150595
Binnen (ABN)
pi_94150792
Ah, hier nu ook. Nog geen omschrijving, maar de monehs zijn er wel *O* (ING)
pi_94151615
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:13 schreef joppie_saus het volgende:
Trajectcontroles vallen wel mee, ik heb wel eens CC op de 130 gehad en ik had niet door dat er trajectcontrole was, nooit wat van gehoord. Zit wel redelijke afwijking in, en voor één keer 10 seconden 100 rijden mag je alweer 20 seconden 130. Wat ik bij trajectcontrole vooral irritant vind is dat iedereen zo bang is dat ze op de linkerbaan 110 rijden. Ga gewoon 120, er gebeurt echt niks hoor.

Die A2 tussen A'dam en Utrecht is een prachtige weg, maar het is echt belachelijk dat je daar maar 100 mag. In de spits kan ik het begrijpen, maar de rest van de dag is het vrij rustig.
pi_94152135
Flitsers bij wegwerkzaamheden zijn altijd genaaid :P Laatst echt op de rem moeten springen, reed een beetje met het verkeer mee, ongeveer 100 waar 90 stond aangegeven. Was NIEMAND aan het werk, echt niemand. Staat er zo'n fucker bij een tankstation langs de weg.

Flikkers.

Overigens nog nooit een boete gehad :D :P
pi_94153563
Ik had er privé laatst een te pakken, 65 waar je 50 mag. Weg 74 zuurverdiende euro's :(
pi_94161244
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 15:11 schreef Panthera. het volgende:

[..]

A1, daar kom ik ook vaak, toch eens opletten. Meestal let ik wel goed op m'n snelheid en ik rij ook regelmatig op snelwegen waar ze wat minder streng controleren (rij vaak tussen Nijmegen/die buurt en Almere, betekent via de A30 tussen Ede en Barneveld even lekker rijden op een rustige snelweg :) ).

Morgen twee ritten, voor het eerst naar Meerkerk in een Skoda Fabia (volgens mij niet het beruchte bedrijf) en daarna Waddinxveen naar Barneveld in Fiat Croma :)
Op de A30 wordt ontzettend vaak geflitst? :P Wel vaak in de ochtend of avond spits, niet snachts dan.. Tis nog niet de A12 bij bunnik, maar het is wel een echte hotspot.
pi_94162130
Oh help :{ Nou ja, ik luister vaak naar de radio en daar hoor ik 'm niet vaak langskomen. Volgens mij staan er in ieder geval geen palen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')