Dat dusquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:23 schreef Vanyel het volgende:
Proberen met aanbieden in kleine hoeveelheden als je er wel bij bent, dan ontdek je het vanzelf. De mijne drinkt met 5 weken makkelijk 110 cc weg, maar dat blijkt niet voor iedereen te gelden..
Ja weet je dat ik helemaal geschokt was toen ik dat zag? Blijkbaar was ik nogal met mijn eigen bevalling bezig, ik was helemaal vergeten dat jij daar zo dicht voor zatquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck krijgt flesvoeding maar drinkt per keer 135ml. Vandaag precies 5 weken oud.
Fietskar en bakfiets geloof ik ron 6-8 weken. Ook beetje hoe stevig je ventje is denk ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:36 schreef ik80lll het volgende:
Oke, gaan we gewoon maar uitproberen dus,
nog een vraag, wanneer mogen ze mee in de bakfiets?
Dat 'spelen' vind ik ook helemaal de bom. Met haar knuistje een knisperdingetje of knuffel aanraken en dan kraaien en woest trappelen met de beentjes tot het te spannend wordt en ze even moet huilen (om daarna gewoon weer verder te gaan als ze even aandacht heeft gekregen)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:57 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier ligt Lientje al 10 min in de box te 'spelen' (plat op haar rug, maaien met armpjes en beentjes en giebelen tegen haar mobile)Dit heb ik nog nooit meegemaakt
Juist! En dat is toch ook volstrekt logisch? Ik ben van Ivan ook niet anders gewend. Hij kon zich prima een tijdje vermaken in de box, maar het bij ons willen liggen was ook een belangrijke behoefte van hem.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:39 schreef Vanyel het volgende:
Claudia, Dottir piept gewoonlijk ook niet als aan haar basisbehoeften is voldaan, alleen is een van die basisbehoeften blijkbaar bij iemand zijn.
Hoe vindt zij het? Ik vind er op zich ook niet veel aan, maar de gelukzalige blik die ik dan zie maakt het toch de moeite waard.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik heb zo'n hekel aan het in bad doen van Lena.Ik vind het echt geen reet aan en raffel het altijd af.
Ter vergelijking de curve van 1 dag jongere Dottir, die natuurlijk onvergelijkbaar is alleen al omdat het een meisje is.quote:
Ik pas helaas ook niet in het kleine badjequote:
Ik vind het ook wel weer heel logisch, al kunnen de lengtecurve en gewichtscurve best uiteenlopen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik begrijp dat zij liever niet uit bad komt? Dat vind ik juist zo leuk aan Dottir in bad doen, ze komt er met net zoveel plezier uit als ze erin gaat. De fohn vindt ze heerlijk (gebruiken we bij t afdrogen) en de olie ook.
Ik vond juist haar lengte vreemd achterblijven trouwens (leuk dat Puck ong hetzelfde doet), maar moet wel grinniken van de gemiddeldheid van haar gewicht. Zo gewoontjes
Onze kraam kwam ermee, ik had het ook niet zelf bedacht.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een idee trouwens, fohnen! Dat ik daar niet op ben gekomen! Ik heb dan ook geen fohn. Mijn kapsel is een lost cause.
Ik heb het even opgezocht in zijn boekje (ja, ik hield een boekje met de voedingen bijquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:38 schreef Troeta het volgende:
Wanneer verviel bij Ivan die laatste avondvoeding?
Het is bij mex een paar weken gelukt, maar toen kwam die ineens weer om 2 of 3 uur s'nachts, dus we hebben hem maar weer in laten gaan.
Daarna slaapt ie dan wel tot 7 of 8 uur weer door hoor, maar van 19.00 klinkt best wel lekker...
Oh, dat had ik ook wel zo begrepen, hoor. Ik ben gewoon een freak.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:13 schreef kaatjejannie het volgende:
Ilse slaapt al wel eerder in haar bed hoor Claudia. Ze gaat na de fles van 19/20 uur wakker haar bed in, we maken haar dan tussen 23 en 0 uur wakker.
Ik heb een tijd bij de trombosedienst gelopen, dus ik ben er inmiddels redelijk immuun voor. Het is niet mijn favoriete hobby om geprikt te worden, maar de pijn is meestal kortstondig.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:11 schreef Silmarwen het volgende:
Ze hebben het iig niet van mij. Ik HAAT bloedprikken (nare naalden ervaring met flauwvallen en al) en ik moet zeggen dat de weeenremmers en de anafylaxie tegengaande prikken het afgelopen jaar, niet hebben geholpen die naalden angst te verminderen.
Met mij gaat het eigenlijk heel goed, ik herstel goed, en ik ben de paracetamol aan het afbouwenquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
En hoe gaat het nu met jou, MamaPurk? Sta je er nu alleen voor of is je man er nog? Dat je al in de supermarkt bent geweest, joh! In dat soort situaties vind ik de draagdoek zó fijn. Als er dan iets is kan ik lekker hupsen en aaien en kusjes geven, maar als je baby in een kinderwagen ligt is er minder mogelijk. Hoe ga jij dat eigenlijk doen met twee kinderen? Heb je een duowagen?
Vanyel, hier wordt ook slordig gemeten. Die lengtemetingen stellen niet zoveel voor en aan één individuele meting hoef je zeker geen waarde te hechten.
ik werk als zorgcoördinator in een woonvorm voor (jong) volwassenen met een stoornis in het autisme spectrum. (hele mond vol)quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat had ik ook wel zo begrepen, hoor. Ik ben gewoon een freak.
Mag ik vragen wat je voor werk doet?
Dat klinkt als heftig maar tof werk! Wel fijn dat je nu langere diensten krijgt, hoor. Ik kan me voorstellen dat het gepuzzel lastig is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:35 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
ik werk als zorgcoördinator in een woonvorm voor (jong) volwassenen met een stoornis in het autisme spectrum. (hele mond vol)
Met het risico dat je denkt mens waar bemoei jij je mee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:29 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Met mij gaat het eigenlijk heel goed, ik herstel goed, en ik ben de paracetamol aan het afbouwen
En ik heb eigenlijk nooit een draagdoek gebruikt bij Jaël, we hebben wel zo een baby bjorn buikdrager en daar wil ik Sarah wel meer in gaan dragen, maar nu kan ik gewoon nog niet zoveel hebben door de keizersnee.
Mijn man is nu nog thuis (werkeloos, maar hard op zoekt en hoopt per 1 april wat te hebben), eigenlijk is dat voor nu wel heel erg lekker, want ik mag zelfs Jaël niet in haar eigen bedje tillen en niet op de commode en niet van de trap af en dat is allemaal erg lastig.
Naar de supermarkt enzo, daar hebben we ons vooraf erg druk over gemaakt, duowagen willen we eigenlijk niet is zo groot, kiddyboard vonden we ook niet zo een goed idee bang dat jaël er zomaar af zou stappen, dus we kijken hoe het gaat als zij gewoon meeloopt en dat gaat geweldig. Ze houdt de wagenbak vast en laat hem niet meer los tot we weer thuis zijnVoorbeeldig kind, maar goed dat zal ook wel weer veranderen. Dan hebben we eventueel nog Sarah bij mij en Jaël in de wagen en als dat hem niet word dan ga ik me daar wel weer druk over maken, maar zoals het nu gaat gaat het prima, dus maak ik me niet druk en geniet ik gewoon
Dat kan ook komen doordat ze de onnatuurlijke houding van de babybjorn gewoon niet kan waarderenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ow Pvoesss er zullen inderdaad best manieren zijn, maar ik moet zeggen dat ik het stiekem toch ook wel lekker vind dat ik een beetje steun aan de wagen heb (rollator effect).
Vanmiddag even met de baby bjorn draagzak aan het stoeien geweest maar Sarah werd er helemaal overstuur van. Wel gek eigenlijk want als ze huilt en ze ligt eenmaal bij mij dan is het over en rust, dus ik verwachte dat dat nu ook het effect zou zijn, maar ze werd echt helemaal hysterisch...
quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:59 schreef Hik het volgende:
![]()
Toen ik Neve in haar berenoverall in de drager had vroeg iemand die haar vanachter zag eens "Is dat echt?"
Tuuuuurlijk, ik ben met m'n beer op stap!
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:22 schreef Hik het volgende:
Ik leg Neve vaak op het aankleedkussen op de vloer van de badkamer als ik ga douchen. Ze kan me dan door de ruit van de douche cabine zien en mij met dat water vind ze reeeeuuuze interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |