abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94183058
Ik zit bij t ontbijt te puzzelen met mijn lief :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94183215
Ik was al op zoek naar andere curves Fannetje maar had ze nog niet kunnen vinden. Bedankt!
Ik vind die curves alleen veel onoverzichtelijker om te zien.

Isabelle wat ben je mooi!

Puck laat er 's nachts en de vroege ochtend nu vaak 5 uur tussen. Daar staat tegenover dat het overdag vaak maar korte slaapjes zijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:27:36 #203
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94183269
Jasmin weer helemaal goed gekeurd. Alles zat precies op de middenlijn. :D Verder waren de tandjes heel erg vroeg en was ze verbaasd dat ze zich praktisch omdraait (alleen dat ene armpje moet nog uit de weg, ze showde het zelfs.) Straks terug, de koelkast was stuk geweest en nu hadden ze niet genoeg vaccinaties die straks geleverd worden. Das dan wel weer wat jammer.
pi_94183741
Zo wij hadden gister een druk dagje dus even niet aan het forum toe gekomen, was gister de eerste dag zonder kraam :)
Maar het ging heel goed. Sarah is zo tevrede, ze is alleen een beetje een pietlut als het om het flesje gaat. Als het net iets kouder is dan blieft mevrouw hem niet.. Maar goed daar zijn we dus al achter dus dat is alweer winst.
Ik lees over kindjes die slapen in de box, dat gebeurt hier ook lekker :) De kraam zei steeds, slapen doen ze in bed en spelen in de box, maar wij vinden dat helemaal niet.. Als ze slaapt in de box laten we haar lekker liggen en gaan haar zeker niet verplaatsen!!
Eergister voor het eerst buiten geweest en gister even naar de supermarkt, ze krijste alles bij elkaar ik kreeg het er warm van.. Zegt de kassiere nog, ow dat klinkt zo lief he zo een fel huiltje, pffff dat vind ik helemaal niet.. Maar gelukkig huilt ze niet vaak dus ik kan het wel goed hebben, maar leuk is anders!
Sarah gaat trouwens om de dag in de tummytub en ze vind het heerlijk :)

Over mijn vraag kunnen baby's te snel groeien, ik heb het mijn VK gevraagd en ja dat kan! En daar kunnen ze zich heel onplezierig bij voelen maar Sarah groeit niet te snel gelukkig. Ze kijken dan na wat een kindje met flesvoeding gemiddeld groeit per week en als je kindje het dubbele groeit dan groeit het ongeveer te hard zei zij.. Maar goed elke kind is anders dus ze zei ook dat ik me er niet druk om moest maken, dus dat probeer ik ook maar niet te doen en misschien was het gewoon een even opbouwen van de reserves na de geboorte en gaat ze nu weer netjes niet zo hard, ik vond 100 gram in de 2 dagen zelf best veel.

[ Bericht 19% gewijzigd door MamaPurk op 16-03-2011 10:59:15 ]
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94185326
Dag noa en isabella! Mooie foto's van je meisje!

Lekker zeg vanyel!

Fijn dat Jasmin weer goedgekeurd is silmarwen, jammer dat je zo nog weer terug moet voor de prikjes

Klinkt relaxed mamapurk, op de supermarkt na ;)

Jelle is weer helemaal verkouden en gelijk weer benauwd helaas. Had de kinderarts ook wel gezegd dat hij dat dan sneller kon zijn bij een nieuwe verkoudheid. Ook weer hoesten na een voeding en gister een keer spugen over ons heen.
Verder is hij gelukkig wel erg vrolijk en drinkt hij goed.
Toch ben ik elke keer dat er iets is met hem (koorts/verkouden/spugen) nog wel heel erg oplettend op alertheid en voedingen enzo merk ik. Dat had ik voor hij in het ziekenhuis gelegen heeft echt wel minder geloof ik. Zal er wel bij horen denk ik
pi_94186128
Lijkt me idd heel erg te verwachten dat je veel alerter wordt, maar wel zonde.

Ik vond die assistente bij het CB al een beetje een muts, maar nu weet ik het zeker. Waar zij Dottir vorige week een karige 53 cm gaf komen we vandaag met de duimstok op een heel ruime 55 uit (wederom precies gemiddeld). Laat ons er iets boven zitten, dan nog mat dat mens gewoon slecht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94186780
Bij ons meten ze ook niet goed, maar dat zeggen ze ook hoor. Ze strekken de beentjes niet en vorige keer werd er zelfs helemaal niet gemeten.
pi_94186909
En hoe gaat het nu met jou, MamaPurk? Sta je er nu alleen voor of is je man er nog? Dat je al in de supermarkt bent geweest, joh! In dat soort situaties vind ik de draagdoek zó fijn. Als er dan iets is kan ik lekker hupsen en aaien en kusjes geven, maar als je baby in een kinderwagen ligt is er minder mogelijk. Hoe ga jij dat eigenlijk doen met twee kinderen? Heb je een duowagen?

Vanyel, hier wordt ook slordig gemeten. Die lengtemetingen stellen niet zoveel voor en aan één individuele meting hoef je zeker geen waarde te hechten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94186939
Isabelle, mooie meid ben je zeg! Veel plezier bij de grote baby's! ik dacht even dat het bientje was in die kinderstoel, wij hebben namelijk dat truitje en die sokken ook ;)

Jasmin, fijn dat je weer goedgekeurd bent!

Sarah, driftige tante! Maar fijn dat het zo goed gaat mamapurk!

Jelle, hopelijk is ie weer snel beter mrien! Beterschap.

Fijn dat dottir en puck zo lekker slapen 's nachts! Het wordt nog beter dames.

Dat meten klinkt bekend ja, Bientje is thuis standaard 2 a 3 cm groter..

Vandaag weer met ons meisje bij de manueel therapeut geweest. Wat een drama! Bientje schreeuwde echt moord en brand. Merkte goed dat het der pijn deed. Het is wel erg vermoeiend, ze slaapt nu nog steeds.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94187119
Over dat het slapen beter wordt gesproken: ik zei het pas al in het dreumestopic, maar ik heb ergens gelezen dat het gemiddeld tot de 10 maanden duurt voor de interne klok van een kind is ingesteld!

Bij Ivan ging het eigenlijk heel vanzelfsprekend en ik merk dat dat bij Lena nu ook zo is. Ze drinkt tussen 19:00 en 20:00 uur (vaak clusterend), valt als een blok in slaap, wordt door ons wakker gemaakt voor een late avondvoeding en maakt daarna een lange ruk. Die lange ruk is nog niet tot 7 uur in de ochtend, maar dat komt ooit vast wel. Als ze zover is dan is de volgende stap de late avondvoeding laten vervallen en dan zit ze op een nachtslaap van 19:00 tot 7:00 uur, net als Ivan.
pi_94187275
Wanneer verviel bij Ivan die laatste avondvoeding?
Het is bij mex een paar weken gelukt, maar toen kwam die ineens weer om 2 of 3 uur s'nachts, dus we hebben hem maar weer in laten gaan.
Daarna slaapt ie dan wel tot 7 of 8 uur weer door hoor, maar van 19.00 klinkt best wel lekker...
pi_94187330
Oh, ik vind slapen in de box voor een kleine baby trouwens ook geen probleem. Slapen in een eigen bed wordt op een bepaald moment wel beter. Ik ben er net mee begonnen om Lena structureel in bed te leggen als ze in slaap gaat vallen, met name omdat ik wil dat ze al vroeg de juiste slaapassociaties krijgt. Er op tijd bij zijn is lastig want ik heb nog niet door wat haar slaapsignalen zijn en ik kan haar niet altijd goed genoeg in de gaten houden omdat ik dan net bezig ben met Ivan.
pi_94187331
Wij zitten nu met bijna 5 maanden op 4 flessen. Bij de laatste fles doe ik een schepje bambix, Troeta. Dat mogen ze hebben vanaf 4 maanden. Dan leggen we Bientje rond 20.00 uur op bed en slaapt ze tot 7.00 uur. Soms moeten we tussendoor nog een of twee keer speentje ploppen en verder geen kind aan!

Overdag is er trouwens geen peil op te trekken qua slaapjes..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94187487
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:38 schreef Troeta het volgende:
Wanneer verviel bij Ivan die laatste avondvoeding?
Het is bij mex een paar weken gelukt, maar toen kwam die ineens weer om 2 of 3 uur s'nachts, dus we hebben hem maar weer in laten gaan.
Daarna slaapt ie dan wel tot 7 of 8 uur weer door hoor, maar van 19.00 klinkt best wel lekker...
Ik heb het even opgezocht in zijn boekje (ja, ik hield een boekje met de voedingen bij :P). Hij is vanaf 4 mei 2010 overgegaan op 4 flessen. Hij is van 13 november 2009, dus toen was hij al bijna 6 maanden oud. Ik vermoed dat wij die overstap pas hebben willen maken toen hij bijvoeding kreeg. Dat was vooral voor ons eigen idee, hoor, want we hebben het laten vervallen van de 5e fles gewoon niet eerder geprobeerd. Misschien had het wel gekund.
pi_94187512
Ilse heeft de laatste fles nog wel. We mochten hem laten vallen van het cb, maar mochten hem ook wel geven. Net wat we zelf wilden. (Dat was ook wel ons plan hoor).
We geven hem nog wel. Het is na een late dienst nog net even een momentje om te knuffelen. Ilse lijkt hem ook nog wel nodig te hebben. Ze drinkt hem helemaal leeg. Ze krijgt hem om 23 uur. Dan slaapt ze door tot 9 uur. Aangezien ik vaak tot 23 uur werk vind ik het ook wel fijn dat ze niet supervroeg wakker wordt. Overdag gaat het slapen ook steeds beter. Slapen in de box doet ze zelden. Bij de gastouder slaapt ze niet in bed overdag, maar daar weer wel in de box en wipstoel. Vind ik ook helemaal best.

Ze krijgt steeds meer interesse in ons eten. Mooi om te zien.
*poef* nu is het weg
pi_94187770
Box, bank, auto, ik leg Mex overal te slapen. Hij slaapt als ik hem in bed leg ook heel goed hoor, anders lette ik er misschien wat beter op.
Maar ik vind het juist wel goed dat hij ook op visite gewoon lekker kan slapen.

Rijstebloem geef ik af en toe ook in de laatste fles, maar merk niet echt verschil, maar lekker dat ze nu op 4 flessen zit. ik vond dat zoveel schelen, werd stiekem een beetje gek van al die flessen toen hij er nog 7 of 8 dronk.

Met bijvoeding zal het idd gaan schelen, wat grappig dat je en boekje bijhield.
pi_94187809
kaatjejannie, dat herken ik erg, het knuffelmoment niet willen missen. Toen ik weer aan het werk was viel Ivan 's avonds nog in mijn armen in slaap en legde ik hem na de late avondvoeding weg. Dat betekende dus dat ik élke avond de hele tijd met hem in mijn armen op de bank zat. Mijn lief vroeg op een bepaald moment waarom we hem niet gewoon meteen in bed legden na de op één na laatste voeding. Toen besefte ik pas dat het vooral door mijzelf kwam, ik kon daar nog geen afscheid van nemen.

Dat boekje is nu trouwens zo leuk om te lezen! Zo lees ik dat Ivan op 20 januari naar zijn eigen kamer ging. Toen was hij ruim 2 maanden oud, ongeveer even oud als Lena nu is. En hij had rond deze tijd nog een voeding vroeg in de nacht (meestal tussen 2 en 3) en daarna vroeg in de ochtend (tussen 6 en 8). Lena krijgt haar nachtvoeding zo rond 4 uur en daarna haar eerste ochtendvoeding (tussen 7 en 9). En ik lees nu dat Ivan vanaf 29 januari ongeveer écht ging doorslapen (lees: hij kreeg geen nachtvoeding meer). Toen was hij 2,5 maand oud. Ik ben benieuwd of Lena dat ook gaat doen. Zij slaapt niet op een eigen kamer.
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:54:07 #218
54772 Silmarwen
pi_94187840
Mrien, Jasmin is nu ook constant verkouden, snotteren, kuchen, raspen met de ademhaling. De artsen zeiden dat dat wel tot een jaar kon duren na RS. Dus ik probeer me er maar niet teveel zorgen over te maken. Ook heeft ze dagen dat ze nog veel spuugt en zodra ze spuugt en diarree heeft begin ik me al vreselijke zorgen te maken. Tot dusver gaat het gewoon goed.

Net twee prikjes gehad, en ik heb van die stoere meiden. Yade hoefde geen een keer te huilen met bloedprikken, zelfs niet toen het 3 keer was in 3 weken. En vandaag Jasmin. Eerste prik gaf ze geen kik, tweede prik 1 brul, even rood aanlopen, en toen was het over! Ze ligt nu lekker te wapperen in de box en beiden dames gaan nu lekker naar bed! Of de oudste slaapt is een tweede. :D
pi_94187921
Grappig dat ze dus overal slecht meten. Je zou je afvragen waarom ze dan überhaupt nog de moeite doen, maar structureel slecht geeft natuurlijk ook een groeiindicatie...

Zo'n stoere vaccinatiekinders wil ik ook wel O+
pi_94188064
Wat fijn dat het prikken soepel ging, Silmarwen! Het zal me bij Lena vemoedelijk weinig doen. Die zal even huilen (of niet) en daarna is ze zo weer rustig als ik haar troost. Bij Ivan is het nu wel echt vervelend aan het worden. Die was bij zijn laatste prikken hysterisch. Heel sneu.

Troeta, ik kan me goed voorstellen dat je hem lekker overal laat slapen als dat zo makkelijk gaat! Die flexibiliteit is inderdaad heel fijn. Ik vind flexibiliteit niet zo belangrijk en ben meer van ritme en regelmaat. Het enige wat ik graag wil is dat Lena makkelijk bij mij in de doek blijft slapen. Dat heb ik niet helemaal voor het zeggen, maar ik probeer haar daar wel gewend aan te houden. Het is bijvoorbeeld heel makkelijk als ik eens met haar het openbaar vervoer in ga. Ivan sliep tot ikzelf stopte met dragen vanwege de zwangerschap nog gerust bij me.
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:11:40 #221
54772 Silmarwen
pi_94188483
Ze hebben het iig niet van mij. Ik HAAT bloedprikken (nare naalden ervaring met flauwvallen en al) en ik moet zeggen dat de weeenremmers en de anafylaxie tegengaande prikken het afgelopen jaar, niet hebben geholpen die naalden angst te verminderen.
pi_94188569
Fijn dat het prikken goed ging Sil! Hier gaan ze ook wel goed, al ben ik blij dat we er voor even vanaf zijn. Ik geloof dat ik er meer last van heb dan Ilse!

Ilse valt in de Bondolino ook snel in slaap. Maandag was ze te onrustig om te slapen (net thuis van weekendje weg) en toen ben ik maar met haar gaan wandelen in de bondolino. Nog voor ik de flat uit was sliep ze.

Ilse slaapt al wel eerder in haar bed hoor Claudia. Ze gaat na de fles van 19/20 uur wakker haar bed in, we maken haar dan tussen 23 en 0 uur wakker.

Ze slaapt nu ook, eigenlijk zou ze al wel weer een fles mogen, maar omdat ze straks naar de gastouder gaat laat ik haar nog maar even liggen. Omdat ze daar slecht slaapt laat ik haar ervoor wat langer slapen. Zodat ze het daar wat beter vol houdt. Ze is er vandaag niet zo lang. ik breng haar om 14.30 heen, en N haalt haar om 18 uur weer op. De rest van de week hoeft ze niet er niet naar toe, ik werk vrijdag, maar dan is N thuis.
Ik vind het wel een gedoe hoor, dat plannen. gelukkig ga ik vanaf mei minder korte diensten draaien. Ik ga wel 24 uur werken maar dan gemiddeld 3 dagen in de week. Nu werk ik 25.2 uur, maar heb ik weken waarin ik 6 dagen werk omdat ik veel korte diensten draai.
*poef* nu is het weg
pi_94188651
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:13 schreef kaatjejannie het volgende:
Ilse slaapt al wel eerder in haar bed hoor Claudia. Ze gaat na de fles van 19/20 uur wakker haar bed in, we maken haar dan tussen 23 en 0 uur wakker.
Oh, dat had ik ook wel zo begrepen, hoor. Ik ben gewoon een freak. :Y)

Mag ik vragen wat je voor werk doet?
pi_94188698
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:11 schreef Silmarwen het volgende:
Ze hebben het iig niet van mij. Ik HAAT bloedprikken (nare naalden ervaring met flauwvallen en al) en ik moet zeggen dat de weeenremmers en de anafylaxie tegengaande prikken het afgelopen jaar, niet hebben geholpen die naalden angst te verminderen.
Ik heb een tijd bij de trombosedienst gelopen, dus ik ben er inmiddels redelijk immuun voor. Het is niet mijn favoriete hobby om geprikt te worden, maar de pijn is meestal kortstondig.

Ik vind het op een bepaald moment zo lastig worden bij kinderen omdat ze oud genoeg zijn om zich er bewust van te zijn, maar ze zijn nog te jong om het goed uit te leggen.
pi_94189089
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
En hoe gaat het nu met jou, MamaPurk? Sta je er nu alleen voor of is je man er nog? Dat je al in de supermarkt bent geweest, joh! In dat soort situaties vind ik de draagdoek zó fijn. Als er dan iets is kan ik lekker hupsen en aaien en kusjes geven, maar als je baby in een kinderwagen ligt is er minder mogelijk. Hoe ga jij dat eigenlijk doen met twee kinderen? Heb je een duowagen?

Vanyel, hier wordt ook slordig gemeten. Die lengtemetingen stellen niet zoveel voor en aan één individuele meting hoef je zeker geen waarde te hechten.
Met mij gaat het eigenlijk heel goed, ik herstel goed, en ik ben de paracetamol aan het afbouwen :)
En ik heb eigenlijk nooit een draagdoek gebruikt bij Jaël, we hebben wel zo een baby bjorn buikdrager en daar wil ik Sarah wel meer in gaan dragen, maar nu kan ik gewoon nog niet zoveel hebben door de keizersnee.
Mijn man is nu nog thuis (werkeloos, maar hard op zoekt en hoopt per 1 april wat te hebben), eigenlijk is dat voor nu wel heel erg lekker, want ik mag zelfs Jaël niet in haar eigen bedje tillen en niet op de commode en niet van de trap af en dat is allemaal erg lastig.
Naar de supermarkt enzo, daar hebben we ons vooraf erg druk over gemaakt, duowagen willen we eigenlijk niet is zo groot, kiddyboard vonden we ook niet zo een goed idee bang dat jaël er zomaar af zou stappen, dus we kijken hoe het gaat als zij gewoon meeloopt en dat gaat geweldig. Ze houdt de wagenbak vast en laat hem niet meer los tot we weer thuis zijn :) Voorbeeldig kind, maar goed dat zal ook wel weer veranderen. Dan hebben we eventueel nog Sarah bij mij en Jaël in de wagen en als dat hem niet word dan ga ik me daar wel weer druk over maken, maar zoals het nu gaat gaat het prima, dus maak ik me niet druk en geniet ik gewoon :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')