doet niets af van het jaarlijks terugkomende probleem van 1.3miljard voor sportblessures.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar bestaat in ieder geval minder twijfel over het feit of ze (tijdelijk) wel of niet kunnen werken dan bij het gros van de wajongers....
quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb zojuist het formulier op deze site ingevuld.
http://www.uwv.nl/particu(...)eren/FP14014498.aspx
Mij gaat het totaal niet om het bedrag dat de overheid er aan kwijt is. Mij gaat het om het feit dat jongeren met bepaalde labeltjes, die niet per definitie wat zeggen over of je kunt werken of niet, dit schijnbaar gewoon als zakgeld krijgen. Terwijl er mensen zijn die écht niet (fulltime) kunnen werken en niks krijgen omdat hun labeltje toevallig (nog) niet in de lijst staatquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
doet niets af van het jaarlijks terugkomende probleem van 1.3miljard voor sportblessures.
Aangezien niemand het hier wat zou kunnen schelen als bijv. er 500miljoen per jaar kwijt zou zijn aan wajong uitkeringen.
Maar 1 miljard klinkt zo lekker dus mensen zeiken.
Hoeveel belastingsgeld is iemand hier nou per persoon kwijt aan puur de wajong uitkeringen?
Of breder genomen welke uitkering dan ook? hoeveel cent?
het kan me niet veel schelen of ik er geld aan uitgeef, maar dan moeten de uitkeringen wel terecht zijn, en bovendien hebben we die mensen hard nodig als de vergrijzing verder optreedt!quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
doet niets af van het jaarlijks terugkomende probleem van 1.3miljard voor sportblessures.
Aangezien niemand het hier wat zou kunnen schelen als bijv. er 500miljoen per jaar kwijt zou zijn aan wajong uitkeringen.
Maar 1 miljard klinkt zo lekker dus mensen zeiken.
Hoeveel belastingsgeld is iemand hier nou per persoon kwijt aan puur de wajong uitkeringen?
Of breder genomen welke uitkering dan ook? hoeveel cent?
Dat loopt snel op. De Rijksbegroting heeft het over een bedrag van 2,73 miljard euro in 2011. Vooral de instroom is de laatste jaren sterk opgelopen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:57 schreef Maanvis het volgende:
Kortom, rond de 2 miljard euro kost het uiteindelijk.
De kilometerheffing is zo ontworpen dat deze zichzelf terug zal verdienen. Dus als ie nog ooit ingevoerd gaat worden dan is dat een neutrale methode.
quote:
oke,quote:
Ik zou persoonlijk iedereen met een niet ernstige psychische stoornis 100% goedkeuren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:41 schreef Zwollesjappie het volgende:
Kunnen ze niet gewoon die oude helemaal afschaffen en iedereen herkeuren?
Als je werkt ben je niet volledig en duurzaam arbeidsongeschikt, dus is het onzin om een wajong uitkering toe te kennenquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:29 schreef ScarFace- het volgende:
TS werkt in een restaurant, niet zo zeiken dus.
En wat doe je met de mensen die lichamelijk beperkt zijn?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk iedereen met een niet ernstige psychische stoornis 100% goedkeuren.
Dat is maar een klein percentage van de mensen in de wajong (35%), dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:35 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
En wat doe je met de mensen die lichamelijk beperkt zijn?
Het zou je er om moeten gaan dat de mensen die er recht op hebben het ook krijgen en dat er goed wordt gekeken naar de 'twijfel gevallen'. Of het dan om een lichamelijke of een geestelijke beperking gaat, doet er niet toe imo.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is maar een klein percentage van de mensen in de wajong (35%), dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.
Ik maak me niet zoveel zorgen over de lichamelijke gevallen ten aanzien van de hoeveelheid twijfelgevallen. Iemand is dan doorgaans fysiek niet in staat om arbeid te verrichten. Het percentage onterecht afgekeurden in de psychische stoornissen ligt ongetwijfeld veel hoger.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:40 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Het zou je er om moeten gaan dat de mensen die er recht op hebben het ook krijgen en dat er goed wordt gekeken naar de 'twijfel gevallen'. Of het dan om een lichamelijke of een geestelijke beperking gaat, doet er niet toe imo.
Van dat laatste ben ik ook wel overtuigd, maar zo eenzijdig zou ik zelf een systeem niet willen benaderen. Wat weerhoud je er van om het niet goed aan te pakken?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik maak me niet zoveel zorgen over de lichamelijke gevallen ten aanzien van de hoeveelheid twijfelgevallen. Iemand is dan doorgaans fysiek niet in staat om arbeid te verrichten. Het percentage onterecht afgekeurden in de psychische stoornissen ligt ongetwijfeld veel hoger.
Ik denk eerder dat het bij psychisch afgekeurde Wajongers (uitgezonderd de zwaar verstandelijk gehandicapten) zo is dat er ook een groot deel mentale zwakte en onvolwassenheid in zit. Heel veel jongeren, gezonde jongeren zonder labeltje, hebben problemen op de arbeidsmarkt. Gewoon omdat ze nog niet weten wat ze willen en wat ze kunnen. Als het dan het eerste jaar echt niet lukt dan is de gang naar de Wajong voor jongeren met een labeltje snel gemaakt, terwijl diegene misschien nog een mooie maatschappelijke carriëre had kunnen hebben als hij/zij effe door had gezet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:50 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Van dat laatste ben ik ook wel overtuigd, maar zo eenzijdig zou ik zelf een systeem niet willen benaderen. Wat weerhoud je er van om het niet goed aan te pakken?
En zo eenvoudig is het nog niet als je zo'n ruim begrip als "een niet ernstige psychische stoornis' wilt hanteren als criteria. Ook dan zul je het zorgvuldig per individu moeten bekijken en ben je weer afhankelijk van de interpretatie van een deskundige.
Het grootste deel van de mensen met ADHD heeft aantoonbare hersenafwijkingen, dat kan je wel niet geloven maar dat maakt het niet minder waarquote:Op woensdag 9 maart 2011 14:13 schreef PierreBetfair het volgende:
Niemand die mij wijsmaakt dat dat een aangeboren kwaal is. Je hebt om een of andere reden geen rust in je donder, achterhaal die reden en ga daar aan werken.
Waarom worden die hersenafwijkingen niet aangetoond bij het stellen van de diagnose?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:45 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het grootste deel van de mensen met ADHD heeft aantoonbare hersenafwijkingen, dat kan je wel niet geloven maar dat maakt het niet minder waar
ik help je alleen maar aan een goede baan waar je gelukkig in kunt worden ipv dat je thuis moet zitten met een uitkeringquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:59 schreef Zwollesjappie het volgende:
maanvis je zit zelf op iedereen te zeuren, terwijl je nu nog steeds achter je pc zit, moet je niet werken ofzo? of heb je een uitkering?
Omdat de 'diagnose' alleen maar een sticker is en die krijg je als je zowel last hebt van zowel aandachttekort, hyperactiviteit en impulsiviteit (ADHD). Dat is ook wat de diagnose is, iemand die er 'verstand van heeft', die heeft dan vastgesteld dat je inderdaad last hebt van deze drie zaken. Het is verder niet meteen een excuus voor wat dan ook. Iets komt niet door AHDH, iets IS ADHD. Het word bij iedereen met ADHD door verschillende dingen versterkt/in stand gehouden en de een kan dus wel fulltime werken en de ander niet. Overigens lijken veel mensen in dit topic te denken dat je heel makkelijk een ADHD diagnose krijgt, dat is absoluut niet waar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:47 schreef Maanvis het volgende:
Waarom worden die hersenafwijkingen niet aangetoond bij het stellen van de diagnose?
2 mensen in mijn omgeving hebben onterecht een ADHD diagnose. Dit zeggen ze zelf. Dus het is wel makkelijk om een verkeerde diagnose te krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
Omdat de 'diagnose' alleen maar een sticker is en die krijg je als je zowel last hebt van zowel aandachttekort, hyperactiviteit en impulsiviteit (ADHD). Dat is ook wat de diagnose is, iemand die er 'verstand van heeft', die heeft dan vastgesteld dat je inderdaad last hebt van deze drie zaken. Het is verder niet meteen een excuus voor wat dan ook. Iets komt niet door AHDH, iets IS ADHD. Het word bij iedereen met ADHD door verschillende dingen versterkt/in stand gehouden en de een kan dus wel fulltime werken en de ander niet. Overigens lijken veel mensen in dit topic te denken dat je heel makkelijk een ADHD diagnose krijgt, dat is absoluut niet waar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |