abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93862666
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S moest gewoon een handje bij het oversteken, of ze nou wilde of niet. Dat heeft ze uiteindelijk vrij snel geaccepteerd. maar ze had in eerste instantie ook de neiging om daar moeilijk bij te doen. Ik gaf haar totaal geen ruimte voor discussie en sleurde haar desnoods dramatisch hangend naar de overkant, om haar daar weer vrolijk te vertellen dat ze nu weer zelf mocht lopen ;) . Ze had dus vrij snel in de gaten dat daar geen uitweg in was.
Dat ook. Bij oversteken moet er gewoon een hand, geen discussie mogelijk.

Als ik met m'n moeder samen bij het stoplicht sta te wachten, houdt ze nog steeds stiekem de punt van m'n jas vast. :')
pi_93862743
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S moest gewoon een handje bij het oversteken, of ze nou wilde of niet. Dat heeft ze uiteindelijk vrij snel geaccepteerd. maar ze had in eerste instantie ook de neiging om daar moeilijk bij te doen. Ik gaf haar totaal geen ruimte voor discussie en sleurde haar desnoods dramatisch hangend naar de overkant, om haar daar weer vrolijk te vertellen dat ze nu weer zelf mocht lopen ;) . Ze had dus vrij snel in de gaten dat daar geen uitweg in was.
Dat doe ik ook wel, de twee keer ofzo dat hij zelf naar de overkant mocht lopen :P Ik draag hem misschien wat te makkelijk naar de overkant (daar wordt hij overigens niet boos om).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:54:45 #102
100412 mefke79
komt goed!
pi_93862749
..ik houd mijn zusje ook nog steeds tegen bij het oversteken, dat zit er echt ingeramd geloof ik. Ik pak wel Driekus zijn hand als we oversteken ofzo, maar om em snel te behoeden voor plotseling oversteken werkt de jastruc beter.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93862761
Ik vind dat Isabeau nog niet goed genoeg kan lopen voor sleuren. Die kan dan de balans niet terugvinden, dat vind ik zielig.

Maar ik zal duidelijk zijn dat er geen discussie is. Dan til ik haar wel en dat vindt ze ook niet leuk.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:55:21 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_93862779
oja en ik draag zo min mogelijk natuurlijk, dat gaat niet echt meer.

Hm, er is er eentje zijn bed af aan het breken, ik ga em maar eens halen...
pi_93862797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:52 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, en hij luistert ook niet als ik vraag of hij meekomt. Hij loopt wel de goede kant op als ik hem een beetje helpt door zacht tegen zijn rug te duwen. Maar als ik echt ergens naartoe wil heb ik er al snel genoeg van dat hij altijd wegloopt en draag ik hem :@ Hij zal ooit wel braaf meelopen, toch? Toch??
Haha, herkenaar. Ivan loopt wel vrolijk mee, tenzij hij een beest ziet want daar wil hij altijd achteraan. Gister gingen we eendjes voeren en daar was hij ook niet bij vandaan te krijgen
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93862897
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind dat Isabeau nog niet goed genoeg kan lopen voor sleuren. Die kan dan de balans niet terugvinden, dat vind ik zielig.
Ja, dat vind ik ook!
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 15:59:16 #107
5428 crew  miss_sly
pi_93862953
Mja, ik heb nooit zoveel problemen als we gaan wandelen. Senna mag op de stoep gewoon los lopen en dan nemen we ook alle tijd. Soms draait ze zich om en loopt een stukje terug of wil toch even een zijstraat in ofzo. Zolang dat op de stoep is, krijgt ze van mij alle tijd en ruimte om rond te wandelen. Alleen bij oversteken of de brug over in het park moet ze aan de hand, geen discussie mogelijk. Indien toch discussie draag ik haar inderdaad.

Ja Sorbootje, ze is erg braaf...lijkt bijna saai, en toch is dat echt niet zo, hoor! Ze is gewoon redelijk, mijn moeder zei het gisteren voor de zoveelste keer :D
Zou het de opvoeding zijn, groofs? :D Dat vind ik wel vele eer :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93862962
Ach het zal sowieso wel goedkomen lijkt me. En anders koop ik een tuigje :D
pi_93862975
Twinkly :D . Komt goed :Y O+ . Voor die kindjes bestaat er geen einddoel. Het ontdekken onderweg is een doel an sich. S is daarin alweer zoveel verder. Die weet echt waar we naartoe op weg zijn en wil niet meer steeds andere wegen proberen of steentjes, plantjes en takken bekijken. Wel heeft ze nog regelmatig dat ze zo aandachtig naar iets aan het kijken is dat ze zo tegen een lantaarnpaal op zou lopen/ fietsen/ steppen. 'Voor je kijken' is hier nu wat ik ongeveer 18 keer zeg per ronde supermakrt.
pi_93862980
Nou, wat ik doe is niet echt sleuren hoor (nu zie ik een kind voor me dat over de straat gesleurd wordt op zijn buik). Wel resoluut doorstappen zodat hij merkt dat ik hem echt niet loslaat. En als hij dan niet mee wil lopen til ik hem toch maar :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93863038
Ik heb wel gesleurd Miss, dus dat zal het zijn dan :Y) .

Mijn ouders hebben bij mij ooit de arm uit de kom gesleurd bij het oversteken. :X
pi_93863071
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef miss_sly het volgende:
Mja, ik heb nooit zoveel problemen als we gaan wandelen. Senna mag op de stoep gewoon los lopen en dan nemen we ook alle tijd. Soms draait ze zich om en loopt een stukje terug of wil toch even een zijstraat in ofzo. Zolang dat op de stoep is, krijgt ze van mij alle tijd en ruimte om rond te wandelen. Alleen bij oversteken of de brug over in het park moet ze aan de hand, geen discussie mogelijk. Indien toch discussie draag ik haar inderdaad.

Ja Sorbootje, ze is erg braaf...lijkt bijna saai, en toch is dat echt niet zo, hoor! Ze is gewoon redelijk, mijn moeder zei het gisteren voor de zoveelste keer :D
Zou het de opvoeding zijn, groofs? :D Dat vind ik wel vele eer :')
Ik denk dat je haar wat meer moet slaan, dan heeft ze iets om zich tegen af te zetten :+
pi_93863087
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:55 schreef Sorbootje het volgende:

Maar ik zal duidelijk zijn dat er geen discussie is. Dan til ik haar wel en dat vindt ze ook niet leuk.
oefenen op rustige plekjes en verder in de draagdoek misschien? een van de redenen waarom ik vrij bruut en bot ben mbt aan de hand lopen is dat ons dorp weliswaar 30 km zone is, maar ook grotendeels stoeploos en veel mensen rijden te hard :( ook bij ons in de straat (peuterspeelzaal om de hoek!) . kan ik me matenloos aan ergeren en ik zeg er ook wat van (een notoire hardrijder woont hier om de hoek)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93863115
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Twinkly :D . Komt goed :Y O+ . Voor die kindjes bestaat er geen einddoel. Het ontdekken onderweg is een doel an sich. S is daarin alweer zoveel verder. Die weet echt waar we naartoe op weg zijn en wil niet meer steeds andere wegen proberen of steentjes, plantjes en takken bekijken. Wel heeft ze nog regelmatig dat ze zo aandachtig naar iets aan het kijken is dat ze zo tegen een lantaarnpaal op zou lopen/ fietsen/ steppen. 'Voor je kijken' is hier nu wat ik ongeveer 18 keer zeg per ronde supermakrt.
Oh, maar, dat heb ik nog steeds wel eens :')
pi_93863148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:02 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, maar, dat heb ik nog steeds wel eens :')
(Ik ook :') )
pi_93863158
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef Sorbootje het volgende:
Ach het zal sowieso wel goedkomen lijkt me. En anders koop ik een tuigje :D
niks mis met tuigjes als dat werkt :*
pi_93863246
Ik heb me ooit in de London Zoo eens staan verbazen over het feit dat 90% van de kleine kinderen daar aangelijnd is, maar ik vond het eigenlijk best slim en begrijpelijk. De kinderen leken het ook geen punt te vinden.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 16:07:05 #118
5428 crew  miss_sly
pi_93863305
Bij het overseken hou ik haar hand ook wel heel stevig vast, stap door en zeg ook regelmatig: op straat niet stilstaan, dat is gevaarlijk, dat mag je weer op de stoep. Het lijkt te werken ;)

Maar wat ik ook de hele tijd moet roepen is idd: Kijken waar je loopt! Hemeltje, wat kunnen ze afgeleid zijn en zo overal maar tegenaan lopen O+

twinkly, je hebt gelijk, ze moet zich ergens tegen af kunnen zetten! Ik begin gewoon voortaan de dag met een tik op de billen :Y
pi_93863347
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb me ooit in de London Zoo eens staan verbazen over het feit dat 90% van de kleine kinderen daar aangelijnd is, maar ik vond het eigenlijk best slim en begrijpelijk. De kinderen leken het ook geen punt te vinden.
sangdrax en zijn zusje zijn ook aangelijnd geweest. toen ze klein waren vonden ze het prima, toen zn moeder het laatst aan hem vertelde kreeg hij alsnog een tuigjetrauma :D

buurkindjes vroeger hadden ook zo'n ding om, tsja. tis allemaal maar net wat je gewend bent hoor. seleentje heeft lang in de kinderstoel in een tuigje gezeten want die klimgeit haalde de meest idiote toeren uit
pi_93863375
Maar dat zeg ik ook allemaal Miss. Maar toch liet die van mij zich heus wel eens dramatisch gillend hangen aan mijn arm, midden op de weg. Ik doe iets verkeerd! :'(
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 16:10:29 #121
5428 crew  miss_sly
pi_93863486
Dramatisch gillen doe mijn S niet, maar ze kan zich wel zomaar ineens laten hangen :') ziet er niet uit, en omdat ik haar dan maar aan een hand vast heb, hangt en draait ze dan ook zo maar een beetje doelloos :D Als ze dat doet, pak ik haar op.

Tuigje zit hier voor jan met de korte achternaam op de stoel.
pi_93863497
Overigens was die fase heel snel over hoor. Zodra ze dus door had dat er geen ruimte voor discussie was, was het over.

Nu zit ik in een hele andere fase met haar die nog veel enger is. Ze rent/ fietst vooruit en dan moet ik er op vertrouwen dat ze wel stopt bij de straat. Ik kan het niet laten, ik moet altijd even roepen 'stoppen bij de straat!'. Een hele harde jaaaaa-haaaa is dan de reactie.
pi_93863548
Het kan zijn dat ik het over een fase later heb dan jullie hoor, dat weet ik niet precies meer.
pi_93863616
Ingewikkeld allemaal, die fases. Maar het mooie van fases is dat ze doorgaans overgaan.
pi_93863738
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:10 schreef miss_sly het volgende:
Dramatisch gillen doe mijn S niet, maar ze kan zich wel zomaar ineens laten hangen :') ziet er niet uit, en omdat ik haar dan maar aan een hand vast heb, hangt en draait ze dan ook zo maar een beetje doelloos :D Als ze dat doet, pak ik haar op.
Oh, dat doet Niels ook!
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:21:08 #126
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93864003
Ow dat hangen Miss, dat heeft mij een keer een nachtje op de SEH opgeleverd. Anna had daar ook een handje armpje van.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93864201
Ik durf Ivan hier op veel plekken niet zomaar te laten lopen. In onze straat zitten allemaal grachtjes om de appartementcomplexen waar hij zo in kan kukelen. :X En de straat die daarop volgt is groot en druk en de stoepjes zijn vaak smal. Hij wordt er zo overreden door een fietser of duowagen (vruchtbaar wijkje hier :+).

Ik begrijp zo'n tuigje wel, vooral als je meer dan één kind hebt. Het is lastig om ze allebei goed in de gaten te houden. En als Ivan ervandoor snelt en ik achter hem aan moet, moet ik Lena achterlaten.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 16:29:10 #128
5428 crew  miss_sly
pi_93864320
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:21 schreef Memmel het volgende:
Ow dat hangen Miss, dat heeft mij een keer een nachtje op de SEH opgeleverd. Anna had daar ook een handje armpje van.
Ow, wat rot! Dat is dus idd een van mijn angsten!

Onze straat is weliswaar druk, maar de stoepen zijn er wel breed. En Senna vindt het wel heelrijk om daar te wandelen. Even stilstaan bij een winkel waar een leuk muziekje te horen is om even te dansen, zwaaien naar de meneer achter de toonbank bij de telefoonwinkel, trappetje op, portiekje in, ze geniet er echt van! En als er dan ergens een schuin oplopend stukje is, dan gaat ze 'klimmen' vaak onder luid "kim kim kim' geroep :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:33:55 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93864513
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik durf Ivan hier op veel plekken niet zomaar te laten lopen. In onze straat zitten allemaal grachtjes om de appartementcomplexen waar hij zo in kan kukelen. :X En de straat die daarop volgt is groot en druk en de stoepjes zijn vaak smal. Hij wordt er zo overreden door een fietser of duowagen (vruchtbaar wijkje hier :+).

Ik begrijp zo'n tuigje wel, vooral als je meer dan één kind hebt. Het is lastig om ze allebei goed in de gaten te houden. En als Ivan ervandoor snelt en ik achter hem aan moet, moet ik Lena achterlaten.
Ik heb voor Morris dan ook zo'n apenrugzakje met een laaaaaaange staart (tuigje in disguise, hij heeft het zelf niet eens door!)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93864613
Dat is een goeie Memmel ;).

Iris wil op het moment vaak getild worden :{. Als ze wel zelf loopt blieft ze geen hand. Voor het oversteken e.d. vind ik dat het moet, maar als het kan mag ze best zelf lopen. En de capuchon pak ik ook nog wel eens vast, handig die dingen ;)
Fake it till you make it...
pi_93864770
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:13 schreef Sorbootje het volgende:
Ingewikkeld allemaal, die fases. Maar het mooie van fases is dat ze doorgaans overgaan.
de een gaat naadloos en vloeiend over in de andere :') hier heeft er eentje het fenomeen "driftbui" ontdekt. ik vermoed dat ik de komende paar dagen geregeld in de keuken sta. al tandenknarsend. :X negeren werkte bij selene ook goed, tis de moeite waard van proberen :P
pi_93872183
Net vanuit bed:

"Doei mama" *kushandje*
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:29:33 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93872253
Twinks, je PM box is vol

mef, nou wil ik helemaal een schommel voor Harry! O+
als ik weer een keer bij mijn zus ben, zullen we dan eens mini-meeten?

[ Bericht 77% gewijzigd door Asyniur op 09-03-2011 19:42:13 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:33:27 #134
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93872466
Sorbo wat lief!!! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93873552
Mette had vandaag een Isabeau-momentje toen ik haar vanmorgen naar bed bracht. Alleen dan nog zonder woorden. Ik vroeg of ze wilde gaan slapen en kreeg een gelukzalig lachje die alsmaar heftiger werd naarmate we de trap opliepen toen ik haar in bed had gelegd en weltruste zei ging ze naar me zwaaien, pakte Lollie en deed haar oogjes dicht, zo schattig. Als ze had gepraat had ze 'slapen, doei!' gezegd :D

Ze was vandaag weer haar vrolijke zelf, ze heeft 's ochtends ggespeeld met haar vriendje Teun, die twee zijn inmiddels zo aan elkaar gewend. Ze hebben nu ook echt samenspeel interactie en achter elkaar aanzitten en op 'Schaap' (een schapenvacht) vallen en dan heel erg hard lachen O+ O+
Ik heb ervan genoten, ik had geen kind aan die 2.

's Middags was het weer mooi weer en hebben we buiten in de tin gescharreld en toen gingen de bovenbuurkindjes naar buiten schreeuwen of Mette voor op de stoep kwam spelen. Dus hebben we lekker gesocialized met alle buurtjes.
We wonen aan een drukkere straat maar met een hele brede stoep en best wel wat jonge kinderen. We hebben erg goed buren en buurtcontact hier en dat voor in de stad :)

Al met al een hele fijne dag, ze ligt voldaan op haar bedje.
Mooi dan kan ik lekker bijlezen c_/

Oja, vraagje voor de al buitenspelende dreumesjes: wat is leuk buitenspeelgoed? Ik merkte vandaag in de tuin dat ze zich wat ging vervelen (ik was aan het werk in de tuin) en takjes ging opeten :') Dat vind ik wat minder, we hebben een hoop buurkatten rondscharrelen hier. Ik moet dus maar eens wat buitenspeelgoed aan gaan schaffen. Dus tips erg welkom!
Mijn broer gaat binnenkort een zandbak voor haar maken (met deksel), ik wil er zo eentje zoals Groof heeft met een bankje als rand.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 09-03-2011 20:09:40 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93873740
Ik heb hier zo'n cricketsetje (of is het crocket? :o ), loopautootjes (voor mijn dreumes dan hè), bellenblaas, een bal, een emmertje (om blaadjes/takjes/etc in te doen),... Maar ik merk juist dat ze zich het beste vermaken uiteidelijk met niks...
pi_93874321
Mette moet nog een beetje wennen aan dat hele buitenspeel en tuingebeuren (ze voelt zich er zichtbaar nog wat onwennig bij), dus ik dacht wat simpele dingen zoals een schepje en een emmer ofzo, maar dat ze duidelijk ook wat spulletjes voor haarzelf heeft. Ze heeft de neiging om alles in haar mond te stoppen als ze zich verveelt, dat wil ik een beetje voorkomen.
Haar loopwagentje kan ik de volgende keer ook wel buiten neerzetten met wat plastic bakjes erin. Oja en een bal, dat is ook een goede
Dank Groof :)
pi_93874337
Sjeez, stelletjes ouwehoeren ouwevlinders hier :') Das tog nie normaaaal meah!
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 20:08:14 #139
5428 crew  miss_sly
pi_93874373
Ik denk croquet-setje, groofs :)

Klinkt als een fijne dag, wickie O+ heerlijk he zo!

Wat schattig van de Beau O+

We hebben vandaag na het eten lekker gespeeld met Senna, maar het slapen gaat vanavond neit zo soepel. Kan natuurlijk altijd een keer, ik ben benieuwd hoe het verloopt. Ik hoop dat ze zo gaat slapen, want ik voel me toch niet echt lekker. Op tijd naar bed maar, als de dame slaapt :)
pi_93874633
Ik duim voor je Miss!

Wickie, ik moest echt drie keer lezen, dacht dat er stond dat ze een lollie pakte! :D Wat heerlijk klinkt jullie dag! Wat tank je bij van zo'n dag hè?!
pi_93874639
Sorbootje en Wickie, wat een lieve naar-bed-gaan-kindjes hebben jullie toch. Minke gaat altijd erg gewillig mee, maar het moment van neerleggen bepaald wel hoe het eerste uur gaat lopen. Bij het grijpen van het konijn = niks aan de hand, nog een half uurtje gebrabbel door de babyfoon en daarna slapen. Bij dan al moeilijk kijken is de deur nog niet dicht en begint ze te huilen. Wel is dat meestal al klaar als ik beneden aankom... dus ook geen drama.

Vanmiddag ging ik Minke ophalen bij het kdv en werd me bij binnenkomst gevraagd of ik de "Terrorist" mee kon nemen naar huis. Dit uiteraard met een grote glimlach en dikke knipoog. Minke was weer op haar best alles aan het doen wat niet mocht (de cd-speler/radio slopen, dansen met de vinger op de doorspoelknop, overal opklimmen, alle puzzels van de tafels meppen... dat idee) en lekker aan het uitdagen met een grote onschuldig-ogende lach o phaar gezicht. Ze vonden het eigenlijk maar wat leuk, die dreumes die ze nu al uitdaagt. :+

Thuis lekker gegeten en nog wat gestoeid (zij begon, maar het eindigde al snel met een bloedlip :') ) en voetballen in de woonkamer en nu ligt ze lekker te slapen...
pi_93874649
Tof is dat als je kleintje het samenspelen ontdekt ^O^
Een zandbak is natuurlijk wel het ueberspeelgoed voor in de tuin. Ik weet nog wel dat wij zo ongeveer de hele buurt (onder de 10) in de tuin hadden omdat wij een zandbak hadden. En een schommel...
En nu hebben we dus ook een babyschommel in de tuin. Hannah vindt het prachtig. Die gilt het uit van plezier. Ik kan me zo verheugen op lome zomerdagen met een dreumesje dat lekker ronddrentelt.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:13:05 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93874697
Ik ben kapot moe en zou eigenlijk in bad willen gaan maar verwacht dat Harry zich elk moment meldt. Hij ligt er al vanaf 17:50u in en ik verwacht hem dus al die tijd al :')
Zal ik het er dan toch maar op gokken?
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:14:45 #144
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93874796
HALLO :)

Ik heb een week vrij over 2,5 week 8-) Dat roelt echt, ik heb er zó veel zin in! We wilden inderdaad niet al te veel klussen hoor, wees gerust, maar één klusdagje moest er wat ons betreft wel afkunnen :) We willen al sinds onze verhuizing heel graag onze eetkamerlamp weer ophangen, maar dat ding is zo'n crime dat we het tot op heden niet aan hebben gedurfd. Die maandag hebben we toch al een concert (één van de redenen om juist díe week vrij te nemen), dus dan kan Stef misschien wat eerder naar mijn schoonzus en dan kunnen wij lekker aan de klus ofzo. Verder wil ik inderdaad héél graag even echt als gezinnetje op pad met Stef, misschien naar de dierentuin ofzo, maar Stef zal wel gewoon naar het KDV gaan (alleen geen hele lange dagen) zodat wij ook sámen nog even kunnen chillen :)

Oh, en over dat lopen, haha, Twinkly, Stef doet precies zoals Niels, alleen dan is de enige manier om hem de goede kant uit te krijgen 'optillen' :P Ik zag vandaag een mama met een kindje en die liepen niet hand in hand, maar het kindje had een soort polsbandje met een lijntje eraan en die had zij dan vast, dát leek me echt zó handig! Stef weigert inderdaad ook pertinent om aan de hand te lopen, hij wil gewoon los. Alleen durf ik dat gewoon niet, overal waar we lopen kunnen wel auto's komen en ik durf er niet op te vertrouwen dat Stef op de stoep blijft :') Grappig dat jullie het er toevallig ook over hebben, nu ik de halve weg naar huis heb nagedacht over dat lijntje en wandelen met Stef :D (De andere helft van de weg dacht ik aan mijn nieuwe rokje ;)).

Owja, een tik over de vingers.. Ik heb dat één keer gedaan, in een reflex, Stef stond met zijn handje over het blad van het bureau te voelen en een stukje verderop had mijn moeder haar thee neergezet. Toen schoot mijn hand uit en deed plat over de zijne *BOEM*. Het was niet hard ofzo, het maakte alleen een hard geluid, en het geluid was dus ook het enige dat indruk op Stef maakte: vervolgens heeft hij nog een halve dag met platte hand op het bureau geslagen om her geluid na te doen :D :')

Verders, euh.. Ik weet het even niet, sorry :* Owja, ik heb eindelijk ook een raad-woord bedacht:

'waddister?' zegt Stef letterlijk. Maar het is een makkie, want eigenlijk zegt hij gewoon al wat het moet zijn :P

Ow, en vandaag zat hij bij lief op de fiets en toen reden ze voorbij drie meiden van een jaar of 18. En toen riep Stef 'eyyyy!!' _O-
3!
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 20:14:53 #145
5428 crew  miss_sly
pi_93874804
He Asy, zul je altijd zien dat als jij het erop gokt, hij net wakker wordt als je net lekker in bad ligt :')
pi_93874846
Oh ja, tuigje en los lopen... hier in de buurt mag Minke gewoon los lopen, veel stoep (meer dan straat) en grasveldjes dus geen probleem. Maar ik denk wel dat wij op niet al te lange termijn naar zo'n tuigje gaan kijken... Ze weigert ook gewoon om aan de hand te lopen (dus niet in drukke gebieden) maar als ze dat later (hoor mij... oud wijf) nog doet dan gaat ze wel aangelijnd, zeker als er dan een Minke 2.0 is...
pi_93874905
Hier is het één en al water... fijn dat friesland. Ik vind het doodeng.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:18:02 #148
95408 Incantrix
pi_93874969
Ow, Miss, :* voor het slapen!

Asy, uhm, ja.. En als je dan wacht is hij over een uur nog steeds in dromenland :')

En Minke, hahaha! Lekker wijffie O+

Owja, en klimmen, dat doet Stef ook al heel lang, vandaar dat de tripptrapp nu een hele dure tandenpoetsstoel is en hij dagelijks ontbijt, luncht en dineert in de Antilop van de Ikea.. Hij klimt sinds een aantal weken op de bank en ook in ons bed, dus nu proberen we hem te leren dat hij op de bank moet zitten. Best lastig, sinds hij al staand op de bank ineens wél bij het toetsenbord van de pc kan :')
3!
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:18:26 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93874997
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:14 schreef miss_sly het volgende:
He Asy, zul je altijd zien dat als jij het erop gokt, hij net wakker wordt als je net lekker in bad ligt :')
mja, dat dus...
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:18 schreef Incantrix het volgende:
Asy, uhm, ja.. En als je dan wacht is hij over een uur nog steeds in dromenland :')
En dit ook...
Maar manlief staat nu onder de douche dus ik heb uitstel van executie ;)

Over tuigjes gesproken: ik weet nog niet hoe het hier zal gaan in de toekomst. Ik verwacht een zeer zelfstandig (en eigenwijs) kind dus ik denk dat het ook een tuigje oid wordt. Zo ben ik ten allen tijde gegarandeerd voor zijn veiligheid en hij kan lekker (binnen grenzen) los lopen.
Ik heb vroeger ook in een tuigje rondgekuierd.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:19:15 #150
95408 Incantrix
pi_93875041
Ow, en wat me ook zo handig leek aan dat lijn-ding: wat Ssserpente zegt, niet weet ik het hoe lang rond moeten banjeren in een rare knik omdat je kind te kort is om zelf rechtop bij te lopen :)
3!
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:20:23 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93875134
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:19 schreef Incantrix het volgende:
Ow, en wat me ook zo handig leek aan dat lijn-ding: wat Ssserpente zegt, niet weet ik het hoe lang rond moeten banjeren in een rare knik omdat je kind te kort is om zelf rechtop bij te lopen :)
Oja, dat ook natuurlijk!
Ik loop zo krom als een hoepel vanwege het miniformaat van mijn dreumes :D
pi_93875218
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:20 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Oja, dat ook natuurlijk!
Ik loop zo krom als een hoepel vanwege het miniformaat van mijn dreumes :D
:Y dat ook ja! Goed punt... Ik heb zelf altijd in het wild gelopen, maar volgens mij hadden mijn ouders ook graag een tuigje gewild (ik was altijd kwijt in grote(re) winkels)... Man heeft het wel gehad en die zweert er bij. En aangezien Minke duidleijk zijn karakter heeft ben ik nu ook fan!
pi_93875227
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:12 schreef Sorbootje het volgende:

Wickie, ik moest echt drie keer lezen, dacht dat er stond dat ze een lollie pakte! :D Wat heerlijk klinkt jullie dag! Wat tank je bij van zo'n dag hè?!
:D
Ik zag ook dat ik het ongelukkig had getypt als 'lolly', maar ik bedoelde Lollie de olifant haar favo knuffel.

En inderdaad wat tank je bij van zo'n dag, ik voel ook niet meer hondsberoerd voor het eerst sinds weken en dat terwijl ik vanaf half 5 vanochtend wakker heb gelegen. Het geeft je gewoon energie. Ze sliep ook weer 3 uur einde ochtend, dus ik heb lekker gehangen en zeer uitgebreid gedoucht. Gewoon fijne mooie dag.

Mijn nichtje heeft ook aan een tuigje gezeten, dat was echt noodzakelijk, ze heeft het nooit erg gevonden. Mette loopt momenteel vrijwillig aan de hand, maar ik ben bang dat dat misschien verdwijnt zodra ze het buitenlopen niet meer eng vindt. Maar ik blijf hopen dat we het zonder tuigje gaan redden.

Asy, gewoon lekker in bad gaan.

Miss ik hoop dat ze lekker gaat slapen, kan je lekker vroeg onder de wol.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:25:53 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93875428
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:21 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

:Y dat ook ja! Goed punt... Ik heb zelf altijd in het wild gelopen, maar volgens mij hadden mijn ouders ook graag een tuigje gewild (ik was altijd kwijt in grote(re) winkels)... Man heeft het wel gehad en die zweert er bij. En aangezien Minke duidleijk zijn karakter heeft ben ik nu ook fan!
Ik heb het tuigje hier waar ik nog als kind in gelopen heb.
Zo'n oerdegelijk ding O+

Aah, badkamer is vrij dus ik ga het er op gokken!
Duim voor me!
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:26:20 #155
95408 Incantrix
pi_93875443
Gewoon lekker badderen hoor, Asy :) Ik duim voor je :) :*
3!
pi_93875465
Ik heb een kind dat alleen maar aan de hand loopt :+

Vandaag zijn we naar een indoorspeelhal geweest hier om de hoek. Ze hadden peuteruurtjes en het regende dus het leek me wel een goed idee. Hannah vond het leuk! Maar ik moest er wel bij blijven want alleen durfde ze niet.

sorry voor de baggerkwaliteit, is met mijn foon genomen
pi_93875639
Wat een mooi, gretig hoofdje!
pi_93875649
Octo, dat is eigenlijk wel een goed idee een keer naar een binnenspeelhal. Bij mijn ouders zit er ook 1 om de hoek. Even googlen of ze daar ook aan peuteruurtjes doen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:31:59 #159
95408 Incantrix
pi_93875774
Oh, haha, dat tongetje uit dat mondje ook! O+ Echt helemaal erin opgaan, I SO O+ that!
3!
pi_93875927
Zo die had het naar d'r zin! <3
pi_93875972
Haha, schattig octo! O+
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 20:35:54 #162
5428 crew  miss_sly
pi_93875975
Hannah O+

Ik had net een enorm O+ momentje: Senna had haar armen stevig om mijn nek geslagen in een ongelofelijke berenknuffel en toen zei ze "mama lief" O+ O+
pi_93876190
Miss O+ O+

Ik heb nog een leuk samenspeel momentje op Schaap.

Hij gaat straks weer weg, vriendje van buiten fok
pi_93876202
Lief van Senna! Hoe gaat het verder Miss? Wil ze al slapen?
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 20:41:16 #165
5428 crew  miss_sly
pi_93876233
Nope, ze is nu met de LP-kerststal aan het spelen.
pi_93876256
Dat is een mooi schaap! (hoewel d'r ook helemaal niks mis is met het schaap van miss ;) :Y) )
pi_93876650
Miss, 'mama lief': daar doe je het toch allemaal voor O+ *;

Wickie, leuke foto! Mooie kleurverzadiging ook.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:09:31 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_93877704
Asy, doen we!

Buitenspeelgoed: we krijgen nog een zandbak, hebben een schommel (duh) en hij heeft zijn wishbone natuurlijk. En verder een bal en een stel konijnen om achter aan te rennen. En als ie het beu is dan liggen er in een straal van 50 meter drie speeltuinen. Ja, wij zijn verwend.

De capuchon van Driekus zijn jas werkt ook als tuigje, werkt prima.

Ik kreeg vanmiddag ook het toppunt van zoonliefde: drie klapjes op mijn buik (aai baby) en toen een kusje op mijn buik. Dat is echt zwaar uitzonderlijk...
pi_93878304
O. Ja de zandbak, Lars vond dat geweldig vorig zomer...en maar eten uit de zandbak...bah
Verder vindt hij zijn speelgoedgrasmaaier errug boeiend, loopfietsjes enzo ook.
Meike heeft op haar verjaardag een trampoline gekregen, en daar issie ook helemaal weg van.
Net een stuiterbal haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_93879104
Octopussy, wat geweldig! Wat kijkt ze enthousiast! O+ Nu heb ik zin om ook naar zoiets te gaan met Niels!

Awh, Mette en Teun O+ Wat een leuk jochie, hij lijkt zo van boven wel wat op Driekus.

Asy, mijn PM-box is weer opgeruimd :@
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93879188
Twinkly, 27 maart in hattem!!!! Ballorigmeet!
pi_93879314
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Twinkly, 27 maart in hattem!!!! Ballorigmeet!
Is te ver weg helaas.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93879463
Waarom denk ik dat jij daar heel dichtbij woont....hoe kom ik daar dan weer bij?
pi_93879635
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Waarom denk ik dat jij daar heel dichtbij woont....hoe kom ik daar dan weer bij?
Ik kom oorspronkelijk wel uit de buurt ;)
Maar het ligt er ook aan dat wij geen treinstation in de stad hebben :( daardoor duurt het reizen een stuk langer.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:53:06 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93880276
Dank je wel voor het duimen!

Hij slaapt nog! :o
En het bad was heerlijk! Heb er een uur in gelegen met een Lushdingetje van chocola O+

Leuk mef! Zie ik Driekus eens in het echt O+

Twinks, ik PM je morgen terug
pi_93881353
Oehh wat heerlijk Asy! O+ Kreeg je geen honger van die zeep in koekjesvorm en de chocolade-lucht?
Hoe kwam het zo dat hij zo enorm vroeg in bed lag? Heeft hij nog wel gegeten vanavond of was hij daar te moe voor?
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:16:25 #177
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93881747
Oh klinkt goed Asy! :* Had je niet de neiging om het badwater op te slurpen?!
Slaapt Harry nog steeds of is 'ie intussen wakker geworden?

Tirza lag om 20.00 uur in bed en ze heeft echt een half uur liggen kletsen. O+
Toen had D. zoiets van 'ik ga d'r nog maar even een flesje melk geven, dan zal ze wel in slaap vallen.' Dus melk opgewarmd, hij loopt de kamer op, ze ligt dwars in bed, dus hij legt haar recht en ze slaapt als een blok!! :')
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93893882
Goedemorgen!

Asy, klinkt als een heerlijk ontspannend bad! zou ik nu ook wel zin in hebben en dan vooral met lush-spul!

Klein doorbraakje vanmorgen. Isabeau trekt al tijden elastiekjes en speldjes uit d'r haar zodrá ik ze erin doe. Vanmorgen, geinspireerd door foto's van Amélie twee staartjes gemaakt en ze wilde ze er meteen uittrekken. Ik zei: "Nee Isabeau, niet je staartjes uittrekken, het staat zo mooi!" Ik kreeg een glimlach en dit antwoord: "Haartjes mooie!" en toen ik haar afleverde op het KDV zaten ze er nog in! Op de een of andere manier vind ik het zo'n grote stap dat ik haar met woorden heb kunnen overtuigen iets niet te doen wat zó in haar systeem zit!

Miss, hoe heb je uiteindelijk geslapen? En hoe voel je je vandaag?
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:12 #179
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93894121
Oh te gek Sorbo! Hopelijk houdt Isabeau de elastiekjes en speldjes er nu gewoon in!
Zou je dat bij Tirza ook willen proberen?! ;) Als ik een speldje in haar haartjes doe, dan rukt ze het ook vrijwel gelijk eruit. En als ik dan zeg 'laat het speldje in je haar, dan zitten je haartjes mooi!' dan zegt ze gewoon keihard 'Neeeejjjjj' :') zucht. Dus gisteren maar weer d'r pony geknipt.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93894175
Oh ik maak me geen illusies Elmo, die staartjes zitten er nu al niet meer in, maar toch, het is vooruitgang. Maar ik wil best even met Tirza praten hoor ;)
pi_93894178
Ik heb wel gelijk een lading foto's genomen. :D
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:27:56 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93894391
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:10 schreef Twinkly het volgende:
Oehh wat heerlijk Asy! O+ Kreeg je geen honger van die zeep in koekjesvorm en de chocolade-lucht?
Hoe kwam het zo dat hij zo enorm vroeg in bed lag? Heeft hij nog wel gegeten vanavond of was hij daar te moe voor?
Ja het was ook heerlijk!
Eigenlijk had ik er nog thee en echte chocola bij moeten hebben. Maar hé, een mens kan niet alles hebben ;)
Lushdinkie heb ik van mijn man Snieklaas gehad samen met nog een heleboel ander Lush spul O+

Twinks, we zijn zaterdag gaan uiteten met hem en toen heeft hij overdag nog geen 2 uur geslapen van 7 uur 's morgens tot 23 uur 's avonds. Sindsdien is hij (logischerwijs) een beetje uit zijn ritme. Tel daarbij op dat hij bij opa en oma eigenlijk maar een uurtje per dag slaapt en hij ongelukkigerwijs uitgerekend deze week 3 dagen naar opa en oma moest. Kind was total loss gisteren.
Hij heeft ook slecht gegeten (8 frietjes en wat ham stukjes uit mijn loempia). Zijn opgewarmde prakkie bliefde meneer niet. Hij heeft het vannacht wel ingehaald ;)

Ik ga even kolven en dan gaan we saampjes boodschappen doen O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:29:48 #183
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93894432
Isabeau, wat goed van je dat je (even) iets in je haar liet zitten! :Y
Elmo, ze vindt zichzelf stoerder zonder knipjes ;)
pi_93894462
Wat goed, Sorbo! Kan me voorstellen dat het als een grote stap voelt om Isabeau verbaal te kunnen overtuigen!

Lente wil juist dolgraag een speldje in. Om 'm er vervolgens zelf uit te trekken en direct weer naar me toe te komen omdat ie erin moet ('AAN!') En dat spelletje houdt ze uren vol, dus knip ik het speldje er tegenwoordig pas in net voordat ik 'r bij de opvang uit d'r autostoel haal. Dan is ze zo snel afgeleid dat ze er geen erg in heeft.

Zo, Lente is weer op de opvang. Ze zit nu op de grote groep. Toch best een verschil, hoor. 't Zijn verticale groepen, dus de oudste kindjes zijn vier. Gelukkig had ze totaal geen problemen met wennen, maar ze is wel behoudender dat op de babygroep. Alleen vorige week met carnaval werd het 'r even te heftig. Ze hadden de muziek hard aangezet en kwamen met drie groepen verkleed al hossend haar groep binnen. De leidster zag Lente d'r lipje al trillen en bedacht zich dat ze d'r even in de gaten moest houden. Het volgende moment waraop ze keek was Lente weg: zat ze huilend weggedoken onder een kinderstoel. ;( Toen hebben ze 'r maar weer even naar de babygroep gebracht. O+

Ik duik m'n bed weer in. Heb zo'n onmogelijke keelpijn dat ik vannacht elke keer als ik slikte wakker werd. Dan merk je pas hoe vaak je slikt 's nachts. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 10-03-2011 09:37:35 ]
pi_93894625
O ja, afgelopen zondag zijn we onverwacht uit eten geweest. We hadden een kraamfeest en besloten na aflopen met vrienden een hapje te eten. En Lente was zo gezellig! Eerst hebben we een half uurtje op het terras gezeten (en liep ze steeds naar binnen om voor de liveband te staan klappen en dansen) en daarna heeft ze zeker twee uur bij ons aan tafel gezeten; eerst d'r potje leeggegeten en daarna frietjes in appelmoes gedipt.

Op zulke soort momenten vind ik één kind toch wel weer ideaal, hoor. Ik kan me voorstellen dat wij dit soort onverwachte dingen met twee kinderen toch wat sneller zouden laten schieten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:38:51 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93894669
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:37 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, afgelopen zondag zijn we onverwacht uit eten geweest. We hadden een kraamfeest en besloten na aflopen met vrienden een hapje te eten. En Lente was zo gezellig! Eerst hebben we een half uurtje op het terras gezeten (en liep ze steeds naar binnen om voor de liveband te staan klappen en dansen) en daarna heeft ze zeker twee uur bij ons aan tafel gezeten; eerst d'r potje leeggegeten en daarna frietjes in appelmoes gedipt.

Op zulke soort momenten vind ik één kind toch wel weer ideaal, hoor. Ik kan me voorstellen dat wij dit soort onverwachte dingen met twee kinderen toch wat sneller zouden laten schieten.
Waarom zou je dat met 2 laten schieten?
pi_93894690
Da's dus echt zo ongeveer het enige waarmee ik bij Isabeau niet aan hoef te komen; frietjes..

Ssserpente, klinkt als een heerlijke avond. Ik weet niet waarom, maar ik denk er gelijk een Italiaans terras overgroeid met jasmijn en klimop bij, maar da's meer mijn fantasie denk ik ;)

sterkte met je keel!
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:40:44 #188
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_93894739
Dames, wat gaan jullie weer hard! Ik heb niet alles gelezen. Wel over een Driekus die lieve kusjes geeft aan de baby :) O+

En een Senna die nog lekker met kerststal aan het spelen was.

Lente die heerlijk mee uit eten is geweest!

En iets over tuigjes... lijkt me wel handig. Joep wil niet vaak aan de hand lopen en met een zwangere buik er achter aan rennen is ook niet altijd fijn.

Joep drinkt uit een beker. Als ik hem nu een tuitbeker geef, dan wijst hij vaak ook naar mijn (plastic)glas, dat hij daar uit wil drinken :)
Niet mieten! Door gieten!
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 09:46:30 #189
5428 crew  miss_sly
pi_93894906
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

De praktijk leerde mijn zusje dat het met 2 inderdaad een stuk moeilijker is dan met 1. Het klinkt heel ideaal en gemakkelijk, maar zo gemakklelijk is het in de praktijk niet, vond zij. En met de eerste alleen gingen ze regelmatig uit eten.

Ik ben gisteren nog voor mijn dochter naar bed gegaan :')
Schaap moest eerst nog wat werk doen, maar toen hij klaar was en op Senna kon letten, ben ik naar bed gegaan. Het was goed tegen de hoofdpijn, maar mijn maag voelt nog wat gammel.

Senna heeft goed geslapen maar wat kort van 22.15-6.15 :') nu even fietsen en boodschappen doen en hopelijk straks slapen!
pi_93895031
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De praktijk leerde mijn zusje dat het met 2 inderdaad een stuk moeilijker is dan met 1. Het klinkt heel ideaal en gemakkelijk, maar zo gemakklelijk is het in de praktijk niet, vond zij. En met de eerste alleen gingen ze regelmatig uit eten.

ik denk dat dat ook afhankelijk is wat voor kinderen je hebt en hoe oud ze zijn. Ik ga sowieso niet zo graag met de kinderen uiteten. Amber zou het nog wel vol kunnen houden maar Tess is totaal geen stilzitter.. Al heeft ze van de week wel bijna 1,5 uur in d'r stoel gezeten toen we gingen gourmetten maar dat was met hulp van ijsjes en danoontjes :X :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93895205
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Twee is toch meer meer gedoe, vooral logistiek. Daarnaast is één kind op zulk soort momenten makkelijker te handelen: één van ons heeft altijd z'n handen vrij en tijd om lekker te kletsen met een wijntje zonder een kind te hoeven entertainen. Dat vind ik toch best wat waard.

Ik weet zeker dat wij in deze situatie met twee kinderen niet mee waren gegaan. Lente ging laat naar bed, we moesten eerst terug naar huis om een potje op te halen en de volgende dag is ze de hele dag uit d'r doen geweest omdat ze pas om 20:30 uur naar bed ging. Ik was alleen thuis met 'r en Nils was werken. Met twee kinderen (laat staan een baby) had ik dat teveel rompslomp gevonden.

Misschien onterecht en uiteraard heel persoonlijk, hoor, maar ik denk dat ik mezelf met twee kinderen teveel beperkingen zou opleggen. Maar misschien is het wel gewoon luiigheid. ;)

Sorbo, het was ook echt heerlijk. We zaten op loungebanken rond een groot vuur (dat was best een beetje onhandig met Lente, moet ik toegeven :'), hoewel ze er eigenlijk totaal niet bij in de buurt kwam, ze klauterde alleen maar tussen de kussens op de bank) en wij waren aan het kletsen met een rosé'tje. Heerlijk! Ik voelde me een beetje een hippie, om zo laat nog en lekker onverwachts en makkelijk nog met m'n kind op het terras te zitten. Het was ook zo geweldig toen ze naar binnen liep om voor de band te gaan dansen. Echt, ik hou van zulk soort avonden en verheug me zo op de zomer (en op vakantie!) op dat soort momenten! O+
pi_93895344
Ik denk ook dat je dingen misschien sneller laat schieten met twee. Maar ik ook dat dat tijdelijk is. Als ze op een gegeven moment allebei wat groter zijn kan dat volgens mij weer prima wel. En dan kun je nog een uurtje langer blijven, omdat ze zich samen zo goed vermaken. :P

En dan denk ik aan onze tijd op Aruba. De bbq-s op het strand, waar we meestal langer bleven hangen dan gezien bedtijd goed zou zijn. Mijn broertje en ik waren dan altijd heel koest aan het spelen, juist dan!
pi_93895364
Ssserpente, jij omschrijft precies het soort avonden waar ik heel blij van word. Trouwens, zo'n terras en muziek enzo zijn overdag ook heel leuk en Isabeau geniet er ook altijd van. We nemen haar regelmatig even mee om ergens iets te gaan drinken en soms een hapje eten en dat gaat altijd prima. Zo hebben we laatst op een regenachtige middag uren in een strandtent gezeten. Isabeau was lekker met ons mee aan het eten en liep rondjes door de ruimte. Er waren veel kinderen en mensen die op het strand hadden gewandeld, dus dat rondlopen was geen probleem. Dan zit je daar zo te genieten van je gezin, de warmte en het samenzijn... *zucht*

Anyway, voor mij één van de redenen om het bij één kind te houden.
pi_93895387
Haha Groofs, herkenbaar... heel zoet spelen in de hoop dat je nog langer op mag blijven!
pi_93895389
Ik hou er ook van. O+
pi_93895407
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:01 schreef Sorbootje het volgende:
Haha Groofs, herkenbaar... heel zoet spelen in de hoop dat je nog langer op mag blijven!
En oprecht denken dat je ouders de tijd niet in de gaten hadden. _O-
pi_93895480
Ja dat ook vooral. Maar stiekem genoten je ouders net zo hard van de avond zoals hij op dat moment was als jijzelf

Oh man ik wil NU zomer! Of wacht, eind mei, da's ook goed genoeg, want dan gaan we naar Italie
pi_93895505
Ik ben jaloers Sorbo!! Waar in Italie?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')