abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93881353
Oehh wat heerlijk Asy! O+ Kreeg je geen honger van die zeep in koekjesvorm en de chocolade-lucht?
Hoe kwam het zo dat hij zo enorm vroeg in bed lag? Heeft hij nog wel gegeten vanavond of was hij daar te moe voor?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:16:25 #177
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93881747
Oh klinkt goed Asy! :* Had je niet de neiging om het badwater op te slurpen?!
Slaapt Harry nog steeds of is 'ie intussen wakker geworden?

Tirza lag om 20.00 uur in bed en ze heeft echt een half uur liggen kletsen. O+
Toen had D. zoiets van 'ik ga d'r nog maar even een flesje melk geven, dan zal ze wel in slaap vallen.' Dus melk opgewarmd, hij loopt de kamer op, ze ligt dwars in bed, dus hij legt haar recht en ze slaapt als een blok!! :')
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93893882
Goedemorgen!

Asy, klinkt als een heerlijk ontspannend bad! zou ik nu ook wel zin in hebben en dan vooral met lush-spul!

Klein doorbraakje vanmorgen. Isabeau trekt al tijden elastiekjes en speldjes uit d'r haar zodrá ik ze erin doe. Vanmorgen, geinspireerd door foto's van Amélie twee staartjes gemaakt en ze wilde ze er meteen uittrekken. Ik zei: "Nee Isabeau, niet je staartjes uittrekken, het staat zo mooi!" Ik kreeg een glimlach en dit antwoord: "Haartjes mooie!" en toen ik haar afleverde op het KDV zaten ze er nog in! Op de een of andere manier vind ik het zo'n grote stap dat ik haar met woorden heb kunnen overtuigen iets niet te doen wat zó in haar systeem zit!

Miss, hoe heb je uiteindelijk geslapen? En hoe voel je je vandaag?
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:12 #179
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93894121
Oh te gek Sorbo! Hopelijk houdt Isabeau de elastiekjes en speldjes er nu gewoon in!
Zou je dat bij Tirza ook willen proberen?! ;) Als ik een speldje in haar haartjes doe, dan rukt ze het ook vrijwel gelijk eruit. En als ik dan zeg 'laat het speldje in je haar, dan zitten je haartjes mooi!' dan zegt ze gewoon keihard 'Neeeejjjjj' :') zucht. Dus gisteren maar weer d'r pony geknipt.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93894175
Oh ik maak me geen illusies Elmo, die staartjes zitten er nu al niet meer in, maar toch, het is vooruitgang. Maar ik wil best even met Tirza praten hoor ;)
pi_93894178
Ik heb wel gelijk een lading foto's genomen. :D
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:27:56 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93894391
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:10 schreef Twinkly het volgende:
Oehh wat heerlijk Asy! O+ Kreeg je geen honger van die zeep in koekjesvorm en de chocolade-lucht?
Hoe kwam het zo dat hij zo enorm vroeg in bed lag? Heeft hij nog wel gegeten vanavond of was hij daar te moe voor?
Ja het was ook heerlijk!
Eigenlijk had ik er nog thee en echte chocola bij moeten hebben. Maar hé, een mens kan niet alles hebben ;)
Lushdinkie heb ik van mijn man Snieklaas gehad samen met nog een heleboel ander Lush spul O+

Twinks, we zijn zaterdag gaan uiteten met hem en toen heeft hij overdag nog geen 2 uur geslapen van 7 uur 's morgens tot 23 uur 's avonds. Sindsdien is hij (logischerwijs) een beetje uit zijn ritme. Tel daarbij op dat hij bij opa en oma eigenlijk maar een uurtje per dag slaapt en hij ongelukkigerwijs uitgerekend deze week 3 dagen naar opa en oma moest. Kind was total loss gisteren.
Hij heeft ook slecht gegeten (8 frietjes en wat ham stukjes uit mijn loempia). Zijn opgewarmde prakkie bliefde meneer niet. Hij heeft het vannacht wel ingehaald ;)

Ik ga even kolven en dan gaan we saampjes boodschappen doen O+
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:29:48 #183
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93894432
Isabeau, wat goed van je dat je (even) iets in je haar liet zitten! :Y
Elmo, ze vindt zichzelf stoerder zonder knipjes ;)
pi_93894462
Wat goed, Sorbo! Kan me voorstellen dat het als een grote stap voelt om Isabeau verbaal te kunnen overtuigen!

Lente wil juist dolgraag een speldje in. Om 'm er vervolgens zelf uit te trekken en direct weer naar me toe te komen omdat ie erin moet ('AAN!') En dat spelletje houdt ze uren vol, dus knip ik het speldje er tegenwoordig pas in net voordat ik 'r bij de opvang uit d'r autostoel haal. Dan is ze zo snel afgeleid dat ze er geen erg in heeft.

Zo, Lente is weer op de opvang. Ze zit nu op de grote groep. Toch best een verschil, hoor. 't Zijn verticale groepen, dus de oudste kindjes zijn vier. Gelukkig had ze totaal geen problemen met wennen, maar ze is wel behoudender dat op de babygroep. Alleen vorige week met carnaval werd het 'r even te heftig. Ze hadden de muziek hard aangezet en kwamen met drie groepen verkleed al hossend haar groep binnen. De leidster zag Lente d'r lipje al trillen en bedacht zich dat ze d'r even in de gaten moest houden. Het volgende moment waraop ze keek was Lente weg: zat ze huilend weggedoken onder een kinderstoel. ;( Toen hebben ze 'r maar weer even naar de babygroep gebracht. O+

Ik duik m'n bed weer in. Heb zo'n onmogelijke keelpijn dat ik vannacht elke keer als ik slikte wakker werd. Dan merk je pas hoe vaak je slikt 's nachts. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 10-03-2011 09:37:35 ]
pi_93894625
O ja, afgelopen zondag zijn we onverwacht uit eten geweest. We hadden een kraamfeest en besloten na aflopen met vrienden een hapje te eten. En Lente was zo gezellig! Eerst hebben we een half uurtje op het terras gezeten (en liep ze steeds naar binnen om voor de liveband te staan klappen en dansen) en daarna heeft ze zeker twee uur bij ons aan tafel gezeten; eerst d'r potje leeggegeten en daarna frietjes in appelmoes gedipt.

Op zulke soort momenten vind ik één kind toch wel weer ideaal, hoor. Ik kan me voorstellen dat wij dit soort onverwachte dingen met twee kinderen toch wat sneller zouden laten schieten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:38:51 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93894669
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:37 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, afgelopen zondag zijn we onverwacht uit eten geweest. We hadden een kraamfeest en besloten na aflopen met vrienden een hapje te eten. En Lente was zo gezellig! Eerst hebben we een half uurtje op het terras gezeten (en liep ze steeds naar binnen om voor de liveband te staan klappen en dansen) en daarna heeft ze zeker twee uur bij ons aan tafel gezeten; eerst d'r potje leeggegeten en daarna frietjes in appelmoes gedipt.

Op zulke soort momenten vind ik één kind toch wel weer ideaal, hoor. Ik kan me voorstellen dat wij dit soort onverwachte dingen met twee kinderen toch wat sneller zouden laten schieten.
Waarom zou je dat met 2 laten schieten?
pi_93894690
Da's dus echt zo ongeveer het enige waarmee ik bij Isabeau niet aan hoef te komen; frietjes..

Ssserpente, klinkt als een heerlijke avond. Ik weet niet waarom, maar ik denk er gelijk een Italiaans terras overgroeid met jasmijn en klimop bij, maar da's meer mijn fantasie denk ik ;)

sterkte met je keel!
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:40:44 #188
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_93894739
Dames, wat gaan jullie weer hard! Ik heb niet alles gelezen. Wel over een Driekus die lieve kusjes geeft aan de baby :) O+

En een Senna die nog lekker met kerststal aan het spelen was.

Lente die heerlijk mee uit eten is geweest!

En iets over tuigjes... lijkt me wel handig. Joep wil niet vaak aan de hand lopen en met een zwangere buik er achter aan rennen is ook niet altijd fijn.

Joep drinkt uit een beker. Als ik hem nu een tuitbeker geef, dan wijst hij vaak ook naar mijn (plastic)glas, dat hij daar uit wil drinken :)
Niet mieten! Door gieten!
  Moderator donderdag 10 maart 2011 @ 09:46:30 #189
5428 crew  miss_sly
pi_93894906
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

De praktijk leerde mijn zusje dat het met 2 inderdaad een stuk moeilijker is dan met 1. Het klinkt heel ideaal en gemakkelijk, maar zo gemakklelijk is het in de praktijk niet, vond zij. En met de eerste alleen gingen ze regelmatig uit eten.

Ik ben gisteren nog voor mijn dochter naar bed gegaan :')
Schaap moest eerst nog wat werk doen, maar toen hij klaar was en op Senna kon letten, ben ik naar bed gegaan. Het was goed tegen de hoofdpijn, maar mijn maag voelt nog wat gammel.

Senna heeft goed geslapen maar wat kort van 22.15-6.15 :') nu even fietsen en boodschappen doen en hopelijk straks slapen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93895031
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De praktijk leerde mijn zusje dat het met 2 inderdaad een stuk moeilijker is dan met 1. Het klinkt heel ideaal en gemakkelijk, maar zo gemakklelijk is het in de praktijk niet, vond zij. En met de eerste alleen gingen ze regelmatig uit eten.

ik denk dat dat ook afhankelijk is wat voor kinderen je hebt en hoe oud ze zijn. Ik ga sowieso niet zo graag met de kinderen uiteten. Amber zou het nog wel vol kunnen houden maar Tess is totaal geen stilzitter.. Al heeft ze van de week wel bijna 1,5 uur in d'r stoel gezeten toen we gingen gourmetten maar dat was met hulp van ijsjes en danoontjes :X :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93895205
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Twee is toch meer meer gedoe, vooral logistiek. Daarnaast is één kind op zulk soort momenten makkelijker te handelen: één van ons heeft altijd z'n handen vrij en tijd om lekker te kletsen met een wijntje zonder een kind te hoeven entertainen. Dat vind ik toch best wat waard.

Ik weet zeker dat wij in deze situatie met twee kinderen niet mee waren gegaan. Lente ging laat naar bed, we moesten eerst terug naar huis om een potje op te halen en de volgende dag is ze de hele dag uit d'r doen geweest omdat ze pas om 20:30 uur naar bed ging. Ik was alleen thuis met 'r en Nils was werken. Met twee kinderen (laat staan een baby) had ik dat teveel rompslomp gevonden.

Misschien onterecht en uiteraard heel persoonlijk, hoor, maar ik denk dat ik mezelf met twee kinderen teveel beperkingen zou opleggen. Maar misschien is het wel gewoon luiigheid. ;)

Sorbo, het was ook echt heerlijk. We zaten op loungebanken rond een groot vuur (dat was best een beetje onhandig met Lente, moet ik toegeven :'), hoewel ze er eigenlijk totaal niet bij in de buurt kwam, ze klauterde alleen maar tussen de kussens op de bank) en wij waren aan het kletsen met een rosé'tje. Heerlijk! Ik voelde me een beetje een hippie, om zo laat nog en lekker onverwachts en makkelijk nog met m'n kind op het terras te zitten. Het was ook zo geweldig toen ze naar binnen liep om voor de band te gaan dansen. Echt, ik hou van zulk soort avonden en verheug me zo op de zomer (en op vakantie!) op dat soort momenten! O+
pi_93895344
Ik denk ook dat je dingen misschien sneller laat schieten met twee. Maar ik ook dat dat tijdelijk is. Als ze op een gegeven moment allebei wat groter zijn kan dat volgens mij weer prima wel. En dan kun je nog een uurtje langer blijven, omdat ze zich samen zo goed vermaken. :P

En dan denk ik aan onze tijd op Aruba. De bbq-s op het strand, waar we meestal langer bleven hangen dan gezien bedtijd goed zou zijn. Mijn broertje en ik waren dan altijd heel koest aan het spelen, juist dan!
pi_93895364
Ssserpente, jij omschrijft precies het soort avonden waar ik heel blij van word. Trouwens, zo'n terras en muziek enzo zijn overdag ook heel leuk en Isabeau geniet er ook altijd van. We nemen haar regelmatig even mee om ergens iets te gaan drinken en soms een hapje eten en dat gaat altijd prima. Zo hebben we laatst op een regenachtige middag uren in een strandtent gezeten. Isabeau was lekker met ons mee aan het eten en liep rondjes door de ruimte. Er waren veel kinderen en mensen die op het strand hadden gewandeld, dus dat rondlopen was geen probleem. Dan zit je daar zo te genieten van je gezin, de warmte en het samenzijn... *zucht*

Anyway, voor mij één van de redenen om het bij één kind te houden.
pi_93895387
Haha Groofs, herkenbaar... heel zoet spelen in de hoop dat je nog langer op mag blijven!
pi_93895389
Ik hou er ook van. O+
pi_93895407
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:01 schreef Sorbootje het volgende:
Haha Groofs, herkenbaar... heel zoet spelen in de hoop dat je nog langer op mag blijven!
En oprecht denken dat je ouders de tijd niet in de gaten hadden. _O-
pi_93895480
Ja dat ook vooral. Maar stiekem genoten je ouders net zo hard van de avond zoals hij op dat moment was als jijzelf

Oh man ik wil NU zomer! Of wacht, eind mei, da's ook goed genoeg, want dan gaan we naar Italie
pi_93895505
Ik ben jaloers Sorbo!! Waar in Italie?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93895507
Heerlijk he, Sorbo, ik krijg het er helemaal warm van. :') Dat zijn voor mij ook echt de genietmomentjes van het leven. Onverwacht een soepje met stokbrood eten op het terras in Domburg of op het strandpaviljoen in het zonnetje met z'n drietjes of met vrienden. *Zucht idd! :D
pi_93895526
Ik verheug me enorm op dit weekend en op de zaterdag in het bijzonder.

We gaan naar vrienden (mijn broertje ook) die we al vanaf onze geboorte zo ongeveer kennen (hij is de zoon van onze oppasmoeder en van onze leeftijd). Mijn broertje en hij gaan een kippenhok bouwen daar, de kinderen mogen lekker helpen (er zijn er nog twee van S's leeftijd), en uiteindelijk lekker eten met z'n allen. We hebben altijd zoveel plezier met dit gezelschap. En iedereen is ook zo vertrouwd met mijn kinderen, dat ze ongemerkt allemaal heel veel van de zorg overnemen. Dit zijn de middagen en avonden dat ik echt gewoon volwassen kan genieten van een glaasje wijn enzo.

Klinkt misschien heel sneu zo, maar zo bedoel ik het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')