Ik zou hier natuurlijk een hele verhandeling kunnen houden over fotografie en zo, maar laten we nou heel eerlijk zijn...daar zit toch niemand op te wachten?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
Voor de liefhebbers die naar Professional Imaging gaan begin maart: een van mijn favoriete fotografen geeft daar presentaties. Die gast is goedHij is er zondag en maandag en doet zijn verhaaltje drie keer per dag bij de Canon stand.
Een topic van Kano, daar moet je gepost hebben.quote:
Nooit je neus laten zien, tot er een pro topic is en dan meedoen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:46 schreef Xilantof het volgende:
Met deze editie moet ik natuurlijk wel mee doen...
En dan heb je een body, heeft iedereen opeens 70-200's, 17-40's, 3000-9000's, F/4, F/2.8, F/1.2, F/0.7.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:47 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik krijg 'ikwileenDSLR'drang van dit subforum. Maar ik heb geen zin er geld aan uit te geven.
20 maart vanaf 2 uur ben ik op de mat in sporthallen zuid te vinden trouwensquote:
Jajoh daar heb ik nog geen verstand van. Dus dat boeit nog niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan heb je een body, heeft iedereen opeens 70-200's, 17-40's, 3000-9000's, F/4, F/2.8, F/1.2, F/0.7.
En het enige wat je dan denkt is HEBBEN HEBBEN HEBBEN
Dan kan je inderdaad nog als vrolijk meisje door de stad huppelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:50 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Jajoh daar heb ik nog geen verstand van. Dus dat boeit nog niet.
Voelde me aangetrokken tot het fotovestquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nooit je neus laten zien, tot er een pro topic is en dan meedoen?
Relaxt. Kan je hun body niet gebruiken?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:53 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oh en mijn ouders hebben een Canon 18-55 en een Sigma 70-200 dus die kan ik ook gebruiken als ik een Canon koop.
Ach, dan is 't goed.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Voelde me aangetrokken tot het fotovest
Ik mag dat ding niet mee naar mijn huis.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Relaxt. Kan je hun body niet gebruiken?
Wat is het dan voor ding?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik mag dat ding niet mee naar mijn huis.
6 jaar terug al weerquote:
quote:
Langzaam juist. Meeste reeksen hebben 20 keer zoveel topics in 6 jaarquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Tijd gaat snel
Denk dat Xil, RonaldV en ikkuh toch wel de echte oud-gedienden zijn
2e post in de eerste SC was van mijquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Tijd gaat snel
Denk dat Xil, RonaldV en ikkuh toch wel de echte oud-gedienden zijn
Canon 1000D.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het dan voor ding?
Wel jammer, maar als je een eigen hebt voelt het toch beter dan dat je met geleende spullen rondloopt
Daarintegen is huren wel weer hendig!
Steel 'm!quote:
We waren idd even gestopt met tellen:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:09 schreef Xilantof het volgende:
En er zijn er wel meer geweest. Want we zijn een tijdje gestopt met tellen (toch?).
Ze hebben dat ding net een halfjaar, mams wilde een 450D kopen maar paps wilde die niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Steel 'm!
Of maak ze wijs dat het verouderde troep is, en dat ze beter een nieuwe kunnen kopen.
Dan kan jij vervolgens die 1000D overnemen
Klopt. Die nummering slaat ook echt nergens opquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:09 schreef Xilantof het volgende:
En er zijn er wel meer geweest. Want we zijn een tijdje gestopt met tellen (toch?).
MOOI MANquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zojuist is aangetoond dat ie niet eens kloptquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klopt. Die nummering slaat ook echt nergens op![]()
Misschien een goed moment om hem te laten varen bij de volgende topic
Zo gaat dat hier ook. Wel een spiegelreflex willen, de goedkoopste kopen om vervolgens constant te zeggen "Maar dit is toch een spiegelreflex"? Zo gaat dat hier met ALLLES, Frustrerend altijd.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:13 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ze hebben dat ding net een halfjaar, mams wilde een 450D kopen maar paps wilde die niet.Mongool dattie is.
Mams heeft ook nog een analoge Minolta, die wil ik eigenlijk overkopen hehe.
Het erge is dat hij voor mijn moeder was, en mijn vader hem nu geclaimt heeft.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo gaat dat hier ook. Wel een spiegelreflex willen, de goedkoopste kopen om vervolgens constant te zeggen "Maar dit is toch een spiegelreflex"? Zo gaat dat hier met ALLLES, Frustrerend altijd.
Zo erg is het hier dan ook weer nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:20 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Het erge is dat hij voor mijn moeder was, en mijn vader hem nu geclaimt heeft.Terwijl mijn moeder voor die 450D een hele goede aanbieding had gezien.
Ja mijn moeder gebruikt hem wel uiteraard. Maar het is meer mijn vaders camera.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo erg is het hier dan ook weer nietZe delen wel alles eerlijk samen
Regel een grote FOT meet, zorg dat iedereen al zijn/haar spullen mee neemt en laat je begraven onder een berg body's, lenzen en flitsersquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:23 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja mijn moeder gebruikt hem wel uiteraard. Maar het is meer mijn vaders camera.
Maargoed, ik had een betere camera dan hij en dan moet hij mij overtreffen. Logisch natuurlijk.
En dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Regel een grote FOT meet, zorg dat iedereen al zijn/haar spullen mee neemt en laat je begraven onder een berg body's, lenzen en flitsers
quote:
Dan dat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:25 schreef Mexicaantje. het volgende:
DAT is trouwens wel een fucking awesome idee voor een foto.Voor op MIJN flickr uiteraard.
Who's in?
Dus dat was het doelpuntw aar mijn vader 'YES!" door de kamer schreeuwde?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:37 schreef Wiebeldak het volgende:
Wat een geweldige wedstrijd! En een enorm lekker doelpunt van Messi in de blessure tijd. Man.. genieten, erg jammer dat dit een 8e finale is pas.
Haha, ja ik denk het. Want het was een fantastisch doelpunt en hij is dus ook voor Barcelona net als ikquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:40 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Dus dat was het doelpuntw aar mijn vader 'YES!" door de kamer schreeuwde?
Weet ik dat ook weer.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:48 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Haha, ja ik denk het. Want het was een fantastisch doelpunt en hij is dus ook voor Barcelona net als ik
Herinneringenquote:
4 jaar niet gepostquote:
Jij en Freud gaan dus heen? Tof!quote:
Working on thatquote:
Al een paar maanden toch?quote:
quote:
Tijdje al inderdaad, maar goed Ieren zijn niet zo rap.quote:
Als ik niet beter zou weten zou ik haast denken dat je het vervelend vind dat ik hier even hoi kom zeggenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:07 schreef PdeHoog het volgende:
Wat is dit nou, Offy
Daarom postte ik dat linkje niet in je Facebook
Ze zijn wel weer goed met toffe kroegen, maar daar hebben jullie weinig aanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Tijdje al inderdaad, maar goed Ieren zijn niet zo rap.
Nee johquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:09 schreef Offy het volgende:
[..]
Als ik niet beter zou weten zou ik haast denken dat je het vervelend vind dat ik hier even hoi kom zeggen
Nee dat ken ik. En dan heb je hem toch geliked.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
Klik je op facebook op een link die je leuk lijkt, moet je eerst een survey doen voordat het desbetreffende filmpje geladen kan worden. Is dat eindelijk gedaan, doet ie 't niet.
En toch staat er een pic van een lekker wijf bij. Waarom trappen wij er zo snel in?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:24 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Nee dat ken ik. En dan heb je hem toch geliked.
Ja flauw hè.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En toch staat er een pic van een lekker wijf bij. Waarom trappen wij er zo snel in?
Ja wel verdomme. Klik ik op hoop van zegen nog een keer, vind ik 'm opeens leuk WTFquote:
Nee dat vond je al eerder.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja wel verdomme. Klik ik op hoop van zegen nog een keer, vind ik 'm opeens leuk WTF
Wel? Dat komt door die site, ik heb zelf niet op vind ik leuk geklikt!quote:
Ja d at had ik dus ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel? Dat komt door die site, ik heb zelf niet op vind ik leuk geklikt!
Same!quote:
mijn 100-400 L is geen knuffelobject(ief)!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Dan dat.
Ik heb niet zoveel spul, maar als er dan toch een meet is lijkt mij het wel grappig om te doen.
Mits je de grootste lens gaat knuffelen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:37 schreef Marc H het volgende:
[..]
mijn 100-400 L is geen knuffelobject(ief)!
Meetingen zijn leuk, maar ook heel gevaarlijk. Zeker als je apparatuur gaat lenen van andere meet'ers. Je zal niet de eerste zijn die plotseling na een meet een bepaalde (dure) lens moet hebben.
Nee... Offyquote:
Ik heb gisteren de katten weer in de woonkamer gelaten een avondje. Ze hebben hartstikke lief liggen slapen tot Muffin probeerde p mijn schoot te plassenquote:Op woensdag 9 maart 2011 07:48 schreef taxibabe het volgende:
Ik moet natuurlijk ook in deze 'historische' 200 hebben gepost.
Oei, dat is minder..quote:Op woensdag 9 maart 2011 07:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de katten weer in de woonkamer gelaten een avondje. Ze hebben hartstikke lief liggen slapen tot Muffin probeerde p mijn schoot te plassenEn vanmorgen vond ik allemaal plasjes in de keuken
Straks de DA maar weer eens bellen.
Moet om 17:00 uur bij DA zijn voor onderzoekje.quote:Op woensdag 9 maart 2011 07:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oei, dat is minder..Laat ff weten wat de DA heeft gezegt.
Thnxquote:
Ok, fijn dat je vandaag nog terecht kunt bij de DA, sterkte met Muffin..quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet om 17:00 uur bij DA zijn voor onderzoekje.
Hadden we bij ons ook, moet je maar niet op een invalide plek parkerenquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
Loopt net een hysterisch jankende vrouw door de straat hier. Heeft ze een bon gekregen
Ze komen hier echt elke week langs. Laatst kreeg zelfs iemand een bon die zijn auto had geparkeerd, naar binnen ging voor een vergunning en weer naar buiten liepquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hadden we bij ons ook, moet je maar niet op een invalide plek parkeren
FML verhaal.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ze komen hier echt elke week langs. Laatst kreeg zelfs iemand een bon die zijn auto had geparkeerd, naar binnen ging voor een vergunning en weer naar buiten liep
Taxibabe!quote:Op woensdag 9 maart 2011 07:48 schreef taxibabe het volgende:
Offy! Volgens mij heb ik jou tot nu toe alleen in irc gesproken! Leuk!
70-200 neem ik aan? Met IS?quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:15 schreef Timmos het volgende:
Mail gehad van iemand die goedkoop van zijn 80-200 f/2.8 afwilt.. Hopelijk wordt het een deal..
Ik wist niet dat die er was, maar ging er stiekem van uit dat het Canon zou zijnquote:Op woensdag 9 maart 2011 17:18 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nope, de gouwe ouwe Nikkor 80-200 f/2.8 schuifzoom
Nein, je suis un Nikonian, ofzo.. Natuurlijk liever de 70-200 f/2.8 VRII maar das 1900 euro, deze 'maar' max. 300 en wat ik zo lees scheelt het kwa kwaliteit weinig met de VRI iig?quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die er was, maar ging er stiekem van uit dat het Canon zou zijn
Das een flink prijsverschil!quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:22 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nein, je suis un Nikonian, ofzo.. Natuurlijk liever de 70-200 f/2.8 VRII maar das 1900 euro, deze 'maar' max. 300 en wat ik zo lees scheelt het kwa kwaliteit weinig met de VRI iig?
Hij is wel supergeil hoor! Het enige wat die VRII heeft is minder vignettering, maar daar heb je met DX minder mee te maken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:22 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nein, je suis un Nikonian, ofzo.. Natuurlijk liever de 70-200 f/2.8 VRII maar das 1900 euro, deze 'maar' max. 300 en wat ik zo lees scheelt het kwa kwaliteit weinig met de VRI iig?
Ja, en je hebt geen statiefgondel en VR, maar boeiend, zit wel op mn 400mm maar heb allebei nog nooit gebruiktquote:Op woensdag 9 maart 2011 17:51 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hij is wel supergeil hoor! Het enige wat die VRII heeft is minder vignettering, maar daar heb je met DX minder mee te maken.
Voor 200 eurri help ik je aan een Canon DSLRquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:47 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik krijg 'ikwileenDSLR'drang van dit subforum. Maar ik heb geen zin er geld aan uit te geven.
Als ze uberhaupt reagerenquote:
Wat voor één?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:02 schreef freud het volgende:
[..]
Voor 200 eurri help ik je aan een Canon DSLR
[..]
Als ze uberhaupt reageren
ding heeft zo'n klein schermquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:15 schreef freud het volgende:
Het is de 20D van mijn vriendin. Ze was in een goeie bui, dus 150 is ook goed.
Net Ierland maar weer eens gespammed.
Ik heb alleen maar 'verstand' van Canon, waarmee moet ik dat vergelijken?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:57 schreef Timmos het volgende:
[..]
Voor die prijs heb je ook een Nikon D40 ongeveer..
Serieus ik heb laatst voor het eerst op een motor gezeten als bestuurder en het was zo achterlijk tof.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:15 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die wil ik ook.
Maar ja, geld enzo. Komt nog wel een keer.
Ach, voor snelle check prima bruikbaar. Tov de D40 heb je wel rekening te houden met het feit dat je dan dure lenzen moet kopen vanwege de AF... De 350D is stuk kleiner, wat je echt merkt met wat grotere lenzen. Zit trouwens ook een kitlens bij.quote:
Doorsparen voor wat? Je komt misschien wat iso, megapixels en frames/seconde etc te kort tov een 50/60D, maar verder lijkt mij dat de 20D nog prima mee kan komen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:33 schreef Mexicaantje. het volgende:
Mja klinkt wel goed want het is fucking goedkoop.Maar ik vraag me dan af of ik niet beter door kan sparen.
Ja nee weet ik niet. Ik zeg het juist om advies te krijgenquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doorsparen voor wat? Je komt misschien wat iso, megapixels en frames/seconde etc te kort tov een 50/60D, maar verder lijkt mij dat de 20D nog prima mee kan komen.
Wat te zeggen van zijn gigamega body met bijbehoorend megagigaultra lens. Ik vraag me af of er iemand is die hier overheen kan.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Duidelijk een pro!
Check dat fotovest!
Ah, op die fiets.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:37 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja nee weet ik niet. Ik zeg het juist om advies te krijgenWant weet nog steeds niet heeeeel veel van DSLR's af eigenlijk, omdat ik de stap om er één te kopen steeds niet zet.
Ja nee dat weet ik wel. Maar hoeveel oudere versies verschillen van nieuwere versies, en in hoeverre dat merkbaar is etc.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, op die fiets.
Bij canon gaat het erom dat hoe kleiner het getal, hoe beter de camera
Dus
1Ds
1d
5D
7D
xxD
xxxD
xxxxD
Nu vergeet ik vast iets. Ik ga ff kijken of ik 't hendige overzicht van wikipedia kan opsnorren.
Over het algemeen hebben de nieuwere meer frames/seconde, ze kunnen vaak (hd) filmen en de iso waardes zijn hoger (oftewel, minder ruis bij hogere iso)quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:39 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja nee dat weet ik wel. Maar hoeveel oudere versies verschillen van nieuwere versies, en in hoeverre dat merkbaar is etc.
Mja, wat is je doel? De 20D is prima om het te leren. Lenzen die je koopt zijn op nieuwe bodies ook weer te gebruiken en als het toch niets is voor je, dan is er niet zoveel geld weggegooid. Als je met fotografie gewoon meer wil doen met spannende modi, dan is een canon SX20 oid ook een prima start. Besef wel dat een DSLR ook betekent dat je moet investeren in lenzenquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:37 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja nee weet ik niet. Ik zeg het juist om advies te krijgenWant weet nog steeds niet heeeeel veel van DSLR's af eigenlijk, omdat ik de stap om er één te kopen steeds niet zet.
Jahaaaa dat met die lenzen is het punt haha. Maar idd, 150 euro is niet zo veel geld. En ik zit het te vergelijken met de 40D en 450D en dat verschilt niet eens zoooooo heel veel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:50 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, wat is je doel? De 20D is prima om het te leren. Lenzen die je koopt zijn op nieuwe bodies ook weer te gebruiken en als het toch niets is voor je, dan is er niet zoveel geld weggegooid. Als je met fotografie gewoon meer wil doen met spannende modi, dan is een canon SX20 oid ook een prima start. Besef wel dat een DSLR ook betekent dat je moet investeren in lenzen.
jasorryhelemaalmijnschuldhetspijtmeecht...quote:
Aaaahaaahhhh je verleidt me. Houd hem gereserveerd voor me, ik kom er later deze/volgende week op terug.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:55 schreef freud het volgende:
Ja, zitten een paar accu's bij (stuk of 3 geloof ik). Als je nog wat geld over hebt voor een 70-300 lens oid voor 80 euro op MP, dan ben je redelijk compleet. De kitlens is 18-55, dus heeft niet zo gek veel bereik qua inzoomen.
No probquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:56 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Aaaahaaahhhh je verleidt me. Houd hem gereserveerd voor me, ik kom er later deze/volgende week op terug.
Haha autsch.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:02 schreef freud het volgende:
[..]
No prob. Hij staat nergens aangeboden, en met een 5Dmk2 en 7D in huis doen we er niet veel meer mee
.
Valt bij de 20D nog best wel mee zelfs... ISO tot 1600 en eventueel uitbreidbaar tot 3200, 8.2 MP is ook niet overdreven weinig. Alle hedendaagse bodies hebben er een stuk meer, maar eerlijk is eerlijk: die gebruik je eigenlijk toch niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doorsparen voor wat? Je komt misschien wat iso, megapixels en frames/seconde etc te kort tov een 50/60D, maar verder lijkt mij dat de 20D nog prima mee kan komen.
Die megapixels of iso? Ik hik best vaak tegen ISO 1600 aan, zelfs met de 1.8quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:09 schreef Omniej het volgende:
[..]
Valt bij de 20D nog best wel mee zelfs... ISO tot 1600 en eventueel uitbreidbaar tot 3200, 8.2 MP is ook niet overdreven weinig. Alle hedendaagse bodies hebben er een stuk meer, maar eerlijk is eerlijk: die gebruik je eigenlijk toch niet.
Enige serieuze minpunt zou wat mij betreft het schermpje zijn, maar ach, je haalt wel voor heel weinig geld een semi-pro/prosumer body in huis en op je uiteindelijke foto is het formaat van je schermpje niet te zien.
MP denk ik dat hij bedoelt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die megapixels of iso? Ik hik best vaak tegen ISO 1600 aan, zelfs met de 1.8
En kwa bruikbare pixels ga je er 10 keer op vooruitquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:13 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
MP denk ik dat hij bedoelt.
Qua MP ga ik er 0,1 op vooruit ivm mijn huidige (compact superzoom)camera.
De megapixels bedoelde ik, die je niet gebruikt. Tegen de ISO van 1600 hikte ik op mijn 450D ook wel aan ja en dat was voor mij de #1 reden 'm eruit te doen, maar als je daar een serieuze verbetering in wilt, red je het niet met 150 euro.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mods die lopen te slapen, dat is pas tenenkrommend.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:03 schreef kanovinnie het volgende:
Dit is ook tenenkrommend. Users die dubbele topics aanmaken.
WAT! Hem wel mailen en mij niet? Relax Xil, Offy kennende zal het nog wel ene maandje duren!quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:54 schreef Offy het volgende:
[..]
jasorryhelemaalmijnschuldhetspijtmeecht...![]()
Morgen heb jij mail!![]()
(maar niet doorvertellen nog hoor, het wordt een verrassing)
Ik net mijn bed uit!quote:Op donderdag 10 maart 2011 05:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Indeed! Ik stap de auto in!![]()
Goedemorgen!
Dat is ook weer zo. Voor 150 euro heb je gewoon een kek toestel waarmee je het iig een tijdje bezig kan zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
De megapixels bedoelde ik, die je niet gebruikt. Tegen de ISO van 1600 hikte ik op mijn 450D ook wel aan ja en dat was voor mij de #1 reden 'm eruit te doen, maar als je daar een serieuze verbetering in wilt, red je het niet met 150 euro.
Klopt. Maar daar krijg ik dan ook voor betaald.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mods die lopen te slapen, dat is pas tenenkrommend.
Ookquote:
Ik zit er zelfs heel vaak overheen. Vanavond mag ik blij zijn als ik een paar foto's onder de ISO 1600 kan maken, 3200 zal normaal zijn, 6400 zal ik een paar keer moeten gebruiken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:28 schreef CompuMess het volgende:
Môgge...
Ik vond die volgende SC toch leuker...
Huh?quote:Nog even wat verkeersinfo: mocht je vanavond/vannacht nog over de A67 bij Venlo moeten, houd dan rekening met wat oponthoud tussen 67.300 en 71.300 (op beide rijbanen) in verband met een uitgebreid verhardingsonderzoek.
(je mag zwaaien!)![]()
Ooit een uitspraak van ene Kierewiet, van de 'Stamgasten'quote:
Ik sta daar vannacht een beetje in de weg voor de overige weggebruikers...quote:[..]
Huh?
Daar ben ik te nieuw voorquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:54 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Ooit een uitspraak van ene Kierewiet, van de 'Stamgasten'
[ afbeelding ]
[..]
Ik sta daar vannacht een beetje in de weg voor de overige weggebruikers...
Zoiets ongeveer...
[ afbeelding ]
Nergens zin in enzo.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wieso?
Ik ben verzuurd.. Maar pijn is wel fijn
En je zit op een verkeerd account..quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:38 schreef Coke. het volgende:
[..]
Nergens zin in enzo.Zit ook nog in mijn pyjama.
Ja true maar moet eigenlijk heel hard calculussen en mechanica'en enzo. Maargoed ik heb vakantie dus het mag vandaag.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
En je zit op een verkeerd account..![]()
Maar pyjama dag kan ook fijn zijn
Dat calculussen en mechanica'en klinkt voor mij meer als een offdayquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:42 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja true maar moet eigenlijk heel hard calculussen en mechanica'en enzo. Maargoed ik heb vakantie dus het mag vandaag.
Ja ook true.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:46 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat calculussen en mechanica'en klinkt voor mij meer als een offday
Hé zo'n dag heb ik ook.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:38 schreef Coke. het volgende:
[..]
Nergens zin in enzo.Zit ook nog in mijn pyjama.
Dat valt me dan weer tegenquote:
Hier ook..quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hé zo'n dag heb ik ook.
Zal wel aan het schijtweer liggen, grijs en regenachtig.Niet bepaald uitnodigend.
Gelukkig hoef ik dat niet meerquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:29 schreef DitIsFloor het volgende:
Nog één dag naar school en dan is het ook voor mij weekend! Helaas moet ik dan wel leren voor een toets, argh.
Ik ook! Maar ik maak niet zo heel vaak foto's meer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:43 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb al 4 dagen geen foto's gemaakt. Ontwenningsverschijnselen beginnen al merkbaar te worden. Beetje kwijlen en trillen enzo, last van jeuk
Nee, zal gelijk mailen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:44 schreef Wiebeldak het volgende:
Vin? Is het trouwens gelukt met die afspraak?
Ik was vorige week vrij. Heb denk ik in een week tijd wel 1000 foto's gemaaktquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:46 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik ook! Maar ik maak niet zo heel vaak foto's meer.
Ik heb ook nog werk liggen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:47 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik was vorige week vrij. Heb denk ik in een week tijd wel 1000 foto's gemaaktHet zijn er zoveel dat ik niet eens zin heb om alles uit te zoeken.
Zaterdag 10-20 ophalen en 450Dquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:55 schreef PdeHoog het volgende:
Zaterdag fotoshootZe beloven vooralsnog zon en 25% kans op neerslag
Houden zo
Oja, 18-55 zat er ook bij.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:01 schreef Omniej het volgende:
Zaterdag afscheid nemen van een 10-20, 450D en 18-55.
Als je hem al hebt opgeslagen niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:09 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe kan ik trouwens een crop ongedaan maken in photoshop?
Ctrl Z. Maar ik had nog niet zoveel gedaan, dus maar even opnieuw.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:11 schreef Omniej het volgende:
Ctrl Z je als een gek of Ctrl Alt Z je als een gek?
Een blik naar je 5Dmk2 en dat moet makkelijk gaan, lijkt mequote:Op donderdag 10 maart 2011 18:01 schreef Omniej het volgende:
Zaterdag afscheid nemen van een 10-20, 450D en 18-55.
Die gaat ook mee, maar dat weet hij nog niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een blik naar je 5Dmk2 en dat moet makkelijk gaan, lijkt me
Nou ja, de 10-20 ga ik best wel missen denk ik. Heb na zaterdag geen UWA meer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een blik naar je 5Dmk2 en dat moet makkelijk gaan, lijkt me
Wow, dat scheelt 1 hele millimeterquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:17 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, de 10-20 ga ik best wel missen denk ik. Heb na zaterdag geen UWA meer.
Dus dat gaat binnenkort een 17-40 worden ben ik bang...
Als ik daar last van zou hebben dan zou ik veel voorpagina's mislopenquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:01 schreef DitIsFloor het volgende:
Ik heb ook helemaal geen zin om foto's te maken met dit weer. Ik ben gewoon niet in de mood!
De zon moet schijnen!
Goed man!quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:22 schreef Timmos het volgende:
En de deal is rond, 80-200 f/2.8 voor 275 inc.![]()
Waarom heb je nog meer body's nodig? Nog niet genoeg?quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hopelijk gaan alle opdrachten zo dat ze horen te gaan en dan kan ik opeens twee 5DM2's aanschaffen
Maar goed, dat zal wel weer niet.
Ruil ik die andere weer in, iets met ISO prestaties.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom heb je nog meer body's nodig? Nog niet genoeg?
Je hebt nu 2x1D M2 toch?quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ruil ik die andere weer in, iets met ISO prestaties.
Exposure 0.025 sec (1/40)quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom mis ik hier scherpte? Komt het door de hoge iso?
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Jupquote:
quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:40 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Exposure 0.025 sec (1/40)
En geen vaste hand hebben
Die heeft inderdaad maar 1 iso stap hoger dan mijnequote:
Daaromquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die heeft inderdaad maar 1 iso stap hoger dan mijne
1/40 niet scherp krijgen vind ik best nog wel knapquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Hoog genoeg dus om met 1/50 of 1/60 te schieten en WEL een scherpe foto te schieten
Heb je die foto in raw formaat? Zou wel eens willen proberen om daar nog iets van te makenquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eindelijk gehoopt op een hendige portretpic, weer een faal
Trainingsweekend, 's ochtends om 7 uur wakker worden terwijl je nog maar 5 uur in je nest ligt. Uur hardlopen, ontbijten 5/6 uur mountainbiken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:44 schreef Timmos het volgende:
[..]
1/40 niet scherp krijgen vind ik best nog wel knap
Ik mail 'm wel ffquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:44 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Heb je die foto in raw formaat? Zou wel eens willen proberen om daar nog iets van te maken
Ik probeer dan altijd met een langere sluitertijd sowieso ergens tegenaan te leunen. Dat scheelt al heel veel. En sowieso 10 foto's maken dan is er altijd wel 1 scherp of bijna scherp.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Trainingsweekend, 's ochtends om 7 uur wakker worden terwijl je nog maar 5 uur in je nest ligt. Uur hardlopen, ontbijten 5/6 uur mountainbiken.
Maak dan (zonder die hedendaagse IS/VR rommel) nog meer eens een scherpe foto
Mja, ik hoor toch geen beste verhalen over die lens hoor. Zou dan nog eerder de 16-35 mk1 kopen (die ook niet alles is). 17-40 is niet voor niets cheapL. Ik ga eind april met Xil Londen onveilig maken, en zit in dubio of ik de 16-35L mk2 of de 17-55 f2.8 IS meeneem... Ik neig naar de 17-55 vanwege de IS...quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:17 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, de 10-20 ga ik best wel missen denk ik. Heb na zaterdag geen UWA meer.
Dus dat gaat binnenkort een 17-40 worden ben ik bang...
Mja, mensen verschillen. Ik ben nog steeds trots op een 1/15e scherp @200mmquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:44 schreef Timmos het volgende:
[..]
1/40 niet scherp krijgen vind ik best nog wel knap
Maar ik zat zo lekker op de bankquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:48 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik probeer dan altijd met een langere sluitertijd sowieso ergens tegenaan te leunen. Dat scheelt al heel veel. En sowieso 10 foto's maken dan is er altijd wel 1 scherp of bijna scherp.
Allebei?quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:49 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, ik hoor toch geen beste verhalen over die lens hoor. Zou dan nog eerder de 16-35 mk1 kopen (die ook niet alles is). 17-40 is niet voor niets cheapL. Ik ga eind april met Xil Londen onveilig maken, en zit in dubio of ik de 16-35L mk2 of de 17-55 f2.8 IS meeneem... Ik neig naar de 17-55 vanwege de IS...
En zelfs nog in de eerste helft.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef freud het volgende:
Hattrick!!
(ben melig na dag datamigratie)
Niemand die mijn smaak deelt?quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:46 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand die dit wat vind?
Net alsof 't uit een soort horrorachtige film komt.quote:
Het gaat om kwartetten. Hattricks maken niets uit.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:01 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Waar blijft ie dan? Heb nog 30 min en ben in de mood om te bewerken![]()
Hattrick!
Met vignetting wordt de boom rechts te donker en dat wil ik juist niet. Had die boom op de voorgrond links ook wat lichter gewild eigenlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Net alsof 't uit een soort horrorachtige film komt.
Heb je al wat vigeneteringdinges erop geprobeerd? Lijkt me er goed bij passen.
En er zit mist rechtsbovenin
P.s.s. De foto is aan 't uploaden
Zal ook wel een mb of 20 zijn denk ik?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het gaat om kwartetten. Hattricks maken niets uit.
Hij upload atm trager dan dikke stront door een trechter in een Siberische winter.
9 inderdaadquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:05 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Met vignetting wordt de boom rechts te donker en dat wil ik juist niet. Had die boom op de voorgrond links ook wat lichter gewild eigenlijk.
[..]
Zal ook wel een mb of 20 zijn denk ik?
Geen probleem, ik heb alle denkbare situaties wel al gehad denk ik na 3 jaar fotograferen onder alle omstandighedenquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Trainingsweekend, 's ochtends om 7 uur wakker worden terwijl je nog maar 5 uur in je nest ligt. Uur hardlopen, ontbijten 5/6 uur mountainbiken.
Maak dan (zonder die hedendaagse IS/VR rommel) nog meer eens een scherpe foto
Ik zit eerder op 3 maandenquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:06 schreef Timmos het volgende:
[..]
Geen probleem, ik heb alle denkbare situaties wel al gehad denk ik na 3 jaar fotograferen onder alle omstandigheden.. 1/20 is geen probleem, 1/15 schiet ik wat meer foto's..
Je hebt hem op f4.0 geschoten, waarom niet op 1.8? Dan heb je al een veel minder lange sluitertijd nodig.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit eerder op 3 maandenHeb jij IS? Dat helpt ook nog wel wat. En dit was slechts een 400D met 50mm f/1.8
Smoesjes kan ik wel verzinnen. Foto's maken daarintegen
Nikon heeft geen ISquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit eerder op 3 maandenHeb jij IS? Dat helpt ook nog wel wat. En dit was slechts een 400D met 50mm f/1.8
Smoesjes kan ik wel verzinnen. Foto's maken daarintegen
Ik ben nu een beetje te extreem de andere kant op gegaan. Mijn vorige portretfoto had ik met 1.8 gedaan waardoor alleen het linkeroog scherp was (aldus een kennerquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:09 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Je hebt hem op f4.0 geschoten, waarom niet op 1.8? Dan heb je al een veel minder lange sluitertijd nodig.
Met flits zo te zien?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:16 schreef Timmos het volgende:
Iedereen faalt wel is..
Mijn eerste nachtelijke foto's met mijn oude Fujifilm FinePix..
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dear oh dear..
Oeh vet! Wat heb je er allemaal mee gedaan?quote:
Iig veel contrast en ruis toegevoegd. Dat werkt altijd erg goed als je foto niet helemaal scherp.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oeh vet! Wat heb je er allemaal mee gedaan?
Ik had juist ruis weggehaaldquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:24 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Iig veel contrast en ruis toegevoegd. Dat werkt altijd erg goed als je foto niet helemaal scherp.
Ik heb laatst een totaal onscherpe foto ook met zoveel ruis en contrast in explore gekregenAls de compositie maar goed is, en dat is het wel.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hopelijk gaan alle opdrachten zo dat ze horen te gaan en dan kan ik opeens twee 5DM2's aanschaffen
Maar goed, dat zal wel weer niet.
Even de regels overtreden qua formaat maar dan kun jij hem opslaan omdat ie privat staat op mijn profiel. Dan hoef ik niet te mailen.quote:
Opgeslagen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:27 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Even de regels overtreden qua formaat maar dan kun jij hem opslaan omdat ie privat staat op mijn profiel. Dan hoef ik niet te mailen.
[ afbeelding ]
Als je hem hebt opgeslagen verwijder ik hem weer
Geen dank. Natuurlijk is nu het 1 en ander over en onderbelicht maar dat is niet anders en dat vind ik vaak zelfs mooi met dit soort foto's in zwart wit. Kleur was geen optie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Opgeslagen.Hartstikke bedankt!
Haha geweldig. Heerlijk onscherp enzo.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:16 schreef Timmos het volgende:
Iedereen faalt wel is..
Mijn eerste nachtelijke foto's met mijn oude Fujifilm FinePix..
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dear oh dear..
Tja, ik zit een beetje met een dilemma wat dit betreft. Mijn mogelijkheden zijn in principe de 17-40, 16-35 I en 16-35 II. Spreekt voor zich dat ik het liefst de 16-35 II zou hebben, maar die zit op dit moment rond de 1200 euro en voor dat geld kun je twee 17-40's halen. Natuurlijk heb je dan wel een veel betere lens (een stop lichtsterker, optisch een stuk beter, millimetertje extra groothoek, etc.), maar of ik hem ook echt twee keer zoveel geld waard vind, ben ik nog niet helemaal over uit.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:49 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, ik hoor toch geen beste verhalen over die lens hoor. Zou dan nog eerder de 16-35 mk1 kopen (die ook niet alles is). 17-40 is niet voor niets cheapL. Ik ga eind april met Xil Londen onveilig maken, en zit in dubio of ik de 16-35L mk2 of de 17-55 f2.8 IS meeneem... Ik neig naar de 17-55 vanwege de IS...
Fotograaf staat er gewoon bij hoor op de ANP Photo site.. ANP wil ik graag nog toevoegen aan mn portfolio, maar denk niet dat dat gaat lukken vanuit Terneuzenquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:31 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Haha geweldig. Heerlijk onscherp enzo.
Foto's komen overeen met de foto;s van ANP, die zijn vaak toch zo slecht. Vraag mij af wie die foto's maakt zo nu en dan.
Het gaat knagen hoor als je de achterkant van die 17-40 uit je fotovest hebt puilen... dan denk je "had ik die 16-35 maar, dan was ik helemaal de man..."quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:36 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tja, ik zit een beetje met een dilemma wat dit betreft. Mijn mogelijkheden zijn in principe de 17-40, 16-35 I en 16-35 II. Spreekt voor zich dat ik het liefst de 16-35 II zou hebben, maar die zit op dit moment rond de 1200 euro en voor dat geld kun je twee 17-40's halen. Natuurlijk heb je dan wel een veel betere lens (een stop lichtsterker, optisch een stuk beter, millimetertje extra groothoek, etc.), maar of ik hem ook echt twee keer zoveel geld waard vind, ben ik nog niet helemaal over uit.
Komt ook bij dat de 16-35 II een vervelende filtermaat heeft, waar m'n huidige lievelingsfilter domweg niet op gaat passen. Heb een 77mm ND110, en de 16-35 II heeft dus een 82mm nodig. Die bestaat niet eens, dus dat zou betekenen dat ik naast de lens ook nog naar een filterhouder zou moeten kijken... Tel er een Lee filterhouder + Big Stopper bij op en de 16-35 II is echt een fors duurdere optie.
It sucks.
Nah nee hoor,quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat je twee 5D2's in plaats van je huidige 1D2's wil? Hoewel ik geen ervaring heb met de 1D2, lijkt het me toch niet dat je daar qua AF blij van gaat worden.
Kun je in plaats van twee 5D2's toch beter één 1D4 halen om één van je 1D2's te vervangen?
Die bewerking is echt tof, lekker sfeertjequote:
Mja, dan snap ik je dilemma... Het punt is dat met de opkomst van de zoomfish, ik verwacht dat er wat meer UW glaswerk op de 2ehands markt komt. Zelf huur ik even een UW, omdat ik hem niet zo vaak gebruik, vandaar de keuze. Ik wil namelijk wel de 7D meenemen, en niet de 5Dmk2.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:36 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tja, ik zit een beetje met een dilemma wat dit betreft. Mijn mogelijkheden zijn in principe de 17-40, 16-35 I en 16-35 II. Spreekt voor zich dat ik het liefst de 16-35 II zou hebben, maar die zit op dit moment rond de 1200 euro en voor dat geld kun je twee 17-40's halen. Natuurlijk heb je dan wel een veel betere lens (een stop lichtsterker, optisch een stuk beter, millimetertje extra groothoek, etc.), maar of ik hem ook echt twee keer zoveel geld waard vind, ben ik nog niet helemaal over uit.
Komt ook bij dat de 16-35 II een vervelende filtermaat heeft, waar m'n huidige lievelingsfilter domweg niet op gaat passen. Heb een 77mm ND110, en de 16-35 II heeft dus een 82mm nodig. Die bestaat niet eens, dus dat zou betekenen dat ik naast de lens ook nog naar een filterhouder zou moeten kijken... Tel er een Lee filterhouder + Big Stopper bij op en de 16-35 II is echt een fors duurdere optie.
It sucks.
Ja blijf het raar vinden dat de 5DM2 zo de hemel in wordt geprezen, maar goed is puur voor ander werk dus. Dan maar eens kijken voor de 4 als die in prijs gaat zakken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:13 schreef freud het volgende:
[..]
Die bewerking is echt tof, lekker sfeertje.
[..]
Mja, dan snap ik je dilemma... Het punt is dat met de opkomst van de zoomfish, ik verwacht dat er wat meer UW glaswerk op de 2ehands markt komt. Zelf huur ik even een UW, omdat ik hem niet zo vaak gebruik, vandaar de keuze. Ik wil namelijk wel de 7D meenemen, en niet de 5Dmk2.
@D_A: zeker niet de 5Dmk2 voor de AF nemen. Echt zoooo veel slechter dan bijv de 7D, dus laat staan de 1D serie.
Dat snap ik dan weer niet. Ik ben niet zo thuis in de high end spullen van Canon, maar de 1DM4 lijkt me een stuk beter dan de 5DM2quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nah nee hoor,
Maar ik ga wat opdrachtjes doen komende tijd waar ik wel een ISO beest voor wil gaan aanschaffen daar waar mogelijk. Maar goed, alles op zijn tijd. Toevallig afgelopen week fotograaf die zijn beide 1DM4 heeft ingeleverd en twee 5dM2 heeft meegenomen omdat de AF van de 4 ook niet ideaal is.
Maar goed, zijn problemen die nog niet spelen in mijn leventje
Jaja ik ga nog even aan de slag voor je. Eerst WIDMquote:
Ik zei alleen maar hoi!'quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jaja ik ga nog even aan de slag voor je. Eerst WIDM
Je haalt dingen door elkaar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat snap ik dan weer niet. Ik ben niet zo thuis in de high end spullen van Canon, maar de 1DM4 lijkt me een stuk beter dan de 5DM2
Waarom zijn de specs van de 1Ds slechter dan de 1DM4? Ik dacht dat de 1Ds het beste was?
FullFrame of niet, maakt dat dan zoveel uit? Het gaat mij nu om de prestaties van de camera's.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Je haalt dingen door elkaar.
1DM4 is 1.3 crop
5Dm2 is fullframe
1Ds is Fullframe (tot III serie aanwezig).
Qua focus is de 5DM2 inderdaad trager dan de 1D serie, maar de 1D serie heeft regelmatig wat te maken met focus problemen. Tuurlijk gaat dat wel verholpen worden maar voor een 1Dm4 betaal je ruim 3500 euro en een 5dm2 zit daar ver onder natuurlijk
Om over een 1DsM3 maar niet te praten
Tuurlijk, beeldkwaliteit.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
FullFrame of niet, maakt dat dan zoveel uit? Het gaat mij nu om de prestaties van de camera's.
Maar toch, die 1DM4 gaat toch 100k Iso, en de 1Ds komt er geeneens in de buurt.quote:
Hm, daar heb je wel een punt ja, met de zoomfish. Die komt in april toch? Misschien dat ik dat maar eens af ga wachten, zou leuk zijn als ik dan een 16-35 II voor een leuke prijs tweedehands op kan pikken ergens.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:13 schreef freud het volgende:
Mja, dan snap ik je dilemma... Het punt is dat met de opkomst van de zoomfish, ik verwacht dat er wat meer UW glaswerk op de 2ehands markt komt. Zelf huur ik even een UW, omdat ik hem niet zo vaak gebruik, vandaar de keuze. Ik wil namelijk wel de 7D meenemen, en niet de 5Dmk2.
De sensorgrootte lijkt me een rdelijk belangrijk onderdeel van de 'prestaties'?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
FullFrame of niet, maakt dat dan zoveel uit? Het gaat mij nu om de prestaties van de camera's.
Niet alles rust op ISO natuurlijk, al blijft het een eeuwig durende discussie ( Fullframe / crop)quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar toch, die 1DM4 gaat toch 100k Iso, en de 1Ds komt er geeneens in de buurt.
Ik ken iemand die die heeft. Volgens mij.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Eigenlijk moet ik natuurlijk zo'n baby hebben
[ afbeelding ]
Yayyyy ik snap het.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
Kijk ook hier
http://www.photofacts.nl/(...)_een_crop_sensor.asp
http://www.photofacts.nl/(...)ull-frame_camera.asp
Ik ken er meerderequote:Op donderdag 10 maart 2011 20:42 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik ken iemand die die heeft. Volgens mij.
Als ik dan zo op het eerste oog zou moeten kiezen zou ik eerder voor een 1D gaan, dan een 1Ds.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Niet alles rust op ISO natuurlijk, al blijft het een eeuwig durende discussie ( Fullframe / crop)
Hoezo? Is hij dusdanig beter dan de canonvariant dat het overstappen de moeite waard is?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Jupquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo? Is hij dusdanig beter dan de canonvariant dat het overstappen de moeite waard is?
Voor dat geld kan je ook de lichtman omkopen en een canon gebruikenquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker zinloos, heb 6 batterijen liggen hierquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
Battery capacity Approximately 4200 photos Approximately 1500 photos
Jezus. Aardig verschil!
quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:45 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk een Nikon hehe. Die zijn mooier.
Maargoed, daar mis je net die ene foto voor.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Lekker zinloos, heb 6 batterijen liggen hier
quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maargoed, daar mis je net die ene foto voor.
Ik bied 1000 euro voor al je canon meuk. Heb je een steuntje in de rug voor je Nikon avontuur.
Met 10 keer zoveel kom ik misschien in de buurtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |