Waarom denk je dat je het misschien niet zou kunnen zijn?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:02 schreef progje het volgende:
ow ja ik moet eens even uitzoeken of ik bloeddonor kan zijn, anders ook maar eens gaan doen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb me eens laten prikken omdat ik vaak duizelig was en regelmatig bijna flauwviel.
Dat, in combinatie met lage bloeddruk en verkeerde manier van ademhalen. Heb het nog wel, af en toe. Als ik 's ochtends opsta moet ik ook altijd eerst even stilstaan om de zwarte vlekken voor m'n ogen te laten verdwijnen. Doe ik alleen niet altijd, dus ik heb al heel wat lichamelijk contact met de muur gehad.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:03 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wat was daar de uiteindelijke reden van dan?
Ik heb daar net de test gedaan en mag dus nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:03 schreef Rituals het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je het misschien niet zou kunnen zijn?
Sanquin
Ai, klinkt vervelend! Maar daar hoeft verder niets aan gedaan te worden?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat, in combinatie met lage bloeddruk en verkeerde manier van ademhalen. Heb het nog wel, af en toe. Als ik 's ochtends opsta moet ik ook altijd eerst even stilstaan om de zwarte vlekken voor m'n ogen te laten verdwijnen. Doe ik alleen niet altijd, dus ik heb al heel wat lichamelijk contact met de muur gehad..
Wellicht nog eens kijken als het jaar voorbij is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:11 schreef progje het volgende:
[..]
Ik heb daar net de test gedaan en mag dus niet
Veel in het buitenland geweest en zo. Ook Malaria gebieden.
Maar dat was nu niet eens het probleem. Het is nog minder dan 1 jaar geleden dat ik mijn tattoo heb laten zetten. En dan mag het dus ook niet.
Ga ik zeker doen!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:14 schreef Rituals het volgende:
[..]
Wellicht nog eens kijken als het jaar voorbij is.
Ach, ik ben het gewend.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ai, klinkt vervelend! Maar daar hoeft verder niets aan gedaan te worden?
Vind het niet echt wenselijk klinken namelijk, vooral het lichamelijk contact met de muur...
Wat vervelend! At en dronk je wel goed na een donatie?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:12 schreef the85mc het volgende:
Ik was bloeddonor, maar ik had er zelf teveel last van. Ik heb ze nooit over mijn HB waarden iets horen zeggen, dus dat zal dan altijd wel goed zijn geweest. Ik vond het wel lastig dat na het doneren ik snel buiten adem was, tot wel 2 dagen lang. Wanneer ik door wat tunneltjes moet fietsen (en dan dus bergop) raakte ik buiten adem, terwijl dat normaal nooit een probleem was. Mijn conditie is ook wel aardig, doe regelmatig cardio oefeningen.. Daardoor ben ik uiteindelijk wel gestopt met doneren..Hebben anderen daar ook last van?
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:19 schreef progje het volgende:
Oh mijn vriend zegt net dat ik mijn tattoo al weer 1.5 jaar heb
Ik dacht nog niet eens 1 jaar.
Test maar even opnieuw doen dan:
Op grond van uw antwoorden, is er geen bezwaar tegen donatie.
De online donortest vervangt overigens niet de keuring en de medische vragenlijst die u op iedere donatieafspraak invult. Die vragenlijst is uitgebreider en de uitslag daarvan kan er alsnog toe leiden dat u (tijdelijk) niet (meer) mag donoren.
Mooi! Binnenkort maar even een afspraak maken dan.
Ja volgens mij wel. Ik ging vaak 's avonds na het eten, en dan meestal na een stevige maaltijd. Daarna nog goed wat drinken en een boterham. Goede nachtrust pakken.quote:Wat vervelend! At en dronk je wel goed na een donatie?
Dat heb ik ook ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:24 schreef Rituals het volgende:
[..].
Ik vind bloed doneren ook altijd wel fijn als mini-check-up voor mezelf.
Gebeurt wel vaker, hij heeft wat problemen. Het ging een tijdje heel goed maar ik vrees dat hij nu weer in een slechte periode zit.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:33 schreef Perruche het volgende:
bah mini, da's niet leuk... zit ie gewoon een dagje niet zo lekker in zijn vel of gebeurt het vaker?
mijn vriendje is heel lief nu 'ie even niet thuis ismaar hij bedankte me laatst expliciet voor alle administratieve dingen die ik voor hem doe, dat vond ik erg lief!
he, balen! wat ging er fout?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi.
Wil iemand de tt veranderen aub?
Wat jammer Puff!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi.
Even doorzetten, succes! Ik weet hoe lastig het kan zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker, hij heeft wat problemen. Het ging een tijdje heel goed maar ik vrees dat hij nu weer in een slechte periode zit.
Wat lief van jouw vriendje!Gaat het met hem weer wat beter? Fijn dat hij in elk geval een baan heeft nu.
Aahh, wat ging er mis Puff?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi.
Vragen of er een workaround is met andere werkdagen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
oh my![]()
ik krijg net een droomfunctie aangeboden
Verhuurconsulent
voor 16 uur in de week, en ik kan 'm niet accepteren vanwege de werkdagen
al gedaan, niet mogelijkquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Vragen of er een workaround is met andere werkdagen?
BNOR kan toch pas na x (5?) aantal keer gezakt bij CBR?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:08 schreef loveli het volgende:
Puff, nu bij de BNOR aanvragen? (En als je examinator Wtewaal heette, dan is het zeker niet jouw schuld.)
Nee, kan ook eerder. Dan noemen ze het 'faalangstexamen'. Is wel duurder dan een gewoon examen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:11 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
BNOR kan toch pas na x (5?) aantal keer gezakt bij CBR?
Of "hij lijkt op z'n vader".quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:02 schreef MarMar het volgende:
als het lelijk is gewoon zeggen "ah wat een lief kind"
Oh, dat zal het zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:21 schreef Ewelina het volgende:
Misschien dat baby's daarom altijd zo gefixeerd op mij zijn.Ik heb dus een hele hoge stem.
Loop naar spiegel, treg aan je onderooglid en bekijk de kleur ervan. Bleek => te laag, rozerood => okidoki, knalrood => hb van 13 ofzo.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:10 schreef Tinkepink het volgende:
Ik kan me alleen niet meer herinneren wat mijn hemoglobinewaarde nu wasHet was te laag volgens de dokter, maar hoe laag weet ik dus niet meer.
Dan is jouw hb ook niet echt oke.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hb onder de 7,5 niet goed? Ik kom net boven de 6, normaal. Maar fijn dat er niets ernstigs aan de hand is Tink!
Dat was vroeger. Tijdens mijn vijfde examen bedacht ik dat ik beter staatsexamen had kunnen aanvragen (zo heette het nog in de steentijd). De examinator vertelde me dat het niet meer nodig was. Nu kun je na 3 keer daar afrijden. En tsja, wat is duurder? Twee examens zijn duurder dan 1 BNOR examen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:11 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
BNOR kan toch pas na x (5?) aantal keer gezakt bij CBR?
nope. Donderdag is een vaste dag, colleges worden niet op een ander moment gegeven...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Workaround met opleiding ook niet een optie?
quote:
Klopt niet altijd denk ik. Mijn Hb is ongeveer 9,5 en mijn onderooglid is bleek met een klein randje rozeroodquote:Loop naar spiegel, treg aan je onderooglid en bekijk de kleur ervan. Bleek => te laag, rozerood => okidoki, knalrood => hb van 13 ofzo.
Mijn docent pathologie heeft ons altijd geleerd dat iedereen een eigen gemiddelde waarde heeft. Als je een lage hb-waarde hebt en daar aan gewend bent, niets aan de hand. Oftewel, het verschil tussen wat je normaal hebt en wat aan de hand is, is belangrijker dan een gemiddelde waarde.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:15 schreef loveli het volgende:
Dan is jouw hb ook niet echt oke.
Bladgroen en haemoglobine zijn hetzelfde, behalve dat er in hb ijzer zit en in bladgroen magnesium geloof ik. Groene groenten + ijzer => hb-gehalte *insert pijl naar boven*. Had ik al gezegd dat groene groenten goed waren? En een biefje erbij. Rood vlees is de best opneembare vorm van ijzer. Floradix is ook goedgekeurd.
Vaak weten mensen niet wat er 'normaal' aan Hb in zit, dus het is soms lastig te bepalen of dat voor die persoon raar is of nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mijn docent pathologie heeft ons altijd geleerd dat iedereen een eigen gemiddelde waarde heeft. Als je een lage hb-waarde hebt en daar aan gewend bent, niets aan de hand. Oftewel, het verschil tussen wat je normaal hebt en wat aan de hand is, is belangrijker dan een gemiddelde waarde.
Helaas handelt men daar niet echt naar in de medische wereld
True, dat zou je iedereen moeten testen in een periode dat het gewoon goed gaat en daar is natuurlijk geen beginnen aan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Vaak weten mensen niet wat er 'normaal' aan Hb in zit, dus het is soms lastig te bepalen of dat voor die persoon raar is of niet
Men wordt in elk geval een stuk behoudender met interpretatie van bloedwaardes en handelen ernaar.
Dan ben je bijvoorbeeld uitgedroogd. En er zijn ziektes waarbij het ook hoog kan worden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:29 schreef V1z0R het volgende:
Wat als je juist een hogere Hb waarde hebt dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |