abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93813150
Het vorige deel: Slank #1384 - XM's birthday 2.0

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_93813224
Moet je dan speciaal bloedprikken voor die waardes?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:00:05 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93813244
Ik krijg zo bezoek en ik heb quesadillas gemaakt voor lunch!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:00:28 #4
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93813257
Ik weet mijn Hb doordat ik bloeddonor ben. Ik zit meestal op 9-9,5 en dat is vrij hoog voor een vrouw. Het verbaast me dus dat de huisarts van Tink zegt dat alles onder de 10 laag is :?.
Your body. Your soul. Your rituals.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:00:29 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93813258
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_93813305
ow ja ik moet eens even uitzoeken of ik bloeddonor kan zijn, anders ook maar eens gaan doen.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_93813325
Ik heb me eens laten prikken omdat ik vaak duizelig was en regelmatig bijna flauwviel.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:03:34 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93813333
Ik val bijna flauw als ik heel boos ben, dus ik heb een hoge bloeddruk. Dat hoeft een dokter me niet te vertellen :').
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:03:43 #9
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93813340
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:02 schreef progje het volgende:
ow ja ik moet eens even uitzoeken of ik bloeddonor kan zijn, anders ook maar eens gaan doen.
Waarom denk je dat je het misschien niet zou kunnen zijn?
Sanquin
pi_93813345
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb me eens laten prikken omdat ik vaak duizelig was en regelmatig bijna flauwviel.
:o

Wat was daar de uiteindelijke reden van dan?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:05:02 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93813376
Maar miss moet ik ook eens bloed laten prikken, want ik voel me ook niet helemaal top. Sinds ik hardloop met bril op, gaat het wel iets beter, maar ik heb me wel eens florissanter gevoeld.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:07:22 #12
229513 Blurred86
Live Positive
pi_93813457
oh ja bloed doneren, dat moet ik deze week doen! hoop dat mijn Hb dan hoog genoeg is, ik zit steeds net op het randje..
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_93813468
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:03 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:o

Wat was daar de uiteindelijke reden van dan?
Dat, in combinatie met lage bloeddruk en verkeerde manier van ademhalen. Heb het nog wel, af en toe. Als ik 's ochtends opsta moet ik ook altijd eerst even stilstaan om de zwarte vlekken voor m'n ogen te laten verdwijnen. Doe ik alleen niet altijd, dus ik heb al heel wat lichamelijk contact met de muur gehad. :').
pi_93813550
het is zulk mooi weer hier. Ik wil buiten zijn, niet binnen...

Vroeg naar huis vandaag, en dan een rondje hardlopen....
pi_93813576
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:03 schreef Rituals het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je het misschien niet zou kunnen zijn?
Sanquin
Ik heb daar net de test gedaan en mag dus niet :P

Veel in het buitenland geweest en zo. Ook Malaria gebieden.
Maar dat was nu niet eens het probleem. Het is nog minder dan 1 jaar geleden dat ik mijn tattoo heb laten zetten. En dan mag het dus ook niet.
pi_93813591
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:07 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat, in combinatie met lage bloeddruk en verkeerde manier van ademhalen. Heb het nog wel, af en toe. Als ik 's ochtends opsta moet ik ook altijd eerst even stilstaan om de zwarte vlekken voor m'n ogen te laten verdwijnen. Doe ik alleen niet altijd, dus ik heb al heel wat lichamelijk contact met de muur gehad. :').
Ai, klinkt vervelend! Maar daar hoeft verder niets aan gedaan te worden?
Vind het niet echt wenselijk klinken namelijk, vooral het lichamelijk contact met de muur...
pi_93813646
Ik was bloeddonor, maar ik had er zelf teveel last van. Ik heb ze nooit over mijn HB waarden iets horen zeggen, dus dat zal dan altijd wel goed zijn geweest. Ik vond het wel lastig dat na het doneren ik snel buiten adem was, tot wel 2 dagen lang. Wanneer ik door wat tunneltjes moet fietsen (en dan dus bergop) raakte ik buiten adem, terwijl dat normaal nooit een probleem was. Mijn conditie is ook wel aardig, doe regelmatig cardio oefeningen.. Daardoor ben ik uiteindelijk wel gestopt met doneren..Hebben anderen daar ook last van?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:14:14 #18
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93813699
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:11 schreef progje het volgende:

[..]

Ik heb daar net de test gedaan en mag dus niet :P

Veel in het buitenland geweest en zo. Ook Malaria gebieden.
Maar dat was nu niet eens het probleem. Het is nog minder dan 1 jaar geleden dat ik mijn tattoo heb laten zetten. En dan mag het dus ook niet.
Wellicht nog eens kijken als het jaar voorbij is.
pi_93813820
Wat goed zeg al die donoren!
Doen jullie dat eigenlijk onder werktijd of in je vrije tijd?
pi_93813823
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:14 schreef Rituals het volgende:

[..]

Wellicht nog eens kijken als het jaar voorbij is.
Ga ik zeker doen!
pi_93813843
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ai, klinkt vervelend! Maar daar hoeft verder niets aan gedaan te worden?
Vind het niet echt wenselijk klinken namelijk, vooral het lichamelijk contact met de muur...
Ach, ik ben het gewend.
pi_93813886
Goedemiddag.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:19:23 #23
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93813889
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:12 schreef the85mc het volgende:
Ik was bloeddonor, maar ik had er zelf teveel last van. Ik heb ze nooit over mijn HB waarden iets horen zeggen, dus dat zal dan altijd wel goed zijn geweest. Ik vond het wel lastig dat na het doneren ik snel buiten adem was, tot wel 2 dagen lang. Wanneer ik door wat tunneltjes moet fietsen (en dan dus bergop) raakte ik buiten adem, terwijl dat normaal nooit een probleem was. Mijn conditie is ook wel aardig, doe regelmatig cardio oefeningen.. Daardoor ben ik uiteindelijk wel gestopt met doneren..Hebben anderen daar ook last van?
Wat vervelend! At en dronk je wel goed na een donatie?

@ Perruche, de meeste bloedbanken zijn ook open na reguliere werktijden, dus kun je goed na je werk gaan.
pi_93813904
Oh mijn vriend zegt net dat ik mijn tattoo al weer 1.5 jaar heb :')
Ik dacht nog niet eens 1 jaar.

Test maar even opnieuw doen dan:
Op grond van uw antwoorden, is er geen bezwaar tegen donatie.
De online donortest vervangt overigens niet de keuring en de medische vragenlijst die u op iedere donatieafspraak invult. Die vragenlijst is uitgebreider en de uitslag daarvan kan er alsnog toe leiden dat u (tijdelijk) niet (meer) mag donoren.

Mooi! Binnenkort maar even een afspraak maken dan.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:23:23 #25
229513 Blurred86
Live Positive
pi_93814047
@ Perruche, in mijn vrije tijd. Ik heb er trouwens ook best lang last van, voel me twee dagen wat slapjes, en toen ik de laatste keer op dag 3 na het doneren ging hardlopen ging ik bijna van mijn stokje.. Maar met die 1 a 2 keer per jaar dat ik word opgeroepen om te doneren vind ik dat nog wel te doen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:24:10 #26
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93814073
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:19 schreef progje het volgende:
Oh mijn vriend zegt net dat ik mijn tattoo al weer 1.5 jaar heb :')
Ik dacht nog niet eens 1 jaar.

Test maar even opnieuw doen dan:
Op grond van uw antwoorden, is er geen bezwaar tegen donatie.
De online donortest vervangt overigens niet de keuring en de medische vragenlijst die u op iedere donatieafspraak invult. Die vragenlijst is uitgebreider en de uitslag daarvan kan er alsnog toe leiden dat u (tijdelijk) niet (meer) mag donoren.

Mooi! Binnenkort maar even een afspraak maken dan.
*O*.

Ik vind bloed doneren ook altijd wel fijn als mini-check-up voor mezelf :P.
pi_93814182
quote:
Wat vervelend! At en dronk je wel goed na een donatie?
Ja volgens mij wel. Ik ging vaak 's avonds na het eten, en dan meestal na een stevige maaltijd. Daarna nog goed wat drinken en een boterham. Goede nachtrust pakken.
En de volgende ochtend op de fiets, echt het voelde alsof ik de Mont Blanc aan het beklimmen was. En ik ontbijt ook altijd wel normaal.. Na 2 of 3 dagen werd het wel beter, maar ik vond het wel lastig. Heb ook nog O- dus werd ook echt vaak opgeroepen..
pi_93814255
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:24 schreef Rituals het volgende:

[..]

*O*.

Ik vind bloed doneren ook altijd wel fijn als mini-check-up voor mezelf :P.
Dat heb ik ook ja. :)

Bah, vriendje is echt niet te genieten. Ik wil (na maanden wachten tot hij het zelf zou doen) wat Ikea-meubels bestellen voor zijn werkkamer, maar bij elke vraag die ik stel snauwt hij me af. :{
Are you pondering what I'm pondering?
pi_93814448
bah mini, da's niet leuk... zit ie gewoon een dagje niet zo lekker in zijn vel of gebeurt het vaker?

mijn vriendje is heel lief nu 'ie even niet thuis is :') maar hij bedankte me laatst expliciet voor alle administratieve dingen die ik voor hem doe, dat vond ik erg lief!
pi_93814539
Goedemiddag! Glazenwassers die al 1,5 uur voor mijn raam bezig zijn. :N

En verder duizelt 't mij nu al, en ik lees alleen maar over bloed doneren (ik val trouwens wel geregeld flauw als ze bloed moeten afnemen), maar volgens mij ben ik nu duizelig omdat ik te veel (maar niet eens echt veel: gewoon niet meer gewend) suiker heb gegeten. Misschien moet ik ook weer eens alle crap gaan schrappen, of misschien nog drastischer: maar eens even de lijstjes van co in de gaten gaan houden.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:40:37 #31
331 Merel
Be here now.
pi_93814715
Ik vind het heel goed dat mensen bloed doneren, maar zelf kan ik het niet. De naaldenfobie is tegenwoordig redelijk onder controle, maar de bloedbank is me toch een stap te ver :@

Zag dat de uitslagen van Tink bij de dokter oké waren. Wat fijn! Maar ik begreep niet helemaal dat je zei dat er niks aan gedaan wordt zolang je geen pijn hebt, terwijl je laatst toch wel verging van de pijn? Of is het gewoon afwachten of dat terugkomt?

Hier gaat 't wel. Lunchpauze met collega in dezelfde ruimte overleefd. Weinig tijd om me rot te voelen, want het is belachelijk druk. Dus ik kom m'n dag wel door.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_93814781
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:33 schreef Perruche het volgende:
bah mini, da's niet leuk... zit ie gewoon een dagje niet zo lekker in zijn vel of gebeurt het vaker?

mijn vriendje is heel lief nu 'ie even niet thuis is :') maar hij bedankte me laatst expliciet voor alle administratieve dingen die ik voor hem doe, dat vond ik erg lief!
Gebeurt wel vaker, hij heeft wat problemen. Het ging een tijdje heel goed maar ik vrees dat hij nu weer in een slechte periode zit.

Wat lief van jouw vriendje! O+ Gaat het met hem weer wat beter? Fijn dat hij in elk geval een baan heeft nu.
pi_93815212
Hoi.
Wil iemand de tt veranderen aub? :'(
pi_93815231
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi.
he, balen! wat ging er fout?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:54:45 #35
331 Merel
Be here now.
pi_93815243
Aaaah Puff, wat ging er mis? :{
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_93815249
Aww, wat zonde nou...
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:55:27 #37
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93815268
Aww Puff! Wat rot.
pi_93815273
Oh, wat jammer Puff! -O-
pi_93815307
quote:
Hoi.
Wat jammer Puff! :{ -O-
pi_93815312
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:42 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Gebeurt wel vaker, hij heeft wat problemen. Het ging een tijdje heel goed maar ik vrees dat hij nu weer in een slechte periode zit.

Wat lief van jouw vriendje! O+ Gaat het met hem weer wat beter? Fijn dat hij in elk geval een baan heeft nu.
Even doorzetten, succes! Ik weet hoe lastig het kan zijn :P

Ja ik benheel blij dat het beter gaat. Ook lekker dat hij er nu even niet is (voor ons beiden fijn), even afstand. En dan met een schone lei beginnen!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:56:43 #41
229513 Blurred86
Live Positive
pi_93815320
aah shit zeg Puff! -O-
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:57:01 #42
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93815336
quote:
Hoi.
Aahh, wat ging er mis Puff?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_93815353
Puffie wat is er gebeurd?
pi_93815814
Wat is er gebeurd? Ik ben gezakt.
Ik reed te rommelig en de instructeur vroeg hoe hard ik daar mocht. Omdat ik een 50 bord zag, zei ik '50, ohnee dat is afslag' maar ik liet ondertussen gas los, dat was ook wel dom.
Probleem is ook dat mn geld op begint te raken :{
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:11:23 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93815897
Aww, balen zeg Puff! Zou je voor dat gesprek van morgen ook een rijbewijs moeten hebben? Zo nee, dan hoop ik dat het morgen wat wordt. Kun je straks op je dooie gemakkie als je weer geld hebt voor de herkansing gan ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_93816139
Aww Puff ;( Hopelijk heeft je instructeur duidelijk gekregen waar het aan scheelt zodat je er in een paar lessen aan kunt werken! Moet je voor die positie als arts-assistent ook een rijbewijs hebben of kan dat zonder?

Moet ik Mo dan meer even vragen of ze de TT wil aanpassen?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:27:32 #47
331 Merel
Be here now.
pi_93816530
Hè balen Puff! Soms gaat het om zulke kleine dingetjes.. Denk je dat je nog veel extra lessen nodig hebt, of kun je het - bij wijze van spreken - over een week weer proberen?
pi_93816725
Clear blue skies Puff... :*
Ja doei.
pi_93816752
oh my O+ ;( ik krijg net een droomfunctie aangeboden O+ Verhuurconsulent O+ voor 16 uur in de week, en ik kan 'm niet accepteren vanwege de werkdagen -O-
Ja doei.
pi_93817303
Thx Mo.
Mn misère was compleet, sleutels vergeten. Gelukkig heb ik nu reserve.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')