Vette dinsdag en internationale vrouwendag op dezelfde dag..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:39 schreef Fogel het volgende:
Vandaag is het "vette dinsdag" in Noorwegen. Nog even flink vet eten voor het vasten.
Ik denk dat dat de eerstkomende gelegenheid is om met een excuus laveloos over straat te zwalken.quote:Saint Patrick's Day falls on Thursday, March 17, 2011.
En een goeie matpartij met vreemden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de eerstkomende gelegenheid is om met een excuus laveloos over straat te zwalken.
Internationale vetdag?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Vette dinsdag en internationale vrouwendag op dezelfde dag..
Dat zijn fastelavnsboller, die hadden we hier zondag.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier ook Fet-tisdagen en wij eten semlor...jummy!!!
[ afbeelding ]
Ah vandaar dat de tempel tegenover ons een groot doek uithing waarop stond: Please join candle light vesak day celebration"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:27 schreef Gaoxing het volgende:
En gelukkige Visakha Bucha, de geboortedag van Buddha.
ehh, pinksteren is 12-13 Juni.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:26 schreef Individual het volgende:
Happy Spring bank holiday! Voormalig Whit Monday, oftewel Pinksteren.
De afgelopen tijd veel officiele vrije dagen gehad! 2 eind april en 3 in mei.
quote:Bastille Day is the French National Day which is celebrated on 14 July of each year. In France, it is formally called La Fête Nationale (The National Celebration) and commonly le quatorze juillet (the fourteenth of July). It commemorates the 1790 Fête de la Fédération, held on the first anniversary of the storming of the Bastille on 14 July 1789; the anniversary of the storming of the Bastille fortress-prison was seen as a symbol of the uprising of the modern nation, and of the reconciliation of all the French inside the constitutional monarchy which preceded the First Republic, during the French Revolution. Festivities and official ceremonies are held all over France. The oldest and largest regular military parade in Europe is held on the morning of 14 July, on the Champs-Élysées avenue in Paris in front of the President of the Republic, French officials and foreign guests
Na, hakken eronder, en het kan best even meequote:
Niet precies zo, maar wel dat er opeens een extra vrije dag wordt uitgeroepen. Gewoon, gratis, zomaar erbij. Liefst een dag vantevoren aangekondigd.quote:
haha, geen idee. de mensen hier wisten er amper van. Onze telefoonprovider spamde ons gisterenmorgen met een sms met 'happy Oil workers Day' erin. Mijn man beaamnde dat hij er weleens van gehoord had, maar het wordt totaal niet gevierd. Zal wel een soort promotiedag zijn of zoquote:Op zondag 4 september 2011 11:54 schreef Gaoxing het volgende:
Hmmm, wat doe je nou als je een Oilworker in je familie hebt, Es? Ontbijtje op bed? Bloemetje erbij?
Ik hoorde het twee dagen van tevoren nog op de radio, maar dacht er niet meer aan..quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:39 schreef Gaoxing het volgende:
En we waren Groundhog day nog vergeten, afgelopen donderdag.
ik zocht naar de 'like' buttonquote:
Wel even bij zetten dat die site niet helemaal SFW is.quote:
Goed punt. Done.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel even bij zetten dat die site niet helemaal SFW is.
quote:En el año 400, San Patricio introdujo el cristianismo entre los habitantes de la actual Irlanda. Utilizó un trébol para explicar el misterio de Dios y la Santsima Trinidad (Padre, Hijo y Espíritu Santo), demostrando cómo una unidad puede ser formada por tres partes, igualmente importantes, como las hojas del trébol forman un solo trébol.
Escribo esto para darle un cacho de contenido a la fiesta que hoy un montón de imbéciles van a celebrar en los bares irlandeses, chupando como loco, sin tener la más puta idea de qué es lo que se celebra.
quote:In 400, St. Patrick introduceerde het Christendom in het Ierse volk vandaag. Hij gebruikte een klaverblad om het mysterie van God en de Santsima Drie-eenheid (Vader, Zoon en Heilige Geest) uit te leggen, laat zien hoe een eenheid kan bestaan uit drie delen, net zo belangrijk als de klaver blaadjes zijn een klaver.
Ik schrijf dit om een stuk van inhoud te geven aan de partij die vandaag de dag een hoop idioten zal worden gehouden in de Ierse bars, zuigen als een gek, zonder de minste klote idee wat ze te vieren.
Salut ..hip..quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:16 schreef flipsen het volgende:
Zoals iemand op Facebook zette (geen zin om te vertalen, gebruik google maar):
[..]
Proost ..hik..quote:
Lijken op veredelde Bossche bollen zonder choco...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier ook Fet-tisdagen en wij eten semlor...jummy!!!
[ afbeelding ]
De 17e is een nationale feestdag. Constitution day.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:38 schreef Gaoxing het volgende:
Hier ook een vrije dag. Voor man, niet voor kinders.
Jullie hebben toch eerdaags ook de nationale feestdag, Fogel?
Ze vieren de grondwet uit 1814.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:27 schreef Individual het volgende:
Dan wordt Noorwegen 104 of 105 jaar oid?
9 mei is de volgende feestdag, ga gerust je gang :-)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:01 schreef Individual het volgende:
Bij elke feestdag in Kazakhstan wil ik weer die fles posten.
hier waren salafisten met pro nrw op de vuist bij het stadhuisquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef flipsen het volgende:
Hier is 1 mei ook rustig verlopen, wel een vrije dag. Vandaag is het Bariloche-dag, maar zit ik in Buenos AiresMorgen vlieg ik weer terug
Dat wordt bij de C1000 in NL verkocht. Is toch gewoon broodbolletjes met slagroom ertussen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat zijn fastelavnsboller, die hadden we hier zondag.
haha, mijn man heeft idd zijn handdoek meegenomen vandaag. Mag 'ie aan zijn Kazakchse collega's gaan uitleggen wat het betekentquote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:18 schreef Individual het volgende:
Happy Towel Day!
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Towel_Day
Ahh het was zeker een uitnodiging voor vlagdag in de brief van Cristina die David niet wilde aannemen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:40 schreef flipsen het volgende:
Feliz dia de la Bandera! Dag van de vlag in Argentinie vandaag: http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_Argentina
Is leukquote:
Je vergeet de belangijkste!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:38 schreef Individual het volgende:
Happy ...
Army Day, Guatemala
Bank Holiday (Balance Day), El Salvador
Independence Day, Congo (Democratic Republic of) en Zaire (Democratic Congo)
National Day of Prayer, Central African Republic
National Salvation Revolution Day, Sudan
http://www.earthcalendar.(...)ate&m=06&d=30&y=2012
Te laat voor hun, maar net op tijd om Bob en Arlette toegezongen zien worden door Elvisquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:28 schreef flipsen het volgende:
35-jarig huwelijksdag (ja, getrouwd op 7-7-77!) van een bevriend koppel vandaag. En omdat ze "toevallig" toch in Las Vegas zijn trouwen ze vandaag weer. Om 15:30 Arg tijd (20:30 NL) voor wie het grappig vindt live te volgen via www.702Wedding.com
Mijn vrienden gingen als Elvis en Marylin Monroequote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:17 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Te laat voor hun, maar net op tijd om Bob en Arlette toegezongen zien worden door Elvis
Is dat voor beide Solicitors en Barristers?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:32 schreef flipsen het volgende:
Geen idee of er hier ook advocaten zitten, maar vandaag is het in Argentinië "Dia de los abogados"
En toen ik 4 vrienden van me feliciteerde op facebook bedacht ik me opeens dat ik eigenlijk idioot veel advocaten ken (want niet iedereen zit op facebook, ken er nog meer). Slecht teken
http://gevaaalik.com/nasionale-braaidagquote:Nasionale Braaidag is vir elke Suid-Afrikaner 'n big deal. Dit is die een dag 'n jaar waar jy afkry by die werk net om te braai. Vir ons hier by gevaaalik.com is dit ook 'n groot dag vir meer as net die braai. Dit is ook die dag wat ons gevaaalik.com se verjaarsdag gaan vier/vuur.
haha, idd wij hebben er dit jaar 2 bijgekregen. (bij een lijst die al niet verkeerd was)quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:09 schreef flipsen het volgende:
Da´s hier ook zo. En Kretina Fernandez de Kirchner heeft wederom enkele vrije dagen toegevoegd aan de kalender, heerlijk populistisch denken
Zien eruit als Noorse 'danish'.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:53 schreef Fogel het volgende:
Luciafeest!
[ afbeelding ]
Vanmiddag gaan we lussekatter bakken.
Het is alleen wel een Zweedse traditie die de grens over is gekomenquote:Op donderdag 13 december 2012 10:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Zien eruit als Noorse 'danish'.
Een Zweedse danish in Noorwegen.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is alleen wel een Zweedse traditie die de grens over is gekomen
Maak ze ook bij jou? Is simpel!quote:Op donderdag 13 december 2012 10:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Een Zweedse danish in Noorwegen.
Ik ben druk bezig met de pepernoten en chocoladeletters van bezoek uit Holland dus niet dit jaar. Het ziet eruit als danish en die heb ik daar wel (voor ontbijt) gehad natuurlijk.quote:
Nu je het zegt... de dames van de administratie kwamen hier vorig jaar zingen in hun witte jurken en deelden lussekatter uit. Dit jaar niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
bah, ik vind ze zo vies. Heb ook nog geen luciatåg gezien dit jaar...
ik heb van 8 tot 12 lesgegeven...quote:Op donderdag 13 december 2012 13:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nu je het zegt... de dames van de administratie kwamen hier vorig jaar zingen in hun witte jurken en deelden lussekatter uit. Dit jaar niet.
Althans, kan best dat ze langs zijn geweest, maar ik heb mijn deur dicht en muziek hard aan
Nederlands had een wereldtaal kunnen zijn. Echter die verdomde Engelsen hebben ons afgetroefdquote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:31 schreef Individual het volgende:
Happy New Holland Day!
[ afbeelding ]
De enige taal waar wij in waren geinteresseerd was geld. Als de anderen onze taal hadden gesprokenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:54 schreef breaky het volgende:
[..]
Nederlands had een wereldtaal kunnen zijn. Echter die verdomde Engelsen hebben ons afgetroefd
Dat is bijzonder irritant aan het hebben van meertalige kinderen, overigensquote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:03 schreef Individual het volgende:
...hadden we geen geheimtaal meer gehad. ;P
Heb je al een reactie gehad?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:12 schreef Gaoxing het volgende:
Hehe, zojuist een vriendin happy New Holland Day gewenst. Eens kijken wat de reaktie is....
We (Dirk Hartog) hebben Australie 'ontdekt', maar zijn er snel vertrokkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:54 schreef breaky het volgende:
[..]
Nederlands had een wereldtaal kunnen zijn. Echter die verdomde Engelsen hebben ons afgetroefd
bogan style? En nu een hangover?quote:Op zondag 27 januari 2013 13:10 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb Australia day trouwens bogan-style gevierd. Bucket hat op, singlet aan, temporary tattoo op de schouders, triple J hot 100 opgezet en zuipen maarrrr
Pekingeend hoort er nu eenmaal bijquote:Op zaterdag 9 februari 2013 18:07 schreef Individual het volgende:
Kreeg ik van m'n bovenbuurvrouw:
[ afbeelding ]
Ik ben een geit oid dus ik geloof niet in die mythologie dus weet niet wat wat is en dacht dat nu het jaar van de eend [?] was? Blijkt het een slang te zijn.
Dat zijn Japanse tekens toch? Ze heeft de feestdagen in Tokyo geviert iig en dat dingetje is wel in China gemaakt, maar voor een Japans bedrijf.quote:
Patat met een frikandel?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:43 schreef Gaoxing het volgende:
Ha, drie keer raden wat oudste vanavond voor haar verjaardag wilde eten.....
quote:geregistreerd op: vrijdag 7 maart 2003 @ 09:38
He, een nieuwe! Wat doe je op Josefstag, Margaretha?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:58 schreef margaretha_01 het volgende:
Happy St. Josef's day! Ofwel Josefstag!
Hmm, nou de basis- en middelbare scholen krijgen op deze dag vrij. Wat er verder van deze dag verwacht wordt? Geen idee!quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:46 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
He, een nieuwe! Wat doe je op Josefstag, Margaretha?
Bij deze leuk voor je en volgende keer een echte taart maar zoals hieronder?quote:Op zondag 10 maart 2013 11:01 schreef Individual het volgende:
3 dagen geleden mijn happy 10 jaar jubileum van tijd verdoen op fok! Thank you, thank you! *buiging, tranen, etc.
taart voor iedereen![]()
quote:Op zaterdag 13 april 2013 03:40 schreef breaky het volgende:
Sabaidee Pi Mai, oftwel gelukkig Lao Thai nieuwjaar! De komende drie dagen is het feest hier!
Dus dan komen er allerlei schotels op tafel zoals onderstaande gerechten enquote:Op zaterdag 13 april 2013 03:40 schreef breaky het volgende:
Sabaidee Pi Mai, oftwel gelukkig Lao nieuwjaar! De komende drie dagen is het feest hier!
[knip]
https://en.wikipedia.org/wiki/Lao_New_Year
uh, hier werd het Tamil-nieuw jaar genoemd..... verwarrend allemaalquote:
Dat ziet er meer Thais uit maar het lijkt er wel op. Het feest duurt 3 dagen en daarna zijn er nogal een aantal ceremonies die een week of wat duren.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus dan komen er allerlei schotels op tafel zoals onderstaande gerechten en
hoelang duurt dat feesten?
[ afbeelding ]
Oh, en voor ik het vergeet inzake de festiviteiten: In NL is vandaag
(secretaressedag)
[ afbeelding ]
Ach het heeft allemaal met het buddhisme te maken.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:19 schreef Essebes het volgende:
[..]
uh, hier werd het Tamil-nieuw jaar genoemd..... verwarrend allemaal
quote:Sinds 1995 organiseert UNESCO op deze dag Wereldboekendag.
Ja lekker dan Queensday, woehoe, heb zo een banquet bij de ambassade, ik plunder de frikandelquote:Op dinsdag 30 april 2013 12:06 schreef Felagund het volgende:
Over ruim 30 jaar waarschijnlijk weer als Amalia koningin wordt.
Doen ze wel vaker.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:09 schreef flipsen het volgende:
Argentinie ligt ook weer dwars, maar zal ma lief toch maar even bellen vandaag
haha, soms.quote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:39 schreef Fogel het volgende:
17 mei, de dag van de viering van de Grondwet.
Dé nationale feestdag van Noorwegen
En natuurlijk Russ! Ik heb het in 2005 meegemaakt, leuk feestquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:39 schreef Fogel het volgende:
17 mei, de dag van de viering van de Grondwet.
Dé nationale feestdag van Noorwegen
Tsss, newbie!quote:Op zondag 2 juni 2013 13:53 schreef Individual het volgende:
NWS / Queen Elisabeth vandaag precies 60 jaar geleden gekroond
Happy coronation Lizzy [ afbeelding ]
Happy Pancake Day!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:02 schreef Individual het volgende:
Happy pancake day! Gelukkige dikke dinsdag!
![]()
Het is vandaag weer Shrove Tuesday, de dag voor Aswoensdag oftewel het einde van carnaval en het begin van de vastenperiode.
Het was bedoeld om de voedselrestjes van carnaval op te maken en daar werden vaak pannekoeken mee gebakken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shrove_Tuesday
De pannekoekenrestaurants zijn volgeboekt en er staan weer lange rijen buiten, maar ik bak m'n eigen pannekoeken.
Ik doe elk jaar mee en dat zal vanavond niet anders zijn!![]()
Laat weten welk feest je viert en post het op diezelfde dag hier.
Is the Yorkshire accent HET Britse accent in Game of Thrones? Cool!!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Happy Yorkshire Day!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laat het de mensen van Earth Calendar weten, want ze weten het niet.quote:
Val jij op ouwe mannetjes?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
Well, Sean Bean is from this gorgeous patch
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:27 schreef flipsen het volgende:
Oei, één van de meest belangrijke dagen vandaag volgens de NOS:
http://nos.nl/audio/70740(...)le-krokettendag.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |