Ja nou, ik heb afgelopen donderdag evengoed steeds last gehad van angst, spierpijn, duizeligheid en als je dan nog het idee erbij hebt dat die 50 kilo er nooit meer af wil, niet meer aantrekkelijk bent...door die stomme pil, dan voel ik me evengoed soms totaal hopeloos, uitzichtloos.quote:
Dan bel je je huisarts?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:36 schreef romski het volgende:
[..]
Ja nou, ik heb afgelopen donderdag evengoed steeds last gehad van angst, spierpijn, duizeligheid en als je dan nog het idee erbij hebt dat die 50 kilo er nooit meer af wil, niet meer aantrekkelijk bent...door die stomme pil, dan voel ik me evengoed soms totaal hopeloos, uitzichtloos.
Sporten nu 2-3x per week, was tot voor mijn burnout 5-6x per week, bijna topsport te noemen..quote:Op zondag 6 maart 2011 22:15 schreef JackieBrown het volgende:
Edit: aan je vorige post te zien heb je nog wel last...
Wat doe je trouwens zelf eraan? Ga je wel eens sporten? Geef je altijd toe aan de toegenomen eetlust?
Denk dat je het inderdaad het beste met je huisarts kan overleggen als ik je vorige post zo lees.
Hmm, even terug komend op dit, misschien niet echt een goed idee voor jou. Je wordt er wel erg slaperig van, ook niet bevoordelijk voor jou denk ik?quote:Op maandag 7 maart 2011 00:04 schreef LoveIsADream het volgende:
Nog niet met je psychiater besproken? Lijkt mij het beste. Probeer dit bespreekbaar te maken met je psychiater. Hij/zij weet beter wat voor medicijnen dit tegen kunnen gaan. Ligt ook eraan hoe heftig je reageert op medicijnen.
Mijn pa zelf slikt af en toe wel eens Oxazepam, is een medicijn tegen stress/spanning en ongerustheid, mijn vader heeft bij dit middel niet echt bijwerkingen, in ieder geval niet dat hij hiervan aankomt, maar wel rugpijn en hoofdpijn. Maar me vader reageert nogal heftig op medicijnen. Daarnaast slikt hij dagelijks Remeron maar die zijn echt gemaakt voor slaap problemen, en daarvan komt hij wel aan, krijgt hij ook eetlust van.
Je zou eens kunnen informeren naar Oxazepam? Misschien dat jouw psychiater het jou niet aanraadt, maar je kan het altijd proberen?
Maar maak het wel bespreekbaar met je psychiater en ga erover in gesprek. Van je eerste probleem ben je zo goed als vanaf, maar nu krijg je een ander probleem erbij waarbij je je weer rot voelt, dus gewoon bespreekbaar maken en in overleg met hem/haar gaan kijken naar een ander alternatief waarbij je deze klachten niet krijgt!.
Succes
Dit heb ik ook heel erg. Je blijft afhankelijk van dat spul.quote:Op maandag 7 maart 2011 12:10 schreef romski het volgende:
Ik kan wel gaan stoppen, maar terugvallen in een depressie is absoluut geen optie voor mij. Ik moet kunnen werken ook, 40 uur per week.
Ik weet bijna zeker dat ik nog niet helemaal zonder kan. Nu ik op de helft zit, 10mg, merk ik dat ik me soms drukker maak om dingen die het niet waard zijn.
Weet jij toevallig wat zijn de nadelen zijn van Bupropion t.o.v. andere AD zoals SSRI's?quote:
Klinkt als een wondermiddeltje dat misschien ook interessant is om af te vallen, maar is het dat ook?quote:
Sorryquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:48 schreef JackieBrown het volgende:
Bupropion had ik eerder ook al genoemd.
Nadelen t.o.v. SSRI's bijv. zijn dat het juist weer kan leiden tot agitatie, slapeloosheid, concentratiestoornissen. Daarnaast nog een heel scala aan bijwerkingen maar dat is voor SSRI's en TCA's net zo.
Qua werkzaamheid is er ook nog niet voldoende bewijs, al zijn er studies die nu al aangeven dat bupropion niet onderdoet voor SSRI's.
Verder heeft bupropion een paar contra-indicaties (o.a. lever-cirrose en anorexia) die bijv. lexapro niet heeft.
Voor het gebruik van bupropion bij depressie is veel minder bewijs maar dat kan ook komen doordat er minder ervaring mee is dan met SSRIs/TCA's. Bupropion wordt nu steeds vaker voorgeschreven voor het stoppen met roken etc. maar dat zal vast wel in die wikipedia pagina staan, heb er niet naar gekeken.
Indien er behoefte is aan bronnen en/of meer informatie: mijn PM staat open.
Ik ga zeker vragen wat hij dan wil voorstellen. Overgewicht is een serieus probleem waar ik nu mee zit + alle gevolgen. Anders zal ik moeten stoppen met lexapro als enige optie. Een TCA zal ik weigeren, teveel last van hartkloppingen en zweten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef JackieBrown het volgende:
Het wordt wel vergoed bij depressie.
De vraag is inderdaad of je psychiater het wil. Misschien heeft hij/zij nog geen of weinig ervaring met dit middel bij depressie.
Ik zou het zeker voorstellen en als je psychiater het niet wil, vragen wat hij jou voorstelt om te gebruiken dan, want zo wil je in ieder geval niet verder lijkt mij.
ik denk dat kackieBrown het min of meer heeft omschreven...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Weet jij toevallig wat zijn de nadelen zijn van Bupropion t.o.v. andere AD zoals SSRI's?
nou ja alleen als je al lever problemen hebt gelooof ik dan wordt het afgeraden, verder is gebleken uit proefdierstudies dat het iets verhoogde kans geeft op leverproblemen, vandaar de precaution (als ik het goed begrepen hebt maar je behandelaar zou het moeten weten natuurlijkquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:05 schreef romski het volgende:
Tot in wat voor ernst het giftig is voor je lever dan.
KackieBrown? Waaromquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat kackieBrown het min of meer heeft omschreven...
hier staat nog wel wat meer informatie: http://biopsychiatry.com/bupodep.htm
Laatst bij zo'n docu op 3 werd dmv een ECG scan aangetoond dat een man die dik is andere hersengebieden activeert bij eten dan een man die dun is. Het is dus genetisch bepaald.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:27 schreef Godshand het volgende:
Als je nu gewoon niet aan die trek toegeeft? Pillen de schuld geven is wel lekker makkelijk.
Ik denk niet dat TS van zijn depressie te genezen is, hij zit al veel te lang aan de AD's dat het een verslaving is geworden.quote:Ondanks het luie gevoel gewoon weer de sport doen die je al deed. Vergeet niet dat beweging een van de genezende factoren van depressie zijn.
Wat een kulquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:32 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk niet dat TS van zijn depressie te genezen is, hij zit al veel te lang aan de AD's dat het een verslaving is geworden.
mijn tante moest naar de novadic kliniek om van haar AD's af te komen. dan zit je dus echt tussen de verslaafdenquote:
Dan ben je gezegend! Waarschijnlijk heb je dan van jezelf ook niet veel aanleg om dik te worden?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik Sertraline en kom er niet van aan. Ben nu weer bezig met gezonder eten en bewegen en val gewoon af
Mn BMI is prima, alleen buikomtrek+ vetpercentage zijn te hoog, vandaar dat ik toch nog wat wil afvallen en dat lukt ook primaquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:42 schreef romski het volgende:
[..]
Dan ben je gezegend! Waarschijnlijk heb je dan van jezelf ook niet veel aanleg om dik te worden?
quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:20 schreef romski het volgende:
Lexapro zit ik nog op 10mg, maar die kan ik zo mee stoppen zei me psychiater, de Wellbutrin neemt het wel over![]()
Ik hoop dat dat zo is...
Huh? Kijk hierboven, bedoel je dat ik het nog een keer moet vragen, of begrijp ik iets verkeerd?quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Beter een vraag om aan je behandelend arts te stellen lijkt me.
Door het sarcasme wat ik voel uit deze opmerking en wat je hiervoor uitkraamde, maak ik op dat jij je erg stoort aan dit topic.quote:
Ik vind mensen die de ene na de andere pil slikken om maar geestelijk gezond te blijven erg sneu. Prop jezelf toch niet zo vol man.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:41 schreef romski het volgende:
[..]
Door het sarcasme wat ik voel uit deze opmerking en wat je hiervoor uitkraamde, maak ik op dat jij je erg stoort aan dit topic.
Iedereen heeft de vrije keuze om iets wel of niet te lezen. Mensen die "trollen" op R&P, vind ik persoonlijk erg sneu.
Heb je misschien zelf een probleem wat je hier wil delen ofzo?
Zullen we ruilen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind mensen die de ene na de andere pil slikken om maar geestelijk gezond te blijven erg sneu. Prop jezelf toch niet zo vol man.
Dat is het probleem dat ik wou delen.
je mag wel wat vet van mij hebbenquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:55 schreef Meteoric het volgende:
Tsja ik heb een eetstoornis en net van m'n zware ondergewicht af, en moet dat zo houdendus dat wordt even afwachten. Anders ga ik weer naar een ander middel.
Rot eens op kneus.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je mag wel wat vet van mij hebben.
oja, dat was ik vergeten, relativeren is hier verboden.quote:
Ik heb vandaag niets te klagen, ik wil TS bijstaan met een vrolijke noot. Werkt in m'n vriendengroep en familie ookquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:34 schreef hexta het volgende:
Maanvis, doe iedereen hier een plezier, en ga gewoon lekker in KLB zitten.
Mijn psych vertelde dat je de eerste weken juist angstklachten kunt verwachten bij het beginnen aan nieuwe AD, daarom gaf ze mij daar kalmeringstabletten lorazepam bij om de eerste weken te overbruggen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:13 schreef Meteoric het volgende:
Nou, dit gaat niet al te best tot nu toe. Het is mijn 5e dag vandaag en ik merk wel verandering, maar niet zo positief. Het probleem lijkt zich te verplaatsen. Ik voel me heel afwezig in mijn hoofd en ben waanzinnig angstig. Ik pieker me echt een ongeluk. Ik ben ooit gediagnosticeerd met een gegeneraliseerde angststoornis, maar dat had ik al jarenlang onder controle. Het lijkt wel alsof ik terug bij af ben... Het is een paar dagen redelijk gegaan met mijn stemming, maar vanavond was er een ergere 'uitbarsting' dan ooit tevoren. Ben verder heel onrustig, kan nergens meer ontspannen. Ik hoop maar dat dit weggaat...
Ik zet het trouwens in dit topic omdat als je op bupropion zoekt je hierop uitkomt. Als mensen ooit nog ervaringen met specifiek dat middel zoeken kunnen ze het waarschijnlijk hier makkelijker vinden.
Maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt, Dat jehet probeert is prima, maar niet drammen als het niet gewaardeerd wordt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb vandaag niets te klagen, ik wil TS bijstaan met een vrolijke noot. Werkt in m'n vriendengroep en familie ook.
Doe ik ook niet, als de persoon aan wie de reactie gericht is het niets vindt dan hou ik er uiteraard mee opquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt, Dat jehet probeert is prima, maar niet drammen als het niet gewaardeerd wordt.
In het begin heb ik wel onrust gemerkt ja. Ik wil niet zeggen dat ik er paranoïde van werd, maar toch wel dat ik zoiets had van: watzalikgaandoenweetjijietsomtedoenvertelnouietsomtedoehoen! En dat dan zes keer per vijf minuten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:37 schreef Meteoric het volgende:
Ja, daar ben ik wel benieuwd naar! Heb je in het begin ook veel onrust/angst gemerkt? Is dat minder geworden of is het helemaal verdwenen, of is het er nog? Welke bijwerkingen merk je het meest van? En werkt het? En na hoelang is het gaan werken?Zo, dat zijn heel wat vragen haha.
Kijk als ik dit soort dingen lees moet ik toegeven dat Maanvis met z'n getroll wel 'n puntje heeft.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:51 schreef romski het volgende:
Bedankt voor jullie reacties en tips. Dieetist is geen optie, dan gaat een ander me dingen opdragen en ik ben eigenwijs.
Volhouden, dit stadium duurt twee weken. Na die twee weken wordt het beter. Na drie weken voel je je nog beter, en na zes weken werkt het pas echt. Het is kut, ik weet het, maar hou vol. Je hebt dit niet al een week doorstaan om het daarna op te geven!quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:21 schreef MaJo het volgende:
Ik slik nu een week wellbutrin en vind het nog geen succes. Het enige voordeel is afvallen omdat ik nauwelijks nog eetlust heb, de enige plusVerder was ik de eerste dagen paniekerig, moest huilen om niets, durfde het huis niet uit, hartkloppingen en ontzettend onredelijk naar mijn vriend
Met de paniek gaat het nu beter maar ik voel me lichamelijk gewoon ziek. Een watterig gevoel in mijn hoofd, alsof de twee hersenhelften in botsing zijn met elkaar. Ik kan alleen nog liggen, als ik sta voelt het alsof ik flauw ga vallen en word ik misselijk. Hopelijk neemt dit snel af want dit is echt naar
Eej jo mafkees, ik ben niet dezelfde gast als romski hoorquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Kijk als ik dit soort dingen lees moet ik toegeven dat Maanvis met z'n getroll wel 'n puntje heeft.Naar de psycholoog gaan en zijn of haar adviezen opvolgen is zeker ook te moeilijk voor je?
Ik werd er helemaal niet ziek van, alleen na verloop van tijd werd ik er ziek van icm concerta. ben 4 maanden misselijk geweestquote:Op zondag 4 december 2011 08:47 schreef MaanSelene het volgende:
[..]
Volhouden, dit stadium duurt twee weken. Na die twee weken wordt het beter. Na drie weken voel je je nog beter, en na zes weken werkt het pas echt. Het is kut, ik weet het, maar hou vol. Je hebt dit niet al een week doorstaan om het daarna op te geven!
Ik had 't dan ook niet tegen jou, mafkees.quote:Op zondag 4 december 2011 10:55 schreef Meteoric het volgende:
[..]
Eej jo mafkees, ik ben niet dezelfde gast als romski hoorik laat me wel degelijk helpen.
Oh hahaha oeps, excuses danquote:Op zondag 4 december 2011 11:14 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik had 't dan ook niet tegen jou, mafkees.Hoewel romski idd verdwenen lijkt te zijn uit z'n eigen topic.
Ik heb toch even de dokter gebeld, die oorpijn is erg vervelendquote:Op zondag 4 december 2011 11:40 schreef Meteoric het volgende:
[..]
Oh hahaha oeps, excuses dan![]()
Majo, volgens mij hoort het er wel bij... ik voel me ook echt behoorlijk beroerd en dit is mijn 6e dag. Heb ook zo'n koppijn. En ik ben nog verkouden ook, maar da's wat anders
Ik ben echt een emotionele achtbaan ofzo, ene moment ben ik superangstig, dan superverdrietig, en dan superboos. Ook niet echt een beetje ofzo... Helaas laat het vrolijke nog even op zich wachten.
Ik moet zo naar de huisartsenpost dan gaan ze even kijken. Maar ze verwachtte oorontsteking. Ik heb ook werkelijk alles tegelijk op het momentquote:
Het is logisch dat dat helemaal niet goed viel; zowel Concerta als Wellbutrin remmen de heropname van dopamine in de hersenen. Wat jij hebt ervaren was letterlijk een overdosisje dopamine, en dat valt dus echt slecht.quote:Op zondag 4 december 2011 10:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik werd er helemaal niet ziek van, alleen na verloop van tijd werd ik er ziek van icm concerta. ben 4 maanden misselijk geweest![]()
al slik ik nu de halve dosering (150 dus) en geen concerta en nu heb ik nergens last meer van.
Ook heel herkenbaar, dat van dat geheugen. Ik vergat bijvoorbeeld standaard of ik nou wel of niet mijn medicatie al ingenomen had. En mijn telefoon was ik voortdurend kwijt, zoeken zoeken zoeken, en ineens.....oh ja; in mijn broekzak. Wanneer dat beter werd kan ik me eigenlijk niet herinneren; volgens mij na een week of vier.quote:Op zondag 4 december 2011 12:41 schreef Meteoric het volgende:
Die vergeetachtigheid is echt erg.. het is eigenlijk alleen m'n korte termijn geheugen. Had in een winkel dat ik ineens dacht dat ik mijn sjaal kwijt was. Veel te grote paniek natuurlijk, nog net niet over m'n toeren. Bleek dat ding gewoon thuis te liggen, terwijl ik zooo zeker wist dat ik hem om had. En ik vergeet ook steeds wat ik gegeten heb, of wat ik nog voor dingen moet doen als ik het niet opschrijf. Wat ik erger vind is dat ik niet meer weet wat ik de afgelopen weken gedaan heb, behalve als het echt grote dingen waren. En dan die woede/agressie steeds... Best wel een beetje desillusionerend.
Sterkte bij de huisartsenpost! Als het ook nog oorontsteking heb heb je wel echt heel veel pech zeg.
Hihi, ik moest lachen om je stukje. Dat het psychisch is is, sorry voor mijn woordkeus; gelul van de bovenste plank. De medicatie heeft invloed op de stoffen in je hersenen, lichamelijker kan het niet! Je hebt er net zo min invloed op als op je hartslag of je bloedsomloop of....nou ja, mijn punt is duidelijk. Je moet het zien als het Panamakanaal; er was eerst helemaal niets, en voordat de medicatie zijn werk kan doen, moet het Panamakanaal door diezelfde medicatie eerst gegraven worden. Of, in jouw geval, omdat je al eerder medicatie hebt gebruikt, verlegd worden. Dat kost, helaas, gewoon veel tijd. Je verschijnselen zijn bij mij allemaal bekend, het komt allemaal weer naar boven nu jij ze beschrijft. Droge mond, gierende hartslag, had het allemaal. Maar na zes weken was dat dus echt klaar.quote:Op zondag 4 december 2011 12:48 schreef Meteoric het volgende:
Ik kan het gewoon heel moeilijk verkroppen dat het psychisch is, want ik stel dan aan mezelf de eis dat ik dat maar moet kunnen handelen en er invloed op moet kunnen hebben. Het is toch ''maar in je hoofd'' denk ik dan (beetje scheef, bij iemand anders zou ik dat dan weer niet denken) Ben gewoon een beetje controlefreak, en op het moment dat die controle er niet is, word ik nog angstiger, waar ik dan weer geen invloed op heb, wat me nog angstiger maak etc. Ik hou me vast aan jouw ervaring, vind het wel heel fijn om te lezen dat het kan verbeteren. Heb me wel eens laten vertellen dat alle stoffen in je hersenen opnieuw gesorteerd moeten ofzo en dat het daardoor kom. Iets met een zure appel en erdoorheen bijten ofzo
Ergens heb ik gewoon de neiging de komende 3 weken in m'n bed te gaan liggen en er weer uit te komen als ik weer een beetje normaal kan doen tegen mezelf en de rest van de wereld. M'n hele omgeving heeft de eer van mijn chagrijnigheid mee te genieten, beetje zielig...
Zo bedoelde ik dat toen niet hoor. Een psycholoog is in mijn ogen anders. Die adviezen volgde ik gewoon op.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Kijk als ik dit soort dingen lees moet ik toegeven dat Maanvis met z'n getroll wel 'n puntje heeft.Naar de psycholoog gaan en zijn of haar adviezen opvolgen is zeker ook te moeilijk voor je?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |