Weet jij toevallig wat zijn de nadelen zijn van Bupropion t.o.v. andere AD zoals SSRI's?quote:
Klinkt als een wondermiddeltje dat misschien ook interessant is om af te vallen, maar is het dat ook?quote:
Sorryquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:48 schreef JackieBrown het volgende:
Bupropion had ik eerder ook al genoemd.
Nadelen t.o.v. SSRI's bijv. zijn dat het juist weer kan leiden tot agitatie, slapeloosheid, concentratiestoornissen. Daarnaast nog een heel scala aan bijwerkingen maar dat is voor SSRI's en TCA's net zo.
Qua werkzaamheid is er ook nog niet voldoende bewijs, al zijn er studies die nu al aangeven dat bupropion niet onderdoet voor SSRI's.
Verder heeft bupropion een paar contra-indicaties (o.a. lever-cirrose en anorexia) die bijv. lexapro niet heeft.
Voor het gebruik van bupropion bij depressie is veel minder bewijs maar dat kan ook komen doordat er minder ervaring mee is dan met SSRIs/TCA's. Bupropion wordt nu steeds vaker voorgeschreven voor het stoppen met roken etc. maar dat zal vast wel in die wikipedia pagina staan, heb er niet naar gekeken.
Indien er behoefte is aan bronnen en/of meer informatie: mijn PM staat open.
Ik ga zeker vragen wat hij dan wil voorstellen. Overgewicht is een serieus probleem waar ik nu mee zit + alle gevolgen. Anders zal ik moeten stoppen met lexapro als enige optie. Een TCA zal ik weigeren, teveel last van hartkloppingen en zweten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef JackieBrown het volgende:
Het wordt wel vergoed bij depressie.
De vraag is inderdaad of je psychiater het wil. Misschien heeft hij/zij nog geen of weinig ervaring met dit middel bij depressie.
Ik zou het zeker voorstellen en als je psychiater het niet wil, vragen wat hij jou voorstelt om te gebruiken dan, want zo wil je in ieder geval niet verder lijkt mij.
ik denk dat kackieBrown het min of meer heeft omschreven...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Weet jij toevallig wat zijn de nadelen zijn van Bupropion t.o.v. andere AD zoals SSRI's?
nou ja alleen als je al lever problemen hebt gelooof ik dan wordt het afgeraden, verder is gebleken uit proefdierstudies dat het iets verhoogde kans geeft op leverproblemen, vandaar de precaution (als ik het goed begrepen hebt maar je behandelaar zou het moeten weten natuurlijkquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:05 schreef romski het volgende:
Tot in wat voor ernst het giftig is voor je lever dan.
KackieBrown? Waaromquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat kackieBrown het min of meer heeft omschreven...
hier staat nog wel wat meer informatie: http://biopsychiatry.com/bupodep.htm
Laatst bij zo'n docu op 3 werd dmv een ECG scan aangetoond dat een man die dik is andere hersengebieden activeert bij eten dan een man die dun is. Het is dus genetisch bepaald.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:27 schreef Godshand het volgende:
Als je nu gewoon niet aan die trek toegeeft? Pillen de schuld geven is wel lekker makkelijk.
Ik denk niet dat TS van zijn depressie te genezen is, hij zit al veel te lang aan de AD's dat het een verslaving is geworden.quote:Ondanks het luie gevoel gewoon weer de sport doen die je al deed. Vergeet niet dat beweging een van de genezende factoren van depressie zijn.
Wat een kulquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:32 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk niet dat TS van zijn depressie te genezen is, hij zit al veel te lang aan de AD's dat het een verslaving is geworden.
mijn tante moest naar de novadic kliniek om van haar AD's af te komen. dan zit je dus echt tussen de verslaafdenquote:
Dan ben je gezegend! Waarschijnlijk heb je dan van jezelf ook niet veel aanleg om dik te worden?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik Sertraline en kom er niet van aan. Ben nu weer bezig met gezonder eten en bewegen en val gewoon af
Mn BMI is prima, alleen buikomtrek+ vetpercentage zijn te hoog, vandaar dat ik toch nog wat wil afvallen en dat lukt ook primaquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:42 schreef romski het volgende:
[..]
Dan ben je gezegend! Waarschijnlijk heb je dan van jezelf ook niet veel aanleg om dik te worden?
quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:20 schreef romski het volgende:
Lexapro zit ik nog op 10mg, maar die kan ik zo mee stoppen zei me psychiater, de Wellbutrin neemt het wel over![]()
Ik hoop dat dat zo is...
Huh? Kijk hierboven, bedoel je dat ik het nog een keer moet vragen, of begrijp ik iets verkeerd?quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Beter een vraag om aan je behandelend arts te stellen lijkt me.
Door het sarcasme wat ik voel uit deze opmerking en wat je hiervoor uitkraamde, maak ik op dat jij je erg stoort aan dit topic.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |