abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:33:22 #26
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_93816766
quote:
Weet jij toevallig wat zijn de nadelen zijn van Bupropion t.o.v. andere AD zoals SSRI's?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:35:30 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93816835
quote:
Klinkt als een wondermiddeltje dat misschien ook interessant is om af te vallen, maar is het dat ook?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93817262
:) Bupropion had ik eerder ook al genoemd.

Nadelen t.o.v. SSRI's bijv. zijn dat het juist weer kan leiden tot agitatie, slapeloosheid, concentratiestoornissen. Daarnaast nog een heel scala aan bijwerkingen maar dat is voor SSRI's en TCA's net zo.
Qua werkzaamheid is er ook nog niet voldoende bewijs, al zijn er studies die nu al aangeven dat bupropion niet onderdoet voor SSRI's.
Verder heeft bupropion een paar contra-indicaties (o.a. lever-cirrose en anorexia) die bijv. lexapro niet heeft.

Voor het gebruik van bupropion bij depressie is veel minder bewijs maar dat kan ook komen doordat er minder ervaring mee is dan met SSRIs/TCA's. Bupropion wordt nu steeds vaker voorgeschreven voor het stoppen met roken etc. maar dat zal vast wel in die wikipedia pagina staan, heb er niet naar gekeken.

Indien er behoefte is aan bronnen en/of meer informatie: mijn PM staat open :).
pi_93817325
Wellbutrin, Zyban. Oke ik heb het even bekeken. Geen hongergevoel, maar juist afvallen. Dat lijkt goed. het is en norepinephrine-dopamine heropname-remmer, dus zorgt voor wat meer energiek gevoel. Dat scheelt, want dan gaat de drang naar alcohol weg bij mij.
Dat heb ik nodig.
Het is bewezen dat het effectief tegen obesitas gebruikt kan worden en
geen effect heeft op het libido, heb ik zeker nodig...
Wordt ook voorgeschreven bij ADHD, dus ook een pluspunt.

Maar dan de vraag, wordt Wellbutrin of Zyban vergoed bij depressie door de verzekering.

Ik zie al dat het een vrij nieuw middel is, dus ik ben ook bang dat mijn psychiater het niet wil voorschrijven. Of misschien wel.
pi_93817424
Het wordt wel vergoed bij depressie.

De vraag is inderdaad of je psychiater het wil. Misschien heeft hij/zij nog geen of weinig ervaring met dit middel bij depressie.
Ik zou het zeker voorstellen en als je psychiater het niet wil, vragen wat hij jou voorstelt om te gebruiken dan, want zo wil je in ieder geval niet verder lijkt mij.
pi_93817543
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:48 schreef JackieBrown het volgende:
:) Bupropion had ik eerder ook al genoemd.

Nadelen t.o.v. SSRI's bijv. zijn dat het juist weer kan leiden tot agitatie, slapeloosheid, concentratiestoornissen. Daarnaast nog een heel scala aan bijwerkingen maar dat is voor SSRI's en TCA's net zo.
Qua werkzaamheid is er ook nog niet voldoende bewijs, al zijn er studies die nu al aangeven dat bupropion niet onderdoet voor SSRI's.
Verder heeft bupropion een paar contra-indicaties (o.a. lever-cirrose en anorexia) die bijv. lexapro niet heeft.

Voor het gebruik van bupropion bij depressie is veel minder bewijs maar dat kan ook komen doordat er minder ervaring mee is dan met SSRIs/TCA's. Bupropion wordt nu steeds vaker voorgeschreven voor het stoppen met roken etc. maar dat zal vast wel in die wikipedia pagina staan, heb er niet naar gekeken.

Indien er behoefte is aan bronnen en/of meer informatie: mijn PM staat open :).
Sorry :@ Ik had me niet goed genoeg ingelezen over buprion. Komt door het idee dat het voor rokers is.

Edit:
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef JackieBrown het volgende:
Het wordt wel vergoed bij depressie.

De vraag is inderdaad of je psychiater het wil. Misschien heeft hij/zij nog geen of weinig ervaring met dit middel bij depressie.
Ik zou het zeker voorstellen en als je psychiater het niet wil, vragen wat hij jou voorstelt om te gebruiken dan, want zo wil je in ieder geval niet verder lijkt mij.
Ik ga zeker vragen wat hij dan wil voorstellen. Overgewicht is een serieus probleem waar ik nu mee zit + alle gevolgen. Anders zal ik moeten stoppen met lexapro als enige optie. Een TCA zal ik weigeren, teveel last van hartkloppingen en zweten.
Het is dan Wellbutrin of Prozac. Niks anders.

Maar als Wellbutrin zoveel meer kans geeft op levercirrose, ben ik er niet zo kapot van..

[ Bericht 25% gewijzigd door romski op 08-03-2011 16:04:42 ]
pi_93817904
Tot in wat voor ernst het giftig is voor je lever dan.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:06:52 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93817954
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Weet jij toevallig wat zijn de nadelen zijn van Bupropion t.o.v. andere AD zoals SSRI's?
ik denk dat kackieBrown het min of meer heeft omschreven...

hier staat nog wel wat meer informatie: http://biopsychiatry.com/bupodep.htm
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:12:50 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93818237
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:05 schreef romski het volgende:
Tot in wat voor ernst het giftig is voor je lever dan.
nou ja alleen als je al lever problemen hebt gelooof ik dan wordt het afgeraden, verder is gebleken uit proefdierstudies dat het iets verhoogde kans geeft op leverproblemen, vandaar de precaution (als ik het goed begrepen hebt maar je behandelaar zou het moeten weten natuurlijk :P)
pi_93818487
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:06 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat kackieBrown het min of meer heeft omschreven...

hier staat nog wel wat meer informatie: http://biopsychiatry.com/bupodep.htm
KackieBrown? Waarom ;(

En wat leverproblemen betreft inderdaad wat Re zegt.
pi_93818881
Als je nu gewoon niet aan die trek toegeeft? Pillen de schuld geven is wel lekker makkelijk.

Ondanks het luie gevoel gewoon weer de sport doen die je al deed. Vergeet niet dat beweging een van de genezende factoren van depressie zijn.

Succes
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:32:09 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93819068
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:27 schreef Godshand het volgende:
Als je nu gewoon niet aan die trek toegeeft? Pillen de schuld geven is wel lekker makkelijk.
Laatst bij zo'n docu op 3 werd dmv een ECG scan aangetoond dat een man die dik is andere hersengebieden activeert bij eten dan een man die dun is. Het is dus genetisch bepaald.

quote:
Ondanks het luie gevoel gewoon weer de sport doen die je al deed. Vergeet niet dat beweging een van de genezende factoren van depressie zijn.
Ik denk niet dat TS van zijn depressie te genezen is, hij zit al veel te lang aan de AD's dat het een verslaving is geworden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93820440
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:32 schreef Maanvis het volgende:

Ik denk niet dat TS van zijn depressie te genezen is, hij zit al veel te lang aan de AD's dat het een verslaving is geworden.
Wat een kul :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:41:40 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93822121
Studies geven wel aan dat AD bepaalde metabole processen beinvloed dus daar kan een patient niet al te veel aan doen. Niet gezegd dat een aanpassing aan het dieet eea wel beter onder controle kan houden.
pi_93822735
Dat is het nou juist, ik krijg last als ik flink ga sporten. niet na 1x, maar na de 2e dag achtereen begint het. En toen ik mirtazepine gebruikte, wat giftiger was in die dosering, kreeg ik ook nog last van mijn lever. Kramp op die plaats, door de druk van mijn spieren.

En vermoeidheid is slopend. Vooral als ik nu naast het gewone fitness ook nog cardio doe. Dan voel ik me slecht de dag daarna. Als ik dan de volgende dag evengoed weer intensief ga sporten, loop ik de hele nacht te hyperventileren, terwijl ik gewoon nog iedere week 5 dagen van 7:00 tot 16:00 moet werken.
dus 5-6x per week sporten kan voorlopig niet. Het gaat wel langzaamaan beter.

Wat nu belangrijk is; ik moet van die eetlust af. Alles smaakt nu gewoon te lekker. Vroeger vond ik het prima als ik een bak kwark, wat eieren, muesli, brood met kip en normaal avond-eten had gegeten. Nu smaken slechte dingen te lekker, terwijl ik me nooit verzadigd voel.

Zo is het, niet anders.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:58:24 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93822892
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat een kul :')
mijn tante moest naar de novadic kliniek om van haar AD's af te komen. dan zit je dus echt tussen de verslaafden :D
Een gedicht over Maanvis
pi_93980210
Ik slik Sertraline en kom er niet van aan. Ben nu weer bezig met gezonder eten en bewegen en val gewoon af :)
pi_94008933
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik Sertraline en kom er niet van aan. Ben nu weer bezig met gezonder eten en bewegen en val gewoon af :)
Dan ben je gezegend! Waarschijnlijk heb je dan van jezelf ook niet veel aanleg om dik te worden?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:38:05 #44
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94010672
Ik krijg ook honger van lexapro. Had er bij citalopram geen last van.
Dat bupro-nogwatspul klinkt goed voor mij (adhd, depressie en een paar kilo te zwaar). Ga ik ook eens bespreken. Lexapro en concerta en ik zijn geen vrienden.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94013493
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:42 schreef romski het volgende:

[..]

Dan ben je gezegend! Waarschijnlijk heb je dan van jezelf ook niet veel aanleg om dik te worden?
Mn BMI is prima, alleen buikomtrek+ vetpercentage zijn te hoog, vandaar dat ik toch nog wat wil afvallen en dat lukt ook prima :)
pi_94243063
Zo ik heb het besproken en heb Wellbutrin gekregen. Een half uur geleden eentje opgegeten, maar ik merk nog niks. Kan nog wel even duren, de 'T-max' is 3-5 uur.
Lexapro zit ik nog op 10mg, maar die kan ik zo mee stoppen zei me psychiater, de Wellbutrin neemt het wel over :{
Ik hoop dat dat zo is...
pi_94245754
Ik slik ook Lexapro en vooral de eerste maand was ik niet vooruit te branden, heel erg moe, nergens zin in, geen eetlust etc.
We zijn nu een paar maanden verder en het gaat goed, geen last van hongerig gevoel hier of andere klachten.

Maar de klachten in zo'n gebruiksaanwijzing zijn voor iedere persoon anders denk ik. De een ervaart het zus, de ander ervaart het zo. Beter een vraag om aan je behandelend arts te stellen lijkt me.

Ik ben er ook niet van aan gekomen en doe nu juist mijn best om een paar kilo af te vallen door gewoon met het snaaien te stoppen. Dat snaaien deed ik al veel voordat ik met de Lexapro begon.
pi_94295128
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:20 schreef romski het volgende:
Lexapro zit ik nog op 10mg, maar die kan ik zo mee stoppen zei me psychiater, de Wellbutrin neemt het wel over :{
Ik hoop dat dat zo is...
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Beter een vraag om aan je behandelend arts te stellen lijkt me.
Huh? Kijk hierboven, bedoel je dat ik het nog een keer moet vragen, of begrijp ik iets verkeerd?

Over Lexapro, ja het is een goed middel geweest om bepaalde stofjes aan te vullen bij mij. Dat is tot nu denk ik voldoende geweest. Nu na 9 maanden 20mg slikken, begon ik te merken dat ik wat overdreven gek deed, de eerste uren na inname.
Ik heb nu Wellbutrin en ik merk al dat ik een stuk minder lui ben. Ik voel me nu gewoon helderder, ben redelijker en voel me energiek. Ja na 2 dagen dus al :)
Nu hopen dat dit zo blijft als ik die laatste 10mg Lexapro eruit gooi.
Wellbutrin lijkt al te helpen dus.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:19:54 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94295380
Veel succes met de pacebo's!
Een gedicht over Maanvis
pi_94296391
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:19 schreef Maanvis het volgende:
Veel succes met de pacebo's!
Door het sarcasme wat ik voel uit deze opmerking en wat je hiervoor uitkraamde, maak ik op dat jij je erg stoort aan dit topic.
Iedereen heeft de vrije keuze om iets wel of niet te lezen. Mensen die "trollen" op R&P, vind ik persoonlijk erg sneu.

Heb je misschien zelf een probleem wat je hier wil delen ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')