abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:43:48 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94296485
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:41 schreef romski het volgende:

[..]

Door het sarcasme wat ik voel uit deze opmerking en wat je hiervoor uitkraamde, maak ik op dat jij je erg stoort aan dit topic.
Iedereen heeft de vrije keuze om iets wel of niet te lezen. Mensen die "trollen" op R&P, vind ik persoonlijk erg sneu.

Heb je misschien zelf een probleem wat je hier wil delen ofzo?
Ik vind mensen die de ene na de andere pil slikken om maar geestelijk gezond te blijven erg sneu. Prop jezelf toch niet zo vol man.
Dat is het probleem dat ik wou delen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:44:52 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_94296531
ga er nou maar niet op in :), is voer voor een ander topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_94299611
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind mensen die de ene na de andere pil slikken om maar geestelijk gezond te blijven erg sneu. Prop jezelf toch niet zo vol man.
Dat is het probleem dat ik wou delen.
Zullen we ruilen?
pi_94330892
Het is de kunst om zo min mogelijk medicijnen te nemen en je te voelen alsof je niks mankeert. Dus het liefst niks.
Vooral met AD is het moeilijk aftasten omdat ze bij ieder persoon anders werken. Daarom zoveel vragen van ieder individu over deze medicijnen.
Bijwerkingen, maar je leven hoeft niet ondraaglijk te zijn.

Nu heb ik dus wel wat koppijn van de Wellbutrin, maar voel me een stuk fitter dan voorheen.
pi_94330925
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_94367087
Wellicht ook gewoon eens naar de dietist gaan? Je bent 2 keer 30 kg afgevallen, dus zoals je zegt kun je het wel. Misschien hulp zoeken bij externe motivatie? Je kunt wel gaan goochelen met allerlei medicatie, maar dan krijg je ws weer last van andere bijwerkingen. Ga je richten op hoe jezelf motiveren en wat voor sport zodat je niet te veel last van benauwdheid whatever hebt. ( wat ik me overigens ook kan voorstellen als je 50 kg te zwaar bent.)
Richt jezelf vnml op beter in je vel voelen en fitter zijn door sporten en niet meteen willen afvallen. Dan komt dat afvallen ook wel.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94367989
Ik slik nu ruim een half jaar Welbutrin voor mn depressie en adhd maar ik moet bekennen dat mijn hongergevoel niet veel minder is geworden...

Maar voel me wel een stuk beter en daar slik je ze voor toch?
pi_94373165
Bedankt voor jullie reacties en tips. Dieetist is geen optie, dan gaat een ander me dingen opdragen en ik ben eigenwijs.
Ik weet dat het lukt en moet lukken, dus kan het zelf. Sinds ik die Lexapro heb afgebouwd, ben ik me er meer van bewust. Nu ik merk dat Welbutrin zorgt voor meer energie, weet ik dat ik nog meer gemotiveerd ben. Ik heb even gekeken, 5 jaar geleden in 2006; 12-14 uur per week cardio/fitness/krachttraining. Toen was het onmogelijk om niet af te vallen. Toen kreeg ik veel complimenten over hoe ik eruit zag, dat gaf steeds meer motivatie.
Het is net dat beetje extra motivatie wat ik nodig heb inderdaad. Ik train nu 3x per week 1,5 uur. Het gaat steeds beter. Ik merk ook dat er langzaamaan wel wat vet af gaat.

Natuurlijk slik ik die welbutrin nu om me beter te voelen en het werkt goed tegen adhd. Kan me nu al beter concentreren. Of het me die extra vrolijkheid geeft zoals met Lexapro, weet ik nog niet. Misschien als de dosis omhoog gaat. Ik merk nu al dat ik meer aan het gevoel gewend ben.
pi_94413768
Na 4 weken ben ik omhoog gegaan naar 300mg en voelde me snel een stuk beter :D

En idd je concentratie gaat er een stuk op vooruit ^O^

Ik hoop voor je dat je eetlust minder wordt en dat ze verder goed aanslaan!

Succes.....
pi_94603344
Dankjewel! Nou ik kan zeggen dat het aardig begint te werken! Ook wat vrolijker nu, eetlust is er wel, maar een stuk minder dan ervoor.
Ik zit trouwens op 150mg XR, dus geleidelijke afgifte. Ik weet niet of ik me beter ga voelen bij 300mg. Zo lang het nu blijft verbeteren bij een lage dosis ben ik tevreden.
pi_103788832
TS, ik weet dat dit topic al erg oud is, maar ik ben toch wel heel benieuwd naar of de Bupropion je heeft geholpen en zo ja, hoe? Hoe gaat het nu met je?
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:22:42 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103802188
Ik ben daar ook op overgestapt, gaat prima, werkt beter en ik word er niet dik van :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_104945680
Ben ook benieuwd hoe het bij jullie vergaan is met de bupropion!
  dinsdag 29 november 2011 @ 08:41:37 #64
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104956606
Ik ga er toch weer mee stoppen....
Toch weer depri (wilde het eerst niet toegeven) en ze zijn niet angstremmend en dat heb ik als piekermuts toch wel nodig.

Maar.... als je wil afvallen werkt het prima, ben ruim 5 kilo kwijt.
pi_104958664
Dat mag ik onder geen voorwaarde, dus dat is eigenlijk best wel een contra ben ik bang. Heb vandaag de eerste genomen, maar heb er echt een slecht gevoel bij. Toch het idee dat t een verkapte drug is ofzo... En dan dat risico op toevallen, plus dat ik een contraindicatie heb. Kan m'n psychiater niet bereiken, hoop dat dat nog lukt vandaag.
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:38:56 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104965204
Om welke reden is er bij jou voor bupropion gekozen dan?
Ik zou het inderdaad even aangeven dat je je er niet prettig bij voelt.
Kans op toevallen is minimaal als je daar niet bijzonder gevoelig voor bent (staat uitgelegd in de bijsluiter).
Kans op afvallen staat daar ook wel in.
Ik vermoed dat het afvallen bij mij kwam door de combi met concerta. Daar ben ik nu vanaf sinds vandaag en ik heb ineens honger!
pi_104969752
Tsja ik heb een eetstoornis en net van m'n zware ondergewicht af, en moet dat zo houden :P dus dat wordt even afwachten. Anders ga ik weer naar een ander middel.
Ik heb een afspraak bij de psychiater gehad net, en ik ben gerustgesteld grotendeels. Ik krijg dit middel omdat ik van andere middelen (te) suf word. Heb vandaag de eerste genomen en merk nog helemaal niks qua bijwerkingen, dus hoop dat dat zo blijft. Ik dacht dat ik gewoon een verkapte partydrug kreeg ofzo, maar dat lijkt mee te vallen ;)
pi_105109565
Nou, dit gaat niet al te best tot nu toe. Het is mijn 5e dag vandaag en ik merk wel verandering, maar niet zo positief. Het probleem lijkt zich te verplaatsen. Ik voel me heel afwezig in mijn hoofd en ben waanzinnig angstig. Ik pieker me echt een ongeluk. Ik ben ooit gediagnosticeerd met een gegeneraliseerde angststoornis, maar dat had ik al jarenlang onder controle. Het lijkt wel alsof ik terug bij af ben... Het is een paar dagen redelijk gegaan met mijn stemming, maar vanavond was er een ergere 'uitbarsting' dan ooit tevoren. Ben verder heel onrustig, kan nergens meer ontspannen. Ik hoop maar dat dit weggaat...

Ik zet het trouwens in dit topic omdat als je op bupropion zoekt je hierop uitkomt. Als mensen ooit nog ervaringen met specifiek dat middel zoeken kunnen ze het waarschijnlijk hier makkelijker vinden.
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:24:42 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105110066
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:55 schreef Meteoric het volgende:
Tsja ik heb een eetstoornis en net van m'n zware ondergewicht af, en moet dat zo houden :P dus dat wordt even afwachten. Anders ga ik weer naar een ander middel.
je mag wel wat vet van mij hebben ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105110145
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je mag wel wat vet van mij hebben ;).
Rot eens op kneus.
Descending into the abyss.
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:29:08 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105110291
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:26 schreef hexta het volgende:

[..]

Rot eens op kneus.
oja, dat was ik vergeten, relativeren is hier verboden.
Een gedicht over Maanvis
pi_105110557
Maanvis, doe iedereen hier een plezier, en ga gewoon lekker in KLB zitten.

Meteoric, heb je nog feedback van een psychiater of psycholoog hierover gekregen? Misschien is het nu zo hevig omdat je nog aan het nieuwe middel moet wennen?
Descending into the abyss.
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:37:38 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105110741
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:34 schreef hexta het volgende:
Maanvis, doe iedereen hier een plezier, en ga gewoon lekker in KLB zitten.

Ik heb vandaag niets te klagen, ik wil TS bijstaan met een vrolijke noot. Werkt in m'n vriendengroep en familie ook :).
Een gedicht over Maanvis
pi_105111354
Maanvis: ik wil onder geen voorwaarde vet erbij hebben, ik vind het wel genoeg geweest zo met het aankomen ;) Heb het er moeilijk zat mee. De psychiater begreep dat en daarom kreeg ik dit middel onder andere, omdat ik zo bang was van wat anders nog meer aan te komen.

Hexa, het schijnt erbij te kunnen horen bij het opbouwen, en dat zou over een paar weken weg moeten gaan. Anders zou ik moeten overschakelen naar een ander middel of een SSRI erbij moeten gaan slikken. Zit ik ook niet op te wachten eerlijk gezegd, maar ik moet iets.
pi_105111539
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:13 schreef Meteoric het volgende:
Nou, dit gaat niet al te best tot nu toe. Het is mijn 5e dag vandaag en ik merk wel verandering, maar niet zo positief. Het probleem lijkt zich te verplaatsen. Ik voel me heel afwezig in mijn hoofd en ben waanzinnig angstig. Ik pieker me echt een ongeluk. Ik ben ooit gediagnosticeerd met een gegeneraliseerde angststoornis, maar dat had ik al jarenlang onder controle. Het lijkt wel alsof ik terug bij af ben... Het is een paar dagen redelijk gegaan met mijn stemming, maar vanavond was er een ergere 'uitbarsting' dan ooit tevoren. Ben verder heel onrustig, kan nergens meer ontspannen. Ik hoop maar dat dit weggaat...

Ik zet het trouwens in dit topic omdat als je op bupropion zoekt je hierop uitkomt. Als mensen ooit nog ervaringen met specifiek dat middel zoeken kunnen ze het waarschijnlijk hier makkelijker vinden.
Mijn psych vertelde dat je de eerste weken juist angstklachten kunt verwachten bij het beginnen aan nieuwe AD, daarom gaf ze mij daar kalmeringstabletten lorazepam bij om de eerste weken te overbruggen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')