abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93701757

De nieuwste handheld van Nintendo. Na de GameBoy, GameBoy Advance, Nintendo DS en al hun redesigns is het nu tijd voor de Nintendo 3DS! Een handheld die 3D beelden laat zien zonder dat je daar een bril voor nodig hebt.

Features:
› 3.5" widescreen 3D scherm (3D effect is instelbaar)
› 3" touch screen
› Stereo geluid
› Analoge knop (vergelijkbaar met die van de PSP)
› Launch waarschijnlijk in maart 2011 voor 199 euro (gerucht)
› Volledig backwards compatible met DS en DSi games

Handige linkjes:
Alle aangekondigde games
Officile site
Wikipedia

Vorige topics:
[01] [02] [04]

Enkele screenshots:
Mario Kart

Paper Mario

Resident Evil

Street Fighter

Kingdom Hearts:

Meer screenshots in vorige topic vanaf *hier*.

pi_93701954
Als ik die screens zie is alles vreselijk pixelig behalve Kingdom Hearts. What gives?
pi_93703391
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:16 schreef NietTeVolgen het volgende:
Als ik die screens zie is alles vreselijk pixelig behalve Kingdom Hearts. What gives?
Waarschijnlijk is dat net als bij alle andere apparaten waarvan je screens ziet: op het apparaat zelf ziet het er veel beter uit.

En daarbij kan het ook goed zijn dat Kingdom Hearts de volledige resolutie gebruikt ipv 3D, dan hebben ze 2 keer zoveel pixels tot hun beschikking.
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:41:45 #4
126783 pjats
The Pjatser
pi_93706433
Ik heb steeds meer zin in. Ik hoop alleen dat Zelda snel hier uitkomt. Met de master quest erbij wil ik het spel nu zeker hebben.
  Donald Duck held zaterdag 5 maart 2011 @ 22:45:44 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_93706659
Door de Master Quest is het spel nu ook echt een must-have voor mij. Maar bij de launch laat ik de 3DS waarschijnlijk nog wel liggen, de eerste games zijn niet zo heel interessant.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 6 maart 2011 @ 01:12:27 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93713689
OP mag wel aangepast worden, al die screens hoeven er van mij niet meer in op zich.

Het centrale plaatje met de linkjes naar een aantal andere sites is meer dan genoeg nu toch? Tevens is de info inmiddels hopeloos verouderd...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 6 maart 2011 @ 01:15:49 #7
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_93713806
Pfff, 3 weken nog :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_93719788
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_93720512
  zondag 6 maart 2011 @ 11:33:30 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93720636
Uitgebreid besproken en getest in vorig topic ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  zondag 6 maart 2011 @ 22:49:08 #11
28167 matthijst
pi_93749549
UK

Quote:
“We’re very encouraged that it’s going to be a big launch. Our target was to get over 100,000 pre-orders – and we’re in line with that. So far, we’ve already beat our personal best for a console launch. With three weeks to go, we’re in a great position, as pre-orders are still building.”
pi_93773478
Ik kan niet wachten tot de 3DS in nederland uitkomt!!!
pi_93775467
Nog ca. 2 weken :D
pi_93775571
Zeer verleidelijk. Vooral voor Kingdom Hearts.
Zal ik 'm kopen?
  maandag 7 maart 2011 @ 17:14:19 #15
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_93776340
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:54 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Zeer verleidelijk. Vooral voor Kingdom Hearts.
Zal ik 'm kopen?
Kingdom Hearts heeft nog geeneens een release datum, dus als je het alleen daarvoor wilt doen: nee.

Als je geld teveel hebt, zin hebt om hondjes te aaien of het lijkt je leuk om met Roy PilotWings te gaan doen dan ja.
AFC AJAX
pi_93777137
Nou ja, ook voor Pokmon. Maar dan zijn het alsnog maar twee games.

Edit: Ik zie trouwens best toffe games in de lijst staan. Maar ik wacht nog even. (Langer dan de relasedatum dus) :)
pi_93806642
quote:
The (Small) Price You Pay For Playing DS Games On The 3DS
You can play DS games on the Nintendo 3DS. No problem there. But did you know they take a lot longer to load on Nintendo's new handheld than they did on the old one?

A series of tests run by GameSpot, booting up five games on both the DS and 3DS, found that the new 3D handheld takes much longer to load a game than its predecessor, in some cases (like Black Ops) taking 21 seconds to go from boot to main menu.

While this won't destroy your ability to enjoy older games on a newer handheld, it's interesting that a more powerful machine takes longer to do something than its feebler sibling could manage. Then again, considering the DS games are running essentially as emulated titles* - which always taxes hardware more than a game running on its intended device - the wait can be excused!
* Dacht dat er een DS-videochip in zat maar waarschijnlijk gaat het idd om emulatie.

dinsdag 8 maart 2011 @ 15:40:47 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93817003
Dat had ik niet verwacht eigenlijk. Dit gaat wel enkel over de start-up toch? Of is de game tijdens de in-game menu's ook beduidend trager?
pi_93817229
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat had ik niet verwacht eigenlijk. Dit gaat wel enkel over de start-up toch? Of is de game tijdens de in-game menu's ook beduidend trager?
Tijd van kiezen DS-spel in homemenu tot starten spel. Spel zelf is hetzelfde.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:49:26 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93817302
Okay, niets ernstigs dus. Ik zet mijn DS ook vrijwel nooit uit maar gewoon in slaapmode. Het laden van een spel, inclusief alle logo's, intro's en savegames is zo nutteloos :D
pi_93817541
quote:
Nintendo Is So Not Screwing Around With 3DS Piracy
Japanese game retailer Enterking issued a notice that it would not be buying back any 3DS units that were used with a R4-type devices - specifically "illegal or unauthorized devices". The notice states that there seems to be a record of such use left on the system. This would be in line with the rumors that the 3DS keeps a log of flash cart use, which then can be checked.

The Nintendo terms of agreement clearly state that it is possible that the 3DS might not be able to boot up after firmware updates if unapproved or illegal devices are used in the 3DS. You have been warned!
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Okay, niets ernstigs dus. Ik zet mijn DS ook vrijwel nooit uit maar gewoon in slaapmode. Het laden van een spel, inclusief alle logo's, intro's en savegames is zo nutteloos :D
Wel apart waar die vijf extra seconden voor nodig zijn...
  Donald Duck held dinsdag 8 maart 2011 @ 17:31:05 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_93821711
Als de 3DS krachtig genoeg is om DS te emuleren, moet GBA helemaal lukken. Hopelijk komt dat dus ook in de online store. Tot nu toe was het alleen bekend van GB(C) games volgens mij dat die zouden komen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:33:39 #23
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93821815
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Tot nu toe was het alleen bekend van GB(C) games volgens mij dat die zouden komen
Hoop dat ze de prijs daarvan niet al te gek maken. Wil Mario land 2 en 3 wel weer eens spelen
O)))
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:33:51 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93821823
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Als de 3DS krachtig genoeg is om DS te emuleren, moet GBA helemaal lukken. Hopelijk komt dat dus ook in de online store. Tot nu toe was het alleen bekend van GB(C) games volgens mij dat die zouden komen
Dat zou moeten kunnen ja, ik verwacht wel dat ze daar nog even mee wachten. Genoeg GB(C) meuk waaruit ze kunnen kiezen de komende tijd.
quote:
Nintendo Is So Not Screwing Around With 3DS Piracy
Mogen ze dat zomaar doen? Wettelijk gezien?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:35:06 #25
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93821871
Ik begrijp ze wel, tegenwoordig heeft bijna iedereen zo'n flashkaartje.
O)))
pi_93825133
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mogen ze dat zomaar doen? Wettelijk gezien?
Zal wel in de voorwaarden staan. Als je het systeem gebruikt ga je er mee akkoord.
pi_93840746
Ik begin nu steeds meer te twijfelen of ik wel een 3DS zal halen. :o
----
pi_93841034
Ik heb er op de CeBIT op kunnen spelen en hij is wel leuk :P
pi_93849814
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:01 schreef Zolder het volgende:
Ik heb er op de CeBIT op kunnen spelen en hij is wel leuk :P
Hoi als ik je vragen mag zou je hem gelijk kopen voor die 250 of zou je wachten tot er wat meer games voor beschikbaar zijn? Ik zou graag naar zon event gaan waar ze de 3ds demonstreren maar er is hier nergens en in de buurt.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:34:16 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93851806
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Zal wel in de voorwaarden staan. Als je het systeem gebruikt ga je er mee akkoord.
Naja, ik zou het wel terecht vinden. Die discussie is verder al te veel gevoerd in ieder geval :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:56 schreef KingLysandus het volgende:
Waarom twijfel je? Het is redelijk veel geld, dus ik snap wel als je het niet direct @ launch kunt kopen ;( Je mist alleen de hype en je bent ontzettend jaloers als je alle positieve ervaringen over PilotWings hoort...
pi_93852290
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:34 schreef Notorious_Roy het volgende:

Waarom twijfel je? Het is redelijk veel geld, dus ik snap wel als je het niet direct @ launch kunt kopen ;( Je mist alleen de hype en je bent ontzettend jaloers als je alle positieve ervaringen over PilotWings hoort...
Geld is geen probleem. Maar vind het wel duur. NGP wordt waarschijnlijk zelfs goedkoper.
Gaat mij meer om het aanbod. Mario spellen zijn over het algemeen wel leuk. Maar wat krijg je nog meer. Layton heb ik nu wel gezien. Zelda speel ik niet meer (vond de eerste DS Zelda verschrikkelijk. Die met de trein heb ik nooit gekocht). Etc.
Hij is ook niet regiovrij (hopelijk een volgende versie wel. Eigenlijk is het gewoon een DS met 3D scherm en iets krachtiger.

Pilotwings lijkt me wel leuk. Maar dat komt door jouw slechte invloedde afgelopen tijd in het 3DS topic. :D
----
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:58:54 #32
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93852421
Je hebt goeie punten, maar NGP gaat never nooit goedkoper zijn bij de launch :D Als dat gebeurt dan maak ik een NGP taart
pi_93856790
Willen jullie nog iets weten van pilotwings, SSFIV of nintendogs? Ben er nu mee bezig.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:16:34 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93856888
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:14 schreef Pheno het volgende:
Willen jullie nog iets weten van pilotwings, SSFIV of nintendogs? Ben er nu mee bezig.
PilotWings is awesome, ik denk dat we daar wel genoeg van weten!
pi_93857001
Oke, dan ga ik verder.
pi_93858147
Ik geloof dat ik voor de verandering eens weet wat ik op m'n verjaardag wil :@
Vind alleen de games nog niet zo eerlijk gezegd :')
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_93860359
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:17 schreef Babylonia het volgende:

[..]

Hoi als ik je vragen mag zou je hem gelijk kopen voor die 250 of zou je wachten tot er wat meer games voor beschikbaar zijn? Ik zou graag naar zon event gaan waar ze de 3ds demonstreren maar er is hier nergens en in de buurt.
Ik zou hem niet gelijk kopen voor 250 euro. Ik heb een NDS maar ben niet echt van de nintendo games (Enigste waar ik me echt goed mee vermaakt heb is Phoenix Wright en Professor Layton). Het 3D effect is leuk, maar ik heb op die beurs zoveel schermen van rond de 40 inch met 3d ZONDER BRIL gezien dat het niet zo heel bijzonder meer is. Kortom ik ga hem halen, op het moment dat ze op marktplaats leuk geprijst zijn en er een R4 variant is.

En het was ook niet echt in de buurt ;) We moesten er helemaal voor naar Duitsland.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:57:04 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93865593
Gisteren ook even mee gespeeld, leuk ding, 3D is echt cool gedaan, jammer dat er nog niet echt leuke spellen zijn, ik heb alleen een techdemo gespeeld, soort augmented reality.

Vind het wel een hoop geld nog...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_93874319
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:56 schreef KingLysandus het volgende:
Dat heb ik ook. Ik draag Nintendo een warm hart toe maar met de afgelopen versies van een DS voelde ik mij een beetje bekocht. Na elk half jaar kwam er een nieuwere en betere versie uit. Ik denk dat ik 2 jaar wacht en verder op mijn telefoon een game speel.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:17:27 #40
28167 matthijst
pi_93894171
Hmm, begin toch te twijfelen nu :D
Collega had m gisteren getest in Enschede:

Wast wat?

Klote
3d zeer vaag
We hebben een paar spelletjes getest
Je moet om iets van dat 3 d te kunnen zien recht voor je ogen houden en dat speelt niet fijn ik ga er in ieder geval geen kopen.

Preordertje maar annuleren tot ik hem zelf gezien heb... 350 euro heje ook bijna een iPad2 voor, waarvan ik weet dat ik hem dagelijks meerdere uren zal gebruiken :D
pi_93894211
3DS met Pro Evo en Pilotwings zit er toch wel aan te komen denk ik!
pi_93896079
[quote]1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:54 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ik zou hem niet gelijk kopen voor 250 euro. Ik heb een NDS maar ben niet echt van de nintendo games (Enigste waar ik me echt goed mee vermaakt heb is Phoenix Wright en Professor Layton). Het 3D effect is leuk, maar ik heb op die beurs zoveel schermen van rond de 40 inch met 3d ZONDER BRIL gezien dat het niet zo heel bijzonder meer is. Kortom ik ga hem halen, op het moment dat ze op marktplaats leuk geprijst zijn en er een R4 variant is.

Ey bedankt voor je antwoordt. Het lijkt me wel vet maar andere kant vind ik 250 euro best veel.
En de games die er bij het begin verkrijgbaar zijn ook best matig. En ik denk dat je pas afgeprijsde gaat vinden op marktplaats waneer de ngp komt. Zal je zien dat heel veel hem weer verkopen.
pi_93897952
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:17 schreef matthijst het volgende:

Wast wat?

Klote
3d zeer vaag
Je moet om iets van dat 3 d te kunnen zien recht voor je ogen houden en dat speelt niet fijn ik ga er in ieder geval geen kopen.

Preordertje maar annuleren tot ik hem zelf gezien heb... 350 euro heje ook bijna een iPad2 voor, waarvan ik weet dat ik hem dagelijks meerdere uren zal gebruiken :D
Ok. Dat doet het hem. Ik ga hem ook annuleren. (of iemand moet mijn reservering overnemen. ben de nummer 1 bij lokale Bart Smit.)

In Klaagbaak kwam ik ook al goede tegenargument tegen.
----
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:28:44 #44
28167 matthijst
pi_93898279
Hij had hem met zijn nichtje van een jaar of 10 getest...
Als die het al niks vindt :X
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:30:15 #45
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_93898336
KLB en argumenten _O-

Ik wacht zelf ook maar dat is omdat er enkel flutspelletjes met release zijn :r KLB :')
AFC AJAX
pi_93899221
OMFG. Ik bedacht me net hoe geniaal een Pokmon game op de 3DS zou zijn icm AR _O_ Gewoon realife battles op je keukentafel!

3 2 weken duurt nog zo lang :'(
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_93899901
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 09:17 schreef matthijst het volgende:

Wast wat?

Klote
3d zeer vaag

Ik ga dat ook doen....!!
pi_93900454
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:17 schreef matthijst het volgende:
Het is 250 euro, dus dat scheelt ;)
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:36:05 #49
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_93900734
En gast die in een vluchtig gekrabbeld verslagje meldt dat ie het niks vindt is genoeg om je eigen pre-order te annuleren? _O-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:00:00 #50
28167 matthijst
pi_93909232
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:36 schreef Kriegel het volgende:
En gast die in een vluchtig gekrabbeld verslagje meldt dat ie het niks vindt is genoeg om je eigen pre-order te annuleren? _O-
Voor mij wel. Wat die anderen doen moeten ze natuurlijk zelf weten.

Ik had vooraf al een beetje twijfels bij preorderen van een ongezien apparaat. Als ik dan hoor dat het allemaal erg vaag is en je hem precies goed moet houden, dan hou ik liever 350 eurootjes in de zak, in ieder geval tot ik hem zelf heb kunnen zien...

@Pheno: ja, 250, maar zonder spellen heb je er weinig aan lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')