abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:02:20 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79486964
Ja, of Nee, een hele nieuwe DS of weer een gevalletje uitmelken van weer net iets veranderen. Voor het eerst in actie te zien op de E3 van dit jaar en vanaf Maart volgend jaar bij onze Japanse vrienden te koop.
quote:
March 23, 2010 - Nintendo has announced the 3DS, a new hand-held system set for release before March 2011 in Japan. This new system will be fully unveiled at this year's E3 show in June.

While details are a bit slim as of now, the announcement stated the console would incorporate 3D technology without the need for players to wear special glasses. The 3DS will also be backwards compatible with all DS and DSi software.

Nintendo says this new portable machine will "succeed" the DS series. As of December 2009, the DS console has sold 125 million units worldwide.

Rumors of a new DS console have been buzzing for a while now. The latest instance came from President and CEO Satoru Iwata, when he reportedly told Japanese newspaper Asahi Shimbun the company was working on a DS successor that would have "highly detailed graphics" and use a sensor with the ability to "read the movements of people playing." Another rumor suggested NVIDIA's Tegra processor would power a new DS hand-held. Both of these reports remain unconfirmed as of now, however.
bron: http://ds.ign.com/articles/107/1079233p1.html
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Donald Duck held dinsdag 23 maart 2010 @ 13:05:50 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_79487105
Krachtigere hardware, 3D-weergave en een bewegingssensor laten wel duidelijk zien dat dit een echte opvolger is ipv een enkel herontwerp
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:06:51 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79487153
ik hoop het wel, maar ik heb bij Nintendo zo langzamerhand het gevoel: eerst zien, dan geloven
pi_79487238
3D gaming

En wanneer stopt NIN met het debiel snel uitpompen van hardware? Ik snap dat het allemaal relatief simpele hardware is, en dat er geen aanlooptijd nodig is voordat het optimaal benut kan worden (hence al de dikke bagger die er voor die apparaatjes uitkomen). Maar come-on, nu 4 handhelds in wat? 3 jaar ofzo? Dit gaat echt nooit werken
pi_79487357
Het is geen update, het is een nieuw systeem.

Hij komt het komende fiscale jaar nog uit, en niet alleen in Japan.

-3d zonder bril
-backwards compatible met DS en DSi
-verder aangekondigd op de E3

Speculaties van de GDC:
1) Two screens, with virtually no seam between them when open
2) Screens are higher resolution, but exact resolution is unknown
3) Powered by nVidia Tegra
4) Roughly as powerful as a Gamecube, and apparently similar to program for
5) Uses carts - believed to be same size as DS/DSi carts, only with different guts
6) Due out in 2010 in at least one territory
7) Accelerometer for motion control
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_79487427
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:06 schreef Klonk het volgende:
ik hoop het wel, maar ik heb bij Nintendo zo langzamerhand het gevoel: eerst zien, dan geloven
Mee eens
  Donald Duck held dinsdag 23 maart 2010 @ 13:13:19 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_79487429
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:08 schreef SuperFruitig het volgende:
En wanneer stopt NIN met het debiel snel uitpompen van hardware? Ik snap dat het allemaal relatief simpele hardware is, en dat er geen aanlooptijd nodig is voordat het optimaal benut kan worden (hence al de dikke bagger die er voor die apparaatjes uitkomen). Maar come-on, nu 4 handhelds in wat? 3 jaar ofzo? Dit gaat echt nooit werken
Dat waren gewoon revisies, geen compleet nieuwe apparaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_79487493
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat waren gewoon revisies, geen compleet nieuwe apparaten.
Doet niet af dat het valt onder 'uitpompen van hardware'.

De consument weet ook niet meer wat hij moet lijkt me.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:16:19 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_79487542
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:13 schreef ignaciorjh het volgende:

[..]

Mee eens
en dat doet mij als ouwe Nintendo nerd best pijn
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:32:26 #10
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79488067
Ik vind het interessant. Ze moeten tenslotte iets doen om bv. Sony voor te blijven. En dat doe je door steeds weer vernieuwend te zijn en niet op je lauweren te rusten.

Nu ben ik blij dat ik de DSi heb overgeslagen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_79498443
Ik ben benieuwd
pi_79504853
Zo erg als Virtual Boy kan het nooit worden. Ben benieuwd.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:24:28 #13
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_79505539
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:32 schreef Dromer het volgende:
Ik vind het interessant. Ze moeten tenslotte iets doen om bv. Sony voor te blijven. En dat doe je door steeds weer vernieuwend te zijn en niet op je lauweren te rusten.

Nu ben ik blij dat ik de DSi heb overgeslagen.
Ze hoeven sony voor te blijven, sony is met de PSP op een vergelijkbare manier bezig geweest als sega in der tijd met zn gamegear, en hebben ier volgensmij niet eens meer marktaandeel weten te halen, je kunt ook geen handheld uitbrengen met de technologie van je huidige console, en daar een schappelijke prijs voor vragen, zolang het overgrote deel van je doelgroep zon handheld gebruikt om tetris, sudoku of veredelde flashgames op te spelen, daarbij hebben ze in de caravan tegenwoordig ook een standplaats met electriciteit, dus nemen ze wel een TV+een PS3 mee als het animatieteam op de camping tegenvalt.
Ik verwacht zelf niet dat een evt nieuwe nintendo/sony handheld zo'n revolutie gaat brengen in het handheld gamen, typysche handheld games speel je niet op de console vanwege gebrek aan toffe graphs en typysche console games speel je niet op een handheld vanwege het gebrek aan knoppen om een port net zo te spelen als op een console.
pi_79507974
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ze hoeven sony voor te blijven, sony is met de PSP op een vergelijkbare manier bezig geweest als sega in der tijd met zn gamegear, en hebben ier volgensmij niet eens meer marktaandeel weten te halen, je kunt ook geen handheld uitbrengen met de technologie van je huidige console, en daar een schappelijke prijs voor vragen, zolang het overgrote deel van je doelgroep zon handheld gebruikt om tetris, sudoku of veredelde flashgames op te spelen, daarbij hebben ze in de caravan tegenwoordig ook een standplaats met electriciteit, dus nemen ze wel een TV+een PS3 mee als het animatieteam op de camping tegenvalt.
Ik verwacht zelf niet dat een evt nieuwe nintendo/sony handheld zo'n revolutie gaat brengen in het handheld gamen, typysche handheld games speel je niet op de console vanwege gebrek aan toffe graphs en typysche console games speel je niet op een handheld vanwege het gebrek aan knoppen om een port net zo te spelen als op een console.
niet?

http://kotaku.com/5497827/psp-still-winning-the-war-in-japan

dinsdag 23 maart 2010 @ 21:20:52 #15
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_79508265
quote:
Japan is wel het laatste verkoopgebied als je de verkoopcijfers wil reflecteren op wat er in de rest van de wereld gebeurd, daar veranderen de cijfers op ieder moment dat er een monster hunter/dragonquest/dynasty warriors of gundam game exclusief voor een platform verschijnt(waarvan de helft van deze titels niet eens het westen uitkomen, en de andere helft over het algemeen geen reden zijn om een bepaald platform aan te schaffen).
pi_79509957
Wellicht heb je daar een punt, maar toch kun het marktaandeel PSP niet wegcijferen lijkt me. Ook op globale schaal niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2010 21:53:14 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:14:46 #17
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_79511023
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:53 schreef SuperFruitig het volgende:
Wellicht heb je daar een punt, maar toch kun het marktaandeel PSP niet wegcijferen lijkt me. Ook op globale schaal niet.
Mwoah, als je kijkt wat het aantal verkochte PSPGo's betreft bekijkt, kan dat eerder zeggen dat men nog ff snel een oud model(tegen al dan niet gereduceerde prijzen) aan wil schaffen, dan dat de consument graag de kant op gaat die sony wilt.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 23-03-2010 22:25:48 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:54:38 #18
45722 Dromer
pi_79515590
Vergeet niet dat Nintendo het voor een groot deel moet hebben van de DS waar Sony een veel groter concern is en écht niet vergeleken moet worden met Sega. (waar ik overigens groot fan van ben geweest toen het nog echt Sega was)
Sony kan het zich permitteren verlies te maken op een console (in een poging die het publiek door de strot te duwen) waar Nintendo dat niet kan.
Als één van deze bedrijven bang moet zijn Sega achterna te gaan zal het Nintendo zijn. Daarom moeten ze nieuwe trends voor zijn door ze zelf te creëren.
pi_79518475
quote:
Ja en nu graag de cijfers van Europa
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:07:51 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_79519766
Zo zal de techniek wel werken denk ik:

Overigens, die PSP vs DS sales discussie gaat nergens over. De DS is Keizer in Japan. 30M vs 14M ongeveer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_79519977
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zo zal de techniek wel werken denk ik:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Overigens, die PSP vs DS sales discussie gaat nergens over. De DS is Keizer in Japan. 30M vs 14M ongeveer.
Die eerste is wel kick ass
Japan ja .... De rest van de wereld ??
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:20:40 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_79520066
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:17 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Die eerste is wel kick ass
Japan ja .... De rest van de wereld ??
De rest van de wereld ongeveer 128M tegen 57M DS is koning. Klaar. PSP is dood. Maar daar is dit topic niet voor!

Ik blijf skeptisch over deze 3DS. Ik vind de timing erg stom (1 april is volgende week ) en de manier van aankondigen is wat vreemd. Nu was het bij de DS ook zo dat er een persbericht uitgestuurd werd en dat ding later pas getoond is, maar toch... Ik wacht wel tot het 2 april is, en daarna kan ik me voorbereiden op de E3
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:25:41 #23
45722 Dromer
pi_79520208
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

De rest van de wereld ongeveer 128M tegen 57M DS is koning. Klaar. PSP is dood. Maar daar is dit topic niet voor!

Ik blijf skeptisch over deze 3DS. Ik vind de timing erg stom (1 april is volgende week ) en de manier van aankondigen is wat vreemd. Nu was het bij de DS ook zo dat er een persbericht uitgestuurd werd en dat ding later pas getoond is, maar toch... Ik wacht wel tot het 2 april is, en daarna kan ik me voorbereiden op de E3
Inderdaad, ik heb het dan ook niet over nu maar over de toekomst en de noodzaak om daarvoor weer iets vernieuwends te ontwikkelen, de 3DS dus.
En ach.. sceptisch. Voor de lancering van de WII waren er ook genoeg vraagtekens hier en kijk eens wat daar van is gekomen. (daarentegen was de DS vanaf het begin al kicken)

Voor een 1 April grap zou het wel erg zwak zijn. (dan zou je iets gekkers verwachten)
pi_79520216
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Bron ?

En DS = gay . Zoals de WII ook gay is .
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:27:33 #25
45722 Dromer
pi_79520265
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:25 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Bron ?

En DS = gay . Zoals de WII ook gay is .
fanboy alert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo