Zou je de hele e-mail die jij gestuurd hebt, hier willen plaatsen?quote:Op maandag 7 maart 2011 12:58 schreef wildstar het volgende:
Van: Publieksvoorlichting NET 5
Datum: 7-3-2011 11:41:18
Aan: @gmail.com
Onderwerp: Re: [FAQ] NET 5: Secret Story
Beste kijker,
Hartelijk bedankt voor je email. Je hebt aan ons op 04-03-2011 per mail een vraag gesteld(Ik wil m'n sms geld terug!!!!!! )
, het antwoord hierop is:
In Secret Story is niets wat het lijkt, en dat blijkt ook uit het feit dat Maik vanavond zijn rentree in het huis zal maken. Uiteraard konden we dit niet van tevoren melden, maar dat betekent niet dat je stem verloren gaat. Je hebt gestemd op degene die je in het huis wilt houden, en hebt meegeholpen jouw favoriet in het huis te houden.
Maik mag terug het huis in, maar daar zitten zeker voorwaarden aan. Zo zal hij bijvoorbeeld niet meer het gehele finalebedrag krijgen, mocht hij Secret Story winnen.
Met vriendelijke groet,
Publieksservice NET 5.
Leer begrijpend lezen, hoe kan iemand ooit terugkomen als hij/zij niet weg geweest is? Dombo.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:33 schreef Deezertje het volgende:
Beetje tegenstrijdig bericht van Net5...
Maik komt terug!
Donderdag is Maik weggestemd. Maar vanavond om 19.30 uur zal hij weer terugkeren... Mis het niet!
Bullshit natuurlijk dat ze het van te voren niet konden melden.quote:Op maandag 7 maart 2011 12:58 schreef wildstar het volgende:
Van: Publieksvoorlichting NET 5
Datum: 7-3-2011 11:41:18
Aan: @gmail.com
Onderwerp: Re: [FAQ] NET 5: Secret Story
Beste kijker,
Hartelijk bedankt voor je email. Je hebt aan ons op 04-03-2011 per mail een vraag gesteld(Ik wil m'n sms geld terug!!!!!! )
, het antwoord hierop is:
In Secret Story is niets wat het lijkt, en dat blijkt ook uit het feit dat Maik vanavond zijn rentree in het huis zal maken. Uiteraard konden we dit niet van tevoren melden, maar dat betekent niet dat je stem verloren gaat. Je hebt gestemd op degene die je in het huis wilt houden, en hebt meegeholpen jouw favoriet in het huis te houden.
Maik mag terug het huis in, maar daar zitten zeker voorwaarden aan. Zo zal hij bijvoorbeeld niet meer het gehele finalebedrag krijgen, mocht hij Secret Story winnen.
Met vriendelijke groet,
Publieksservice NET 5.
Van: Publieksvoorlichting NET 5quote:Op maandag 7 maart 2011 14:00 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Zou je de hele e-mail die jij gestuurd hebt, hier willen plaatsen?
Hoezo, het is toch gezond om dat af te vragen? Wie weet overtreedt Endemol de mediawet of iets dergelijks, en als we dat op tijd melden aan de makers dan kunnen we voorkomen dat het commissariaat voor de media een flinke boete oplegt.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:08 schreef Leandra het volgende:
De triestheid van het feit dat er mensen zijn die zich daadwerkelijk afvragen of er juridische stappen mogelijk zijn omdat iemand na een vertrek toch terug mag komen is bijna grappig.
Ten eerste heeft niemand voor een vertrek gestemd en is dus niemand opgelicht, ten tweede vraag ik me af of je niet gewoon krijgt waarvoor je betaald hebt als je je geld uitgeeft aan zo'n programma.
Ik heb helemaal niet het idee dat het bedacht is toen het SMS-en al begonnen was, volgens mij is het pas bedacht nadat Moniek bleef janken en niet meer kon ophouden.quote:Op maandag 7 maart 2011 16:14 schreef akveor het volgende:
[..]
Bullshit natuurlijk dat ze het van te voren niet konden melden.
Ik heb enkele Engelse BB's gezien waar dit het publiek gewoon van te voren verteld werd.
Publiek ging dan stemmen wie ze in in de geheime kamer wilden.
Dit was gewoon een last minute beslissing en het SMS-en was al begonnen.
Dat maakt het ook een halfslachtige actie. Ipv dat de stemmers zich konden verkneukelen om wat zou gebeuren werden ze nu geschoffeerd doordat hun stem anders werd gebruikt dan ze gedacht hadden.
Door deze vreemde wending hebben ze een nieuw probleem gecreëerd. Wil de kijker nog wel stemmen omdat er een gevoel van 'kiezersbedrog' is. Het is gewoon dom en niet zo'n beetje ook.
Als er nou een topic geopend was met de suggestie de exit-stemmingen te boycotten dan had ik daar nog waardering voor kunnen opbrengen, maar gelijk miepen of je je geld kunt terugkrijgen terwijl je niet wist waar je het aan uitgaf vind ik lachwekkend.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoezo, het is toch gezond om dat af te vragen? Wie weet overtreedt Endemol de mediawet of iets dergelijks, en als we dat op tijd melden aan de makers dan kunnen we voorkomen dat het commissariaat voor de media een flinke boete oplegt.
je kunt het lachwekkend vinden maar als deze actie de mediawet overtreedt dan mag dat best aan de kaak gesteld wordenquote:Op maandag 7 maart 2011 23:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er nou een topic geopend was met de suggestie de exit-stemmingen te boycotten dan had ik daar nog waardering voor kunnen opbrengen, maar gelijk miepen of je je geld kunt terugkrijgen terwijl je niet wist waar je het aan uitgaf vind ik lachwekkend.
Als men had mogen stemmen op iemand die daardoor een exit zou krijgen; ja, dan kan ik me voorstellen dat er mogelijkerwijs opties zouden kunnen bestaan, maar niemand heeft betaald om Maik naar huis te sturen, iedereen heeft betaald om iemand te laten blijven.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je kunt het lachwekkend vinden maar als deze actie de mediawet overtreedt dan mag dat best aan de kaak gesteld worden
nee hoor. je kunt ook als een gek op alex en servio gestemd hebben om te helpen maik uit het huis te krijgen. je stemt in ieder geval zodat er IETS gebeurt. maar er is nu niets gebeurd, wat dus hetzelfde resultaat is al er niet zou zijn gestemd en als dus niemand beltegoed kwijt was.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als men had mogen stemmen op iemand die daardoor een exit zou krijgen; ja, dan kan ik me voorstellen dat er mogelijkerwijs opties zouden kunnen bestaan, maar niemand heeft betaald om Maik naar huis te sturen, iedereen heeft betaald om iemand te laten blijven.
maar aangezien er niemand weg hoefde heeft iedereen zinloos gestemd.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:11 schreef Leandra het volgende:
Als men had mogen stemmen op iemand die daardoor een exit zou krijgen; ja, dan kan ik me voorstellen dat er mogelijkerwijs opties zouden kunnen bestaan, maar niemand heeft betaald om Maik naar huis te sturen, iedereen heeft betaald om iemand te laten blijven.
exact. het is gewoonweg naaierij. Ze doen LIJKEN alsof het geen naaierij is, maar zoals ze zelf al zeggen; niets is wat het lijkt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:13 schreef cborns het volgende:
[..]
nee hoor. je kunt ook als een gek op alex en servio gestemd hebben om te helpen maik uit het huis te krijgen. je stemt in ieder geval zodat er IETS gebeurt. maar er is nu niets gebeurd, wat dus hetzelfde resultaat is al er niet zou zijn gestemd en als dus niemand beltegoed kwijt was.
De stem heeft geen effect gehad, volgens mij moet een SMS stem wettelijk gezien tot een resultaat (tegenprestatie) leiden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt wel heel veel vertrouwen in de stemmers....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:13 schreef Danny het volgende:
[..]
maar aangezien er niemand weg hoefde heeft iedereen zinloos gestemd.
Niemand zou stemmen als ze gezegd hadden 'er gaat niemand echt naar huis, stem nu voor 60 cent op je favoriet om nog steeds niemand naar huis te laten gaan!'
precies; want niets is wat het lijkt. Een nominatieronde niet. Een exit niet. Stemmen niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt wel heel veel vertrouwen in de stemmers....
Ik denk dat er meer dan genoeg mensen zouden "stemmen", al was het alleen maar om de bewoners te laten weten wie er het populairst was.
Maar nog 9 weken te gaan, men weet aan wat voor onbetrouwbaar bedrijf men het geld uitgeeft... in feite heeft men nu tegen de kijker gezegd dat het zinloos is om te stemmen, want ze doen toch wat ze willen.
Het is toch niet handig gedaan tijdens de live show met teksten als : we gaan nu zien wie nooit meer het huis der geheimen gaat betreden want de kijker heeft beslistquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik sowieso, als het een van de anderen was geweest waar niemand tranen met tuiten om had gejankt (zo hard dat er een dokter voor moest komen) dan was die persoon ook niet teruggekomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:44 schreef PC eend het volgende:
Het lijkt een beetje een ad hoc beslissing waarop de autocue nog niet was aangepast
Gewoon een noodoplossing om buzz, romance, seks en onrust te creeren.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik sowieso, als het een van de anderen was geweest waar niemand tranen met tuiten om had gejankt (zo hard dat er een dokter voor moest komen) dan was die persoon ook niet teruggekomen.
Je zou je bijna gaan afvragen wat er zo bijzonder aan Moniek is dat ze die koste wat kost binnen wilden houden.
Dergelijke boetes kunnen oplopen tot 20000 euro, zoveel si er echt niet opgehaald met SMSenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:43 schreef Leandra het volgende:
Zou een oproep tot een stemboycot dat niet veel nuttiger en succesvoller zijn dan een paar verontwaardigde mailtjes over verloren SMS-geld?
Een eventuele juridische consequentie volgt toch pas ver nadat het programma afgelopen is, een sterke daling van de SMS-opbrengsten merken ze direct.
Ik zie verder bij de bewoners geen onderlinge chemie die nog tot seks zou kunnen leiden, dus het zou me niet eens verbazen als dat idd een van de redenen is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:00 schreef PC eend het volgende:
[..]
Gewoon een noodoplossing om buzz, romance, seks en onrust te creeren.
Misschien ook omdat ze dachten dat monique het misschien niet zou trekken en exit zou gaan en dat wil je sowieso niet.
Maar ik denk wel dat ze het bij de andere ook hadden gedaan (er vanuit gaande dat de stemming eerlijk verloopt).
Dit was een van de troeven die ze nog achter de hand hadden zoals ze zelf zeiden.
Dat het een een stel was is extra winst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |