abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 08:07:49 #151
5428 crew  miss_sly
pi_93717727
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 08:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik had er juist een hekel aan als mensen iets zeiden als 'sterkte' of 'het zal wel zwaar zijn'. :+

Pas in de supermarkt zei de caissière tegen me: "Geniet er nog maar van nu ze zo klein is. Als ze in de puberteit zitten is er niks meer aan." Ze had zelf pubers. Nou, lekker dan. :o
Ja maar al die dingen wil je toch niet horen? Ik vind het "schier onmogelijke opgave" een beetje zuur klinken en niet echt aanmoedigend :')
Nou probeer ik ook altijd te vermijden om het te vanzelfsprekend te laten klinken dat er genoten moet worden, maar ik vind "geniet er van" in ieer geval prettiger klinken dan "sterkte met de kraamweek, het is afzien" :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93717737
Mp en Pp, van harte met jullie Sarah!
Jael ook gefeliciteerd met je kleine zusje! geniet ervan met zijn viertjes!
  zondag 6 maart 2011 @ 08:17:06 #153
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_93717758
Proficiat mamapurk, papapurk en Jaël!! *O* Geniet van jullie ongetwijfeld prachtige dochter!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 6 maart 2011 @ 08:19:57 #154
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93717773
MP *O* en MPman gefeliciteerd met Sarah!!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 6 maart 2011 @ 08:31:26 #155
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_93717830
FamilePurk gefeliciteerd met de kleine Sarah! Ze is er *O*. Heel veel geluk samen!
  zondag 6 maart 2011 @ 08:40:18 #156
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93717867
Gefeliciteerd MamaPurk met jullie dochter!!
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_93717883
MamaPurk en familie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter/zusje! *O*
  zondag 6 maart 2011 @ 08:50:02 #158
62233 Jelief
ikke lief!
pi_93717911
mamapurk je meisje is er! Laat je lekker verzorgen, daar is de kraamweek voor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 6 maart 2011 @ 08:54:44 #159
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93717939
Familie purk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!
En wat een mooie namen! Geniet er lekker van en ik wacht vol spanning op de foto's!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_93717977
quote:
Op zondag 6 maart 2011 08:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja maar al die dingen wil je toch niet horen? Ik vind het "schier onmogelijke opgave" een beetje zuur klinken en niet echt aanmoedigend :')
Gekleurd door mijn afkeer van het 'en wel genieten he'. Natuurlijk hebben we genoten van ons meisje, maar wij vonden het allebei vooral ook heel zwaar. Vanaf de tweede week vond ik het veel leuker. En dan kwam er weer zo'n kaart met 'moeten genieten' waar we allebei heel giftig van werden.
Maar eerlijk is eerlijk, sterkte vond ik ook stom. Of vooral 'wacht maar, als je denkt dat het nu zwaar is...' tijdens de zwangerschap.

Misschien ben ik ook wat moeilijk te pleasen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 6 maart 2011 @ 09:06:30 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_93718014
yesss! Daar is de kleine Sarah! Van harte MamaPurk, PapaPurk en Jael!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 09:06:38 #162
5428 crew  miss_sly
pi_93718015
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 09:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Gekleurd door mijn afkeer van het 'en wel genieten he'. Natuurlijk hebben we genoten van ons meisje, maar wij vonden het allebei vooral ook heel zwaar. Vanaf de tweede week vond ik het veel leuker. En dan kwam er weer zo'n kaart met 'moeten genieten' waar we allebei heel giftig van werden.
Maar eerlijk is eerlijk, sterkte vond ik ook stom. Of vooral 'wacht maar, als je denkt dat het nu zwaar is...' tijdens de zwangerschap.

tja, beide zou ik neit willen opdringen: het genieten, maar ook niet het afzien. Laat mensen lekker zelf ervaren wat ze voelen ;)

en ik weet echt wel waar ik over praat, want ik heb een nare zwangerschap gehad, en daar werd me ook regelmatig verteld dat ik moest genieten. En in ons geval genieten en erg dankbaar zijn, want we hadden er zo lang op gewacht tot het lukte. Dus tja...
Ik snap echter wel waar het vandaan komt, en dat moet je denk ik ook meenemen: het wordt gezegd omdat men dat ook meent, denkt dat het ibj de situatie hoort. Dus een beetje krediet voor degene die het zegt, vind ik dan zelf ook altijd wel op z'n plaats :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 maart 2011 @ 09:07:10 #163
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93718019
MamaPurk en PapaPurk en natuurlijk ook Jaël, van harte gefeliciteerd met Sarah! *O*
pi_93718025
Ohja, mijn verwachting dat ik wakker zijn nu minder erg vind, is uitgekomen. Voor haar bezig zijn is veel leuker dan zinloos wakker liggen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 6 maart 2011 @ 09:12:47 #165
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93718069
quote:
Op zondag 6 maart 2011 09:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mjah, als ik iemand geluk wens met een pasgeboren bay benadruk ik liever het positieve: het is een hele bijzondere tijd en ik wens haar het genieten toe. Ik vind het zelf altijd een beetje jammer wanneer je een positieve of aardige opmerking probeert te maken en anderen zien er meteen een stommiteit in, alsof je elk gezegd woord moet afwegen ofzo -O- Mijn kraamweek was echt niet zonder meer een roze wolk, maar I'll be damned als ik dat een ander voor haar poten ga gooien terwijl ze net is bevallen, of mensen die zwanger zijn en nog uitkijken naar de komst van hun kindje. Maargoed, that's just my $ 0,02.
3!
  zondag 6 maart 2011 @ 09:18:02 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93718119
Ik heb genoten van mijn kraamweek ook al ging lang niet alles van een leien dakje en was het erg vermoeiend.
Ik genoot van het gepruttel aan mijn borst, van het slapen in de draagdoek bij me, van míjn/óns kindje wat niemand me meer kon afpakken O+
Natuurlijk was ik ook moe. Elke 3 uur eruit, kind tempen, schone luier, heel de boel verbouwen om aan te leggen, nog eens verbouwen voor de andere kant, dan bijvoeding warm gaan maken en met fingerfeeden geven, dan die boel weer schoon maken, dan moest ik zelf plassen en dus de onderkant weer schoonspoelen in bad. Zo en dan kon moeders terug naar bed om nog 2 uurtjes proberen te slapen voordat de hele kermis weer opnieuw begon...

Maar hé, het hoorde erbij en ik had het voor geen goed willen missen O+
  zondag 6 maart 2011 @ 09:19:26 #167
95408 Incantrix
pi_93718132
Ik meende het genieten trouwens in het licht van het feit dat MP heel erg klaar was met het zwanger zijn en zo vreselijk uit heeft gekeken naar dit moment. En nu ga ik me nog zitten verdedigen ook, pfff. Vanyel, jammer dat jouw kraamweek zo zwaar was. Ik wens anderen meer genieten toe, zoals ik jou dat ook heb toegewenst.

Zo, en nu hou ik mijn klep erover. Ben wel heel benieuwd hoe het nu is, hoe de bevalling ging en natuurlijk de foto van het meiske O+
3!
  zondag 6 maart 2011 @ 09:24:27 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_93718184
mp gefeliciteerd met je meisje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93718204
Sorry dat ik hierop reageer hoor, maar ik vind dat Vanyel best gelijk heeft. Nee, ik heb nog geen kind op de wereld gezegd, maar ik kan best begrijpen dat wanneer je aan elkaar hangt met hechtdraad, al een paar dagen hebt "gewacht" op de komst van de baby, en het kind erop watvoor manier dan ook hebt uitgewerkt, je je niet optimaal voelt. En dat je tijdens je kraamweek niet sexy in je maatje 36 in je skinnyjeans op je bed ligt met je baby in je armen die een borstvoedingsnatuurtalentje is, en nooit huilt, op de momenten dat ze wilt drinken na. Besides, er staat toch nergens dat Vanyel MP een nare kraamweek toewenst oid? :o Maar goed, over een jaar of wat kom ik hier misschien keihard op terug :')
  zondag 6 maart 2011 @ 09:35:36 #170
95408 Incantrix
pi_93718288
quote:
Op zondag 6 maart 2011 09:26 schreef Melochan het volgende:
Sorry dat ik hierop reageer hoor, maar ik vind dat Vanyel best gelijk heeft. Nee, ik heb nog geen kind op de wereld gezegd, maar ik kan best begrijpen dat wanneer je aan elkaar hangt met hechtdraad, al een paar dagen hebt "gewacht" op de komst van de baby, en het kind erop watvoor manier dan ook hebt uitgewerkt, je je niet optimaal voelt. En dat je tijdens je kraamweek niet sexy in je maatje 36 in je skinnyjeans op je bed ligt met je baby in je armen die een borstvoedingsnatuurtalentje is, en nooit huilt, op de momenten dat ze wilt drinken na. Besides, er staat toch nergens dat Vanyel MP een nare kraamweek toewenst oid? :o Maar goed, over een jaar of wat kom ik hier misschien keihard op terug :')
Overdrijven is ook een vak he? :')
3!
  zondag 6 maart 2011 @ 09:42:07 #171
100412 mefke79
komt goed!
pi_93718347
joh, ik vind zwanger zijn niet leuk, m'n kraamtijd ging wel en de eerste weken daarna weer niet, maar dat wens ik niemand toe. Wat ik altijd maar hoop is dat men KAN genieten en dat wens ik mensen dus toe.
pi_93718563
Ik vind zwanger zijn nog steeds niet altijd even leuk, maar ik geniet wel enorm van dat wezentje dat mij schopt en in mij rondwoelt... Dat ik zelf nog steeds weinig energie heb, en daarom een gedeelte van de dagen een donkergrijze rand hebben is niet anders. Vechten ertegen kost meer energie dan dat het oplevert. Het accepteren, en er qua werk het beste van zien te maken is veel beter.

Zo, nu ga ik weer aan het werk voor komende week, zodat ik tenminste straks nog even het zonnetje inkan. Het is nu weer beter te doen op de fiets, en hoewel ik haast niet vooruit kom vind ik het wel lekker om even een ommetje te maken... :)
pi_93718713
*O* *O*
MamaPurk, PapaPurk, Jael, gefeliciteerd met jullie dochter en zusje. Wat een mooie namen O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93718786
Gefeliciteerd! Mooie namen!
pi_93719015
MamaPurk van harte met de geboorte van jullie dochter en zusje! *O*
pi_93719067
Mama en Papa Purk, van harte gefeliciteerd met Sarah O+ het zit erop!! Goed gedaan.. Geniet!! :*
pi_93719171
MamaPurk, PapaPurk en Yaël gefeliciteerd met jullie kleine meisje! *O* Wat een mooie namen hebben jullie uitgekozen! Past goed bij de andere namen (hoewel ik die van Papapurk niet ken).
pi_93719178
Incantrix, het was niet als aanval bedoeld.
Ik en om mij heen ook best wat mensen hadden moeite met de genietuitspraken, vooral tijdens de kraamweek. Zegt niet dat iedereen het zo ervaart, maar kan handig zijn om je van bewust te zijn.
  zondag 6 maart 2011 @ 10:35:35 #179
94046 PM-girl
pi_93719245
Ik snap de hele discussie niet zo goed. Iedereen zal weten of bedenken dat de kraamtijd lang niet voor iedereen een fijne onbezorgde tijd is. Maar dat wens je iemand wel toe, je hoopt dat het zo fijn als mogelijk zal worden voor diegenen.

Je weet ook dat niet iedereen een even geweldig 2011 zal hebben, maar je wenst toch iedereen een gelukkig nieuwjaar, omdat je ze het gunt.

Hier is de tijd van het maagzuur en dus wakkerliggen weer aangebroken, ik heb gelukkig mijn wondermiddeltje gevonden: een appeltje eten voor het slapengaan!
*
pi_93719254
Nog even los daarvan, ik ben iemand die wel erg geniet van het zwanger zijn en begin nu langzaamaan zelfs uit te kijken naar de bevalling. Misschien dat dit over een paar weken anders is.

Toch moet ik nu even klagen, want ik wordt gek van de jeuk. Ik gaf een tijdje terug al aan wat uitslag te hebben wat ws komt door het vocht vasthouden. Zat vooral rondom vingers en tenen.
Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft een mentholgel voorgeschreven tegen de jeuk, maar niks bijzonders gezegd over de uitslag.
Dat was donderdag, het is nu zondagochtend. Inmiddels zitten heel mijn voeten onder de uitslag, is het ook begonnen in de holte van mijn elleboog en krab ik bijna het behang van de muur van de jeuk! |:(
IK WORDT GEK ERVAN!!! Kan echt wel janken en heb dat net ook even gedaan :'(
Heb om 03.00 vannacht met mijn voeten in een teiltje water gezeten om het droog te deppen en weer in te smeren maar niks helpt écht. Als dit zo blijft zit ik woensdag weer bij de huisarts want dit trek ik niet.
Ik weet niet waar ik het zoeken moet van de jeuk.

Hetgeen het beste helpt is een voetencrème met rozemarijn en methol van Oriflame die ik toevallig had staan, de voorgeschreven crème van de huisarts werkt met een beetje geluk 45 minuten.

Sorry voor de klaagpost.
  zondag 6 maart 2011 @ 10:37:29 #181
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_93719276
Van harte gefeliciteerd met jullie 2e meisje, mooie namen ook!!!!

Nou Danic, daar mag je best even over klagen hoor! Jeuk is zo vervelend... Begrijp ik goed dat je nog niet bij de dermatoloog bent geweest? Misschien toch even een dvw vragen, zij hebben best zalfjes ed die ze in je zwangerschap mogen voorschrijven.

Sterkte in ieder geval!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 6 maart 2011 @ 10:37:31 #182
94046 PM-girl
pi_93719278
Geeft niks Danic, ik kan me voorstellen dat je er helemaal simpel van wordt.
Er wordt niet voor niets gezegd dat jeuk soms erger is dan pijn.
Succes ermee!
*
pi_93719355
PM-girl: het is echt zo. Ik ben in staat om heel mijn voeten kapot te krabben en maar tegen een muur te slaan, omdat ik dan even de jeuk niet voel. Het is echt allesoverheersend op het moment.
Ik weet gewoon niet waar ik het zoeken moet......
  zondag 6 maart 2011 @ 10:46:45 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93719480
danic, jeuk is erger dan pijn (vind ik) :Y
Voeten in koud water, helpt dat niet?
pi_93719498
Aaaah ik sta gewoon 8e!
Of 7e, want Tally en Jeetjejom hebben een gedeelde 6e plek!!
pi_93719513
MamaPurk en familie, daar is ze dan eindelijk...Prachtige namen, gefeliciteerd!

Danic, ik had het in het begin van mijn zwangerschap ook, verschrikkelijk jeuk en uitslag op mijn onderbenen. Ik ben toen in de weer gegaan met sudocreme, maar dat hielp ook maar een klein beetje. Bij mij is het uiteindelijk ook vanzelf weer weggetrokken. Eigenlijk heb je dus niks aan mijn post, maar ik snap wel hoe je je voelt :*
pi_93719516
Hmmmmm kóúd water heb ik nog niet uitgeprobeerd, warm water wel en dat gaat aardig. Bedankt voor de tip. De eerstvolgende keer pak ik koud water (ben ik wel gelijk wakker, dus maar niet 's nachts uitproberen)

Nienna: ik heb er wel wat aan hoor: de gedachte dat dit misschien geen 8 weken meer duurt, maar dat het vanzelf weer weg gaat!
  zondag 6 maart 2011 @ 10:49:02 #188
95408 Incantrix
pi_93719524
Oei, jeuk, ik moet dan wel aan HELLP denken, dat is het toch niet he? Succes joh, jeuk is zo naar :*

Vanyel, ik snap wel waar je vandaan komt hoor, heel goed zelfs, geloof me ;) Ik vind het alleen altijd zo jammer als goedbedoelde uitspraken uit hun verband worden gerukt en ik bedoelde er echt niks mee. Er zijn denk ik weinig mama's die hun kraamweek als onverdeeld GEWELDIG ervaren, maar dat doet niets af aan de wens voor iemand die net mama is geworden :)
3!
pi_93719562
HELLP stond toch in verbinding met zwangerschapsvergiftiging of -suiker?
Mijn bloeddruk was 111/74 en mijn ijzer 7,4 afgelopen woensdag, dus dat denk ik dan niet hoor.
Correct me if I'm wrong!
  zondag 6 maart 2011 @ 10:55:00 #190
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93719647
een babypurk *O* gefeliciteerd!
  zondag 6 maart 2011 @ 10:56:02 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93719678
Koud (nat) washandje wil ook wel eens helpen.
En van de jeuk ben je ook wakker dus dan maakt een beetje koud water ook niet meer uit ;)
ik had vroeger af en toe vreselijke netelroos/koorts aanvallen onder mijn voeten. Je zou inderdaad in staat zijn je voeten tot bloedens open te krabben of af te hakken :X
pi_93719749
[quote]1s.gif Op zondag 6 maart 2011 10:56 schreef Asyniur het volgende:
Koud (nat) washandje wil ook wel eens helpen.
En van de jeuk ben je ook wakker dus dan maakt een beetje koud water ook niet meer uit ;)
[sub]ik had vroeger af en toe vreselijke netelroos/koorts aanvallen onder mijn voeten. Je zou inderdaad in staat zijn je voeten tot bloedens open te krabben of af te hakken :X[/sub]
[/quote]

Dat dus :Y }:|
pi_93719754
MP, van harte met Sarah! *O* *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_93719803
Danic, zijn het alleen je voeten? Hoever ben je nu?
  zondag 6 maart 2011 @ 11:03:53 #195
100412 mefke79
komt goed!
pi_93719823
danic, er is wel een huiduitslag die verband houdt met de zwangerschap: puppp ik zou wel even controleren of het dat niet toevallig is.
En ik heb de vorige keer ook heerlijke uitslag gehad, dat moest ik vooral vet houden, terwijl mentolgel wel helpt, maar ook uitdroogt.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:31:31 #196
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_93720584
MamaPurk, eindelijk mogen we jou feliciteren!

*O* Van harte gefeliciteerd! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_93720719
Hieperdepiep voor papa en mamapurk O+
Mooie naam :)
pi_93720835
Mamapurk en gezin gefeliciteerd met jullie dochter/zusje! *O*
  zondag 6 maart 2011 @ 11:44:33 #199
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93720995
Nu sta ik gewoon nr 1. Waaaah. Ik ben daar nog helemaal niet klaar voor. De babykamer is nog niet af, de box en de nieuwe maxicosi komen pas 15 maart. Dus ze moet écht nog even blijven zitten..
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_93721152
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 09:26 schreef Melochan het volgende:
Ze zegt genieten he?I Misschien geniet jij in je leven alleen als je een sexy skinnyjeans aan hebt.
Maar ik heb genoten van de kraamweek, helemaal deze laatste kraamweek.
In mijn joggingbroek en slobbertrui. Met mijn baby die huilde als hij wilde drinken.

Zeker als je later terug kijkt gaat de tijd zo snel.
ik denk dat zeker de moeders die al wat oudere kindjes hebben dat genieten heel goed snappen en bedoelen. De tijd vliegt en komt nooit meer terug. Dus ja ik wens dan iemand genieten toe.

Want de eerste keer badderen is heerlijk, probeer dan te vergeten dat het krijste als een speenvarken erna, omdat het zo koud was na het badderen :+ :+
En zo zijn er zo veel dingen waarvan ik zou genieten en minder over te zorgen.

Dat vond ik bij mijn eerste best een lastige opgave, Maar deze 2e ging alles echt op de genietstand O+

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is:

Gefeliciteerd Mamapurk *O* *O* *O* *O* Tot snel in het kleine babytjes topic *O* *O*
  zondag 6 maart 2011 @ 11:49:56 #201
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93721166
Danic, wellicht dat maizena oplucht? Helpt iig bij luieruitslag bij Alexa, maar gebruik het zelf ook bij mijn uitgedroogde jeukende huid.

Anders zou ik gewoon morgen even de HA nog ff bellen hoor :Y
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 6 maart 2011 @ 11:58:56 #202
95408 Incantrix
pi_93721413
Ohja, pupp, misschien bedoel ik die wel :@ Ik moet ook eigenlijk mijn klep houden als ik niet weet waar ik het over heb. Een vriendin had volgens mij pupp, Rocka had met L. Volgens mij hellp.. Nouja, hoe dan ook, het klinkt echt naar zo. Mag ik succes zeggen? :+ :*
3!
  zondag 6 maart 2011 @ 12:04:44 #203
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93721569
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:58 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, pupp, misschien bedoel ik die wel :@ Ik moet ook eigenlijk mijn klep houden als ik niet weet waar ik het over heb. Een vriendin had volgens mij pupp, Rocka had met L. Volgens mij hellp.. Nouja, hoe dan ook, het klinkt echt naar zo. Mag ik succes zeggen? :+ :*
Ingrid had met Tyler Hellp.
Hellp is wel echt heel heftig

HELLP

PUPPP
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 6 maart 2011 @ 12:08:12 #204
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93721672
MP en papapurk gefeliciteerd!! *O* mooie namen O+
Jaël meise, gefeliciteerd met je kleine zusje *O*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 6 maart 2011 @ 12:11:09 #205
95408 Incantrix
pi_93721748
quote:
Op zondag 6 maart 2011 12:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ingrid had met Tyler Hellp.
Hellp is wel echt heel heftig

HELLP

PUPPP
Klep houden dus :+ ;)

*gaat maar snel weer weg*
3!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 maart 2011 @ 12:48:38 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93722681
gefeliciteerd MP en gezin O+ dat je mág genieten van je kraamtijd, en het lange wachten nu eindelijk beloond is :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93723361
Je mag sterkte zeggen hoor Incantrix haha.

Puppp is het niet, ik heb geen blaasjes of galbultjes en de omschrijving mached niet. Het lijkt meer op eczeem. Wat ik overigens nog nooit gehad heb.
Iemand anders vroeg waar nu de uitslag precies zat: het begon bij mijn vingers en tenen, maar zit nu over heel mijn voeten, mijn enkels, mijn linkerbovenbeen aan de achterzijde, mijn linkerelleboog (aan de binnenkant) en volgens mij nu ook op mijn linkerbovenarm. Vooral links dus :?
  zondag 6 maart 2011 @ 13:12:51 #208
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93723505
MP, man en grote zus, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sarah! *O*

zondag 6 maart 2011 @ 13:14:28 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_93723570
danic, dan zou ik gaan voor de combi mentholgel + iets vets (cetomacrogol). Die mentholgel hielp hier prima tegen de jeuk (effe) en maar droogt ook uit en dat wil je juist niet. Dat was het enige dat ik toen mocht en het klinkt een beetje het zelfde als ik toen had. Sterkte!

Ik ga me omkleden, konijnenpak aan (als dat lukt), bekkenband om, kind mee, spullen mee en optocht kijken.
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 13:50:48 #210
43556 miss_dynastie
pi_93724707
Jaaaa, daar is babyPurk dan! Heel veel geluk :*
  zondag 6 maart 2011 @ 13:59:30 #211
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93725033
Mamapurk gefeliciteerd! *O* Een hele fijne kraamweek! :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 6 maart 2011 @ 14:52:40 #212
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93726772
Gisteren met manlief even wezen winkelen en tot twee keer toe kreeg ie het voor elkaar om ongezien een cadeautje voor mij mee te nemen. Na het 9 maanden dagboek, kan ik verder gaan in deze twee exemplaren. Fijn! :)

zondag 6 maart 2011 @ 14:58:29 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93726952
MP, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 maart 2011 @ 15:00:41 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93727022
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:52 schreef Juud79 het volgende:
Gisteren met manlief even wezen winkelen en tot twee keer toe kreeg ie het voor elkaar om ongezien een cadeautje voor mij mee te nemen. Na het 9 maanden dagboek, kan ik verder gaan in deze twee exemplaren. Fijn! :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste kregen wij van B en zijn vriendin toen Soneal geboren was, ik vond het zo'n leuk cadeau O+
Niet dat ik het al gebruikt heb, maar dat is dan weer wat anders :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 maart 2011 @ 15:03:21 #215
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93727121
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die bovenste kregen wij van B en zijn vriendin toen Soneal geboren was, ik vond het zo'n leuk cadeau O+
Niet dat ik het al gebruikt heb, maar dat is dan weer wat anders :@
:o Doen joh, het is ook goed in te vullen als je al even voorbij een aantal weken ben, nu tijdens mijn zwangerschap doe ik het ook vaak van twee of drie weken in een keer.
Al zijn de veranderingen met zo'n klein ukje natuurlijk iets groter. Ik vind het wel een leuk idee dat als ze groot is er drie van die boekje zijn over haar tijd in de buik en haar eerste jaren. O+
pi_93728653
Ja daar is ze dan, mijn eigenste lieve tweede meissie!

Alles is compleet anders gelopen dan vooraf gedacht, maar ik kijk er met een goed gevoel op terug en voel me nu best goed.

In het kort:
Vrijdagochtend wilde de gyn me naar huis sturen, dit hebben we niet geaccepteerd, door de vele verschillende verhalen en beloftes zoals hier al gemeld. De gyn op de afd. had uiteindelijk een nader plan als de gyn op de poli schetste, maar dit hebben we met moeite naast ons neer gelegd.

Zaterdagochtend kwam er een weekend gyn, en wat is dat een fijne vrouw. Ze heeft getoucheerde en wilde proberen mijn vliezen te breken omdat er ongeveer 2 cm ontsluiting was.
Ze hoopten dat door het breken van de vliezen de ontsluiting vanzelf verder op gang zou komen.
Helaas gebeurde dit niet.. Dus tegen de middag aan een infuus met wee opwekkers gelegd en onder strenge controle ivm ks in het verleden.
Deze deden wel wat maar kreeg geen regelmaat in de weeën dus werden de opwekkers verhoogd. Toen ontstond er wel wat regelmaat in de weeën alleen waren ze niet krachtig genoeg. Maar de ontsluiting was richting de 3 cm dus ze wilde ze nog ophogen, dit was rond half 8, ik had dus al een hele dag weeën opgevangen. Ze hebben toen opgehoogt en gingen het 2 uur aankijken en als er dan niets gebeurd was dan zou het weer een ks worden.
Deze ophoging maakte dat ik elke 2 minuten een vreselijk pijnlijke wee had, waar zelfs de pijnmedicatie niet tegenop kon. Na 1 uur en 3 kwartier puffen misselijk zijn en niet meer weten waar ik het zoeken moest aangegeven dat ze moesten kijken of er wat gebeurde.
Helaas was dit niet het geval.

Ik hoorde de gyn ergens op de achtergrond zeggen, ik ga het ok team-bellen en me klaar maken.
Dit was rond kwart over negen.
Vervolgens werd ik tussen de heftige weeën door ook klaar gemaakt en och wat was ik verdrietig dat het toch een ks werd..
Tien over half tien was ik op de OK en om 22.13 is onze kleine dame geboren zoals jullie hebben vernomen. Ik hoefde deze keer niet naar de uitslaapkamer omdat het weekend en avond was. Dit was de vorige keer wel en dit heb ik toen heel erg gevonden omdat het zo lang duurde voor ik weer bij mijn meissie was. Nu was ik om 23.00 uur al op de afdeling :)

Zo blij dat we in de loop van de dag met de gyn over onze vorige ks ervaring hadden gesproken, nu was het een compleet andere ervaring.

Ik kijk met een goed gevoel terug op hoe het is gegaan! Ik ben blij dat ze me een kans hebben gegeven om gewoon te bevallen en dat het uiteindelijk toch met een ks is geeindigd is jammer. Maar ik heb ervaren hoe een eventueel gewone bevalling deels aanvoelt.

Ik voel me nu na de ks ook goed. Herstel gaan tot nu toe goed. Ben al mobieler dan dat ik de vorige keer was en het is nog niet eens 24 uur geleden..
We genieten volop van onze mooie Sarah en ook Jaël vind haar geweldig! Die moest haar ook vasthouden net als mama en die wilde haar eigenlijk niet meer terug geven.

We gaan proberen vandaag of morgen even wat foto's te plaatsen, want het is weer net zo een pronkstuk als Jaël :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 6 maart 2011 @ 15:57:06 #217
238474 Jeetjejom
pi_93729016
MP, weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, maar ben blij dat je in ieder geval een beetje gevoeld hebt hoe een gewone bevalling aanvoelt! Dat het weer een ks is geworden, is natuurlijk jammer, maar het was waarschijnlijk voor jullie allebei het beste!
Veel succes met het herstel, maar je klinkt er heel positief over (was het je de vorige keer zo erg tegengevallen misschien?)
Jouw warmte is genoeg
pi_93729063
De vorige keer was de ks qua herstel inderdaad een grote ramp!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 6 maart 2011 @ 16:00:17 #219
238474 Jeetjejom
pi_93729151
Dan gaat het deze keer gewoon 100.000x beter!
Jouw warmte is genoeg
pi_93729491
En wat fijn dat je je prettig voelde bij de gyn. Das eigenlijk best wel heel belangrijk.
pi_93730465
Gefeliciteerd mamapurk met de geboorte van Sarah!
Jammer dat t een ks is geworden terwijl je een normale bevalling wilde, maar gelukkig was de ervaring veel beter en anders dan de vorige.
Ik wens je een voorspoedig herstel en geniet met zn drietjes heerlijk van jullie nieuwe aanwinst!

*O*
Tralalalaaa
  zondag 6 maart 2011 @ 16:36:32 #222
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93730619
Mamapurk en gezin van harte met jullie dochtertje!!!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 6 maart 2011 @ 20:06:03 #223
100412 mefke79
komt goed!
pi_93738432
dames die voor een tweede of meer keer zwanger zijn, vraagje: dalen kindjes sneller in dan bij de eerste keer?
Ik heb het idee dat mijn buik lager hangt ineens en de pijn van vanmiddag leek op de indalingspijn bij driekus, maar ik vind 27 weken wel errug vroeg er voor.
Ik heb vast gewoon te veel gedaan.

Mp jammer van de ks, maar hee, je hebt het geprobeerd!
  zondag 6 maart 2011 @ 20:12:31 #224
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93738747
Mamapurk, Papapurk en Jaël: gefeliciteerd met jullie lieve dochtertje en zusje! *O* O+ :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_93738749
Een tweede daalt toch juist meestal later in, dacht ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')