abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2011 @ 13:59:30 #211
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93725033
Mamapurk gefeliciteerd! *O* Een hele fijne kraamweek! :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 6 maart 2011 @ 14:52:40 #212
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93726772
Gisteren met manlief even wezen winkelen en tot twee keer toe kreeg ie het voor elkaar om ongezien een cadeautje voor mij mee te nemen. Na het 9 maanden dagboek, kan ik verder gaan in deze twee exemplaren. Fijn! :)

zondag 6 maart 2011 @ 14:58:29 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93726952
MP, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 maart 2011 @ 15:00:41 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93727022
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:52 schreef Juud79 het volgende:
Gisteren met manlief even wezen winkelen en tot twee keer toe kreeg ie het voor elkaar om ongezien een cadeautje voor mij mee te nemen. Na het 9 maanden dagboek, kan ik verder gaan in deze twee exemplaren. Fijn! :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste kregen wij van B en zijn vriendin toen Soneal geboren was, ik vond het zo'n leuk cadeau O+
Niet dat ik het al gebruikt heb, maar dat is dan weer wat anders :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 maart 2011 @ 15:03:21 #215
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93727121
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die bovenste kregen wij van B en zijn vriendin toen Soneal geboren was, ik vond het zo'n leuk cadeau O+
Niet dat ik het al gebruikt heb, maar dat is dan weer wat anders :@
:o Doen joh, het is ook goed in te vullen als je al even voorbij een aantal weken ben, nu tijdens mijn zwangerschap doe ik het ook vaak van twee of drie weken in een keer.
Al zijn de veranderingen met zo'n klein ukje natuurlijk iets groter. Ik vind het wel een leuk idee dat als ze groot is er drie van die boekje zijn over haar tijd in de buik en haar eerste jaren. O+
pi_93728653
Ja daar is ze dan, mijn eigenste lieve tweede meissie!

Alles is compleet anders gelopen dan vooraf gedacht, maar ik kijk er met een goed gevoel op terug en voel me nu best goed.

In het kort:
Vrijdagochtend wilde de gyn me naar huis sturen, dit hebben we niet geaccepteerd, door de vele verschillende verhalen en beloftes zoals hier al gemeld. De gyn op de afd. had uiteindelijk een nader plan als de gyn op de poli schetste, maar dit hebben we met moeite naast ons neer gelegd.

Zaterdagochtend kwam er een weekend gyn, en wat is dat een fijne vrouw. Ze heeft getoucheerde en wilde proberen mijn vliezen te breken omdat er ongeveer 2 cm ontsluiting was.
Ze hoopten dat door het breken van de vliezen de ontsluiting vanzelf verder op gang zou komen.
Helaas gebeurde dit niet.. Dus tegen de middag aan een infuus met wee opwekkers gelegd en onder strenge controle ivm ks in het verleden.
Deze deden wel wat maar kreeg geen regelmaat in de weeën dus werden de opwekkers verhoogd. Toen ontstond er wel wat regelmaat in de weeën alleen waren ze niet krachtig genoeg. Maar de ontsluiting was richting de 3 cm dus ze wilde ze nog ophogen, dit was rond half 8, ik had dus al een hele dag weeën opgevangen. Ze hebben toen opgehoogt en gingen het 2 uur aankijken en als er dan niets gebeurd was dan zou het weer een ks worden.
Deze ophoging maakte dat ik elke 2 minuten een vreselijk pijnlijke wee had, waar zelfs de pijnmedicatie niet tegenop kon. Na 1 uur en 3 kwartier puffen misselijk zijn en niet meer weten waar ik het zoeken moest aangegeven dat ze moesten kijken of er wat gebeurde.
Helaas was dit niet het geval.

Ik hoorde de gyn ergens op de achtergrond zeggen, ik ga het ok team-bellen en me klaar maken.
Dit was rond kwart over negen.
Vervolgens werd ik tussen de heftige weeën door ook klaar gemaakt en och wat was ik verdrietig dat het toch een ks werd..
Tien over half tien was ik op de OK en om 22.13 is onze kleine dame geboren zoals jullie hebben vernomen. Ik hoefde deze keer niet naar de uitslaapkamer omdat het weekend en avond was. Dit was de vorige keer wel en dit heb ik toen heel erg gevonden omdat het zo lang duurde voor ik weer bij mijn meissie was. Nu was ik om 23.00 uur al op de afdeling :)

Zo blij dat we in de loop van de dag met de gyn over onze vorige ks ervaring hadden gesproken, nu was het een compleet andere ervaring.

Ik kijk met een goed gevoel terug op hoe het is gegaan! Ik ben blij dat ze me een kans hebben gegeven om gewoon te bevallen en dat het uiteindelijk toch met een ks is geeindigd is jammer. Maar ik heb ervaren hoe een eventueel gewone bevalling deels aanvoelt.

Ik voel me nu na de ks ook goed. Herstel gaan tot nu toe goed. Ben al mobieler dan dat ik de vorige keer was en het is nog niet eens 24 uur geleden..
We genieten volop van onze mooie Sarah en ook Jaël vind haar geweldig! Die moest haar ook vasthouden net als mama en die wilde haar eigenlijk niet meer terug geven.

We gaan proberen vandaag of morgen even wat foto's te plaatsen, want het is weer net zo een pronkstuk als Jaël :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 6 maart 2011 @ 15:57:06 #217
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93729016
MP, weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, maar ben blij dat je in ieder geval een beetje gevoeld hebt hoe een gewone bevalling aanvoelt! Dat het weer een ks is geworden, is natuurlijk jammer, maar het was waarschijnlijk voor jullie allebei het beste!
Veel succes met het herstel, maar je klinkt er heel positief over (was het je de vorige keer zo erg tegengevallen misschien?)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_93729063
De vorige keer was de ks qua herstel inderdaad een grote ramp!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 6 maart 2011 @ 16:00:17 #219
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93729151
Dan gaat het deze keer gewoon 100.000x beter!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_93729491
En wat fijn dat je je prettig voelde bij de gyn. Das eigenlijk best wel heel belangrijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93730465
Gefeliciteerd mamapurk met de geboorte van Sarah!
Jammer dat t een ks is geworden terwijl je een normale bevalling wilde, maar gelukkig was de ervaring veel beter en anders dan de vorige.
Ik wens je een voorspoedig herstel en geniet met zn drietjes heerlijk van jullie nieuwe aanwinst!

*O*
Tralalalaaa
  zondag 6 maart 2011 @ 16:36:32 #222
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_93730619
Mamapurk en gezin van harte met jullie dochtertje!!!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 6 maart 2011 @ 20:06:03 #223
100412 mefke79
komt goed!
pi_93738432
dames die voor een tweede of meer keer zwanger zijn, vraagje: dalen kindjes sneller in dan bij de eerste keer?
Ik heb het idee dat mijn buik lager hangt ineens en de pijn van vanmiddag leek op de indalingspijn bij driekus, maar ik vind 27 weken wel errug vroeg er voor.
Ik heb vast gewoon te veel gedaan.

Mp jammer van de ks, maar hee, je hebt het geprobeerd!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 6 maart 2011 @ 20:12:31 #224
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_93738747
Mamapurk, Papapurk en Jaël: gefeliciteerd met jullie lieve dochtertje en zusje! *O* O+ :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_93738749
Een tweede daalt toch juist meestal later in, dacht ik?
  zondag 6 maart 2011 @ 20:12:34 #226
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93738752
hier juist later mef :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93738795
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje, MamaPurk *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_93738806
Ooooooh MP, je bent bevallen!!! heb ik het nòg gemist.

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Veel geluk voor jullie gezinnetje van vier! O+
  zondag 6 maart 2011 @ 20:17:37 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_93739018
later? O... Dan zijn het vast gewoon m'n banden door een drukke week en een groeispurt.
pi_93739193
Mamapurk, gefeliciteerd met je meisje!!!!

Mef, Lars was tot 26 min voor arrival nog niet ingedaald....dus dat kan ook nog.
Wat ze mij zeiden is dat een 2e later of helemaal niet indaalt.
(nou ja, uiteindelijk wel een keer natuurlijk)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 6 maart 2011 @ 20:26:18 #231
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93739554
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:17 schreef mefke79 het volgende:
later? O... Dan zijn het vast gewoon m'n banden door een drukke week en een groeispurt.
Geen idee of het toeval is, maar ik had de afgelopen week behoorlijk vaak een zere baan aan de onderkant van mijn buik en ik heb het idee dat ze ook flink aan het groeien was, want afgelopen donderdag en vrijdag had ik enorme honger, wat vaak gelijk staat aan flinke groei, bij mij.

Nu is het sinds gisteren weer rustig in de buik en ook wat betreft de spieren en banden.

Over indalen kan ik nog niet meepraten, billen boven, billen onder, over dwars, grin....das alles wat ik tot nu toe ken. :)
pi_93740009
Dan gooi ik mijn vraag er ook gelijk in, aangezien ik meer kwaaltjes lees bij dames die ongeveer even ver zijn.

Ik had vanmiddag onderin mijn buik een soort krampjes, en die kwamen op een gegeven moment om de paar minuten. Het trok niet door in mijn hele buik, maar het voelde niet echt prettig.. Kan dat ook gewoon groeipijn ofzo zijn? Het is wel een plekje in mijn buik wat de hele zwangerschap al gevoelig is..
pi_93741078
MP, gefeliciteerd met je kleine meid. Wat een prachtige naam. Jammer dat het een ks werd, fijn dat het een betere ervaring was dan vorige keer.

Herstel snel!
  zondag 6 maart 2011 @ 20:50:31 #234
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93741157
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:33 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dan gooi ik mijn vraag er ook gelijk in, aangezien ik meer kwaaltjes lees bij dames die ongeveer even ver zijn.

Ik had vanmiddag onderin mijn buik een soort krampjes, en die kwamen op een gegeven moment om de paar minuten. Het trok niet door in mijn hele buik, maar het voelde niet echt prettig.. Kan dat ook gewoon groeipijn ofzo zijn? Het is wel een plekje in mijn buik wat de hele zwangerschap al gevoelig is..
Als ik pijn heb, dan is het eigenlijk altijd onderin, mijn banden, spieren van mijn onderbuik.
Krampjes, steekjes, zeurende pijn. Vaak helpt rustig zitten en anders op mijn zij of rug liggen.
Veelal komt het door teveel doen of groei.

Vorige week voor het eerst een keer bovenin pijn, in het midden van mijn buik, onder mijn borstbeen, echt alsof ze daar haar billen of hoofd aan het plaatsen was en er geen ruimte genoeg was. Men....
Nu zitten op die plek geregeld billen of haar hoofd en doet het geen pijn meer.
pi_93741303
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:50 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Als ik pijn heb, dan is het eigenlijk altijd onderin, mijn banden, spieren van mijn onderbuik.
Krampjes, steekjes, zeurende pijn. Vaak helpt rustig zitten en anders op mijn zij of rug liggen.
Veelal komt het door teveel doen of groei.

Vorige week voor het eerst een keer bovenin pijn, in het midden van mijn buik, onder mijn borstbeen, echt alsof ze daar haar billen of hoofd aan het plaatsen was en er geen ruimte genoeg was. Men....
Nu zitten op die plek geregeld billen of haar hoofd en doet het geen pijn meer.
Ik weet iig zeker dat ik vandaag niet teveel gedaan heb, ben bijna niet van de bank afgeweest.. Maar dan doe ik morgen iig mijn buik/bekkenband weer om, dat scheelt vast weer.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:49:47 #236
100412 mefke79
komt goed!
pi_93745539
Dit was echt onderin en het is over na een lekker warm bad. Conclusie: bandenpijn!
En dat voelt als steken of krampjes ja. En een harde buik af en toe. Ik denk zelf dat de bekkenband vanmiddag ook wat te hoog gezeten heeft. Dat ie dus ietwat meer op mijn buik duwde dan fijn voor me is. O enne, ik zwanger? Je ziet er niets van!

(je moet gewoon niet van de zijkant een foto maken)
pi_93746245
Mamapurk, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede meiske! *O*

Jammer dat het toch weer een ks werd, maar fijn dat het een beter gevoel geeft dan je eerste ks.

Mooie namen ook zeg :) , nu fijn opknappen en naar huis! ;)
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_93746365
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mamapurk, gefeliciteerd met je meisje!!!!

Mef, Lars was tot 26 min voor arrival nog niet ingedaald....dus dat kan ook nog.
Wat ze mij zeiden is dat een 2e later of helemaal niet indaalt.
(nou ja, uiteindelijk wel een keer natuurlijk)
Dyon is ook nooit ingedaald geweest, die lanceerde echt :P
pi_93746393
Mamapurk van harte gefeliciteerd *O*
pi_93747411
Mamapurk van harte gefeliciteerd met Sarah! Wat een prachtige naam! Je klinkt apetrots O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')