Ja daar is ze dan, mijn eigenste lieve tweede meissie!
Alles is compleet anders gelopen dan vooraf gedacht, maar ik kijk er met een goed gevoel op terug en voel me nu best goed.
In het kort:
Vrijdagochtend wilde de gyn me naar huis sturen, dit hebben we niet geaccepteerd, door de vele verschillende verhalen en beloftes zoals hier al gemeld. De gyn op de afd. had uiteindelijk een nader plan als de gyn op de poli schetste, maar dit hebben we met moeite naast ons neer gelegd.
Zaterdagochtend kwam er een weekend gyn, en wat is dat een fijne vrouw. Ze heeft getoucheerde en wilde proberen mijn vliezen te breken omdat er ongeveer 2 cm ontsluiting was.
Ze hoopten dat door het breken van de vliezen de ontsluiting vanzelf verder op gang zou komen.
Helaas gebeurde dit niet.. Dus tegen de middag aan een infuus met wee opwekkers gelegd en onder strenge controle ivm ks in het verleden.
Deze deden wel wat maar kreeg geen regelmaat in de weeën dus werden de opwekkers verhoogd. Toen ontstond er wel wat regelmaat in de weeën alleen waren ze niet krachtig genoeg. Maar de ontsluiting was richting de 3 cm dus ze wilde ze nog ophogen, dit was rond half 8, ik had dus al een hele dag weeën opgevangen. Ze hebben toen opgehoogt en gingen het 2 uur aankijken en als er dan niets gebeurd was dan zou het weer een ks worden.
Deze ophoging maakte dat ik elke 2 minuten een vreselijk pijnlijke wee had, waar zelfs de pijnmedicatie niet tegenop kon. Na 1 uur en 3 kwartier puffen misselijk zijn en niet meer weten waar ik het zoeken moest aangegeven dat ze moesten kijken of er wat gebeurde.
Helaas was dit niet het geval.
Ik hoorde de gyn ergens op de achtergrond zeggen, ik ga het ok team-bellen en me klaar maken.
Dit was rond kwart over negen.
Vervolgens werd ik tussen de heftige weeën door ook klaar gemaakt en och wat was ik verdrietig dat het toch een ks werd..
Tien over half tien was ik op de OK en om 22.13 is onze kleine dame geboren zoals jullie hebben vernomen. Ik hoefde deze keer niet naar de uitslaapkamer omdat het weekend en avond was. Dit was de vorige keer wel en dit heb ik toen heel erg gevonden omdat het zo lang duurde voor ik weer bij mijn meissie was. Nu was ik om 23.00 uur al op de afdeling

Zo blij dat we in de loop van de dag met de gyn over onze vorige ks ervaring hadden gesproken, nu was het een compleet andere ervaring.
Ik kijk met een goed gevoel terug op hoe het is gegaan! Ik ben blij dat ze me een kans hebben gegeven om gewoon te bevallen en dat het uiteindelijk toch met een ks is geeindigd is jammer. Maar ik heb ervaren hoe een eventueel gewone bevalling deels aanvoelt.
Ik voel me nu na de ks ook goed. Herstel gaan tot nu toe goed. Ben al mobieler dan dat ik de vorige keer was en het is nog niet eens 24 uur geleden..
We genieten volop van onze mooie Sarah en ook Jaël vind haar geweldig! Die moest haar ook vasthouden net als mama en die wilde haar eigenlijk niet meer terug geven.
We gaan proberen vandaag of morgen even wat foto's te plaatsen, want het is weer net zo een pronkstuk als Jaël