Dat is een regel die geld voor een regime, niet voor een individu.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt je bronnen goed gelezen. Je past no. 1 perfect toe:
[..]
Met een beetje no. 5 en no. 18 ertussen gemengd.
Als je even terugkijkt begin jij met de bewering dat mensen veranderen, en dat je dat kan zien in het midden oosten.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit topic begon over een moraal-neutrale overheid. Ik kom met een moreel neutraal systeem en nu moet ik de revoluties in het MO uitleggen. Dat is een standaard tactiek om de discussie te saboteren.
Sub-discussies over het MO kunnen beter in dat sub-forum gevoerd worden.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:11 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Als je even terugkijkt begin jij met de bewering dat mensen veranderen, en dat je dat kan zien in het midden oosten.
Dan lijkt mij het helemaal geen rare vraag wat dan wel het verschil is tussen deze 'revolutie' en eerdere revoluties.
Ik zie helemaal niet dat mensen veranderen, ik zie alleen een terugkerend patroon. De aard van de mens blijft gelijk.
Dat is een regel die geldt voor een regime, niet voor een individu.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een regel die geld voor een regime, niet voor een individu.
Je past het stropop-principe (dat vast ook in deze regels beschreven staat) perfect toe.
Misschien wel, maar ik heb geen antwoord op mijn vraag waarom mensen in de loop van de geschiedenis ten goede veranderen.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sub-discussies over het MO kunnen beter in dat sub-forum gevoerd worden.
Zoals ik al zei ben ik het daar niet mee eens.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:21 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik heb geen antwoord op mijn vraag waarom mensen in de loop van de geschiedenis ten goede veranderen.
Ik zie immers zoals ik zei terugkerende patronen in de geschiedenis. En zoals ik ook al zei komt dat door de aard van mens.
Dat begrijp ikquote:Op maandag 7 maart 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ben ik het daar niet mee eens.
Nee, jouw perceptie van de aard van de aard van de mens. Dat wil niet meteen zeggen dat die voor iedereen geldt.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:21 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik heb geen antwoord op mijn vraag waarom mensen in de loop van de geschiedenis ten goede veranderen.
Ik zie immers zoals ik zei terugkerende patronen in de geschiedenis. En zoals ik ook al zei komt dat door de aard van mens.
Dat klopt, je kan niet iedereen over één kam scheren, maar ik denk dat je er toch rotte appels tussen blijft vinden. En juist die paar rotte appels kunnen de anderen aansteken.quote:Op maandag 7 maart 2011 17:53 schreef truepositive het volgende:
[..]
Nee, jouw perceptie van de aard van de aard van de mens. Dat wil niet meteen zeggen dat die voor iedereen geldt.
Dat is prima te beheersen, maar niet als die appels in een machtige gewelddadige overheid zitten.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:09 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat klopt, je kan niet iedereen over één kam scheren, maar ik denk dat je er toch rotte appels tussen blijft vinden. En juist die paar rotte appels kunnen de anderen aansteken.
Dat is niet te beheersen, want wat voor de ene groep een rotte appel is is dat niet voor de andere groep. Morele verschillen enzo.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is prima te beheersen, maar niet als die appels in een machtige gewelddadige overheid zitten.
Nee. Die appels richten veel meer schade aan in een overheid.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:36 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat is niet te beheersen, want wat voor de ene groep een rotte appel is is dat niet voor de andere groep. Morele verschillen enzo.
quote:http://www.presseurop.eu/(...)ijn-buurman-een-nazi
In het uiterste oosten van Duitsland zijn verscheidene dorpen in handen gekomen van extreemrechts hetgeen zijn uitwerking heeft op de plaatselijke normen en waarden. Enkele inwoners hebben besloten zich hiertegen te verzetten, maar staan goeddeels alleen in hun strijd.
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:53 schreef Zeeland het volgende:
Hoort de overheid moreel neutraal te zijn?
Dat is een 'domme vraag'. Natuurlijk moet de overheid niet moreel neutraal te zijn. De overheid moet ervoor zorgen dat moreel verwerpelijke dingen niet gebeuren (zoals moord, doodslag, genocide, marteling). Nee, de overheid moet dus niet moreel neutraal te zijn, anders kunnen we haar evengoed afschaffen. Via de politiek bepalen wij de moraal van de overheid en dat is goed zoals het nu is.
Er is niet meer dan een klein beetje terugval nadat de bevolking welvarender dan ooit is geworden. En dat is nog wel een van de ernstigste crisis in tijden. En die crisis is dan ook nog eens grotendeels veroorzaakt door te weinig overheidsbemoeienis met de financiële sector.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het enige geweld, chaos en verlies van welvaart zie ik van overheden komen. Vooral de Amerikaanse regering is in hoog tempo de bevolking aan het verarmen.
Boeiend, een gestoorde dictator is niet vergelijkbaar met onze parlementaire democratie die jij zo slecht vindt dus geen voorbeeld dat jouw gelijk aantoont.quote:De oveheid van Ghaddafi moord zijn bevolking uit,
Ja en?quote:en alle overheden liegen hun bevolking voor.
Dat zijn geen overhedenquote:Als er grote profiteur rondlopen zijn het banken en hedgefunds.
Dat is een mooie voor jouw lijstje (nou ja, maak daar maar lijst van) met drogredenaties in dit topic.quote:
Niks terugval. De arbeidersklasse in USA is al kapot, nu maken ze de middenklasse kapot. Vakbonden, journalisten en mensenrechtenorganisaties worden aangevallen. En in NL gaan we ook die kant op. Je kan je inlezen via google: UK Uncut, US uncut. HBGAry, Wisconsinquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:45 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Er is niet meer dan een klein beetje terugval nadat de bevolking welvarender dan ooit is geworden. En dat is nog wel een van de ernstigste crisis in tijden. En die crisis is dan ook nog eens grotendeels veroorzaakt door te weinig overheidsbemoeienis met de financiële sector.
Dit bevestigt mijn punt alleen maar.
[..]
Ik zei weinig verschil als ik zie hoe onze overheid met klokkenluiders om gaat.quote:Boeiend, een gestoorde dictator is niet vergelijkbaar met onze parlementaire democratie die jij zo slecht vindt dus geen voorbeeld dat jouw gelijk aantoont.
[..]
Prima dat jij dat lekker vind.quote:Ja en?
Het zijn organisaties met vergelijkbare belangen.quote:[..]
Dat zijn geen overheden
Integendeel. Verder kan je dit topic terugbladeren voor argumenten.quote:[..]
Dat is een mooie voor jouw lijstje (nou ja, maak daar maar lijst van) met drogredenaties in dit topic.
Jij denkt dat als er geen collectieve belastingen waren, de lantaarnpalen gewoon uit de grond groeiden?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En uiteindelijk worden wegen altijd aangelegd door mensen.
[ afbeelding ]
Als jij een lantaarnpaal wil, kan je daar ook zelf voor zorgen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:36 schreef Rivalo het volgende:
Wat een linksheid die van TS afkomt
Al die raar denkende communisten/anarchisten die dit soort ideeën brengen![]()
[..]
Jij denkt dat als er geen collectieve belastingen waren, de lantaarnpalen gewoon uit de grond groeiden?
Jij bent echt de meest grote randebiel die ik ooit op internet tegengekomen ben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als jij een lantaarnpaal wil, kan je daar ook zelf voor zorgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |