Nergens voor nodigquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:53 schreef remlof het volgende:
Of zal ik het 'onvolwassene' schrappen uit de TT?
Het geeft aan waarom een hoofddoekjesverbod in het OV klinkklare onzin is.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:06 schreef fokthesystem het volgende:
Wat was die pvv-er onscherp op dat ene punt zeg :
De vraagsteller was ook zo sneu , èn duidelijk van NLse of 'blanke' komaf.
Natuurlijk hebben huisvrouwen in NL ooit doeken op het hoofd gedaan. Uit praktische oogpunten.
En dus zijn er nog vrouwen, veelal omaatjes, die het al dan niet voor de pruik, het dure kapsel, tegen vuil e.d. nOg steeds doen.
Om dat nu met een ingewikkelde omslag doek van- en opgelegd vanuit een geloof te vergelijken....
Om dezelfde reden dat een maximumsalaris in de publieke sector klinkklare onzin is?quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Het geeft aan waarom een hoofddoekjesverbod in het OV klinkklare onzin is.
OV, banken, ziekenhuizen, winkels, paspoort foto's...quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:17 schreef remlof het volgende:
Het geeft aan waarom een hoofddoekjesverbod in het OV klinkklare onzin is.
*RIL*quote:
Wat nu weer, Whizzle?quote:
Stem te koop?? Enge man jongenquote:
Ik heb mensen om minder reden zien stemmen. Om een paar studenten te citeren:quote:
Stem dan lekker niet.. Makkelijkerquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb mensen om minder reden zien stemmen. Om een paar studenten te citeren:
"Ik stem op ... omdat m'n ouders daarop stemmen."
"Ik stem op ... omdat ik hem/haar een lekkerding vind."
"Ik stem op ... omdat ik vind dat alle marokkanen moeten opflikkeren naar hun eigen land."
Oh, nee hoor. Ik heb het niet nodig, maar ik ben benieuwd hoe ver iemand gaat om een extra stemkans te krijgenquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stem dan lekker niet.. Makkelijker![]()
Maar ja, ¤ he?
Dacht het nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, nee hoor. Ik heb het niet nodig, maar ik ben benieuwd hoe ver iemand gaat om een extra stemkans te krijgenDoe een ander bod, helemaal prima.
Nou, ik vind het een enge instellingquote:
Je stem verkopen is verboden bij wet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, nee hoor. Ik heb het niet nodig, maar ik ben benieuwd hoe ver iemand gaat om een extra stemkans te krijgenDoe een ander bod, helemaal prima.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Je stem verkopen is verboden bij wet.
En zo hoort het ook in een democratie.
Mwah, een stem is mijn eigendom, ik wil graag zelf bepalen wat ik met mijn stem doequote:Op woensdag 2 maart 2011 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ff iets heel anders: hoe zit het met die fles wijn die je me maanden geleden beloofd hebt??quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Op dat 'eigendom' staat dat het van de staat is, net als je rijbewijs.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:28 schreef GSbrder het volgende:
Mwah, een stem is mijn eigendom, ik wil graag zelf bepalen wat ik met mijn stem doe
Je vergeet dequote:Op woensdag 2 maart 2011 01:31 schreef GSbrder het volgende:
Uiteraard is het strafbaar, maar aangezien we hier allen slechts hypothetisch handelen, kan ik best een discussie starten over het waarom van deze strafbaarheid. Ik weet dat volgens het wetboek van strafrecht koop of verkoop van stemmen een misdrijf is en daar een gevangenisstraf van zes maanden of een geldboete van 4500 euro op staat.
Nee, want je hebt je aan de wet te houden: "Volgens het wetboek van strafrecht is koop of verkoop van stemmen een misdrijf. Daar staat een gevangenisstraf van zes maanden op of een geldboete van 4500 euro."quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, een stem is mijn eigendom, ik wil graag zelf bepalen wat ik met mijn stem doe
Zie #33quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want je hebt je aan de wet te houden: "Volgens het wetboek van strafrecht is koop of verkoop van stemmen een misdrijf. Daar staat een gevangenisstraf van zes maanden op of een geldboete van 4500 euro."
Dat kan je doen, maar je mag niet je stem te koop aanbieden dus, want dat is gewoon een misdrijf volgens de Nederlandse wet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:31 schreef GSbrder het volgende:
Uiteraard is het strafbaar, maar aangezien we hier allen slechts hypothetisch handelen, kan ik best een discussie starten over het waarom van deze strafbaarheid. Ik weet dat volgens het wetboek van strafrecht koop of verkoop van stemmen een misdrijf is en daar een gevangenisstraf van zes maanden of een geldboete van 4500 euro op staat.
Ja,ja, negeer de belangrijke vragen maar weerquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want je hebt je aan de wet te houden: "Volgens het wetboek van strafrecht is koop of verkoop van stemmen een misdrijf. Daar staat een gevangenisstraf van zes maanden op of een geldboete van 4500 euro."
Waar had ik die ook alweer voor beloofd?quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ff iets heel anders: hoe zit het met die fles wijn die je me maanden geleden beloofd hebt??
Jammer dat ik alles gewist heb een maand geledenquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Waar had ik die ook alweer voor beloofd?
Je krijgt 'm hoor, als je 'm hebt verdiend
Owh, en ik krijg 'm niet alleenquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Waar had ik die ook alweer voor beloofd?
Je krijgt 'm hoor, als je 'm hebt verdiend
Ow wacht, ging het over het vallen van Bruin?quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, en ik krijg 'm niet alleen
Ik mag mijn stemrecht dus wel weggeven volgens het WvS.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan je doen, maar je mag niet je stem te koop aanbienden dus, want dat is gewoon een misdrijf volgens de Nederlandse wet.
Nee.. Althans geen weddenschap erover (en ze leven nog).. Ik krweeg 'm van je en we zouden hem samen opdrinken.. Belofte maakt schuldquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow wacht, ging het over het vallen van Bruin?
Maar aangezien jij ¤ 25 wouquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mag mijn stemrecht dus wel weggeven volgens het WvS.
Enkel verkoop of aankoop van de stem is strafbaar, niet het overhandigen van een volmacht.
Weet je zeker dat je geen jurist bent??quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:43 schreef GSbrder het volgende:
Interessant topic uit 2007
Geldboete geëist voor ronselen stemmen
@Whiskers2009 - als de boete ¤ 4.500,- blijkt, wil ik graag ¤ 4.525,-![]()
nogmaals voor mods, dit is geen serieus aanbod.
Het is ook onmogelijk morgenvroeg voor 08:00 de transactie plaats te hebben laten vinden, dus ga hier niet zo serieus op in aub.
Ja. Hoezoquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen jurist bent??
Elsevier is sowieso het Volk en Vaderland van heden ten dage...quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:46 schreef Bluesdude het volgende:
Het standbeeld van JP Coen
Als ik de lezersreacties lees op dit artikel..... ben ik nu ineens geschrokken of wordt Nederland met de dag enger... Is dit nog radicaalrechts te noemen... of moet je gewoon erkennen dat extreemrechts normaal is geworden in het radicalerechtse denken..
Ok, wanneer gaan we dat doen?quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.. Althans geen weddenschap erover (en ze leven nog).. Ik krweeg 'm van je en we zouden hem samen opdrinken.. Belofte maakt schuld![]()
Spijt? Too bad
Och. Dit lukt sowieso nooit, maar het is een leuk discussiepunt.quote:
Tsja, dat vroeg ik jouquote:
Ok, en nu??quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och. Dit lukt sowieso nooit, maar het is een leuk discussiepunt.
Overigens het WvS maar eens opgesnuffeld en daarin staat letterlijk het volgende;
Artikel 127
Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing, enige bedrieglijke handeling pleegt waardoor een stem van onwaarde wordt of een ander dan de bij het uitbrengen van de stem bedoelde persoon wordt aangewezen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
En nu gaat het heel lastig worden mijn stem te verkopen.quote:
quote:
Hey, ik heb mijn mr.-titel ook maar gewonnen hoorquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En nu gaat het heel lastig worden mijn stem te verkopen.
Kan ik een prijsvraag uitschrijven wellicht?
Donderdagavond in Groningen mag ookquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Maar blijft een beetje onbepaald he??
Uhh, beetje ver fietsen hoor..quote:
Ja, mag.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, beetje ver fietsen hoor..Of mag ik blijven slapen??
Die krijg je immers bij elk pak Corn-flakesquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hey, ik heb mijn mr.-titel ook maar gewonnen hoor
Ja, okquote:
Tuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die krijg je immers bij elk pak Corn-flakes
Artikel 126 op wetboek-online.nl geeft mij al soelaas:
1 Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing door gift of belofte iemand omkoopt om zijn of eens anders kiesrecht hetzij niet, hetzij op bepaalde wijze uit te oefenen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Dezelfde straf wordt toegepast op de kiezer of de gemachtigde van een kiezer die zich door gift of belofte tot een of ander laat omkopen.
Door gift of belofte, door gift of belofte. Hmmmm...
Mevrouw de juriste, weet u daar een omweg op te vinden, mocht u mij moeten vertegenwoordigen in een publiekrechtelijke zitting GSbrder versus de Staat der Nederlanden?
Duidelijk GS, ik heb je post terecht weggehaald, gij schavuit.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die krijg je immers bij elk pak Corn-flakes
Artikel 126 op wetboek-online.nl geeft mij al soelaas:
1 Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing door gift of belofte iemand omkoopt om zijn of eens anders kiesrecht hetzij niet, hetzij op bepaalde wijze uit te oefenen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Dezelfde straf wordt toegepast op de kiezer of de gemachtigde van een kiezer die zich door gift of belofte tot een of ander laat omkopen.
Door gift of belofte, door gift of belofte. Hmmmm...
Mevrouw de juriste, weet u daar een omweg op te vinden, mocht u mij moeten vertegenwoordigen in een publiekrechtelijke zitting GSbrder versus de Staat der Nederlanden?
Ok.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ok![]()
Maar je moet wel eerst werken he?? Want ik ben ziek en kan niet vroeg op hoor...
Laat jij me Grunn zien dan??
Ja, ik ben me een belhamel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Duidelijk GS, ik heb je post terecht weggehaald, gij schavuit.
Wat reken je per uur?quote:
Dat hoor je wel als je het nodig hebtquote:
Ook dat risico moet ik toch incalculeren bij een aanbieding die ik kan doen voor mijn stempas?quote:Op woensdag 2 maart 2011 02:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hoor je wel als je het nodig hebt
Je pakkans was sowieso al gereduceerd als je het er hier niet over had gehad..quote:Op woensdag 2 maart 2011 02:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook dat risico moet ik toch incalculeren bij een aanbieding die ik kan doen voor mijn stempas?
Je hebt me al laten inzien dat 25 euro te weinig is, als je nu > ¤ 400,- per uur rekent, zal ik dat, corrigeerd voor een pakkans < 1,0 en met inachtname van een mogelijke kans op een boete van ¤ 4500,- moeten laten meewegen in een offerte.
Remlof stuurt de Gemeente Eindhoven ongetwijfeld mijn IP-adres door zodat bij alle 100 stembureau's hier patrouillerende ordehandhavers mijn individu'tje staan op te wachten? Ik wens ze veel succes in de 6 uur die ze nog restquote:Op woensdag 2 maart 2011 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je pakkans was sowieso al gereduceerd als je het er hier niet over had gehad..
Neuh, dat nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 02:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Remlof stuurt de Gemeente Eindhoven ongetwijfeld mijn IP-adres door zodat bij alle 100 stembureau's hier patrouillerende ordehandhavers mijn individu'tje staan op te wachten? Ik wens ze veel succes in de 6 uur die ze nog rest
Maar goed, morgen maar netjes als een betamelijk burger het vakje voor Martijn van Gruijthuijsen rood kleuren. Daarna 's avonds als vrijwilliger meehelpen met het stemmen tellen. Goh, wat ben ik toch goed voor de democratie.quote:
Ah VVD, dat mag.quote:Op woensdag 2 maart 2011 02:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar goed, morgen maar netjes als een betamelijk burger het vakje voor Martijn van Gruijthuijsen rood kleuren. Daarna 's avonds als vrijwilliger meehelpen met het stemmen tellen. Goh, wat ben ik toch goed voor de democratie.
Brave jongenquote:Op woensdag 2 maart 2011 02:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar goed, morgen maar netjes als een betamelijk burger het vakje voor Martijn van Gruijthuijsen rood kleuren. Daarna 's avonds als vrijwilliger meehelpen met het stemmen tellen. Goh, wat ben ik toch goed voor de democratie.
Het moge toch geen verrassing zijn?quote:
quote:
Hier is het bier op.......quote:Op woensdag 2 maart 2011 03:46 schreef Friek_ het volgende:
Nog steeds wakker.![]()
Maar ik heb wel een beugel. Een Grolsch beugel welteverstaan.
Voor afschaffing klinkt altijd goed.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:04 schreef du_ke het volgende:
Ik ga stemmen voor de afschaffing van de provincies en tegen dit kansloze kabinet stemmen
Hoogtijd dat deze achterhaalde bestuurslaag weggesneden wordtquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Voor afschaffing klinkt altijd goed.
Nou succes ermee danquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:14 schreef Reya het volgende:
Ik vertrek over een uur richting buitenland, dus helaas zal de beslissing sneller moeten vallen.
Ik zie niet in hoe deze bepaling het verkopen van stemmen verbiedt?quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och. Dit lukt sowieso nooit, maar het is een leuk discussiepunt.
Overigens het WvS maar eens opgesnuffeld en daarin staat letterlijk het volgende;
Artikel 127
Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing, enige bedrieglijke handeling pleegt waardoor een stem van onwaarde wordt of een ander dan de bij het uitbrengen van de stem bedoelde persoon wordt aangewezen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
Je had allang kunnen stemmen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:49 schreef eriksd het volgende:
Ik mis wel een werkgroepje vandaag om te gaan stemmen, dat is pas doorzetten!
Ik ben net wakkerquote:
Ik dacht eerst dat je een serieuze peiling bedoelde.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:51 schreef eriksd het volgende:
Die peiling @ parool.nl
PVV grootste in Amsterdam, VVD op 2. Dat zou wat zijn zeg.
Ik denk eerlijk gezegd dat wat Amsterdam betreft een peiling op de site van Parool het meest representatief is. Geen barrieres, geen vooraf geselecteerde groepen. Vorige keer klopte hij ook voor wat betreft de gemeenteraadsstemmen uit A'dam.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:54 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je een serieuze peiling bedoelde.
Och, hetzelfde geldt mutatis mutandis voor allochtonen en de PvdAquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zag de eerste bejaarden alweer richting stembureau sleuren. Uiteraard stemmen de oudjes CDA. En waarom? 'Omdat we dat al honderd jaar doen'. Kut-bejaarden.
Meneer Pavlovt weer het topic in.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, hetzelfde geldt mutatis mutandis voor allochtonen en de PvdA
Vandaag mag het.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meneer Pavlovt weer het topic in.
De beste was nog in de Telegraaf; "Laat de Eerste Kamer niet Links liggen."quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Gigantische adverstentie van de VVD in de krant (halve fucking pagina). "Uw stem telt meer dan ooit. Er staat heel veel op het spel: een sterker, veiliger en financieel gezonder NL om precies te zijn."
Stelletje demagogen. Alsof het voortbestaan van ons land in gevaar komt wanneer je niet VVD/CDA/PVV stemt.
Die staat hier ook in de krant.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De beste was nog in de Telegraaf; "Laat de Eerste Kamer niet Links liggen."
Geniale slogan toch, moet het ze nageven.quote:
Jolande Sap; zometeen is het enige groen een plantenbak naast de snelweg. Huhuhuhuhquote:Op woensdag 2 maart 2011 09:17 schreef dotCommunism het volgende:
Als je het niveau van een kleuter hebt, ja.
Ik zeg toch niet dat die grappen wél goed waren? Wat is het toch de laatste tijd dat elk punt van kritiek wordt afgedaan met "maar hun doen het ook"?quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jolande Sap; zometeen is het enige groen een plantenbak naast de snelweg. Huhuhuhuh
Over Job met zijn sneeuwschuiver. Ik kon erom lachen, deze van de VVD is ook geestig.
Och ja, de SP gebruikt natuurlijk quotes van Aristoteles om haar mening over te brengen, of wellicht formules van Einstein in een jolige manier omgebogen tot haar achterban.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:17 schreef dotCommunism het volgende:
Als je het niveau van een kleuter hebt, ja.
Omdat dat voor ons allemaal geldt, zeker in verkiezingstijd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat die grappen wél goed waren? Wat is het toch de laatste tijd dat elk punt van kritiek wordt afgedaan met "maar hun doen het ook"?
Hey kijk, en weer zo'n "maar zij doen het ook" "argument".quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ja, de SP gebruikt natuurlijk quotes van Aristoteles om haar mening over te brengen, of wellicht formules van Einstein in een jolige manier omgebogen tot haar achterban.
Verzuurde pruim.
Ja, dat heb je nou eenmaal in de politiek. Zonder die tegenstellingen en het wijzen daarop zou toch elke partij hetzelfde zijn? Dat past wel binnen jouw Stalinistische heilstaat, maar het is goddank geen status quo.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:31 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hey kijk, en weer zo'n "maar zij doen het ook" "argument".
Stem dan aub maar niet.....quote:
Elke keer als ik denk het dieptepunt van je posts wel te hebben gezien weet je jezelf te overtreffen. Bravo.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, dat heb je nou eenmaal in de politiek. Zonder die tegenstellingen en het wijzen daarop zou toch elke partij hetzelfde zijn? Dat past wel binnen jouw Stalinistische heilstaat, maar het is goddank geen status quo.
Met jouw overtuigingen is dat eerder een compliment, maar wel een dag te laat. Maar ach, ik reken hem maar goed.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Elke keer als ik denk het dieptepunt van je posts wel te hebben gezien weet je jezelf te overtreffen. Bravo.
Omdat je weet dat je verliezen gaat?quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Gadver, ik heb vandaag gewoon de schurft aan mijn politieke tegenstanders op FOK!
Echt onder de indruk ben ik eerlijk gezegd niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:43 schreef eriksd het volgende:
^^. Ik heb even met voorschrift bezit genomen van je topic, als je dat niet erg vindt.
Waar in Groningen ongeveer woon je?quote:
Ik word ook niet echt uitgedaagd daar. Desalniettemin nog even wat rellen en dan stemmen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt onder de indruk ben ik eerlijk gezegd niet.
Rare Duitser.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:51 schreef Reya het volgende:
Aangezien ik ook een volmachtsstem mocht uitbrengen, heb ik een split-ticket vote uitgebracht: een keer coalitie, een keer oppositie. Je blijft Nederlander, tenslotte.
Snap dan ook niet dat je in de bres springt voor het kabinet. In de aanloop naar de TK-verkiezingen zijn honderden topics gevuld met gezeik over visie en de bereidwilligheid tot hervormingen. En wat bleek toen de rook eenmaal was opgetrokken? Niks, noppes, nada. Zelfs de AOW werd maar mondjesmaat verhoogd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik word ook niet echt uitgedaagd daar. Desalniettemin nog even wat rellen en dan stemmen.
Heerlijk conservatief, het krijgt bijna Republikeinse trekjes wat de VVD doet. Rechts, rechts, rechts en behouden wat goed is en er staat. Mooi.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap dan ook niet dat je in de bres springt voor het kabinet. In de aanloop naar de TK-verkiezingen zijn honderden topics gevuld met gezeik over visie en de bereidwilligheid tot hervormingen. En wat bleek toen de rook eenmaal was opgetrokken? Niks, noppes, nada. Zelfs de AOW werd maar mondjesmaat verhoogd.
Het kabinet heeft alleen maar minpunten. Zoals ik al schreef in het andere topic: met bezuinigen is an sich niets mis. Maar dit kabinet ontbeert de visie om het adequaat door te voeren. En dan is in grote mate te wijten aan de PVV. Die geeft het kabinet een rancuneus tintje. Erg jammer.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:56 schreef eriksd het volgende:
Het kabinet heeft ook minpunten; 130km/h gedoe, animal cops, HRA zo laten, pensioenen niet vrijgeven, enz.
Ik heb nog minder fiducie in links, sorry.
Maar ze behouden niks? Ja, alles wat kut was en veranderd moet worden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heerlijk conservatief, het krijgt bijna Republikeinse trekjes wat de VVD doet. Rechts, rechts, rechts en behouden wat goed is en er staat. Mooi.
Maar in de aanloop naar de verkiezingen sprak zij een andere taal.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heerlijk conservatief, het krijgt bijna Republikeinse trekjes wat de VVD doet. Rechts, rechts, rechts en behouden wat goed is en er staat. Mooi.
Dat is vast geoorloofd volgens Voorschrift. Beetje kiezers voorliegen en dan 180 graden draaien.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar in de aanloop naar de verkiezingen sprak zij een andere taal.
Dat snap ik wel, doet elke partij. Enige echte bedrog waar ik de VVD op heb kunnen betrappen is de Bos-belasting.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar in de aanloop naar de verkiezingen sprak zij een andere taal.
Dat vind jij kut, dus dat maakt het automatisch al "goed".quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:58 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar ze behouden niks? Ja, alles wat kut was en veranderd moet worden.
Nee, alleen josti's denken dat coalities gevormd worden omwille van de wil van 1 partij, en dus alle beloftes worden nagekomen. Heb je Hermans gezien in het debat gister? Trek er leer uit.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:59 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is vast geoorloofd volgens Voorschrift. Beetje kiezers voorliegen en dan 180 graden draaien.
Nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Het is ontoelaatbaar om eerst meerdere jaren te hameren op hervormingen en daar vervolgens een big issue van te maken in de aanloop naar de verkiezingen, om vervolgens het bijltje erbij neer te gooien. Zo'n AOW is helemaal een gotspe. Binnen tien jaar verhogen naar 66 jaar. Wat een gelul, lekker de babyboomers ontzien, terwijl er juist veel valt te winnen als je nu de AOW direct verhoogt (vergrijzing!)quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, doet elke partij. Enige echte bedrog waar ik de VVD op heb kunnen betrappen is de Bos-belasting.
Ik schaf het liefst die hele AOW af (ging jou te ver meen ik). Verder had ik ook liever gezien dat de hele handel gemoderniseerd was, het is helaas geven en nemen. En nogmaals, ik heb geen enkel vertrouwen in de PvdA c.s.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Het is ontoelaatbaar om eerst meerdere jaren te hameren op hervormingen en daar vervolgens een big issue van te maken in de aanloop naar de verkiezingen, om vervolgens het bijltje erbij neer te gooien. Zo'n AOW is helemaal een gotspe. Binnen tien jaar verhogen naar 66 jaar. Wat een gelul, lekker de babyboomers ontzien, terwijl er juist veel valt te winnen als je nu de AOW direct verhoogt (vergrijzing!)
Natuurlijk is het een kwestie van geven en nemen. Maar dat heeft wel verdomd slecht uitgepakt. Maatregelen die nodig zijn om het land toekomstbestendig te maken, blijven liggen. Terwijl gezeik over asielzoekers en verhoging van de max snelheid het debat domineert. Nee, in alle opzichten trekken wij als jongeren aan het kortste eind.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik schaf het liefst die hele AOW af (ging jou te ver meen ik). Verder had ik ook liever gezien dat de hele handel gemoderniseerd was, het is helaas geven en nemen. En nogmaals, ik heb geen enkel vertrouwen in de PvdA c.s.
Buitenlander?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, daarvoor is mijn vrijheid me te belangrijk.
PvdA.
Dat interesseert mij dus ook echt geen ene reetquote:
Beetje jammer Koos.quote:
Was effe vergeten dat jullie het alleen tof vinden als Cohen wordt uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is.quote:
Je vrouw of vriendin dan, of welke vrijheid heb je 't over?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, m'n familie woont al minstens 4 eeuwen in Nederand.
Meneer Wilders wil mijn half-Nederlandse nichtje en mijn zwager buiten de deur houden. Hij kan wat mij betreft dus de tering krijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je vrouw of vriendin dan, of welke vrijheid heb je 't over?
Demagogie ken ik zo onderhand wel, nu de argumenten graag.
Oh, want behalve de PvdA is er alleen maar Wilders?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meneer Wilders wil mijn half-Nederlandse nichtje en mijn zwager buiten de deur houden. Hij kan wat mij betreft dus de tering krijgen.
Ik hou niet van Wo2 vergelijkingen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was effe vergeten dat jullie het alleen tof vinden als Cohen wordt uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is.
Waar halen mensen toch die onverslijtbare oogkleppen al die decennia!?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:16 schreef remlof het volgende:
Nee, daarvoor is mijn vrijheid me te belangrijk.
PvdA.
kindje toch.quote:
Wat?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh, want behalve de PvdA is er alleen maar Wilders?
De PVV wil immigratie uit islamitische landen een halt toeroepen. Dat maakt de situatie extra netelig voor mijn familie. Maar dit is slechts een van de duizenden redenen om geen PVV te stemmen.quote:Bovendien vind ik het zo'n ongelooflijk zwak argument, mijn relatie is ook niet Nederlands.
Dan ben je niet dol op Wilders, neem ik aan. Die doet niet anders dan WO2-vergelijkingen maken.quote:
Nee, maar cohen in een sinterklaas pak, of de fotos van liegende pvda bobo's, da's prima natuurlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
Dat interesseert mij dus ook echt geen ene reet
Oh?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan ben je niet dol op Wilders, neem ik aan. Die doet niet anders dan WO2-vergelijkingen maken.
Ja, jeh weeht tog ? islam duitsers, uitwassen van de moslim duitsers !quote:
Mein Kampf = koran. Mensen die islamisering wegwuiven als onzin noemt hij de nieuwe Chamberlain. Misschien is de vergelijking iets te vaag vor jou.quote:
Remlof stemt PvdA voor z'n vrijheid, welke onzin redenatie moet daar achter zitten?quote:
Wat heeft dat er mee uit te staan, als ik een relatie heb met Fatima wil dat nog niet zeggen dat al haar neefjes en nichtjes en ooms en tantes ook bij mij thuis welkom zijn. Ze mogen best komen, maar ik wil geen excuus zijn om ze hierheen te halen met busladingen tegelijk puur alleen omdat ik een ver familielid van ze als relatie heb.quote:De PVV wil immigratie uit islamitische landen een halt toeroepen. Dat maakt de situatie extra netelig voor mijn familie. Maar dit is slechts een van de duizenden redenen om geen PVV te stemmen.
Mankeert er soms iets aan jouw lezend vermogen of ben je gewoon bewust aan het fucken? Ik heb het godverdomme niet over de neefjes en nichtjes van die vent, of wel dan?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:34 schreef Voorschrift het volgende:
Wat heeft dat er mee uit te staan, als ik een relatie heb met Fatima wil dat nog niet zeggen dat al haar neefjes en nichtjes en ooms en tantes ook bij mij thuis welkom zijn. Ze mogen best komen, maar ik wil geen excuus zijn om ze hierheen te halen met busladingen tegelijk puur alleen omdat ik een ver familielid van ze als relatie heb.
Dat legde ik al uit, vroeg er naar, gaf voorbeelden, maar pvda-erts zijn immuun voor die info.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:34 schreef Voorschrift het volgende:
Remlof stemt PvdA voor z'n vrijheid, welke onzin redenatie moet daar achter zitten?
Nou schik nog maar ff verder in, belastingen omhoog, euro's drukken, want we moeten al die gevluchte 'wij doen niet mee aan ons land op bouwen, thuis, maar protesteren liever vanuit nl' marokkanen, libiers, iraniers, afghanen enz. ook nog hier in de voorrang opvang doen.quote:Wat heeft dat er mee uit te staan, als ik een relatie heb met Fatima wil dat nog niet zeggen dat al haar neefjes en nichtjes en ooms en tantes ook bij mij thuis welkom zijn. Ze mogen best komen, maar ik wil geen excuus zijn om ze hierheen te halen met busladingen tegelijk puur alleen omdat ik een ver familielid van ze als relatie heb.
Ohja, ook kutopmerkingen. Dus ook voor Geert geldt; verlaag je niet tot dat niveau.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mein Kampf = koran. Mensen die islamisering wegwuiven als onzin noemt hij de nieuwe Chamberlain. Misschien is de vergelijking iets te vaag vor jou.
Waarom maakt het de situatie dan netelig voor jouw familie, kunnen ze ineens geen visum meer aanvragen voor een bezoekje of mogen ze geen vakantie meer vieren op de Veluwe?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mankeert er soms iets aan jouw lezend vermogen of ben je gewoon bewust aan het fucken? Ik heb het godverdomme niet over de neefjes en nichtjes van die vent, of wel dan?
Kijk, in het uiterste geval mag je zo'n zwager en ook mijn nichtje niet hierheen halen. Omdat de PVV de grenzen volledig dicht wil smijten voor mensen uit islamitische landen. Dat geldt ook voor aangetrouwde figuren. Niet dat de PVV een dergelijk voorstel ooit door de Kamer krijgt, maar het idee alleen al vind ik om te kotsen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom maakt het de situatie dan netelig voor jouw familie, kunnen ze ineens geen visum meer aanvragen voor een bezoekje of mogen ze geen vakantie meer vieren op de Veluwe?
Ah lullig joh, en ? heb jij al een ander chickie op het oog ?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:41 schreef Hexagon het volgende:
En mn vriendin ging voor Paul Smeulders van Groenlinks
En ik heb me nog nooit zo vrij gevoeld als in de jaren dat de PvdA in de regering zat. Hoe zou dat nou toch komen?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Waar halen mensen toch die onverslijtbare oogkleppen al die decennia!?
PvdA : Anti-privacy, pro-ID's, dwong Nl mede de EU in zelfs tegen de wens van de achterban in wiens stemmen hierover werden 'gewogen', illegale telefoontaps zijn prima ook nadat de rechter zegt van niet en zo zijn er lijsten vol te vinden rond pvda en hun afbraak/uitverkoop van NL door de jaren heen. En ja ook het links lullen en rechts vullen is bij de pvda-'bestuurders' gewoon heel vaak, in grote getallen, een gegeven.
ZIjn er zo weinig junks en zwervers daar?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:42 schreef remlof het volgende:
Het mooiste is nog dat je helemaal niet op ze kan stemmen, want ze kwamen handtekeningen tekort.
Dat krijgen ze er ook niet door, want die mensen hebben dan automatisch recht op een Nederlands paspoort. Je maakt je weer helemaal druk om niks.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kijk, in het uiterste geval mag je zo'n zwager en ook mijn nichtje niet hierheen halen. Omdat de PVV de grenzen volledig dicht wil smijten voor mensen uit islamitische landen. Dat geldt ook voor aangetrouwde figuren. Niet dat de PVV een dergelijk voorstel ooit door de Kamer krijgt, maar het idee alleen al vind ik om te kotsen.
Hey hij is niet voor niks voor een daklozenstopquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
ZIjn er zo weinig junks en zwervers daar?
Op die 'afwijking' is meen ik nog niemand afgestudeerd en ik weet het niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:44 schreef remlof het volgende:
En ik heb me nog nooit zo vrij gevoeld als in de jaren dat de PvdA in de regering zat. Hoe zou dat nou toch komen?
Het gaat mij meer om het idee. Dat is voor mij gewoon een van duizenden redenen om de PVV te verketteren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat krijgen ze er ook niet door, want die mensen hebben dan automatisch recht op een Nederlands paspoort. Je maakt je weer helemaal druk om niks.
Je maakt je dus ook kwaad wanneer Wilders morgen zegt dat hij kan vliegen?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het idee. Dat is voor mij gewoon een van duizenden redenen om de PVV te verketteren.
Wat de neuk is een 'daklozen-stop' en hoe dwing je die af?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:42 schreef remlof het volgende:
Het mooiste is nog dat je helemaal niet op ze kan stemmen, want ze kwamen handtekeningen tekort.
Nee, want van een vliegende Wilders heb ik geen last. Overigens maken jij en al die andere rechtse rakkers je ook druk om PvdA-voorstellen die nooit en te nimmer gerealiseerd gaan worden. Dus....quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je maakt je dus ook kwaad wanneer Wilders morgen zegt dat hij kan vliegen?
Dan ben je dus lid/stemmer van een partij, pvda, die bewust en opzettelijk diens wet als natuurwet en alles overkoepelende wil zien, dit is in tegenspraak met datgene wat een bepaalde democratie / geloofsgemeenschap beschouwt als de fundamentele vrijheid.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het idee. Dat is voor mij gewoon een van duizenden redenen om de PVV te verketteren.
Weer zo'n typisch plan van Wilders overigens.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je maakt je dus ook kwaad wanneer Wilders morgen zegt dat hij kan vliegen?
Ik stem geen PvdA.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:51 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dan ben je dus lid/stemmer van een partij, pvda, die bewust en opzettelijk diens wet als natuurwet en alles overkoepelende wil zien, dit is in tegenspraak met datgene wat een bepaalde democratie / geloofsgemeenschap beschouwt als de fundamentele vrijheid.
En ja dat klopt dus wel als we de pvda doorlichten.
Nou, ik stem niet op de PVV maar om ze nou te verketteren omdat ze een totaal onrealiseerbaar voorstel doen over mijn partner en het paspoort van diens kinderen dan glijdt dat toch van je af als water van een eend of niet?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, want van een vliegende Wilders heb ik geen last. Overigens maken jij en al die andere rechtse rakkers je ook druk om PvdA-voorstellen die nooit en te nimmer gerealiseerd gaan worden. Dus....
Het gaat mij meer om dat hele toontje van de partij. Ik vind trouwens dat jij nogal een grote mond hebt voor iemand die links fel bestrijdt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou, ik stem niet op de PVV maar om ze nou te verketteren omdat ze een totaal onrealiseerbaar voorstel doen over mijn partner en het paspoort van diens kinderen dan glijdt dat toch van je af als water van een eend of niet?
Respecteer elkaar gewoon om wie je bent.
Tenzij je rechten studeert, dan val je helaas buiten de boot, maar ach.
Twijfelde tussen D66 en GL. Laatstgenoemde was op provinciaal niveau echter een drama, dus ben ik voor D66 gegaan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees dat je voor GL gaat.
Dat is zo ongeveer de laatste partij waarop ik zal stemmen.
Ook ik deed het niet, stemde www.osf.nl en niet uit protest tegen de plucheplakkers, pvv.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze hebben wel veel standpunten waarmee ik het eens ben. Maar de toon weerhoudt mij om op die partij te stemmen.
Hoezo?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om dat hele toontje van de partij. Ik vind trouwens dat jij nogal een grote mond hebt voor iemand die links fel bestrijdt.
GL is mijn stem sowieso kwijt na de steun aan de Kundunz missie.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Twijfelde tussen D66 en GL. Laatstgenoemde was op provinciaal niveau echter een drama, dus ben ik voor D66 gegaan.
Ja en ook nog eens wat was het 400 of 4000 leden?quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:03 schreef DustPuppy het volgende:
GL is mijn stem sowieso kwijt na de steun aan de Kundunz missie.
Jij valt de PvdA aan op standpunten waar zij nooit een meerderheid voor weet te bemachtigen. Helemaal tijdens deze roerige rechtse tijden. Maar vervolgens bekritiseer jij mij omdat ik hetzelfde doe bij de PVV.quote:
Daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat de neuk is een 'daklozen-stop' en hoe dwing je die af?
Geen kritiek, je mag zeggen wat je wilt, ik zeg enkel dat ik in eenzelfde situatie zit en niet dezelfde problemen zie, verder niks.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij valt de PvdA aan op standpunten waar zij nooit een meerderheid voor weet te bemachtigen. Helemaal tijdens deze roerige rechtse tijden. Maar vervolgens bekritiseer jij mij omdat ik hetzelfde doe bij de PVV.
Stem SP en geef ze geld, maar je stemde al PvdA dus je bent al halverwege.quote:
Nee ik ben juist voor echte, werkbare oplossingen. Daarom stem ik PvdA.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stem SP en geef ze geld, maar je stemde al PvdA dus je bent al halverwege.
Want jij bent getrouwd met een moslima uit Egypte? Verder heb ik al ruiterlijk toegegeven dat het voorstel praktisch onhaalbaar is. Maar daar gaat het mij niet om. Een partij die oppert om hoofddoeken in bussen te verbieden, daar schijt ik gewoon op.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen kritiek, je mag zeggen wat je wilt, ik zeg enkel dat ik in eenzelfde situatie zit en niet dezelfde problemen zie, verder niks.
Humor heb je wel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee ik ben juist voor echte, werkbare oplossingen. Daarom stem ik PvdA.
PM.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want jij bent getrouwd met een moslima uit Egypte? Verder heb ik al ruiterlijk toegegeven dat het voorstel praktisch onhaalbaar is. Maar daar gaat het mij niet om. Een partij die oppert om hoofddoeken in bussen te verbieden, daar schijt ik gewoon op.
Ik ken ook wel liefde, alleen dat zie je niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Beter dan alleen maar haat. Zoals jij.
Nee, maar jij en een paar anderen kunnen het niet laten de PvdA aan te vallen met bespottelijke ononderbouwde argumenten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ken ook wel liefde, alleen dat zie je niet.
Ik ben 't volledig met je oneens op bijna elk punt waar je mee komt, maar ik noem je ook geen slechte gozer of wel?
Pot verwijt de ketel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar jij en een paar anderen kunnen het niet laten de PvdA aan te vallen met bespottelijke ononderbouwde argumenten.
Ff crosspost. Toch geinigquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:13 schreef Zolcon het volgende:
Net gestemd op een kandidaat uit Amsterdam. Het moment dat ik het stemhokje uit kwam lopen kwam degene op wie ik heb gestemd aanlopen. Dat is echt toeval. Die man woont blijkbaar twee blokken van me vandaan.
Dat was je alquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik stem vandaag PvdA.![]()
Ben ik nu je vriend, Remlof?
Je bent een groot denker.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:45 schreef Hexagon het volgende:
Ook mijn vriend Echtgaaf
Het aantal zetels dat D66 scoort vandaag vind ik van minder belang dan het aantal zetels dat de oppositie scoort
Op de vuist gegaan?quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Zo, net effe snel gestemd. Tot over een half jaar, riep die vent bij het stembureau tegen mij
Ik hoop het zo.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Zo, net effe snel gestemd. Tot over een half jaar, riep die vent bij het stembureau tegen mij
Ik heb hem uiteraard de hand geschud. U, meneer, bent een groot visionair, zei ik tegen hem.quote:
Hoe loop je er bij dan, want ik kreeg alleen een "hmhmhm goedendag".quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb hem uiteraard de hand geschud. U, meneer, bent een groot visionair, zei ik tegen hem.
Geen idee. Misschien maakte ik een werkloze indruk. Immers, stemmen rond het middaguur, hoe kan dat? Daarbij loop ik momenteel rond met een katerhoofd (fuck verjaardagen op dinsdag). Die moet werkloos zijn, zal hij hebben gedacht.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe loop je er bij dan, want ik kreeg alleen een "hmhmhm goedendag".
Ben je zo uitgesproken links?
Geen idee, bij mij waren alle vrijwilligers VVD'ers bij het stemloket (ik ken ze), dus er was weinig gespreksstof over, we weten toch wel waar we voor zijn. Maar goed, een jolige sfeer om een breuk in het kabinet was er niet, zoals bij jouw loket blijkbaar.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien maakte ik een werkloze indruk. Immers, stemmen rond het middaguur, hoe kan dat? Daarbij loop ik momenteel rond met een katerhoofd (fuck verjaardagen op dinsdag). Die moet werkloos zijn, zal hij hebben gedacht.
Beetje zelfspot moet kunnen, toch?
Ik woon in Amsterdam West. Bij mij werd iedereen verwelkomd met rode rozen, een knuffel en op de achtergrond galmde de Internationale door de speakers.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe loop je er bij dan, want ik kreeg alleen een "hmhmhm goedendag".
Ben je zo uitgesproken links?
Wat is dat nou weer dan, geen petjes en vlaggetjes?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:01 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam West. Bij mij werd iedereen verwelkomd met rode rozen, een knuffel en op de achtergrond galmde de Internationale door de speakers.
Aan de ene kant beter voor NLquote:
Een zakelijk sfeertje. Tsja, typisch.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, bij mij waren alle vrijwilligers VVD'ers bij het stemloket (ik ken ze), dus er was weinig gespreksstof over, we weten toch wel waar we voor zijn. Maar goed, een jolige sfeer om een breuk in het kabinet was er niet, zoals bij jouw loket blijkbaar.
Uiteraard, de bubbels komen later wel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een zakelijk sfeertje. Tsja, typisch.
je hoeft niet.quote:
Nee, dat is ook niet zo heel vreemd. De PvdA deugt voor geen meter en op dit forum staan genoeg onderbouwde argumenten daarvoor. Maar het is natuurlijk nooit fijn om te horen als je zo'n trouwe verbintenis met de partij hebt, ik begrijp het volkomen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar jij en een paar anderen kunnen het niet laten de PvdA aan te vallen met bespottelijke ononderbouwde argumenten.
Er komen eerder tranen, vermoed ik.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, de bubbels komen later wel.
Was traditiegetrouw natuurlijk wel weer de 'Barney'.
Dat zeker.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er komen eerder tranen, vermoed ik.
Liberale tranen, welteverstaan.quote:
Ook dat.quote:
Van geluk?quote:
Ja, als je D66 heet.quote:
Kast-VVD'ers die er nog niet uit durven te komen.quote:
Onmogelijk. De VVD ontbreekt het aan een echt sociaal gezicht. Die switch zou ik dus nooit kunnen maken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kast-VVD'ers die er nog niet uit durven te komen.
Ik vind dat de VVD deze keer een socialer gezicht heeft, dan normaal.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onmogelijk. De VVD ontbreekt het aan een echt sociaal gezicht. Die switch zou ik dus nooit kunnen maken.
Er is niets socialers dan de VVD, beloning naar arbeid is heel eerlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onmogelijk. De VVD ontbreekt het aan een echt sociaal gezicht. Die switch zou ik dus nooit kunnen maken.
Dat ook inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind dat de VVD deze keer een socialer gezicht heeft, dan normaal.In ieder geval socialer als ik.
Dat is dan ook niet verschrikkelijk moeilijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind dat de VVD deze keer een socialer gezicht heeft, dan normaal.In ieder geval socialer als ik.
Ik ben vandaag heel stout geweest.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad.
De mensen bij het stemloket waren meer mijn soort sociaal, in plaats van die jolige mensen die allemaal staan te lachen over "tot over een half jaar". Maar goed, ze zeggen dat grapjes verdriet helpen verwerken, dus ze beginnen alvast vroeg.
dat vindt iedereen. Alleen ligt mijn punt waar redelijk stopt heel ergens anders dan dat van jou.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:20 schreef mlg het volgende:
Ik snap niet wat er sociaal is om te gooien met geld, dat kan iedereen. Ik gun iedereen van alles, maar het moet wel redelijk blijven.
Welnu, zijn Suzuki swift van 15 jaar oud hardhandig aan de kant gedrukt met uwe Duitsche bolide?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben vandaag heel stout geweest.
Er stond een SP'er voor 'mijn' parkeerplaats. Ik heb hem op een zeer onbeleefd manier, geadviseerd om weg te gaan met die onzin.
Aan mij had je een slechte gehad.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben vandaag heel stout geweest.
Er stond een SP'er voor 'mijn' parkeerplaats. Ik heb hem op een zeer onbeleefd manier, geadviseerd om weg te gaan met die onzin.
Ik had een sigaar uit het raam gegooid, of een paar euro, ze rennen er wel op af en uit de weg.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan mij had je een slechte gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Ja, dat kan me niks schelen. Die hufter moet niet met SP foldertjes provoceren op een bedrijventerrein.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan mij had je een slechte gehad.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dat kan me niks schelen. Die hufter moet niet met SP foldertjes provoceren op een bedrijventerrein.
Hij was met een fiets, met een SP sticker boven zijn achterlamp.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnu, zijn Suzuki swift van 15 jaar oud hardhandig aan de kant gedrukt met uwe Duitsche bolide?
Hoe beter je de wereld kent, hoe meer je jezelf begint te respecteren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
Wat zijn jullie eigenlijk ook een stel omhooggevallen figuren
Dit gaat wel wat verder dan zelfrespect, mn beste.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:29 schreef mlg het volgende:
[..]
Hoe beter je de wereld kent, hoe meer je jezelf begint te respecteren.
Andere kijk op het leven. Ik vind het niet normaal dat je zomaar iemand kan aftroggelen van zijn geld. Je kunt dan gewoon verwachten dat je vijanden maakt, en ik hoef ook helemaal niet het respect te hebben voor deze mensen, wat normaal is het gewoon niet al wordt het in Nederland als aanvaardbaar beschouwd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit gaat wel wat verder dan zelfrespect, mn beste.
Ja, er stonden wel meer mensen op de parkeerplaats, is ook voor het bedrijf ernaast, en praten erover alsof het kakkerlakken zijn. Mooi is dat.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:31 schreef Voorschrift het volgende:
Nou, het heeft er wel voor gezorgd dat heel het kantoor me aankijkt van "wat heeft die gast nou weer". Heerlijk.
1 + 1 = 2.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk, ook ik kijk neer op het plebs. Maar dat doe ik vanwege hun simpele opvattingen en hun idiote manier van dien, niet omdat zij in een krot-auto rijden.
Geld aftroggelen? Krijgen we dat gejank weer. Hoepel toch een eind op man, met je gezever.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:32 schreef mlg het volgende:
[..]
Andere kijk op het leven. Ik vind het niet normaal dat je zomaar iemand kan aftroggelen van zijn geld. Je kunt dan gewoon verwachten dat je vijanden maakt, en ik hoef ook helemaal niet het respect te hebben voor deze mensen, wat normaal is het gewoon niet al wordt het in Nederland als aanvaardbaar beschouwd.
Ja laat ze zich dan ook bij de doelgroep houden, SP'ers die voor een kantoor staan te flyeren zijn toch ook van de pot gerukt. Dan vraag je er zelf om, zeg nou zelf.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, er stonden wel meer mensen op de parkeerplaats, is ook voor het bedrijf ernaast, en praten erover alsof het kakkerlakken zijn. Mooi is dat.
Normaliter zou ik ook niet over iemand zijn mitsubishi space star beginnen, maar mensen die de 'rijken' van alles de schuld geven, mogen ook verwachten dat er over hun armoede gesproken wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk, ook ik kijk neer op het plebs. Maar dat doe ik vanwege hun simpele opvattingen en hun idiote manier van dien, niet omdat zij in een krot-auto rijden.
Nee, hoepel jij maar op. Elke cent die zonder toestemming van je wordt afgepakt is een cent die van je wordt afgetroggeld.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld aftroggelen? Krijgen we dat gejank weer. Hoepel toch een eind op man, met je gezever.
Dat is het inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Normaliter zou ik ook niet over iemand zijn mitsubishi space star beginnen, maar mensen die de 'rijken' van alles de schuld geven, mogen ook verwachten dat er over hun armoede gesproken wordt.
Hoezo, zonder toestemming? Als de belasting wordt verhoogd, dan is een meerderheid van de TK daarmee akkoord gegaan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, hoepel jij maar op. Elke cent die zonder toestemming van je wordt afgepakt is een cent die van je wordt afgetroggeld.
Een meerderheid die het zelf niet wil betalen, en er maar voor kiezen om het door de de 'rijkeren' te laten betalen door enkel het hoogste belastingtarief te verhogen. Als je zo sociaal wil zijn als meerderheid, begin dan maar eens om de tweede belastingschijf te verhogen in plaats van de laatste. De eerste partij die dat voorstelt zal nog geen zetel krijgen, zo sociaal zijn we als samenleving. My ass.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo, zonder toestemming? Als de belasting wordt verhoogd, dan is een meerderheid van de TK daarmee akkoord gegaan.
Ook zat topinkomens die een verhoging van de belasting bepleiten. En het is toch niet meer dan logisch dat de rijken meer bijleggen dan de minima. Als jij jaarlijks 25.000 euro opstrijkt, dan heb je het stukken minder dan jouw plaatsgenoot die 150k per jaar in zn zak steekt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:40 schreef mlg het volgende:
[..]
Een meerderheid die het zelf niet wil betalen, en er maar voor kiezen om het door de de 'rijkeren' te laten betalen door enkel het hoogste belastingtarief te verhogen. Als je zo sociaal wil zijn als meerderheid, begin dan maar eens om de tweede belastingschijf te verhogen in plaats van de laatste. De eerste partij die dat voorstelt zal nog geen zetel krijgen, zo sociaal zijn we als samenleving. My ass.
Hahahahahahaha. Oke, jij bent echt compleet onbekend met hoe de wereld werkt, wat een hele hoop van je denkbeelden verklaart.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, hoepel jij maar op. Elke cent die zonder toestemming van je wordt afgepakt is een cent die van je wordt afgetroggeld.
We laten de rijkste 10% meer dan de helft van alle belastingen betalen. Ze hebben als minderheid geen schijn van kans om voor hun belasting centen op te komen.
Dat zal je tegenvallen. De meeste topinkomens werken hard, en krijgen ook een hoop stront over zich heen van die linkse yuppies, dat het totaal geen sympathie wekt voor 'een betere samenleving'.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook zat topinkomens die een verhoging van de belasting bepleiten. En het is toch niet meer dan logisch dat de rijken meer bijleggen dan de minima. Als jij jaarlijks 25.000 euro opstrijkt, dan heb je het stukken minder dan jouw plaatsgenoot die 150k per jaar in zn zak steekt.
Achtergronden wordt ook niet naar gekeken, jammer genoeg. Geef mij maar census kiesrecht dus.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
Als jij jaarlijks 25.000 euro opstrijkt, dan heb je het stukken minder dan jouw plaatsgenoot die 150k per jaar in zn zak steekt.
Precies. In onze kapitalistische wereld is de hoeveelheid invloed die je hebt recht evenredig met het aantal cijfers waaruit het saldo op je bankrekening bestaat.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hahahahahahaha. Oke, jij bent echt compleet onbekend met hoe de wereld werkt, wat een hele hoop van je denkbeelden verklaart.
En het saldo op je bankrekening vaak evenredig aan inzet, opleiding en werkdruk en/of verantwoordelijkheden. In deze kapitalistische wereld is het dus rechtmatig geregeld en terecht.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies. In onze kapitalistische wereld is de hoeveelheid invloed die je hebt recht evenredig met het aantal cijfers waaruit het saldo op je bankrekening bestaat.
Dat komt compleet te vervallen met de SP, en een bepaalde flank van de PvdA.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies. In onze kapitalistische wereld is de hoeveelheid invloed die je hebt recht evenredig met het aantal cijfers waaruit het saldo op je bankrekening bestaat.
Dus als jij niet goed kunt leren, absoluut geen ondernemer bent en twee linkerhanden bezit, moet jij maar genoegen nemen met de rol van tweederangs burger? Ben jij niet helemaal goed bij je hoofd. Democratie afschaffen is een ding, maar dit is gewoon een idiote verdeling.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:46 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat zal je tegenvallen. De meeste topinkomens werken hard, en krijgen ook een hoop stront over zich heen van die linkse yuppies, dat het totaal geen sympathie wekt voor 'een betere samenleving'.
Ik vind dat de zwaarte van je stemrecht moet afhangen van je inkomen, en dat je stemrecht vervalt als je geen inkomen hebt. De werkende lage klasse, middenklasse en hoge klasse moeten als gemiddelde klasse even zwaar tellen.
Waarom moet je als uitkeringtrekker stemrecht hebben? Je kost alleen maar geld, en je levert niks. Waarom zou je het recht moeten hebben om te beslissen waar 'andermans' geld naartoe moet?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als jij niet goed kunt leren, absoluut geen ondernemer bent en twee linkerhanden bezit, moet jij maar genoegen nemen met de rol van tweederangs burger? Ben jij niet helemaal goed bij je hoofd. Democratie afschaffen is een ding, maar dit is gewoon een idiote verdeling.
Vaak? Maak daar maar 'soms' van. Er zijn er genoeg die met een enorm saldo op de bank worden geboren en hun hele leven geen reet bijdragen aan onze maatschappij.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En het saldo op je bankrekening vaak evenredig aan inzet, opleiding en werkdruk en/of verantwoordelijkheden. In deze kapitalistische wereld is het dus rechtmatig geregeld en terecht.
Nee nee, nu niet de uitkeringstrekker erbij halen. Jij vindt dat mijn stem minder zwaar moet tellen als ik minder verdien dan jij.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom moet je als uitkeringtrekker stemrecht hebben? Je kost alleen maar geld, en je levert niks. Waarom zou je het recht moeten hebben om te beslissen waar 'andermans' geld naartoe moet?
Ze dragen geld af, dat is al meer dan de meeste uitkeringstrekkers kunnen zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Vaak? Maak daar maar 'soms' van. Er zijn er genoeg die met een enorm saldo op de bank worden geboren en hun hele leven geen reet bijdragen aan onze maatschappij.
Ja, mijn 'aandeel' in belasting aan de samenleving is toch ook groter? Jouw groep is ook groter, dus stel misschien als jij 5 vrienden hebt met een gelijk 'aandeel', dan weegt jullie stem gezamenlijk even zwaar als die van mij.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee nee, nu niet de uitkeringstrekker erbij halen. Jij vindt dat mijn stem minder zwaar moet tellen als ik minder verdien dan jij.
En jij bent die PVV stemmer, of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:59 schreef fokthesystem het volgende:
Men kan er veel over vinden, ik vind het wel amusant:
Een kapitalist, een PVV stemmert en een allochtoon zitten samen aan
een tafel. Op de tafel staat een schaal met 12 koekjes. De kapitalist
graait 11 koekjes van die schaal en zegt vervolgens tegen de PVV
stemmert: "Kijk uit! Die allochtoon wil een stukje van jouw koekje
pakken!"
PVV = VVD = Boerenbedrog!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |