Nergens voor nodigquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:53 schreef remlof het volgende:
Of zal ik het 'onvolwassene' schrappen uit de TT?
Het geeft aan waarom een hoofddoekjesverbod in het OV klinkklare onzin is.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:06 schreef fokthesystem het volgende:
Wat was die pvv-er onscherp op dat ene punt zeg :
De vraagsteller was ook zo sneu , èn duidelijk van NLse of 'blanke' komaf.
Natuurlijk hebben huisvrouwen in NL ooit doeken op het hoofd gedaan. Uit praktische oogpunten.
En dus zijn er nog vrouwen, veelal omaatjes, die het al dan niet voor de pruik, het dure kapsel, tegen vuil e.d. nOg steeds doen.
Om dat nu met een ingewikkelde omslag doek van- en opgelegd vanuit een geloof te vergelijken....
Om dezelfde reden dat een maximumsalaris in de publieke sector klinkklare onzin is?quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Het geeft aan waarom een hoofddoekjesverbod in het OV klinkklare onzin is.
OV, banken, ziekenhuizen, winkels, paspoort foto's...quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:17 schreef remlof het volgende:
Het geeft aan waarom een hoofddoekjesverbod in het OV klinkklare onzin is.
*RIL*quote:
Wat nu weer, Whizzle?quote:
Stem te koop?? Enge man jongenquote:
Ik heb mensen om minder reden zien stemmen. Om een paar studenten te citeren:quote:
Stem dan lekker niet.. Makkelijkerquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb mensen om minder reden zien stemmen. Om een paar studenten te citeren:
"Ik stem op ... omdat m'n ouders daarop stemmen."
"Ik stem op ... omdat ik hem/haar een lekkerding vind."
"Ik stem op ... omdat ik vind dat alle marokkanen moeten opflikkeren naar hun eigen land."
Oh, nee hoor. Ik heb het niet nodig, maar ik ben benieuwd hoe ver iemand gaat om een extra stemkans te krijgenquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stem dan lekker niet.. Makkelijker![]()
Maar ja, ¤ he?
Dacht het nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, nee hoor. Ik heb het niet nodig, maar ik ben benieuwd hoe ver iemand gaat om een extra stemkans te krijgenDoe een ander bod, helemaal prima.
Nou, ik vind het een enge instellingquote:
Je stem verkopen is verboden bij wet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, nee hoor. Ik heb het niet nodig, maar ik ben benieuwd hoe ver iemand gaat om een extra stemkans te krijgenDoe een ander bod, helemaal prima.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Je stem verkopen is verboden bij wet.
En zo hoort het ook in een democratie.
Mwah, een stem is mijn eigendom, ik wil graag zelf bepalen wat ik met mijn stem doequote:Op woensdag 2 maart 2011 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ff iets heel anders: hoe zit het met die fles wijn die je me maanden geleden beloofd hebt??quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Op dat 'eigendom' staat dat het van de staat is, net als je rijbewijs.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:28 schreef GSbrder het volgende:
Mwah, een stem is mijn eigendom, ik wil graag zelf bepalen wat ik met mijn stem doe
Je vergeet dequote:Op woensdag 2 maart 2011 01:31 schreef GSbrder het volgende:
Uiteraard is het strafbaar, maar aangezien we hier allen slechts hypothetisch handelen, kan ik best een discussie starten over het waarom van deze strafbaarheid. Ik weet dat volgens het wetboek van strafrecht koop of verkoop van stemmen een misdrijf is en daar een gevangenisstraf van zes maanden of een geldboete van 4500 euro op staat.
Nee, want je hebt je aan de wet te houden: "Volgens het wetboek van strafrecht is koop of verkoop van stemmen een misdrijf. Daar staat een gevangenisstraf van zes maanden op of een geldboete van 4500 euro."quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, een stem is mijn eigendom, ik wil graag zelf bepalen wat ik met mijn stem doe
Zie #33quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want je hebt je aan de wet te houden: "Volgens het wetboek van strafrecht is koop of verkoop van stemmen een misdrijf. Daar staat een gevangenisstraf van zes maanden op of een geldboete van 4500 euro."
Dat kan je doen, maar je mag niet je stem te koop aanbieden dus, want dat is gewoon een misdrijf volgens de Nederlandse wet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:31 schreef GSbrder het volgende:
Uiteraard is het strafbaar, maar aangezien we hier allen slechts hypothetisch handelen, kan ik best een discussie starten over het waarom van deze strafbaarheid. Ik weet dat volgens het wetboek van strafrecht koop of verkoop van stemmen een misdrijf is en daar een gevangenisstraf van zes maanden of een geldboete van 4500 euro op staat.
Ja,ja, negeer de belangrijke vragen maar weerquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want je hebt je aan de wet te houden: "Volgens het wetboek van strafrecht is koop of verkoop van stemmen een misdrijf. Daar staat een gevangenisstraf van zes maanden op of een geldboete van 4500 euro."
Waar had ik die ook alweer voor beloofd?quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ff iets heel anders: hoe zit het met die fles wijn die je me maanden geleden beloofd hebt??
Jammer dat ik alles gewist heb een maand geledenquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Waar had ik die ook alweer voor beloofd?
Je krijgt 'm hoor, als je 'm hebt verdiend
Owh, en ik krijg 'm niet alleenquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Waar had ik die ook alweer voor beloofd?
Je krijgt 'm hoor, als je 'm hebt verdiend
Ow wacht, ging het over het vallen van Bruin?quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, en ik krijg 'm niet alleen
Ik mag mijn stemrecht dus wel weggeven volgens het WvS.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan je doen, maar je mag niet je stem te koop aanbienden dus, want dat is gewoon een misdrijf volgens de Nederlandse wet.
Nee.. Althans geen weddenschap erover (en ze leven nog).. Ik krweeg 'm van je en we zouden hem samen opdrinken.. Belofte maakt schuldquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow wacht, ging het over het vallen van Bruin?
Maar aangezien jij ¤ 25 wouquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mag mijn stemrecht dus wel weggeven volgens het WvS.
Enkel verkoop of aankoop van de stem is strafbaar, niet het overhandigen van een volmacht.
Weet je zeker dat je geen jurist bent??quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:43 schreef GSbrder het volgende:
Interessant topic uit 2007
Geldboete geëist voor ronselen stemmen
@Whiskers2009 - als de boete ¤ 4.500,- blijkt, wil ik graag ¤ 4.525,-![]()
nogmaals voor mods, dit is geen serieus aanbod.
Het is ook onmogelijk morgenvroeg voor 08:00 de transactie plaats te hebben laten vinden, dus ga hier niet zo serieus op in aub.
Ja. Hoezoquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen jurist bent??
Elsevier is sowieso het Volk en Vaderland van heden ten dage...quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:46 schreef Bluesdude het volgende:
Het standbeeld van JP Coen
Als ik de lezersreacties lees op dit artikel..... ben ik nu ineens geschrokken of wordt Nederland met de dag enger... Is dit nog radicaalrechts te noemen... of moet je gewoon erkennen dat extreemrechts normaal is geworden in het radicalerechtse denken..
Ok, wanneer gaan we dat doen?quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.. Althans geen weddenschap erover (en ze leven nog).. Ik krweeg 'm van je en we zouden hem samen opdrinken.. Belofte maakt schuld![]()
Spijt? Too bad
Och. Dit lukt sowieso nooit, maar het is een leuk discussiepunt.quote:
Tsja, dat vroeg ik jouquote:
Ok, en nu??quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och. Dit lukt sowieso nooit, maar het is een leuk discussiepunt.
Overigens het WvS maar eens opgesnuffeld en daarin staat letterlijk het volgende;
Artikel 127
Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing, enige bedrieglijke handeling pleegt waardoor een stem van onwaarde wordt of een ander dan de bij het uitbrengen van de stem bedoelde persoon wordt aangewezen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
En nu gaat het heel lastig worden mijn stem te verkopen.quote:
quote:
Hey, ik heb mijn mr.-titel ook maar gewonnen hoorquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En nu gaat het heel lastig worden mijn stem te verkopen.
Kan ik een prijsvraag uitschrijven wellicht?
Donderdagavond in Groningen mag ookquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Maar blijft een beetje onbepaald he??
Uhh, beetje ver fietsen hoor..quote:
Ja, mag.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, beetje ver fietsen hoor..Of mag ik blijven slapen??
Die krijg je immers bij elk pak Corn-flakesquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hey, ik heb mijn mr.-titel ook maar gewonnen hoor
Ja, okquote:
Tuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die krijg je immers bij elk pak Corn-flakes
Artikel 126 op wetboek-online.nl geeft mij al soelaas:
1 Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing door gift of belofte iemand omkoopt om zijn of eens anders kiesrecht hetzij niet, hetzij op bepaalde wijze uit te oefenen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Dezelfde straf wordt toegepast op de kiezer of de gemachtigde van een kiezer die zich door gift of belofte tot een of ander laat omkopen.
Door gift of belofte, door gift of belofte. Hmmmm...
Mevrouw de juriste, weet u daar een omweg op te vinden, mocht u mij moeten vertegenwoordigen in een publiekrechtelijke zitting GSbrder versus de Staat der Nederlanden?
Duidelijk GS, ik heb je post terecht weggehaald, gij schavuit.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die krijg je immers bij elk pak Corn-flakes
Artikel 126 op wetboek-online.nl geeft mij al soelaas:
1 Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing door gift of belofte iemand omkoopt om zijn of eens anders kiesrecht hetzij niet, hetzij op bepaalde wijze uit te oefenen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Dezelfde straf wordt toegepast op de kiezer of de gemachtigde van een kiezer die zich door gift of belofte tot een of ander laat omkopen.
Door gift of belofte, door gift of belofte. Hmmmm...
Mevrouw de juriste, weet u daar een omweg op te vinden, mocht u mij moeten vertegenwoordigen in een publiekrechtelijke zitting GSbrder versus de Staat der Nederlanden?
Ok.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ok![]()
Maar je moet wel eerst werken he?? Want ik ben ziek en kan niet vroeg op hoor...
Laat jij me Grunn zien dan??
Ja, ik ben me een belhamel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Duidelijk GS, ik heb je post terecht weggehaald, gij schavuit.
Wat reken je per uur?quote:
Dat hoor je wel als je het nodig hebtquote:
Ook dat risico moet ik toch incalculeren bij een aanbieding die ik kan doen voor mijn stempas?quote:Op woensdag 2 maart 2011 02:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hoor je wel als je het nodig hebt
Je pakkans was sowieso al gereduceerd als je het er hier niet over had gehad..quote:Op woensdag 2 maart 2011 02:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook dat risico moet ik toch incalculeren bij een aanbieding die ik kan doen voor mijn stempas?
Je hebt me al laten inzien dat 25 euro te weinig is, als je nu > ¤ 400,- per uur rekent, zal ik dat, corrigeerd voor een pakkans < 1,0 en met inachtname van een mogelijke kans op een boete van ¤ 4500,- moeten laten meewegen in een offerte.
Remlof stuurt de Gemeente Eindhoven ongetwijfeld mijn IP-adres door zodat bij alle 100 stembureau's hier patrouillerende ordehandhavers mijn individu'tje staan op te wachten? Ik wens ze veel succes in de 6 uur die ze nog restquote:Op woensdag 2 maart 2011 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je pakkans was sowieso al gereduceerd als je het er hier niet over had gehad..
Neuh, dat nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 02:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Remlof stuurt de Gemeente Eindhoven ongetwijfeld mijn IP-adres door zodat bij alle 100 stembureau's hier patrouillerende ordehandhavers mijn individu'tje staan op te wachten? Ik wens ze veel succes in de 6 uur die ze nog rest
Maar goed, morgen maar netjes als een betamelijk burger het vakje voor Martijn van Gruijthuijsen rood kleuren. Daarna 's avonds als vrijwilliger meehelpen met het stemmen tellen. Goh, wat ben ik toch goed voor de democratie.quote:
Ah VVD, dat mag.quote:Op woensdag 2 maart 2011 02:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar goed, morgen maar netjes als een betamelijk burger het vakje voor Martijn van Gruijthuijsen rood kleuren. Daarna 's avonds als vrijwilliger meehelpen met het stemmen tellen. Goh, wat ben ik toch goed voor de democratie.
Brave jongenquote:Op woensdag 2 maart 2011 02:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar goed, morgen maar netjes als een betamelijk burger het vakje voor Martijn van Gruijthuijsen rood kleuren. Daarna 's avonds als vrijwilliger meehelpen met het stemmen tellen. Goh, wat ben ik toch goed voor de democratie.
Het moge toch geen verrassing zijn?quote:
quote:
Hier is het bier op.......quote:Op woensdag 2 maart 2011 03:46 schreef Friek_ het volgende:
Nog steeds wakker.![]()
Maar ik heb wel een beugel. Een Grolsch beugel welteverstaan.
Voor afschaffing klinkt altijd goed.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:04 schreef du_ke het volgende:
Ik ga stemmen voor de afschaffing van de provincies en tegen dit kansloze kabinet stemmen
Hoogtijd dat deze achterhaalde bestuurslaag weggesneden wordtquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Voor afschaffing klinkt altijd goed.
Nou succes ermee danquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:14 schreef Reya het volgende:
Ik vertrek over een uur richting buitenland, dus helaas zal de beslissing sneller moeten vallen.
Ik zie niet in hoe deze bepaling het verkopen van stemmen verbiedt?quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och. Dit lukt sowieso nooit, maar het is een leuk discussiepunt.
Overigens het WvS maar eens opgesnuffeld en daarin staat letterlijk het volgende;
Artikel 127
Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing, enige bedrieglijke handeling pleegt waardoor een stem van onwaarde wordt of een ander dan de bij het uitbrengen van de stem bedoelde persoon wordt aangewezen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |