Ja, maar dan wordt het maandelijks terug te betalen bedrage wel minder.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:31 schreef Renesite het volgende:
Belediging vond ik dit:
[..]
Na die 15 jaar wordt het normaal gesproken kwijtgescholden. Nou mag je nog eens 5 jaar langer afbetalen naar draagkracht
De mensen met 70000 euro schuld heus niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt het maandelijks terug te betalen bedrage wel minder.
sja... zoveel heb ik niet eensquote:Op maandag 14 maart 2011 20:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
De mensen met 70000 euro schuld heus niet.
Tegen die tijd zit er weer een nieuw kabinet dat allerlei 'kwetsbare groepen' belangrijker vindt.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
"Vanaf 2015 gaan bezuinigingen en investeringen in het hoger onderwijs volgens het kabinet vrijwel gelijk op."
.
"na mij de zondvloed" is het enige wat Zijlstra denkt volgens mij.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
"Vanaf 2015 gaan bezuinigingen en investeringen in het hoger onderwijs volgens het kabinet vrijwel gelijk op."
Heeft iemand enig idee hoe ze dat willen doen? Bezuinigen op de automatische bijdragen aan de universiteiten en de universiteiten bij een of ander fonds wat die investering krijgt laten smeken om bijdrages?
Och, zolang hij zelf maar op dat arkje zit.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:55 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
"na mij de zondvloed" is het enige wat Zijlstra denkt volgens mij.
Denken we niet allemaal zo?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Och, zolang hij zelf maar op dat arkje zit.
Ik mag hopen van niet. Eén van de redenen dat ik zo fel op die maatregel tegen ben, is dat er generaties na mij komen. En ik wil niet dat studeren voor hen veel moeilijker of onmogelijk wordt. Zeker voor hen die het toch al moeilijker hebben.quote:
Gelukkig.quote:
Jij wordt toch betaald om de VVD te promoten? op deze manier doe je het niet echt goed om eerlijk te zijn.quote:
Nee Erik, buiten de VVD denken de meeste mensen niet zo. Ik kan me echter voorstellen dat je visie op de maatschappij wat verandert wanneer je overwegend tussen kakkertjes uit Blaricum,quote:Denken we niet allemaal zo?
De mens is per definitie egoïstisch. Uiteindelijk stemt iedereen voor zichzelf. Sommige redenatie zijn in jouw ogen misschien minder sympathiek dan anderen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat iedereen alleen voor zichzelf.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee Erik, buiten de VVD denken de meeste mensen niet zo.
Ik stem ook VVD en kom uit geen van die plaatsen en ook niet uit een heel erg rijk gezin.quote:Ik kan me echter voorstellen dat je visie op de maatschappij wat verandert wanneer je overwegend tussen kakkertjes uit Blaricum,
Bloemendaal en Wassenaar vertoeft.
Dus?quote:Heb je tijdens ver verkiezingen de beelden van de partijbijeenkomst gezien? NIemand die niet in pak was.
Voornamelijk voor mensen die minder overheidsinvloed willen en hun eigen boontjes willen doppen. Althans dat is het ideaal er achter en ook de reden dat ik daar voor kies.quote:Yep, de VVD is zeker niet de partij voor de hardwerkende Nederlander, de VVD is de partij voor de rijke Nederlander.
Wat wil je daar aan doen? De overheid de salarissen laten bepalen. Ik doe een technische studie en ben over niet al te lange tijd ingenieur, niet de kant waar het meeste geld te halen valt. Het is gewoon markt werking en heeft verder weinig met de onderwijsdiscussie te maken.quote:We weten allemaal dat er geen simpel verband bestaat tussen hard werken en rijk worden. Verpleegkundigen en leraren werken vaak erg hard, ze hebben geen rooie rotcent. Managers die voor het bedrijfsleven werken werken ook erg hard maar zij krijgen er enorm goed voor betaald. Ingenieurs werken ook erg hard, zij hebben een veel zwaardere studie moeten volgen en hebben ongeveer even zwaar werk maar zij krijgen alweer heel wat minder betaald doch beter dan leraren en verpleegkundigen, godzijdank. Bestuurders van de zogenaamde semipublieke sector richten netto een hoop schade aan maar zij krijgen dan weer salarissen van vele tonnen per jaar.
De PhD-er doet het in ieder geval voor een groot deel voor zichzelf om een titel erbij te krijgen. Er zijn landen waar je er veel voor moet betalen. Ik vind de huidige situatie prima, al zou ik er zelf nooit voor kiezen.quote:Ergo: de VVD is zeker niet de partij voor de hardwerkende Nederlander.
Maar goed, laten we even for the sake of the argument de VDD serieus nemen. In dat geval zijn er twee mogelijkheden:
- de VVD is van mening dat PhD-studenten niet tot de hardwerkende Nederlanders behoren
Om te regeren moeten altijd compromissen worden gesloten. De VVD is niet voor de langstudeerboete, nu niet en nooit geweest. Dit is echter zo uit de onderhandelingen gekomen. Je loopt wel te kankeren op de VVD, maar je vergeet hierbij dat het voornamelijk CDA plannen zijn?quote:- de VVD heeft haar verkiezingsbelofte verbroken.
Kies maar wat je erger vindt.
Dat heel veel mensen inderdaad puur om zichzelf stemmen, tuurlijk. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat iedereen alleen voor zichzelf? In Afghanistan misschien ja.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:16 schreef Schuifpui het volgende:
De mens is per definitie egoïstisch. Uiteindelijk stemt iedereen voor zichzelf. Sommige redenatie zijn in jouw ogen misschien minder sympathiek dan anderen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat iedereen alleen voor zichzelf.
Het is maar wat je rechts vindt. Ik vind mensen die iets substantieels bijdragen aan de ontwikkeling van kennis minder gunnen dan een uitkeringstrekkers juist links.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar goed, laten we even for the sake of the argument de VDD serieus nemen. In dat geval zijn er twee mogelijkheden:
- de VVD is van mening dat PhD-studenten niet tot de hardwerkende Nederlanders behoren
- de VVD heeft haar verkiezingsbelofte verbroken.
Kies maar wat je erger vindt.
Een PhDer doet wel meer dan achteroverleunen, les volgen en een papiertje incasseren.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:16 schreef Schuifpui het volgende:
De PhD-er doet het in ieder geval voor een groot deel voor zichzelf om een titel erbij te krijgen. Er zijn landen waar je er veel voor moet betalen. Ik vind de huidige situatie prima, al zou ik er zelf nooit voor kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |