abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 20:02:52 #251
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94109361
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:31 schreef Renesite het volgende:
Belediging vond ik dit:

[..]

Na die 15 jaar wordt het normaal gesproken kwijtgescholden. Nou mag je nog eens 5 jaar langer afbetalen naar draagkracht :')
Ja, maar dan wordt het maandelijks terug te betalen bedrage wel minder.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:03:55 #252
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_94109440
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ja, maar dan wordt het maandelijks terug te betalen bedrage wel minder.
De mensen met 70000 euro schuld heus niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 14 maart 2011 @ 20:05:01 #253
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94109527
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

De mensen met 70000 euro schuld heus niet.
sja... zoveel heb ik niet eens :P
  maandag 14 maart 2011 @ 20:16:47 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94110418
Citaat van zijne noneminentie Halbe Zijlstra:
"Zijlstra schrijft in de beleidsnotitie dat het kabinet het huidige stelsel van studiefinanciering in deze tijd van bezuinigingen niet langer houdbaar vindt. Vooral niet als het kabinet ook wil investeren in de kwaliteit van het hoger onderwijs. Daarom wordt er een extra bijdrage van masterstudenten gevraagd.

Naast deze maatregelen wordt de terugbetaaltermijn verlengd van 15 naar 20 jaar, waardoor het maandelijks terug te betalen bedrag lager wordt. De twee aflossingsvrije startjaren en de vijf jokerjaren blijven bestaan. Alle regelingen moeten vanaf de zomer van 2012 ingaan."

Zijlstra praat poep. Er is geen enkele logische reden om bij bezuinigingen de kaasschaafmethode te gebruiiken, de enige legtiimatie voor de kaasschaafmethode is dat dit de gemakkelijkste oplossing is, vooral voor niet al te snuggere politici die zich niet over het partijbelang heen kunnen zetten.
Op het onderwijs is al decennialang bezuinigd, bovendien leveren onderwijskosten met meer dan een factor 1 extra winst op in de toekomst dus gaan we in de toekomst nog meer moeten bezuinigen doordat Bruin I nu bezuinigt op het onderwijs, de wetenschap en R&D.

De aflostermijn wordt niet verlengd naar 20 jaar om het studenten gemakkelijker te maken, de aflostermijn wordt verlengd omdat de overheid dan een groter deel van de lening terugkrijgt aangezien er een draagkrachtmeting bestaat.

Bah, ik kots van gladjanussen als Zijlstra die gewoon openlijk staan te liegen. Halbe Zijlstra is een minderwaardig mens: omdat hij hardvochtige voorstellen doet, omdat hij Nederland verder in een nog diepere afgrond duwt en omdat hij niet de ballen heeft om het politieke spel op een eerlijke manier te spelen. Ik kots van politieke partijen die reeds 10 jaar roepen dat ze een kenniseconomie belangrijk vinden en in die tijd alleen maar netto bezuinigd hebben op het onderwijs, de wetenschap en R&D. Richt met alle universiteiten een nationaal R&D-centrum op en binnen 10 jaar heb je een bedrijf wat een forse winst maakt terwijl de Nederlandse samenleving veel aan kennis en patenten wint.
Vlaanderen heeft het al bewezen met IMEC, het grootste nanotechnologie-R&D-bedrijf van Europa wat in de jaren 80 werd opgericht en wat zeer goed draait. Dit bedrijf trekt nu mensen uit Silicon Valley aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-03-2011 20:28:08 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2011 @ 20:33:14 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94111667
"Vanaf 2015 gaan bezuinigingen en investeringen in het hoger onderwijs volgens het kabinet vrijwel gelijk op."

Heeft iemand enig idee hoe ze dat willen doen? Bezuinigen op de automatische bijdragen aan de universiteiten en de universiteiten bij een of ander fonds wat die investering krijgt laten smeken om bijdrages?
Dat kan nog leuk worden.
Ik ben er voorstander van dat we iets minder geld besteden aan gamma- en alpha-onderzoek. Let op, ik stel niet dat dit onderzoek niet belangrijk kan zijn, ik stel dat als er toch prioriteiten gesteld moeten worden dat we dan ook voor een flink aantal van die faculteiten met wat minder onderzoekers toekunnen.
Bezuinigen op fundamenteel exact onderzoek zou zeer onverstandig zijn. Europa is nog altijd beter dan Noord-America in bijv. de theoretische natuurkunde en in wiskunde. Laten we dat alsjeblieft koesteren. Zonder fundamenteel theoretisch onderzoek hadden we vandaag de dag geen GSM, microchips, GPS, laser (dus ook geen CD-spaler/DVD-speler) etc. gehad.
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2011 @ 20:36:32 #256
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94111880
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
"Vanaf 2015 gaan bezuinigingen en investeringen in het hoger onderwijs volgens het kabinet vrijwel gelijk op."

.
Tegen die tijd zit er weer een nieuw kabinet dat allerlei 'kwetsbare groepen' belangrijker vindt.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:13:08 #257
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94114467
Het kabinet voorspelt dat het nieuwe kabinet tegelijk bezuinigt en investeert. Dat behoeft duiding. ;)
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2011 @ 21:55:05 #258
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94117497
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Heeft iemand enig idee hoe ze dat willen doen? Bezuinigen op de automatische bijdragen aan de universiteiten en de universiteiten bij een of ander fonds wat die investering krijgt laten smeken om bijdrages?
"na mij de zondvloed" is het enige wat Zijlstra denkt volgens mij.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  maandag 14 maart 2011 @ 22:54:59 #259
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_94122313
quote:
9s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:55 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

"na mij de zondvloed" is het enige wat Zijlstra denkt volgens mij.
Och, zolang hij zelf maar op dat arkje zit.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 14 maart 2011 @ 22:57:20 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94122484
quote:
9s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:54 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Och, zolang hij zelf maar op dat arkje zit.
Denken we niet allemaal zo?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:03:18 #261
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_94122876
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Eén van de redenen dat ik zo fel op die maatregel tegen ben, is dat er generaties na mij komen. En ik wil niet dat studeren voor hen veel moeilijker of onmogelijk wordt. Zeker voor hen die het toch al moeilijker hebben.

Maar ja. Idealen enzo.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:06:23 #262
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94123065
quote:

[..]

Nee.
AFC AJAX
  maandag 14 maart 2011 @ 23:06:46 #263
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_94123093
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:06 schreef msnk het volgende:

[..]

Nee.
Gelukkig. O+
  maandag 14 maart 2011 @ 23:11:34 #264
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_94123364
quote:

[..]

Jij wordt toch betaald om de VVD te promoten? op deze manier doe je het niet echt goed om eerlijk te zijn.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_94124516
Hello!

Vraagje, ik zit nu 4e jr van een deeltijd HBO studie. Om het instellingsgeld te omzeilen wil ik in september beginnen met de uni zonder mijn diploma te hebben gehaald. Maar nu lees ik dat ik dus onder de langstudeerboete ga vallen? Weet iemand wat dit voor consequenties heeft voor mij? Wat houdt dit concreet in. Zal ik nu E9000 aan boete moeten betalen voor mn uni bachelor?
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:50:40 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94125690
quote:
Nee Erik, buiten de VVD denken de meeste mensen niet zo. Ik kan me echter voorstellen dat je visie op de maatschappij wat verandert wanneer je overwegend tussen kakkertjes uit Blaricum,
Bloemendaal en Wassenaar vertoeft. Heb je tijdens ver verkiezingen de beelden van de partijbijeenkomst gezien? NIemand die niet in pak was. Yep, de VVD is zeker niet de partij voor de hardwerkende Nederlander, de VVD is de partij voor de rijke Nederlander. We weten allemaal dat er geen simpel verband bestaat tussen hard werken en rijk worden. Verpleegkundigen en leraren werken vaak erg hard, ze hebben geen rooie rotcent. Managers die voor het bedrijfsleven werken werken ook erg hard maar zij krijgen er enorm goed voor betaald. Ingenieurs werken ook erg hard, zij hebben een veel zwaardere studie moeten volgen en hebben ongeveer even zwaar werk maar zij krijgen alweer heel wat minder betaald doch beter dan leraren en verpleegkundigen, godzijdank. Bestuurders van de zogenaamde semipublieke sector richten netto een hoop schade aan maar zij krijgen dan weer salarissen van vele tonnen per jaar.
Ergo: de VVD is zeker niet de partij voor de hardwerkende Nederlander.

Maar goed, laten we even for the sake of the argument de VDD serieus nemen. In dat geval zijn er twee mogelijkheden:
- de VVD is van mening dat PhD-studenten niet tot de hardwerkende Nederlanders behoren
- de VVD heeft haar verkiezingsbelofte verbroken.

Kies maar wat je erger vindt.
#NoDAPL
  maandag 14 maart 2011 @ 23:53:21 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94125836
Nagellak (je bent toch een Nederlander ;)), wacht eerst maar even af wat voor wetsvoorstel wordt ingediend en hoe er over dat wetsvoorstel wordt gestemd. Zoals het er nu uitziet zal Zijlstra in oktober een wetsvoorstel indienen wat, enkel indien het wetsvoorstel zou worden aangenomen, in 2012 in werking treedt. Dat betekent dat mensen die volgend jaar hun master afronden sowieso geen probleem gaan hebben, ieder ander moet het even afwachten.
Over twee maanden weten we ofdat links al dan niet een meerderheid in de Eerste Kamer krijgt, dat op zichzelf zou een grote overwinning zijn. Bij een linkse meerderheid in de Eerste Kamer zou Bruin I wel eens eiëren voor haar geld kunnen kiezen en kunnen besluiten om helemaal geen wetsvoorstel hiertoe in te dienen.
#NoDAPL
pi_94126076
@Bram, ja nagellak had eigenlijk ook gekund. Maar stond zo op het potje ;-)
Okay, afwachten nog. En mocht het doorgaan zou ik dus 2 jaar aan boete moeten betalen volgens mij. 6000 euro. Tsja, zal het maar voor lief nemen dan.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:00:39 #269
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94126149
Het bedrag zou niet per se 3000 euro zijn had ik elders gelezen volgens mij, dus dat het per opleiding (en ik naam aan al helemaal voor een master) meer of minder kan zijn :?
AFC AJAX
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:01:05 #270
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94126169
Je kan natuurlijk ook uitwijken naar het buitenland maar dat zal met een HBO-diploma heel wat moeilijker zijn, maar niet onmogelijk.
#NoDAPL
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:02:24 #271
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94126234
¤3000 voor meer dan 1 jaar vertraging in de bachelorfase, ¤3000 voor meer dan 1 jaar vertraging in de masterfase.
#NoDAPL
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:04:48 #272
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94126343
En ja, als deeltijdstudent zou je behoorlijk worden genaaid. Dit is slechts een van de redenen waarom dit wetsvoorstel ondoordacht is. Wees maar gerust, de oppositiepartijen zullen ook dit argument gebruiken tijdens de bespreking van het wetsvoorstel (ik heb contact gehad met een aantal van hen). Hopelijk is er over twee maanden gewoon een linkse meerderheid in de kamer (realistisch gezien zeer goed mogelijk, de laatste keer ´won` links nog 5-6 zetels na de verkiezingen), dan hoeft het wetsvoorstel wellicht niet eens besproken te worden.
#NoDAPL
pi_94126959
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee Erik, buiten de VVD denken de meeste mensen niet zo.
De mens is per definitie egoïstisch. Uiteindelijk stemt iedereen voor zichzelf. Sommige redenatie zijn in jouw ogen misschien minder sympathiek dan anderen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat iedereen alleen voor zichzelf.
quote:
Ik kan me echter voorstellen dat je visie op de maatschappij wat verandert wanneer je overwegend tussen kakkertjes uit Blaricum,
Bloemendaal en Wassenaar vertoeft.
Ik stem ook VVD en kom uit geen van die plaatsen en ook niet uit een heel erg rijk gezin.
quote:
Heb je tijdens ver verkiezingen de beelden van de partijbijeenkomst gezien? NIemand die niet in pak was.
Dus?
quote:
Yep, de VVD is zeker niet de partij voor de hardwerkende Nederlander, de VVD is de partij voor de rijke Nederlander.
Voornamelijk voor mensen die minder overheidsinvloed willen en hun eigen boontjes willen doppen. Althans dat is het ideaal er achter en ook de reden dat ik daar voor kies.
quote:
We weten allemaal dat er geen simpel verband bestaat tussen hard werken en rijk worden. Verpleegkundigen en leraren werken vaak erg hard, ze hebben geen rooie rotcent. Managers die voor het bedrijfsleven werken werken ook erg hard maar zij krijgen er enorm goed voor betaald. Ingenieurs werken ook erg hard, zij hebben een veel zwaardere studie moeten volgen en hebben ongeveer even zwaar werk maar zij krijgen alweer heel wat minder betaald doch beter dan leraren en verpleegkundigen, godzijdank. Bestuurders van de zogenaamde semipublieke sector richten netto een hoop schade aan maar zij krijgen dan weer salarissen van vele tonnen per jaar.
Wat wil je daar aan doen? De overheid de salarissen laten bepalen. Ik doe een technische studie en ben over niet al te lange tijd ingenieur, niet de kant waar het meeste geld te halen valt. Het is gewoon markt werking en heeft verder weinig met de onderwijsdiscussie te maken.
quote:
Ergo: de VVD is zeker niet de partij voor de hardwerkende Nederlander.

Maar goed, laten we even for the sake of the argument de VDD serieus nemen. In dat geval zijn er twee mogelijkheden:
- de VVD is van mening dat PhD-studenten niet tot de hardwerkende Nederlanders behoren
De PhD-er doet het in ieder geval voor een groot deel voor zichzelf om een titel erbij te krijgen. Er zijn landen waar je er veel voor moet betalen. Ik vind de huidige situatie prima, al zou ik er zelf nooit voor kiezen.
quote:

Om te regeren moeten altijd compromissen worden gesloten. De VVD is niet voor de langstudeerboete, nu niet en nooit geweest. Dit is echter zo uit de onderhandelingen gekomen. Je loopt wel te kankeren op de VVD, maar je vergeet hierbij dat het voornamelijk CDA plannen zijn?

Ik ben zelf tegen de langstudeerboete. Ik krijg er zelf niet of nauwelijks mee te maken, maar ik denk dat het niet positief is voor bepaalde studies en bepaalde groepen mensen. Ik zie liever de de basisbeurs worden verlaagd. Het is prima mogelijk om zonder te doen als student, ik doe dat nu ook, omdat m'n stufi beëindigd is. Dit is tevens het standpunt van de VVD.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:20:04 #274
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94127129
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:16 schreef Schuifpui het volgende:
De mens is per definitie egoïstisch. Uiteindelijk stemt iedereen voor zichzelf. Sommige redenatie zijn in jouw ogen misschien minder sympathiek dan anderen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat iedereen alleen voor zichzelf.
Dat heel veel mensen inderdaad puur om zichzelf stemmen, tuurlijk. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat iedereen alleen voor zichzelf? In Afghanistan misschien ja.
AFC AJAX
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:30:44 #275
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94127570
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Het is maar wat je rechts vindt. Ik vind mensen die iets substantieels bijdragen aan de ontwikkeling van kennis minder gunnen dan een uitkeringstrekkers juist links. ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:16 schreef Schuifpui het volgende:

De PhD-er doet het in ieder geval voor een groot deel voor zichzelf om een titel erbij te krijgen. Er zijn landen waar je er veel voor moet betalen. Ik vind de huidige situatie prima, al zou ik er zelf nooit voor kiezen.

Een PhDer doet wel meer dan achteroverleunen, les volgen en een papiertje incasseren.
Ze geven lessen en dragen bij aan de output van vakgroepen. Vaak draaien ze werkweken van +/-50 uur, heb ik begrepen. Daar mag mi best wel een salaris tegenover staan. Let wel: Ik zeg niet eens normaal salaris

Het klopt dat ze 'er voor zichzelf zitten' maar is dat zo anders dan een trainee in het bedrijfsleven? Die doet dat traject toch ook om door te stromen naar een hogere functie?

De promovendi in het buitenland die voor hun beurs betalen doen gemiddeld veel langer over hun promotie en publiceren veel minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')