abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93358547
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 116

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***

Ik gooide em dicht...
pi_93358570
Ga zo op bijwerken. Nu eerst kind in bad en in bed!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:26:07 #3
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_93360070
Oeke, hoe is het nu met Ko? Ik wist niet dat bv zo goed werkt daar tegen, maar, beter! Heeft hij er nog een beetje van binnen gekregen en gehouden? Tjonge, t is ook overal goed voor zeg, die bv :D
pi_93361861
Arme Ko. Hannah had het een week terug vrij heftig, maar het overgeven was binnen anderhalve dag over. Daarna kwam een aantal dagen diarree (en ze heeft ons beiden aangestoken). Ik heb wel het idee dat het overgeven op zich Hannah niet zo veel deert. Die gooit het er uit en gaat dan vrolijk verder waar ze mee bezig was, of ze gaat even met haar vinger in de kots roeren :X :')
Diarree is wel drama, want dat staat garant voor kapotte billen.

Vanmiddag loopschoentjes gekocht met mijn dametje. Ze pakte de winkeldames helemaal in, maar moest even hard huilen toen een bejaarde man tegen haar ging praten. Dat huilen doet ze ook bij mijn oma (86). Ik geloof dat mijn kind bang is voor bejaarden :@
pi_93362627
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:26 schreef mikoxx het volgende:
Oeke, hoe is het nu met Ko? Ik wist niet dat bv zo goed werkt daar tegen, maar, beter! Heeft hij er nog een beetje van binnen gekregen en gehouden? Tjonge, t is ook overal goed voor zeg, die bv :D
Haha, ja he? Wondermelk. ):O :P
Ko is heel stil en rustig, heeft vanmiddag nog anderhalf uur geslapen, ik ben er lekker bij gekropen. O+
En hij heeft veel waterpoepluiers. En koorts. Maar ik hoop dat de nacht beter gaat, hij spuugt in elk geval niet meer.
Hij ging het spugen trouwens tegenhouden/inslikken. Hij vond het echt niet leuk. :{

Fijn nieuwe schoentjes, Octo, ze zijn leuk. :Y
Oje, Hannah bang voor bejaarden? :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:26:16 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93362754
Och jee, Ko heeft denk ik het Noro-virus te pakken. Lang leve de bv! *O*
Kobusje, knap je wel snel op kerel :*
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:29:47 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93363234
Harry :D het is echt een jongetje. Rondrennen als een kip zonder kop en bij het omkukelen gelijk weer opstaan en verder gaan. Hannah is veel voorzichtiger (want je zou maar eens vallen!) en als ze valt dan vindt ze dat zelf vooral heel dramatisch.
pi_93364865
Hihi schattig filmpje van rennende Harry :D

Arme Ko ziek begrijp ik (sorry heb vorig deel niet meer gevolgt).
Beterschap voor je ventje.

Hannah die bejaarden eng vind 'oeps'. Misschien even langs een bejaardentehuis om haar eraan te laten wennen :P ;)
pi_93365608
Ah, een nieuw topic! Goed excuus om niet alles bij te lezen :@ Ik hou het echt niet meer bij. Willow zit (denk ik) weer in een tandjesfase, paar dagen koorts gehad, veel ellende, zielig, niet willen/kunnen slapen en daarnaast snipverkouden met veel hoesten, dus 't is echt fulltime kindzorgen hier, geen tijd voor internet. Maar goed, toch even een nieuwe poging wagen.

Overigens heeft m'n meiske wel tijd gevonden tussen het ziek zijn door om een paar nieuwe woordjes te leren als "banaan" en "oorbel" en "ketting" :o Ik draag nóóit sieraden, maar mijn moeder was hier, de ketting was interessant, mijn moeder zei: Dit is een mooie ketting he? En Willow zegt zo: ketting! Ik vind het knap. En dat terwijl ze woorden die ze dagelijks hoort nog altijd weigert te zeggen :P Maar de afgelopen week is ze wel héél druk geweest met klanken nabootsen. Buiten, eten en auto zijn steeds beter herkenbaar, en de rest ben ik vergeten. Ohja, speen zegt ze nu ook, haha.

Haha, Hannah die bang is voor bejaarden _O- Zo is Willow bang voor de (Indiase) huisarts en voor de (enigszins getinte) buurman en buurjongen, de kleine racist :o en dat terwijl het buurmeisje net zo donker is en daar is ze helemaal gek op, maarja.

Beterschap voor Ko! :*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_93369040
Echt een dame dus, die willow!

Je moet trouwens in het vorige topic nog wel even mijn filmpjes kijken en dan oeh en ah roepen.

En isabeau gaat huilen van haar opa als hij weer eens denkt dat 2 het leuk vindt als hij op handen en voeten gaat blaffen. Maar meestal vindt ze hem erg lief. Bejaarden, zelfs zwarte. ;) vindt ze prima.
pi_93371417
Hier is het al een week een ware hel. Weinig slaap 's nachts, te veel Bumba gezien. Ik ben gisteren ingestort en heb bijgeslapen bij m'n ouders vandaag.

Kind kan er ook niks aan doen, daar is het nog zieliger voor. Overal schieten de kiezen door en snipverkouden dus ademen 's nachts gaat moeilijk.

Ik las over een zieke Ko, beterschap! Overgeven is zo sneu en zielig. Hopelijk is dat 1-daagde virus. Arme Ko heeft z'n portie ziek zijn zo wel erg zeg de laatste tijd.
En Willow die ook zit opgezadeld met tandjesleed in combi met flink verkouden, hopelijk daar ook snel verbetering!

Voor de rest niet echt bijgelezen. Wel over bejaarden-dreumes interactie. Mette heeft geen problemen met bejaarden. Ze is altijd erg gefascineerd voor bejaarde handen. Dat bestudeerd ze dan helemaal en gaat ze uitgebreid voelen en moeilijk kijken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93371661
Oh Sorbo tussen de bedrijven door heb ik wel jouw filmpjes bekeken hoor! En zonder het te typen zeker ge-oehd en ge-aahd! Heerlijk zo wandelen. En dat filmpje dat ze gaat "slapen" vond ik helemaal geniaal! O+

Wickie! :*
  zondag 27 februari 2011 @ 07:19:29 #14
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_93380502
Goodmornings :) Ik ben totaal niet bijgelezen, maar ik moet gewoon even vertellen hoe mijn manneke net bij me op de bank is gekropen en me nu de hele tijd over mijn haar aan het aaien is: 'aaaaaaaiiiii' O+ O+

En ik zit nu aan de gele stickertjesmedicijnen en ze hakken erin, dus ik heb de afgelopen anderhalf dag stoned op de bank doorgebracht :') Vergeef me dus mijn afwezigheid, maar aan mij heb je op het moment ook weinig..
3!
pi_93380529
Arme Ko zo ziek -O- Gaat het al wat beter?

Isabeau wat ben je toch een dametje! En wat blijf je netjes op de stoep! ^O^ En wat sneu van haar vingertje! :*

Oh Harry, kleine man O+ Wat ben je lekker vlot :Y

Hanna bang voor bejaarden :o Zou ik ook zijn!

Wickie, wat ellendig voor beide :* Lekker geslapen vannacht?

Incantrix, volgens mij ben je ook wel aaibaar ;) Stoniewonie O+
Beterschap! :* :*

Hier alles goed. Manlief nog steeds met zn been languit en ik heb dus geen laptop meer tot mn beschikking want hij is gewoon aan het werk. Ik kan meelezen vanaf zijn mobiel, maar reageren gaat allemaal niet zo. Dus ik ben er wel, maar niet actief :N
Rienk is zo tof, hij fluistert terug als ik tegen hem fluister, eet beter drinkt een stuk beter! en is gewoon zo tof. Kan heerlijk giebelen en stoeien en snapt eindelijk de werking van de tv ;) We hebben een favoriet programma. Hopla! Hij kan de hele dag wel naar Holpa kijken maar we laten hem voornamelijk kijken als ik even rustig wil bij lezen ;) Of als ik even tijd rekken moet voor eten of slapen.

Afgelopen vrijdag een stoeltje voor hem gekocht. Hij gaat nog zitten ook :o _O- *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 27 februari 2011 @ 07:49:43 #16
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93380542
Geeft niet joh trix, we zijn wat van je gewend :+

Thomas is wakker en wat aan het miemelen, maar ik heb nog geen zin om op te staan. Het is echter wel mijn beurt dus helaasch...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93380627
Haha VLindur, dat is echt het eerste kind wat ik ken die echt óp z'n eigen stoel zit en ook nog op de officiele manier ;)

Harry O+
Die loopt en rent echt al heel erg goed nu! Alsof hij nooit anders gedaan heeft!

Inca, dat aaien is lief O+
Als Florian je lief vindt gaat het of aaien (aaaah) of hij stort zich vol overgave met zijn mond open in de zijkant van zijn nek met een soort 'WRAAAAAH' keelgeluid dat klinkt niet heel aardig _O-
pi_93380794
Gmoge! Lief zo, Rienk op zn stoel! Willow heeft er ook eentje, die zit/hangt/klimt er ook graag in. O+

Mijn kind heeft (met korte fles-onderbreking) van kwart over zes tot kwart over acht geslapen :o Record denk ik!
  zondag 27 februari 2011 @ 09:33:17 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93381016
in, heerlijk toch!

Hier was er vannacht eentje klaar wakker tussen 2 en 3 :O
'Voordeel': hij sliep tot 8 uur...

Hij verbaasde ons vanmorgen trouwens. Hij was aan papa's oren aan het trekken en in zijn ogen aan het porren (as usual), dus ik was aanhet opnoemen: dat zijn papa's oren en dat zijn papa's ogen. Dus ik zeg tegen hem: waar is papa's mond?
Stopt in zijn vingers in zijn eigen mond :o
Wij dachten dat het toeval was maar elke keer als we vroegen: waar is je mond, dan stopt hij zijn vingers in zijn mond :D
  zondag 27 februari 2011 @ 09:39:37 #20
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_93381070
Wat stoer hè, als ze dat soort dingen ineens zelf beginnen op te pikken.

Thomas is nu al drie keer zijn jasje komen brengen, en hij is duidelijk teleurgesteld daar we niet naar buiten gaan. Ik hoop daar het straks nog wat opklaart...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 27 februari 2011 @ 09:49:10 #21
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_93381156
En ook hier mag ik me aansluiten bij de spugende en niets binnenhoudende kinderen.
Sinds gistermiddag houd Roy ook niks meer binnen.
Wel moet ik zeggen dat de kleine beetjes melk die we nu gegeven hebben binnen gebleven zijn.
Vast eten laten we nu maar even voor wat het is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_93382050
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:26 schreef innepin het volgende:

Haha, Hannah die bang is voor bejaarden _O- Zo is Willow bang voor de (Indiase) huisarts en voor de (enigszins getinte) buurman en buurjongen, de kleine racist :o en dat terwijl het buurmeisje net zo donker is en daar is ze helemaal gek op, maarja.
Wie is er nou de racist? Ik zie een heel ander verband, namelijk dat het alle drie mannen zijn. :+

Vlindur, wat een simpele oplossing! :7 Ik wil voor Ivan ook wel een stoeltje, maar ik kan niks naar mijn smaak vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 10:52:28 #23
5428 crew  miss_sly
pi_93382132
Ik was jullie kwijt!

Hoe is het nu met Ko, oeke?
En Roy ook ziek, beterschap!

Rienk in de stoel O+ ik zei tegen schaap dat ik voor Senna ook een stoeltje wil, zegt ie: ze zit toch prima op de bank. Mmm ja, maar een stoeltje is zo leuk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93382174
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wie is er nou de racist? Ik zie een heel ander verband, namelijk dat het alle drie mannen zijn. :+

Vlindur, wat een simpele oplossing! :7 Ik wil voor Ivan ook wel een stoeltje, maar ik kan niks naar mijn smaak vinden.
Ik ook niet. Deze was bij de babydump voor 30 euro, van Nijntje. Er zijn ook andere, maar ik had bij de babyplanet mooiere gezien maar die zijn 40 euro. En toen was het geld op en nu was het salaris vers. Dus tja :P
En bij de Ikea hebben ze ook nog wel goedkoper, maar dat zijn harde en ik wilde zachte zodat dat als Rienk hem als klimstoel gebruikt dat vallen dan tenminste zacht is :Y
pi_93382176
ik kom eventjes juichen dames, want mijn eet-offensief is onverwacht wel heel succesvol! ravi eet nu elke dag tussen de middag een a anderhalve boterham en 's avonds eet hij nu ook met ons mee *O*

boterhammen eten we saampjes op de bank (met selene erbij). ook gewoon van het 'gewone' brood (gerust een allison bv) en met boterhammenworst :@ kokhalsreflex doet het ook prima merkten we gister toen het wurm een halve gehaktbal naar binnen probeerde te proppen :') de taktiek nu is simpel: hij krijgt zelf wat stukjes/korstjes om mee te zwaaien en te proberen zelf te eten (vertiktie meestal) en ondertussen voer ik hem dan hapjes/kleine stukjes tot hij niet meer wil. ventje wil perse gevoerd worden!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93382179
Fijn dat je bij je ouders hebt bij kunnen tanken, wickie. Heftig, hoor. :* Hopelijk voelt je kleine meisje zich snel weer beter.

Wat loopt Harry al goed, zeg! Ik vind het nog wel meevallen met het rondrennen als een kip zonder kip.

Ivans stijl zou ik een soort ingecalculeerde roekeloosheid willen noemen. Hij gaat als een gek door het huis, valt regelmatig, maar het deert hem niet en het is net alsof hij er eigenlijk ook op rekent dat hij soms even uit de bocht vliegt. We oogsten flink wat complimenten van de kraamvisite, dat 'ie al zo goed kan lopen (en gewoon zo leuk is :P).
pi_93382185
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D Omdat ze niet bang is voor andere mannen :7

Trixke, zeker lekker ja! En bijkomend voordeel: ze heeft al d'r misere van zich afgeslapen lijkt wel, ze is nu blij en vrolijk en alleen snotterig, verder niks *O*

Roy :*

Ravi! *O* Wat goed joh!
pi_93382251
Simmu, wat geweldig dat je eetoffensief werkt! Ravi eet gewoon meer dan menig dreumes! :o *O*

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:54 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ook niet. Deze was bij de babydump voor 30 euro, van Nijntje. Er zijn ook andere, maar ik had bij de babyplanet mooiere gezien (zonder plaatje en in effen) maar die waren 40 euro. En toen was het geld op en nu was het salaris vers. Dus tja :P
En bij de Ikea hebben ze ook nog wel goedkoper, maar dat zijn harde en ik wilde zachte zodat dat als Rienk hem als klimstoel gebruikt dat vallen dan tenminste zacht is :Y
Wat een lief stoeltje, zeg! Ziet er heerlijk uit voor hem. Om die reden wilde ik ook niet de Ikeastoel: daar kan 'ie niet lekker op hangen in allerlei mogelijke houdingen. Maar ik heb zelf een aversie tegen 'kinderachtige' dingen, dus ik moet een soort volwassen minifauteuil gaan vinden.

Ik wil nu een kapstokje speciaal voor de kinderen hebben zodat Ivan zelf zijn jas kan pakken. Ook daar moet ik even een mini-uitvoering voor vinden. Nou ja, anders maken we zelf wel iets.
pi_93382285
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
Simmu, wat geweldig dat je eetoffensief werkt! Ravi eet gewoon meer dan menig dreumes! :o *O*

[..]

Wat een lief stoeltje, zeg! Ziet er heerlijk uit voor hem. Om die reden wilde ik ook niet de Ikeastoel: daar kan 'ie niet lekker op hangen in allerlei mogelijke houdingen. Maar ik heb zelf een aversie tegen 'kinderachtige' dingen, dus ik moet een soort volwassen minifauteuil gaan vinden.

Ik wil nu een kapstokje speciaal voor de kinderen hebben zodat Ivan zelf zijn jas kan pakken. Ook daar moet ik even een mini-uitvoering voor vinden. Nou ja, anders maken we zelf wel iets.
Ik heb mn bericht geedit. Klik maar op de link. Denk dat je die tof vindt :Y
pi_93382335
En Ravi! Goed man! :Y)

Beterschap voor Roy :*

En Harry weet zn mond te vinden! ^O^
pi_93382337
Wij hebben trouwens dit stoeltje in het rood. :)
pi_93382357
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:01 schreef innepin het volgende:
Wij hebben trouwens dit stoeltje in het rood. :)
Die is nog goedkoper! Wij hebben geen prenatal -O-
pi_93382378
Oeh ja, die is best leuk! Deze vind ik nog leuker, maar die ligt iets boven mijn budget. :+ Nou ja, ik heb er hier in huis toch geen ruimte voor.
pi_93382409
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Oeh ja, die is best leuk! Deze vind ik nog leuker, maar die ligt iets boven mijn budget. :+
Die is wel de bom ja :Y

Dreumesbedtijd. Dus ik kruip er ook weer in.

:W
pi_93382444
ravi eet meer dan selene. en die staat al bekend als veelvraat :@

's ochtends bordje pap (12 maanden bambix) met level 2 nutrilon
2 stuks fruit (gepureerd)
1 a anderhalve boterham en 200cc melk
nog een fles melk
avondeten (vol bordje gepureerd, plus nog e.e.a. van ons bord)
nog een halve fles.

enfin: we gaan nu dus ws in een keer van 4 naar 2 flessen! want tussen de middag een fles melk bij de boterham vind ik te veel, dus daar maken we vandaag diksap van en dan om 4 uur weer diksap en dan met een koekje (liga) :P maf kind! zomaar opeens pats boem gaat hij van baby eten naar dreumeseten!

selene heeft ook zo'n stoeltje en ravi krijgt er eentje voor zn verjaardag van ons. die van selene is oranje, die van ravi wordt blauw. nu past het nog niet op hun kamertjes, maar we gaan volgend jaar ws weer verhuizen en dan gaan we 'echt' inrichten en ik heb alles al uitgedacht qua kleurtjes *)
pi_93382452
Ravi lekker aan het smullen geslagen! Wat fijn.

Hier ging het vannacht goed tot half 5, neus weer helemaal dicht. Zo zielig, we hebben in totaal 6x zoutoplossing gesprayd en toen is ze om 6 uur gelukkig weer in slaap gevallen. Ik mocht uitslapen van lief, dus voel me best ok. Ze slaapt nu weer dus wij gaan snel het huis fatsoeneren want er komt bezoek vanmiddag. Ik ben morgen jarig :)

Ik vind het principe van zo'n stoeltje echt heel erg leuk, maar in de regel niet zo mooi... Heb ook zitten denken voor misschien een zitzakje. Ik heb nu een heel groot kussen voor haar, dat vindt ze helemaal super.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93382926
Rienk handig zo'n stoeltje he! En wat blijf je er heerlijk op zitten :)

Beterschap voor alle zieken en spugende kindjes :*

Wij willen hier een stoeltje bestellen, kun je zelf de kleuren samenstellen maar we houden het bij zwart/wit ;)

http://www.kidzimpulz.nl/sitte/stoeltje-bankje/
pi_93383039
Wicky: Kyllian heeft een zitzak stoeltje gehad, misschien vind je dat iets mooier?

Ik vind zelf zoiets wel mooi, maar is ook een stukkie duurder:
pi_93383150
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Oeh ja, die is best leuk! Deze vind ik nog leuker, maar die ligt iets boven mijn budget. :+ Nou ja, ik heb er hier in huis toch geen ruimte voor.

Die is ook leuk, paar vriendinnetje van Kyl hebben die ook en hij zat er ook altijd heerlijk op (als een prins ;)). Ik vind de prijs echter ook minder.
pi_93383241
Jaël heeft ook die zitzak stoel maar dan in het paars, ik vind alleen wel dat ze er erg in hangt. Is niet altijd evengoed voor haar houding, maar het ziet er wel schattig uit :)

Kijk maar, let niet op haar haartjes die zijn nog niet gekamt :P

[ Bericht 35% gewijzigd door MamaPurk op 27-02-2011 11:53:41 ]
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_93383508
driekus hangt al zijn hele ( :+ ) leven op een domoo seat. Eerst nog braaf liggend, nu in alle standen hangend.

Beterschap voor de zieken, spugen is zo rot!

We zijn allemaal pas net wakker na een feestje gisteravond. Ook driekus heeft dus uitgeslapen. Helaas trok de luier dat niet, logisch, dus nu zit ie in bad en krijg ik telkens bekertjes water die ik moet drinken. Gezellig!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93385508
Gezellig Mefke, dat klinkt als een ontspannen zondagochtend.

Harry, wat loop je goed en snel! O+

Poeh, klinkt als een pittige week Wickie. Hopelijk is Mette snel snotvrij. :*

Inne, Willow is echt een dametje he? Ketting en oorbel! :D

Rienk in zijn stoeltje, wat leuk! En ben jij weer helemaal beter, Vlindur?
Ko heeft een houten stoeltje, wat van mij is geweest, daar zit hij soms op, en hij zit graag in een van onze twee fauteuils. Daar moet hij het mee doen, we willen niet nog meer in huis, het is al genoeg. ;)

En wat fijn Simmu, dat Ravi zo ineens lekker mee eet. En veel ook! :D

Ik werd vannacht om 1 uur wakker van een stemmetje dat riep: Topje Thee, Topje Thee!
Het zieke jongetje had dorst. O+
Bij ons in bed genomen en bv gegeven. Hij werd daarna rond 4 uur nog een keer wakker, en nogmaals goed gedronken.
Volgens P. was hij wel hangerig en stil en was zijn luier al een stuk minder dun, ik was zelf naar de Ikea ( :X ) voor mijn werk. Hij slaapt nu lekker.
pi_93385751
Oh, ik heb er echt nooit over nagedacht om een stoel te kopen voor mijn dreumes. Maar goed, Hannah zit ook eigen maximaal een paar minuten stil en is dan afgeleid en spurt weg. De laatste tijd vindt ze het wel fijn om even te chillen bij mij op schoot *;

Simmu, die heeft wat in te halen :D Hij eet meer dan Hannah als ik het zo lees. Al moet ik zeggen dat Hannah nu wel haar avondeten naar binnen propt tot ze moet kokhalsen. En dan ook nog lachen, want ze vindt het zelf heel grappig _O-

Wickie, wat ultravermoeiend zulke nachten. Ik hoop dat kleine Mette weer snel van haar verkoudheid af is. :*

Mefke, heerlijk dat jullie hebben kunnen uitslapen ^O^

Oeke, Ko haalt ook gewoon lekker in met moedermelk wat hij de afgelopen paar dagen is kwijtgeraakt. Das volgens mij een heel goed teken. Hopen dat hij weer snel opknapt :*

Oh, ik zie in het z&g topic dat we Mamapurk moeten gaan aanmoedigen *O* :% Hup met die weeën!
pi_93386308
Ah, Ko is dus herstellende, mooi!

Octo, het stil zitten kwam hier vooral met het televisiekijken. :Y) Daarvoor zat hij alleen stil als hij boekjes aan het lezen was, en die lezen we nog steeds dagelijks samen. Het echte televisiekijken is vrij recent. Hij kan nu een aflevering van de Teletubbies ademloos uitkijken (en er dan nog een stuk of drie van Kikker achteraan :') ). Ik moet ook niet het woord 'Teletubbies' middenin een zin laten vallen, want dan wil hij meteen de televisie aan.

Oeh, ik moet Z&G echt wat beter gaan volgen. Het is net als met het grote baby'tjestopic: ik ben er helemaal niet mee bezig momenteel. Afijn, even kijken hoe het met MamaPurk gaat!

Ivan is nu met zijn vader boodschappen halen. Hij pakt zelf zijn schoenen, samen pakken we zijn jas en de boodschappentas, en hij heeft nu ook zijn rugzak mee. Geen idee of hij die om laat zitten, dat zien we wel. Het is zo mooi om ze samen de lift in te zien stappen om op pad te gaan. O+
pi_93386407
Oeke, wat schattig, topje thee! Mooi he, hoe ze dan zelf weer aangeven dat het beter met ze gaat en ze wat willen. Driekus drinkt in zo'n situatie heel goed water en ORS en als ie dan gaat vragen om iets anders gaat het beter. Ik heb wel geleerd het eerder niet te geven, dat werkt toch niet.

Hij zat heeeerlijk in bad te kletsen en spelen en ineens dreef daar een drolletje. Dus snel uit bad gevist en op het potje gezet. Brullen, krijsen, janken. Helemaal over zijn toeren om..ja waarom eigenlijk? Ik deed niet boos ofzo. Nou ja, het was snel over, gelukkig.

Wij hebben de blender ontdekt! Ik vroeg me af: als jullie smoothies maken, hoeveel krijgen ze dan? Driekus kreeg net een smoothie met volle yoghurt, een banaan en het sap van sinaasappelen + grapefruit. Hij krijgt het dan in kleine beetjes zodat ie het makkelijk zelf uit de beker drinkt, maar al met al gaat er dan al snel meer dan een halve liter in...is dat niet veel?
pi_93386660
Mij moet je ook niet uit m'n bad rukken, mefke. Daar word ik héél chagrijnig van. :+ Het is ook koud, trouwens.

Een halve liter is wel heel veel. Ik zou zelf niet meer dan een glas aanbieden (200 ml of zo?). Niet dat het een groot probleem is of zo - het is retegezond - vooral niet als hij ziekjes of hongerig is. Maar het is zelfs voor een volwassene een gigantische hoeveelheid. En tja, smoothies drinken makkelijk weg.

Je brengt me trouwens op een idee. Ik wil al een tijdje Ivan laten oefenen om met een rietje uit een glas te drinken. Ik heb eens gelezen dat dat goed is voor de mondmotoriek. Ik ga ook maar weer eens een echte smoothie voor hem maken. Ik heb diepvriesfruit van de supermarkt dat me daar wel geschikt voor lijkt. Vandaag heeft Ivan rode bessen gehad, maar daar moet hij nog aan wennen. Gek genoeg gaan die wel ineens gretig naar binnen als ik er wat yoghurt overheen doe.
pi_93386992
Wat schattig, Ivan die boodschappen gaat doen met zijn rugzakje! Gaan ze dan samen lopen naar de winkel, Claudia?

Oh, ik zou ook boos worden, Mefke! :D
Ko zat gister in bad en had diarree, maar hij poept eigenlijk nooit in bad, dus ik hoopte dat het wel zou lukken zo tussen de luiers door.
Niet dus. Ik heb even getwijfeld om hem op het potje te zetten, maar omdat ik hem daar nog niet eerder op heb gezet, deed ik het niet. Het leek me geen fijne eerste associatie, met het ziek zijn en uit bad getild te worden.
Maar ik snap dus wel waarom je het deed. :Y

En een halve liter vind ik ook wel veel hoor! Ko krijgt het vaak ook in kleine beetjes maar dan zo'n glas vol, 250 cc denk ik.

Ik moet zo lachen om Ko, al het drinken is topje thee en al het koude eten is appel en al het warme eten is ei. :7
pi_93387027
raad eens wie er zonet op zijn knietjes voor de boekenkast zat *O*
sanhdrax probeerde een foto te maken, nu hebben we een aktiefoto van een valpartij :X
  zondag 27 februari 2011 @ 13:29:31 #49
95408 Incantrix
pi_93387159
Topje thee O+ O+ Ik hoop dat het snel beter zal gaan met Ko hoor :*

Oh, zo even meejompelen voor MP! *O*

Stef heeft voor zijn verjaardag een Woezel en Pip-stoeltje gekregen van mijn schoonouders en ik gebruik 'm eigenlijk best vaak, als Stef een tussendoortje krijgt moet hij van mij in zijn stoeltje gaan zitten, dus tegenwoordig spurt hij meteen naar zijn stoeltje als ik met een doosje rozijntjes ofzo aankom O+ Hij heeft in het verleden vooral gebruikt als klim-object of als iets waar je mee kunt slepen en gooien, de laatste weken gaat hij er steeds vaker écht op zitten, zoals Rienk ook doet. Pasgeleden mocht hij tv kijken, toen had hij zelf zijn stoeltje meegesleept naar de tv en was erop gaan zitten O+ Vond ik heel geweldig O+

Octo, las ik nu dat Hannah weer last van haar luieruitslag heeft? :') Wat sneu!! :* :* Beterschap voor je meissie weer..

Free, hahaha, Koekiemonster O+ Dat aaien is hier ook al wel langer aan het 'rommelen' zeg maar, maar ik heb pas sinds een paar dagen het idee dat hij het écht snapt. Hij wil al langer de katten aaien, maar was daat tot voor kort veels te ongecontroleerd voor. Nu hebben we een aaiboekje en een grote knuffel beneden neergelegd en sinds we daarmee oefenen snapt hij het ineens veel beter. Hij zegt ook ineens echt 'aai' met de i op het eind, hiervoor was het meer een soort 'aaaaahhh!!' :D

Simmu, wat geweldig dat het al zo snel z'n vruchten afwerpt joh! *O*

Claudia, ik heb het in het kleertjestopic niet gezegd, maar ik vind Ivan zo aandoenlijk met zijn rugzakje dat ik er nu voor Stef ook één wil, haha O+

Stef slaapt, voor de tweede keer al vandaag. Verbazingwekkend! Volgens mij zit er dus toch (of nog steeds) iets dwars, maar ik hou het bijna niet meer bij. Wat er van z'n hoektanden is gekomen weet ik ook niet, voelen en kijken mag niet meer. We zien het wel, er komt vast wel een moment dat alles er is en dan houdt hij misschien eens op met kwijlen en 5x per dag schijten ;)
3!
pi_93387240
Ik vind het zelf inderdaad ook best veel. Nou was dit wel het eerste dat ie vandaag kreeg omdat ie dus geslapen had tot elf uur, daarna in bad vanwege de luier, dus voor hem was het ontbijt en lunch ineen. Zelf drink ik trouwens ook wel meer dan een halve liter smoothie.

Claudia, waarom wil je em nog leren drinken met een rietje? Driekus doet dat al lang (rietjesbeker en met rietjes in pakjes drinken) maar wij oefenen nu eigenlijk alleen nog met uit gewone beker drinken. Of nou ja, oefenen, hij kan het prima, zolang de beker maar niet vol zit want dan gaat het mis.
pi_93387378
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:26 schreef oeke het volgende:
Wat schattig, Ivan die boodschappen gaat doen met zijn rugzakje! Gaan ze dan samen lopen naar de winkel, Claudia?
Op zondag worden de weekboodschappen gehaald, dus dan gaan ze met de auto. Best treurig hoor, van onze parkeergarage naar de parkeergarage in de Dekamarkt een paar honderd meter hemelsbreed verderop rijden. :') Maar het is zo makkelijk om op die manier een grote hoeveelheid boodschappen in te slaan. En lopend is het nog te ver voor Ivan. Dat is een van de dingen die ik jammer vind aan hier wonen, dat we de supermarkt niet dichtbij hebben.

quote:
Ik moet zo lachen om Ko, al het drinken is topje thee en al het koude eten is appel en al het warme eten is ei. :7
:D! Topje thee is wel heel geniaal, hoor.
pi_93387487
brood, koekjes, soepstengels: koek
fruit: appel
alles dat je kan drinken: drinken

Handig joh, de wereld zo indelen.
pi_93387574
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, waarom wil je em nog leren drinken met een rietje? Driekus doet dat al lang (rietjesbeker en met rietjes in pakjes drinken) maar wij oefenen nu eigenlijk alleen nog met uit gewone beker drinken. Of nou ja, oefenen, hij kan het prima, zolang de beker maar niet vol zit want dan gaat het mis.
Ik weet eigenlijk niet of hij wel met een rietje kan drinken, nooit geprobeerd. Hij heeft al vanaf het begin gewoon uit een beker gedronken, eerst met onze hulp en later alleen. We doen er wel eens een tuit op als we er zelf niet de hele tijd bij kunnen blijven. Maar ik heb dus ooit gelezen dat de motoriek die betrokken is bij het drinken met een rietje goed is voor de spraakontwikkeling.

En het lijkt me ook wel handig als hij met een rietje kan drinken, bijvoorbeeld als we eens voor onderweg een pakje mee willen nemen. Dat laatste hebben we ook nog niet gedaan, maar is best wel een goed idee. We zitten nu altijd met flesjes drinken en bekers te hannesen.
pi_93387706
Oh, dat is inderdaad wel jammer, ik dacht dat hij ging wandelen met zijn rugzakje op. Nouja, voor weekboodschappen is een auto ook wel handig. :7

Stef, wat slaap je veel, Ko ligt ook al heel lang te tukken, daaraan merk je dat ze wat slaap in te halen hebben he? O+

Ik moet het trouwens even nuanceren, want voor fruit kent Ko wel meer woorden, manaan, manijn, appel, pir en zijntjes. :Y)
pi_93387712
claudia, het is wel handig ja, als ze het kunnen. We hebben het hem niet hoeven leren, hij snapt het gewoon. En hij heeft ook wel eens uit een flesje appelsap gedronken met een gewoon rietje, het verbaasde me dat het ging, dan moeten ze best wat zuigkracht zetten.
Enne, als je aan het oefenen slaat met rietjes in een pakje: zet het pakje dan in een houder, anders wordt het gegarandeerd een zooitje.
pi_93387814
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:29 schreef Incantrix het volgende:
Pasgeleden mocht hij tv kijken, toen had hij zelf zijn stoeltje meegesleept naar de tv en was erop gaan zitten O+ Vond ik heel geweldig O+
Dat zijn kleine dingen die ik ook geweldig ontroerend vind! Hij is dan echt een jongetje en geen baby meer, vind je niet? Ivan is zo intens tevreden als ik hem op het kleed parkeer tegen de bank aan (in de hoek), vooral als ik dan een dekentje over hem heen sla (net als mama altijd heeft :') ). Beker drinken erbij, Otto erbij en genieten maar. O+

Nou ja, hij is dan meestal wel zielig. Er zijn in één keer drie kiezen door.

Oh, dat aaien gebeurt hier veel met Lena. Als ik zeg 'Lena aaien?' dan gaat hij ook echt met zijn hand naar haar hoofdje, want aaien doe je klaarblijkelijk op plekken met haar. :+ En het verbaast me ook dat hij zoveel lichaamsdelen passief kent. Als ik vraag "Zal mama een kusje op je knie geven?" dan biedt hij ook echt zijn knie aan.

quote:
Claudia, ik heb het in het kleertjestopic niet gezegd, maar ik vind Ivan zo aandoenlijk met zijn rugzakje dat ik er nu voor Stef ook één wil, haha O+
Leuk! Iemand in het kleertjestopic zei volkomen terecht dat hij wel heel groot lijkt zo. En dat vind ik ook, net alsof hij naar school gaat. Dat is heel leuk maar ik schrik er ook wel een beetje van.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:52:29 #57
95408 Incantrix
pi_93388119
Datte inderdaad, Claudia! Dat hij ineens.. Ja, gewoon, van die dingen die inderdaad meer bij 'groot zijn' horen als bij 'klein kindje' ofzo. Ik vond het aaien van vanmorgen ook geweldig ontroerend, hij is er al een tijdje mee bezig omdat hij de katten wil aaien, maar het blijkt best een lang leerproces te zijn.. En haha, ik snap de link best tussen aaien en haar, in Stef's voelboekje aaien we ook altijd het konijn en de poes, maar niet de kikker en de vis, en de poezen hebben haar, en ik aai hem zelf ook graag over zijn bolletje.

Knap dat hij dat trouwens ook begrijpt, qua lichaamsdelen :o Zulke kennis heb ik bij Stef nog niet kunnen ontwaren :+

Het rugzakje maakt wel heel groot inderdaad, hoewel je aan de verhouding rugzak/kind wel kunt zien dat het echt nog een klein ventje is voor mijn gevoel. Had er een beetje een brugger-gevoel bij: "Hey rugzak, waar ga jij met dat kindje heen?" :) Maar dat grote en kleine tegelijk vind ik juist zo mooi eraan, ik merk dat Stef het briljant vind om groot gevonden te worden, om dingen te doen zoals grote mensen ze doen, en dan is zo'n tas een soort van verkleed-iets geworden.. Of nouja, ik ben nog stoned van de antihistamine, dus ik heb het gevoel dat ik echt complete onzin uitkraam :+ Laat maar, sorry :D
3!
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 13:58:09 #58
5428 crew  miss_sly
pi_93388357
Haha, geen onzin hoor trix, ik snap je :)

Fijn dat Ko aan het opknappen is.
Stef toch nog niet helemaal fit, wat jammer!

Aaien is schattig he O+

Die stoeltjes zijn leuk en mooi. En sommige hele mooie zijn behoorlijk prijzig :o Voorlopig komt er hier nog geen wegesn vol genoeg, maar misschien als we ooit een nieuw huis hebben. Ik vind het wel schattig, zeker als ze dan zelf hun stoeltje voor de tv parkeren O+

Wij zijn weer aan het aftellen, morgenvroeg gaat schaap weer weg. Even op tijd wakker zijn zodat we afscheid kunnen nemen. Helaas komt hij vradagavond pas om half 10 thuis, maar aangezien ze de laatste weken regelmatig een avond heeft dat het slapen niet lukt voor een uur of tien, kan het zomaar zijn dat ze nog wakker is :')
pi_93389380
Wat rot dat schaap weer weggaat, miss. Ik zou haast een aftelkalender voor jou willen maken om je er doorheen te loodsen.

Inderdaad geen onzin, ik begrijp precies wat je bedoelt, Incanrix! Daarom vindt Ivan het bijvoorbeeld ook zo leuk om mij te helpen. Hij wil dingen doen die wij doen. Elke dag verbaast hij me weer met wat nieuws. Zo zet hij inmiddels ook zijn schoenen terug op de goede plek. Dat doet mij grote deugd, haha.

Ik ben net een beetje dom geweest. Ik ging Ivan naar bed doen en dat vond hij prima tot ik hem in bed wilde leggen. Hij maakte er ineens een héél groot drama van en dat heeft hij al een tijdje niet meer gedaan. Ineens besefte ik: hij zag dat ik een bad aan het vol laten lopen was. Waarschijnlijk dacht hij dus dat hij in bad mocht. ;(
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 14:42:38 #60
5428 crew  miss_sly
pi_93390196
Ach, arme Ivan dat was even een teleurstelling. Dat soort dingen kunnen we zomaar doen en dan ineens door de ogen van het kind bekijken. Ik vind het wel altijd erg apart om dan te merken hoe zij tegen dingen aan kunnen kijken.

Ik heb vanmorgen samen met Senna een aftelkalender gemaakt. Hij is niet al te goed gelukt, maar voor een eerste aftelkalender ooit voor iemand die niet kan knutselen, is het best aardig :+ En het voordeel is dat Senna er toch nog niet veel van snapt, dus hij hoeft nog niet helemaal goed te zijn :P
  zondag 27 februari 2011 @ 15:02:18 #61
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93391143
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of hij wel met een rietje kan drinken, nooit geprobeerd. Hij heeft al vanaf het begin gewoon uit een beker gedronken, eerst met onze hulp en later alleen. We doen er wel eens een tuit op als we er zelf niet de hele tijd bij kunnen blijven. Maar ik heb dus ooit gelezen dat de motoriek die betrokken is bij het drinken met een rietje goed is voor de spraakontwikkeling.

En het lijkt me ook wel handig als hij met een rietje kan drinken, bijvoorbeeld als we eens voor onderweg een pakje mee willen nemen. Dat laatste hebben we ook nog niet gedaan, maar is best wel een goed idee. We zitten nu altijd met flesjes drinken en bekers te hannesen.
ik heb voor het leren drinken met een rietje het volgende bedacht. Het drinken opzuigen, duim op het rietje, rietje in de mond en dan duim er (voorzichtig) af gelijk een hele plons kan als een verrassing komen, dus beginnen met een half rietje denk ik.
Zo hadden ze het zomaar door. (ik heb deze methode uitgevonden doordat mijn oudste veel oorontsteking had met koorts en dan niet meer wilde drinken. zo kon ik m zonder houdgreep en nare dwang toch laten drinken.)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93392905
Goedemiddag! Wat gaan jullie snel :o Da's niet bij te houden joh, en het is nog wel weekend ook. Wel een druk weekend met de verjaardag(en) van Daan. Maar we hebben genoten. Hij heeft zowaar heel keurig zijn stukje taart opgegeten. Deels met vorkje, deels met handen, maar niet eens geslagen op de taart :D Hij is gruwelijk verwend.

De laatste verjaardagsvisite voor Daan is de deur uit en Daan ligt nu lekker te slapen. Straks nog verjaardagsfeestje van schoonpa. 'tis maar druk in februari met al die verjaardagen in de familie.

Daan heeft ook zo'n stoeltje gekregen voor zijn verjaardag. Zo eentje van de Prénatal die Innepin liet zien. In het grijsrib. Hij zit er heerlijk in te spelen aan de salon tafel of even voor de tv.

Rietje hebben we hier ook nog niet geprobeerd, maar tuinbeker had Daan destijds meteen door, dus wie weet rietje ook wel. Beker ging eerst heel goed, maar wil hij nu ineens niet meer. Binnenkort maar weer eens proberen. Debuurvrouw, goede tip qua rietjesbeker!

Miss, wat vervelend dat Schaap weer weg moet, maar goed idee zo'n aftelkalender!
pi_93394272
Oh joh, waarom zo moeilijk doen? Ik had voor Hannah zo'n rietbeker van de Hema gehaald toen ze een maand of 7 was en na 2 keer proberen snapte ze het helemaal. Die dingen zijn trouwens sowieso wel ideaal omdat je ook het klepje kan dichtschuiven en meenemen zonder lek. Een maand later kon ze ook uit pakjes/flesjes met een rietje drinken en laatst zelfs een slokje van een MacDonalds milkshake (dat is best dik) door een rietje laten drinken.

Tuitbeker gaat ook goed (mits het niet zo'n ding met een antilektuit is) en uit een gewone beker ook wel maar met hulp. Anders gooit ze het over zich heen :+

Happy, wat tof dat Daan zo'n leuk verjaardagsfeestje had *O*
pi_93394396
Euh, wat is er moeilijk doen aan?
pi_93394490
Ik doelde op het verhaal van debuurvrouw ;)
  zondag 27 februari 2011 @ 16:05:27 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93394604
oh, en in een pakje kan je een beetje knijpen :P dat helpt ook om te snappen dat je een beetje moet zuigen. :D
Het leek mij ook niet zo ingewikkeld eigenlijk :? maar goed, wij gebruikten het bij oudste om m drinken in zijn mond te doen zonder dwang en later heb ik er mijn andere jongens leren "snappen"hoe een rietje werkt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93394792
Weet je wat trouwens ook leuk is? Als papa zo'n zakje knijpfruit aan zijn kind geeft en er niet bijvertellen dat het daadwerkelijk knijpen een smeerboel oplevert :7
pi_93395623
Ow daar heb ik ook een leuke foto van ergens, het resultaat van knijpfruit :P (ik zou hem kunnen opzoeken maar dan word het wel veel Jaël spam hier)

Jaël hebben we eigenlijk niet bewust door een rietje leren drinken, ze kon het gewoon opeens toen we het een keer probeerden. En Jaël drinkt nu uit bijna alle bekers, tuitbeker met antilektuit, tuitbeker met een lekkende tuit, deze ging wel wat lastig want het drinken stroomt zomaar in je mond. En van de week voor het eerst uit een gewone beker, dit ging wel met veel gemors, maar ze heeft door hoe het moet dus het begin is er :)
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 16:35:44 #69
5428 crew  miss_sly
pi_93396257
Ik smelt hier trouwens een aantal keer per dag de laatste dagen, want Senna zegt telkens op een heel schattig toontje "kijk eens papa" of "kijk eens mama" en dan heeft ze iets gebouwd van Duplo, of geeft ze haar beejbie de fles, of knuffelt ze met Kitty O+

En een nieuwe baby heb ik niet nodig, want Senna komt regelmatig in mijn armen liggen en zegt dan "ikke beejbie" en dan moet ik haar knuffelen en over haar wang aaien :D
pi_93396355
Haha wat lief Miss. O+

Mijn dochter zegt ook zoiets, maar dan met de volgende woorden 'kijk naar mij mama', en op een soort van dwingend toontje. Het is even schattig bedoeld, maar het klinkt wat minder lief :D .
pi_93396712
Ik gooi hem er toch maar in :)

En zo trots ben ik op haar :) Nog eentje :P
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 16:47:47 #72
5428 crew  miss_sly
pi_93396952
hahaha, knijpfuit :D
het is echt een mooie meid MP O+ Ben benieuwd naar je volgende moppie! Nog even!
pi_93401964
Haaaai allemaal!

Zo, ik heb weer even computertijd. Hij was 't hele weekend bezet door de puber. En die er even niet achter zat was mijn tuttebol aandacht aan het opeisen vragen.

Die stoeltjes O+ Ik wil er eigenlijk ook eentje voor Isabeau, maar 't liefst eentje die ik niet lelijk vind en da's tot nu toe niet gemakkelijk gebleken. Trix, wel heel schattig dat Stef hem zelf naar de tv sleepte!

Claudia, Ivan met de rugzak lijkt ook al een hele vent idd. En dat ís hij natuurlijk ook! Leuk leuk leuk dat ik hem weer in 't eggie ga zien!!

Miss, goed idee van die kalender, al snapt ze het nog niet echt, je bent er toch op een ontspannen manier even mee bezig samen.

Ik heb vanmiddag voor 't eerst sinds vorige zomer gezwommen met Isabeau. Dat had ik véél eerder moeten doen. Ze vond het geweldig! Eerst niet. Ze moest erg wennen aan de drukte, herrie en al dat water, maar toen ze eenmaal de smaak te pakken had was het genieten! Grote broer was ook mee, gezellig met z'n drieën.

Isabeau heeft trouwens een briljant nieuw woord. Als ze een hapje ergens van wil, zegt ze 'happetit?'. Ik denk dat het komt door haar Franse voornaam :D

Als ze ergens wil zitten zegt ze 'da titten?'. Net waren we in een boekje aan het kijken en dingen aan het benoemen. Bij een plaatje van een stoel zegt ze normaal gesproken 'toel', maar deze keer keek ze eens goed, draait haar hoofdje naar mij en zegt: "Da titten?'

Ik vond 'em grappig :D
pi_93402024
Oh ja, die foto's van Jaël <3

Lief koppie hoor! En als ik d'r haartjes zie denk ik steeds: "Zo'n bos zou Isabeau ook hebben als ze niet de helft uit haar hoofd zou trekken" :')
pi_93403915
Waar is iedereen? Hebben jullie allemaal ineens een leven ofzo? :P

Ik niet, dus nog maar even een filmpje. Isabeau ging he-le-maal uit haar dak bij het nieuwe tafelvoetbalspel van haar broer. kleine hooligan!

(doet me overigens aan een gesprek tussen stiefzoon en stiefdochter denken. Ze zaten aan tafel en stiefzoon vond het hee; stoer dat hij het woord stinkhoer kende. Wij vonden dat niet echt gepast voor een jongen van negen, maar toen we het volgende hoorden moesten we stiekem wel even gniffelen. "Stinkhoer!" "Weet je eigenlijk wel wat een hoer is?" "Ja...nou...euh... een soort hooligan!" :')
pi_93404195
Ik heb een leven ja!! Ik moest even iemand in bed leggen :)
Dus nu is het rustig hier en gaan we wachten of er weeën komen :P

Isabeau O+ hooligan!! Ik vind trouwens dat ze evengoed nog wel een flinke bos haar heeft hoor!!
En lekker zwemmen dat willen wij ook graag weer met Jaël, alleen nu even niet :P
pi_93404285
Oeh, ik hoop voor je dat ze snel komen, die weeën!

En een leven...puh... belachelijk :P
pi_93404380
Vandaag teveel leven... morgen weer te weinig...
Ik wil evenwicht :')

Ow en Florian begint net te brullen. Die kiest daar altijd avonden en nachten voor uit dat ik al aan het einde zit :')
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 19:39:55 #79
5428 crew  miss_sly
pi_93404623
Wij hebben best een fijne dag gehad. Relaxt binnen, want wat een rotweer. En nu ligt ze in bed, maar het klinkt niet alsof het al meteen gaat lukken. Dus ik denk dat we dadelijk weer een meisje in de kamer hebben. Dan meot schaap zijn spullen pakken en gaan we denk ik vroeg naar bed, want zijn taxi morgen komt al om kwart voor 6 :o Dus aan mij heb je vanavond niet veel, Sorbootje!
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 19:40:35 #80
5428 crew  miss_sly
pi_93404657
happetit O+ zeggen jullie dat wel eens? Het klinkt wel heel erg schattig!
pi_93404815
Nee dat zeggen we nooit. Maar ze zei eerst gewoon happe? als ze wat wilde en door er dit achter te plakken wilde ze haar vraag kracht bijzetten, dat werd al snel happetit.

En sterkte vanavond en morgenvoreg. Niks leuk dat schaap weer weg moet.
pi_93404900
trouwens net bij het naar bed brengen weer een nieuw woord. Eerst was alles wat je aan je voeten kunt doen een 'slof', sinds een paar weken maakte ze onderscheid tussen 'slof' en 'sokkes'. Maar vanavond pakte ze een schoentje en zei ze 'goentjes!'

*trots*
pi_93405440
Miss, echt niet leuk dat schaap weer weg moet :*

En Isabeau lijkt me echt zo een geweldig meisje met al haar woordjes O+

Jaël ligt in bed te kletsen en zoalng dat kletsen is vinden wij dat helemaal niet erg :)
Ze begint nu ook echt wel meer woordjes te zeggen, maar ze zegt ook woorden waarvan wij echt niet begrijpen wat ze er nou mee bedoelt.. En hoe kom je daar dan toch achter wat ze er nou mee bedoelt, ze zegt bijvoorbeeld heel vaak 'sjippie' wij dachten chips maar dat is het niet... ik weet het dus nog steeds niet :?
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 19:57:48 #84
5428 crew  miss_sly
pi_93405737
Kletsen mag Senna ook, hoor, graag, maar dat doet ze niet zo heel veel. Ze is dus inmiddels idd weer bij ons binnen :')
Ze wordt ook nog steeds vrijwel altijd huilend wakker, heel naar vind ik dat, maar er is niets dat we kunnen doen om het te veranderen. BE heeft wel eens verteld dat Sacha ook heel lang huilend wakker werd, maar dat is ook over gegaan. Dus ik hoop dat het een keer verandert.

Sorbootje, wat goed van de Beau! Daar mag je wel trots op zijn :Y
pi_93405939
Ko is ook meteen uit een rietjesbeker gaan drinken, hij had het erg snel door. Tuitbekers hebben we nooit gedaan. Nu drinkt hij uit allerlei soorten bekers en glazen, maar vooral dit soort bekers zijn populair:

Deze vind ik niet zo mooi, maar ze hebben leukere bij de Hema.
En thuis wil hij zijn rietjesbeker niet meer, dan draait hij de dop eraf. :')
Maar als we ergens zijn met meer kindjes, dan verzamelt hij alle bekers en probeert ze allemaal uit. >:O

He Miss, moet Schaap alweer weg... ;( Ik dacht dat ik Senna vandaag zag in de Ikea, in haar roze met stippen jasje. Maar het was haar niet, en de papa die er bij was was zeker niet schaap. :+
Wel fijn dat jullie zo'n kalender hebben gemaakt, een goede manier om er samen mee bezig te zijn. :Y
Hopelijk kan ze straks lekker gaan slapen. :*

Oh Jael, dat knijpfruit. :o Dat ziet eruit als ketchup! :9
Knap kind met je mooie haar. O+

Haha Isabeau, mocht je niet zelf ook voetballen? Of was aanmoedigen al leuk genoeg? w/
Grappig dat happetit, klinkt ook een beetje als een schattige vorm van hapje.
Wat praat ze toch lekker, je meisje! O+

Sterkte Free! :*

Vanavond hebben Ko en ik samen zingend afgewassen! O+
Hij gooide alles in de wasbak, ik waste het af en hij verzon er een liedje bij. Ik vond het echt heel bijzonder!
pi_93405943
Ach en nu hebben jij en schaap nog evne samen de tijd om van lieve Senna te genieten, zo net voor je het weer een weekje alleen moet doen :) En als ze huilend wakker worden vind ik zo sneu, Jaël heeft het bijna nooit, maar als ze het heeft vind ik het echt heel zielig (en weet ik meestal ook neit zo goed hoe ik haar moet troosten)...
pi_93406238
Hihi, die Isabeau! Ik had de filmpjes gisteren (?) ook gezien, maar zat (zogenaamd) te studeren, dus vond even geen tijd om te reageren. Wat een heerlijk grietje. O+ Dat eigenwijze 'ik ga een ander kant op' :D .

Wij zijn trouwens ook wezen zwemmen. Gewoon weer met beide kindjes. Laats was ik met S alleen geweest (en mijn broertje) omdat ik dacht dat ze toe was aan wat meer avontuur met mama, zonder aapje R ertussen. Maar toen heeft ze uiteindelijk op 5 minuten na de hele tijd in het peuterbad gespeeld, dus ik dacht vandaag 'tis goed, dan gaan we voorlopig gewoon weer met z'n drietjes'. Het was heerlijk!
pi_93406269
Zingend afwassen O+ , dat klinkt als een Kobus die weer beter is. ^O^
pi_93406361
Zingend afwassen. HOU DAT VAST!
:) Klinkt heerlijk Oeke!

Groofsken, ook dat klinkt gezellig! Is ze nu weer de hele tijd in het peuterbadje geweest?
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 20:08:50 #90
5428 crew  miss_sly
pi_93406421
Ik weet van minstens twee meisje die ook zo'n stippen jasje hebben, oeke: eentje is een half jaar ouder, de ander een jaar jonger :D

Wat klinkt dat gezellig, jullie afwas O+ heerlijk zo en heeeel bijzonder!

Ow ja, de rietjesbeker, dat had Senna ook vrij snel door. Nu haalt ze de rietjes- en de tuitbeker wel eens door elkaar, dus dan houdt ze de rietjesbeker ondersteboven als ze eruit wil drinken en dan komt er niets :D Ze drinkt nu ook uit van alles, eigenlijk, ook die soort bekers oeke. Wij hebben er ook een paar van de Hema en die zijn echt leuk! En ze drinkt vaak uit de bekers van Ikea, ideaal!

MP, als Senna 's morgens huilend wakker wordt, is ze vrij snel getroost, want dan komt ze bij ons in bed en krijgt ze nog bv. Lekker rustig wakker worden, dus.
pi_93406571
Isabeau wordt ook nagenoeg altijd huilend wakker. Alleen overdag soms niet. Ik weet ook niet wat ik er aan kan doen. Er komt vast een dag dat het over is.

Ze ligt nu te huilen, maar ik ben net al twee keer bij haar geweest en dan zegt ze alleen maar slapuh slapuh. Ze wil niet uit bed. Ik lat haar nu maar even denk ik. Wel vervelend.
pi_93406594
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:07 schreef Sorbootje het volgende:
Zingend afwassen. HOU DAT VAST!
:) Klinkt heerlijk Oeke!

Groofsken, ook dat klinkt gezellig! Is ze nu weer de hele tijd in het peuterbadje geweest?
:Y , maar ze heeft het wel de hele tijd over het grote bad in haar spel, dus ze is zich er wel mentaal op aan het voorbereiden. :')
pi_93406751
Heerlijk Groof, zwemmen. Ik dacht er vandaag nog aan, maar iets te druk en iets te vaak ziek op het moment. Hopelijk gauw weer. :Y
Klinkt zo gezellig, S en R samen in het peuterbad. O+

Oh, moeilijk lijkt me dat Sorboo, maar fijn dat ze wel goed kan aangeven dat ze wil slapen. Dan gaat vast lukken. :*
pi_93406831
Hoe ga je dat straks dan doen Groofsken? Ik merkte dat ik het best even ingewikkeld vond zo zonder B. erbij.

Oeke, ze is nu stil. Ik hoop dat ze nu lekker kan slapen.
pi_93406834
Oeke, afwassen met Ko O+

Miss fijn dat ze dan zo snel getroost is! Omdat het voor ons een vrij onbekent fenomeen is vinden wij het vaak lastig, omdat we meestal ook geen flauw idee hebben waarom ze huilend wakker word. En mee naar ons bed wil ze meestal echt niet! Of ze wil wel en gedraagt zich daar als een kleine terorrist :P
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 20:14:44 #96
5428 crew  miss_sly
pi_93406853
Groofs, fijn dat het zo leuk was!

Zwemmen wil ik ook weer doen een paar keer voor we op vakantie gaan! Even weer water en zwembad een bekend verschijnsel maken!

Sorbootje, dat doet Senna ook wel eens, maar dan lukt het slapen lang niet altijd. Vandaag bleef ze maar 'binnen' roepen, dus dat ging echt niet anders.
pi_93406930
Haha ik blijf het grappig vinden, alsof ze buiten in de kou ligt. Geen wonder dat het slapen niet lukt :P
pi_93407135
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:14 schreef Sorbootje het volgende:
Hoe ga je dat straks dan doen Groofsken? Ik merkte dat ik het best even ingewikkeld vond zo zonder B. erbij.

Oeke, ze is nu stil. Ik hoop dat ze nu lekker kan slapen.
Ik vertraag S een beetje in haar ontwikkeling en ik versnel R, en dan gaan we gewoon met z'n drietjes in het grote bad. Eerst aan de rand, voelen, hangen, vertrouwen krijgen enzo. Tsja, moeilijk te zeggen. En van de drie keer dat ik tot nu toe deze winter ben gaan zwemmen, ben ik alleen vandaag in mijn eentje geweest en is R vorige keer bij de oppas gebleven. Komt goed, ik ben het gewend om daar onze weg in te zoeken.
pi_93407315
Ja dat is natuurlijk ook zo. Ik realiseer me dat soort dingen altijd pas als B. er niet bij is. Nou ben ik doordeweeks ook nagenoeg altijd alleen met Isabeau, maar als we dingen gaan doen is het bijna altijd met B. erbij. Jij bent natuurlijk niet anders gewend. Maar toch :) ik vind het knap. Ik weet wel dat jij daar nooit iets van wilt horen, maar ik vind het toch.
pi_93407359
Zwemmen vind Jaël ook echt geweldig :)
Wat ik me net opeens afvroeg he vanaf hoe oud is Ballorig eigenlijk echt leuk voor die kleintjes?? Ik ben bang dat als we nu zoiets zouden ondernemen dat ze onder de voet gelopen wordt...
  Moderator zondag 27 februari 2011 @ 20:24:44 #101
5428 crew  miss_sly
pi_93407503
Ballorig is gesplitst in een deel voor de grotere en een deel voor de kleinere kinderen. Dus in het gedeelte voor de kleintjes wordt ze niet snel onder de voet gelopen, hoor. Senna vond het iig erg leuk een paar maanden geleden en kort geleden tunfun ook, dat is net zoiets.
pi_93407596
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:22 schreef MamaPurk het volgende:
Zwemmen vind Jaël ook echt geweldig :)
Wat ik me net opeens afvroeg he vanaf hoe oud is Ballorig eigenlijk echt leuk voor die kleintjes?? Ik ben bang dat als we nu zoiets zouden ondernemen dat ze onder de voet gelopen wordt...
Ik bene r zelf nog nooit geweest, maar hier schijnen ze een aparte ruimte te hebben voor de echte kleintjes. Zat zelf vandaag toevallig even te snuffelen op de website van Ballorig en Kidsplayground hier om de hoek. Toen bedacht ik me dat vandaag de laatste dag van de voorjaarsvakantie was, dus dat leek me niet zo handig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')