oke tnx, zal die als meer betrouwbaar neerzetten in mn lijstquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
kijk maar eens naar de link die ik hierboven heb gepost .....
die gast was zeer zeker niet onbetrouwbaar !!!
maar ik ga er nu echt niet meer op in!!
( hij heeft gisteren een filmpje gepost , die vanuit zijn huis is gemaakt; locatie van waar hij woonde was dus overduidelijk te achterhalen , ik vermoed dat het een hele andere reden heeft dan jij nu denkt !! , vanmorgen heb ik nog 1 tweet van hem gezien )
Ali tweel b.t.w. ook betrouwbaar !
maar goed ...![]()
http://www.pearltrees.com(...)2570207&N-p=18667822quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:39 schreef raistlin6 het volgende:
Misschien ook nuttig voor in de OP:
Over hoe je bronnen via internet kunt beoordelen.
http://onlinejournalismbl(...)ontent-context-code/
Van een user tijdens de Egypte demonstraties gekregen. Weet niet meer wie het was, maar ik ben er in ieder geval erg dankbaar voor.
ik zei al in de gaten houden die gastquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:35 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
twitteraccount van Abukhit bestaat niet meer ???
( gast uit tripoli van sniper filmpje ........ )
Ja leuke link. Maar wat heeft dat met de beoordeling van betrouwbaarheid van bronnen te maken?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
http://www.pearltrees.com(...)2570207&N-p=18667822
er staan bijv. een paar twiteraars tussen , nou denk ik niet dat hier - super- onbetrouwbare tussen zitten , maar goed, niks is waterdicht , maar je kan met deze link wel het een en ander achterhalen ( moet je ff doorklikken )quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:43 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja leuke link. Maar wat heeft dat met de beoordeling van betrouwbaarheid van bronnen te maken?
tnx, added!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:39 schreef raistlin6 het volgende:
Misschien ook nuttig voor in de OP:
Over hoe je bronnen via internet kunt beoordelen.
http://onlinejournalismbl(...)ontent-context-code/
Van een user tijdens de Egypte demonstraties gekregen. Weet niet meer wie het was, maar ik ben er in ieder geval erg dankbaar voor.
Ah ja. Dat is wel te doen. Maar met die link die ik gaf, kom je echt een heel eind qua zelf beoordelen welke bronnen wel en niet betrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:45 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
er staan bijv. een paar twiteraars tussen , nou denk ik niet dat hier - super- onbetrouwbare tussen zitten , maar goed, niks is waterdicht , maar je kan met deze link wel het een en ander achterhalen ( moet je ff doorklikken )
juist wat daar gezegd word , word naar mijn mening , deels onderbouwd in de link die ik gaf; zie het als een "hulpmiddel" om na te gaan of iets betrouwbaar is ...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:46 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ah ja. Dat is wel te doen. Maar met die link die ik gaf, kom je echt een heel eind qua zelf beoordelen welke bronnen wel en niet betrouwbaar zijn.
nou heb ik em wel via "followers" gevonden ... http://twitter.com/Abukhirquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:42 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ik zei al in de gaten houden die gast
internet in tripoli nog niet optimaal denk ikquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
nou heb ik em wel via "followers" gevonden ... http://twitter.com/Abukhir
( raar net kreeg ik steeds melding "page not exist" ???:? )
ja bij mij was dat ook zo, laten we het maar houden op een foutje van twitter danquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
nou heb ik em wel via "followers" gevonden ... http://twitter.com/Abukhir
( raar net kreeg ik steeds melding "page not exist" ???:? )
ik schok al .. maar goed .. hij heeft vanaf vanochtend niet meer getweet ... ben benieuwd , 1 van de weinigen uit tripoliquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:59 schreef -jos- het volgende:
[..]
ja bij mij was dat ook zo, laten we het maar houden op een foutje van twitter dan
ligt dus niet aan mijn pc ... bij mij laad ie nog steeds niet...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:23 schreef Scrummie het volgende:
Twitter is down helaas. Je zou er bijna wat van gaan denken..
quote:Currently experiencing elevated error rates 5 hours ago
You may experience some problems loading twitter.com and with Twitter clients. We are aware of the problem and are taking action.
quote:It's not just you! http://twitter.com looks down from here.
handige site ..quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:32 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.downforeveryoneorjustme.com/twitter.com
[..]
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:13 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
US gov sanctions doc..
http://www.whitehouse.gov(...)11libya.eo_.rel_.pdf
Het is een bedreiging voor Amerika en daarom national emergency.quote:The foregoing circumstances, the prolonged attacks,
and the increased numbers of Libyans seeking refuge in other
countries from the attacks, have caused a deterioration in the
security of Libya and pose a serious risk to its stability,
thereby constituting an unusual and extraordinary threat to the
national security and foreign policy of the United States, and
I hereby declare a national emergency to deal with that threat.
Nou nou, stevige taalquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Het is een bedreiging voor Amerika en daarom national emergency.
Klinkt stevig, is dit normaal onder dit soort omstandigheden.
is dat een vraag of opmerking ?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Het is een bedreiging voor Amerika en daarom national emergency.
Klinkt stevig, is dit normaal onder dit soort omstandigheden.
Het kan ook gewoon formele bureaucratische taal zijn. Ik kom niet zo vaak in het Witte Huis,.quote:
Is een vraag.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:39 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
is dat een vraag of opmerking ?
Wikipedia heeft gesproken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon formele bureaucratische taal zijn. Ik kom niet zo vaak in het Witte Huis,.
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Emergencies_Actquote:The United States has been in a state of national emergency continuously since September 14, 2001, when the Bush administration invoked it premised on the September 11 attacks. In September 2010, President Barack Obama informed Congress that the State of National Emergency in effect since September 14, 2001, will be extended another year. The National Emergencies Act grants various powers to the president during times of emergency, and was intended to prevent a president from declaring a state of emergency of indefinite duration.
Hij is wel elke dag wel een keer overbelast, maar helemaal onbereikbaar.hmm niet vaak nee.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:28 schreef -jos- het volgende:
twitter down, wtf?
is dat ooit gebeurd?
nou ja .. normaal , is een relatief begrip , maar ik vermoed dat het voor hun (amerika nu normaal is .. er zal genoeg spelen ..quote:
erg hequote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef tass het volgende:
Mag ik hier even kwijt dat ik me ZO Gigantisch erger aan mensen die op de FP hun totaal kortzichtige meningen posten op de MO nieuws updates en zo.
Of het nou over Egypte, nu goed nieuws in Jemen of Libië is:
"ach het zal wel meevallen met al die dooien"
" ik vind het erger dat ik meer voor benzine moet gaan betalen"
"oei dit is gevaarlijk, nu krijgen we de grote moslim jihad"
etc etc
Ik word er zo moe maar ook boos van, en dan moet ik me echt inhouden, want ik begin er niet meer aan om discussies op de FP te gaan doen. Mensen zijn echt over het algemeen dom en te stom om verder te kijken dan hun neus lang is
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wikipedia heeft gesproken.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Emergencies_Act
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_emergency#United_States
Ik begrijp het. Maar je er over opwinden en proberen mensen op te voeden is nutteloos. Je kan je beter richten op mensen die wel zien wat er aan de hand is en kijken of je iets positiefs kan doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef tass het volgende:
Ik word er zo moe maar ook boos van, en dan moet ik me echt inhouden, want ik begin er niet meer aan om discussies op de FP te gaan doen. Mensen zijn echt over het algemeen dom en te stom om verder te kijken dan hun neus lang is
Nog steeds down.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:47 schreef Nibb-it het volgende:
Ik krijg nog altijd geen tweets binnen via mijn Twitter-app ding
Volledig juist. Kortom opgroeien in misschien wel het meest ontwikkeld land ter wereld betekent niet dat jongeren enigszins algemeen ontwikkeld zijn. Ik heb totaal geen hoge pet op van de Nederlandse jongeren. Dat komt mede denk ik omdat we het te goed hebben, we maken niks mee, er is geen nationale trots, geen waardering voor de geschiedenis usw.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef tass het volgende:
Mag ik hier even kwijt dat ik me ZO Gigantisch erger aan mensen die op de FP hun totaal kortzichtige meningen posten op de MO nieuws updates en zo.
etc etc
Lijkt me niet toevallig gezien de rol van Twitter in het MO.quote:
Precies de reden dat ik haast nooit op de FP komquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef tass het volgende:
etc etc
kwou net zeggen 1 year agoquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lijkt me niet toevallig gezien de rol van Twitter in het MO.
De Cyberwar is in volle gang. China, Rusland en Iran doen stiekume dingen. Ik kan me zelfs voorstellen dat Israël er alles aan doet om de onrust te beteugelen.
- oeps, was jaar geleden -
we hebben het gewoon te goed hierquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:49 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Volledig juist. Kortom opgroeien in misschien wel het meest ontwikkeld land ter wereld betekent niet dat jongeren enigszins algemeen ontwikkeld zijn. Ik heb totaal geen hoge pet op van de Nederlandse jongeren. Dat komt mede denk ik omdat we het te goed hebben, we maken niks mee, er is geen nationale trots, geen waardering voor de geschiedenis usw.
Jongeren uit het voormalie Oostblok zitten vol met politiek verhalen en voor mensen in het Midden-Oosten geldt dat net zo.
Wmah websites zijn wel eens down. Zelfs google is wel eens down.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lijkt me niet toevallig gezien de rol van Twitter in het MO.
De Cyberwar is in volle gang. China, Rusland en Iran doen stiekume dingen. Ik kan me zelfs voorstellen dat Israël er alles aan doet om de onrust te beteugelen.
- oeps, was jaar geleden -
waar?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:57 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
interview daar nu met Ben Wedderman; (livestream/chat)
[..]
Ons land staat bekend om z'n twee-onder-een-kap-woningen, de kliko's gespiegeld met de buren en een grijze Opel Astra voor de deur. Dat is Nederland ongeveer.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
we hebben het gewoon te goed hier
ik heb een grijze opel corsa voor de deurquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ons land staat bekend om z'n twee-onder-een-kap-woningen, de kliko's gespiegeld met de buren en een grijze Opel Astra voor de deur. Dat is Nederland ongeveer.
herkenbaar, ik denk dat elke vaste volgers van deze reeks het hier mee eens isquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef tass het volgende:
etc etc
Geeft niet, als de buurman em maar niet in het grijs heeft.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb een grijze opel corsa voor de deur
Tuurlijk, maar de timing bevalt me niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wmah websites zijn wel eens down. Zelfs google is wel eens down.
Dat heb ik dus ook he, en ongetwijfeld onterechte paranoia, maar het vertrouwen in normale media is bij mij zo laag, dat ik nu een gevoel heb dat vanalles kan gebeuren in de wereld, zonder dat wij het te weten komen. Maar dat is puur op paranoia gebaseerd gevoel, en ik gok 90% zeker dat het onterecht is.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de timing bevalt me niet.
Ben aan m'n project niet-westerse geschiedenis bezigquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Twitter is down, en dan valt het hier stil?
Onterecht? Ik pretendeer niet er echt veel verstand van te hebben, maar ik hou het een beetje bij.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook he, en ongetwijfeld onterechte paranoia,
Je moet het idd niet overdrijven, maar het kan niet kwaad om op te blijven letten.quote:maar het vertrouwen in normale media is bij mij zo laag, dat ik nu een gevoel heb dat vanalles kan gebeuren in de wereld, zonder dat wij het te weten komen. Maar dat is puur op paranoia gebaseerd gevoel, en ik gok 90% zeker dat het onterecht is.
in deze maatschappij nu moet je i.i.g. sceptisch zijn en tikkie paronoia bijna een must ,.. er gebeurd zat waarover gelogen word ...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook he, en ongetwijfeld onterechte paranoia, maar het vertrouwen in normale media is bij mij zo laag, dat ik nu een gevoel heb dat vanalles kan gebeuren in de wereld, zonder dat wij het te weten komen. Maar dat is puur op paranoia gebaseerd gevoel, en ik gok 90% zeker dat het onterecht is.
En ik maar denken dat Qaddafi mijn internet kapot had gemaakt omdat ik berichten op fok postte die zijn regime niet welgezind warenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
twitter doet het hier weer ( de helft)
nou je het zegt dat had ik gisteren alquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Qaddafi mijn internet kapot had gemaakt omdat ik berichten op fok postte die zijn regime niet welgezind waren
weet je zeker dat de tijd klopt , ik zie posts van gisteren waar nu 1 hour ago onder staat ???quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:27 schreef Dance99Vv het volgende:
Zeinobia: RT @sultanalqassemi: Al Jazeera breaking: Multiple reports confirm that military airplanes are bombing protesters in Tripoli. #Libya
1 minute ago via web
alweer ,conformed?
twijfelde ook al daarom en het is daarbij een RTquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:29 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
weet je zeker dat de tijd klopt , ik zie posts van gisteren waar nu 1 hour ago onder staat ???
doet bij jou http://twitter.com/DutchPaparazzi/libya-live-coverage/ het al ?? hier niet ??quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:29 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
twijfelde ook al daarom en het is daarbij een RT
nee loopt vast nu had nog 1725 tweets als refrechquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:30 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
doet bij jou http://twitter.com/DutchPaparazzi/libya-live-coverage/ het al ?? hier niet ??
ja die staat bij mij zoiezo op een zwaar oud bericht , maar ik vermoed dat ie om andere reden zoiezo niet "live "zal tweeten over dat ie daar zit .. ( veiligheid etc.)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:31 schreef Dance99Vv het volgende:
cnn Ben zit nog bij mohammed en zou dan breaking cnn nieuws verwachten
bij mij laad die nieteens ... grlmbl hinderlijkquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:32 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
nee loopt vast nu had nog 1725 tweets als refrech
paranoia is menselijk in dit soort gevallen, gelukkig heb je dat zelf ook doorquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook he, en ongetwijfeld onterechte paranoia, maar het vertrouwen in normale media is bij mij zo laag, dat ik nu een gevoel heb dat vanalles kan gebeuren in de wereld, zonder dat wij het te weten komen. Maar dat is puur op paranoia gebaseerd gevoel, en ik gok 90% zeker dat het onterecht is.
Zijn oude berichten, niets van Twitter vertrouwen op het moment!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:34 schreef shomila het volgende:
caturdayz: Al Jazeera breaking: Multiple reports confirm that military airplanes are bombing protesters in Tripoli.
Op de chat bij http://www.livestream.com/libya17feb
QFTquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:03 schreef -jos- het volgende:
[..]
herkenbaar, ik denk dat elke vaste volgers van deze reeks het hier mee eens is
weet alleen niet of het echt 29 min. geleden is aangezien ie nog steeds GRLMBL laad )quote:AliTweel 3 carriers helicopters flied low toward maitega airport over soug aljouma right now. no idea what is inside. my guess is more mercenaries.
29 minutes ago via Echofon
klopt dus , Please listen, he isn't here... He left with Ben ( ze zijn zelfs samen weg ??)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:42 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
volgens mij is de audio van de stream nu herhaling ,( of mo is nu erg in herhaling aan het vallen )
ik krijg alleen oude tweets van min 30 min geledenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:39 schreef Dance99Vv het volgende:
http://www.mibazaar.com/meprotests.html
deze werkt nog bij miij
Hier 2 uur geleden...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ik krijg alleen oude tweets van min 30 min geleden
bij die link heb ik vanaf het begin ( altijd dus alleen oude tweets voorbij zienkomen , daarom gebruik ik die niet veel )quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ik krijg alleen oude tweets van min 30 min geleden
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Shakirashak: Interview with Saif in Tripoli http://istyosty.com/tmp/c(...)b1e5ef1d3a32347.html
Gaddafi's son says reports of violence 'just a big joke'
The Libyan leader's son Saif al-Islam has said that the reports of casualties and mercenaries in Libya are "just a big joke" while restating his claim that Al Qaeda are behind the anti-government protests in the country.....
Er was verwarring over Mitiga vliegveld. Dat zou in Tripoli zijn, maar iemand vond hem bij Tajoura.quote:the Tajoura district of eastern Tripoli
en of ze het nog steeds in handen hebbenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb het vliegveld-probleem opgelost.
[..]
Er was verwarring over Mitiga vliegveld. Dat zou in Tripoli zijn, maar iemand vond hem bij Tajoura.
Het is blijkbaar allebei waar. Tripoli is zo groot dat Tajoura onderdeel is van Tripoli. Misschien was het een apart dorp, maar is het door Tripoli opgeslokt.
We weten nu alleen nog steeds niet in welke handen het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |