abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93610964
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 21:15 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Kijk das nou eventjes makkelijk inkoppertje.
Ik zeg altijd ik HEB autisme ik BEN HET NIET!
En verder mensen moeten je nemen zoals je bent en doen ze dat niet dan ben jij beter waard.
Amen.

Zo te zien is partyboy nieuw hier, en ragingbull heb ik ook niet eerder gezien! :) stel je eens even voor, wanneer kreeg je je diagnose etc :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:22:01 #127
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93610968
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:15 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

En verder mensen moeten je nemen zoals je bent en doen ze dat niet dan ben jij beter waard.
Nja men merkt aan mij ook niks eigenlijk :P maar ik heb wel moeite met oogcontact als ik daar bewust bij nadenk: Als ik met iemand praat en ik denk hè ik heb oogcontact dan ga ik juist naar boven of onderen kijken xD
pi_93611277
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:22 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

Nja men merkt aan mij ook niks eigenlijk :P maar ik heb wel moeite met oogcontact als ik daar bewust bij nadenk: Als ik met iemand praat en ik denk hè ik heb oogcontact dan ga ik juist naar boven of onderen kijken xD
Ik heb op korte termijn een belangrijk gesprek met iemand die extreem scheel kijkt, of juist andersom.. iig ogen die alle kante op draaien en scheef staan.. Try it, ik ga een zonnebril op doen.
-weg-
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:30:03 #129
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93611690
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:21 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Amen.

Zo te zien is partyboy nieuw hier, en ragingbull heb ik ook niet eerder gezien! :) stel je eens even voor, wanneer kreeg je je diagnose etc :)
Klopt ik ben wel vrij nieuw op Fok ja sinds begin januari dacht ik.

Nagoed

Hallo,

Mijn naam is raggingbull.
Ik kom uit gelderland.
En ben nu als het goed gaat over 40 dagen 17:D

Ik kreeg mijn diagnose voor syndroom van asperger toen ik eventjes denken 10 jaar oud was en in groep 6 van de basis school zat.

Waar ik met autisme het meest tegen aanloop is dat als ik een wat moeilijkere dag heb gehad ik nogal eens last heb van agressie. Dus als ik een klote dag gehad heb kan het maar zo zijn dat ik ineens om iets kleins nogal boos word(zie mijn topic What's wrong here?) voor een klein voorbeeldje.

Ik ben actief geworden op dit forum omdat, praten in real life over gevoelens toch best wel erg moeilijk is en mij dit toch wel makkelijker over praat op internet/msn etc. en ik hier mensen kan helpen met problemen(en als dat lukt ga ik me dus net eventjes een stukje beter voelen).

Voor vragen over mij PM maar.

mvg,

Raggingbull
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:32:22 #130
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93611883
Ik zal t zsm posten nu Oh Oh Tirol : )
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:42:12 #131
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93612663
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goede keus hoor, PvdA.

Tja, als je eenmaal weet wat je hebt, dan wordt je dagelijks eraan herinnerd. Dat is waar. Dat zal ook niet veranderen, al bereik je ooit schaal 13 in je carrière.

Het beste is denk ik om er maar mee te leren leven. Zeker in het sociale verkeer. Het is koorddansen. :Y

...
In grote lijnen lopen hoger opgeleide mensen met autisme allemaal tegen dezelfde dingen aan, vinden dan ook veel herkenning, soms iets te veel naar mijn idee. Van bijstandsniveau uiteindelijk toegroeien naar schaal 10 dat kan nog wel, maar iemand met Asperger moet van goede huize komen om op andere terreinen mee te komen. En binnenkort ga ik naar een dag over ‘best practices’, ik hoop daar ook te kunnen vertellen dat werken met autisme en een normale intelligentie heel goed mogelijk is.

Vandaag naar de personeelsborrel geweest *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:15 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Inderdaad... het is ‘Ik heb autisme’. Op het Asperger-forum identificeren mensen zich helemaal met hun Asperger, zo sterk dat het bijna hilarisch is. Ze verzetten zich tegen de NT-wereld, sommigen denken zelfs dat Aspergers een nieuwe stap in de evolutie zijn.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_93613488
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:42 schreef schaal_9 het volgende:

Ze verzetten zich tegen de NT-wereld, sommigen denken zelfs dat Aspergers een nieuwe stap in de evolutie zijn.
Ik ga niet mee in die gedachte maar ik denk tegelijkertijd ook dat het niet simpel te weerleggen is..
Weerleg het eens? Dat is een kwestie van doordenken ;) heej..
-weg-
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:54:40 #133
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93613699
Maar wat ik bij mezelf wel erg veel zie is dat ik mezelf echt dingen zelf aanleer.
Bijv. het iemand aan kijken dat durfde ik eerst nooit maar nu kijk ik iemand aan door naar de bovenkant van zijn neus te kijken waardoor het net lijkt alsof je iemand aankijkt maar dat in feite niet doet. Of kijk iemand aan en daarna weer eventjes naar buiten kijken ofzo dat werkt ook goed voor mij dan.

Gelukkig heb ik het maar heel licht en vooral last van de agressieve kant en heb daar medicijnen voor en over het algemeen valt het mensen wel op dat ik wat anders ben dan de rest maar niet dat ik echt iets mankeer ofzo.. Ik heb me ook nogal goed leren aanpasse waar ik zelf wel blij mee ben.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_93613773
quote:
sommigen denken zelfs dat Aspergers een nieuwe stap in de evolutie zijn.
Tja. Dat is ook een manier om het positief te bekijken hè.
Ik probeer als mensen me om tips vragen omdat ze kinderen hebben met een ASS of zoiets, altijd te benadrukken dat er inderdaad grote nadelen aan zitten voor degene met ASS, maar dat er ook positieve kanten aan zitten. Dat ze die moeten vinden, en dat moeten benadrukken. Al is het maar dat ze goed kunnen tekenen, of goed een instrument kunnen spelen, of apparaten uit elkaar halen en weer netjes in elkaar zetten, dat ze daar dan de nadruk op moeten leggen. "Kijk, en dát kan jij dus veel beter dan de andere kinderen in de klas!"

Overigens is dat over "een nieuwe stap in de evolutie" afkomstig uit een artikel in de Groene Amsterdammer, dat hier integraal is geplaatst (het artikel is op de site van de Groene alleen te lezen als je daar geregistreerd bent).
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_93613909
quote:

[..]

In grote lijnen lopen hoger opgeleide mensen met autisme allemaal tegen dezelfde dingen aan, vinden dan ook veel herkenning, soms iets te veel naar mijn idee. Van bijstandsniveau uiteindelijk toegroeien naar schaal 10 dat kan nog wel, maar iemand met Asperger moet van goede huize komen om op andere terreinen mee te komen. En binnenkort ga ik naar een dag over ‘best practices’, ik hoop daar ook te kunnen vertellen dat werken met autisme en een normale intelligentie heel goed mogelijk is.
Wat is "best practices" :?
quote:
Vandaag naar de personeelsborrel geweest *O*

En hoe ging dat ? :)
[quote]

[..]
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:58:27 #136
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93614110
owke personeelsborrel lijkt me leuk.
alleen wel met dubbele medicatie anders standaard verhaal teveel indrukken van mensen en dan weer eens door draaien omdat iemand per ongeluk op me tenen staat ofzo..
pi_93614434
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:58 schreef Raggingbull het volgende:
owke personeelsborrel lijkt me leuk.
alleen wel met dubbele medicatie anders standaard verhaal teveel indrukken van mensen en dan weer eens door draaien omdat iemand per ongeluk op me tenen staat ofzo..
Ik kan heel charijnig worden als iemand mij onverwacht aanstoot :{
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:03:20 #138
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93614533
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik kan heel charijnig worden als iemand mij onverwacht aanstoot :{
Ik ook al heb ik me daar aan leren aanpassen...
Ik kon eerst echt boosworden omdat iemand aan me vroeg mag ik een pen lenen?
Gelukkig sinds ik me ritalin en concerta heb niet meer:D
pi_93619903
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:17 schreef Auti het volgende:

[..]

Zou je je schamen als blijkt dat je een lichte vorm van autisme hebt?
Nee, ik ben zoals ik ben. Een (lichte) autist is niet minder dan welk ander persoon dan ook. Ik zou me denk ik eerder schamen als ik bij de huisarts ben en uiteindelijk geen Asperger o.i.d. blijk te hebben.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is een stempel met zijn eigen dynamiek. Hoe kijken vrienden, kennissen, collega's daar tegen aan? (=nadeel).

[..]

Ik hou helemaal niet van stempels. Van mag iedereen gewoon uniek zijn. Typisch Nederlands om iedereen in een hok te douwen.

Maatschappelijk is het verder onzinnig om iedereen conformistisch te laten zijn. De energie kan beter worden besteedt om het positieve uit iemand te halen. En werkgevers mogen zich ook wat meer solidair opstellen en maatschappelijk verantwoordelijkheid nemen.
Het is natuurlijk voor mezelf. Ik kan vervolgens zelf bepalen aan wie ik het vertel of niet. Ik denk inderdaad dat er mensen zijn die je gelijk behandelen alsof je een debiel bent. Ik zou mezelf omschrijven als een normaal iemand die wat sociaal onhandig is en misschien dingen af en toe wat te letterlijk opvat.

Het nadeel van iets als Asperger, het is een handicap, maar mensen zien het niet (anderzijds natuurlijk ook een groot voordeel). Wat ik eigenlijk zo hypocriet vind is dat mensen duizenden euro's aan goede doelen geven om mensen met weet ik veel niet wat te helpen. Niks mis mee. Maar heb dan ook gewoon respect voor iemand die net wat anders is dan jou. Daar ontbreekt het nog weleens aan.

Een vraagje verder aan mensen met Asperger, hoe is het met jullie sociale contacten. Ik probeer nu weer wat meer mensen op te zoeken. Het vreet alleen vooral energie, vooral bij mensen bij wie ik me niet op m'n gemak voel. Hoe kleiner de groep hoe beter en gezellig ik het altijd vind, alleen kom ik bijna nooit mensen tegen die dat ook vinden. Het irritante is ook dat ik de ene week lekker alleen wil zijn en de andere week behoefte heb aan sociaal contact. En afzonderen is voor veel mensen een teken: "hij mag ons niet/voelt zich te goed voor ons"...
pi_93620773
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:20 schreef Arrow89 het volgende:Een vraagje verder aan mensen met Asperger, hoe is het met jullie sociale contacten. Ik probeer nu weer wat meer mensen op te zoeken. Het vreet alleen vooral energie, vooral bij mensen bij wie ik me niet op m'n gemak voel. Hoe kleiner de groep hoe beter en gezellig ik het altijd vind, alleen kom ik bijna nooit mensen tegen die dat ook vinden. Het irritante is ook dat ik de ene week lekker alleen wil zijn en de andere week behoefte heb aan sociaal contact. En afzonderen is voor veel mensen een teken: "hij mag ons niet/voelt zich te goed voor ons"...
Mijn vrienden vinden het niet erg als ik ze maar een paar keer per jaar spreek. Sowieso is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. ;)
signatuurloos
pi_93620889
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:51 schreef Auti het volgende:

[..]

Hmm.. eens even kijken. een duidelijke TT, een reeks, 75 stuks lang, toch vrij duidelijke posts..
Nee, dit is een circus 8)7

Ik ben geen autist, ik ben mens met de diagnose PDD-NOS ADHD gecombineerde type gesuperponeerd op een dystimische stoornis en qua persoonlijkheid moet er gedacht worden aan Borderline kenmerken. Zo staat het zwart op wit.

En jij?, op welke manier voelde jij je aangetrokken tot dit topic?
Zozo, dat is een hoop.

Sinds kort is mijn diagnose officieel van borderline persoonlijkheidsstoornis veranderd naar asperger en persoonlijkheidsstoornis NAO met borderline kenmerken.
signatuurloos
pi_93621108
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Zozo, dat is een hoop.

Sinds kort is mijn diagnose officieel van borderline persoonlijkheidsstoornis veranderd naar asperger en persoonlijkheidsstoornis NAO met borderline kenmerken.
Ik heb alleen het Syndroom van deze knakker:
Children of the night. What music they make.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:57:00 #143
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93621179
en wie is dat?
pi_93628015
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:57 schreef Raggingbull het volgende:
en wie is dat?
Dr. Hans Asperger :)

Ik heb PD tot de D. :P
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:06:41 #145
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93628097
Nou hier mijn voorstelpoging :P

Ik heb mijn diagnose gekregen rond mijn 7e. Toen heb ik in veel 'inrichtingen' gezeten zoals Dr.Leo Kannerhuis enz. Ik was vrij extreem vroeger en omdat ik werd gepest omdat ik 'anders' was, was ik tamelijk pissed off op alles en iedereen. Nu gaat alles goed en men merkt niks aan mij. Ik volg de opleiding Recht & Arbeidsrecht en heb PDD ( dacht ik xD )

Qua relaties merk ik het nog heel af en toe. Ik kan ook moeilijk zien of iemand mij leuk vind ja of nee. Maar ik ben wel de gene die het initiatief neemt om iets te doen!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:03:34 #146
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93636930
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:06 schreef Partyboy1991 het volgende:
Nou hier mijn voorstelpoging :P

Ik heb mijn diagnose gekregen rond mijn 7e. Toen heb ik in veel 'inrichtingen' gezeten zoals Dr.Leo Kannerhuis enz. Ik was vrij extreem vroeger en omdat ik werd gepest omdat ik 'anders' was, was ik tamelijk pissed off op alles en iedereen. Nu gaat alles goed en men merkt niks aan mij. Ik volg de opleiding Recht & Arbeidsrecht en heb PDD ( dacht ik xD )

Qua relaties merk ik het nog heel af en toe. Ik kan ook moeilijk zien of iemand mij leuk vind ja of nee. Maar ik ben wel de gene die het initiatief neemt om iets te doen!
Ja en relatie zegt mij ook wel wat alleen zit ik meer met de twijfel omdat als ik iets voor iemand voel ik dat gevoel niet ergens kan plaatsen:(

En ja dat van pissed off zijn klinkt mij erg bekend in de oren ja.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:20:28 #147
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93637671
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:03 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ja en relatie zegt mij ook wel wat alleen zit ik meer met de twijfel omdat als ik iets voor iemand voel ik dat gevoel niet ergens kan plaatsen:(

En ja dat van pissed off zijn klinkt mij erg bekend in de oren ja.
Oh dat kan ik wel alleen zie ik niet of iemand MIJ leuk vind bijv. in een café
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:42:37 #148
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93638683
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:20 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

Oh dat kan ik wel alleen zie ik niet of iemand MIJ leuk vind bijv. in een café
Dat heb ik nog nooit gemerkt aan een vrouwlijk persoon dus tja... eigenlijk zit ik daar dus ook wel mee. En ik voel wel dat ik iemand leuk vind maar het gevoel een plekje geven lukt mij niet waardoor ik me over mijn gevoelens voor iemand nogal eens onzeker voel en het niet zeker weet.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:44:20 #149
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93638763
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gemerkt aan een vrouwlijk persoon dus tja... eigenlijk zit ik daar dus ook wel mee. En ik voel wel dat ik iemand leuk vind maar het gevoel een plekje geven lukt mij niet waardoor ik me over mijn gevoelens voor iemand nogal eens onzeker voel en het niet zeker weet.
Maar je hebt wel een vriendin gehad / daar dingen mee gedaan? Dan kan je misschien het gevoel plaatsen?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:47:53 #150
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93638937
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:44 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

Maar je hebt wel een vriendin gehad / daar dingen mee gedaan? Dan kan je misschien het gevoel plaatsen?
Ja het gevoel plaatsen heeft alleen veel tijd nodig.
En ik heb momenteel wel een vriendin waar ik ook het 1 en ander mee gedaan heb maar om dan het vervolg gevoel om het zo maar even te noemen ook te plaatsen lukt nog niet echt... waardoor ik gewoon aan mijn gevoel voor haar twijfel marja... ik hou gewoon van d'r met dat in me achterhoofd gaat het wel goed:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')