Amen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:15 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Kijk das nou eventjes makkelijk inkoppertje.
Ik zeg altijd ik HEB autisme ik BEN HET NIET!
En verder mensen moeten je nemen zoals je bent en doen ze dat niet dan ben jij beter waard.
Nja men merkt aan mij ook niks eigenlijkquote:Op donderdag 3 maart 2011 21:15 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
En verder mensen moeten je nemen zoals je bent en doen ze dat niet dan ben jij beter waard.
Ik heb op korte termijn een belangrijk gesprek met iemand die extreem scheel kijkt, of juist andersom.. iig ogen die alle kante op draaien en scheef staan.. Try it, ik ga een zonnebril op doen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:22 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
Nja men merkt aan mij ook niks eigenlijkmaar ik heb wel moeite met oogcontact als ik daar bewust bij nadenk: Als ik met iemand praat en ik denk hè ik heb oogcontact dan ga ik juist naar boven of onderen kijken xD
Klopt ik ben wel vrij nieuw op Fok ja sinds begin januari dacht ik.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:21 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Amen.
Zo te zien is partyboy nieuw hier, en ragingbull heb ik ook niet eerder gezien!stel je eens even voor, wanneer kreeg je je diagnose etc
In grote lijnen lopen hoger opgeleide mensen met autisme allemaal tegen dezelfde dingen aan, vinden dan ook veel herkenning, soms iets te veel naar mijn idee. Van bijstandsniveau uiteindelijk toegroeien naar schaal 10 dat kan nog wel, maar iemand met Asperger moet van goede huize komen om op andere terreinen mee te komen. En binnenkort ga ik naar een dag over best practices, ik hoop daar ook te kunnen vertellen dat werken met autisme en een normale intelligentie heel goed mogelijk is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goede keus hoor, PvdA.
Tja, als je eenmaal weet wat je hebt, dan wordt je dagelijks eraan herinnerd. Dat is waar. Dat zal ook niet veranderen, al bereik je ooit schaal 13 in je carrière.
Het beste is denk ik om er maar mee te leren leven. Zeker in het sociale verkeer. Het is koorddansen.![]()
...
Inderdaad... het is Ik heb autisme. Op het Asperger-forum identificeren mensen zich helemaal met hun Asperger, zo sterk dat het bijna hilarisch is. Ze verzetten zich tegen de NT-wereld, sommigen denken zelfs dat Aspergers een nieuwe stap in de evolutie zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:15 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik ga niet mee in die gedachte maar ik denk tegelijkertijd ook dat het niet simpel te weerleggen is..quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:42 schreef schaal_9 het volgende:
Ze verzetten zich tegen de NT-wereld, sommigen denken zelfs dat Aspergers een nieuwe stap in de evolutie zijn.
Tja. Dat is ook een manier om het positief te bekijken hè.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:42 schreef schaal_9 het volgende:
sommigen denken zelfs dat Aspergers een nieuwe stap in de evolutie zijn.
Wat is "best practices"quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:42 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
In grote lijnen lopen hoger opgeleide mensen met autisme allemaal tegen dezelfde dingen aan, vinden dan ook veel herkenning, soms iets te veel naar mijn idee. Van bijstandsniveau uiteindelijk toegroeien naar schaal 10 dat kan nog wel, maar iemand met Asperger moet van goede huize komen om op andere terreinen mee te komen. En binnenkort ga ik naar een dag over best practices, ik hoop daar ook te kunnen vertellen dat werken met autisme en een normale intelligentie heel goed mogelijk is.
En hoe ging dat ?quote:Vandaag naar de personeelsborrel geweest
Ik kan heel charijnig worden als iemand mij onverwacht aanstootquote:Op donderdag 3 maart 2011 21:58 schreef Raggingbull het volgende:
owke personeelsborrel lijkt me leuk.
alleen wel met dubbele medicatie anders standaard verhaal teveel indrukken van mensen en dan weer eens door draaien omdat iemand per ongeluk op me tenen staat ofzo..
Ik ook al heb ik me daar aan leren aanpassen...quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan heel charijnig worden als iemand mij onverwacht aanstoot
Nee, ik ben zoals ik ben. Een (lichte) autist is niet minder dan welk ander persoon dan ook. Ik zou me denk ik eerder schamen als ik bij de huisarts ben en uiteindelijk geen Asperger o.i.d. blijk te hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Zou je je schamen als blijkt dat je een lichte vorm van autisme hebt?
Het is natuurlijk voor mezelf. Ik kan vervolgens zelf bepalen aan wie ik het vertel of niet. Ik denk inderdaad dat er mensen zijn die je gelijk behandelen alsof je een debiel bent. Ik zou mezelf omschrijven als een normaal iemand die wat sociaal onhandig is en misschien dingen af en toe wat te letterlijk opvat.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een stempel met zijn eigen dynamiek. Hoe kijken vrienden, kennissen, collega's daar tegen aan? (=nadeel).
[..]
Ik hou helemaal niet van stempels. Van mag iedereen gewoon uniek zijn. Typisch Nederlands om iedereen in een hok te douwen.
Maatschappelijk is het verder onzinnig om iedereen conformistisch te laten zijn. De energie kan beter worden besteedt om het positieve uit iemand te halen. En werkgevers mogen zich ook wat meer solidair opstellen en maatschappelijk verantwoordelijkheid nemen.
Mijn vrienden vinden het niet erg als ik ze maar een paar keer per jaar spreek. Sowieso is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:20 schreef Arrow89 het volgende:Een vraagje verder aan mensen met Asperger, hoe is het met jullie sociale contacten. Ik probeer nu weer wat meer mensen op te zoeken. Het vreet alleen vooral energie, vooral bij mensen bij wie ik me niet op m'n gemak voel. Hoe kleiner de groep hoe beter en gezellig ik het altijd vind, alleen kom ik bijna nooit mensen tegen die dat ook vinden. Het irritante is ook dat ik de ene week lekker alleen wil zijn en de andere week behoefte heb aan sociaal contact. En afzonderen is voor veel mensen een teken: "hij mag ons niet/voelt zich te goed voor ons"...
Zozo, dat is een hoop.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Hmm.. eens even kijken. een duidelijke TT, een reeks, 75 stuks lang, toch vrij duidelijke posts..
Nee, dit is een circus![]()
Ik ben geen autist, ik ben mens met de diagnose PDD-NOS ADHD gecombineerde type gesuperponeerd op een dystimische stoornis en qua persoonlijkheid moet er gedacht worden aan Borderline kenmerken. Zo staat het zwart op wit.
En jij?, op welke manier voelde jij je aangetrokken tot dit topic?
Ik heb alleen het Syndroom van deze knakker:quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Zozo, dat is een hoop.
Sinds kort is mijn diagnose officieel van borderline persoonlijkheidsstoornis veranderd naar asperger en persoonlijkheidsstoornis NAO met borderline kenmerken.
Ja en relatie zegt mij ook wel wat alleen zit ik meer met de twijfel omdat als ik iets voor iemand voel ik dat gevoel niet ergens kan plaatsen:(quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:06 schreef Partyboy1991 het volgende:
Nou hier mijn voorstelpoging
Ik heb mijn diagnose gekregen rond mijn 7e. Toen heb ik in veel 'inrichtingen' gezeten zoals Dr.Leo Kannerhuis enz. Ik was vrij extreem vroeger en omdat ik werd gepest omdat ik 'anders' was, was ik tamelijk pissed off op alles en iedereen. Nu gaat alles goed en men merkt niks aan mij. Ik volg de opleiding Recht & Arbeidsrecht en heb PDD ( dacht ik xD )
Qua relaties merk ik het nog heel af en toe. Ik kan ook moeilijk zien of iemand mij leuk vind ja of nee. Maar ik ben wel de gene die het initiatief neemt om iets te doen!
Oh dat kan ik wel alleen zie ik niet of iemand MIJ leuk vind bijv. in een caféquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:03 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja en relatie zegt mij ook wel wat alleen zit ik meer met de twijfel omdat als ik iets voor iemand voel ik dat gevoel niet ergens kan plaatsen:(
En ja dat van pissed off zijn klinkt mij erg bekend in de oren ja.
Dat heb ik nog nooit gemerkt aan een vrouwlijk persoon dus tja... eigenlijk zit ik daar dus ook wel mee. En ik voel wel dat ik iemand leuk vind maar het gevoel een plekje geven lukt mij niet waardoor ik me over mijn gevoelens voor iemand nogal eens onzeker voel en het niet zeker weet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:20 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
Oh dat kan ik wel alleen zie ik niet of iemand MIJ leuk vind bijv. in een café
Maar je hebt wel een vriendin gehad / daar dingen mee gedaan? Dan kan je misschien het gevoel plaatsen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gemerkt aan een vrouwlijk persoon dus tja... eigenlijk zit ik daar dus ook wel mee. En ik voel wel dat ik iemand leuk vind maar het gevoel een plekje geven lukt mij niet waardoor ik me over mijn gevoelens voor iemand nogal eens onzeker voel en het niet zeker weet.
Ja het gevoel plaatsen heeft alleen veel tijd nodig.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:44 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een vriendin gehad / daar dingen mee gedaan? Dan kan je misschien het gevoel plaatsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |