abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93562125
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Ver, ver beneden het niveau om de opleiding terug te verdienen. Dat is dan ook nooit gelukt. En zelfs dan geen enkele baantje kunnen behouden. :')

Maar goed, dat is ook voorgoed geweest.
Ik ben afgestudeerd als webdesinger en kunstenaar, maar van dat eerste weet ik uit ervaring dat ik dat gewoon niet trek en met dat tweede kun je sowieso niet leven.
signatuurloos
pi_93563210
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 21:35 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik ben afgestudeerd als webdesinger en kunstenaar, maar van dat eerste weet ik uit ervaring dat ik dat gewoon niet trek en met dat tweede kun je sowieso niet leven.
ICT is een zeer intensieve branche inderdaad. Qua druk en zeerxkennisintensief . De dynamiek is groot. Ik snap absoluut dat je het niet kan trekken, daar hoef je niet voor te schamen :)

En ja, van kunst kunnen weing mensen van leven :{
pi_93563450
Gaat erg hard hier :)

Andere posten wil ik morgen even naar kijken :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:36:05 #104
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_93566630
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:17 schreef Auti het volgende:

Sorry als ik weer eens in mijn eentje lul, is ook niet voor het eerst en ik zal vast wel weer niet begrepen worden of dat mensen het verkeerd opvatten. Story of my life, en ik trek het bijzonder slecht.. En dáárom lukt het mij keer op keer niet om mee te kunnen draaien. En ik vind het niet erg om anders te zijn, ik hou juist van anders. Maar het past niet meer in de "maatschappij" en dat is echt achterlijk!
Er is in het leven niets ergers dan mensen die hun handelen alleen maar erop uitrichten om erkenning van anderen te krijgen, door bijvoorbeeld de "Leitkultur" te volgen in alle aspecten van hun leven. Dezelfde interesse's, dezelfde manieren om zich te uiten (bijv. kleding) en alles wat anders is is per definitie "eng" en wordt verstoten uit de groep.

Tijdens mijn studie merk ik die schifting enorm, er zijn een hele groep mensen die mij niks vinden puur omdat ik mij anders kleed en wat anders gedraag. Waar de meeste studenten op casual en de "het kan me niets schelen" attitude uitgericht zijn, heb ik wat mijn manier van uiten d.m.v. kleding e.d. een erg klassieke smaak. En het feit dat ik mij netjes kleed en ook nog wat fatsoensnormen vertoon stoot schijnbaar veel mensen tegen het hoofd, en ik merk bij deze mensen dan ook een afwijzende houding jegens mij.

Maar daar sta ik boven, ik heb niet de erkenning van anderen nodig. En gelukkig is er nog die enkeling die ook zijn eigen identiteit heeft, met zulke mensen kan ik dan meestal uitstekend opschieten. Dan maakt het niet uit of die persoon anders is dan ik (ik ben eerder kakker, maar ben ook bevriend met bijv. gothics / punkers die normaalgesproken mensen zoals mij niet in hun kring hebben).

En voor die mensen die dan een minachtende houding tegenover mij hebben heb ik slechts hoongelach over, als ik ze kan raken dan haal ik ook fel uit. Wat was dat genieten toen de carrierebitch zat te janken dat ze zo moeilijk een stage kon krijgen en ik antwoordde: "heb je geen contacten dan?", waarbij ik terloops vertelde dat ik als "trage student" op die manier een leuke stage binnen een topbedrijf had geregeld.

Ze liet het niet merken, maar onderhuids was ze enorm kwaad. En ik had mijn doel bereikt, de mensen die op mij neer kijken compleet over de zeik gekregen en laten weten waar hun plek was. Van dat soort mensen op hun nummer zetten, wat kan ik daarvan genieten. :+
pi_93589368
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Er is in het leven niets ergers dan mensen die hun handelen alleen maar erop uitrichten om erkenning van anderen te krijgen, door bijvoorbeeld de "Leitkultur" te volgen in alle aspecten van hun leven. Dezelfde interesse's, dezelfde manieren om zich te uiten (bijv. kleding) en alles wat anders is is per definitie "eng" en wordt verstoten uit de groep.

Tijdens mijn studie merk ik die schifting enorm, er zijn een hele groep mensen die mij niks vinden puur omdat ik mij anders kleed en wat anders gedraag. Waar de meeste studenten op casual en de "het kan me niets schelen" attitude uitgericht zijn, heb ik wat mijn manier van uiten d.m.v. kleding e.d. een erg klassieke smaak. En het feit dat ik mij netjes kleed en ook nog wat fatsoensnormen vertoon stoot schijnbaar veel mensen tegen het hoofd, en ik merk bij deze mensen dan ook een afwijzende houding jegens mij.

Maar daar sta ik boven, ik heb niet de erkenning van anderen nodig. En gelukkig is er nog die enkeling die ook zijn eigen identiteit heeft, met zulke mensen kan ik dan meestal uitstekend opschieten. Dan maakt het niet uit of die persoon anders is dan ik (ik ben eerder kakker, maar ben ook bevriend met bijv. gothics / punkers die normaalgesproken mensen zoals mij niet in hun kring hebben).

En voor die mensen die dan een minachtende houding tegenover mij hebben heb ik slechts hoongelach over, als ik ze kan raken dan haal ik ook fel uit. Wat was dat genieten toen de carrierebitch zat te janken dat ze zo moeilijk een stage kon krijgen en ik antwoordde: "heb je geen contacten dan?", waarbij ik terloops vertelde dat ik als "trage student" op die manier een leuke stage binnen een topbedrijf had geregeld.

Ze liet het niet merken, maar onderhuids was ze enorm kwaad. En ik had mijn doel bereikt, de mensen die op mij neer kijken compleet over de zeik gekregen en laten weten waar hun plek was. Van dat soort mensen op hun nummer zetten, wat kan ik daarvan genieten. :+
_O_
Nice.

En trouwens, herkenbaar ja. Mijn kennissen en vrienden zijn eigenlijk een aardige mengelmoes van personen :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_93592987
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:23 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Wat vreemd dat je IRO is stopgezet. Zag UWV geen mogelijkheden meer? Als de Wajong nu al was aangescherpt had je misschien nog wel bij dat ICT-bedrijf gewerkt, zij het met bloed, zweet en tranen.

Mooi om te lezen dat er wel degelijk mensen zijn met ADD of autisme die succesvol zijn, en dat je je door hen laat inspireren. Heb je een zwak voor mensen met AD(H)D of autisme? Sja, ambities... ik moet eerlijk zijn dat ik sommige mensen met ASS ook wel een beetje als voorbeeld hanteer om te kijken wat er mogelijk is. Normale mensen hebben bepaalde (zachte) competenties waar ik moeilijk aan zou kunnen doen.

Petje af dus dat je ondanks de ergst denkbare positie (de bijstand is er niets bij) hoop houdt!
Het is nog niet helemaal officieel dus ik weet ook niet wat of hoe de reactie van hat UWV zal zijn, maar feit is dat de kans van slagen nihil is. Ook bij het ICT bedrijf was het met geen mogelijkheid vol te houden, anders had ik er nog wel gewerkt.
Het is niet te doen en nu al helemaal niet meer, ik heb er ook echt geen energie meer voor.

Ik ga nog wel heel veel stennis trappen, ik wil van iedereen een verklaring en een mening, van de wethouder en van de directeur van het woningbedrijf. Vervolgens ga ik er maar werk van maken om zoveel mogelijk van de idioot hoge kosten te verhalen, want ik pik dit absoluut niet.

Van de 637 euro huur die ik heb betaald krijg ik 118 euro terug. De rest ben ik kwijt, voor 5 dgn stressie wonen onder een zwaar gestoord figuur.
Daar komt bij, 150 euro voor overgenomen gordijen/lamellen en vloerbedekking en een kledingkast, wat regelrecht naar de vuilstort is gegaan.
100 euro annuleringskosten voor de Nuon, excl verbruikskosten gas en licht.
Rekening van het PWN (bedrag nog niet bekend)
356 euro gemeentebelastingen (!!!)

Wat heb ik er voor terug gekregen? : geen kans meer op een woning, geen kans meer op een PGB , heel veel teleurstelling en alleen maar narigheid.

Ik vind het echt niet normaal meer. Ik trek mij volledig terug van dit soort kutmensen, ik wil niet meer meedoen. Ik ben het gewoon echt spuugzat, ik zoek het allemaal wel op een ander, eigen, manier.
-weg-
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:34:03 #107
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93594136
O god krijgen we weer die mensen die alleen het 'stereotype' autist zien met blokken geordend op kleur en weet ik t allemaal

Krijg de teru
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

+100
pi_93594354
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:34 schreef Partyboy1991 het volgende:
O god krijgen we weer die mensen die alleen het 'stereotype' autist zien met blokken geordend op kleur en weet ik t allemaal

Krijg de teru
:? waar?
-weg-
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:41:38 #109
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93594423
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:40 schreef Auti het volgende:

[..]

:? waar?
Ow kut ik dacht dat ik het niet had gepost xD excuses
pi_93599341
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:17 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat eerste is niet waar. Dat komt imho vanuit Amerika. Wij waren ooit dat uber vriendelijke molenvolkje op klompen waarbij je kon aankloppen om een kopje suiker. Dát is hollands. Niet dat multiculturele en hip moderne quasi protestante nepvolk.

Dat laatste stukje ben ik het volwaardig mee eens, solidair is een mooi verloren woord.
Onze geschiedenis is niet vlekkeloos, de VOC mentalitiet wat die knurft ophekelde was echt een mooi voorbeeld. Maar die kant moeten we niet opgaan.

Nederland was nuchter, járen lang.. totdat, en daar moet ik zelf ook nog achter komen.. waar ligt de fout? Vandaag is toch stemdag? ik heb godzijdank geen stempas mogen ontvangen, leuke bijkomstigheid van dat trage achterlijke systeem. Maar ik zou nooit en te nimmer meer stemmen, puur uit principe. Lebbis heeft daar de allermooiste verklaring voor en ik ben het meer dan grondig met hem eens. Die bewering komt dan niet puur uit mijn eigen zak maar ik kan het zelf niet beter verwoorden.

Wát een nare mensen..
"Wat dat betreft geef ik Extince groot gelijk; beter hang ik in mijn eenjte...
scheelt een hoop gezeik"

Gatverdamme wat ben ik zuur. Ik heb geen VOC mentaliteit..
Godzijdank, want dan had ik op zeker vastgezeten of TBS...

Sorry als ik weer eens in mijn eentje lul, is ook niet voor het eerst en ik zal vast wel weer niet begrepen worden of dat mensen het verkeerd opvatten. Story of my life, en ik trek het bijzonder slecht.. En dáárom lukt het mij keer op keer niet om mee te kunnen draaien. En ik vind het niet erg om anders te zijn, ik hou juist van anders. Maar het past niet meer in de "maatschappij" en dat is echt achterlijk!

AAAAARGHHHH!!!!!

Think different. ^O^ (dat is het stukje dat ik van the USA hou, maar daar houdt het ook meteen weer bij op) We zouden dat hier veel vaker moeten doen of lieve gezegd ook moeten tolereren.

En praat gerust hier in je eentje, het mag van mij gerust. :)

Ik blijf ongerust over het politieke klimaat dat overwegen recht en neoliberaal is. :{

Geef mij inderdaad veel liever het Nederland tot en met de 80-er jaren. :Y

Sorry voor mijn late reactie (overflow tot en met door alle prikkels. )
pi_93600293
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:53 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Hoogopgeleiden met autisme hebben misschien ook wel veel overeenkomsten. Ik weet bijna zeker dat ik herkenning blijf vinden in mensen met Asperger. Zelfs al zou ik verder groeien qua carrière, dan nog heb ik na mijn werk weinig energie om nog van alles te doen (en wie vinden daar herkenning in? Vooral ASS-ers).

Wat dat vooruitzicht op het luxe leven betreft, had je ten tijde van je studie eigenlijk al Asperger (lees: een diagnose) of ben je daar in een later stadium achtergekomen? Het schijnt hoe later de diagnose, hoe moeilijker het te verwerken is.

Een prachtnetwerk is leuk en interessant. Maar je hebt ook tijd en energie nodig om het te onderhouden. Ideaal als het netwerk in je werkkring ligt, want dan ben je die tijd toch al kwijt :Y

Net gestemd *O*

Nog niet eens zo’n eenvoudige keuze. Een overheid kan via inkomenspolitiek moeilijk voor de belangen van sterk uiteenlopende groepen opkomen. Omdat de VVD sterk voor mensen met hoge(re) inkomens in het bedrijfsleven opkomt en fors wil bezuinigen op de overheid, viel die partij meteen af.

Mijn keuze viel op de PvdA, omdat die partij ook een aanvaardbare levenstandaard waarborgt voor mensen die wel hun mogelijkheden benutten, maar het financieel toch krap hebben.
Goede keus hoor, PvdA.

Tja, als je eenmaal weet wat je hebt, dan wordt je dagelijks eraan herinnerd. Dat is waar. Dat zal ook niet veranderen, al bereik je ooit schaal 13 in je carrière.

Het beste is denk ik om er maar mee te leren leven. Zeker in het sociale verkeer. Het is koorddansen. :Y

En weet je, het gaat niet vanzelf. Wat andere mensen min of meer "automatisch" doen moeten wij bij alles nadenken. dat maakt het contact een stuk lastiger en veel minder natuurlijk. :{

En netwerk is belangrijker dan ooit om te hebben voor mensen in het algemeen.

Ik denk dat het niet raar is dat jij na je werk uitgeblust bent. Het kost jou nl veel meer energie om al die prikkels te verwerken. Er komt bij jou en bij ons veel meer binnen.

Tja, de VVD vind ik een verwerpelijke partij. :N Ik ben blij dat je daar niet op gestemd hebt. :)
pi_93600319
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Think different. ^O^ (dat is het stukje dat ik van the USA hou, maar daar houdt het ook meteen weer bij op) We zouden dat hier veel vaker moeten doen of lieve gezegd ook moeten tolereren.

En praat gerust hier in je eentje, het mag van mij gerust. :)

Ik blijf ongerust over het politieke klimaat dat overwegen recht en neoliberaal is. :{

Geef mij inderdaad veel liever het Nederland tot en met de 80-er jaren. :Y

Sorry voor mijn late reactie (overflow tot en met door alle prikkels. )
Gaat ie sorry zeggen :D
Niet nodig. Ik loop ook een paar reacties achter en kom niet helemaal uit mijn woorden en stuiter alle kanten op. Ik ben ook bezig zware gesprekken voor te bereiden (ik wil volledige uitleg en reactie op vragen etc van de wethouder en van het woningbedrijf. Daarnaast moet ik alle gebeurtenissen en feiten netjes chronologisch uittypen en alles echt heel duidelijk en helemaal af en op een rijtje zodat ik daarmee naar MEE kan, want ik moet en zal naar de rechter stappen om mijn gelijk te halen en gerechtigheid te krijgen. Ik ga die gozer aanklagen en eens even een paar ernstige systeemfouten aankaarten en daarbij een haalbare oplossing voorstellen.

En dat kost heel veel moeite en ik heb er ook niet zoveel zin in, maar ik weet van mijzelf dat ik anders over 10 jaar nog loop te tieren met stoom uit mijn oren. Ik ben kwaad. Enorm kwaad, en ik heb niets verkeerds gedaan. Ik ben niet de schuldige maar ben uiteindelijk wel volledig kapot gemaakt, en dat klopt niet.

Ik ben heel erg benieuwd wat een rechter hier over gaat vinden.
-weg-
pi_93603331
Heel veel succes. :*
signatuurloos
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:27:14 #114
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93603748
Maar zijn jullie ( bijna ) allemaal autisten ofwat :O
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:44:49 #115
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93604677
@partyboy ja ik wel.

Maar mensen wie komt het volgende wel bekend voor?

Je hebt de hele dag gezeur gehad overal en nergens zit niet lekker in je vel.
En plots is er een heel klein dingetje waar jij totaal van uit je dak gaat wat eigenlijk niet nodig is?
Ik had dit dus 2 dagen geleden hier marja...

Vroeg me af of er meer mensen waren die zich dit wel bekend in de oren lieten klinken.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:47:49 #116
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93604872
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:44 schreef Raggingbull het volgende:
@partyboy ja ik wel.

Maar mensen wie komt het volgende wel bekend voor?

Je hebt de hele dag gezeur gehad overal en nergens zit niet lekker in je vel.
En plots is er een heel klein dingetje waar jij totaal van uit je dak gaat wat eigenlijk niet nodig is?
Ik had dit dus 2 dagen geleden hier marja...

Vroeg me af of er meer mensen waren die zich dit wel bekend in de oren lieten klinken.
Hoe kan jij aan jezelf merken dat je autist bent dan? Zeggen mensen wel eens: Waarom doe je dit of dat ..?
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:50:42 #117
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93605035
Nouja er zijn wel bepaalde kenmerken en er is bij mij door een instituut wat daartoe bevoegd is al meerdere keren(om de zoveel jaar moet je voor een herkeuring om voor bepaalde dingen in aanmerking te blijven komen) vastgesteld.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_93605066
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:27 schreef Partyboy1991 het volgende:
Maar zijn jullie ( bijna ) allemaal autisten ofwat :O
Hmm.. eens even kijken. een duidelijke TT, een reeks, 75 stuks lang, toch vrij duidelijke posts..
Nee, dit is een circus 8)7

Ik ben geen autist, ik ben mens met de diagnose PDD-NOS ADHD gecombineerde type gesuperponeerd op een dystimische stoornis en qua persoonlijkheid moet er gedacht worden aan Borderline kenmerken. Zo staat het zwart op wit.

En jij?, op welke manier voelde jij je aangetrokken tot dit topic?
-weg-
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:54:40 #119
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93605256
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:51 schreef Auti het volgende:

[..]

Hmm.. eens even kijken. een duidelijke TT, een reeks, 75 stuks lang, toch vrij duidelijke posts..
Nee, dit is een circus 8)7

Ik ben geen autist, ik ben mens met de diagnose PDD-NOS ADHD gecombineerde type gesuperponeerd op een dystimische stoornis en qua persoonlijkheid moet er gedacht worden aan Borderline kenmerken. Zo staat het zwart op wit.

En jij?, op welke manier voelde jij je aangetrokken tot dit topic?
Algemene interesse denk ik ;)
pi_93606424
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:54 schreef Partyboy1991 het volgende:

[..]

Algemene interesse denk ik ;)
Volgende maand is de autisme week, kan iedereen helemaal los :Y

Wie was er al op de hoogte en wie gaat er wat doen?
-weg-
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:21:05 #121
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_93606874
Autismeweek? Das een goede reden om elke avond lekker te zuipen in de kroeg en m'n wingman allemaal vrouwen mijn kant op te laten sturen. Want als ik aangeschoten ben schijn ik makkerlijker benaderbaar en symphatieker te zijn. :P
pi_93606915
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
Heel veel succes. :*
Dankje wel, ik ga hier echt heel veel tijd energie en alles in steken. Als het moet ben ik zelfs nog bereid om met mijn kop op tv te komen, ik heb héél wat bewijzen en alles verzameld en ik zou gek zijn als ik niet doe, en sowieso echt gestoord worden. Ik kan dit niet accepteren en dat is niet eens een gekke gedachte, het kost alleen heel veel energie en levert heel veel stress op, maar ik MOET het doen.
-weg-
pi_93606972
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:21 schreef von_Preussen het volgende:
Autismeweek? Das een goede reden om elke avond lekker te zuipen in de kroeg en m'n wingman allemaal vrouwen mijn kant op te laten sturen. Want als ik aangeschoten ben schijn ik makkerlijker benaderbaar en symphatieker te zijn. :P
http://www.autismeweek.nl/

zitten leuke opties tussen, vorig jaar deed ik niets.. dit jaar wil ik wel eens rondsnuffelen. Je weet maar nooit.
-weg-
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:12:47 #124
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_93610255
Neej maar ik ben zelf ook autist maar kan 't niet snappen dat jullie daar zo 'open' over zijn. Ik beschouw het liever als een ziekte en bijna niemand weet dus ook dat ik t heb ( wat een openbaring)
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:15:02 #125
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_93610428
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:12 schreef Partyboy1991 het volgende:
Neej maar ik ben zelf ook autist maar kan 't niet snappen dat jullie daar zo 'open' over zijn. Ik beschouw het liever als een ziekte en bijna niemand weet dus ook dat ik t heb ( wat een openbaring)
Kijk das nou eventjes makkelijk inkoppertje.
Ik zeg altijd ik HEB autisme ik BEN HET NIET!
En verder mensen moeten je nemen zoals je bent en doen ze dat niet dan ben jij beter waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')