Ik ben afgestudeerd als webdesinger en kunstenaar, maar van dat eerste weet ik uit ervaring dat ik dat gewoon niet trek en met dat tweede kun je sowieso niet leven.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Ver, ver beneden het niveau om de opleiding terug te verdienen. Dat is dan ook nooit gelukt. En zelfs dan geen enkele baantje kunnen behouden.![]()
Maar goed, dat is ook voorgoed geweest.
ICT is een zeer intensieve branche inderdaad. Qua druk en zeerxkennisintensief . De dynamiek is groot. Ik snap absoluut dat je het niet kan trekken, daar hoef je niet voor te schamenquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:35 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik ben afgestudeerd als webdesinger en kunstenaar, maar van dat eerste weet ik uit ervaring dat ik dat gewoon niet trek en met dat tweede kun je sowieso niet leven.
Er is in het leven niets ergers dan mensen die hun handelen alleen maar erop uitrichten om erkenning van anderen te krijgen, door bijvoorbeeld de "Leitkultur" te volgen in alle aspecten van hun leven. Dezelfde interesse's, dezelfde manieren om zich te uiten (bijv. kleding) en alles wat anders is is per definitie "eng" en wordt verstoten uit de groep.quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:17 schreef Auti het volgende:
Sorry als ik weer eens in mijn eentje lul, is ook niet voor het eerst en ik zal vast wel weer niet begrepen worden of dat mensen het verkeerd opvatten. Story of my life, en ik trek het bijzonder slecht.. En dáárom lukt het mij keer op keer niet om mee te kunnen draaien. En ik vind het niet erg om anders te zijn, ik hou juist van anders. Maar het past niet meer in de "maatschappij" en dat is echt achterlijk!
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er is in het leven niets ergers dan mensen die hun handelen alleen maar erop uitrichten om erkenning van anderen te krijgen, door bijvoorbeeld de "Leitkultur" te volgen in alle aspecten van hun leven. Dezelfde interesse's, dezelfde manieren om zich te uiten (bijv. kleding) en alles wat anders is is per definitie "eng" en wordt verstoten uit de groep.
Tijdens mijn studie merk ik die schifting enorm, er zijn een hele groep mensen die mij niks vinden puur omdat ik mij anders kleed en wat anders gedraag. Waar de meeste studenten op casual en de "het kan me niets schelen" attitude uitgericht zijn, heb ik wat mijn manier van uiten d.m.v. kleding e.d. een erg klassieke smaak. En het feit dat ik mij netjes kleed en ook nog wat fatsoensnormen vertoon stoot schijnbaar veel mensen tegen het hoofd, en ik merk bij deze mensen dan ook een afwijzende houding jegens mij.
Maar daar sta ik boven, ik heb niet de erkenning van anderen nodig. En gelukkig is er nog die enkeling die ook zijn eigen identiteit heeft, met zulke mensen kan ik dan meestal uitstekend opschieten. Dan maakt het niet uit of die persoon anders is dan ik (ik ben eerder kakker, maar ben ook bevriend met bijv. gothics / punkers die normaalgesproken mensen zoals mij niet in hun kring hebben).
En voor die mensen die dan een minachtende houding tegenover mij hebben heb ik slechts hoongelach over, als ik ze kan raken dan haal ik ook fel uit. Wat was dat genieten toen de carrierebitch zat te janken dat ze zo moeilijk een stage kon krijgen en ik antwoordde: "heb je geen contacten dan?", waarbij ik terloops vertelde dat ik als "trage student" op die manier een leuke stage binnen een topbedrijf had geregeld.
Ze liet het niet merken, maar onderhuids was ze enorm kwaad. En ik had mijn doel bereikt, de mensen die op mij neer kijken compleet over de zeik gekregen en laten weten waar hun plek was. Van dat soort mensen op hun nummer zetten, wat kan ik daarvan genieten.
Het is nog niet helemaal officieel dus ik weet ook niet wat of hoe de reactie van hat UWV zal zijn, maar feit is dat de kans van slagen nihil is. Ook bij het ICT bedrijf was het met geen mogelijkheid vol te houden, anders had ik er nog wel gewerkt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:23 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Wat vreemd dat je IRO is stopgezet. Zag UWV geen mogelijkheden meer? Als de Wajong nu al was aangescherpt had je misschien nog wel bij dat ICT-bedrijf gewerkt, zij het met bloed, zweet en tranen.
Mooi om te lezen dat er wel degelijk mensen zijn met ADD of autisme die succesvol zijn, en dat je je door hen laat inspireren. Heb je een zwak voor mensen met AD(H)D of autisme? Sja, ambities... ik moet eerlijk zijn dat ik sommige mensen met ASS ook wel een beetje als voorbeeld hanteer om te kijken wat er mogelijk is. Normale mensen hebben bepaalde (zachte) competenties waar ik moeilijk aan zou kunnen doen.
Petje af dus dat je ondanks de ergst denkbare positie (de bijstand is er niets bij) hoop houdt!
+100quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er is in het leven niets ergers dan mensen die hun handelen alleen maar erop uitrichten om erkenning van anderen te krijgen, door bijvoorbeeld de "Leitkultur" te volgen in alle aspecten van hun leven. Dezelfde interesse's, dezelfde manieren om zich te uiten (bijv. kleding) en alles wat anders is is per definitie "eng" en wordt verstoten uit de groep.
Tijdens mijn studie merk ik die schifting enorm, er zijn een hele groep mensen die mij niks vinden puur omdat ik mij anders kleed en wat anders gedraag. Waar de meeste studenten op casual en de "het kan me niets schelen" attitude uitgericht zijn, heb ik wat mijn manier van uiten d.m.v. kleding e.d. een erg klassieke smaak. En het feit dat ik mij netjes kleed en ook nog wat fatsoensnormen vertoon stoot schijnbaar veel mensen tegen het hoofd, en ik merk bij deze mensen dan ook een afwijzende houding jegens mij.
Maar daar sta ik boven, ik heb niet de erkenning van anderen nodig. En gelukkig is er nog die enkeling die ook zijn eigen identiteit heeft, met zulke mensen kan ik dan meestal uitstekend opschieten. Dan maakt het niet uit of die persoon anders is dan ik (ik ben eerder kakker, maar ben ook bevriend met bijv. gothics / punkers die normaalgesproken mensen zoals mij niet in hun kring hebben).
En voor die mensen die dan een minachtende houding tegenover mij hebben heb ik slechts hoongelach over, als ik ze kan raken dan haal ik ook fel uit. Wat was dat genieten toen de carrierebitch zat te janken dat ze zo moeilijk een stage kon krijgen en ik antwoordde: "heb je geen contacten dan?", waarbij ik terloops vertelde dat ik als "trage student" op die manier een leuke stage binnen een topbedrijf had geregeld.
Ze liet het niet merken, maar onderhuids was ze enorm kwaad. En ik had mijn doel bereikt, de mensen die op mij neer kijken compleet over de zeik gekregen en laten weten waar hun plek was. Van dat soort mensen op hun nummer zetten, wat kan ik daarvan genieten.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:34 schreef Partyboy1991 het volgende:
O god krijgen we weer die mensen die alleen het 'stereotype' autist zien met blokken geordend op kleur en weet ik t allemaal
Krijg de teru
Think different.quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat eerste is niet waar. Dat komt imho vanuit Amerika. Wij waren ooit dat uber vriendelijke molenvolkje op klompen waarbij je kon aankloppen om een kopje suiker. Dát is hollands. Niet dat multiculturele en hip moderne quasi protestante nepvolk.
Dat laatste stukje ben ik het volwaardig mee eens, solidair is een mooi verloren woord.
Onze geschiedenis is niet vlekkeloos, de VOC mentalitiet wat die knurft ophekelde was echt een mooi voorbeeld. Maar die kant moeten we niet opgaan.
Nederland was nuchter, járen lang.. totdat, en daar moet ik zelf ook nog achter komen.. waar ligt de fout? Vandaag is toch stemdag? ik heb godzijdank geen stempas mogen ontvangen, leuke bijkomstigheid van dat trage achterlijke systeem. Maar ik zou nooit en te nimmer meer stemmen, puur uit principe. Lebbis heeft daar de allermooiste verklaring voor en ik ben het meer dan grondig met hem eens. Die bewering komt dan niet puur uit mijn eigen zak maar ik kan het zelf niet beter verwoorden.
Wát een nare mensen..
"Wat dat betreft geef ik Extince groot gelijk; beter hang ik in mijn eenjte...
scheelt een hoop gezeik"
Gatverdamme wat ben ik zuur. Ik heb geen VOC mentaliteit..
Godzijdank, want dan had ik op zeker vastgezeten of TBS...
Sorry als ik weer eens in mijn eentje lul, is ook niet voor het eerst en ik zal vast wel weer niet begrepen worden of dat mensen het verkeerd opvatten. Story of my life, en ik trek het bijzonder slecht.. En dáárom lukt het mij keer op keer niet om mee te kunnen draaien. En ik vind het niet erg om anders te zijn, ik hou juist van anders. Maar het past niet meer in de "maatschappij" en dat is echt achterlijk!
AAAAARGHHHH!!!!!
Goede keus hoor, PvdA.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:53 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden met autisme hebben misschien ook wel veel overeenkomsten. Ik weet bijna zeker dat ik herkenning blijf vinden in mensen met Asperger. Zelfs al zou ik verder groeien qua carrière, dan nog heb ik na mijn werk weinig energie om nog van alles te doen (en wie vinden daar herkenning in? Vooral ASS-ers).
Wat dat vooruitzicht op het luxe leven betreft, had je ten tijde van je studie eigenlijk al Asperger (lees: een diagnose) of ben je daar in een later stadium achtergekomen? Het schijnt hoe later de diagnose, hoe moeilijker het te verwerken is.
Een prachtnetwerk is leuk en interessant. Maar je hebt ook tijd en energie nodig om het te onderhouden. Ideaal als het netwerk in je werkkring ligt, want dan ben je die tijd toch al kwijt![]()
Net gestemd
Nog niet eens zon eenvoudige keuze. Een overheid kan via inkomenspolitiek moeilijk voor de belangen van sterk uiteenlopende groepen opkomen. Omdat de VVD sterk voor mensen met hoge(re) inkomens in het bedrijfsleven opkomt en fors wil bezuinigen op de overheid, viel die partij meteen af.
Mijn keuze viel op de PvdA, omdat die partij ook een aanvaardbare levenstandaard waarborgt voor mensen die wel hun mogelijkheden benutten, maar het financieel toch krap hebben.
Gaat ie sorry zeggenquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Think different.(dat is het stukje dat ik van the USA hou, maar daar houdt het ook meteen weer bij op) We zouden dat hier veel vaker moeten doen of lieve gezegd ook moeten tolereren.
En praat gerust hier in je eentje, het mag van mij gerust.
Ik blijf ongerust over het politieke klimaat dat overwegen recht en neoliberaal is.![]()
Geef mij inderdaad veel liever het Nederland tot en met de 80-er jaren.
Sorry voor mijn late reactie (overflow tot en met door alle prikkels. )
Hoe kan jij aan jezelf merken dat je autist bent dan? Zeggen mensen wel eens: Waarom doe je dit of dat ..?quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:44 schreef Raggingbull het volgende:
@partyboy ja ik wel.
Maar mensen wie komt het volgende wel bekend voor?
Je hebt de hele dag gezeur gehad overal en nergens zit niet lekker in je vel.
En plots is er een heel klein dingetje waar jij totaal van uit je dak gaat wat eigenlijk niet nodig is?
Ik had dit dus 2 dagen geleden hier marja...
Vroeg me af of er meer mensen waren die zich dit wel bekend in de oren lieten klinken.
Hmm.. eens even kijken. een duidelijke TT, een reeks, 75 stuks lang, toch vrij duidelijke posts..quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:27 schreef Partyboy1991 het volgende:
Maar zijn jullie ( bijna ) allemaal autisten ofwat
Algemene interesse denk ikquote:Op donderdag 3 maart 2011 19:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Hmm.. eens even kijken. een duidelijke TT, een reeks, 75 stuks lang, toch vrij duidelijke posts..
Nee, dit is een circus![]()
Ik ben geen autist, ik ben mens met de diagnose PDD-NOS ADHD gecombineerde type gesuperponeerd op een dystimische stoornis en qua persoonlijkheid moet er gedacht worden aan Borderline kenmerken. Zo staat het zwart op wit.
En jij?, op welke manier voelde jij je aangetrokken tot dit topic?
Volgende maand is de autisme week, kan iedereen helemaal losquote:
Dankje wel, ik ga hier echt heel veel tijd energie en alles in steken. Als het moet ben ik zelfs nog bereid om met mijn kop op tv te komen, ik heb héél wat bewijzen en alles verzameld en ik zou gek zijn als ik niet doe, en sowieso echt gestoord worden. Ik kan dit niet accepteren en dat is niet eens een gekke gedachte, het kost alleen heel veel energie en levert heel veel stress op, maar ik MOET het doen.quote:
http://www.autismeweek.nl/quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:21 schreef von_Preussen het volgende:
Autismeweek? Das een goede reden om elke avond lekker te zuipen in de kroeg en m'n wingman allemaal vrouwen mijn kant op te laten sturen. Want als ik aangeschoten ben schijn ik makkerlijker benaderbaar en symphatieker te zijn.
Kijk das nou eventjes makkelijk inkoppertje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:12 schreef Partyboy1991 het volgende:
Neej maar ik ben zelf ook autist maar kan 't niet snappen dat jullie daar zo 'open' over zijn. Ik beschouw het liever als een ziekte en bijna niemand weet dus ook dat ik t heb ( wat een openbaring)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |