abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:39:54 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93296934
Momenteel is het werptijd in mijn vriendengroep, waar er eerst nog maar 2 een kindje hebben zijn er nu 4 dames uit mijn vriendengroep zwanger.

Dat maakt mij natuurlijk wel een beetje bang; ik ben een vrijgezel en ik ga iedere week 1 of meerdere keren op stap. ik ben bang dat onze wekelijkse stapavondjes zullen vervallen in gezeik over oppas en dat ik het vort met andere mensen moet gaan doen.

Ervaringen zijn welkom; hoe hebben de kindjes in uw vriendengroep je vriendengroep veranderd?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:56:19 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93297328
Same here, maar niet zoveel last van.
Je moeder is een hamster
pi_93297456
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:39 schreef Maanvis het volgende:
Momenteel is het werptijd in mijn vriendengroep, waar er eerst nog maar 2 een kindje hebben zijn er nu 4 dames uit mijn vriendengroep zwanger.

Dat maakt mij natuurlijk wel een beetje bang; ik ben een vrijgezel en ik ga iedere week 1 of meerdere keren op stap. ik ben bang dat onze wekelijkse stapavondjes zullen vervallen in gezeik over oppas en dat ik het vort met andere mensen moet gaan doen.

Ervaringen zijn welkom; hoe hebben de kindjes in uw vriendengroep je vriendengroep veranderd?
Vergeet het maar, je bent ze kwijt. Heb je weleens overwogen dat het misschien een samenzwering is om van je af te komen? Straks zitten ze allemaal ervaringen te delen en te lachen zoals je alleen kunt lachen als je het hebt meegemaakt. Je valt buiten de boot en zal langzaam wegkwijnen voordat je in een dronken bui besluit om je te laten bevruchten door de eerste de beste man met een goed physique en goede genen, zodat je weer aansluiting kunt vinden. Hopend dat alles weer normaal zal worden. :'(

Nee serieus, dat ligt toch helemaal aan je vriendengroep en hoe de partners op dit moment al met elkaar omgaan. In mijn vriendengroep heeft het weinig verschil gemaakt voor de meeste stelletjes, al is er wel de enkeling die je een stuk minder ziet.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:01:29 #4
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_93297490
quote:

Sterkte. Op een gegeven moment gaan de gesprekken alleen nog maar over kleine roosje/daantje/floortje/joostje etc, of het aanschaffen van facliteiten voor. Het lijkt wel of -met name de dames- alle interesse voor andere gespreksonderwerpen verliezen.

In mijn geval, hoewel het nog lang niet al mijn vrienden betreft, zie ik nu al de avonden lang keten of doorbomen over politiek and such en eigenlijk überahupt het bestormen van een kroeg verworden tot een herinnering. De laatste is op zich logisch, maar god, dat eindeloze gelul over kinderen. Kill me.

Daar komt nog bij dat het begrip voor jouw levensstijl af zal nemen. In mijn geval wederom de dames die daar het grootste punt van maken. "Wordt het niet eens tijd dat jij ook.." De heren begrijpen het wel, maar kunnen natuurlijk weinig anders dan een beetje meelullen met vrouwlief, in de hoop dat ze er nog op mogen die avond.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:09:09 #5
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_93297667
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Sterkte. Op een gegeven moment gaan de gesprekken alleen nog maar over kleine roosje/daantje/floortje/joostje etc, of het aanschaffen van facliteiten voor. Het lijkt wel of -met name de dames- alle interesse voor andere gespreksonderwerpen verliezen.

In mijn geval, hoewel het nog lang niet al mijn vrienden betreft, zie ik nu al de avonden lang keten of doorbomen over politiek and such en eigenlijk überahupt het bestormen van een kroeg verworden tot een herinnering. De laatste is op zich logisch, maar god, dat eindeloze gelul over kinderen. Kill me.

Daar komt nog bij dat het begrip voor jouw levensstijl af zal nemen. In mijn geval wederom de dames die daar het grootste punt van maken. "Wordt het niet eens tijd dat jij ook.." De heren begrijpen het wel, maar kunnen natuurlijk weinig anders dan een beetje meelullen met vrouwlief, in de hoop dat ze er nog op mogen die avond.
Ja dit dus.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:23:36 #6
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_93298003
TS, ik ga wel met je stappen hoor.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:24:12 #7
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_93298018
quote:
Als je al kan afspreken met ze, dan is het bij hen thuis. Als het met een hele groep is, dan is het een tuinfeest met alle kroost erbij waarbij je nonstop geacht wordt mee te doen met het "wat spelen ze leuk met elkaar hè?" en iedere zin waar je aan begint wordt per definitie onderbroken door een bijzonder geïnteresseerd "Nééé schat, daar mag je niet aan zitten, kom maar even hier dan veeg ik je vieze neus even af, en niet alles in je mond stoppen."
En even voor de goede orde: dat was dan niet tegen jou.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:38:44 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93300378
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:58:22 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_93303056
quote:

[..]

Nog erger zijn de heren die zich stiekem jaloers voelen en daarom actief mee doen met hun vrouw met het jouw overtuigen ook kiddies te nemen.

Maarja you are screwed. Je vrienden zitten zometeen in een andere "levensfase".
Vriendschappen verwateren nogal eens op die momenten.
pi_93309621
Vaak groei je uit elkaar. Helaas.
pi_93310516
De feesten thuis zijn meestal nog wel tof merk ik (als de kids naar bed zijn), maar stappen...
pi_93311915
Enige oplossing: zoek nieuwe vrienden. Deze ben je kwijt.
For great justice!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:49:09 #13
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_93313212
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:21 schreef Q. het volgende:
Klopt.

Let's face it. Zodra je kinderen krijgt is je leven OVER! Aftellen tot je dood. Je verwordt tot een suffe burgerlijke loser die alleen denkt in Ikea-termen. Nooit meer lekker een weekendje weg met je maten. Nooit meer dronken de kroeg in en jezelf misdragen. Nooit meer met je matties naar het stadion...

Fuck it! Uitstellen die hap! Maanvis, zoek dus nieuwe vrienden.
Gourmetten of steengrillen?
pi_93316323
Lijkt me sowieso iets om met je vrienden te bespreken. Vertel hoe je er over denkt en waar je bang voor bent. Mochten ze na het komt van hun kindje helemaal geen zin meer hebben in stappen, dan weten ze ook gelijk waarom jij afstand van hen neemt.
signatuurloos
pi_93320363
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 18:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Lijkt me sowieso iets om met je vrienden te bespreken. Vertel hoe je er over denkt en waar je bang voor bent. Mochten ze na het komt van hun kindje helemaal geen zin meer hebben in stappen, dan weten ze ook gelijk waarom jij afstand van hen neemt.
Ja, omdat verse ouders over het algemeen aan allerlei andere dingen dan het kind denken O-)
pi_93320489
quote:
QFT

Kinderen tasten je vriendschappen aan, daar kan je niet tegen doen. Hoewel ik zelf nog niet in de kinderleeftijd zit, merk ik het aan de relatie met mijn neef. Die heeft 2 dochters en het is onmogelijk om nog samen met hem wat diepere gesprekken te voeren, die kutkoters bleren overal doorheen en vragen constant aandacht.

Het erge is dat hij het zelf niet doorheeft en compleet idolaat van zijn kinderen is, ik moet hem dus letterlijk dwingen met mij naar een restaurant te gaan ZONDER z'n kinderen (die wil hij dan steeds meenemen) zodat we tenminste nog wat zakelijke dingen fatsoenlijk kunnen bespreken, op z'n thuiskantoor is dat onmogelijk.

Wat trouwens nog meer stoort is dat kinderen opeens alle ruimte moeten krijgen en dat alles ervoor moet wijken, "het zijn immers kinderen en daar moet je begrip voor hebben". :r

Eén ding is zeker, ik ben gewaarschuwd voor twee, kinderen zullen er bij mij nooit komen. :|W
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:45:02 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_93322400
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:04 schreef von_Preussen het volgende:
Het erge is dat hij het zelf niet doorheeft en compleet idolaat van zijn kinderen is, ik moet hem dus letterlijk dwingen met mij naar een restaurant te gaan ZONDER z'n kinderen (die wil hij dan steeds meenemen) zodat we tenminste nog wat zakelijke dingen fatsoenlijk kunnen bespreken, op z'n thuiskantoor is dat onmogelijk.

Wat trouwens nog meer stoort is dat kinderen opeens alle ruimte moeten krijgen en dat alles ervoor moet wijken, "het zijn immers kinderen en daar moet je begrip voor hebben". :r

Eén ding is zeker, ik ben gewaarschuwd voor twee, kinderen zullen er bij mij nooit komen. :|W
Evolutie is een krachtig mechanisme ;) Het is logisch dat ouders hun kinderen boven alles plaatsen.
Dat gaat pas weer over als de kinderen ouder zijn. Maarja dan is het meestal al te laat.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:27:28 #18
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_93342014
quote:
Kwijt is een groot woord, maar ja er gaat veel veranderen. Ze gaan hun leven om hun kinderen heen bouwen, en met hun vrienden met kinderen vooral over kinderen praten.
Daar zal jij buiten gaan vallen...
Hoe dan ook gaan ze minder tijd hebben voor jou en je losse stapavondjes, sorry :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 26 februari 2011 @ 14:18:16 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_93347313
Nergens last van met m'n vrienden die kinderen hebben. :)
Zou ik dan geluk hebben?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:35:42 #20
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_93347876
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:18 schreef Netsplitter het volgende:
Nergens last van met m'n vrienden die kinderen hebben. :)
Zou ik dan geluk hebben?
Waarschijnlijk heb jij dan vrienden die het snappen. Ik ken er zat waarbij het anders is gegaan.
Die mensen lijken in een soort van permanente coma te geraken, nadat de kids zijn geboren.
pi_94712890
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Die mensen lijken in een soort van permanente coma te geraken, nadat de kids zijn geboren.
Dit dus. Ik vroeg me al af of ik de enige was die zich hier aan ergerde :)
pi_94713116
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:16 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ik heb nu 1 vriendenstel die net geworpen heeft en 1 die op het punt staat te werpen. Die zitten nu met elkaar te praten en op te scheppen op FB hoe heerlijk het is om burgelijk te zijn :|W
pi_94713122
Note to self: Nooit zo worden als bovengenoemde gevallen... :{
pi_94714134
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik heb nu 1 vriendenstel die net geworpen heeft en 1 die op het punt staat te werpen. Die zitten nu met elkaar te praten en op te scheppen op FB hoe heerlijk het is om burgelijk te zijn :|W
Zo herkenbaar :) over hoe geweldig het burgerlijk leventje nou wel niet is zonder te beseffen dat ze de komende 5 decennia met niemand anders sex zullen hebben. geen spanning, geen risico's; het enige wat mis kan gaan in dat leventje is hun Floortje of Joostje die van een fiets pleurt :{ :r
  maandag 28 maart 2011 @ 15:26:52 #25
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94715791
Ik ben echt blij dat ik geen kinderen heb en ze ook niet hoef.

Is ook niet nodig, jullie verwekken er genoeg :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94715799
De vriendin van een vriend van mij is praktisch een kind en die vriend zie ik nu al nooit meer bij het stappen :')

Vraag me af hoe dat gaat mochten ze ooit kinderen krijgen.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:01:54 #27
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_94717478
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:50 schreef Weissman het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :) over hoe geweldig het burgerlijk leventje nou wel niet is zonder te beseffen dat ze de komende 5 decennia met niemand anders sex zullen hebben. geen spanning, geen risico's; het enige wat mis kan gaan in dat leventje is hun Floortje of Joostje die van een fiets pleurt :{ :r
Je beseft dat je nu precies hetzelfde doet als zij he?
pi_94718749
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je beseft dat je nu precies hetzelfde doet als zij he?
Hoe zie je dat?
pi_94718844
quote:

De ouders in de vriendengroep zie je nog maar een paar keer per jaar en dat is vaak nog op vrij tamme feestjes. Stappen met ze? Mjah, een keer of 2 per jaar bij de wat wildere exemplaren. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_94719201
De stelletjes bij ons in de groep die één of meerdere kinderen hebben zien we tegenwoordig alleen nog maar op een aantal verjaardagen. Iets gezamelijks plannen voor bijvoorbeeld in het weekend, met zijn allen stappen, of uit eten is een organisatorische ramp geworden. Tegenwoordig prikken we 3 data, mailen dat door, krijgen we antwoord dat ze op alle drie de datums niet kunnen dan hebben ze pech.

quote:

[..]

Bovenstaande dikgedrukte is ook zo waar. Ik loop al jaren te verkondigen dat ik geen kinderen wil, er niet mee om kan gaan en dat ook niet wil. Afgelopen weekend een verjaardag gehad waarbij dus ook een zwanger stel aanwezig was, en dan zijn ze kwaad omdat je minder interesse in hun zwangerschap toont dan een ander :')
  maandag 28 maart 2011 @ 16:40:46 #31
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_94719490
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hoe zie je dat?
Zij leiden een burgerlijk leventje en hemelen dat op om zichzelf beter te voelen, hij leidt geen burgerlijk leventje en kraakt dat af om zichzelf beter te voelen.
pi_94719700
...Enige optie ies een vrouw zoeken en die bezwangeren. Hoor je er ook nog bij *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 28 maart 2011 @ 16:47:39 #33
118585 Crutch
pi_94719854
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:44 schreef seasushi het volgende:
...Enige optie ies een vrouw zoeken en die bezwangeren. Hoor je er ook nog bij *O*
Neuken? :@
Je moeder is een hamster
pi_94720021
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:40 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zij leiden een burgerlijk leventje en hemelen dat op om zichzelf beter te voelen, hij leidt geen burgerlijk leventje en kraakt dat af om zichzelf beter te voelen.
Ik weet niet of ik hierop wel moet ingaan of niet.

Ik verafschuw alleen een bepaald gedrag en denk-patroon en kots op de mensen die dit zelf niet door hebben. Daar erger ik me aan, dat mensen de saaiheid negeren, ontkennen door het zo te verbloemen. Diep van binnen weten zij dit ook wel denk ik. Maar hoezo stoort dit je en hoe kan je in godsnaam vergelijkingen zien ? :?
pi_94720924
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:40 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, omdat het de waarheid is. Een burgelijk leventje IS minder dan een niet-burgelijk leven. Ik voel me gelukkig omdat ik geen burgelijk leven heb, niet omdat ik mensen met een burgelijk leven kan uitlachen.
pi_94721608
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, omdat het de waarheid is. Een burgelijk leventje IS minder dan een niet-burgelijk leven. Ik voel me gelukkig omdat ik geen burgelijk leven heb, niet omdat ik mensen met een burgelijk leven kan uitlachen.
Jij snapt er echt de ballen van :'). Dat is toch allemaal subjectief.

En WTF is burgerlijk? Dat je je leven goed voor elkaar hebt, huisje boompje beestje? Wat is daar in godsnaam minder aan dan dat niet hebben. Ieder z'n eigen invulling van zijn leven, toch? Lekker kortzichtig ben je.
pi_94721776
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:22 schreef Dubbr het volgende:

[..]

Jij snapt er echt de ballen van :'). Dat is toch allemaal subjectief.

En WTF is burgerlijk? Dat je je leven goed voor elkaar hebt, huisje boompje beestje? Wat is daar in godsnaam minder aan dan dat niet hebben. Ieder z'n eigen invulling van zijn leven, toch? Lekker kortzichtig ben je.
Huisje boompje beestje, je blijdschap halen uit het inruilen van je golf voor een espace. Van in de tuin zitten terwijl je vriend bloemetjes plant, 3x per jaar nog eens in de kroeg komen, alleen de vrienden overhouden die zelf ook koters hebben. Dat is burgelijk en daar wordt een mens niet echt gelukkig van. Heeft niks met subjectief of kortzichtig te maken.
pi_94722847
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:27 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Huisje boompje beestje, je blijdschap halen uit het inruilen van je golf voor een espace. Van in de tuin zitten terwijl je vriend bloemetjes plant, 3x per jaar nog eens in de kroeg komen, alleen de vrienden overhouden die zelf ook koters hebben. Dat is burgelijk en daar wordt een mens niet echt gelukkig van.
:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94723541
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:52 schreef Dubbr het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat me raden, 2.4 kids, een hond en een stationwagen?
  maandag 28 maart 2011 @ 18:10:52 #40
141482 Q.
JurassiQ
pi_94723605
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Of dat als wens. En vergeet Almere niet. Ver weg van de plekken waar Het Leven is. :7
For great justice!
pi_94723640
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Plus geen uitzicht op enkele vorm van verbetering, vermoed ik.

Nu we toch als kortzichtig zijn bestempeld maakt het niet uit wat we zeggen; want wij zijn de onwetenden :')
pi_94723892
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:11 schreef Weissman het volgende:

[..]

Plus geen uitzicht op enkele vorm van verbetering, vermoed ik.

Nu we toch als kortzichtig zijn bestempeld maakt het niet uit wat we zeggen; want wij zijn de onwetenden :')
-_- Ik probeerde alleen een beetje inlevingsvermogen te tonen. Zelf haat ik ook het burgerlijke leventje. Ik kan me ergens, heel ver weg, alleen voorstellen dat iemand het wel leuk kan vinden.
En dit moet een serieus deel van FOK! voorstellen :') Stelletje mongolen.
pi_94724072
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:17 schreef Dubbr het volgende:

[..]

-_- Ik probeerde alleen een beetje inlevingsvermogen te tonen. Zelf haat ik ook het burgerlijke leventje. Ik kan me ergens, heel ver weg, alleen voorstellen dat iemand het wel leuk kan vinden.
En dit moet een serieus deel van FOK! voorstellen :') Stelletje mongolen.
Ik ben serieus. Ik heb al vele vrienden zien wegzakken in het burgelijke leventje, en hoe hard je ook roept dat zij het nu op een andere manier leuk hebben, het maakt niet uit. Ik zie de praktijk. Ik hoor van de jongens dat ze het stappen en de vrijheid wel missen. Ik hoor van de meiden dat zo'n kind wel erg veel aandacht vraagt. Naast natuurlijk alle positieve dingen. Ja, het burgelijke heeft een pluskant. Maar er is zelf officieel onderzoek gedaan naar of je gelukkiger wordt van kids en daaruit blijkt dat dat niet zo is.
pi_94725132
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:21 schreef stbabylon het volgende:
Ik ben serieus. Ik heb al vele vrienden zien wegzakken in het burgelijke leventje, en hoe hard je ook roept dat zij het nu op een andere manier leuk hebben, het maakt niet uit. Ik zie de praktijk. Ik hoor van de jongens dat ze het stappen en de vrijheid wel missen. Ik hoor van de meiden dat zo'n kind wel erg veel aandacht vraagt. Naast natuurlijk alle positieve dingen. Ja, het burgelijke heeft een pluskant. Maar er is zelf officieel onderzoek gedaan naar of je gelukkiger wordt van kids en daaruit blijkt dat dat niet zo is.
Dit dus.

@Dubbr

Ken jij iemand met een burgerlijk leven waar je jaloers op bent ? Of iemand met een burgerlijk leven die gelukkig is en tevredenheid uitstraalt ?

Ik niet. Ik zie alleen dikker wordende mensen die steeds meer bekrompen gaan denken en steeds vaker op safe gaan spelen door alle risico's in het leven te vermijden. Ik zie vrouwen veranderen in hysterische onzekere zorgzame wezens, ik zie mannen afdruipen tot bakfietspapa's.

Het ergste wat er met deze mensen gebeurd is dat ze door hun eigen wanhoop jou proberen te overtuigen dat een ''burgerlijk leventje'' he-le-maal het einde is. Een soort van extase, Nirvana. Vriendschappen, dromen, verlangens, de drang naar het leven als rock-ster en alle andere oerdriften worden onderdrukt (het liefst onder een bijbehorend buikje) en compleet genegeerd. Ze beseffen alleen niet dat je dit niet voor altijd kan onderdrukken. Dat je een hekel hebt aan hun ideeën en overtuigingen boeit hun niet. En luisteren naar jou doen ze ook niet omdat ze dan worden geconfronteerd met hun eigen beslissingen en de gevolgen daarvan. Juist dat is wat we proberen uit te leggen.

Ok, misschien overleven ze wel op die manier; ze zijn een stap verder gekomen in de evolutie (
:') ) door nageslacht op te voeden. Laten we zelfs zeggen dat ze door op zo een manier te leven geen spijt zullen hebben als ze 70 zijn.

Maar vergeet niet dat er steeds meer mensen zijn die dit nooit hebben gewild en nooit zullen willen.

Dan maar geen ''kids'' waar je over kan praten, of juist wel een keer nadenken over waar je dit jaar op vakantie naar toe zal gaan. Of dat er niemand is die om 6 uur het eten op tafel zet.

...wil iemand die mijn mening deelt dit afmaken ? ik ga mijn een paar van mijn primaire levensbehoeften voorzien
  maandag 28 maart 2011 @ 18:53:53 #45
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94725494
Zeg NEE tegen kinderen ^O^
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  maandag 28 maart 2011 @ 18:56:31 #46
118585 Crutch
pi_94725622
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:53 schreef Transport_Ink het volgende:
Zeg NEE tegen kinderen ^O^
Dan gaan ze huilen :')
Je moeder is een hamster
  maandag 28 maart 2011 @ 18:57:56 #47
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94725682
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:56 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dan gaan ze huilen :')
Is grappig :D
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94726088
Zoek kindervrije vrienden ^O^
  maandag 28 maart 2011 @ 19:06:55 #49
118585 Crutch
pi_94726173
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:57 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Is grappig :D
Met oordoppen in wel jah :')

Serieus, kinderen zijn brutaal en zinnig tegenwoordig.
Ik dacht dat ik erg was vroeger...
Je moeder is een hamster
  maandag 28 maart 2011 @ 19:08:05 #50
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94726228
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:05 schreef Culthit. het volgende:
Zoek kindervrije vrienden ^O^
Vrije kindervrienden :9~
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94726285
Als je zelf een kinderwens had was er geen probleem geweest, maar als jij als vrolijke vrijgezel (?) door het leven gaat dan kan je beter andere vrienden/mensen zoeken die net zo in het leven staan als jij. En dus geen mensen met kinderen.
pi_94726368
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:08 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Vrije kindervrienden :9~
Vrienden vrijen kinderen. ;(
  maandag 28 maart 2011 @ 19:11:04 #53
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94726402
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:10 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Vrienden vrijen kinderen. ;(
Alleen als ze heel volwassen zijn voor hun leeftijd :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  maandag 28 maart 2011 @ 19:13:15 #54
141482 Q.
JurassiQ
pi_94726510
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:
vrolijke vrijgezel (?)
Impliceert dat vraagteken dat jij niet gelooft dat vrijgezellen vrolijk kunnen zijn?
For great justice!
pi_94730196
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je zelf een kinderwens had was er geen probleem geweest, maar als jij als vrolijke vrijgezel (?) door het leven gaat dan kan je beter andere vrienden/mensen zoeken die net zo in het leven staan als jij. En dus geen mensen met kinderen.
Ja tuurlijk, gewoon even je oude vriendengroep na jaren overboord kieperen alsof het niks is _O-

(overigens zit ik wel in een relatie, bewust kinderloos :))
pi_94732408
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:16 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ja en niet alleen met kinderen.
Ik heb 'vrienden' die zodra ze in een relatie alleen al zitten, niks meer laten horen.
Prutsers. :')
pi_94734546
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:45 schreef Weissman het volgende:

[..]

Dit dus.

@Dubbr

Ken jij iemand met een burgerlijk leven waar je jaloers op bent ? Of iemand met een burgerlijk leven die gelukkig is en tevredenheid uitstraalt ?

Ik niet. Ik zie alleen dikker wordende mensen die steeds meer bekrompen gaan denken en steeds vaker op safe gaan spelen door alle risico's in het leven te vermijden. Ik zie vrouwen veranderen in hysterische onzekere zorgzame wezens, ik zie mannen afdruipen tot bakfietspapa's.

Het ergste wat er met deze mensen gebeurd is dat ze door hun eigen wanhoop jou proberen te overtuigen dat een ''burgerlijk leventje'' he-le-maal het einde is. Een soort van extase, Nirvana. Vriendschappen, dromen, verlangens, de drang naar het leven als rock-ster en alle andere oerdriften worden onderdrukt (het liefst onder een bijbehorend buikje) en compleet genegeerd. Ze beseffen alleen niet dat je dit niet voor altijd kan onderdrukken. Dat je een hekel hebt aan hun ideeën en overtuigingen boeit hun niet. En luisteren naar jou doen ze ook niet omdat ze dan worden geconfronteerd met hun eigen beslissingen en de gevolgen daarvan. Juist dat is wat we proberen uit te leggen.

Ok, misschien overleven ze wel op die manier; ze zijn een stap verder gekomen in de evolutie (
:') ) door nageslacht op te voeden. Laten we zelfs zeggen dat ze door op zo een manier te leven geen spijt zullen hebben als ze 70 zijn.

Maar vergeet niet dat er steeds meer mensen zijn die dit nooit hebben gewild en nooit zullen willen.

Dan maar geen ''kids'' waar je over kan praten, of juist wel een keer nadenken over waar je dit jaar op vakantie naar toe zal gaan. Of dat er niemand is die om 6 uur het eten op tafel zet.

...wil iemand die mijn mening deelt dit afmaken ? ik ga mijn een paar van mijn primaire levensbehoeften voorzien

Ik ken niet zo veel mensen met een burgerlijk leven eigenlijk :@
Was het alleen niet met jullie eens, ik erken nu echter jullie gelijk (:
pi_94735013
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:49 schreef Silenus het volgende:

[..]

Klopt.

Let's face it. Zodra je kinderen krijgt is je leven OVER! Aftellen tot je dood. Je verwordt tot een suffe burgerlijke loser die alleen denkt in Ikea-termen. Nooit meer lekker een weekendje weg met je maten. Nooit meer dronken de kroeg in en jezelf misdragen. Nooit meer met je matties naar het stadion...

Fuck it! Uitstellen die hap! Maanvis, zoek dus nieuwe vrienden.
Yup,

Tijden veranderen, mensen gaan andere dingen doen. Als je nachten niet kan doorslapen, dan ga je echt niet expres nog laat stappen..
Whatever...
pi_94743439
Alle vriendschappen zijn eindig helaas.
pi_94743517
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:21 schreef stbabylon het volgende:
Maar er is zelf officieel onderzoek gedaan naar of je gelukkiger wordt van kids en daaruit blijkt dat dat niet zo is.
Wetenschappelijk onderzoek naar iets dat per definitie zo subjectief als de pest is. Yeah, right.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 00:25:09 #61
230491 Zith
pls tip
pi_94745901
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:27 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Huisje boompje beestje, je blijdschap halen uit het inruilen van je golf voor een espace. Van in de tuin zitten terwijl je vriend bloemetjes plant, 3x per jaar nog eens in de kroeg komen, alleen de vrienden overhouden die zelf ook koters hebben. Dat is burgelijk en daar wordt een mens niet echt gelukkig van. Heeft niks met subjectief of kortzichtig te maken.
Speel je trouwens nog Warcraft?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_94749859
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:25 schreef Zith het volgende:

[..]

Speel je trouwens nog Warcraft?
Neen, zie ook niet waarom dat er iets mee te maken heeft.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:17:01 #63
141482 Q.
JurassiQ
pi_94749886
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:14 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Neen, zie ook niet waarom dat er iets mee te maken heeft.
Als mensen geen fatsoenlijke argumenten meer hebben in een discussie gaan ze allerlei zaken aandragen die niets met het hoofdonderwerp te maken hebben.
For great justice!
pi_94749896
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:17 schreef Q. het volgende:

[..]

Als mensen geen fatsoenlijke argumenten meer hebben in een discussie gaan ze allerlei zaken aandragen die niets met het hoofdonderwerp te maken hebben.
Ah zo ja. Beetje sneu :)
pi_94750092
ik begin niet aan kinderen, maar als 30-plusser als verstokte vrijgezel nog iedere week lazerus in de kroeg 16 jarige sletjes op proberen te pikken vind ik nog veel triester dan een 'burgelijk' leven :')

alsof je leven alleen leuk en spannend kan zijn als je met je 'maten' in de kroeg jezelf lam kan zuipen....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_94750164
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:34 schreef Leipo666 het volgende:
ik begin niet aan kinderen, maar als 30-plusser als verstokte vrijgezel nog iedere week lazerus in de kroeg 16 jarige sletjes op proberen te pikken vind ik nog veel triester dan een 'burgelijk' leven :')

alsof je leven alleen leuk en spannend kan zijn als je met je 'maten' in de kroeg jezelf lam kan zuipen....
Dat is nou precies hoe mijn stapavond eruit ziet! Hoe wist je dat zo correct :o

Het klopt precies :o
pi_94750308
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:40 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat is nou precies hoe mijn stapavond eruit ziet! Hoe wist je dat zo correct :o

Het klopt precies :o

die 2 keer per jaar dat ik mij in een kroeg begeef zie ik dat soort mensen. ik hoop dan altijd maar dat ze toevallig ook die 2 keer per jaar in dezelfde kroeg zijn en dat ze er niet nog steeds iedere week komen (net als toen we allemaal nog 16 waren :') )
pi_94750555
Ja, want elke vrijgezel gaat alleen maar diezelfde trieste kroegen als jij :')
Doe eens lief!
pi_94750590
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:05 schreef Prenzlauer het volgende:
Ja, want elke vrijgezel gaat alleen maar diezelfde trieste kroegen als jij :')
En niet iedereen met een relatie heeft kinderen. Het zijn niet alleen vrijgezellen die gaan stappen :)
pi_94750608
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:17 schreef Q. het volgende:

[..]

Ah, een Warcraft speler...
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:09:04 #71
141482 Q.
JurassiQ
pi_94750620
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 09:08 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ah, een Warcraft speler...
Niet eens!
For great justice!
pi_94750726
Ik ken tot nu toe twee soorten 'ouders': zij niet over niets anders meer kunnen praten en zij die (bah, wat een nare kreet, maar toch :') : ) 'no-nonsense' ouders zijn en beseffen dat niet iedereen op kinderen zit te wachten en ze zelf ook nog een identiteit hebben.

Met de laatste groep mensen ga ik graag om, de andere groep mensen: nope, dat contact verwatert.. en ik vind 't ook helemaal niet erg, want je bent dan duidelijk uit elkaar gegroeid, zeg maar...

Burgerlijkheid.. ach, op kinderen na ben ik ook vrij burgerlijk: getrouwd, huisje, ga niet veel uit en vind 't heerlijk om in 't weekend gewoon lekker op de bank 'n film te kijken en niets te doen. O+ Heerlijk O+, alleen die kinderen hoeven voor mij dus niet. En prima als 'n ander dat wel wil, maar als dat inhoudt dat hun hele leven alleen nog maar om de kinderen draait, dan wil ik daar geen onderdeel meer van zijn, wat makkelijk gaat juist OMDAT hun leven alleen nog maar om kinderen draait :P
Ja doei.
pi_94750878
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yup,

Tijden veranderen, mensen gaan andere dingen doen. Als je nachten niet kan doorslapen, dan ga je echt niet expres nog laat stappen..
Ik denk inderdaad dat dit wel een van de grote problemen is ja :D

Als aanstaande ouder ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat ja; maar ik hoop dat ik nog wel wat energie heb om zo nu en dan nog eens in een café te komen eerlijk gezegd..

Maar vooralsnog ben ik van mening dat je echt niet alles hoeft te laten als je kinderen hebt; je moet alleen concessies doen; ja samen met mijn vrouw tot de late uurtjes de kroeg in kan lastig worden, maar met mijn vrienden moet lukken als zij thuis blijft. Dat kan natuurlijk ook andersom; dat ik een keertje thuis blijf en zij lekker losgaat.

En ja dat gelul over kinderen kan soms behoorlijk irritant zijn; maar ik snap ook wel dat dat jonge ouders bezig houdt. Ik hoop alleen dat als ik iets te enthousiast ben erover; mijn vrienden het ff zeggen.

Wat dat betreft is het ook gewoon tolerantie van beide kanten; de mensen met kinderen moeten niet teveel zwelgen in het ouderschap, en de "vrijgezellen" niet teveel in het niet-ouderschap.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 maart 2011 @ 09:30:35 #74
13368 NiGeLaToR
pi_94750975
quote:
Respect! 4 zwanger? Wat een feesten zul jij gehad hebben :+

Maare, wordt jij dan zo'n oude alleenstaande vrijer die 'geen afscheid kan nemen van z'n vrijheid' en nog elk weekend als 40-jarige hip gaat staan te doen in de lokale dicso?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:36:29 #75
141482 Q.
JurassiQ
pi_94751088
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 09:30 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Respect! 4 zwanger? Wat een feesten zul jij gehad hebben :+

Maare, wordt jij dan zo'n oude alleenstaande vrijer die 'geen afscheid kan nemen van z'n vrijheid' en nog elk weekend als 40-jarige hip gaat staan te doen in de lokale dicso?
Het ligt er ook wel aan waar je woont, in mijn oude dorp zitten nog een paar van die vrienden van vroeger als enige singles in het hele dorp, dat is best zielig. Maar in een grote stad zoals Utrecht of Amsterdam waar de helft van de mensen single is is dat veel minder een probleem. Minder "zielig". 8-)
For great justice!
  FOK!fotograaf dinsdag 29 maart 2011 @ 09:43:15 #76
13368 NiGeLaToR
pi_94751237
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:36 schreef Q. het volgende:

[..]

Het ligt er ook wel aan waar je woont, in mijn oude dorp zitten nog een paar van die vrienden van vroeger als enige singles in het hele dorp, dat is best zielig. Maar in een grote stad zoals Utrecht of Amsterdam waar de helft van de mensen single is is dat veel minder een probleem. Minder "zielig". 8-)
Ghe, ik vind het ook niet zielig, maar klagen dat mensen kinderen krijgen is op z'n minst slecht voor je pensioen :+ Zeker als je alleen oud wordt, ben je afhankelijk van andermans kinderen als je wat ouder wordt ;)
pi_94751400
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ghe, ik vind het ook niet zielig, maar klagen dat mensen kinderen krijgen is op z'n minst slecht voor je pensioen :+ Zeker als je alleen oud wordt, ben je afhankelijk van andermans kinderen als je wat ouder wordt ;)
Tegen die tijd niet meer als we zo doorgaan hoor! :D

Mijn kinderen gaan gewoon lekker alleen voor mij zorgen; ik heb dan niet voor niets jaren dat gezeik van die singels moeten aanhoren! 8-)
pi_94751763
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Hihi, zo leuk he, dat naive optimisme van sommige mensen. Alsof het huidige pensioensysteem houdbaar is (met of zonder kinderen) _O-

Ik spaar zelf ook voor als ik oud ben, dat is het enige waar je echt op aan kan :)
pi_94753175
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ken tot nu toe twee soorten 'ouders': zij niet over niets anders meer kunnen praten en zij die (bah, wat een nare kreet, maar toch :') : ) 'no-nonsense' ouders zijn en beseffen dat niet iedereen op kinderen zit te wachten en ze zelf ook nog een identiteit hebben.

Met de laatste groep mensen ga ik graag om, de andere groep mensen: nope, dat contact verwatert.. en ik vind 't ook helemaal niet erg, want je bent dan duidelijk uit elkaar gegroeid, zeg maar...

Burgerlijkheid.. ach, op kinderen na ben ik ook vrij burgerlijk: getrouwd, huisje, ga niet veel uit en vind 't heerlijk om in 't weekend gewoon lekker op de bank 'n film te kijken en niets te doen. O+ Heerlijk O+, alleen die kinderen hoeven voor mij dus niet. En prima als 'n ander dat wel wil, maar als dat inhoudt dat hun hele leven alleen nog maar om de kinderen draait, dan wil ik daar geen onderdeel meer van zijn, wat makkelijk gaat juist OMDAT hun leven alleen nog maar om kinderen draait :P
Ik ben goed bevriend met iemand van de eerste groep :') Ik weet alles over het wel en wee van de kinderen en dan ben ik op visite, zit ik een stuk taart te eten, moet de oudste van 3 kakken en die wordt doodleuk naast me op de pot gezet. De moeder ziet niet dat ik dat niet erg fijn vindt, de vader wel. Maar ik kom er dus ook minder: sinds ze kinderen heeft, ben ik één keer met haar alleen naar de bios geweest. In ruim 3 jaar tijd. Ik snap natuurlijk dat een kind veel tijd en energie kost, dat haar leven alleen daar om draait. Maar dan vraagt ze naar m'n vakantie oid, bedankt ze voor m'n kaartje, en dan heb ik twee zinnen gesproken en dan ratelt ze zo door me heen over de kinderen.
:{
Ik mis onze shopping-avondjes, onze bioscoop-uitstapjes, onze 5 mei-feesten en onze taartenbak-probeersels en meidenavonden. Ik vraag me af of zij dat ook mist of dat dat allemaal tijdverdrijf had voor ze kinderen kon krijgen. Maar zij was ook iemand die me keihard liet donderen toen ze een vriend kreeg, dus ik had het kunnen verwachten :')
Tap tap tap
pi_94753337
quote:
Ik ben goed bevriend met iemand van de eerste groep :') Ik weet alles over het wel en wee van de kinderen en dan ben ik op visite, zit ik een stuk taart te eten, moet de oudste van 3 kakken en die wordt doodleuk naast me op de pot gezet. De moeder ziet niet dat ik dat niet erg fijn vindt, de vader wel. Maar ik kom er dus ook minder: sinds ze kinderen heeft, ben ik één keer met haar alleen naar de bios geweest. In ruim 3 jaar tijd. Ik snap natuurlijk dat een kind veel tijd en energie kost, dat haar leven alleen daar om draait. Maar dan vraagt ze naar m'n vakantie oid, bedankt ze voor m'n kaartje, en dan heb ik twee zinnen gesproken en dan ratelt ze zo door me heen over de kinderen.
Ik mis onze shopping-avondjes, onze bioscoop-uitstapjes, onze 5 mei-feesten en onze taartenbak-probeersels en meidenavonden. Ik vraag me af of zij dat ook mist of dat dat allemaal tijdverdrijf had voor ze kinderen kon krijgen. Maar zij was ook iemand die me keihard liet donderen toen ze een vriend kreeg, dus ik had het kunnen verwachten :')
Ik merk dat de meeste van die mensen dat vooral van hun eigen ouders overnemen. De meeste mensen die zulke einzelgangers zijn hebben ook ouders die je alleen maar samen ziet. Zo zijn ze opgevoed. Tenzij ze natuurlijk zich van hun opvoeding afzetten.
Doe eens lief!
pi_94753549
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:47 schreef CherryLips het volgende:

Maar dan vraagt ze naar m'n vakantie oid, bedankt ze voor m'n kaartje, en dan heb ik twee zinnen gesproken en dan ratelt ze zo door me heen over de kinderen.
Haha ja ik ken dat; had er ook zo eentje op mijn werk rondlopen; echt hoor ik vind het een bijzonder talent; dat zo'n moeder van echt letterlijk elke onderwerp wat je ook maar ter sprake brengt moeiteloos een link weet te leggen met haar eigen kinderen...

"De huidige sitiuatie in Libie..." Li..zelotte ja die deed laatst toch iets zo schattigs; ze zei Tein ipv Trein; wij lachen joh; hoe verzin je het hè?"

pi_94753729
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:59 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Haha ja ik ken dat; had er ook zo eentje op mijn werk rondlopen; echt hoor ik vind het een bijzonder talent; dat zo'n moeder van echt letterlijk elke onderwerp wat je ook maar ter sprake brengt moeiteloos een link weet te leggen met haar eigen kinderen...

"De huidige sitiuatie in Libie..." Li..zelotte ja die deed laatst toch iets zo schattigs; ze zei Tein ipv Trein; wij lachen joh; hoe verzin je het hè?"

_O- _O_ _O-
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:15:16 #83
141482 Q.
JurassiQ
pi_94754160
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat is een mooi voorbeeld van een ouder die alleen maar voor haar kind leeft, voor haar besta jij alleen om kindverhalen aan te horen. Dat soort egocentrische vrienden moet je niet hebben, dat is slecht voor je.
For great justice!
pi_94754248
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat is een mooi voorbeeld van een ouder die alleen maar voor haar kind leeft, voor haar besta jij alleen om kindverhalen aan te horen. Dat soort egocentrische vrienden moet je niet hebben, dat is slecht voor je.
Ja het is slecht voor je, maar vaak zie je nog een sprankje van de oude vrienden terug in die mensen. En je zet ze niet zomaar aan de kant, zeker als je nog hoop denkt te zien.
pi_94755402
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja het is slecht voor je, maar vaak zie je nog een sprankje van de oude vrienden terug in die mensen. En je zet ze niet zomaar aan de kant, zeker als je nog hoop denkt te zien.
Precies. Want als de kinders naar bed zijn, is het wel weer lachen, gieren, brullen. Al wordt er bij elke zucht op de babyfoon gedaan alsof de Duitsers voor de deur van het Achterhuis staan. En gaan de gesprekken toch 9 van de 10 keer over het feit dat de oudste al met vork kan eten. Maar dan komt wel die oude vriendin weer naar voren, die loopt te zeiken op haar man en die de buren vervloekt O+ .
Tap tap tap
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:05:29 #86
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_94756022
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Bedankt dat je m'n punt nog even onderstreept. Iedereen praat zichzelf naar de mond, kinderlozen door continu te onderstrepen hoe vrij en gelukkig ze wel niet zijn. Ouders door continu te onderstrepen hoe het krijgen van kinderen hun leven wel niet heeft verrijkt.

Geluk is een competitie in Nederland.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:20:53 #87
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_94756538
Ik ga dit topic even volgen, wordt in sept. voor het eerst vader. Kijken of ik nog tips tegenkom hoe ik mijn niet burgelijke vrienden niet teleur hoef te stellen.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_94756550
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Bedankt dat je m'n punt nog even onderstreept. Iedereen praat zichzelf naar de mond, kinderlozen door continu te onderstrepen hoe vrij en gelukkig ze wel niet zijn. Ouders door continu te onderstrepen hoe het krijgen van kinderen hun leven wel niet heeft verrijkt.

Hier sluit ik me helemaal bij aan; het wordt alleen maar geillustreerd door de posts in dit topic!
pi_94756584
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Echter blijkt uit gelukonderzoeken dat kinderen krijgen niet gelukkiger maakt :)
pi_94756610
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Echter blijkt uit gelukonderzoeken dat kinderen krijgen niet gelukkiger maakt :)
Hoe kun je geluk onderzoeken? Is dat een stofje in je bloed? :D Afgepeigerd is niet gelijk ongelukkig :P
Tap tap tap
pi_94756714
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:21 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan; het wordt alleen maar geillustreerd door de posts in dit topic!
en gelukkig zweef ik er mooi tussen: de voordelen van het kunnen doen wat ik wil omdat ik geen kinderen heb en niet de nadelen ;)
daarnaast KIES ik ervoor om dingen te doen die sommige mensen in dit topic als 'burgerlijk' af zouden doen, maar dat geeft niet: IK vind het leuk/lekker/fijn om te doen en dan boeit het natuurlijk geen ene flikker wat een ander ervan vindt ;)
pi_94756743
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:20 schreef IkWilbert het volgende:
Ik ga dit topic even volgen, wordt in sept. voor het eerst vader. Kijken of ik nog tips tegenkom hoe ik mijn niet burgelijke vrienden niet teleur hoef te stellen.
Ik denk dat vaders eerlijk gezegd niet het grote probleem zijn; ik wil ook niet alle moeders over één kam scheren, maar volgens mij hebben we het in dit topic met name over de mensen die in OUD komen... Als je daar als man gaat posten ben je ook niet helemaal lekker.

Anyway niet-burgelijke vrienden zullen moeten accepteren dat als vader je gewoonweg minder aanwezig kan zijn; en thuis dat je ook wel eens een biertje met je vrienden wil drinken.

Verder kunnen we elkaar de hand schudden; verwacht ook in september de eerste.
pi_94756807
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe kun je geluk onderzoeken? Is dat een stofje in je bloed? :D Afgepeigerd is niet gelijk ongelukkig :P
Nee, maar je kunt het wel vergelijken. Zo ben ik gelukkiger als ik op een festival ben, dan dat ik op mijn werk zit.

Zie bijvoorbeeld: http://vorige.nrc.nl/wete(...)aken_niet_gelukkiger
of http://www.happymoms.nl/Kinderen-maken-niet-gelukkig.html (hier staan ook nog 3 linkjes naar wetenschappelijke studies)
pi_94756878
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, maar je kunt het wel vergelijken. Zo ben ik gelukkiger als ik op een festival ben, dan dat ik op mijn werk zit.

Zie bijvoorbeeld: http://vorige.nrc.nl/wete(...)aken_niet_gelukkiger
of http://www.happymoms.nl/Kinderen-maken-niet-gelukkig.html (hier staan ook nog 3 linkjes naar wetenschappelijke studies)
en ik ben gelukkiger op de bank in mijn huis dan op een festival... wat heeft dat met kinderen te maken?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:37:30 #95
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_94757035
Mensen vragen naar hun geluk is net zo nuttig als FOK!kers vragen naar hun penislengte.
pi_94757199
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Mensen vragen naar hun geluk is net zo nuttig als FOK!kers vragen naar hun penislengte.
Juist daarom lijkt het me zo zinloos om een ander te overtuigen hoe gelukkig ik ben met mijn eigen leven en aan te sporen om het zelfde te gaan doen 8)7
pi_94757214
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en ik ben gelukkiger op de bank in mijn huis dan op een festival... wat heeft dat met kinderen te maken?
Dat was een voorbeeld om aan te tonen dat je best onderzoek kunt doen naar geluk. Je vraagt mensen over de loop van vele jaren om hun geluk een cijfer te doen. En er blijkt dus dat het geluk van ouders inzakt na het krijgen van kinderen en weer stijgt als de kinderen uit huis zijn. Ergo: kinderen krijgen maakt niet gelukkig.
pi_94757829
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:43 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat was een voorbeeld om aan te tonen dat je best onderzoek kunt doen naar geluk. Je vraagt mensen over de loop van vele jaren om hun geluk een cijfer te doen. En er blijkt dus dat het geluk van ouders inzakt na het krijgen van kinderen en weer stijgt als de kinderen uit huis zijn. Ergo: kinderen krijgen maakt niet gelukkig.
Maar ja die seks weer wel hè... 8-)
pi_94757850
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:59 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar ja die seks weer wel hè... 8-)
Ja, maar je hoeft niet perse kinderen te hebben om seks te kunnen hebben schijnt...
pi_94757894
Alsof stelletjes na de kinderen nog ooit sex hebben :')
pi_94757930
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:01 schreef Weissman het volgende:
Alsof stelletjes na de kinderen nog ooit sex hebben :')
Een vrouw met die instelling was er bij mij nooit ingekomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')