Alleen als ze heel volwassen zijn voor hun leeftijdquote:
Impliceert dat vraagteken dat jij niet gelooft dat vrijgezellen vrolijk kunnen zijn?quote:
Ja tuurlijk, gewoon even je oude vriendengroep na jaren overboord kieperen alsof het niks isquote:Op maandag 28 maart 2011 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je zelf een kinderwens had was er geen probleem geweest, maar als jij als vrolijke vrijgezel (?) door het leven gaat dan kan je beter andere vrienden/mensen zoeken die net zo in het leven staan als jij. En dus geen mensen met kinderen.
Ja en niet alleen met kinderen.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vroeg me al af of ik de enige was die zich hier aan ergerde
Ik ken niet zo veel mensen met een burgerlijk leven eigenlijkquote:Op maandag 28 maart 2011 18:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit dus.
@Dubbr
Ken jij iemand met een burgerlijk leven waar je jaloers op bent ? Of iemand met een burgerlijk leven die gelukkig is en tevredenheid uitstraalt ?
Ik niet. Ik zie alleen dikker wordende mensen die steeds meer bekrompen gaan denken en steeds vaker op safe gaan spelen door alle risico's in het leven te vermijden. Ik zie vrouwen veranderen in hysterische onzekere zorgzame wezens, ik zie mannen afdruipen tot bakfietspapa's.
Het ergste wat er met deze mensen gebeurd is dat ze door hun eigen wanhoop jou proberen te overtuigen dat een ''burgerlijk leventje'' he-le-maal het einde is. Een soort van extase, Nirvana. Vriendschappen, dromen, verlangens, de drang naar het leven als rock-ster en alle andere oerdriften worden onderdrukt (het liefst onder een bijbehorend buikje) en compleet genegeerd. Ze beseffen alleen niet dat je dit niet voor altijd kan onderdrukken. Dat je een hekel hebt aan hun ideeën en overtuigingen boeit hun niet. En luisteren naar jou doen ze ook niet omdat ze dan worden geconfronteerd met hun eigen beslissingen en de gevolgen daarvan. Juist dat is wat we proberen uit te leggen.
Ok, misschien overleven ze wel op die manier; ze zijn een stap verder gekomen in de evolutie () door nageslacht op te voeden. Laten we zelfs zeggen dat ze door op zo een manier te leven geen spijt zullen hebben als ze 70 zijn.
Maar vergeet niet dat er steeds meer mensen zijn die dit nooit hebben gewild en nooit zullen willen.
Dan maar geen ''kids'' waar je over kan praten, of juist wel een keer nadenken over waar je dit jaar op vakantie naar toe zal gaan. Of dat er niemand is die om 6 uur het eten op tafel zet.
...wil iemand die mijn mening deelt dit afmaken ? ik ga mijn een paar van mijn primaire levensbehoeften voorzien
Yup,quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt.
Let's face it. Zodra je kinderen krijgt is je leven OVER! Aftellen tot je dood. Je verwordt tot een suffe burgerlijke loser die alleen denkt in Ikea-termen. Nooit meer lekker een weekendje weg met je maten. Nooit meer dronken de kroeg in en jezelf misdragen. Nooit meer met je matties naar het stadion...
Fuck it! Uitstellen die hap! Maanvis, zoek dus nieuwe vrienden.
Wetenschappelijk onderzoek naar iets dat per definitie zo subjectief als de pest is. Yeah, right.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:21 schreef stbabylon het volgende:
Maar er is zelf officieel onderzoek gedaan naar of je gelukkiger wordt van kids en daaruit blijkt dat dat niet zo is.
Speel je trouwens nog Warcraft?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Huisje boompje beestje, je blijdschap halen uit het inruilen van je golf voor een espace. Van in de tuin zitten terwijl je vriend bloemetjes plant, 3x per jaar nog eens in de kroeg komen, alleen de vrienden overhouden die zelf ook koters hebben. Dat is burgelijk en daar wordt een mens niet echt gelukkig van. Heeft niks met subjectief of kortzichtig te maken.
Als mensen geen fatsoenlijke argumenten meer hebben in een discussie gaan ze allerlei zaken aandragen die niets met het hoofdonderwerp te maken hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Neen, zie ook niet waarom dat er iets mee te maken heeft.
Ah zo ja. Beetje sneuquote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Als mensen geen fatsoenlijke argumenten meer hebben in een discussie gaan ze allerlei zaken aandragen die niets met het hoofdonderwerp te maken hebben.
Dat is nou precies hoe mijn stapavond eruit ziet! Hoe wist je dat zo correctquote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:34 schreef Leipo666 het volgende:
ik begin niet aan kinderen, maar als 30-plusser als verstokte vrijgezel nog iedere week lazerus in de kroeg 16 jarige sletjes op proberen te pikken vind ik nog veel triester dan een 'burgelijk' leven
alsof je leven alleen leuk en spannend kan zijn als je met je 'maten' in de kroeg jezelf lam kan zuipen....
die 2 keer per jaar dat ik mij in een kroeg begeef zie ik dat soort mensen. ik hoop dan altijd maar dat ze toevallig ook die 2 keer per jaar in dezelfde kroeg zijn en dat ze er niet nog steeds iedere week komen (net als toen we allemaal nog 16 warenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is nou precies hoe mijn stapavond eruit ziet! Hoe wist je dat zo correct
Het klopt precies
En niet iedereen met een relatie heeft kinderen. Het zijn niet alleen vrijgezellen die gaan stappenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:05 schreef Prenzlauer het volgende:
Ja, want elke vrijgezel gaat alleen maar diezelfde trieste kroegen als jij
Ah, een Warcraft speler...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Als mensen geen fatsoenlijke argumenten meer hebben in een discussie gaan ze allerlei zaken aandragen die niets met het hoofdonderwerp te maken hebben.
Ik denk inderdaad dat dit wel een van de grote problemen is jaquote:Op maandag 28 maart 2011 21:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yup,
Tijden veranderen, mensen gaan andere dingen doen. Als je nachten niet kan doorslapen, dan ga je echt niet expres nog laat stappen..
Respect! 4 zwanger? Wat een feesten zul jij gehad hebbenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:39 schreef Maanvis het volgende:
Momenteel is het werptijd in mijn vriendengroep, waar er eerst nog maar 2 een kindje hebben zijn er nu 4 dames uit mijn vriendengroep zwanger.
Het ligt er ook wel aan waar je woont, in mijn oude dorp zitten nog een paar van die vrienden van vroeger als enige singles in het hele dorp, dat is best zielig. Maar in een grote stad zoals Utrecht of Amsterdam waar de helft van de mensen single is is dat veel minder een probleem. Minder "zielig".quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Respect! 4 zwanger? Wat een feesten zul jij gehad hebben
Maare, wordt jij dan zo'n oude alleenstaande vrijer die 'geen afscheid kan nemen van z'n vrijheid' en nog elk weekend als 40-jarige hip gaat staan te doen in de lokale dicso?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |