Vergeet het maar, je bent ze kwijt. Heb je weleens overwogen dat het misschien een samenzwering is om van je af te komen? Straks zitten ze allemaal ervaringen te delen en te lachen zoals je alleen kunt lachen als je het hebt meegemaakt. Je valt buiten de boot en zal langzaam wegkwijnen voordat je in een dronken bui besluit om je te laten bevruchten door de eerste de beste man met een goed physique en goede genen, zodat je weer aansluiting kunt vinden. Hopend dat alles weer normaal zal worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:39 schreef Maanvis het volgende:
Momenteel is het werptijd in mijn vriendengroep, waar er eerst nog maar 2 een kindje hebben zijn er nu 4 dames uit mijn vriendengroep zwanger.
Dat maakt mij natuurlijk wel een beetje bang; ik ben een vrijgezel en ik ga iedere week 1 of meerdere keren op stap. ik ben bang dat onze wekelijkse stapavondjes zullen vervallen in gezeik over oppas en dat ik het vort met andere mensen moet gaan doen.
Ervaringen zijn welkom; hoe hebben de kindjes in uw vriendengroep je vriendengroep veranderd?
Sterkte. Op een gegeven moment gaan de gesprekken alleen nog maar over kleine roosje/daantje/floortje/joostje etc, of het aanschaffen van facliteiten voor. Het lijkt wel of -met name de dames- alle interesse voor andere gespreksonderwerpen verliezen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:39 schreef Maanvis het volgende:
Momenteel is het werptijd in mijn vriendengroep, waar er eerst nog maar 2 een kindje hebben zijn er nu 4 dames uit mijn vriendengroep zwanger.
Dat maakt mij natuurlijk wel een beetje bang; ik ben een vrijgezel en ik ga iedere week 1 of meerdere keren op stap. ik ben bang dat onze wekelijkse stapavondjes zullen vervallen in gezeik over oppas en dat ik het vort met andere mensen moet gaan doen.
Ervaringen zijn welkom; hoe hebben de kindjes in uw vriendengroep je vriendengroep veranderd?
Ja dit dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Sterkte. Op een gegeven moment gaan de gesprekken alleen nog maar over kleine roosje/daantje/floortje/joostje etc, of het aanschaffen van facliteiten voor. Het lijkt wel of -met name de dames- alle interesse voor andere gespreksonderwerpen verliezen.
In mijn geval, hoewel het nog lang niet al mijn vrienden betreft, zie ik nu al de avonden lang keten of doorbomen over politiek and such en eigenlijk überahupt het bestormen van een kroeg verworden tot een herinnering. De laatste is op zich logisch, maar god, dat eindeloze gelul over kinderen. Kill me.
Daar komt nog bij dat het begrip voor jouw levensstijl af zal nemen. In mijn geval wederom de dames die daar het grootste punt van maken. "Wordt het niet eens tijd dat jij ook.." De heren begrijpen het wel, maar kunnen natuurlijk weinig anders dan een beetje meelullen met vrouwlief, in de hoop dat ze er nog op mogen die avond.
Als je al kan afspreken met ze, dan is het bij hen thuis. Als het met een hele groep is, dan is het een tuinfeest met alle kroost erbij waarbij je nonstop geacht wordt mee te doen met het "wat spelen ze leuk met elkaar hè?" en iedere zin waar je aan begint wordt per definitie onderbroken door een bijzonder geïnteresseerd "Nééé schat, daar mag je niet aan zitten, kom maar even hier dan veeg ik je vieze neus even af, en niet alles in je mond stoppen."quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:39 schreef Maanvis het volgende:
Nog erger zijn de heren die zich stiekem jaloers voelen en daarom actief mee doen met hun vrouw met het jouw overtuigen ook kiddies te nemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Sterkte. Op een gegeven moment gaan de gesprekken alleen nog maar over kleine roosje/daantje/floortje/joostje etc, of het aanschaffen van facliteiten voor. Het lijkt wel of -met name de dames- alle interesse voor andere gespreksonderwerpen verliezen.
In mijn geval, hoewel het nog lang niet al mijn vrienden betreft, zie ik nu al de avonden lang keten of doorbomen over politiek and such en eigenlijk überahupt het bestormen van een kroeg verworden tot een herinnering. De laatste is op zich logisch, maar god, dat eindeloze gelul over kinderen. Kill me.
Daar komt nog bij dat het begrip voor jouw levensstijl af zal nemen. In mijn geval wederom de dames die daar het grootste punt van maken. "Wordt het niet eens tijd dat jij ook.." De heren begrijpen het wel, maar kunnen natuurlijk weinig anders dan een beetje meelullen met vrouwlief, in de hoop dat ze er nog op mogen die avond.
Klopt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:21 schreef Q. het volgende:
Enige oplossing: zoek nieuwe vrienden. Deze ben je kwijt.
Ja, omdat verse ouders over het algemeen aan allerlei andere dingen dan het kind denkenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Lijkt me sowieso iets om met je vrienden te bespreken. Vertel hoe je er over denkt en waar je bang voor bent. Mochten ze na het komt van hun kindje helemaal geen zin meer hebben in stappen, dan weten ze ook gelijk waarom jij afstand van hen neemt.
QFTquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:21 schreef Q. het volgende:
Evolutie is een krachtig mechanismequote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:04 schreef von_Preussen het volgende:
Het erge is dat hij het zelf niet doorheeft en compleet idolaat van zijn kinderen is, ik moet hem dus letterlijk dwingen met mij naar een restaurant te gaan ZONDER z'n kinderen (die wil hij dan steeds meenemen) zodat we tenminste nog wat zakelijke dingen fatsoenlijk kunnen bespreken, op z'n thuiskantoor is dat onmogelijk.
Wat trouwens nog meer stoort is dat kinderen opeens alle ruimte moeten krijgen en dat alles ervoor moet wijken, "het zijn immers kinderen en daar moet je begrip voor hebben".![]()
Eén ding is zeker, ik ben gewaarschuwd voor twee, kinderen zullen er bij mij nooit komen.
Kwijt is een groot woord, maar ja er gaat veel veranderen. Ze gaan hun leven om hun kinderen heen bouwen, en met hun vrienden met kinderen vooral over kinderen praten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:21 schreef Q. het volgende:
Waarschijnlijk heb jij dan vrienden die het snappen. Ik ken er zat waarbij het anders is gegaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:18 schreef Netsplitter het volgende:
Nergens last van met m'n vrienden die kinderen hebben.
Zou ik dan geluk hebben?
Dit dus. Ik vroeg me al af of ik de enige was die zich hier aan ergerdequote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Die mensen lijken in een soort van permanente coma te geraken, nadat de kids zijn geboren.
Ik heb nu 1 vriendenstel die net geworpen heeft en 1 die op het punt staat te werpen. Die zitten nu met elkaar te praten en op te scheppen op FB hoe heerlijk het is om burgelijk te zijnquote:Op maandag 28 maart 2011 14:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vroeg me al af of ik de enige was die zich hier aan ergerde
Zo herkenbaarquote:Op maandag 28 maart 2011 14:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb nu 1 vriendenstel die net geworpen heeft en 1 die op het punt staat te werpen. Die zitten nu met elkaar te praten en op te scheppen op FB hoe heerlijk het is om burgelijk te zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |