abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94715799
De vriendin van een vriend van mij is praktisch een kind en die vriend zie ik nu al nooit meer bij het stappen :')

Vraag me af hoe dat gaat mochten ze ooit kinderen krijgen.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:01:54 #27
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_94717478
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:50 schreef Weissman het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :) over hoe geweldig het burgerlijk leventje nou wel niet is zonder te beseffen dat ze de komende 5 decennia met niemand anders sex zullen hebben. geen spanning, geen risico's; het enige wat mis kan gaan in dat leventje is hun Floortje of Joostje die van een fiets pleurt :{ :r
Je beseft dat je nu precies hetzelfde doet als zij he?
pi_94718749
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je beseft dat je nu precies hetzelfde doet als zij he?
Hoe zie je dat?
pi_94718844
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:39 schreef Maanvis het volgende:
Momenteel is het werptijd in mijn vriendengroep, waar er eerst nog maar 2 een kindje hebben zijn er nu 4 dames uit mijn vriendengroep zwanger.

Dat maakt mij natuurlijk wel een beetje bang; ik ben een vrijgezel en ik ga iedere week 1 of meerdere keren op stap. ik ben bang dat onze wekelijkse stapavondjes zullen vervallen in gezeik over oppas en dat ik het vort met andere mensen moet gaan doen.

Ervaringen zijn welkom; hoe hebben de kindjes in uw vriendengroep je vriendengroep veranderd?
De ouders in de vriendengroep zie je nog maar een paar keer per jaar en dat is vaak nog op vrij tamme feestjes. Stappen met ze? Mjah, een keer of 2 per jaar bij de wat wildere exemplaren. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_94719201
De stelletjes bij ons in de groep die één of meerdere kinderen hebben zien we tegenwoordig alleen nog maar op een aantal verjaardagen. Iets gezamelijks plannen voor bijvoorbeeld in het weekend, met zijn allen stappen, of uit eten is een organisatorische ramp geworden. Tegenwoordig prikken we 3 data, mailen dat door, krijgen we antwoord dat ze op alle drie de datums niet kunnen dan hebben ze pech.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Sterkte. Op een gegeven moment gaan de gesprekken alleen nog maar over kleine roosje/daantje/floortje/joostje etc, of het aanschaffen van facliteiten voor. Het lijkt wel of -met name de dames- alle interesse voor andere gespreksonderwerpen verliezen.

In mijn geval, hoewel het nog lang niet al mijn vrienden betreft, zie ik nu al de avonden lang keten of doorbomen over politiek and such en eigenlijk überahupt het bestormen van een kroeg verworden tot een herinnering. De laatste is op zich logisch, maar god, dat eindeloze gelul over kinderen. Kill me.

Daar komt nog bij dat het begrip voor jouw levensstijl af zal nemen. In mijn geval wederom de dames die daar het grootste punt van maken. "Wordt het niet eens tijd dat jij ook.." De heren begrijpen het wel, maar kunnen natuurlijk weinig anders dan een beetje meelullen met vrouwlief, in de hoop dat ze er nog op mogen die avond.
Bovenstaande dikgedrukte is ook zo waar. Ik loop al jaren te verkondigen dat ik geen kinderen wil, er niet mee om kan gaan en dat ook niet wil. Afgelopen weekend een verjaardag gehad waarbij dus ook een zwanger stel aanwezig was, en dan zijn ze kwaad omdat je minder interesse in hun zwangerschap toont dan een ander :')
  maandag 28 maart 2011 @ 16:40:46 #31
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_94719490
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hoe zie je dat?
Zij leiden een burgerlijk leventje en hemelen dat op om zichzelf beter te voelen, hij leidt geen burgerlijk leventje en kraakt dat af om zichzelf beter te voelen.
pi_94719700
...Enige optie ies een vrouw zoeken en die bezwangeren. Hoor je er ook nog bij *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 28 maart 2011 @ 16:47:39 #33
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94719854
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:44 schreef seasushi het volgende:
...Enige optie ies een vrouw zoeken en die bezwangeren. Hoor je er ook nog bij *O*
Neuken? :@
Je moeder is een hamster
pi_94720021
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:40 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zij leiden een burgerlijk leventje en hemelen dat op om zichzelf beter te voelen, hij leidt geen burgerlijk leventje en kraakt dat af om zichzelf beter te voelen.
Ik weet niet of ik hierop wel moet ingaan of niet.

Ik verafschuw alleen een bepaald gedrag en denk-patroon en kots op de mensen die dit zelf niet door hebben. Daar erger ik me aan, dat mensen de saaiheid negeren, ontkennen door het zo te verbloemen. Diep van binnen weten zij dit ook wel denk ik. Maar hoezo stoort dit je en hoe kan je in godsnaam vergelijkingen zien ? :?
pi_94720924
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:40 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, omdat het de waarheid is. Een burgelijk leventje IS minder dan een niet-burgelijk leven. Ik voel me gelukkig omdat ik geen burgelijk leven heb, niet omdat ik mensen met een burgelijk leven kan uitlachen.
pi_94721608
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:08 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, omdat het de waarheid is. Een burgelijk leventje IS minder dan een niet-burgelijk leven. Ik voel me gelukkig omdat ik geen burgelijk leven heb, niet omdat ik mensen met een burgelijk leven kan uitlachen.
Jij snapt er echt de ballen van :'). Dat is toch allemaal subjectief.

En WTF is burgerlijk? Dat je je leven goed voor elkaar hebt, huisje boompje beestje? Wat is daar in godsnaam minder aan dan dat niet hebben. Ieder z'n eigen invulling van zijn leven, toch? Lekker kortzichtig ben je.
pi_94721776
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:22 schreef Dubbr het volgende:

[..]

Jij snapt er echt de ballen van :'). Dat is toch allemaal subjectief.

En WTF is burgerlijk? Dat je je leven goed voor elkaar hebt, huisje boompje beestje? Wat is daar in godsnaam minder aan dan dat niet hebben. Ieder z'n eigen invulling van zijn leven, toch? Lekker kortzichtig ben je.
Huisje boompje beestje, je blijdschap halen uit het inruilen van je golf voor een espace. Van in de tuin zitten terwijl je vriend bloemetjes plant, 3x per jaar nog eens in de kroeg komen, alleen de vrienden overhouden die zelf ook koters hebben. Dat is burgelijk en daar wordt een mens niet echt gelukkig van. Heeft niks met subjectief of kortzichtig te maken.
pi_94722847
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:27 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Huisje boompje beestje, je blijdschap halen uit het inruilen van je golf voor een espace. Van in de tuin zitten terwijl je vriend bloemetjes plant, 3x per jaar nog eens in de kroeg komen, alleen de vrienden overhouden die zelf ook koters hebben. Dat is burgelijk en daar wordt een mens niet echt gelukkig van.
:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94723541
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:52 schreef Dubbr het volgende:

[..]

:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat me raden, 2.4 kids, een hond en een stationwagen?
  maandag 28 maart 2011 @ 18:10:52 #40
141482 Q.
JurassiQ
pi_94723605
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Of dat als wens. En vergeet Almere niet. Ver weg van de plekken waar Het Leven is. :7
For great justice!
pi_94723640
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Plus geen uitzicht op enkele vorm van verbetering, vermoed ik.

Nu we toch als kortzichtig zijn bestempeld maakt het niet uit wat we zeggen; want wij zijn de onwetenden :')
pi_94723892
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:11 schreef Weissman het volgende:

[..]

Plus geen uitzicht op enkele vorm van verbetering, vermoed ik.

Nu we toch als kortzichtig zijn bestempeld maakt het niet uit wat we zeggen; want wij zijn de onwetenden :')
-_- Ik probeerde alleen een beetje inlevingsvermogen te tonen. Zelf haat ik ook het burgerlijke leventje. Ik kan me ergens, heel ver weg, alleen voorstellen dat iemand het wel leuk kan vinden.
En dit moet een serieus deel van FOK! voorstellen :') Stelletje mongolen.
pi_94724072
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:17 schreef Dubbr het volgende:

[..]

-_- Ik probeerde alleen een beetje inlevingsvermogen te tonen. Zelf haat ik ook het burgerlijke leventje. Ik kan me ergens, heel ver weg, alleen voorstellen dat iemand het wel leuk kan vinden.
En dit moet een serieus deel van FOK! voorstellen :') Stelletje mongolen.
Ik ben serieus. Ik heb al vele vrienden zien wegzakken in het burgelijke leventje, en hoe hard je ook roept dat zij het nu op een andere manier leuk hebben, het maakt niet uit. Ik zie de praktijk. Ik hoor van de jongens dat ze het stappen en de vrijheid wel missen. Ik hoor van de meiden dat zo'n kind wel erg veel aandacht vraagt. Naast natuurlijk alle positieve dingen. Ja, het burgelijke heeft een pluskant. Maar er is zelf officieel onderzoek gedaan naar of je gelukkiger wordt van kids en daaruit blijkt dat dat niet zo is.
pi_94725132
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:21 schreef stbabylon het volgende:
Ik ben serieus. Ik heb al vele vrienden zien wegzakken in het burgelijke leventje, en hoe hard je ook roept dat zij het nu op een andere manier leuk hebben, het maakt niet uit. Ik zie de praktijk. Ik hoor van de jongens dat ze het stappen en de vrijheid wel missen. Ik hoor van de meiden dat zo'n kind wel erg veel aandacht vraagt. Naast natuurlijk alle positieve dingen. Ja, het burgelijke heeft een pluskant. Maar er is zelf officieel onderzoek gedaan naar of je gelukkiger wordt van kids en daaruit blijkt dat dat niet zo is.
Dit dus.

@Dubbr

Ken jij iemand met een burgerlijk leven waar je jaloers op bent ? Of iemand met een burgerlijk leven die gelukkig is en tevredenheid uitstraalt ?

Ik niet. Ik zie alleen dikker wordende mensen die steeds meer bekrompen gaan denken en steeds vaker op safe gaan spelen door alle risico's in het leven te vermijden. Ik zie vrouwen veranderen in hysterische onzekere zorgzame wezens, ik zie mannen afdruipen tot bakfietspapa's.

Het ergste wat er met deze mensen gebeurd is dat ze door hun eigen wanhoop jou proberen te overtuigen dat een ''burgerlijk leventje'' he-le-maal het einde is. Een soort van extase, Nirvana. Vriendschappen, dromen, verlangens, de drang naar het leven als rock-ster en alle andere oerdriften worden onderdrukt (het liefst onder een bijbehorend buikje) en compleet genegeerd. Ze beseffen alleen niet dat je dit niet voor altijd kan onderdrukken. Dat je een hekel hebt aan hun ideeën en overtuigingen boeit hun niet. En luisteren naar jou doen ze ook niet omdat ze dan worden geconfronteerd met hun eigen beslissingen en de gevolgen daarvan. Juist dat is wat we proberen uit te leggen.

Ok, misschien overleven ze wel op die manier; ze zijn een stap verder gekomen in de evolutie (
:') ) door nageslacht op te voeden. Laten we zelfs zeggen dat ze door op zo een manier te leven geen spijt zullen hebben als ze 70 zijn.

Maar vergeet niet dat er steeds meer mensen zijn die dit nooit hebben gewild en nooit zullen willen.

Dan maar geen ''kids'' waar je over kan praten, of juist wel een keer nadenken over waar je dit jaar op vakantie naar toe zal gaan. Of dat er niemand is die om 6 uur het eten op tafel zet.

...wil iemand die mijn mening deelt dit afmaken ? ik ga mijn een paar van mijn primaire levensbehoeften voorzien
  maandag 28 maart 2011 @ 18:53:53 #45
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94725494
Zeg NEE tegen kinderen ^O^
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  maandag 28 maart 2011 @ 18:56:31 #46
118585 Crutch
pi_94725622
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:53 schreef Transport_Ink het volgende:
Zeg NEE tegen kinderen ^O^
Dan gaan ze huilen :')
Je moeder is een hamster
  maandag 28 maart 2011 @ 18:57:56 #47
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94725682
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:56 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dan gaan ze huilen :')
Is grappig :D
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94726088
Zoek kindervrije vrienden ^O^
  maandag 28 maart 2011 @ 19:06:55 #49
118585 Crutch
pi_94726173
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:57 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Is grappig :D
Met oordoppen in wel jah :')

Serieus, kinderen zijn brutaal en zinnig tegenwoordig.
Ik dacht dat ik erg was vroeger...
Je moeder is een hamster
  maandag 28 maart 2011 @ 19:08:05 #50
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94726228
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:05 schreef Culthit. het volgende:
Zoek kindervrije vrienden ^O^
Vrije kindervrienden :9~
My heart is broke
May I have some glue?