abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93432389
Tienduizenden bouwvakkers die werkeloos thuis zitten met een WW.... terwijl er 200 gegadigden afkomen op een sociale huurwoning 8)7
BVZ zou blaten dat er sprake is van mensen die voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten, ik weet het niet hoor... als ik Whuzz zo hoor praten over zijn ervaring met een tochtig huurkrot dan lijkt mij dat niet de eerste rij :)

Feitelijk zouden boeren de helft van hun oogst op het land moeten laten wegrotten... is goed voor de voedselprijs... al die mensen die voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten, laat ze maar lekker honger lijden.... dat zal ze leren :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93432488
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:12 schreef Whuzz het volgende:

Nee, jij zit de invloed van de HRA op te blazen. Ik snap wel waarom hoor, daar niet van. Jij hebt immers de hoop dat met de afschaffing van de HRA jij een leuke woning kunt betalen, dus cognitief dissoneer je de HRA naar immense proporties om die droom in stand te houden.
Ik help het je hopen Xenotje! Zoals het nu gaat heb ik tegen de tijd dat de HRA er af gaat genoeg gespaard om het kleine stukje aflossingsvrij af te lossen. Tot die tijd gaat de HRA lekker de spaarrekening op :)
Dus een korting van 40..50% op de rente is niet significant te noemen? Dat WBV een 'goedkope' lening kunnen krijgen is wel een probleem in jouw ogen want dat zorgt ervoor dat ze geen marktconforme huren hoeven te vragen toch? Marktconform van het soort dat opgedreven is door de HRA toch? Tja... ik gooi dit even op een gevalletje van cognitieve dissonantie Whuzz :*
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:19:20 #278
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93432512
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:14 schreef xenobinol het volgende:
Tienduizenden bouwvakkers die werkeloos thuis zitten met een WW.... terwijl er 200 gegadigden afkomen op een sociale huurwoning 8)7
BVZ zou blaten dat er sprake is van mensen die voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten, ik weet het niet hoor... als ik Whuzz zo hoor praten over zijn ervaring met een tochtig huurkrot dan lijkt mij dat niet de eerste rij :)

Feitelijk zouden boeren de helft van hun oogst op het land moeten laten wegrotten... is goed voor de voedselprijs... al die mensen die voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten, laat ze maar lekker honger lijden.... dat zal ze leren :7
Het ging om een vrije sector woning, niet eens om een sociale ;)
En mijn hele punt is nou juist dat de prijzen zo achterlijk hoog zijn omdát er 200 man op een 2 maker appartment van een huisjesmelker af komen. :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  Eindredactie Games maandag 28 februari 2011 @ 11:19:42 #279
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_93432523
quote:
Op maandag 28 februari 2011 10:22 schreef xenobinol het volgende:
Vereniging Geleend Huis _O_
Anders post je ff het hele topic vol met in elke post 2 zinnen met commentaar van je vorige post
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_93432556
Over goedkope leningen gesproken? Waarom is het wel okee dat banken tegen superlage rente kunnen lenen bij de CB? Vervolgens moeten ze ook nog eens een bail out krijgen van de BB... Rare jongens en meisjes die banksters _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93432616
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Het ging om een vrije sector woning, niet eens om een sociale ;)
En mijn hele punt is nou juist dat de prijzen zo achterlijk hoog zijn omdát er 200 man op een 2 maker appartment van een huisjesmelker af komen. :')
Oorzaak en gevolg Whuzz :|W

Er komen 200 mensen af omdat er voor de rest geen betaalbare woonruimte is. Je bent niet in vorm vandaag Whuzz.... zijn je hersencellen zich al aan het voorbereiden op de periode na het carnaval :')
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:25:35 #282
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93432712
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:38 schreef xenobinol het volgende:
- knip... Whuzz denkt wel degelijk dat LED's efficienter zijn dan spaarlampen.... wat een giller... vooral die goedkope inbouwtroep heeft een belachelijk lage efficiency. 100 lumen per watt is tegenwoordig nog niet beschikbaar voor die goedkope inbouwtroep. Om over de leugenachtige levensduur nog maar te zwijgen _O-
[/quote]

Ik heb mijn hele huis voorzien van LED verlichting en ik ben zeeer tevreden over de lichtopbrengst en het verbruik ;)

Kost wat maar dan heb je ook wat.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:39:07 #283
324665 meth77
to do or not to do
pi_93433158
Precies wat ik voorspelde, alle erfpacht is besmet :7 :{
Onverkoopbaar, en niet te financieren dus

quote:
ma 28 feb 2011, 07:35
Bom onder particuliere erfpacht
AMSTERDAM - De financiering van particuliere erfpacht is een levensgroot probleem aan het worden, veel groter dan enkele maanden geleden nog werd ingeschat.
De volle omvang begint nu pas duidelijk te worden.
Woningbezitters is het mes op de keel gezet.

De weigering van de Nederlandse banken om sinds vorig jaar een hypotheek te verstrekken voor woningen die zich op particuliere erfpacht bevinden, raakt niet alleen huiseigenaren op grond van particuliere grondbezitters, maar ook huiseigenaren op grond van stichtingen, kerken, pensioenfondsen, woningbouwverenigingen, universiteiten en natuurbeschermingsorganisaties.

Daardoor vallen niet 40.000 percelen, waar de Vereniging Eigen Huis (VEH) vorig jaar nog van uit ging, onder de weigering van banken, maar ruwweg 120.000 percelen, zo zegt de VEH nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door meth77 op 28-02-2011 11:45:54 ]
pi_93433397
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:25 schreef Revolution-NL het volgende:

Ik heb mijn hele huis voorzien van LED verlichting en ik ben zeeer tevreden over de lichtopbrengst en het verbruik ;)

Kost wat maar dan heb je ook wat.
Niets mis met LED verlichting in vele toepassingen is het de beste keuze. Als het je echter om de efficiënte omzetting van elektrische energie naar licht te doen is dan zijn 'spaarlampen' de meest economische keuze. Ze zijn goedkoper en het rendement van zelfs de goedkoopste spaarlamp is meestal beter dan die van de duurste LED verlichting.
I'll sing you a lullaby.
pi_93433492
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

Nou.... mooie opsteker toch voor al die huiseigenaren op eigen grond. Nu is er gewoon een stuk minder concurrentie in 'de markt'. :D
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:53:31 #286
324665 meth77
to do or not to do
pi_93433596
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou.... mooie opsteker toch voor al die huiseigenaren op eigen grond. Nu is er gewoon een stuk minder concurrentie in 'de markt'. :D
men was ook bezig om vele nieuwbouw te verkopen onder erfpacht, dat kan dus ook niet meer, die komen nu alsnog op de markt op eigen grond.
http://gemeente.groningen.nl/nieuwbouw/redenenerfpacht
pi_93433833
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:53 schreef meth77 het volgende:

men was ook bezig om vele nieuwbouw te verkopen onder erfpacht, dat kan dus ook niet meer, die komen nu alsnog op de markt op eigen grond.
Feitelijk zijn de banken begonnen de zeepbel leeg te laten lopen. Eerst begint men met erfpacht, daarna gaat men eens goed de taxatierapporten onder de loep nemen. Er staat een hoop schroot op de balans die feitelijk rijp is voor de sloop. Ook op die huizen kun je binnenkort niet meer de hypotheken krijgen zoals men voorheen gewend was. In een stijgende markt kijk je als bank enkel naar wat er te halen valt, in een dalende markt doe je dat ook maar kijk je een stuk kritischer naar het hypothecaire onderpand ;)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 12:17:07 #288
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_93434427
Ik mis in de openingspost eigenlijk nog een goede grafiek met de prijsindexontwikkeling. De grafiek die er nu staat is prima maar gaat over de gemiddelde woningwaarde en gemiddelde woningwaarde =/= prijsontwikkeling (volgt hem wel aardig maar niet precies).

Op de site van het CBS kan je met getallen spelen. Ik heb even een selectie gemaakt van de prijsindex van januari 2005-januari 2011. Klik hem even aan en klik vervolgens op "grafiek" en je krijgt een openingspost waardige grafiek (in ieder geval na enig bewerken). Er valt op dat de prijsindex van half 2009 tot half 2010 stabiel bleef en dat er de laatste 6 maanden weer een daling is ingezet.

Kan hem zelf vanaf hier niet uploaden op een fotosite dus laat het even aan xeno of iets dergelijks ;). Denk wel dat hij een toevoeging zou zijn voor de openingspost.

http://statline.cbs.nl/St(...)TB=G2,G3&CHARTTYPE=3
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 28 februari 2011 @ 12:20:32 #289
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93434567
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Feitelijk zijn de banken begonnen de zeepbel leeg te laten lopen.
Door oorzaak is natuurlijk dat geen consument iets tegen de banken durft en kan ondernemen.

De consumenten met geld zitten tot hun nek in een hypotheek/aandelen/financieel-produkt-constructie.
De consumenten zonder geld hebben consumptieve leningen of kunnen geen vuist maken met die paar rot-centen.

Zo wou mijn vader (consument met geld) overstappen naar een triodos of asn. (gezeur van bertv- zonder-geld) ;)
Uiteindelijk loopt dat vast omdat de bank hem in de mangel heeft met allerlei producten en kleine lettertjes.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_93435150
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:20 schreef BertV het volgende:

Door oorzaak is natuurlijk dat geen consument iets tegen de banken durft en kan ondernemen.

De consumenten met geld zitten tot hun nek in een hypotheek/aandelen/financieel-produkt-constructie.
Als je geld belegt is heb je feitelijk geen geld meer, daarom moet je ook geen beleggingsproducten kopen als je niet van plan bent de hele looptijd uit te zitten.

quote:
De consumenten zonder geld hebben consumptieve leningen of kunnen geen vuist maken met die paar rot-centen.
Bankslaafjes :Y
Wel geven ze de bank veel macht door van ze te lenen, ze zouden dus wel degelijk macht kunnen uitoefenen door niet zo makkelijk zo veel te gaan lenen.

quote:
Zo wou mijn vader (consument met geld) overstappen naar een triodos of asn. (gezeur van bertv- zonder-geld) ;)
Uiteindelijk loopt dat vast omdat de bank hem in de mangel heeft met allerlei producten en kleine lettertjes.
In de mangel? Heeft hij langdurige deposito's of zo?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 12:38:02 #291
324665 meth77
to do or not to do
pi_93435226
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Feitelijk zijn de banken begonnen de zeepbel leeg te laten lopen. Eerst begint men met erfpacht, daarna gaat men eens goed de taxatierapporten onder de loep nemen. Er staat een hoop schroot op de balans die feitelijk rijp is voor de sloop. Ook op die huizen kun je binnenkort niet meer de hypotheken krijgen zoals men voorheen gewend was. In een stijgende markt kijk je als bank enkel naar wat er te halen valt, in een dalende markt doe je dat ook maar kijk je een stuk kritischer naar het hypothecaire onderpand ;)
Tja banken hebben een tik gehad, dat gaat ze niet meer gebeuren, dus die blijven alert op risicopunten en dit is er zeker een
  maandag 28 februari 2011 @ 12:38:42 #292
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93435258
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In de mangel? Heeft hij langdurige deposito's of zo?
Details kan ik niet geven. Het zal wel om boetes gaan bij afbreken / overstappen.
Ik heb me niet verdiept in de details van de legale oplichting.
Kan nu niet eens rood staan.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_93435344
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef BertV het volgende:

Kan nu niet eens rood staan.
Volgens mij moet je dat bij Triodos aanvragen, bij menig andere bank krijg je dat 'gewoon' standaard bij je betaalrekening :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93435422
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat bij Triodos aanvragen, bij menig andere bank krijg je dat 'gewoon' standaard bij je betaalrekening :')
Leuk toch mensen lekker woekerrentes laten betalen. :P
pi_93435587
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk toch mensen lekker woekerrentes laten betalen. :P
Maar gemak dient de mens, je leenft nu *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_93439185
quote:
Die erfpacht perikelen gaan nog een hoop narigheid opleveren vermoed ik.

Aan de andere kant, dan neemt het totale aanbod aan koopwoningen af, dus gaat van dat deel de prijs omhoog. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93439263
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:17 schreef Hanoying het volgende:
Ik mis in de openingspost eigenlijk nog een goede grafiek met de prijsindexontwikkeling.
De data die je daarvoor nodig hebt is niet beschikbaar voor een grote, trage markt waarbinnen niet, nauwelijks of slechts heel selectief verkopen plaatsvinden. :)
pi_93439374
quote:

[..]

Ik heb het altijd al gezegd. _O-
  maandag 28 februari 2011 @ 14:31:25 #299
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_93439835
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:17 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

De data die je daarvoor nodig hebt is niet beschikbaar voor een grote, trage markt waarbinnen niet, nauwelijks of slechts heel selectief verkopen plaatsvinden. :)
Ik had nota bene naar een mooi grafiekje gelinkt :'(
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_93440100
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:31 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik had nota bene naar een mooi grafiekje gelinkt :'(
Kan wezen, het hele internet staat vol met grafiekjes. Maar deze zegt weinig of niks. In een markt waar niet of nog slechts selectief verkocht wordt (bijvoorbeeld alleen aan de onderkant van de markt) is van een echte prijsvorming geen sprake meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')