abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2011 @ 09:28:02 #251
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93429816
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Sure.... superleners hebben het woord marktconform voor in de bek hangen.... terwijl ze allemaal niet marktconform lenen met hun leensubsidie _O-
"Maar als de HRA er aan gaat dan gaat half Nederland failliet :'( "

En dat noem jij marktconform :')
Typisch leenkneus mentaliteit.... zelf aan het subsidie-infuus liggen en anderen er van beschuldigen dat ze niet marktconform bouwen en goedkoop lenen 8)7
Zoals je weet ben ik voor afschaffing van de HRA. Jij bent echter degene die steeds roept dat sociale huur "marktconform" is. Dat dus gewoon niet waar is en dit bericht toont dat maar weer eens aan.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:32:04 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93429884
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

LED verlichting :')

Je kan veel beter spaarlampen inschroeven.... dat is een stuk voordeliger en net zo efficiënt.
Ik snap dat je vanuit je huurhuisje weinig ervaring met vormen van verlichting hebt. Uiteraard is het grootste project dat in jouw huurkrotje is toegestaan het vervangen van je peertjes door spaarlampen. Je gebrek aan kennis en inzicht zij je daarom vergeven.

Naast je volslagen miskleun voor wat betreft efficientie en verbruik van LED vs Spaarlamp heb je ook nog eens geen kennis van de verlichtings situatie in mijn huis.
Spaarlampen in een RGB-verlichtte lichtkoof gaat wat lastig als het al bestond. Spaarlampen in de led-spot verlichting die in mijn trap is ingebouwd gaat ook moeilijk. Maar goed. Jij veel plezier gewenst met je spaarlamp project _O-
pi_93429901
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:28 schreef Whuzz het volgende:

Zoals je weet ben ik voor afschaffing van de HRA. Jij bent echter degene die steeds roept dat sociale huur "marktconform" is. Dat dus gewoon niet waar is en dit bericht toont dat maar weer eens aan.
Maar geef nu eens toe dat je niet marktconform leent Whuzz.... als jij en miljoenen andere subsidieleners de markt hebben bepaald de afgelopen jaren... hoe durf jij dan te spreken van een marktconforme situatie? De hele markt is verziekt door alle subsidiemaatregelen. Hoe kan jij in zo'n situatie blaten dat er geen sprake is van een marktconforme huur? Waar baseer je dat op? Ik denk overigens dat je gelijk hebt... door alle subsidies is er geen sprake van een marktconforme prijs over de volledige breedte van de markt. Alle prijzen zijn kunstmatig te hoog gehouden. Feitelijk betalen we allemaal te veel.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93429967
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:32 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik snap dat je vanuit je huurhuisje weinig ervaring met vormen van verlichting hebt. Uiteraard is het grootste project dat in jouw huurkrotje is toegestaan het vervangen van je peertjes door spaarlampen. Je gebrek aan kennis en inzicht zij je daarom vergeven.

Naast je volslagen miskleun voor wat betreft efficientie en verbruik van LED vs Spaarlamp heb je ook nog eens geen kennis van de verlichtings situatie in mijn huis.
Spaarlampen in een RGB-verlichtte lichtkoof gaat wat lastig als het al bestond. Spaarlampen in de led-spot verlichting die in mijn trap is ingebouwd gaat ook moeilijk. Maar goed. Jij veel plezier gewenst met je spaarlamp project _O-
Ik heb geen ervaring met de verlichting van mijn huurhuisje maar wil wel met je delen dat ik vanuit een professionele achtergrond de nodige kennis heb als het gaat over solid-state lighting en de innovaties en ontwikkelingen op de voet volg :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93430005
- knip... Whuzz denkt wel degelijk dat LED's efficienter zijn dan spaarlampen.... wat een giller... vooral die goedkope inbouwtroep heeft een belachelijk lage efficiency. 100 lumen per watt is tegenwoordig nog niet beschikbaar voor die goedkope inbouwtroep. Om over de leugenachtige levensduur nog maar te zwijgen _O-
[/quote]

[ Bericht 59% gewijzigd door xenobinol op 28-02-2011 09:43:29 ]
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:38:48 #256
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93430013
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:32 schreef Whuzz het volgende:

[..]
Flipje woont in een rijtjeshuisje....... Wat een praatjes...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93430015
Tja.... verlichte traptreden.... :')

Bang dat je de weg kwijtraakt in je paleis _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93430084
dubbel
I'll sing you a lullaby.
pi_93430098
dubbel
I'll sing you a lullaby.
pi_93430109
dubbel
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:43:23 #261
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93430123
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:33 schreef xenobinol het volgende:
Maar geef nu eens toe dat je niet marktconform leent Whuzz....
Toegegeven. Daarom ben ik ook voorstander van afschaffing van de HRA. Hoe veel duidelijker moet ik het nog zeggen? |:(
De enigen die marktconform betalen zijn vrije sector huurders zonder huursubsidie.

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met de verlichting van mijn huurhuisje maar wil wel met je delen dat ik vanuit een professionele achtergrond de nodige kennis heb als het gaat over solid-state lighting en de innovaties en ontwikkelingen op de voet volg :)
Aangezien jij zo enorm op de hoogte bent weet je uiteraard dat op het moment de lifetime efficiency van LED een stuk beter is dan die van spaarlampen wanneer je de aanschaf en levenduur meerekent.
Daar komt nog bij dat ik een teringhekel heb aan spaarlampen met hun irritante "opwarmtijden" en achterlijk slechte dimbaarheid. Dus al waren LEDS 10x minder voordelig dan spaarlampen had ik alsnog LED's gebruikt. Bijna alle verlichting in mijn huis is namelijk dimbaar. Als ik in bad lig wil ik namelijk geen felle lamp die recht in mijn bek schijnt, maar als ik me sta te scheren wil ik wel graag veel licht om te voorkomen dat ik mijn mooie gelaat beschadig :P

En dikke lol v.w.b. de afgunst die er weer vanaf druipt bij de heren huurders. Made my day _O-
pi_93430239
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:43 schreef Whuzz het volgende:

Toegegeven. Daarom ben ik ook voorstander van afschaffing van de HRA. Hoe veel duidelijker moet ik het nog zeggen? |:(
De enigen die marktconform betalen zijn vrije sector huurders zonder huursubsidie.

Ook niet... want die projecten zijn ook gebouwd op grond waarvan de prijs kunstmatig omhoog getrokken is door de leensubside genaamd HRA.
Misschien moet je even naar Arnoud Boot luisteren, die komt misschien betrouwbaarder op je over. Maar... hé.... eigenlijk kan je dat zelf ook wel bedenken toch?

quote:
Aangezien jij zo enorm op de hoogte bent weet je uiteraard dat op het moment de lifetime efficiency van LED een stuk beter is dan die van spaarlampen wanneer je de aanschaf en levenduur meerekent.
Daar komt nog bij dat ik een teringhekel heb aan spaarlampen met hun irritante "opwarmtijden" en achterlijk slechte dimbaarheid. Dus al waren LEDS 10x minder voordelig dan spaarlampen had ik alsnog LED's gebruikt. Bijna alle verlichting in mijn huis is namelijk dimbaar. Als ik in bad lig wil ik namelijk geen felle lamp die recht in mijn bek schijnt, maar als ik me sta te scheren wil ik wel graag veel licht om te voorkomen dat ik mijn mooie gelaat beschadig :P
Lifetime efficiency? Je bedoelt de levensduur? Tja... mooie reklamepraatjes bedoel je. De levensduur van het LED kristal is misschien wel 50k uur maar dat geld niet voor de stuurelektronica en de fosfor laag die gebruikt word in witte LED's. Die stuurelektronica is voorzien van de meest goedkope componenten die ze konden vinden. Bewaar jij het bonnetje maar goed en bereid je maar voor op een rechtzaak tegen de fabrikant... want de beloofde 50k uur gaan ze nooit waarmaken :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:52:32 #263
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93430323
Ik geef me weer bloot omdat mijn salaris hieruit te halen is, maar ik probeer ontopic te gaan. ;)
Ik heb even zo'n hypotheek check gedaan bij ING.

Mijn vriendin is net gestopt met werken vanwege een kind. Dat kon nu gewoon omdat we goedkoop huren. Mijn hypotheek-pusher-schoonouders waren verbaast wat we dit financieel aankonden. jaja, ouderwets rondkomen met 1 salaris in 2011.

enfin,

Uw maximale hypotheek bedraagt: ¤ 131.955
(Precies genoeg om, onverstandig, mijn huurwoning te kopen) Iets anders gaat lastig worden.
Bruto maandlasten: ¤ 774

Als de HRA afgeschaft wordt ben ik in deze situatie echt het haasje.
Ik heb wel eigen geld, gelijk aan een middenklasse auto, maar wil wel een buffer houden.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 28 februari 2011 @ 09:59:03 #264
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93430457
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:52 schreef BertV het volgende:
Ik geef me weer bloot omdat mijn salaris hieruit te halen is, maar ik probeer ontopic te gaan. ;)
Ik heb even zo'n hypotheek check gedaan bij ING.
OMG nu weet ik je salaris!!111one! ;)

Anyways, fijn dat je het financieel safe hebt met een nette buffer en gefeliciteerd met het kind :)
pi_93430702
Maar hoe zit het nu met die zogenaamde marktconforme vrije sector huren? Blijf jij bij je standpunt dat het bestaan van de HRA de prijzen daar niet heeft opgedreven?
I'll sing you a lullaby.
pi_93430753
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:10 schreef xenobinol het volgende:
Maar hoe zit het nu met die zogenaamde marktconforme vrije sector huren? Blijf jij bij je standpunt dat het bestaan van de HRA de prijzen daar niet heeft opgedreven?
Juiste de vrijesector huren hebben de huizenprijzen opgedreven. Aangezien de vrije sector huren altijd al bizar hoog lagen. Dat is ook 1 van de opdrijvende factoren geweest. :P
pi_93430930
quote:
Bom onder particuliere erfpacht
door Richard van de Crommert en Barbara Sanders
AMSTERDAM - De financiering van particuliere erfpacht is een levensgroot probleem aan het worden, veel groter dan enkele maanden geleden nog werd ingeschat. De volle omvang begint nu pas duidelijk te worden. Woningbezitters is het mes op de keel gezet.

De weigering van de Nederlandse banken om sinds vorig jaar geen hypotheek meer te verstrekken voor woningen die zich op particuliere erfpacht bevinden, raakt niet alleen huiseigenaren op grond van particuliere grondbezitters, maar ook huiseigenaren op grond van stichtingen, kerken, pensioenfondsen, woningbouwverenigingen, universiteiten en natuurbeschermingsorganisaties.

Daardoor vallen niet 40.000 percelen, waar de Vereniging Eigen Huis (VEH) vorig jaar nog van uit ging, onder de weigering van banken, maar ruwweg 120.000 percelen, zo zegt de VEH nu.

Voor eigenaren worden woningen daardoor onverkoopbaar. Mensen kunnen geen kant op, staan met hun rug tegen de muur. Honderden huiseigenaren staat door het beleid het water aan de lippen.

Aanvankelijk leek het een probleem van de Randstad, maar particuliere erfpacht is razend populair geworden de laatste jaren om woningen betaalbaar te houden. Grond kwam daarbij in handen van investeerders. Alleen het goedkopere huis werd op de markt gezet. De VEH heeft over de zaak daarom ook een brandbrief aan minister De Jager (Financiën) gestuurd.

Sinds vorig jaar hebben de Nederlandse banken de geldkraan dichtgedraaid. Wie een huis wil kopen op particuliere erfpachtgrond, krijgt geen financiering meer. De banken geven aan dat erfpachtcontracten eenzijdig te wijzigen zijn. Daarnaast speelt mee dat er particuliere erfverpachters zijn met een bedenkelijke reputatie.

'Maffia'

Eigenlijk is het een soort kartel, stelt het Amsterdamse PvdA-raadslid Michiel Mulder. Dit soort onderlinge afspraken komt in de betere maffiakringen voor. De banken moeten tot de orde worden geroepen. Het probleem is veel groter dan iedereen inschat.

Een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) bezweert evenwel dat er geen afspraken zijn gemaakt tussen banken om particuliere erfpacht niet meer te financieren. Wel erkent de NVB-woordvoerder dat banken zeer terughoudend zijn in het verstrekken van hypotheken op particuliere erfpacht. Dat komt omdat de voorwaarden van particuliere erfpacht soms onduidelijk zijn.

Bron: Telegraaf
Erfpacht _O_

Ben je eigenaar van een stapel zwaar overgewaardeerde stenen op de grond van een ander _O-

Misschien moeten we een inzamel actie houden om de grootschuldbezitters een 'snorkel' cadeau te doen voor het geval het water ze tot boven de lippen stijgt. Wel zo sociaal toch w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93430972
Vereniging Geleend Huis _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_93431039
Banken maffiosi? Nee toch?

Tja... dat roepen we hier op fok! al jaren. De politiek word wakker... zouden die politici een woning op particuliere erfpachtgrond hebben staan :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93431079
Binnenkort moet de wet aangepast worden m.b.t. het eigendomsrecht... als grondeigenaar heb je niets meer te zeggen over je grond. Stel je voor dat de stapel stenen op het laptje grond in waarde mocht dalen, the horror :X
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 10:35:36 #271
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93431300
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:10 schreef xenobinol het volgende:
Quote mij even waar ik daar uberhaupt enige uitspraak over heb gedaan?
Ik denk dat er een aantal factoren zijn die die prijs hebben opgedreven, waar de HRA er wellicht één van is. Maar goed, ik was toch al voorstander van afschaffing van de HRA, dus dat maakt mij verder niet zoveel uit. Feit blijft dat de vrije sector een echte markt is van vraag en aanbod. Er is nu eenmaal een grote vraag, zeker in de steden en een beperkt aanbod. Dus ze kunnen vragen wat ze willen en dát is mijn sinziens de grootste opdrijvende factor.

Nogmaals het voorbeeld van mijn vorige huis, vrije sector, starterswoning. Die was binnen een week weer verhuurd, kwamen 30 man kijken aangezien dat het maximale aantal is dat ze wilden rondleiden. Toen ik daar 4 jaar geleden kwam huren hadden ze ruim 200 reacties op de woning en dat zal deze keer wel niet anders zijn. En de nieuwe huurder gaat gewoon heel fors meer betalen dan ik deed en dát was al niet mals.
De HRA heeft misschien een aandeel in de prijs, maar ik vermoed dat die 200 gegadigden voor een huis toch een veel groter effect heeft.
pi_93431767
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:35 schreef Whuzz het volgende:
Quote mij even waar ik daar uberhaupt enige uitspraak over heb gedaan?
Ik denk dat er een aantal factoren zijn die die prijs hebben opgedreven, waar de HRA er wellicht één van is. Maar goed, ik was toch al voorstander van afschaffing van de HRA, dus dat maakt mij verder niet zoveel uit. Feit blijft dat de vrije sector een echte markt is van vraag en aanbod. Er is nu eenmaal een grote vraag, zeker in de steden en een beperkt aanbod. Dus ze kunnen vragen wat ze willen en dát is mijn sinziens de grootste opdrijvende factor.
Jij begon een relaas dat WBV niet marktconform lenen, mijn argument is dat dit ook geld voor particuliere leners i.v.m. de HRA. Dat het bestaan van de HRA een enorme invloed heeft op de markt is evident. Vanuit dit gegeven mag je ook afleiden dat de vrije sector hierdoor ook is meegetrokken in de zeepbel. Immers... deze partijen moeten concurreren met een markt waarin andere deelnemers 40%...50% van de betaalde rente terug krijgen. Tja... dat drijft de bouwkosten en prijs van grond flink op.

quote:
Nogmaals het voorbeeld van mijn vorige huis, vrije sector, starterswoning. Die was binnen een week weer verhuurd, kwamen 30 man kijken aangezien dat het maximale aantal is dat ze wilden rondleiden. Toen ik daar 4 jaar geleden kwam huren hadden ze ruim 200 reacties op de woning en dat zal deze keer wel niet anders zijn. En de nieuwe huurder gaat gewoon heel fors meer betalen dan ik deed en dát was al niet mals.
De HRA heeft misschien een aandeel in de prijs, maar ik vermoed dat die 200 gegadigden voor een huis toch een veel groter effect heeft.
Je zit gewoon de invloed van de HRA af te zwakken. Waarom denk jij dat de markt op zijn gat ligt? Misschien omdat de prijs van wonen aan de belachelijk hoge kant is? Misschien zijn die 200 gegadigden wel op zoek naar betaalbare woonruimte? Echt.... als er 200 gegadigden op zoiets triviaals als een sociale huurwoning afkomen dan weet je dat de markt volkomen ziek is.
I'll sing you a lullaby.
pi_93431810
Instappen in het nationale pyramidespel? Nu is het moment w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:12:35 #274
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93432335
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:52 schreef xenobinol het volgende:
Je zit gewoon de invloed van de HRA af te zwakken.
Nee, jij zit de invloed van de HRA op te blazen. Ik snap wel waarom hoor, daar niet van. Jij hebt immers de hoop dat met de afschaffing van de HRA jij een leuke woning kunt betalen, dus cognitief dissoneer je de HRA naar immense proporties om die droom in stand te houden.
Ik help het je hopen Xenotje! Zoals het nu gaat heb ik tegen de tijd dat de HRA er af gaat genoeg gespaard om het kleine stukje aflossingsvrij af te lossen. Tot die tijd gaat de HRA lekker de spaarrekening op :)
  maandag 28 februari 2011 @ 11:14:06 #275
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93432380
HRA en al die subsidies zijn het wortel van het kwaad.

BertV situatie "vroeger":
2 werkende en kinderloos
- zorgtoeslag

BertV huidige situatie
1 werkende + kind

- huursubsidie
- (meer) zorgtoeslag
- kinderbijslag
- kindgebonden budget
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties