quote:
Op maandag 28 februari 2011 13:30 schreef Neo-Mullen het volgende:[..]
Nu nog steeds zo'n moeite met slapen? Dat is inderdaad wel erg en ik denk dat een huisarts bezoek ook niet misplaatst is.
De eerste week/2 weken sliep ik matig tot slecht. Steeds als er een klote ontwikkeling was dan sliep ik ook slecht, maar nu slaap ik, ondanks alles, toch wel goed eerlijk gezegd.
Heb je wel eens geprobeerd om een borrel te nemen voor het slapen gaan? Dat plus een goeie film opzetten en je slaapt als een roos. Hoop dat je gauw weer beter slaapt iig. Slecht slapen kan je echt breken.
Ja, slapen is echt een ramp. Ik ben ontzettend moe, daardoor ook lusteloos, geen zin om overdag dingen te ondernemen omdat ik zo moe ben. Ik probeer echter wel dingen te gaan doen hoor, door niks te ondernemen kom je in een vicieuze cirkel waardoor de moeheid alleen maar verergert.
Ben al meerdere keren bij de huisarts geweest, al twee keer slaapmedicatie gekregen. De eerste (Temazepam) hielp echt helemaal niks, en de Zolpidem helpt wat beter. Het stomme is dat ik moe genoeg ben om in slaap te vallen, heb een regelmatig ritme (elke doordeweekse ochtend om 08:00 uur opstaan, 's avonds rond 23:00 uur naar bed), en toch val ik niet in slaap. Ik ben wel moe als ik in bed lig, maar tegelijkertijd ook klaarwakker, rusteloos en ik blijf maar denken, piekeren. In het weekend lig ik wat langer in bed (bijslapen), maar waar ik eerder (half jaartje geleden) rustig tot 12:30 uur door kon slapen, ben ik nu rond 10:00 uur wel wakker.
Een borrel helpt af en toe, maar goed, dat wil je ook niet elke avond doen

(Al is het natuurlijk wel lekker!). Ik moet wel zeggen dat lang niet alle drank helpt. Gistermiddag een feestje gehad waarbij het bier rijkelijk vloeide, maar geslapen, ho maar.
Deze medicatie heb ik ook puur even voor de komende dagen (ik gebruik het t/m donderdagavond), zodat ik de week goed doorkom, en redelijk uitgerust aan de carnaval kan gaan beginnen. Ik wil daar namelijk wel van proberen te genieten, maar zoals ik er nu voorsta, ga ik dat niet eens volhouden. En dat terwijl ik echt ontzettend van carnaval hou. Zou dus zonde zijn als ik te vermoeid zou zijn om het te kunnen vieren, al is het 'vieren' dit jaar heel dubbel.
quote:
Op maandag 28 februari 2011 13:33 schreef mihija het volgende:[..]
Ik heb wel vaker rebounds gehad, maar bleef daar vervolgens iets te lang aan vastplakken. Niet kunnen slapen is zo vermoeiend. Ik ben ook helemaal kapot nu. Kun pas rond 4 uur in slaap komen, nadat ik hem had gesproken. Ga je aan de slaaptabletten? Zo ja, pas op dat je ze niet te lang blijft gebruiken. Heb in mijn omgeving iemand die er al jaren aan zit en er inmiddels niet meer van af kan.
Bedankt voor je advies! Dat is ook iets waar ik zelf enorm op tegen ben. Ik wil ze dan ook liever niet gebruiken, en dat heb ik vanmorgen ook aangegeven aan de huisarts. De psycholoog wilde liever dat ik ze wel nam, om in ieder geval weer even bij te kunnen tanken. Ik denk dat het een week of vier geleden is dat ik de laatste slaaptabletten heb gehad.
Ik krijg er ook maar zeven per keer voorgeschreven, en dat is ook helemaal goed. Ik moet toch zien dat ik weer op eigen kracht kan gaan slapen, maar af en toe zit ik er zo doorheen dat het even nodig is. Ruim drie maanden niet goed slapen is echt killing, kan ik je vertellen.
Hierboven gaf ik aan dat ik op tijd in bed lig, zo rond 23:00 uur elke avond. Eerder keek ik dan nog wat tv, meestal las ik een boek. Ik kan me daar echter nog niet goed op concentreren, dus ik probeer maar 'gewoon' te gaan slapen. Ik slaap echter niet voor 02:00 uur, en meestal lig ik om 03:00 uur nog wakker. Als ik dan eenmaal in slaap ben gevallen, slaap ik meestal redelijk goed door. Een paar keer per week word ik tussendoor nog weleens wakker, en dan kost het me ook weer de grootste moeite om in slaap te vallen.
Temazepam, Melatonine (dubbele dosis), Nachtrust Extra Sterk (van A. Vogel, dubbele dosis), een borrel... Allemaal dingen die ik geprobeerd heb, en die niet of nauwelijks werken. En zo zijn er nog wat dingen die ik geprobeerd heb, wat ook niet mocht baten.
Maar goed, we gaan gewoon stug door

Over de rebounds: Dit was mijn eerste relatie, dus over rebounds kan ik ook verder weinig zinnigs zeggen. Ik denk echter dat het niet bij mij past, dat ik me er alleen maar rotter door zou voelen (niet naar mijn ex, want zij heeft het uitgemaakt, maar gewoon voor mezelf).
Een nieuwe relatie... wie weet

Begin er steeds meer open voor te staan merk ik.
Een mooie uitspraak die hier al een aantal keren is gedaan: 'Zorg dat je zelf gelukkig bent, in je eentje, voor je aan een nieuwe relatie begint'.
Dat is natuurlijk helemaal waar, maar voor mezelf weet ik wel dat ik pas écht weer gelukkig ben als ik weer een relatie zou hebben. Dan is voor mij het plaatje (hopelijk weer) compleet.
Ik mis het hebben van een relatie wel enorm namelijk. Het is zo ontzettend fijn om met samen te zijn met iemand, te kunnen lachen en te kunnen huilen, lekker knuffelen, kortom alles wat een relatie zo fijn maakt.
Met dat gegeven in mijn achterhoofd, weet ik ook dat wanneer ik op dit moment een nieuwe relatie zou hebben, ik nog steeds aan mezelf zou willen en moeten werken. Ik denk ook dat dat besef wel goed is.
@ Pinkpop-post van Neo: Begrijpelijk, heb ik bijvoorbeeld ook met de carnaval. Ik ga haar daar ook tegenkomen, al hebben we afgesproken dat we best kort kunnen praten, maar het zeer zeker niet samen gaan vieren (dat wil ik ook absoluut niet!). Zie er ook tegenop, want dat was 'ons' feestje, twee jaar de meest geweldige carnaval ooit gehad. Ik wilde het eerst niet gaan vieren, maar thuis blijven zitten is ook geen optie. Ik ga er gewoon wat van proberen te maken, en dat zal ook best lukken. Het zal alleen wel 'anders' zijn. Waarschijnlijk wordt het wel gezellig.
Ik had gisteren een feest van een collega. Dat is ook zoiets: Nu ben je alleen, en moet je in je eentje naar zo'n feest. Daarbij ken ik m'n collega's nog nauwelijks, en kwamen er geen leeftijdsgenoten. Dacht je dat ik zin had om naar het feest te gaan? Absoluut niet.
Ik ben wel gegaan, en heb nog best een leuke middag gehad, ondanks alles.
Ik denk dat vooraf alles veel 'erger' lijkt dan het in werkelijkheid is, al is het natuurlijk wel anders...
Zo, nu heb ik wel weer genoeg geschreven...
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Myst op 28-02-2011 14:08:20 ]