Ik heb aan niemand een hekel, maar je bent voldoende gewaarschuwd hier en toch blijf je keer op keer de verongelijkte spelen en met je kop tegen die muur aanlopen. Als je haar met rust had gelaten en niet om elk wissewasje zoals een fucking Facebook status uit je bol was gegaan, dan had het heel anders gelopen. Je had gewoon naar het advies van formerjellybean moeten luisteren, want zij legde precies de vinger op de zere plek. En ach, als jij graag zo over mij wil denken moet je dat vooral doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij hoe de vriendschapsrelatie verder ging. Ik heb zoveel meer voor haar gedaan dan jij weet... en als ik dan enkele berichten stuur die haar met haar neus in haar leugens duwen en dat IK daar de dupe van moet worden, dan is dat gewoon niet terecht.
Hou gewoon je bek eens, ongevoelig figuur. Verdiep je eens in iemands emoties voordat je met je politiek correcte gezeik komt.
Het is mij wel duidelijk dat jij mij gewoon niet moet en me keer op keer onderuit wilt halen, zonder enig begrip of notie van wat emoties met iemand kunnen doen. Flikker dan gewoon op. Je woorden zijn geen opbouwende kritiek maar gewoon puur om mij af te zeiken.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Weet je soms zijn vriendschappen voor een bepaalde tijd en ontgroei je elkaar. Je wilt zo graag een plek in haar leven hebben, dat je het forceert. Laat het gewoon eens los onderneem geen pogingen meer, als ze contact wil neemt ze dat wel op zo niet ook goed.
Het punt blijft wel dit zij is verder gegaan jij niet, je kan niet verwachten dat iemand haar leven stillegt voor jou. Jij legt het stil voor haar en je verwijt haar eigenlijk alleen maar dat zei dat niet doet voor jou.
Als je uberhaupt al een vriendschap wil hebben is dat geen goede basis voor een vriendschap. Haar leven draait niet meer om jou en het word eens tijd dat je dat goed tot je door laat dringen.
Ik heb nog in mijn post nadrukkelijk gezegd dat ik geen behoefte heb aan bepaalde opmerkingen, omdat ik me er al van bewust ben.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:53 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Neo:
Het probleem is gewoon dat jij alleen wilt horen wat jij wilt horen.
beloftes als: ik ga binnen een jaar geen nieuwe relatie aan zijn absurd. Dat zegt iemand in de emotie van het moment en daar kin je iemand niet aan houden. Zo werkt het gewoon niet. Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat het beter is zo want op dit moment werkt het niet tussen jullie. Geloof me: been there too en ik heb zulke berichten ook gehad en ik heb er net zo op gereageerd als jij.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je moet uitgaan van een vriendschap. In een vriendschap lieg je gewoon niet naar elkaar. Dat doe jij ook niet naar jouw vrienden of vriendinnen.
Doe je dat wel, dan komen zij ook verhaal halen.
Zoals ik ook in mijn post aanduidde: ik had een ideaalbeeld van haar. Ook na onze relatie... Ikd acht dat ze dit nooit zou doen en dat ze haar woorden ook altijd meende, maar dat blijkt niet zo te zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:56 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik heb aan niemand een hekel, maar je bent voldoende gewaarschuwd hier en toch blijf je keer op keer de verongelijkte spelen en met je kop tegen die muur aanlopen. Als je haar met rust had gelaten en niet om elk wissewasje zoals een fucking Facebook status uit je bol was gegaan, dan had het heel anders gelopen. Je had gewoon naar het advies van formerjellybean moeten luisteren, want zij legde precies de vinger op de zere plek. En ach, als jij graag zo over mij wil denken moet je dat vooral doen.
[..]
Ik begrijp ook dat het stom is geweest om daar naar te luisteren. Maar voor de break-up loog ze nooit tegen me. Ik nam haar woord voor vol aan en vandaar dat al die leugens me zoveel pijn deden en me steeds tot wanhoop dreven.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
beloftes als: ik ga binnen een jaar geen nieuwe relatie aan zijn absurd. Dat zegt iemand in de emotie van het moment en daar kin je iemand niet aan houden. Zo werkt het gewoon niet. Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat het beter is zo want op dit moment werkt het niet tussen jullie. Geloof me: been there too en ik heb zulke berichten ook gehad en ik heb er net zo op gereageerd als jij.
Nee, je hebt teveel bloed, zweet en tranen in iemand gestoken die daar helemaal niet op zat te wachten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb gewoon veel teveel bloed zweet en tranen in iemand gestoken die het uiteindelijk niet verdiende.
Daar heb je gelijk in. M'n verstand zegt me ook dat dit beter is... M'n gevoel echter loopt daarin flink achter en dat merk ik nuquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:00 schreef formerjellybean het volgende:
Neo, ik denk dat het even vervelend is , maar denk toch dat dit hoe naar het ook even voor je is, de beste oplossing is.
Zij heeft nu de knoop voor je doorgehakt en dat is even vervelend, maar ik denk dat je toch ook wel in moet zien dat het even het beste is.
Je rent rond in cirkeltjes en dat is gewoon niet goed, op een gegeven moment moet het ook voor jou en je gemoedsrust over zijn , want het lijkt me ook niet makkelijk om zo te leven.
Nu heb je even pijn maar op lange termijn is dit even de beste oplossing. Nu moet je gewoon verder kijken en proberen je leven in te vullen zonder haar , want door dit gedoe heb je een boel uitgesteld wat waarschijnlijk eerder had moeten gebeuren.
Ik gebruik het niet als eis. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik zoveel dingen voor haar gedaan heb en dat lijkt ze nu veel te makkelijk te vergeten. Ik heb me stom gedragen tegenover haar. Vaak dingen gezegd en gedaan waar ik beter even mee kon wachten enzo, maar ze lijkt de focus alleen te leggen op de slechte dingen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:02 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Neo:
Kun je je voorstellen dat je ex wellicht zelfs dingen tegen jou gezegd heeft om van jouw verbale geweld af te zijn?
Je bent niet de makkelijkste, je vindt dat je alles en iedereen maar ter verantwoording kan roepen, maar je ziet af en toe niet hoe je als een olifant in een porceleinkast tekeer gaat. Je bent gewoon niet in de positie om je ex ter verantwoording te roepen.
(en dat je dingen voor haar gedaan hebt mag je nooooooit als 'eis' gaan gebruiken dat zij naar jou verplicht een bepaalde houding moet aannemen of van jou dingen moet accepteren, dat vind ik een allerminst frisse houding van je....)
Probleem is dat ze zelf ook altijd zei dat ze vrienden wou blijven en leuke dingen wou doen... Dat is ook de reden waarom ik door bleef gaan. Het leek altijd van 2 kanten te komen. Het kwam van 2 kanten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:05 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Nee, je hebt teveel bloed, zweet en tranen in iemand gestoken die daar helemaal niet op zat te wachten. Het is uit, weet je nog?
Ik kan me goed voorstellen dat je dan als meisje even geen behoefte hebt om met je kersverse ex 'leuke' dingen te doen, maar lekker je eigen ding wil doen en zonder daarbij verantwoording af te moeten leggen. Als je die vriendschap dan gaat forceren in de hoop dat ze ziet dat je oh zo'n fijne jongen bent dan krijg je dit soort dingen.
Mijn advies: laat haar met rust want alles wat je zal proberen nu zal tegen je werken. Probeer het over een half jaar nog eens, hoewel ik bij het idee heb dat het nog wat langer zal duren.
Blijkbaar weet ik dat niet nee... Wellicht kun jij me dit wel uitleggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:16 schreef goofy_goober het volgende:
Als ik jou was zou ik me nog eens verdiepen in wat het betekent wanneer een kersverse ex zegt dat ze vrienden wil blijven, want dat heb je nog niet echt door.
Mja, ik denk dat dit inderdaad gewoon het beste is. Ik ben verwijderd van haar facebook dus ik kan niks meer lezen (ben ik wel blij om).quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:18 schreef Viking84 het volgende:
Zoals ik al zei: been there, done that. Ook ik heb de boel verergerd door te forceren en ook ik heb dat moeten bekopen met een breuk. Ik zou het een aantal maanden rust geven en het dan, als je dan nog behoefte voelt, nog eens proberen. Realiseer je wel dat je die kaart maar 1 keer kunt spelen en dus moet je het pas doen op het moment dat je zeker weet dat je er anders in staat. Als ze je weer een kans geeft en je verpest het opnieuw ben je het haasje.
Doe ik nu ook. Dit was simpelweg een stukje uitleg om te vertellen hoe het de laatste tijd tussen ons ging en waarom ik steeds opnieuw bij haar kwam.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:24 schreef Viking84 het volgende:
Je hebt simpelweg geen keus meer, neo. Je moet het nu loslaten.
Ik vind het knap dat jij uit mijn post haalt dat ik mijn ex niet met rust laat en de hele tijd in cirkeltjes blijf draaien.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:25 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik gok dat het te maken heeft met die ex van zijn ex.
Ging jij je ex niet met rust laten trouwens? Wordt dat niet vermoeiend: de hele tijd in cirkeltjes blijven draaien?
Ik had het over Neo in die post?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:34 schreef undissputed het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat jij uit mijn post haalt dat ik mijn ex niet met rust laat en de hele tijd in cirkeltjes blijf draaien.
Feit is dat ik alleen contact met mijn ex heb omtrent ons kind en sinds een paar weken dus ook niet meer in cirkeltjes blijf draaien.
Het is nu heel klote Neo maar je realisteerd je over een tijd vast wel dat dit het beste voor jullie beiden is.
Hmm dit lijkt inderdaad wel zo te zijn in mijn geval...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:28 schreef goofy_goober het volgende:
Wanneer een ex zegt vrienden te willen blijven bedoelen ze veelal dat ze er niet op zit te wachten om dagelijks contact met je te hebben en wekelijks leuke dingen te doen, maar dat jullie je eigen weg vervolgen zonder elkaar daarbij in de weg te lopen en dat jullie normaal doch oppervlakkig doen tegen elkaar, mochten jullie elkaar eens onverhoopt een keer tegenkomen. Dat betekent vrienden blijven. Uiteraard kan dit later uitgroeien tot een betere vriendschap, maar dat hoef je de eerste jaren niet te verwachten.
Ja, het gaat al weken goed. Ttz. gedurende de week ben ik meer geconcentreerd op het werk (Fok!Forum staat geen ganse dagen meer openquote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Haay Octagon!!
Toch goed dat ik hier nog meelurk!
Met mij gaat het echt prima! Hoe is het met jou?
Gaat het goed?
Hier sè, ww lurkt ook mee !quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:53 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Neo:
Het probleem is gewoon dat jij alleen wilt horen wat jij wilt horen.
Waarschijnlijk komt het in vele gevallen hierop neer ja, al is het niet mijn definitie van "vrienden zijn/vrienden blijven" - en daar snap ik Neo dan wel omdat ik zelf ook zo ben : waarschijnlijk neemt hij de woorden die tegen hem gezegd worden te letterlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:28 schreef goofy_goober het volgende:
Wanneer een ex zegt vrienden te willen blijven bedoelen ze veelal dat ze er niet op zit te wachten om dagelijks contact met je te hebben en wekelijks leuke dingen te doen, maar dat jullie je eigen weg vervolgen zonder elkaar daarbij in de weg te lopen en dat jullie normaal doch oppervlakkig doen tegen elkaar, mochten jullie elkaar eens onverhoopt een keer tegenkomen. Dat betekent vrienden blijven. Uiteraard kan dit later uitgroeien tot een betere vriendschap, maar dat hoef je de eerste jaren niet te verwachten.
God ja, zelfs als je gelijk hebt, denk je echt dat zij er haar slaap voor laat ? Dat zij opgefok door het leven gaat (zoals jij nu blijkbaar) ?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
En echt mensen, ik weet dat ik geen slimme dingen heb gedaan. Maar zij is verre van onschuldig. Haar manieren van aanpak de laatste maanden is ook erg scheef. Door haar woorden werd ik telkens verleid om weer closer te komen. Ze zei dat ze van me hield en dat we wellicht nog wel eens bij elkaar konden komen.
Naja het spijt me, maar ik voelde veel voor haar dus ik ging daar op in. Enkele dagen later deed ze volledige afstand hiervan en dan zou ik geen vraagtekens mogen hebben? Blijkbaar niet dus...
Nou, het voelt anderzijds wel goed om te weten dat zij net zo goed schuldig is. Gewoon een geruststelling dat ik niet de grote verpester van alles ben.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:55 schreef Octagon het volgende:
God ja, zelfs als je gelijk hebt, denk je echt dat zij er haar slaap voor laat ? Dat zij opgefok door het leven gaat (zoals jij nu blijkbaar) ?
Probeer tov de mensen die met hem weglopen hem niet zwart te maken (werkt averechts), maar zeg ze gewoon dat JIJ niet gelukkig met hem was en dat JIJ hebt besloten met hem te stoppen, en vertel ze dat je hun steun en hulp nodig hebt. Dat je mensen nodig hebt die achter je staan, zelfs als zij jouw keuze niet begrijpen. Het is namelijk jouw leven, niet dat van hen. Vertel ze dat je het moeilijk hebt. Dat het misschien wel erg alleen voelt, relatie verbroken en alleen maar onbegrip voelen vanuit anderen)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:27 schreef mihija het volgende:
Ik meld me hier ook maar.. Ik heb het in november uitgemaakt met mijn 'ex' en ben toen ook op korte termijn verhuisd. Mijn huisdier kon niet mee, dus die woont daar nog steeds. Dit hadden we zo afgesproken, in ieder geval tot ik iets heb gevonden waar het beestje ook kan wonen. In de tussentijd zijn we contact blijven houden en gewoon vriendje en vriendinnetje blijven spelen, maar op dit moment ben ik het echt zat. Ik heb al eens eerder het contact verbroken en toen stond hij uiteindelijk bij mij op de stoep. De laatste tijd merk ik gewoon dat ik heel erg veel moeite heb met het contact. We hebben 2,5 jaar een relatie gehad, heel snel gaan samenwonen (ik heb mijn woning opgezegd - achteraf gezien erg dom, maar nu niks meer aan te doen) en hij is ruim een jaar werkloos geweest en heeft door eigen toedoen geen werk behouden, waardoor hij financieel eigenlijk faillliet is. Ik heb al het respect voor hem als man verloren en het voelt alsof hij mij meesleurt in zijn misere. Hij heeft weinig zelfreflectie en geef mij en anderen de schuld voor zijn situatie...Als we samen zijn is hij erg negatief en hij maakt van alle mooie dingen nachtmerries. Kortom: het werkt voor mij niet, moet het contact verbreken, maar zit ook nog met mijn huisdier/mijn afstuderen en alle stress die daarbij komt kijken. Ik heb op dit moment niet veel opties wb mijn huisdier en het voelt voor mij als het ontlopen van mijn verantwoordelijkheid. Ik ben eigenlijk ten einde raad, omdat deze situatie mij niet gelukkig maakt. Het is ook zo lastig, omdat niemand in mijn omgeving mij echt begrijpt. Hij komt altijd over als iemand die alles goed voor mekaar heeft en ook goed voor mij is. Mijn familie loopt helemaal met hem weg, maar ik kan het niet meer. Mijn vriendinnen horen al deze verhalen al maanden en snappen er ook niets meer van. Hebben jullie misschien tips oid. Ik ben echt ten einde raad. Ik hoop dat jullie iets van dit warrige verhaaltje kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |